|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
אולמרט. ראש ארגון פשיעה [צילום: AP] שולה זקן. פשעה, עדת מדינה [צילום: פלאש 90]

אמרנו לכם <span style='font-weight:normal;'>[3]</span>: אולמרט פושע

בשנים 2008-2005 פרסמנו ב-News1 סדרת תחקירים וחשפנו את פשעי אולמרט בשורה של פרשות: מינויים פוליטיים, כ"ט בנובמבר, כרמיה, בנק לאומי, שוחד העטים והסיגרים, כספים שחורים (קופה סודית) ופרשת הולילנד התחקירים הובילו לחקירות, לחשיפת ראשונטורס ולתפיסת יומני שולה זקן (2006) (שהובילה לחשיפת הכספים מטלנסקי) חשיפת פרשת הולילנד ב-News1 הובילה לכתב אישום, להרשעת אולמרט בשוחד ולשבירת שולה זקן עכשיו מנסים כמה עיתונאים לשכתב את האמת...
08/11/2014  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
מזוז. נאלץ להורות על חקירה [צילום: פלאש 90]

אמרנו לכם [1]
יואב יצחק
פרשת הולילנד נחשפה לראשונה ב-News1 ביולי 2008 * התרענו כי מדובר בפרשת שוחד * הצבענו על שמואל דכנר כמי שיהא עד מדינה * הזהרנו כי מדובר בפועל בארגון פשיעה בראשו עומד אהוד אולמרט וכי מדובר באחת מפרשות השוחד הגדולות במדינה * רק לאחר שהמשטרה קיבלה מידע נוסף מ-News1 היא החלה ב-2009 בחקירה סמויה ולאחריה בחקירה גלויה ובמעצרים * התוצאות בהכרעת הדין המלאה של השופט דוד רוזן * אולמרט בדרכו לכלא לזמן לא קצר
לרשימה המלאה

אמרנו לכם [2]: ראש ארגון פשיעה
יואב יצחק
השופט דוד רוזן (משפט הולילנד), והפרקליטות - בהחלטתה להעמיד לדין את אולמרט בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט (פרשת השיבוש), הצביעו על אולמרט, בפועל, כעל ראש ארגון פשיעה * טיעון זה הצגנו ב-News1 פעמים רבות מאז 2006 ואולם אמצעי התקשורת וגורמים נוספים שהביעו זעזוע מכך ניסו לטשטש את חומרת מעשיהם של אולמרט ואנשיו
לרשימה המלאה

עדותה של שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד אהוד אולמרט, עם חידוש משפטו בפרשת טלנסקי, הדהימה רבים וטובים - בהם אישי ציבור, פרקליטים בשירות המדינה, אנשי עסקים וגם עיתונאים שמיאנו במשך שנים להקשיב, להפנים ולהטות כתף לחשיפת האמת. והאמת היא, כפי שזו נחשפה מאות פעמים ב-News1 החל מסוף 2005: אולמרט הוא עבריין בכיר. פושע אלים ומסוכן, שלא נמנע משיגור פקידיו, פרקליטיו, מקורביו האישיים וגם את קלגסיו העיתונאים והפרשנים שנמנו עם חבריו הקרובים, כדי לנגח ולפגוע בכל מי שהעז לעסוק בחשיפת העבירות שביצע.


המידע שניסו להסתיר פשוט וברור: אולמרט התנהל במשך שנים, גם כשכיהן בתפקיד ראש הממשלה, כראש ארגון פשיעה. סילוקו מראשות הממשלה היה כורח בל-יגונה. יחד עם קומץ מקורבים, ובהם עו"ד אורי מסר, שולה זקן ואורי שטרית, הוא קיבל עשרות פעמים שוחד וביצע עבירות חמורות נוספות. לאחר מכן נקט אולמרט, יחד עם כמה מכתבלבי חצרו בתקשורת, בדרכי עורמה ותחבולה כדי לשבש הליכי חקירה ומשפט שנפתחו בעקבות החשיפות ב-News1.

