|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

בלעדי ב-News1

חשיפה: חשד לשחיתות בבאר יעקב

טיוטת דוח רואי חשבון שהוזמן על-ידי משרד הפנים ואשר הוגש במאי 2013 שנחשפת ב-News1 מציגה שורת עבירות חמורות הנוגעות לרישום ולהימנעות מרישום כספים במועצה המקומית באר יעקב החוזה עם חברת מילומור שהופקדה על עבודות הפיתוח נעשה ללא מכרז עורך הדין שהופקד על גביית היטלי הפיתוח לא ניהל רישום ומעקב, גבה שכר טירחה שהועלם מהדוחות ושכר טירחה עבור תשלומים שלא נכנסו לחשבון המועצה כתבה ראשונה בסדרה
19/01/2015  |   איציק וולף   |   תחקירים   |   משמר המשפט   |   תגובות
גוזלן. העברות כספים לא מתועדות בתקופת כהונתו

המועצה המקומית באר יעקב, שבראשה עומד ניסים גוזלן (הליכוד), פועלת תוך אי-סדרים חמורים והעבירה מיליוני שקלים לקבלנים ולקבלני-משנה ללא רישום. כך עולה מדוח ביקורת משלימה שנערך על-פי הזמנת משרד הפנים במועצה המקומית באר יעקב, אשר הגיע לידי News1. משרד הפנים מודע היטב לתוכנה של טיוטת הביקורת שהוגשה לפני כמעט שנתיים, אך לא עשה לכאורה דבר לעצירת הפרקטיקות הפסולות הנהוגות במועצה בבאר יעקב.

הדוח נכתב במאי 2013 על-ידי משרד רואי החשבון אביו, בוק, ששתיאל ושות' על-פי בקשת משרד הפנים. הביקורת נועדה לבחון את תהליכי העבודה במועצה ואת הרישומים החשבונאיים בהתקשרויות שונות של המועצה עם ספקים, גביית הכנסות מהיטלי פיתוח בפרויקטים מסוימים במועצה ואת מתן התמיכות למוסדות ציבור בתקופה הנוגעת לביקורת. כותבי הדוח ציינו כבר בפתיחתו כי לצורך הביקורת נדרשו למידע, לנתונים, למסמכים ולאסמכתאות מן המועצה ומבעלי התפקידים בה. "למרות המאמצים והמשאבים הרבים, המועצה לא שיתפה עמנו פעולה ומרבית הנתונים שנדרשו לא הומצאו לנו", ציינו. מן הנתונים שמופיעים בטיוטת הדוח ניתן גם להבין למה.

בנובמבר 2003 נבחר ראש המועצה המקומית באר יעקב, ניסים גוזלן, לתפקידו. טיוטת הדוח מציינת כי כבר בשנה הראשונה לכהונתו של גוזלן, בשנת 2004, חתמה המועצה המקומית באר יעקב חוזה עם החברה לפיתוח אזור לוד ורמלה (לור"ם) לביצוע עבודות פיתוח במועצה. בשל העובדה שלור"ם הייתה במועד החתימה חברה ממשלתית - נערך החוזה בפטור ממכרז. זאת, למרות שהחלטת ממשלה אודות הפרטה של לור"ם התקבלה עוד בטרם נחתם עמה החוזה. שלושה חודשים בלבד לאחר חתימת החוזה הופרטה לור"ם בפועל ונמכרה ב-4 מיליון שקלים. אותו חוזה קבע כי לור"ם התחייבה להעסיק כחברת ניהול את חברת מילומור בע"מ תוך שנקבע כי הפרת סעיף זה תאפשר למועצה לבטל את ההסכם עם לור"ם ולהתקשר ישירות עם חברת מילומור. כחלק מאותו הסכם סוכם כי מילומור יקבלו 92% מכספי הפיתוח.

"כלומר, החוזה עם לור"ם הינו לכאורה חוזה עם מילומור, שנערך בפטור ממכרז חרף העובדה כי מילומור הינה חברה פרטית ולא ממשלתית, וזאת בניגוד לחוק המכרזים", ציינו עורכי הדוח.

שכר טירחה ללא רישום

על-פי אותו חוזה התקשרות בין המועצה המקומית באר יעקב לחברת לור"ם הופקדה גביית היטלי הפיתוח מבעלי הקרקעות על לור"ם. לצורך כך, התקשרה לור"ם עם חברת עורכי הדין פלדמן, וינוגרד ושות'. לאחר התקשרות זו חתמה המועצה על הסכמים עם עו"ד משה פלדמן, שעל פיהם הוא יטפל עבור המועצה בגביית ההיטלים, בניסוח וחתימת ההסכמים עם בעלי הקרקעות וברישום הפרצלציה. תמורת הטיפול המשפטי בנושא, נקבע כי פלדמן יהיה זכאי לשכר טירחה על-פי אחוזים מן ההיטלים שייגבו מבעלי הקרקעות.

