המועצה לשיווק פרי הדר, חתמה על הסכם ראשון מסוגו, אשר במסגרתו קיבלה דרום אפריקה זכיון לשיווק תפוזים ואשכוליות בבריטניה בחודשי הקיץ תחת המותג "ג'אפה".
פירות ההדר מדרום אפריקה ימכרו באמצעות מערכת השיווק של חברת "מהדרין - תנופורט", בבריטניה. על-פי ההערכה, ישווקו השנה בדרך זו כ-5,000 טון של פרי, שהם 10%-15% מכלל היצוא הישראלי של פירות הדר לבריטניה.
על-מנת למנוע פגיעה של הפרי מדרום אפריקה בפרי הישראלי, הוגבל יצוא האשכוליות עד לחודש ספטמבר, מועד בו מתחיל היצוא מישראל. ואילו יצוא התפוזים הוגבל עד חודש נובמבר. בתום תקופת השיווק תקבל המועצה החלטה לגבי הרחבת היצוא מדרום אפריקה למדינות נוספות באירופה ולאזורים אחרים בעולם.
להרחבת שיווק פירות הדר ג'אפה לחודשי הקיץ ישנם יתרונות כלכליים רבים, כגון: ניצול מערכות השיווק של חברות ההדרים בחודשי הקיץ; מתן אפשרות לצרכנים נאמנים למותג ג'אפה להנות מהפרי בכל עונות השנה; יצירת מקור הכנסה נוסף למגדלי ההדרים בישראל.
סמנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר, רוני נקר, מסר שמתן הזיכיון לדרום אפריקה הינו חלק ממהלך אסטרטגי של המועצה להרחבת השימוש במותג "ג'אפה" והפיכתו למקור הכנסה נוסף למגדלי ההדרים בישראל.
בסקרים מקדימים, התברר כי ג'אפה הוא אחד ממותגי המזון המוכרים לצרכן הבריטי. היצוא הישראלי נעשה תחת מותג זה עוד מימי השלטון הטורקי והמנדט הבריטי.
במהלך השנים השקיעו המועצה וגורמים אחרים מאות מיליוני שקלים בקידום ופרסום המותג. כתוצאה מכך, בחלק מהמקומות הפך מותג ג'אפה למילה נרדפת לתפוז (כמו "ארטיק" ו"פריז'ידר"). בעקבות המוניטין לו זוכה המותג, נעשו בשנים האחרונות מספר ניסיונות זיוף וחיקוי, ואילו המועצה נלחמה נגדם באמצעים משפטיים חריפים.
נקר ציין, כי המועצה אישרה את השימוש במותג ג'אפה, לאחר שהבטיחה שהפרי יהיה באיכות גבוהה שתשמור על המוניטין הגבוה של המותג בבריטניה.
למועצה לשיווק פרי הדר הגיעו פניות מגורמים נוספים בארצות הברית, אמריקה הדרומית, ובמדינות באזורים אחרים, המעוניינים לרכוש את זכויות השימוש במותג ג'אפה. המועצה בוחנת בימים אלו את הבקשות.