ההקלטות שתיעדו את דבריו של אולמרט בשיחות החשאיות שניהל עם שולה זקן (בניגוד לדין הפלילי האוסר עליו לשוחח עימה במהלך משפטם), כשהוא מנסה לשבש את משפטם בפרשת הולילנד, מדברות בעדן. שהרי הוא עצמו גילה דעתו: הוא יורשע בקבלת שוחד אם אכן תעלה שולה זקן להעיד על יחסיו עם שמואל דכנר; עדותה הברורה כי שתקה לפי בקשתו-דרישתו במשך שנים, וכי לו הייתה מעידה על מעשיו בפרשת כרמיה ובפרשת לאומי לא היה היועמ"ש גונז תיקים אלה בלא כתב אישום, מלמדת על נזקו הרב, ועל-כך שבשורה התחתונה - אולמרט הצליח לחבל קשות בהליכי החקירה בחלק ניכר מפרשות השוחד שיוחסו לו, שאותן חשפנו ב-News1. מפלתו בשנים האחרונות נובעת, בראש וראשונה, מהרשעתו בפרשת הולילנד שאותה חשפנו ביולי 2008.

הניסיונות לפגוע

התחקירים ב-News1 דחקו את אולמרט לפינה. מחמת זאת ספגנו ממנו ומאנשיו השמצות רבות. מטרתו הייתה לפגוע בקיומו הכלכלי של News1, ולהטיל דופי בעושים במלאכה ובמיוחד בח"מ. אולמרט עצמו הפיץ, בין היתר, את הבדותה כאילו גורמי ימין קיצוניים מארה"ב, עתירי ממון, הם שמממנים את News1 בניסיון לסלקו מהשלטון ולמנוע ממנו, בתפקידו כראש ממשלה, לבצע הינתקות נוספת. נאמניו בלשכת הפרסום הממשלתית (המרכזת את תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה וגופים ציבוריים), ובראשם המנכ"ל דאז, נתן מאיר, קיבלו הנחיה מעוזרו של אולמרט, עובד יחזקאל, שכיהן מאוחר יותר כמזכיר הממשלה: להימנע מהזרמת תקציבי פרסום ל-News1. גם אמנון דנקנר, עורך מעריב באותה תקופה, ששימש כזרועו הארוכה של אולמרט, ניסה לחבל בחשיפות על אולמרט. דנקנר, כמו דנקנר, פעל באופן מגושם וזדוני. כתוצאה מכך נאלץ הח"מ להפסיק את העבודה עם מעריב. בשני המקרים, הנזק הכלכלי ברור.

העתירה שכפתה חקירות
טלנסקי, אולמרט. הסכנה: נבצרות [צילום: AP]

החקירות הגדולות נגד אולמרט נפתחו רק בנובמבר 2007 (מוטב מאוחר מאשר בכלל לא...), בהוראת היועמ"ש מני מזוז, וזאת כשנתיים לאחר שהתחלנו במלאכת החשיפות בשורה של תחקירים ב-News1; ולאחר עיכובים רבים ומיותרים; ולאחר שחשפנו שוב ושוב מידע נוסף ומפליל ונאבקנו, יחד עם כמה גורמים בודדים ובהם אריה אבנרי ותנועת אומ"ץ, לקידום החקירה; ולאחר שמבקר המדינה אימת בבדיקות שערך חלק ניכר מהמידע; ולאחר שבפועל - למזוז לא הייתה ברירה אלא להורות על פתיחת סדרה של חקירות פליליות נגד אולמרט.

גם לאחר כל זאת, ולמרות דרישות החוקרים, ניסה אולמרט לתעתע בגורמי החקירה ומיאן להעמיד עצמו לרשות החוקרים. הוא קבע וביטל ודחה וניסה למסמס ובפועל משך זמן - שבועות ואף חודשים. בעקבות זאת עתר הח"מ לבית המשפט העליון בבקשה להכריז על נבצרותו של אולמרט. השופטים פסקו בעתירה, בין היתר: "...המשטרה נתקלה בקשיים לא מבוטלים בתיאום מועדי חקירותיו של ראש הממשלה; אם יתברר בהמשך שהתנהלותו של ראש הממשלה אינה מאפשרת את עריכתן של החקירות הפליליות נגדו באופן ראוי, אפשר שיהא מקום להכרזה של היועץ המשפטי לממשלה בדבר נבצרותו הזמנית של ראש הממשלה". פסק הדין היה חד וברור, מה שלא הותיר לאולמרט ברירה: לאפשר לחוקרים לקבוע עימו מועדים לחקירתו. וכך היה.

