|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מהי צרפת ומי ביצע בה את הפיגועים?

מול גל האיסלאם הגואה באכזריות כְּמִיָּמִים-ימימה - אין כאן שום חדש - מדובר בסֵרוב עקשני מתמשך לראות את המציאות בעיניים פקוחות; שנאמר: אין עיוור יותר ממי שאינוֹ רוצה לראות
21/01/2015  |   איתן אראל   |   מאמרים   |   הקריקטורות של מוחמד   |   תגובות
מבצעי הפיגוע בצרפת. איסלם פונדמנטליסטי [צילום: AP]

אני מכיר היטב את ה"אידיאולוגיה האִסְלָאמִיסְטִית" כלומר: סוג גישה מֶחְקָרִיסְטִית אקדמית - אוביקטיבית כביכול; מכיר זאת היטב ולא מאתמול. את מי ואת מה בדיוק זה משרת? קל ונוח יתר לבדוק זאת לגבי צרפת של ימינוּ אבל מה קורה בַּחֲצֵרֵנוּ הפרטית בישראל?
המוסלמים אזרחי צרפת - האם הם אכן "צרפתים"? אוֹ שמא למרות הדרכון והאזרחות - אין זה בדיוק כך?! כוונתי למאמרה הקצר של ד"ר עינת וילף: "מהי צרפת?" והאִם, כפי שמנסָה ד"ר וילף להאיר מזוית מחקרית-אקדמית, האם תרבות הרצח והאכזריוּת המוסלמית הם ענין של "הזמן החדש" בלבד?

אני בוחר לפתוח בהבאת מקור ספרותי-אומנוּתי-פילוסופי - עדוּת מן העבר הרחוק - אִיטַלְיָה של תקופת הרנסאנס - דאנטה אליגיירי: "הקומדיה האלוהית" - Dante Alighieri, La Divina Commedia - פירנצה המאה ה-14. בפרק הראשון "התופת" - Inferno, מְמַקֵּם המשורר-פילוסוף את פושעי זמנוֹ על-פי חוּמרת פשעיהם - ובהתאם עוֹנשם. במעגל הנמוך הַבָּזוּי וְהַנִּקְלֶה ביותר - נמצאים פושעי האנושות המרושעים ביותר על-פי זמנוֹ ותפיסתוֹ של אליגיירי.
בין "הבולטים" בהם לרִשעות וּלקלון - נִחַשְׁתָּ הקורא - הנביא מוחמד! ולהלן, בתרגומו של אריה סתיו, מתוך פרק "התופת", הקומדיה האלוהית. מתוך ההקדמה של אריה סתיו: המשורר הכולא את מוחמד בתופת, מייעד לו את אחד המקומות השפלים בתחתיות השאול, בקרב זורעי מחלוקת ומחרחרי ריב - ובמילותיו של דאנטה - העונש:

... נִבְקַע מִן הַסַּנְטֵר וְעַד פִּי הַטַּבַּעַת.
תָּלוּ קִרְבֵי הָאִישׁ מִיְּרֵכָיו לָאָרֶץ
אֶבְרוֹ גָּלוּי לָעַיִן, וְכָךְ הַשַּׂק הַדַּל,
זֶה הַהוֹפֵךְ לְפֶרֶשׁ אֶת שֶׁאָכַלְנוּ קֹדֶם.
עוֹד אָנֹכִי מַבִּיט בְּסַקְרָנוּת וּפַחַד,
נָתַן בִּי אֶת עֵינָיו, וּבְיָדָיו פָּשַׁט
חָזֵהוּ וְאָמַר לִי: "הַבֵּט בִּי מִתְבַּקֵּעַ,
רְאֵה עַד מַה נָּכֶה וּבַעַל מוּם מוּחַמַּד,
וְזֶה עִמִּי פּוֹסֵעַ וּמְקוֹנֵן הוּא עַלִי,
פְּנֵי הָאֻמְלָל שְׁסוּעִים מִן הַסַּנְטֵר עַד מֵצַח.
וְכָל הָאֲחֵרִים, הַבֵּט בָּהֶם וּרְאֵה נָא,
הָיוּ בְּחַיֵּיהֶם זוֹרְעֵי רִיב וּמַחְלֹקֶת,
עַל כֵּן עָנְשָׁם עַתָּה הַשֶּׁסַע וּבִקּוּעַ..."
עד כאן עדות של תפיסת המוּסר הנוצרי בתקופת הרנסאנס האיטלקי. ותודות מאליפוֹת לאריה סתיו.

