כידוע לכולנו ציר ז'בוטינסקי, המחבר בין הערים רמת-גן, בני-ברק, ופתח-תקווה, הינו אחד הצירים העמוסים במדינה.
בשנת 2003 הוחלט לחלק את הרחוב לשניים: הוקמו נתיבי תחבורה ציבורית לצד הנתיבים הרגילים של הכביש (בדומה לנעשה ברחוב בלפור בבת-ים).
נתונים על-אודות תאונות דרכים שהיו בכביש ז'בוטינסקי בשנים האחרונות
בשנת 2009 נהרגו בצומת זו 21 בני-אדם.
לפי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אירעו ברחוב ז'בוטינסקי בין השנים: 2013-2011 38 תאונות דרכים, בהן נהרגו 51 אנשים.
בשנת 2013 אירעו 10 תאונות דרכים בציר זה בהן נהרגו 12 אנשים.
וכן נפצעו הרבה אנשים בתאונות דרכים בשל הפרדת הנתיבים.
הגדרת הבעיה בפני הגורמים המוסמכים לכך
אחת הבעיות המרכזיות בכביש הינה בכך שלא הייתה קיימת הפרדה מלאה בין נתיבי התחבורה הציבורית לבין המדרכות הקיימות בציר זה (בהן שהו הולכי-הרגל). כתוצאה מכך, לא יכול היה הולך-הרגל לחצות את הכביש בבטחה.
תגובת הרשויות למחדל בכביש ז'בוטינסקי
דוח ביקורת פנימי של
משרד התחבורה העלה כי חרף ריבוי התאונות בכביש ז'בוטינסקי, לא גובשה כלל תוכנית למען שיפור בטיחותם של הולכי-הרגל.
חשוב לציין כי בחודשים האחרונים דנו נציגי העירייה ומשרד התחבורה בחלופות הקיימות להרחבת תווואי הכביש, כך שהולכי-רגל לא יפגעו על-ידי אוטובוסים. מיותר לציין כי שני הצדדים לא הגיעו להסכמה.
גיבוש פתרונות לבעיית הכביש המסוכן
לפני שנה וחצי, בעקבות דרישות חוזרות ונשנות של עיריית פתח-תקווה, הורה שר התחבורה ישראל כץ על סגירת הקטע המזרחי של נתיבי התחבורה הציבורית אשר ממוקמים בצומת הרחובות משה דיין, ואורלוב.
אך אם זאת הקטע המערבי הממוקם בין רחוב משה דיין לכביש גהה נותר לפי שעה פתוח (לפני שבוע וחצי נהרג בו עובר אורח מפגיעת אוטובוס).
חשוב לציין כי בקרוב היה אמור להסגר קטע נוסף בכביש כדי להכשירו למסלול שבו תיסע בעתיד הרכבת הקלה, אך בשל הבלבול שיוצר טוואי הכביש אשר מהווה את הסיבה המרכזית להתרחשותן של תאונות-הדרכים,הוחלט לבסוף בעיריית פתח-תקווה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית עד שיוסדר נושא הבטיחות בכביש.
אין ספק שמדובר בהחלטה אמיצה (אם כי מעט מאוחרת), אשר תציל חיים רבים בעתיד הקרוב הנראה לעין.