בביקורת שנערכה על-פי הזמנת משרד הפנים התגלה כי עו"ד פלדמן לא ניהל רישום או מעקב כלשהו על חובות ועל תשלומי יזמים בגין היטלי פיתוח. לצורך קבלת נתונים על-אודות תשלומים בפועל - פנה אל גזברות המועצה, אלא שגם במועצה לא נוהל כל מעקב אחרי חובות היזמים ואחרי התשלומים בגין היטלי פיתוח. עוד התגלה כי התשלומים נרשמו כולם בחשבון אחד מבלי שנערך רישום נפרד לכל אחד מבעלי הקרקעות. אולם הבעייתיות הזאת ברישום התשלומים שהתקבלו, אינה החמורה ביותר שהתגלתה.

עו"ד פלדמן התבקש לעיתים לנהל חשבון נאמנות עבור המועצה המקומית באר יעקב בגין תשלום מסוים. בשנת 2009 יזם חשבון נאמנות לתשלומים בגין היטלי פיתוח. מן התשלומים ניכה פלדמן שכר טירחה בגין עבודות שונות שביצע והעביר למועצה המקומית את יתרת הסכומים. בספרי המועצה נרשמו תשלומי הנטו בלבד - מבלי שנרשמו הוצאות שכר הטרחה ומבלי שנרשמה ההכנסה במלואה. "התנהלות זו, בה לא נרשם תקבול ותשלום פותחת פתח לגבייה כפולה מהיזם וכן לתשלום כפול לעו"ד פלדמן", ציינו רואי החשבון בטיוטת הדוח.

כך, בדצמבר 2009 הגיש פלדמן חשבונית מס בגין שכר הטרחה שגבה בסך 730,601 שקלים, אך בספרי המועצה לא נעשה רישום בגין מה התקבלה החשבונית.

הצגת נתונים חסרה מהותית
נתונים לא נרשמו בספרי החשבונות [צילום: איציק וולף]

שמו של עו"ד פלדמן נכרך גם בעסקות קומבינציה שביצעה קבוצת מילומור עם יזמים, בהם חברת קרדן ייזום ופיתוח בע"מ. בבדיקה התגלה כי חברת רסידו פי בי בע"מ, הקשורה עם חברת מילומור המבצעת את עבודות הפיתוח, היא בעלים של קרקעות חקלאיות בתחומי תב"ע 1517 בבאר יעקב. סיטואציה זו פתחה פתח לניגודי עניינים בעבודת החברה המפתחת.

בשנת 2008 נקלעה מילומור למצב תזרימי קשה ונכנסה יחד עם קבוצת החברות הקשורות אליה להקפאת הליכים. כדי שתוכל לשלם את היטלי הפיתוח בגין קרקעות שבבעלות החברה הקשורה אליה, המחתה מילומור את זכויותיה לקבלת כספים מהמועצה, בגין עבודות הפיתוח, ליזמים שאיתם התקשרה בעסקות קומבינציה.

המועצה המקומית באר יעקב התנתה את המחאת הזכות בכך שתהווה זיכוי לתשלום היטלי פיתוח ולא עבור קבלת כספים במזומן. באופן הזה אמור היה מימוש המחאות הזכות על-ידי החברות היזמיות להירשם כהכנסות מהיטלי פיתוח שאמורות להירשם בקרן פיתוח מן הצד האחד ותשלום לקבלן בגין ביצוע עבודות בתב"ר מן הצד השני. בפועל, בעת מימוש המחאת הזכות לא בוצע כל רישום בספרי החשבונות של המועצה. כתוצאה מכך, לא רק שהצגת הנתונים הכספיים חסרה באופן מהותי, אלא שנפגעת האפשרות לבצע מעקב אחרי התקבולים מן היזם בגין היטלי הפיתוח ואחרי התשלומים שבוצעו למילומור בגין ביצוע העבודות בתב"ר.