אני מוּדע, כמובן, לשִלוּב המתבקש במסגרת "התרבות הנאורה" של ימינוּ ל-Political Correctism וכמובן אקדמיסטי ללא-פְּנִיּוֹת, ממש כחגורת-הצניעות בצבע התכלת של האחות תרזה, מנוחת-קדוּשתה-עדן; אבל מה לעשות שזה לעתים רחוקות מאוד מְיַצֵּג את המציאות בשטח ובוודאי שלא תואם את אותה מציאות! מי, בדיוק, היו כנופיות טוֹבְחֵי-קְהִלת יְהוּדֵי-חברון תרפ"ט, אוגוסט 1929 - מוסלמים? איסלאמיסטים? מתונים? ג'יהאדיסטים? רדיקלים וכן הלאה?? ומהוּ, בדיוק, ההבדל-הַדַּק וְהַדַּק מִן-הַדַּק בין יעני ח"כ ח. זוֹעבי לבין רוֹצח הדולפינריום? בין ההסתה האידיאולוגית לבין הבצוע?

להלן הודעה טלפונית, בדוייה לחלוטין כמובן, של לוחם-צה"ל ליד אחד מִפִּתְחֵי מנהרות-המוות בגבול ישראל, לאחר העקירה: "אמאל'ה, אִבַּדְתִּי את שתי רגלי וְעַיִן ימיני מרקטה אשר נורתה בִּידֵי מוסלמי, ערבי, ג'יהדיסטי, רדיקל, איסלאמיסטי, נורמטיבי; ועדיין חי הנני ¬- הַשֶּׁבַח לְבוֹרְאִי".

ואקדמאינוּ מתנסחים בדקדוקי-עניות politically correct באשר להגדרתם המדויקת של הרוצחים הללוּ. האם פעלוּ המוסלמים הללוּ אחרת, מאות שנים לפני זמננוּ - במרחב הים התיכון כולוֹ?
ושוב: מה בדיוק ההבדל - הדק והדק-מן-הדק, על-פי המחקר וְהַמֻּשָּׂגִיּוּת האקדמיים; בין עורפי-הראש הדאעשיים - לבין רוצחי-טירוני-הנח"ל בקלשונים; אוֹ רוצחי אֵם וארבע בנותיה על אם הדרך,
כולל ווידוא הריגה?

תשובה אמינה וּנְכוֹחָה תבוא מפיהם של הרוצחים עצמם - לאמוֹר: אַתֶּם (היהודים, החוקרים) אתם הנותנים בנוּ סִימָנִים וְסִימָנִים אלה הֵם על-כן באחריותכם בלבד ואינם מְחַיְּבִים אותנוּ כלל וכלל; כל השאר: שקרים לגיטימיים כדת-נביאנוּ על-מנת להביאנוּ אל מחוז חפצנוּ; וּמוּטָב כִּי נשוט בְּדוֹבְרוֹת על נְהָרוֹת-דם-קָרְבְּנוֹתֵינוּ.

השאלה היא: האם הָאָקָדֶמִיזְם הַפוּנְדָּמֶנְטָלִיסְטִי של זמננוּ עוזר? קֹדם כל לנוּ היהודים וּלתרבות המערב כוּלה לראות את המציאות נכוחה, ולהשיב מלחמה שערה - בזמן אמת ובנחרצות: "הקם להֹרגך השכם להרגוֹ" - מוּל הערבים "מוסלמים-איסטים" למיניהם: מתונים קיצונים ג'יהאדיסטים שוהאדיסטים איסלאמיסטים, וּסתם רוצחים לשם תענוג הרצח כולל מְחַלְּקֵי ממתקים לאחר בִּצוע שליחוּתם... ...

