|   15:07:40
דלג
  לאה טרן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

יומן תרבות

כשרוק ובלט נפגשים

להקת "הנערים הרעים של המחול" מגיעה לראשונה לישראל: Rock the Ballet תערוכה, הצגה ורקדנים
08/02/2015  |   לאה טרן   |   כתבות   |   תגובות
הצגה חדשה [צילום: פלאש 90]

להקת "הנערים הרעים של המחול", חגיגת המחול שסוחפת את העולם בסערה, מגיעה לארץ. 6 רקדנים צעירים ורקדנית אחת, כריזמטיים וסקסיים מופיעים בתוכנית מחשמלת, כאשר הם רוקדים לצלילי המוזיקה של קווין, פרינס, מייקל ג'קסון, ליידי גאגא, לני קרביץ, יו 2 ומוסיקאי רוק רבים נוספים, וגם לצלילי קולה של זמרת האופרה הדיווה מריה קאלאס באריה מתוך "כרמן".

הלהקה האמריקנית "הילדים הרעים של המחול", נוסדה על-ידי הרקדן כוכב רסטה תומס בשנת 2007. הופעת הבכורה שלהם הייתה בפסטיבל המחול האמריקני ג'ייקוב פילו. מאז מופיעה הלהקה 200 ערבים מדי שנה הופיעה כבר בלמעלה מ-20 ארצות. בפני מיליוני מעריצים.

רקדני הלהקה הם וירטואוזים - רקדנים שזכו להכשרה קלאסית אבל מתמחים בסגנונות מחול רבים, בלט קלאסי, היפ הופ, סטפס, מחול מודרני ואקרובטיקה. ביחד הם יוצרים על הבמה חזיון מרהיב וסוחף. קורטוב הומור, בשילוב הוידאו-ארט המהפנט של זוכה פרס הטוני ויליאם קיוזיק והתאורה המרשימה של אשלי דיי.

רסטה תומאס מייסד הלהקה למד בשלוחה של האקדמיה של בלט קירוב בוושינגטון DC בארצות הברית. הוא זכה בפרסים רבים ביניהם בתחרות המחול הבינלאומית בפריז בשנים 1994-1995. עם סיום לימודיו הוא הצטרף ללהקת הבלט הצעירה של צרפת וב-1997 הוזמן להיות רקדן ראשי בבלט הרטפורד. הוא רקד בלהקות מובילות כמו תיאטרון הבלט האמריקני, להקת הבלט של סין ועוד. ב-2001 היה לאמריקני הראשון שהתקבל ללהקת הבלט של קירוב בסנט פטרבורג. וב-2003 הצטרף כרקדן ראשי לתיאטרון הבלט של הארלם. תומאס רקד במבחר בלטים קלאסיים. הוא הופיע בבית הלבן, בסרטי קולנוע ומופעי רוק. הוא מכהן כראש האקדמיה למחול על שם דבי לאן בלוס אנג'לס ביחד עם רעייתו הכוריאוגרפית אדריין קנטרנה הקים את "הנערים הרעים של המחול" והשניים יצרו שני מופעים מצליחים המסיירים בכל העולם.

הכוריאוגרפית אדריין קנטרנה היא בוגרת האקדמיה למחול של הקירוב וזכתה בפרסים רבים כרקדנית, ביניהם גברת המחול הצעירה של אמריקה, סיירה עם להקות שונות ברחבי העולם ורקדה בתפקידים ראשיים בבלטים קלאסיים רבים מאגם הברבורים ועד לדון קישוט וכן רקדה עם להקת קומפקשן בניו-יורק; רקדה לצידו של הכוכב קרלוס אקוסטה בערבי גאלה רבים, והשתתפה כרקדנית סולנית בסרט הקולנוע המצליח "סטפ אפ".

תומס וקנטרנה מצאו דרך ייחודית להעביר את האהבה שלהם לריקוד, לבלט הקלאסי ולסגנונות השונים ויצרו מופע, שהוא אינו בלט אופייני והוא לא מתיימר להיות כזה! הכישרון של הלהקה הוא משהו שאין כדוגמתו בתעשיה, מטרה האולטימטיבית היא למתוח את גבול יכולת הריקוד הגברית בצורה סוחפת וסקסית.

הם הרקדנים של המחר ויכולים לרקוד הכל הם נראים טוב, ומספקים בידור סוחף ביותר. במקביל מופעים הרבים מתארחת הלהקה על מסלולי תצוגות האופנה, מופיעה לצד כוכבי רוק בולטים, בתוכניות טלוויזיה וקליפים.

צעצועים

"ביקור הצעצועים" הינה תערוכה חדשה המציגה צעצועי ילדים בהם שיחקו ילדים בעשורים הראשונים של המדינה וצעצועים חדשים שחלקם בהשראת הצעצועים הישנים והם מבטאים כמיהה נוסטלגית. התערוכה היא הזדמנות למבוגרים שבנו להיזכר בילדותם ומזמנת לדור הצעיר מפגש עם הצעצועים בהם שיחקו הוריהם והורי הוריהם.