עיתונאים קשרו שתיקה
ברנע. הכפיש את החושפים [צילום: פלאש 90]

אולמרט לא פעל לבדו. אולמרט שלט ו/או נהנה מגיבוי ומחיפוי של מרבית אמצעי התקשורת הגדולים, ששיחרו לפתחו:



  • אילנה דיין, המוחזקת כעיתונאית רצינית ומוערכת, פרסמה כתבות בערוץ 2 בהן הוא הוצג כמי שחטא, לכל היותר, בניגוד עניינים קל;

  • הצבענו בעבר על מהלכיו הבעייתיים באותה תקופה של מרדכי גילת, התחקירן דאז של ידיעות אחרונות: "מרדכי גילת הרים גם הוא תרומה להגנת הראש המושחת. הוא ישב בשקט במשך תקופה ארוכה מאוד בידיעות אחרונות, במקום להרים ראש נגד הצנזורה המזוויעה מצד ארנון מוזס. עכשיו, אחרי שהחקירות בעיצומן, הוא נזכר לכשכש בזנבו באמצעות עיתון ישראל היום". גילת לא הסתפק רק בישיבה על הגדר, אלא פנה שוב ושוב למבקר המדינה, לינדנשטראוס, והציע לו להימנע מבדיקת הפרשות שנחשפו ב-News1. אין מדובר רק ב"קנאת סופרים", אלא בפנקסנות מהסוג הגרוע הנמשכת שנים רבות, שנועדה לבצע לח"מ דה-לגיטימציה.

מרדכי גילת מבקש לעצמו קצת קרדיט...

מצער עתה לראות כי עיתונאים מסוימים, שעמדו מנגד בתקופות הקשות, ובהם כאמור מרדכי גילת מישראל היום, מנסים עכשיו "לגנוב קרדיט" ולנכס לעצמם ולידידיהם את חשיפת המידע הנפיץ (יומני שולה זקן) שהוביל לחקירות המעמיקות ולחלק מכתבי האישום נגד אולמרט. לדוגמה: בגליון יום שבת (07.11.14) של ישראל היום טוען גילת, כי פעילותו האישית בעניין בקיץ 2008 היא-היא שהובילה את המשטרה לגילוי וחקירת המידע - שנכתב במקור על-ידי שולה זקן, ביומנים שניהלה, בדבר הכספים שקיבל אולמרט ממשה טלנסקי. בנסיבות רגילות היה ניתן להתייחס לדבריו המופרכים של גילת כאל גירסה משעשעת.

גם דן מרגלית, עמיתו של גילת בישראל היום, מנסה לשכתב את האמת. מרגלית, שבמשך שנים לא ראה ולא שמע מאומה, כביכול, על פשעיו של אולמרט, מנסה שוב ושוב להאדיר את שמו של ידידו האישי מהתנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, על המאבק נגד אולמרט. כל זאת למרות שעו"ד אליעד נקט ב"נבצרות" במשך שנים בעצם הימנעותו מטיפול פומבי בשחיתות של אולמרט, ובחר להצטרף למאבק בעיקר לאחר שהחקירות נפתחו והסיכונים (לחושפים) פחתו. יתרה מכך: בתחילת חשיפת הפרשות הוזמן אולמרט על-ידי התנועה לאיכות השלטון, בראשה עומד עו"ד אליעד, כנואם מרכזי נגד המלחמה בשחיתות הציבורית...

הבדיקות בעקבות החשיפות
לינדנשטראוס. פתח בבדיקות [צילום: פלאש 90]

