|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

תקנון מועצת העיתונות בישראל

[נתקבל על-ידי מועצת העיתונות ביום 11.5.94]

08/04/2002  |     |   מקורות   |   תגובות
 קישורים
  הסכם בענייני צנזורה

  העמדה לדין בעבירת סוב-יודיצה (051.51א)

  תקנון האתיקה המקצועית של העיתונות

  תקנון ועדת העורכים

   רשימות קודמות
  בד"מ 1/01 היועץ המשפטי לממשלה נ' רפיק בן-קאסם חלבי
  לא ביטחון, לא כבוד עצמי, לא אושר, תקווה או רצון
  מסמך: אריה דרעי מבקש שחרור מוקדם
  סיפורה של [מורה] סמרטוטה
  פסק הדין המלא במשפטו של יצחק מרדכי


בית הדין לאתיקה

40) בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות (להלן: "בית הדין") מוסמך לדון ולפסוק בתלונות על הפרת כללי האתיקה העיתונאית על-ידי עיתונאים ועיתונים (לרבות כתבי עת למיניהם וכלי תקשורת אלקטרוניים) אף אם אינם חברים במועצת העיתונות.

41) המליאה רשאית לקבוע כללים בדבר הדרך להגשת תלונות נגד עיתונים או עיתונאים ובדבר התנאים לטיפול בתלונות כאלה, ולהבחין לעניין זה בין עיתונים שהינם חברים במועצת העיתונות לבין עיתונים אחרים.

42) המליאה תבחר את חברי בית הדין בשלוש רשימות, שוות בגודלן, במספר שייקבע מעת לעת על-ידי המליאה, כדלקמן:
(א) רשימה של נציגי ציבור, מהם תבחר המליאה את יו"ר בית הדין ואת המשנה ליו"ר בית הדין.
(ב) רשימה של עיתונאים.
(ג) רשימה של עורכים ומו"לים.
אפשר שחברי בית הדין לא יהיו חברים במליאה.

43) חבר בית הדין ייבחר לתקופה של שלוש שנים וניתן לשוב ולבחור אותו מחדש.

44) חבר בית הדין שהיה חבר במליאה בזמן שנבחר כחבר בית הדין ושחדל לכהן כחבר המליאה, תסתיים כהונתו כחבר בית הדין, אך ימשיך ויסיים את הדיון בכל תלונה שהחל לדון בה קודם שנסתיימה כהונתו, אלא אם הוחלט אחרת, כלהלן:
נסתיימה החברות במליאה עפ"י סעיף 30 לעיל, תהא ההחלטה כאמור מסורה בידי הנשיאות. נסתיימה החברות במליאה עפ"י סעיף 31 לעיל, תהא ההחלטה מסורה בידי המליאה ותתקבל בצמוד להחלטת המליאה עפ"י אותו סעיף.

45) נתקבלה במועצת העיתונות תלונה נגד עיתון או עיתונאי, תפעל המועצה כדלקמן:
(א) היתה התלונה מופרכת בעליל - תידחה התלונה על הסף והודעה על-כך תישלח למתלונן. הסמכות לדחות תלונה על הסף מן הטעם שהיא מופרכת בעליל, תהא נתונה לנשיא או למי שהוסמך לכך על-ידו.
(ב) מועצת העיתונות לא תטפל בתלונה אשר הוגשה גם לגוף שיפוטי או מעין שיפוטי או למשטרה, אלא אם בעקבות הפנייה למועצה בוטלה התלונה המקבילה האמורה.
(ג) לא נדחתה התלונה על הסף, תישלח התלונה לנילון תוך 48 שעות מהיום בו נתקבלה. הנילון יתבקש להגיב על התלונה בתוך 10 ימים.
(ד) בתוך 10 הימים האמורים ייבדקו התלונה ותגובת הנילון (אם נתקבלה) על-ידי היועץ המשפטי או על-ידי מי שהוסמך לכך על-ידו, באישורו של הנשיא (להלן: "הבודק"). הבודק יחליט, תוך 21 יום מיום שנתקבלה התלונה, אם התלונה מצביעה לכאורה על הפרה של כלל מכללי האתיקה העיתונאית, ואם הוגשה על-פי הכללים שנקבעו לעניין זה.
(ה) החליט הבודק כי התלונה מצביעה לכאורה על הפרה של כלל מכללי האתיקה העיתונאית, תועבר התלונה בהקדם האפשרי ליו"ר בית הדין או, לבקשתו או בהיעדרו, למשנה ליו"ר בית הדין.

