|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מהו המדד האישי שלו לכבוד עצמי? המפכ"ל דנינו [צילום: פלאש 90]

ברור שדנינו אינו שר התחבורה היפני

"להצלחה אבות רבים, אך הכישלון יתום הוא" (פתגם עממי שאינו חל במדינת ישראל) למה מפכ"ל משטרת ישראל יוחנן דנינו חייב להתפטר, ומיד!
27/01/2015  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   משטרה במוקד   |   תגובות
   יואב יצחק
ניצב קובי כהן חשוד בקשר פסול עם פקודה

   עידן יוסף
קצין משטרה בכיר נעצר בחשד להטרדה מינית

תזכורת - כיצד טויחה חקירה הקשורה למאהבת של דנינו
יואב יצחק
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו זכה מן ההפקר * למרות שהועלה נגדו חשד לקשר הנוגע לשיבוש חקירת המאהבת, ועל-אף שפעל כדי לחלץ את ידידתו הקרובה (המאהבת דאז) מכתב אישום, נמנע היועמ"ש וינשטיין ממיצוי הדין עימו
לרשימה המלאה

המפכ"ל: "דרוש טיפול שורש למשטרה"
עידן יוסף
רב-ניצב דנינו התייחס לטלטלה בצמרת המשטרה אחרי פרשה נוספת שבה חשוד ניצב בהטרדה מינית ואמר: "אמון הציבור נפגע ובצדק" * "נצא מהמשבר מחוזקים"
לרשימה המלאה

ראש מח"ש: חשש לתת-תרבות של עבירות מין
איתמר לוין
אורי כרמל אומר שהחקירות נגד ניצבים החשודים בעבירות מין, יהפכו את המשטרה לבטוחה לשוטרות צעירות * מח"ש מפעילה תוכנית למתן תמיכה לשוטרות שנפלו קורבן להטרדות
לרשימה המלאה

ברור שמפכ"ל משטרת ישראל, יוחנן דנינו, אינו שר התחבורה היפני. הוא אפילו אינו סגן שר התחבורה היפני. הוא סתם אחד, יוחנן דנינו, אחד שמשמש בתפקיד מפכ"ל - כלומר, קצין משטרה, בדרגת רב-ניצב, העומד בראש משטרת ישראל, אחראי על ניהול המשטרה ומוגדר כמפקח הכללי - משטרת ישראל.

אז עכשיו, בואו ותבינו מהו ההבדל המהותי והבסיסי בין יוחנן דנינו לבין שר התחבורה היפני. לפני מספר שנים התנגשו שני מטוסים ביפן, בשל מחדל, זה וגם/או אחר של מערכות המטוסים וגם/או של הטייסים, אבל בשום פנים ואופן - בשום פנים ואופן - לא בשל מחדל ישיר של שר התחבורה היפני. אבל שר התחבורה היפני - אדם עם כבוד עצמי, שמעולם לא היה מפכ"ל משטרת ישראל! - החליט כי אחריותו המיניסטריאלית מחייבת אותו להתפטר בנסיבות אלה מתפקידו כשר התחבורה, ומיד! החליט - ועשה.

ואצלנו? אצלנו, לפני כמחצית השנה לערך, נחטפו שלושה נערים בידי מחבלים, שמאוחר יותר התגלו גופותיהם לאחר שנרצחו הם בידי מחבלים אלה. בית המשפט התיר לפרסם קלטת שבה נשמע אחד מהנרצחים שהתקשר למוקד המשטרה במחוז ש"י, ובקלטת נשמע - בבירור - קולו של גיל-עד שער הי"ד כשהוא אומר "חטפו אותי". לפי הפרסום המאוחר והמדויק הזה, עולה כי מדובר אומנם בלחישה, אך עניין לנו בלחישה ברורה.

