לפני חדירתו המאסיבית של השיווק הדיגיטלי לחיינו, התמקד עולם השיווק המסורתי בעיקר בתכונות ובתועלות של המוצר או השרות, תוך בידול ומיצוב המוצר ביחס לסביבת העבודה ולמתחריו. כיום, בעידן השיווק הדיגיטלי, עבר הדגש אל עולמו וחייו של הצרכן - מי הוא? מה הצרכים שלו? מה הוא אוהב לעשות? מה מעצבן אותו? כמה ילדים יש לו? האם הוא אוהב חתולים....?. כדי להגיע לצרכן הרלוונטי נידרש פילוח מדויק וממוקד של קהל היעד. אז איך מגיעים לקהל המדויק? לשם כך גובשה שיטת "משפך השיווק הדיגיטלי".