46) עד להעברת התלונה אל יו"ר בית הדין או אל המשנה ליו"ר בית הדין, רשאי הנשיא, או אדם אחר אשר הוסמך לשם כך על-ידו, לפעול להסדרת העניין, בהסכמת המתלונן והנילון, שלא על דרך השיפוט.

47) יו"ר בית הדין או המשנה ליו"ר בית הדין, לפי העניין, ימנה מותב אשר ידון בתלונה. המותב יורכב משלושה חברים, מהם אחד מרשימת נציגי הציבור (שיוכל להיות גם יו"ר בית הדין או המשנה ליו"ר בית הדין) אשר יהיה אב בית הדין וישב בראש המותב, אחד מרשימת העיתונאים ואחד מרשימת העורכים והמו"לים. המותב יהא רשאי לנסות לטפל בעניין, בהסכמת המתלונן והנילון, שלא על דרך השיפוט. לא נסתיים הטיפול בדרך זו בתוך 14 ימים, או באישור יו"ר בית הדין, תוך 21 ימים, ידון המותב בתלונה ויחליט בה.

48) החלטת בית הדין תתקבל ברוב קולות חבריו.

49) יו"ר בית הדין והמשנה ליו"ר בית הדין, באישור הנשיאות, רשאים לקבוע את נהלי הדיון בבית הדין ולשנות אותם מעת לעת.

50) בית הדין לא יהיה כבול לסדרי הדין ולדיני הראיות הנוהגים בבית המשפט ויהיה רשאי לנהוג בדרך הנראית לו טובה ויעילה לעשיית צדק.

51) החליט בית הדין כי עיתון או עיתונאי הפר כלל מכללי האתיקה של מועצת העיתונות, רשאי בית הדין לנקוט נגד העיתון או העיתונאי, או שניהם, בהתחשב בנסיבות המקרה, אחד או אחדים מצעדים אלה:
(א) אזהרה;
(ב) נזיפה;
(ג) פרסום התנצלות על-ידי העיתון בנוסח ובמקום שייקבע על-ידי בית הדין;
(ד) השעיית עיתון מן המועצה לתקופה קצובה.
בית הדין רשאי להורות שההחלטה תפורסם גם בעיתונים אחרים, בנוסח מלא או מקוצר, כפי שייקבע על-ידי בית הדין.

52) (א) בכל מקרה בו החליט בית הדין כי עיתון או עיתונאי הפר כלל מכללי האתיקה העיתונאית, יורה על פרסום החלטת בית הדין בעניין בעיתון הנוגע לעניין, בהקדם האפשרי ובהבלטה הראויה; ובלבד שלא יינתן להחלטה פרסום לפני עבור תקופת הערעור עפ"י סעיף 53 ב' להלן, או, אם הוגש ערעור - עד למתן החלטת הערעור.
(ב) רשאי בית הדין שלא להורות על פרסום האמור, או להורות על פרסום חלקי או פרסום בהשמטת פרטים מסוימים, וזאת מטעמים מיוחדים שיירשמו.
(ג) עיתון יהיה חייב לנהוג לפי הוראות פרסום שניתנו על-ידי בית הדין.
(ד) סירב עיתון לפרסום על-פי סעיף 51 או על-פי סעיף זה, תורה נשיאות המועצה על פרסום החלטת בית הדין והסירוב האמור בעיתון או בעיתונים אחרים. פרסום זה יכול שילווה בגינוי מטעם המועצה לסירוב. אי פרסום תוך זמן סביר כמוהו כסירוב לפרסום.