בחשיפת מעלליו של אולמרט התחלנו ב-News1 בחודשים האחרונים של 2005, בתקופה שכיהן כשר התעשיה. הראשונה שבהן היתה: פרשת המינויים הפוליטיים. אמנון דנקנר, עורך מעריב דאז (מדורו השבועי של הח"מ פורסם אז במקביל גם במעריב), ניסה לטרפד את החשיפות. עפר נמרודי, שעמד בראש מעריב, נמנע מלהתעמת עם דנקנר. המשכנו במלאכה לבדנו. ב-News1. לאחר התמוטטות אריאל שרון וכניסת אולמרט לתפקיד ראש הממשלה, הובא לידיעתנו מידע על בוררות פיקטיבית שניהל אולמרט בפרשת בית"ר ירושלים. חשפנו גם מידע זה, אך היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, סירב לבדוק או לחקור. בתחילת 2006, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-17, חשפנו את פשעיו של אולמרט בשתי פרשות גדולות נוספות בהן קיבל טובות הנאה במיליונים: כ"ט בנובמבר וכרמיה. גם בהן מיאן היועמ"ש לעסוק, באותו שלב, או להורות על פתיחת חקירת משטרה. מזוז סיכם עם מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, כי אנשי משרדו של המבקר הם שיבדקו פרשות אלה, ובכפוף לממצאים שיגישו יכריע מזוז (היועמ"ש הוא הגורם היחיד המוסמך על-פי חוק להורות על חקירה נגד ראש ממשלה), האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית. במלאכת הבדיקות עסקו המבקר, לינדנשטראוס, ויועצו לענייני המאבק בשחיתות, ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי.

במלאכת החשיפות המשכנו גם סמוך לאחר הבחירות ולאחר מינויו של אולמרט לראשות הממשלה. חשפנו את פרשת בנק לאומי. פרסמנו מידע רב מאוד על שוחד שקיבל (עטים נובעים, סיגרים, חליפות), ועל כספים שחורים שהחזיק בכספתו של אורי מסר, ששימשו להוצאות אישיות, לתיחזוק ילדיו בארץ ובחו"ל ולמימון טיסות של רעייתו ושל בני משפחתו בחופשות פרטיות. חשפנו מידע ולפיו 100 אלף דולר מכספים אלה שימשו למימון רכישת ביתו של אולמרט בפרויקט כרמיה. כמעט כל כלי התקשורת ניגחו אותנו באותה תקופה ו/או הצביעו עלינו כעל אנשים הזויים שיש להרחיקם מהחברה.

האמת ניתנת להאמר: בלא התגייסותם המוחלטת של מיכה לינדשטראוס ויעקב בורובסקי ופעילותם הברוכה, בפרשות אלה, במסגרת משרד מבקר המדינה, שכללה גם הפעלת לחץ מסיבי והדרכת אנשי הפרקליטות, היועמ"ש וגם חוקרי המשטרה, ספק אם ניתן היה להביא למיצוי הדין עם אולמרט ולסילוקו מראשות הממשלה.

מבקר המדינה ניהל בנוסף, ובמקביל, בדיקות מעמיקות בכמה פרשות בעקבות מידע שהובא לידיעתו. אחת העיקריות שבהן: מרכז ההשקעות. בניגוד לרושם שמנסים ליצור העיתונאים מרדכי גילת וגידי וייץ, פרשה זו לא נחשפה בעקבות תחקיר עיתון הארץ, אלא על-ידי המבקר ואנשיו. רק לאחר שטיוטת דוח הבדיקה הופצה לשורה של אישים-חשודים, לקבלת תגובתם, כנדרש בחוק, פורסמו חלק מממצאי הדוח בעיתון הארץ. אך אמת לחוד ועובדות לחוד. למרות העובדות הנ"ל, ממשיכים בעיתון הארץ לנכס לעצמם, שוב ושוב, את הקרדיט על חשיפת הפרשה וכתב האישום שהוגש נגד אולמרט, שבו הורשע בעבירה של הפרת אמונים.

החשיפות ב-News1 הובילו כאמור לבדיקות (ולאחר מכן לחקירות) ולתפיסת יומני שולה זקן ב-2006 על-ידי אנשי מבקר המדינה. תפיסת היומנים (שעל-אודותיה נרחיב בהמשך) היא שהובילה לחשיפת הכספים שקיבל אולמרט מאיש העסקים משה טלנסקי. במהלך החקירות התגלה גם המידע על דרכי מימון הטיסות במה שכונה: פרשת ראשונטורס.

נשוב ונזכיר: בכל אותה תקופה פעלו אמצעי התקשורת לגמד ו/או להדוף את הממצאים שחשפנו. אמנון דנקנר, בן כספית, נחום ברנע וכתבלבי חצר נוספים הציגו את הח"מ וכן את הגורמים הנוספים שפעלו לחשוף ו/או לבדוק פרשות אלה, כאנשים חולים והזויים שיש לאשפזם. הם קראו ואף דרשו להניח לאולמרט לתפקד כראש ממשלה, ואף הגדירו אותו כראש הממשלה הטוב ביותר שהיה ויש לישראל. גם כשהמציאות טפחה על פני כולם מחמת החלטותיו ותפקודו הלקוי במלחמת לבנון השנייה, המשיכו אותם גורמים לגונן על אולמרט ולתקוף את מבקריו.

