סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דויד חשין, אישר (4.4.06) את בקשת אגוד המוסכים להצטרף כעותר נגד המכרז לרכישה ולתחזוקה של רכב ייצוגי, אותו פרסם מנהל הרכב הממשלתי לפני מספר חודשים.
בעתירה שהגישו יבואני חלקי חילוף רכב ואביזרים שבלשכת המסחר, באמצעות עו"ד אורן גלעדי ואופיר יחזקאל, נטען כי התנאי במכרז שערך מנהל הרכב הממשלתי, לפיו נקבע כי היבואן שייבחר לספק את הרכבים - יספק את שירותי התחזוקה והתיקונים, את חלקי החילוף באמצעות מוסכי השירות שלהם, כמו גם את מחיר החלפים ואת מחיר שעת עבודה של המוסך, "יוצרת הכתבת מחיר על-ידי יבואן הרכב כלפי המוסך, דבר שעומד בניגוד לצו המוסכם ומהווה הסדר כובל אסור ועבירה פלילית".
לדברי העותרים, "כריכת אספקת כלי הרכב לאספקת שירותי התחזוקה והתיקונים - במכרז אחד, שבו רק יבואני הרכב רשאים להשתתף - יוצרת תלות פסולה בין היבואנים לבין מוסכי השירות. כריכה זו אף שוללת תחרות בין מוסכי השירות לבין עצמם, פוגעת באוטונומיה של מוסכי השירות וכובלת אותם שלא כדין להתחייבויות יבואני הרכב. זאת משום שהמכרז מחייב את יבואני הרכב לספק את שירותי התחזוקה והתיקונים, וכן את החלפים - במחירים קבועים - בעוד שמי שאמור לספק את השירותים והחלפים הם המוסכים ולא היבואנים".
במסגרת העתירה קיבל בית המשפט את בקשתו של מנכ"ל איגוד המוסכים, חיים מלאך, להצטרף כצד לעתירה. מלאך ציין, כי "תנאי ההסדר כפי שמתבטאים במכרז הנדון, פוגעים בחופש העיסוק ובתחרות בענף השרותים לרכב, ומנוגדים לחוק ההגבלים העסקיים ולפסיקת בית המשפט שדן בעתירה שהוגשה בנושא לפני כשנתיים - ובה נקבע כי על מנהל הרכב להגביר את התחרות בענף הרכב".
העותרים דורשים, כי בית המשפט יורה על ביטול המכרז ובמקום זאת לערוך שני מכרזים נפרדים - האחד לרכישת רכב והשני לשירותי תחזוקה.