53) (א) החלטת בית הדין ניתנת לערעור.
(ב) כתב ערעור יוגש למזכירות המועצה תוך 10 ימים מיום שהודעה ההחלטה על-ידי בית הדין. יו"ר בית הדין או המשנה ליו"ר בית הדין, רשאי להאריך תקופה זו אם ראה טעמים מיוחדים לכך.
(ג) הערעור יידון בפני מותב בן 5 או 7 חברים, כפי שייקבע על-ידי יו"ר בית הדין או המשנה ליו"ר בית הדין, והוא שירכיב את המותב מתוך הרשימות האמורות בסעיף 42 דלעיל. חבר במותב שעל החלטתו נסב הערעור, לא יכהן במותב של ערעור על החלטה זו.
(ד) אב בית הדין בערעור יהיה משפטן. במותב בן חמישה חברים יהיו שניים מרשימת נציגי הציבור, שאחד מהם יהיה אב בית הדין, ולסירוגין - שני חברים מרשימת העיתונאים וחבר אחד מרשימת העורכים והמו"לים, או שני חברים מרשימת העורכים והמו"לים וחבר אחד מרשימת העיתונאים. במותב בן שבעה חברים יהיו שלושה חברים מרשימת העורכים והמו"לים. המניין החוקי במותב של חמישה יהיה ארבעה חברים והמניין החוקי במותב של שבעה יהיה חמישה חברים. ההחלטה בכל מותב תתקבל ברוב של חברי המותב.
(ה) בדיון בערעור לא יובאו בפני בית הדין ראיות נוספות על אלו שהובאו בהליך נשוא הערעור, לבד אם התיר זאת אב בית הדין מטעמים מיוחדים של עשיית צדק, שיירשמו.
(ו) החלטת בית דין בערעור הינה סופית.


הוראות מעבר

55) מועצת העיתונות תירשם כעמותה לפי חוק העמותות, תש"ם-1980. חברי הנשיאות, המזכ"ל והיועץ המשפטי, המכהנים ערב הרישום, יהיו החברים שיחתמו על מסמכי הרישום.

56) (א) מניין תקופות הכהונה במוסדות המועצה יחל במועד רישום המועצה כעמותה (להלן: "המועד הקובע").
(ב) אין בהוראת סעיף זה כדי לפגוע בכל החלטה או פעולה אחרת אשר התקבלה או התבצעה על-ידי המועצה או מוסד ממוסדותיה טרם המועד הקובע.

המליאה

8) המליאה היא המוסד העליון של מועצת העיתונות.

9) מספר חברי המליאה יהיה 60. המליאה מוסמכת לשנות מספר זה מעת לעת.

10) המליאה תורכב משלוש חטיבות: נציגי ציבור שיהיו %40 מחברי המליאה, עיתונאים שיהיו %30 מחברי המליאה ועורכים ומו"לים שיהיו %30 מחברי המליאה.

11) העיתונאים חברי המליאה ייבחרו על-ידי האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל.

12) (א) העורכים והמו"לים חברי המליאה ייבחרו, במספר שווה, על-ידי ועדת העורכים ועל-ידי איגוד העיתונים היומיים, לפי העניין.
(ב) בין העורכים ייכלל נציג של סוכנות עתי"ם וכן נציג של רשות השידור ושל רשות הערוץ השני לטלוויזיה ולרדיו (אם יצטרפו כחברים במועצה).
(ג) בין המו"לים ייכללו נציגים של גלי צה"ל ושל הטלוויזיה החינוכית (אם יצטרפו כחברים במועצה).
(ד) ועדת העורכים ואיגוד העיתונים היומיים יתנו ביטוי להצטרפות כלי תקשורת נוספים למועצה על-ידי מינוי נציג או נציגים של כלי תקשורת אלה כחברים במליאה מתוך מכסת נציגיהם הנבחרים על-פי סעיף 10 וסעיף 12 א' דלעיל.
13) נציגי הציבור ייבחרו על-ידי המליאה. המועמדים יוצעו על-ידי הנשיאות או בכתב על-ידי שבעה חברי מליאה. נציג ציבור העומד לבחירה לתקופת כהונה נוספת לא ישתתף בהצבעה.