התערוכה אשר מוצגת לכבוד שבוע העיצוב חולון (שיתקיים בחוה"מ פסח) תפתח בגלריית המשכן "בית מאירוב" בחולון ותתקיים בתאריכים 14.3.15 -30.5.15. אוצרת התערוכה: חנה הרצמן.

בסיורים ברחבי הארץ מצאה האוצרת אוספים של צעצועים תקופתיים מקוריים אך גילתה גם עולם שלם של אמנים ומעצבים עכשוויים היוצרים צעצועים שנוצרו בהשראת העיצוב והחומרים של הצעצועים הישנים. התערוכה משלבת ישן וחדש.

אין ספק שנופי ילדותנו בשנותיה הראשונות של המדינה ואפילו לפני עשרים שנה אינם דומים לנוף ילדותם של הילדים כיום, אך צרכי האדם, הגדול והקטן, לא השתנו כמו שלעתים נדמה, והצעצועים והמשחקים, גם אם יפשטו צורה וילבשו אחרת, עדיין הינם בבחינת מפתח אל עולם של דימיון, חושים, התנסויות חברתיות, שיתוף פעולה, תנועה, אתגר, סבלנות, משא-ומתן, הישגיות ועוד".

בין המוצגים בתערוכה:

צעצועים וכלי נגרות מקוריים של האמן והמעצב בני רוזן ז"ל המשקפות את עשרות שנות פעילותו בתחום. רוזן, תושב המושבה כנרת, איש שייטת 13 בעברו, אף יזם והקים את חברת "ענבר חמדיה" מתקנים חדשנים מפיברגלס אותם עיצב עבור גני משחקים. עבודותיו של בני פזורות ברחבי הארץ, מפארק השלולית בנתניה, דרך פארק העתיקות בקצרין ועד חוף דדו בחיפה. רוזן היה מראשוני המפתחים של פארק חירייה, תוך ניצול ומחזור גזם העץ שנמצא באתר, אותו הפך לריהוט שימושי - ספסלים, שולחנות, שלטים, סככות ועוד, המוצבים בפארק נחל איילון עד היום.

"היכולת לקחת משהו ביד, להביט בו, לדמיין אותו ולהפיח בו צורות וחיים חדשים- הם עבורי כמו לנשום, לאכול, לשתות. לכל עצם ביקום יש קיום וכוונה. כל פיסת עץ, אבן קטנה או חתיכת ברזל חלוד יכולים להיות מה שתרצה". כתב בני רוזן.

בני נפטר באופן פתאומי ממחלת הסרטן, במהלך העבודה על התערוכה, אשר מוקדשת לזכרו ובהוקרה לפועלו.

הצגה חדשה בחאן הירושלמי

"הזהו אדם", היא הצגה המבוססת על-פי ספרו של פרימו לוי. לוי כיווץ את קורותיו בשנה האחרונה של מלחמת העולם השנייה, כאסיר במחנה עבודה ליד אושוויץ, לספר של פחות ממאתיים עמודים.

הבמאית מור פרנק והשחקן ניר רון מתיאטרון החאן לקחו את הספר והפכו אותו להצגת יחיד, גם היא מינימליסטית. ללא תפאורה וללא מוזיקה, נכנס רון, לבוש בחליפה כמו שלוי הצעיר אולי לבש עד שהמלחמה השיגה אותו, ומספר את הסיפור בקולו, שהוא גם קולו של לוי, קול שנשאר נאמן לטקסט המקורי וגם לרוחו. בעקבות לוי, גם רון יורד לפרטים הקטנים והפיזיים - מהראש המגולח והכובע המרופט ועד לציפורני אצבעות הרגליים שאין צורך לגזוז אותן כי הן מתחככות בקבקבים הלוחצים. רון אומנם נשאר בחליפה עד שלב מאוחר אבל דמיונם של הצופים מלא במספיק דימויים מהמחנות כדי להשלים את התמונה. האפקט מסחרר ומזכיר את חווית הקריאה בספר, שמשאיר כמו כל טקסט המון מקום לדמיון ומפעיל אותו באינטנסיביות.

רון, שעושה את עבודתו בצורה מדויקת, יעילה ומרגשת, מתערבב מעט בקהל וגם משתף את הקהל בעדינות בסיפור. הוא עושה זאת בעקבות לוי עצמו, שיוזם בספר פניה בגוף ראשון לקוראים. כשרון יושב בינינו זו גם הזדמנות להביט ולחשוב על הקהל שהגיע להצגה באולם הקטן של החאן. המחשבה הבלתי נמנעת היא מה היה קורה אם היה נגזר על קבוצת האנשים האקראית הזו לבלות ביחד בתנאים המתוארים על-ידי לוי. הרגעים האלה מזכירים את המקומות בספר בהן אתה נאלץ לצבוט את עצמך ולהזכיר שלא מדובר פה בחלום רע שלך או של הסופר אלא במשהו שהתרחש במציאות.