כן יש כאן הכל בכֹל - האם האקאדמיזם המערבי הזה עוזר?
האם לא הגיע, זה מכבר, הזמן לקלוט ולהבין את התרבות הערבית הזאת בערוצֵי שפתה שלה וּבמוּשגיה - כמוֹת-שהיא במציאות; ולא על-פי ערוצי השפה ומושגי היסוד של תרבותנוּ - ומאתנוּ, מה לעשות, תרבות המערב. והלא נֶאֱמַר בשפה ברורה, לפני אַלְפֵי-שנה בדברי המלאך על ישמעאל, טרם הוולדוֹ, לאמור: "וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ וְעַל פְּנֵי כָל אֶחָיו יִשְׁכֹּן" בראשית טז, יב.

מדהים עד כמה הדברים מדויקים. ("פֶּרֶא" - חמור-הבר; בְּהַשְׁאָלָה: "פֶּרֶא אָדָם" כנוי לאדם פרוע וּפוֹחֵז - על-פי קוֹנְקוֹרְדַּנְצְיָה חדשה לתנ"ך בעריכת אברהם אבן שוֹשן.)

זהבה -ג. ז-ה-בה -זה ענין של אַנְתְּרוֹפּוֹלוֹגְיָה - לא בדיוק דמוקרטיה! לפני שאת משמיעה הערות אנא בְּטוּבֵךְ, לִמדי את המקורות; לא יזיק לך - זה אפילו עשוי להועיל.

האם הרוצחים "האיסלאמיסטים" הללו, כלשון אָקָדֶמַאֵינוּ, צצוּ בחלל ריק...? לא שתוּ חֲלֵב-אמם בינקותם? לא שמעוּ דברֵי-מוכתר... קאדי... אָייטוּלָה... דברי-אבותם וכן הלאה...? האם לא ספגוּ מינקותם הַתְנָיַת-תרבות חברתית-שבטית ברורה מאד; מודגשת בשבעים-ושתיים בתוּלוֹת - מאות שנים לפני תאורייה ואִבְחוּן אָקָדֶמִיסְטִי זה אוֹ אחר - ? איך קראו לזאת אז - מוות לכופרים? דין-מוחמד בסיף? דאָר אל חַרְבְּ? "הסכם קורייש"? "אטבח-אל יאהוּד"? "חָייְבָרָה-אל-יאהוד"?

וּמה בדיוק נשתנה בימינוּ?

מול גל האיסלאם, הגואה באכזריות כְּמִיָּמִים-ימימה - אין כאן שום חדש; גּוֹאָה בתאום מָלֵא מגמה בתרבות המערב, והיהודי "כדרכוֹ-בקֹדש" בראש הטור, גּוֹאָה מגמת פצפיזם נוצרי "הומניסטי"; אקאדמיזם... politically correct בכל מחיר וכנגד כל מחשבה צלולה עד סף התאסלמות - וכמובן סֵרוב עקשני מתמשך לראות את המציאות בעינים פקוחות; שנאמר: אין עוור יותר ממי שאינוֹ רוצה לראות.

מי יתן והמשבר הנורא אשר סוֹפֵג המערב בימינוּ אלה יביא להתפכחות בזמן הנכון.


ולך הקורא הנאמן
אשר הגעת בשלום לכאן
בדרך רבת מעקשים וְנַפְתּוּלִים
מלֹא חפניים תוֹדוֹת - שלך -
אראל איתן.

הָלְאָה יַרְדֵּן, הָלְאָה זֹל! יֶהֱמוּ גַּלֶּיךָ,
עֲלֵי גְדוֹתֶיךָ שְׁטֹף וְגֹל, חֶלְאַת אַרְצֶךָ.

הָלְאָה יַרְדֵּן, הָלְאָה זְרֹם, תִּכָּתֵב לַדּוֹרוֹת -
כִּי לַיְלָה כַּיּוֹם - אֲנַחְנוּ עַל מִשְׁמָרוֹת!