"ליקוי כמפורט, פותח פתח לאפשרות של גביה כפולה מהיזם וזאת מאחר שלא נרשמו היטלי הפיתוח שנגבו מהיזם בדרך של קיזוז מהתשלום למילומור. בנוסף, נוצר גם סיכון לתשלום כפול למילומור, וזאת מאחר שלא נרשם התשלום ששולם לה בדרך של קיזוז מהיטלי הפיתוח של היזמים", נכתב בטיוטת הדוח וצוין כי בחשבונה של מילומור בספרי המועצה המקומית באר יעקב לא נרשמה כלל זכות לקבלת כספים - לא בעת המחאת הזכויות ולא בעת מימושן בפועל.

במאי 2009 חתמה המועצה המקומית באר יעקב על הסכם להסדרת תשלומי פיתוח עם היזם קרדן ייזום ופיתוח בע"מ. על-פי אותו הסכם, קרדן הייתה בעלת זיכוי בספרי המועצה בגין המחאת זכות שקיבלה ממילומור בסך 12,300,000 שקלים. את אותה המחאת זכות רשאית הייתה קרדן לקזז מתשלומי היטלי פיתוח שבהם תחויב. בדצמבר 2009 שילמה חברת קרדן מקדמה בסך 5 מיליון שקלים באמצעות חשבון נאמנות שנוהל בידי עו"ד פלדמן. פלדמן משך מאותו חשבון נאמנות סך של 730,601 שקלים המהווים שכר טירחה בגין התשלומים ששילמה קרדן בסך 17,300,000 שקלים.

"המשמעות הינה שעו"ד פלדמן גבה מהמועצה שכר טירחה בגין סכומים שטרם עברו בקופת המועצה ולכאורה עדיין לא נוצרה זכאות במועצה לקבלת סכומים אלו", נכתב בטיוטת דוח הביקורת. עוד ציינו מחברי הדוח כי המועצה המקומית באר יעקב לא שיתפה פעולה עם עבודת הביקורת ולא העבירה את הסכמי המחאות הזכות שנערכו בין מילומור ליזמים ואת החשבונות המאושרים לתשלום שהוגשו למועצה על-ידי מילומור.

12 מיליון לקבלן משנה - על מה?
על איזו עבודה שולמו מיליונים? [צילום: פלאש 90]

עוד גילו בבדיקתם כי המועצה המקומית באר יעקב שילמה לקבלן משנה של חברת מילומור סכום של 12 מיליון שקלים בגין חוב שלכאורה היה למועצה כלפי מילומור. מדובר בחוב שלא היה רשום בספרי המועצה במועד התשלום. "לא ידוע אם אכן היה קיים והאם התבצעה עבור המועצה עבודה בסכום זה", נכתב בדוח. "המשמעות הינה שלא ברור לביקורת עבור מה שילמה המועצה לקבלן סך של כ-12 מיליון שקלים".

מדובר בקבלן א. מדג'ר הנדסה בע"מ שעמו התקשרה חברת מילומור לביצוע עבודות פיתוח בתחומי המועצה המקומית באר יעקב. כאמור, בשנת 2008 נקלעה מילומור למצב תזרימי קשה ונכנסה להקפאת הליכים. מאחר שלמילומור נצברו חובות כלפי מדג'ר בגין עבודות שביצעה בתחומי המועצה הוחלט בהסכם הנושים של מילומור על העברת זכויותיה של מילומור לקבלת 9,794,175 שקלים מן המועצה לידי מדג'ר עבור המשך עבודות הפיתוח. בספטמבר 2008 חתמה מילומור על הסכם עם מדג'ר לביצוע העבודות תמורת 80 מיליון שקל שישולמו למדג'ר ישירות מן המועצה. על-פי דוח רואי החשבון, ההסכם כלל סעיף הקובע שמדג'ר תקבל 40% מכל תשלום שלו תהיה מילומור זכאית מהמועצה המקומית. "עבודות הפיתוח במועצה נעשות על-ידי מילומור מכוח ההסכם עם לור"ם, כך שלא ידוע מכוח מה נובעת זכאותה של מילומור לקבלת תשלום ישירות מהמועצה", ציינו מחברי טיוטת הדוח.

בינואר 2010 נחתם הסכם בין המועצה לבין מדג'ר למימוש העברת חובות העבר של מילומור למדג'ר. באותו הסכם נקבע כי המועצה תשלם החל מפברואר אותה שנה את תמורת המחאת הזכות בסך 9,794,175 שקלים ב-30 תשלומים חודשיים נושאי ריבית בשיעור של 7.25% לשנה. סך כל התשלומים, כולל ריבית, מגיע ל-11,918,728 שקלים. מבחינת המועצה, מדובר היה בתשלום עבור חוב שהייתה חייבת למילומור. אולם בבדיקה התגלה כי בחשבונה של מילומור בספרי המועצה לא קיימת זכות לקבלת סכומים כאלה. זאת, למרות שעל-פי תקנות הרשויות המקומיות - על המועצה לרשום בספריה הוצאות אם השירות התקבל, גם אם טרם שילמה בפועל בגינו.