14) חבר המליאה ייבחר לתקופה של שלוש שנים ויוכל לשוב ולהיבחר לתקופה נוספת ובלבד שלא יכהן כחבר המליאה יותר משלוש תקופות כהונה רצופות.

15) המליאה תכונס לפחות שלוש פעמים בשנה על-ידי נשיא המועצה או, אם נבצר ממנו לעשות זאת, על-ידי ממלא מקומו. היא תכונס לישיבה מיוחדת על-פי החלטה של הנשיאות או על-פי דרישה בכתב של לפחות שליש מחברי המליאה.

16) מי שמכנס את הישיבה יקבע את סדר יומה. נשיא המועצה יהיה יושב-ראש המליאה. בהיעדרו ישב בראש המליאה ממלא מקומו או חבר אחר של הנשיאות, שיתבקש על-ידי הנשיא או על-ידי ממלא מקומו למלא תפקיד זה.

17) סמכויות המליאה ותפקידיה הם:

(א) לקבל דיווח על פעילות המועצה ועל תוכניותיה ולאשר את תוכניותיה ככל שהללו ידרשו את אישור המליאה.
(ב) לבחור את נשיא המועצה ואת ממלא מקומו.
(ג) לאשר את התקציב השנתי של המועצה.
(ד) לדון ולהחליט בכל עניין אשר יועלה בפניה על-ידי הנשיאות, הנשיא או עשרה מחברי המליאה.
(ה) להתקין את כללי האתיקה של המועצה.
(ו) לקבוע את דמי החבר של חברי המועצה כמשמעותם בסעיף 3 דלעיל על-פי הצעה של נשיאות המועצה, בכפוך לאמור בסעיף 35 להלן.
(ז) להחליט על התקשרות עם גופים בישראל ומחוץ לישראל.
(ח) להקים קרנות ולקבוע פרסים בשם המועצה.
(ט) למנות את המזכיר הכללי, הגזבר והיועץ המשפטי של המועצה. היתה המשרה בשכר - יהא המינוי עפ"י הליכי מכרז שיאושרו על-ידי הנשיאות.
(י) לבחור את ועדת הביקורת של המועצה.
(יא) להחליט על שינויים בתקנון המועצה.


הנשיא וממלא מקום הנשיא

24) (א) נשיא המועצה עומד בראש המועצה ומייצג אותה כלפי חוץ.
(ב) הנשיא ימלא את התפקידים המוטלים עליו לפי התקנון, ידווח למליאה ולנשיאות על פעולות המועצה ותוכניותיה, יהיה אחראי מטעם הנשיאות לניהול ענייניה של המועצה ויפעל לקידום מטרותיה, והכל בכפיפות לתקנון המועצה ולהחלטות המליאה והנשיאות.
(ג) המליאה תבחר את הנשיא וממלא מקומו.

25) (א) הנשיא וממלא מקום הנשיא יהיו נציגי ציבור; הנשיא יכול שייבחר מקרב נציגי הציבור במליאה או מקרב אישי ציבור שאינם חברים במליאה; ממלא מקום הנשיא ייבחר מקרב נציגי הציבור במליאה.
(ב) מועמדות לנשיא תוצע בהסכמת נציגי הציבור, נציגי העורכים והמו"לים ונציגי העיתונאים במועצה. מועמדות לממלא מקום הנשיא תוצג בהסכמת נציגי הציבור, נציגי העורכים והמו"לים ונציגי העיתונאים במועצה ועל דעת הנשיא או המועמד לנשיאות.

26) הנשיא וממלא מקום הנשיא שנבחרו לתפקידם יהיו חברים במליאה במקום הנשיא וממלא מקום הנשיא שסיימו את כהונתם, לפי העניין.

27) הנשיא וממלא מקום הנשיא שסיימו את כהונתם בנשיאות, יוזמנו לישיבות המליאה ויוכלו להשתתף בדיוניהם, ללא זכות הצבעה, במשך חמש שנים מסיום הכהונה.