תאריך:  21/01/2015   |   עודכן:  21/01/2015
איתן אראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהי צרפת ומי ביצע בה את הפיגועים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
xbhk
21/01/15 18:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקריקטורות של מוחמד
מטוס ממריא כשחייל צרפתי מפטרל בשדה התעופה שארל דה-גול שברואסי בצפון פריז, בשבת. צרפת הורתה על-כניסתם של 20,000 חיילים לאתרים מסוימים בפריז, חלק גדול מהם בבתי ספר יהודיים, תוך חיפוש אחר האחראים לפיגועי הטרור בעיר.
19/01/2015  |  הדר פרבר  |   תמונות מיוחדות
כאדם, כיהודי וכישראלי וכמאמין דתי, אני מגנה בתוקף ובאופן מוחלט את שרלי הבדו. כל אדם ישר והגון חייב לגנות את שרלי הבדו. כל יהודי וישראלי חייב לגנות את שרלי הבדו. כל רב ומנהיג רוחני חייב להיות מראשוני המגנים את שרלי הבדו. כל מנהיג חברתי, תרבותי, תקשורתי, פוליטי, מדיני, חייב לומר: אני נגד שרלי הבדו.
18/01/2015  |  משה חסדאי  |   מאמרים
מעשי הזוועה האחרונים בפריז מאיצים את העלייה מן המערב, שלפי הפוסט-ציונים מזמן יצאה מן האופנה. היו שהבחינו מבעד לציפוי הדק של "התרבות האירופית" באנטישמיות הישנה, אך הם סומנו כהוזה הזיות. הנאורים והמפוכחים פסקו, שמן המערב החופשי עליית מצוקה לא תיתכן. ומה בדבר עליית-רווחה - מפני שטוב לחיות כאן או משום שאת העולם יפקוד משבר כלכלי ודווקא המשק שלנו, כמעט לבדו, יחזיק מעמד? הצחקתם אותם!
18/01/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
"אז מה, אתה חושב שעלייה של יהודים מצרפת תחזק את הימין?", יעל דן בשידור בגל"צ מפריז שואלת את שרלי, איש עסקים המתכנן לסגור הכל ולעלות ארצה. ועוד שאלה, האם הוא ירצה לגור "בהתנחלות", אגב אמירתו של שר השיכון, אורי אריאל (תשובתו הייתה, כן, למה לא?).
18/01/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
הטרור שפוקד את יהודי צרפת - ערבים לבקרים, מדאיג מאוד וכואב אבל לא רק במובנן של התוצאות הטרגיות אלא בעיקר משום שהטרור הזה איננו טרור חולף, ומכאן שתוצאותיו הטרגיות קשות פי כמה בהתמשכותן. כבר לפני יותר מעשור פקד את צרפת גל אנטי יהודי דומה - שהיה דו סימטרי: אנטישמיות צרפתית לאומנית שבראשה עמדה משפחת לה פן הפשיסטית ומנגד טרור ערבי - מוסלמי. גם החוקים האנטי דתיים שהצרפתים הוציאו נגד לבוש דתי, הספקת אוכל כשר וכו' רק הרחיבו את המצוקה היהודית שם. אבל כמובן שגל פגיעה פיזית הוא זה שאותו חשים יותר מכל, למרות שלאמיתו של דבר הגל הזה הוא רק תוצאה של הסתה רעיונית ותיאורטית הבאה מסיבה ובשפה אנטי רוחנית. בעוד שנגד הטרור המאגרבי הרי שיהודי צרפת הרימו את קולם, הנה שכנגד הלחץ הרוחני הם פחות היו אקטיביים, ובמיוחד כשהתירוץ היה כי גזירות הדת הצרפתיות יועדו נגד המוסלמים, ולכן גם על יהודי צרפת לקבלן בשיויון נפש. יהדות צרפת היא היהדות הגדולה באירופה שמעבר לחבר העמים אבל יהדויות קטנות יותר, כמו בריטניה, גרמניה ובלגיה נלחמות חזק יותר על נפשן הרוחנית, ובמיוחד עצמאיות יותר. יהדות צרפת היא הססנית, ובמיוחד תלויה ב"פריץ הישראלי", בכל תגובותיה, ואולי כאן הוא עקב העכילס שלה.
18/01/2015  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il