"משמעותו של אי-רישום זיכוי בחשבון מילומור הינו כי השירות לכאורה לא התקבל והרשות לא פעלה כדין בתשלומים שביצעה למדג'ר", נכתב בטיוטת הדוח. עוד ציינו מחברי הדוח, כי התשלום למדג'ר נרשם בספרים אך מכיוון שחברת מדג'ר לא הייתה זכאית לתשלום הזה, נוצרה בספרי המועצה יתרת חוב על שם א. מדג'ר. "על-מנת 'לסגור' את יתרת החובה נרשמה הוצאה כתב"ר ביום 31 בדצמבר 2010 על סך של 12,881,419 שקלים, תוך זיכוי חשבון שנפתח לצורך כך בספרי המועצה כ'חשבון מקביל מדג'ר'. מאחר שלמחלקת הגזברות לא הייתה ככל הנראה אסמכתא לרישום ההוצאה, לא נרשם הזיכוי בחשבון הקבלן".

כותבי הדוח ציינו כי במועצה המקומית באר יעקב הייתה נהוגה גישה של סגירת חשבונות בחובה כנגד חשבונות מקבילים ורישום הוצאות, לכאורה ללא אסמכתאות. "רישום זה נועד לכאורה להסוות קיומם של תשלומים ללא חשבוניות שאינם כדין".

משרד הפנים לא עשה דבר
שוקי אמרני. לא מטפל בדוח החמור [צילום: יח"צ]

במשרד רואי החשבון אביו, בוק, ששתיאל ושות' סירבו למסור פרטים נוספים על הבדיקה שביצעו בבאר יעקב. אולם רו"ח ג'קי אביו אישר ל-News1 כי מדובר בדוח שהוזמן על-ידי משרד הפנים. לדבריו, מידע על-אודות פרטים נוספים יתקבל רק באמצעות דוברות המשרד.

על-פי המידע שהגיע ל-News1, משרד הפנים, אשר הזמין את דוח הבדיקה של רואי החשבון, לא עשה דבר עם טיוטת הדוח שהונחה על שולחנו של מנכ"ל המשרד, ד"ר שוקי אמרני, כבר לפני כמעט שנתיים. חברי מועצה בבאר יעקב פנו למנהלת מחוז המרכז במשרד הפנים, רות יוסף, במרס 2014 וציינו בפניה כי ראש המועצה, ניסים גוזלן, ציין בישיבת המועצה שדוח הביקורת לא טופל על-ידי משרד הפנים משום שהמועצה לא הגיבה לטיוטה. "בתוך כך, הגרעון שעליו הצביע הגזבר מיד לאחר מינויו, אינו נסגר, ולמעשה הולך ותופח. בצער רב אנו קובעים כי התקבל הרושם המכביד לפיו משרד הפנים גורר רגליים ואינו מפקח על שנעשה במועצה בשנים האחרונות", כתבו ליוסף.

בדוברות משרד הפנים סירבו לספק פרטים על-אודות הבדיקה וסירבו להשיב האם משרד הפנים פנה בתלונה למשטרה בעקבות ממצאי טיוטת דוח הביקורת והאם פעל בכלים המינהליים המצויים ברשותו לתיקון ההתנהלויות הלא חוקיות והלא כשרות שהתגלו בדוח. מנגד, לא הכחישו את כל שנטען לעיל. "להלן תגובת משרד הפנים: בבאר יעקב מתנהלת ביקורת מטעם משרד הפנים. הביקורת טרם הסתיימה", לשון התגובה.

המשך יבוא...

תגובת ניסים גוזלן:

"טיוטת הביקורת של דוח רואה החשבון הועברה לכל חברי המועצה במהלך שימוע פיטורין שהתקיים כנגד גזבר המועצה דאז מר קובי שטרית. משרד הפנים תמך אף הוא בהדחתו ופיטוריו של הגזבר שטרית, אשר החל לעבוד במועצה בספטמבר 2012. מר שטרית נבחר כגזבר כאשר חלק הארי בעבודתו היה לטפל בכל נושא הפיגורים שהצטברו בגזברות.