28) הנשיא רשאי לאצול מתפקידיו לממלא מקום הנשיא.

29) נבצר מן הנשיא למלא את תפקידו, ימלא ממלא מקום הנשיא את תפקידי הנשיא.


הנשיאות

18) הנשיאות תנהל את ענייני המועצה ותפעל לקידום מטרות המועצה בכפיפות לתקנון המועצה ולהחלטות המליאה.

19) הנשיאות תמנה עשרה חברים ותורכב כדלהלן: ארבעה נציגי ציבור שייבחרו על-ידי נציגי הציבור חברי המליאה ובתוכם נשיא המועצה וממלא מקום הנשיא, שלושה עיתונאים שייבחרו על-ידי האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל מבין חברי המליאה, מו"ל אחד ושני עורכים או שני מו"לים ועורך אחד שייבחרו על-ידי העורכים והמו"לים חברי המליאה, מבין חברי המליאה.

20) (א) חבר הנשיאות (לרבות הנשיא וממלא מקום הנשיא) ייבחר לתקופה של שלוש שנים ויוכל לשוב ולהיבחר לתקופה נוספת, ובלבד שלא יכהן כחבר הנשיאות יותר משתי תקופות רצופות.
(ב) על אף האמור, ממלא מקום הנשיא יהיה כשיר להיבחר כנשיא אף בתום שתי תקופות רצופות כממלא מקום הנשיא ולכהן כנשיא עוד שתי תקופות רצופות.
(ג) חבר הנשיאות שנפסקה חברותו במליאה, תיפסק גם חברותו בנשיאות.

21) הנשיאות תכונס על-ידי הנשיא או, אם נבצר ממנו לעשות זאת או עפ"י בקשתו, על-ידי ממלא מקום הנשיא או עפ"י דרישה בכתב של לפחות שליש מחברי המליאה. מי שמכנס את הנשיאות יקבע את סדר היום שלה. כל חבר מחברי הנשיאות רשאי להוסיף נושא לסדר היום של ישיבת הנשיאות ובלבד שהודיע על-כך בכתב לנשיא או לממלא מקומו לפחות 7 ימים קודם למועד הישיבה.

22) הנשיא יהיה יושב-ראש הנשיאות. אם נבצר ממנו לשבת בראש הישיבות או אם ביקש זאת, ישב בראש ישיבות הנשיאות ממלא מקום הנשיא.

23) עיתון יהיה חייב בפרסום הודעות לציבור מטעם מועצת העיתונות על-פי החלטות הנשיאות.


ועדת ביקורת

34) (א) ועדת הביקורת תבדוק את ענייניה הכספיים והמשקיים של המועצה ואת פנקסי החשבונות שלה ותביא אחת לשנה בפני המליאה את המלצותיה לעניין אישור הדין וחשבון הכספי של המועצה.
(ב) לא יכהן אדם הן כחבר הנשיאות והן כחבר ועדת הביקורת.

חברות במוסדות המועצה

30) כל חבר במוסד ממוסדות המועצה רשאי לפרוש מחברותו במתן הודעה בכתב ליושב-ראש הגוף בו הוא מכהן כחבר.

31) (א) סברה הנשיאות כי יש להפסיק את חברותו של חבר במוסד ממוסדות המועצה משום שפעל בניגוד לתקנון או למטרות של המועצה, הפר את מרות המועצה או התנהג באופן שאינו הולם את חברותו באותו מוסד, רשאית הנשיאות להעלות בפני המליאה הצעה להפסקת החברות.
(ב) המליאה תדון בהצעת הנשיאות, תיתן לאותו חבר הזדמנות להופיע ולהשמיע את טענותיו בפני המליאה ותחליט אם לאמץ את הצעת הנשיאות.
(ג) החליטה הנשיאות לאמץ את ההצעה להפסיק את החברות, תועבר החלטת המליאה לדיון בגוף שמינה אותו חבר וגוף זה יחליט אם להפסיק את החברות כמוצע.
(ד) החליט אותו גוף להפסיק את החברות כמוצע, תופסק החברות, וחבר אחר ייבחר במקומו למשך התקופה שנותרה לסיום כהונתו.
(ה) החליט אותו גוף שלא להפסיק את החברות כמוצע, או נמנע מלהחליט בהצעה במשך חודש ימים, תובא ההצעה לדיון חוזר במליאה והמליאה רשאית להחליט על הפסקת החברות.