מיד לאחר מכן נשמעות בהקלטה זו המילים "ראש למטה" ואז נשמעות כמה יריות, חבטות וקריאת "איי", המיוחסת לאחד החטופים. עוד עולה שאיש מוקד המשטרה מנסה לשוחח עם שער המנוח, אולם אז מוגברת עוצמת מכשיר הרדיו ברכב ואז שומעים - בהקלטה זו - קול של שוטרת ששואלת "איפה אתה עכשיו?"

והמפכ"ל בכלל בניו-יורק...

מפכ"ל המשטרה - אז כמו-גם היום - שהה אותם ימים בניו-יורק. בכלי התקשורת נמתחה ביקורת על המפכ"ל, שלא נטש ענייניו בחו"ל ושב - במהירות - ארצה לטפל בעניין חטיפת שלושת נערים אלה, שאז סברו עדיין שהם בין החיים. הסתבר והתברר, כי מערך הדוברות של המשטרה לא מסר - בלשון המעטה - פרטים מדויקים, בדבר אי-חזרתו, המיידית, ארצה של המפכ"ל, כדי לטפל, מהארץ, כמו-גם לפקד על המשטרה - בישראל - בכל הקשור לאיתור הנערים החטופים.

העיתונאי איתמר לוין (News1) קרא במדורו לפטר את מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, בגלל מה שהוא מכנה "השקר הגס והבוטה של מערך הדוברות שלו". לטענת לוין, הרי ביום חמישי בערב, בשעה 21:00, שעון ניו-יורק, וביום שישי, בשעה 04:00 לפנות בוקר, לפי שעון ישראל, היה כבר ברור שמדובר בחטיפה. "ברגע הזה היה חייב דנינו לעזוב הכל, לארוז את מזוודותיו ולעלות על הטיסה הראשונה ארצה", כותב לוין בטורו האישי.

בהמשך הדברים כותב הוא: "דנינו לא עשה זאת. הוא נחת בישראל רק אמש (יום א', 15.6.14), שתי יממות וחצי אחרי שהאירוע החל. למעלה מ-60 שעות אחרי שגם המטומטמים במדים הכחולים הבינו מה קורה כאן. למעלה מ-60 שעות בהן ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש השב"כ וראש המוסד עסקו עד צוואר בגורלם של שלושת הנערים. למעלה מ-60 שעות בהן דנינו עסק בשלו בניו-יורק".

"לקינוח" הוסיף וכתב איתמר לוין אז, כי "יוחנן דנינו צריך ללכת הביתה בגלל השקר הגס והבוטה של מערך הדוברות שלו. שקר בעניין טריוויאלי לכאורה, שבוודאי הרבה פחות חשוב מאשר החזרתם הביתה במהרה של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח. השקר בנושא הטיסות מניו-יורק לתל אביב. כאשר נחטפו שלושת הנערים, שהה דנינו במפגש מקצועי בניו-יורק. גם אם נוריד את חמש שעות המחדל של המשטרה, הרי שביום שישי בשעה 04:00 לפנות בוקר שעון ישראל, היה ברור שמדובר בחטיפה. השעה אז בניו-יורק הייתה 21:00 ביום חמישי בערב. ברגע הזה היה חייב דנינו לעזוב הכל, לארוז את מזוודותיו ולעלות על הטיסה הראשונה ארצה.

"התירוץ של דוברות המשטרה: לא היו טיסות מוקדמות יותר. שקר וכזב. Yent בדק ומצא שהיו לפחות ארבע טיסות ישירות מניו-יורק לתל אביב. אם נוסיף טיסות-המשך (connection) היו עשרות טיסות בהן יכול היה דנינו לחזור ארצה. דרך לונדון, בריסל, אמסטרדם, ציריך, פרנקפורט, ברלין, מינכן, פריז, רומא, מילאנו, וינה, אתונה. בחברות תעופה לאומיות, בחברות שכר, בחברות low-cost".