כיצד נחשפו יומני שולה זקן
בורובסקי. תפס את היומנים [צילום: איציק וולף]

יומני שולה זקן נתפסו רשמית ביום 11.11.07 על-ידי המשטרה, בהתאם לצו משפטי שניתן ימים ספורים קודם לכן. יומנים אלה כוללים מידע ראייתי עצום, לרבות: מכתבים ששוגרו, הודעות ששוגרו בדואר-אלקטרוני, רישומים פנימיים שנכתבו על-ידי שולה זקן, דוא"ל שהתקבל, מסמכים סרוקים, רישומי הודעות ביפר ועוד.

היומנים הממוחשבים התגלו עוד קודם לכן (במהלך 2006) על-ידי אנשי מבקר המדינה, במהלך הבדיקה בפרשת כרמיה שנחשפה ב-News1. אולם בשל קשיים משפטיים - חששו של היועמ"ש מסיכול השימוש בהם בבית משפט בטענה להגנת פרטיות ומכיוון שאלה נתפסו בלא צו שיפוטי - הוגבל מאוד השימוש בחומר ראייתי זה. היועמ"ש מזוז הורה אז להימנע מכל שימוש באותם יומנים ממוחשבים. מיותר כמעט לציין: למרות הנחייתו, היו שהציצו ביומנים, חיפשו אתונות ומצאו מלוכה... מאוחר יותר הצטיידה המשטרה, בהנחיית מזוז, בצו חיפוש ותפיסה. בנובמבר 2007 נתפסו היומנים הממוחשבים, במקום שהושארו - בלשכת שר התמ"ת. באותו מחשב בדיוק, באותה תיקייה (היה חשש שיימחקו על-ידי יד זדונית...). בדרך זו "הוכשרה" תפיסתם לשימוש בבית משפט.

כפי שחשפנו כאן באפריל 2008, אנשי המבקר גילו את היומנים כבר ב-2006, באקראי. וכך אירע הדבר: אנשי המבקר ביקשו לקבל מסמכים מלשכת שר התעשיה (שבו כיהן אולמרט), שאוישה ב-2006 על-ידי ח"כ אלי ישי, כשזה כיהן כשר התעשיה. לצורך זאת הם ביקרו במשרד, כולל בעמדת מנהלת לשכת השר. עמדה זו אוישה בזמנו של אולמרט על-ידי שולה זקן. בשיחות שהתקיימו עם פקידות הלשכה, הן התקשו לאתר מסמכים מסוימים אותם ביקשו אנשי המבקר. מסיבה זו הציעה מנהלת הלשכה לאנשי המבקר, ובראשם ליעקב בורובסקי, להעתיק את היומנים הממוחשבים שכללו את כל התכתובות, יומני פגישות, מסמכים סרוקים ועוד. וכך עשו אנשי המבקר: אנשי המקצוע נקראו והם שהורידו/העתיקו לכמה תקליטורים את כל המידע שהיה אצור במחשבי הלשכה, לרבות את מה שהתגלה וכונה לימים: יומני שולה זקן.

המידע על תפיסת היומנים הוצג בפני הפרקליטות והיועמ"ש. בבדיקות משפטיות שנערכו עלה חשש כי לא ניתן להשתמש בחומר ראייתי זה, בשל הנסיבות בהן התקבל - בלא צו שיפוטי. עמדת מזוז הייתה: כדי שניתן יהיה להשתמש במידע האצור בתקליטורים, לצורכי חקירה משטרתית, יש לבצע חיפוש ותפיסה כמתחייב מדיני הראיות. מסיבה זו נמנעו גם אנשי המבקר וגם אנשי הפרקליטות מעשיית שימוש חקירתי במידע האצור ביומנים שנתפסו.