32) נתפנה מקומו של חבר במוסד ממוסדות המועצה, או נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו, יוכל הגוף שבחר בו לבחור למשך התקופה שנותרה לסיום כהונתו חבר אחר במקומו.

חברי המוצעה

3) חברי מועצת העיתונות הם אלה: האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, כל העיתונים היומיים היוצאים לאור בישראל, סוכנות עתי"ם, רשות השידור, הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, הטלוויזיה החינוכית, שידורי הטלוויזיה בכבלים וגלי צה"ל - ובלבד שקיבלו על עצמם, בכתב, את תקנון המועצה, את תקנון האתיקה של המועצה ואת מרות המועצה ומוסדותיה.

4) מליאת המועצה רשאית לקבל כחבר במועצה כל עיתון, כתב עת או תחנת שידור אשר ביקשו, בכתב, להצטרף למועצה והודיעו בכתב כי הם מקבלים על עצמם את תקנון המועצה, את תקנון האתיקה של המועצה ואת מרות המועצה ומוסדותיה וכי הם מאפשרים לעובדיהם חופש התארגנות והתאגדות.

5) (א) חבר במועצה רשאי לפרוש ממנה במתן הודעה בכתב 15 יום לפני מועד הפרישה.
(ב) פרישת חבר מן המועצה אינה פוטרת אותו מסילוק חוב כספי למועצה המתייחס לתקופה שלפני פרישתו.

6) (א) המליאה רשאית, בהחלטה של שני שלישים מן המשתתפים בהצבעה, להוציא חבר מן המועצה אם פעל בניגוד לתקנון או למטרות של המועצה או הפר את מרות המועצה.
(ב) ההצעה להוציא חבר מן המועצה תובא בפני המליאה על-ידי הנשיאות.
(ג) לא תמליץ הנשיאות להוציא חבר מן המועצה ולא תחליט המליאה להוציא חבר מן המועצה אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות להופיע בפני הנשיאות או בפני המליאה, לפי העניין, ולהשמיע טענותיו.

7) אלה מוסדות המועצה: המליאה, הנשיאות, הנשיא, ממלא מקום הנשיא, ועדת הביקורת ובית הדין לאתיקה.

כספים

35) כל חבר מועצה ישלם דמי חבר. שעור דמי החבר ייקבע מזמן לזמן על-ידי המליאה, על-פי הצעת הנשיאות, ועל דעת האיגוד הארצי של העיתונאים ושל ועדת העורכים.

36) (א) התקציב השנתי של המועצה ייערך על-ידי הנשיאות ועל דעת האיגוד הארצי של העיתונאים ושל ועדת העורכים ויאושר על-ידי המליאה.
(ב) כל פעולה מפעולות המועצה תהיה במסגרת התקציב המאושר.

37) הנשיאות רשאית להסמיך מורשי חתימה אשר יהיו רשאים לחייב את המועצה בהתחייבויות כספיות ובהתחייבויות אחרות. לכל התחייבות כספית מעל לסכום אשר ייקבע על-ידי הנשיאות מזמן לזמן, תידרש חתימת מורשה חתימה מנציגי הציבור, מורשה חתימה מנציגי העיתונאים ומורשה חתימה מנציגי העורכים והמו"לים.


מבוא

1) עיתונות חופשית היא תנאי לקיום משטר דמוקרטי, שלטון תקין והוגן וחברה נאורה הנוטלת חלק בעיצוב גורלה.

עיתונות טובה חייבת לשרת את החברה באספקת מידע וביקורת בנושאים שיש בהם עניין ציבורי, באופן אמין, אחראי והוגן.