5 ניצבים חשודים בעבירות מין

ברשימה שפרסמתי אז, באותו עניין, כתבתי: "לדידי אני, יוחנן דנינו חייב לעזוב תפקידו, לא רק בגלל השקר הגס, המיוחס לדוברות המשטרה, אלא בגלל מחדלים המיוחסים למשטרה ולשב"כ, בקשר לניתוח נתוני האיכון מהטלפונים הסלולריים. מתברר, כי המשטרה והשב"כ יכולים היו - בשלב מוקדם יחסית - לשחזר המסלול שעברו החטופים. מחקירת המשטרה והשב"כ עולה, שמכשירי הטלפון הניידים של גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד, עברו, מה שקרוי בעגה המשטרתית, "ניתוק אלים", בתאריך 12.6.2014, בשעה 23:20. מדובר ב-55 דקות לאחר שיחת הטלפון של גיל-עד שער הי"ד עם מוקד המשטרה. מכשיר הטלפון הנייד של אייל יפרח הי"ד שידר אותות עד השעה 23:50, מחצית השעה לאחר הניתוק האלים של שני מכשירי הטלפון הניידים האחרים וכשעה ומחצה בתום השיחה הטלפונית של גיל-עד שער הי"ד עם המוקד".

במשטרת-ישראל מכהנים בתקן מלא 17 ניצבים. חמישה מתוכם - וביניהם סמפכ"ל המשטרה נסים מור - חשודים בביצוע עבירות מין. נסים מור חשוד בהטרדת שוטרת זוטרה אחת וכן נבדק חשד נגדו לביצוע עבירות בשמונה שוטרות נוספות שמסרו עדות נגדו. שלושה מתוכם אינם מתפקדים, בפועל, בתפקידם. סמפכ"ל המשטרה נתון במעצר-בית; מפקד מחוז יהודה ושומרון התפטר - לאחרונה - מתפקידו, וניצב שלישי, שכיהן כמפקד אגף התנועה, עבר לכהן כמפקד מחוז ירושלים, לאחר שמפקד מחוז ירושלים התפטר מתפקידו גם הוא לאחרונה.

מה צריך עוד כדי שתתפטר מתפקידך, רב-ניצב יוחנן דנינו? האם אינך יודע מה משמעות המונח "לקיחת אחריות מיניסטריאלית?" האם מנצל אתה, חלילה וחס, היותו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בגדר של "ברווז פוליטי צולע", חסר סמכויות ממשיות - בעליל - כדי "למשוך זמן" עד האחד בחודש מאי, שנה זו, כדי לסיים תפקידך במועד פרישתך שנקבע מראש? במילים אחרות, האם הכל מותר כדי "לשמור על הכבוד שלך" שעה שאין גורם בנמצא היכול לפטר אותך כיום במישרין?

דנינו, למה לא התפטרת מיד?

את המשבר הקודם בפרשת הנערים החטופים צלחת, בכך שהודעת שמינית ועדת בדיקה פנימית - מקרב המשטרה - כדי לבדוק המחדלים שיוחסו לה בפרשת הנערים החטופים. ככל הידוע לי, לא נמסר לוועדת בדיקה פנימית זו כל מנדט לבדוק מדוע לא הגעת ארצה באופן מיידי, משנודעה לך פרשת חטיפתם של שלושת הנערים שנרצחו לאחר מכן.

מה תעשה הפעם, יוחנן דנינו? האם תמנה עוד ועדת חקירה - פנימית כמובן, מקרב המשטרה, לא חיצונית חס וחלילה - כדי שתבדוק איך מצליח סגן שלך, הסמפכ"ל, נסים מור, להטריד, לפי החשד, תשע שוטרות זוטרות, ואיש - איש אינו פוצה פה ומצפצף. טוב, אז אתה תפטר אותו. ומי יפטר אותך, יוחנן דנינו, ויפטור אותנו מנוכחותך המעיקה עלינו, בכל הכבוד הראוי, שלושה חודשים לפני תום תאריך פרישתך שנקבע מראש, שעה שאין לך, כפי שנראים הדברים, כל כבוד עצמי, כדי שתתפטר מיוזמתך אתה מתפקידך כמפכ"ל משטרה, שאינה מתפקדת, ושחמישה מן הניצבים שלה חשודים בעבירות מין, ומארג הניצבים שלה מצוי בתקן חסר?