כאמור, תפיסת היומנים המתועדים/הממוחשבים בוצעה בהצלחה על-ידי צוותי החקירה ביום 11.11.07. במסגרת החקירה, שהתנהלה בליווי צמוד של פרקליט המדינה דאז, משה לדור, נעשה שימוש חקירתי במידע הרב על הכספים השחורים שקיבל אולמרט מטלנסקי, ועל מעורבותם של עו"ד אורי מסר ושולה זקן בניהול הקופה הסודית עבור אולמרט. אולמרט זוכה מאישום חמור בפרשה זו, בעיקר בגלל שהצליח לשכנע את שולה זקן, במהלך המשפט, להימנע מלהעיד במשפטם בפרשת טלנסקי-ראשונטורס. בכך הצליח אולמרט לסכל הגשת יומני שולה זקן כראיה בבית המשפט - על-פי דיני הראיות ניתן להגיש את יומני שולה זקן רק באמצעותה (במסגרת עדותה). בכך הצליח לשבש הליכי חקירה ומשפט. ההקלטות המאוחרות של שולה זקן, המפלילות את אולמרט, יאפשרו עתה מיצוי הדין עימו גם בגין השיבושים.

הולילנד: החשיפה, השבירה
דוד רוזן. הרשיע את אולמרט [צילום: פלאש 90]

המכה הגדולה מצד News1, נגד אולמרט - המכה שגזרה את דינו ושברה את שולה זקן, אירעה בשלב מאוחר יותר: ביולי 2008 - כשנראה היה שאולמרט חומק מעונש, חשפנו את פרשת הולילנד. ייחסנו לאולמרט, מפורשות, קבלת שוחד תמורת מתן היתרים חריגים לפרויקט הולילנד. מקורביו, ובהם כתבלבי החצר שפעלו למענו, המשיכו לגונן על האיש, וסברו, בטעות, כי הסכנה חלפה, וכי מעמדו של אולמרט מובטח לפחות לקדנציה נוספת.

נזכור נא: באותה תקופה כבר הספיקו במשטרה, בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש "למרוח" את פרשת כרמיה ואת פרשת בנק לאומי, ולחמוק בקלילות מחקירת פרשות נוספות. הפרקליט משה לדור והיועמ"ש מזוז העדיפו ו"דבקו" במיצוי הדין עם אולמרט בפרשות הנוספות שנחשפו (טלנסקי, ראשונטורס), אך לא בפרשות המקור (כרמיה, לאומי) - למרות חומרתן. באותה עת העברנו מידע רב נוסף בפרשת הולילנד - כולל את שמו של שמואל דכנר כמי שעתיד להיות עד מדינה, לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (באמצעות סגנו, נחום לוי), וזה העביר את המידע הלאה, כפי שסוכם: לראש אגף החקירות במשטרה, לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה. הצענו באותו שלב לזמן את דכנר לפחות לתשאול. מסרנו את הערכתנו: דכנר יתחיל בתוך זמן קצר "לזמר" ויציע עצמו כעד מדינה (כפי שאכן אירע). נקבנו בשמות חשודים נוספים, שגם הם תושאלו באותו שלב.

ההתייעצויות אצל היועמ"ש ופרקליט המדינה נמשכו חודשים. אנשי המודיעין גיבשו תיק ראשוני מהמידע שנמסר כאמור לעיל. בהמשכם הוחלט על פתיחת חקירה סמויה, שהפכה גלויה בתחילת 2009. כזכור, במסגרת החקירה הגלויה בוצעו מעצרים. זו הוגדרה כאחת מפרשות השוחד הגדולות בישראל, אם לא הגדולה שבהן. הוגש כתב אישום מקיף גם נגד אולמרט, שבסופו הוא הורשע בקבלת שוחד, ודינו נגזר: שש (6) שנות מאסר בפועל.

שולה זקן, שגם היא הורשעה בתיק הולילנד, נשברה לראשונה והסכימה - במסגרת הסדר טיעון - להעיד נגד אולמרט ולספר את כל הידוע לה על מעלליו ומעשיו במשך שנים. כולל על שיבוש מהלכי חקירה ומשפט בשורה של פרשות שנחשפו קודם לכן. בעדותה מסרה, כידוע, על השימושים שנעשו בכספים שחורים (כולל: תשלומים שהיא עצמה קיבלה, חליפות לאולמרט, סיגרים, טיסות לחו"ל וכו'). כמו-כן העידה, לראשונה, כי שתיקתה במשך שנים היא שאיפשרה לאולמרט להיחלץ ללא כתב אישום משורה של פרשות, בהן מפרשת כרמיה ומפרשת לאומי. אולמרט ייאנס עתה ליתן את הדין. אם לא ישכיל ליזום הסדר טיעון, הוא עלול להישלח לכלא לשנים רבות מאוד.