קשה מאוד לנתק את הרלוונטיות של הצגה העוסקת בכזה מיקוד בשואה היהודית, ולהתייחס אליה כאירוע תיאטרלי בלבד בעיקר כשהיא מוצגת בירושלים היהודית על-ידי שחקן יהודי הרחוק דור אחד מהקורבנות. וגם אין כל כך צורך. בקרוב יעלמו האנשים שהיו שם ומה שיישאר זה היסטוריה ואמנות שעוסקת במה שקרה. המסורת לפיה תלמידי בית ספר יהודים בישראל נפגשים עם ניצול שואה שמספר על חוויותיו תפסק מן הסתם, ויהיה קשה למלא את החלל. "הזהו אדם" יכולה בהחלט למלא חלל כזה, אבל היא מצריכה קשב ודמיון רבים, ויש לשער שהמשלחות הטקסיות והמניפוליטיביות למחנות ימשיכו לשלוט בכיפה.

גם בהצגה וגם בספר זוכים עשרת הימים האחרונים של לוי במחנה לתיאור מפורט יחסית. "הימים שמחוץ לזמן" מכנה אותם לוי בספר, והוא מתכוון למצב שנוצר אחרי שהגרמנים עזבו והרוסים עוד לא הגיעו. לוי ועוד כמה עשרות נותרו ללא השגחה, מזון או חימום כשהחורף הפולני בשיאו ומי ששאר במחנה הם בעיקר החולים. בשלב הזה מתעוררת בקרב הניצולים רוח אחווה שלבסוף גם מצליחה להציל את חלקם. לוי כותב בלי פאתוס וגם רון משחק בהתאם, ובכל זאת הקהל מתמלא מחדש איזו תחושה של שליטה על הגורל והלקח האנושי והמוסרי מחלחל למרות האימה.

תאריך:  08/02/2015   |   עודכן:  08/02/2015
לאה טרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשחזרנו בת זוגי ואני מפריז, לפני כשנה, חזרנו עם טעם מריר של אכזבה. פריז אינה אותה פריז, חרף כלל חמודותיה ההיסטוריים, התרבותיים, הנשים היפות המתלבשות בשיק ובטוב-טעם מאכליה הנפלאים וניחוחות המטבח הצרפתי, שהשכיל לכלול בתוכו ממיטב מטבחי בורוגנדי, פרובאנס, פריגור ועוד. משהו בסיסי היה חסר בפסיפס ססגוני זה. הייתה זו האווירה. האווירה בפריז לא הייתה, כבעבר, צרפתית-פריזאית טהורה. אודה ולא אבוש וגם אדגיש - חרך הסיכון "שאואשם" בגזענות ובשנאת הזר, כי מי "שתרם" לשינוי האווירה, היו אלפי הערביים שגדשו והגודשים רחובות פריז וכבשו אותה. לעתים דומה היה, ששומע אתה רק השפה הערבית, מנשים לבושות בצאדור או בורקה, המלהגות בה, הנגררות אחרי בעליהן ומיליון ילדים נשרכים אחריהם. הקיצור, פריז הפכה לעיר ערבית, שפה ושם דוברים בה צרפתית ויחידי סגולה יכולים ליהנות עוד ממטבחה המשובח, באווירה צרפתית, כפי שנהגו בה דברים, בעבר.
08/02/2015  |  עו"ד חיים שטנגר  |   כתבות
בחודשים האחרונים נופלים ניצבי המשטרה, בזה אחר זה, ונאלצים לעזוב את תפקידם בבושת פנים. בחדרי החקירות של המחלקה לחקירות שוטרים הם עומדים לבדם בפני האשמות קשות המייחסות להם עבירות מין עם פקודות - בדרך-כלל נגד שוטרות צעירות.
07/02/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
משה כחלון, העומד בראש מפלגה חדשה, המתמודדת בבחירות לכנסת, דורש לקבל לפיקודו את רשות מקרקעי ישראל, כלומר להיות שר הבינוי, כי החוק קובע ששר הבינוי הוא אוטומטית גם יו"ר הרשות. כחלון גם תוקף את משרד הבינוי, ומבטיח להוזיל את הדירות. עם או בלי קשר, אחד התורמים ל"מרכז המנהיגות" של כחלון בנתניה, היא חברה קבלנית גדולה, שלפני שנתיים ניהלה מאבק מר נגד משרד השיכון - וזכתה.
06/02/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
עברנו שבוע "סוער" ולא בגלל מזג האוויר, אלא סוער מבחינה מנטאלית. מרקורי בנסיגה במזל דלי הוכיח את עצמו וכולנו היינו כמו לוח מטרה לחיצי הרעל התקשורתי שעף עלינו מכל כיוון, ספינים ורכילות שלאחר יום או יומיים התבררו כשקרים וכניסיון לטשטש את היכולת שלנו להבין מי הוא מי ומה קורה אצלנו באמת במובן המעשי והתכליתי.
06/02/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
סך השלם גדול מחלקיו - יש בקנביס מרכיבים משככי כאבים, מעוררי תאבון ומדכאי בחילות. אך בבידוד המרכיבים לפי פעילותם לא התקבל אותו אפקט. השילוב בין המרכיבים הפעילים השונים מקנה לו את יתרונותיו
06/02/2015  |  ד"ר מיקי דור  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il