מועצת העיתונות מופקדת על שמירת ערכי עיתונות חופשית וטובה, ובכללם חופש המידע, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה בישראל, ומייצגת את העיתונות ואת הציבור במאבק למען ערכים אלה.

מועצת העיתונות תפעל להבטחת נאמנות לעקרנות האתיקה העיתונאית מצד כל העוסקים בעיתונות ותשקוד על קביעתן ואכיפתן של אמות מידה מקצועיות המושתתות על מחויבות מוחלטת לאמת, לדיוק, להגינות, להגנה על כבוד האדם ויצירתו ולכיבוד צנעת הפרט.

מועצת העיתונות מאשרת את האמנה אשר נחתמה ביום 16.5.93 בין נציגי הציבור, נציגי המו"לים והעורכים ונציגי העיתונאים במועצת העיתונות. האמנה מצורפת לתקנון זה ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו.

מטרות ותפקידים

2) ואלה המטרות והתפקידים של מועצת העיתונות:

(א) לשמור על חופש העיתונות ועל זכות הציבור לדעת;
(ב) להיאבק נגד מגמות שיש בהן כדי להגביל הספקת מידע בעל עניין ציבורי ולהבטיח גישה חופשית אל מקורות מידע וחיסוי מקורות המידע של העיתונאי;
(ג) לקבוע כללי אתיקה לעיתונות, לשקוד על קיומם ולטפל בתלונות על הפרתם;
(ד) לפעול למען קידום הרמה המקצועית של העיתונות ובכלל זה ליזום ולארגן השתלמויות, כנסים, ימי עיון והרצאות, ולפרסם מידע וחומר הדרכה באופן עצמאי או בשיתוף פעולה עם אחרים;
(ה) לפרסם דוחות על עבודת המועצה, ובכלל זה החלטות עקרוניות שהתקבלו במוסדותיה;
(ו) לנקוט את כל הפעולות שיש בהן כדי לקדם את מטרות המועצה.


מינוי ועדות

33) (א) המליאה או הנשיאות רשאיות למנות ועדות קבועות או ועדות לעניינים מסוימים.
(ב) בכל ועדה יהיה לפחות עיתונאי אחד, עורך או מו"ל אחד ונציג ציבור אחד.
(ג) אפשר שחלק מחברי הוועדה לא יהיו חברי המליאה ובלבד שרוב חברי הוועדה יהיו חברי המליאה.
(ד) הגוף הממנה יקבע את סמכויות הוועדה.

סדרי עבודה

38) מניין חוקי לפתיחת ישיבה של המליאה, הנשיאות וכל גוף אחר של המועצה, הוא שליש ממספר החברים, ובלבד שיהיו נוכחים לפחות עיתונאי אחד, עורך או מו"ל אחד ונציג ציבור אחד.

39) המליאה, הנשיאות וכל גוף אחר של המועצה רשאים לקבוע לעצמם את סדרי עבודתם, ככל שאלה נקבעו בתקנון.

תיקון התקנון

54) המליאה רשאית לשנות את התקנון, על-פי הצעה של הנשיאות או הצעה חתומה על-ידי שבעה חברי המליאה לפחות, בהחלטה שנתקבלה על-ידי רוב של שני שלישים מן המשתתפים בהצבעה שבתוכו רוב חברי המליאה.


תאריך:  08/04/2002   |   עודכן:  08/04/2002
מועצת העיתונות בישראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

08/04/2002  |    |   מקורות
בוקר טוב.
08/04/2002  |    |   מקורות

08/04/2002  |    |   מקורות
יאסר ערפאת הפך לבעיה המרכזית באזור. על כך אין [כמעט] מחלוקת. השאלה היא כיצד על ישראל לטפל בו.
03/04/2002  |  Nfc  |   מקורות
עמותת "במות - מרכז ללימודי תרבות וחברה" ופריד אברהם-פריצי נגד הסוכנות היהודית וד"ר שמשון שושני
06/03/2002  |  פריד אברהם-פריצי  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il