תאריך:  08/11/2014   |   עודכן:  08/11/2014
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אילה חסון-נשר   אילנה דיין   אלי אברבנאל   אליהו ישי   אליעד שרגא /  "   אליעד שרגא ושות', משרד עורכי דין   אמנון אברמוביץ'   אמנון דנקנר   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה אבנרי / Arie Avneri   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   בן כספית   בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD   גידי וייץ   גלי צה"ל   דן מרגלית   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   הלל צ'רני   זהבה גלאון   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוחנן דנינו   ישראל היום   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכה לינדנשטראוס   מיכה פטמן   מני מזוז / Meni Mazuz   מרדכי גילת   משה טלנסקי   משה לדור   נוית נגב   נחום ברנע   סימה קדמון   עיתון הארץ   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   פרשת כרמיה   קול ישראל   רועי בלכר   רייצ'ל רז-ריסבי   שולה זקן / Shula Zaken   שלומי אילון   שמואל דכנר   שמעון שיפר / Shimon Shifer 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמרנו לכם [3]: אולמרט פושע
תגובות  [ 83 ] מוצגות   [ 83 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אדם פשוט
8/11/14 10:55
2
מעניין מה מקבל
8/11/14 11:00
3
ברדקיהולחקירה
8/11/14 11:01
 
ברקן מחיפה
8/11/14 19:49
 
קידי
9/11/14 16:14
4
א. וינשטיין
8/11/14 11:03
5
ניסנוב
8/11/14 11:04
 
הניה
8/11/14 14:13
 
לאחבלית
8/11/14 14:46
6
זוכרים וחצי
8/11/14 11:34
7
עזרא מנצור
8/11/14 11:55
8
י.פ
8/11/14 11:56
 
בני בנקר
8/11/14 13:23
 
גאיה ד.
8/11/14 15:15
 
בני בנקר
8/11/14 21:00
 
הומר סימפסון
9/11/14 14:20
 
בני בנקר
9/11/14 14:52
9
מגיב ותיק
8/11/14 12:10
10
מכביסט ותיק
8/11/14 12:15
11
משהל
8/11/14 12:16
 
בני בנקר
8/11/14 16:26
12
סיריוס
8/11/14 12:56
13
דודו מהשרון
8/11/14 13:10
14
קורןנאוה טבריה
8/11/14 13:11
 
ד"ר פומרנץ-קופ"ח
8/11/14 16:13
15
השחיתות הגדולה
8/11/14 13:51
16
חושף הרעלות
8/11/14 14:07
17
בבון זה קוף
8/11/14 14:17
18
צביקה הירושלמי
8/11/14 14:18
19
בבון זה קוף
8/11/14 14:25
 
תתבייש
9/11/14 16:06
20
שמחה.ב
8/11/14 15:02
21
שבגץ חלובה
8/11/14 15:42
 
נז
9/11/14 08:21
 
בני בנקר
11/11/14 08:53
22
אנו
8/11/14 16:26
23
פרס ישראל
8/11/14 16:30
 
אפס סובלנות למדיח
8/11/14 22:14
 
קרם דה לה קרם
9/11/14 10:39
24
בלונד
8/11/14 17:30
25
אהוד בן גרא
8/11/14 18:16
26
בדיווח ופרשנות
8/11/14 18:16
27
אמרתם וצדקתם
8/11/14 18:18
28
מדמוני אסף
8/11/14 18:29
29
צורי
8/11/14 18:49
 
א. וינשטיין
8/11/14 19:41
30
ס יריוס
8/11/14 18:54
31
ניקוי אורוות
8/11/14 18:55
32
אבי כהן
8/11/14 18:56
33
יעקב יעקב
8/11/14 19:01
 
ליעקב יעקב
8/11/14 20:19
 
אוי לנו יעקב יעקב
9/11/14 16:13
 
כסילות של מגיב
11/11/14 16:24
34
רמץ
8/11/14 19:52
35
החושף
8/11/14 20:03
 
בבר
9/11/14 04:45
36
התקשורת אשמה!
8/11/14 20:10
37
ספי
8/11/14 20:19
38
ותיק ותיק
8/11/14 20:28
 