לעצם הדוח: המועצה המקומית התבקשה וענתה למשרד הפנים על כל סעיף מסעיפי הדוח לפרטי פרטים ובהתייחסות מלאה לכל הממצאים. בתאריך ה- 21/6/2013 מונה על-ידי משרד הפנים, מר זאב רקנטי לתפקיד חשב מלווה למועצה המקומית באר-יעקב. מיד עם כניסתו לתפקיד, הוא זכה לשיתוף פעולה מלא מצד ראש המועצה, שיתוף פעולה שהוביל בין השאר להתייחסות וטיפול לכל ממצאי הדוח.

מרבית הליקויים בדוח תוקנו. המועצה בחרה במכרז לתפקיד גזבר את רו"ח דני אורן, בעל ניסיון מוכח ומוצלח כגזבר רשות ומי שכיהן בעצמו כחשב מלווה. חברת הנהלת החשבונות החיצונית שהועסקה במועצה הוחלפה בהחלטתנו ובגיבוי משרד הפנים.

במשך 20 החודשים האחרונים פעלנו ועודנו פועלים לתיקון כל הליקויים וכדי לעלות על "דרך המלך" מבחינת ההתנהלות הכספית ובכלל של המועצה המקומית. משרד הפנים אישר למועצה המקומית תוכנית דו-שנתית להתייעלות והמועצה המקומית עומדת בכל אבני הדרך ובכל היעדים.

לצערנו ישנם גורמים פוליטיים בישוב שלא מוכנים להשלים עם בחירת הציבור שנעשתה באופן דמוקרטי ובבחירה חופשית והם שמו להם מטרה – להכפיש את ראש המועצה לגרום לדה-לגיטימציה של ציבור התושבים כלפיו ולהציגו היכן שהם יכולים, באור שלילי. פעם אחר פעם הם פונים למשטרת ישראל, למשרדי ממשלה, למבקר המדינה וכמובן שלאמצעי התקשורת השונים, כשהם ממחזרים כל מיני חומרים שנבדקו ונמצאו שאין בהם ממש. קנאתם הבוערת בראש המועצה שמוביל את באר-יעקב לתנופת פיתוח ובינוי אשר זוכה לשבחים מקיר אל קיר, לא יודעת גבולות. המצער ביותר הוא שאין להם שום בעיה לנסות ולפגוע בתדמית הישוב והכול על-מנת להכפיש את שמו של ראש המועצה".

תאריך:  19/01/2015   |   עודכן:  22/01/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: חשד לשחיתות בבאר יעקב
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי 22
20/01/15 02:25
2
גוני
20/01/15 08:23
3
האיש מהבאר
20/01/15 08:29
4
סימי
20/01/15 09:39
5
בן יוסף
20/01/15 11:20
6
יורם גאון
20/01/15 11:43
7
לאה 123
20/01/15 14:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
הפסד נוסף להנהלת בתי המשפט במאבקה מול הבלוגרית והפעילה החברתית לורי שם-טוב. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עופרה צ'רניאק, דחתה (18.1.15) את בקשת ההנהלה לערער על חיובה לפצות את שם-טוב, ואף חייבה אותה בהוצאות בסכום כפול מכלל חיובה המקורי.
19/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: פנינה נויבירט, בית משפט השלום בתל אביב
13/01/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, מחזיק לדבריו בקלטת המעלה חשדות חמורים נגד קודמו, בני וקנין, בחשד שקיבל כספים שלא כדין. שמעוני הציג במהלך הישיבה תמליל מהקלטת בעיצומה של ישיבת המועצה שהתקיימה בימים אלה.
08/01/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
השופט: נחום שטרנליכט, בית משפט השלום בפתח תקוה
06/01/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מבקש למנוע מבכירים במערכת הביטחון להעיד בתביעות של נפגעי טרור נגד הרשות הפלשתינית. כך עולה מבקשתו להתייצב בשתיים מן ההתביעות מסוג זה, הנדונות בפני בית המשפט המחוזי בירושלים. עמדתו של וינשטיין זכתה לביקורת חריפה ביותר מצידו של השופט הדן בתיק - סגן נשיא בית המשפט, משה דרורי.
06/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר העיר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
העליון התיר הפעלת בי"ס חילוני וסירב למנוע סגירת בי"ס חרדי  /  איתמר לוין
החיוב: 2,200 שקל; הערעור: 228 עמודים  /  איתמר לוין
הכלב נקשר לאוטו ונגרר? הוא לא סבל מאוד  /  איציק וולף
אבסורד ללא תנאי  /  איתמר לוין
"פגע רע ושור נגח"  /  איתמר לוין
עופרי שמוקלר ו"הסיידים"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il