כנראה שכבוד עצמי זה דבר יחסי, ואצלך, להמשיך בתפקיד מפכ"ל המשטרה, בכל מחיר, מהווה מדד לכבוד עצמי, שאם לא כן, לא ברור לנו מדוע לא התפטרת מיד כשנודע שסגנך, סמפכ"ל המשטרה, נסים מור, חשוד בביצוע שורה של עבירות מין? אתה לא חושב שבמצב הדברים הזה, מן הראוי שתתפטר ושתפנה תפקידך, מיוזמתך אתה, אפילו שהשר הממונה עליך, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', הינו ברווז פוליטי צולע, חסר כל סמכויות ממשיות - בפועל ולמעשה - ונחשב כמי שאיבד כל עניין, כפי שנראים הדברים, בפעילותה השוטפת של משטרת ישראל, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו חסר את האומץ הציבורי ליטול סמכויותיו של השר לביטחון פנים, כדי לעשות את המתבקש והנדרש בנסיבות העניין, קרי - לפטר אותך, וללא כל שהיות שהן?

האם זה נקרא כבוד עצמי? האם אתה חושב שהתנהגותך משמשת דוגמה לפקודיך? האם אתה סבור שצריך לאלץ אותך להתפטר מתפקידך בנסיבות אלה, בדרך של הגשת עתירה לבית משפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, כדי שבג"ץ יסלק אותך מתפקידך כמפכ"ל המשטרה? האם כבר דיברנו על כך שמי שיש לו כבוד עצמי היה מתפטר זה מכבר - מיוזמתו שלו, בנסיבות שנוצרו - מתפקידו כמפכ"ל המשטרה, בכל הכבוד הראוי, שחלק בלתי נפרד ממנו הינו גם כבוד עצמי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/01/2015   |   עודכן:  27/01/2015
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברור שדנינו אינו שר התחבורה היפני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
נראה כי פרסום הידיעה על קצין משטרה בכיר נוסף שחשוד בביצוע מעשה מגונה בשוטרת מהווה את הקש שישבור את גב הגמל. בטרם יבשה הדיו על פרסום פרישתו של ניצב קובי כהן – נחתה הידיעה על הפרישה הנוספת הנ"ל. עוד זה הולך וזה בא. קשה לתאר את התחושה ששוררת בארגון, משרתיו, מתנדביו, באנשי המשרד שממונה על הארגון הזה ובציבור: הלם, בושה ומבוכה גדולה. משהו רקוב בממלכת דנמרק. רקוב מאוד וכל מה שנותר כעת זה לעצור ולחשוב מה עושים.
27/01/2015  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, התייחס הערב אל חקירתו של ניצב ניסים מור וקרא לכל שוטרת שעברה אי-פעם הטרדה מינית בידי מפקד להגיע ולהתלונן.
26/01/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
"יש לזכור, כי אירועים אלה הם אירועים פרטניים" - מגדיר (יום ב', 26.1.15) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את פרשות ניצב קובי כהן וניצב ניסים מור שנחשפו ביומיים האחרונים.
26/01/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
קצין המשטרה הבכיר החשוד בהטרדה מינית ובביצוע מעשה מגונה בשוטרת שהייתה כפופה לו ואשר נזקקה לסיוע הוא סגן המפקח הכללי של המשטרה, ניצב ניסים מור.
26/01/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד רז נזרי, בודק את מדיניות המעצרים המשטרתית ואת כמות המעצרים. זוהי התערבות ראשונה של צמרת משרד המשפטים באחד מהיעדים המרכזיים שהציב המפכ"ל רב-ניצן יוחנן דנינו: העלאת שיעור המעצרים בכלל, ושיעור המעצרים עד תום ההליכים בפרט.
25/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il