סיריוס
8/11/14 22:02
39
מישהו
8/11/14 21:26
 
צורי
8/11/14 23:45
40
מפחיד ומדאיג
8/11/14 21:51
 
אניגמה
8/11/14 22:25
 
בבר
9/11/14 04:35
 
צורי
16/11/14 15:28
41
אברהם מבית דגן
8/11/14 22:38
42
שלטון=שחיתות
8/11/14 23:16
43
קרטושקס
9/11/14 07:05
44
נז
9/11/14 08:16
45
אבי1
9/11/14 08:54
46
פועה
9/11/14 09:16
47
באמת לא חשוב
9/11/14 09:26
48
לחקור את ברק
9/11/14 10:02
49
יוד אלף
9/11/14 10:45
50
אורי יהודה
9/11/14 11:47
51
ראובן גרפיט
9/11/14 14:45
52
יוסף מגבעתיים
9/11/14 15:42
53
יוסף וו
10/11/14 07:51
54
תודה ענקית יעל
11/11/14 10:48
55
זאב 11
11/11/14 15:45
56
בלונד
16/11/14 00:35
57
מיניאלי
18/11/14 17:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת אולמרט
שולה זקן הסייענית הוותיקה של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת, אהוד אולמרט, הנחיתה לו השבוע מכת מחץ שספק אם אולמרט יצליח להתאושש ממנה. ערוותו הפלילית של אולמרט נחשפה מול פני האומה והפעם בקולו שלו.
07/11/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
הדי משפטו של עו"ד אהוד אולמרט ועדותה של גב' שולה זקן נראים כלקוחים מהעבר הרחוק.משהו היסטורי ותו לא.אבל זו איננה האמת,כל זה אירע רק לפני קדנציה וחצי,והנאשם המרכזי היה ראש הממשלה, ולצידו הרל"שית שלו.זה לא אירע לפני עשרות שנים אלא זה קרה אתמול בבוקר, וזה יכול להיות גם בימים אלה אצל בכירים אחרים, שנראים לנו כ"מלח הארץ".במקרה הזה הם פשוט נתפסו כי היו כאן כוחות תקשורתיים שדחפו חזק יותר לחשיפה, מכוחות התקשורת שרצו להעלים את הפרשה. אבל בל נשכח כי כוחות פוליטיים - ובעיקר משמאל,רצו לטייח את הפרשה וזאת רק משום שאולמרט התאים להם פוליטית. מי יודע אם זה לא היה השיקול כאשר נגד אריאל שרון המנוח "לא היו מספיק ראיות" להעמידו לדין, בפרשיות שבהן כיכבו גם שני בניו.
05/11/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
אם היה מישהו זקוק להוכחה שההחלטה לשפוט את אולמרט ע"י שופט מחוזי יחיד הייתה טעות, ניתן למצוא אותה בעובדה שלהרכב הערעור בבית המשפט העליון מונו חמישה שופטים בהם הנשיא - במקום שלושה שופטים בתיקים רגילים. משמע, שגם בית המשפט העליון מכיר בכך שאין המדובר כאן במשפט רגיל.
06/09/2014  |  יוסי דר  |   מאמרים
נשיא על הכוונת - הפרסומים השיקריים על-אודות הנשיא ריבלין גרמו עוולה רבה לנשיא שלא נתבקש להגיב על הפרסום המגמתי רה"מ לשעבר במצור - עבור אולמרט הנהנתן עונש עיכוב היציאה מן הארץ - הינו כבד מנשוא מצוקת העותרים הציבוריים - המדיניות החדשה של הנשיא אשר גרוניס מצמצמת את העתירות הציבוריות בבג"ץ ופוגעת בזכות המידע שלהם פרשת רונאל - מעלליו היכו בתדהמה לא רק את הציבור אלא גם את לקוחותיו שביניהם אנשי עסקים ידועים
15/08/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
הפרקליטות לא תפתח מחדש את תיק החקירה בנוגע למעורבותו לכאורה של אהוד אולמרט במכרז למכירת השליטה בבנק לאומי. כך הודיעה (3.8.14) עו"ד מיכל סיבל-דראל, סגנית מנהל המחלקה הכלכלית, לתנועת אומ"ץ.
05/08/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il