|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

הופעל סעיף 98 לתקנון וזמן הנואמים הוגבל

הכנסת מקיימת דיון לילי בקורונה ובמשק

יו"ר ועדת הכנסת "חוסר הנכונות אפילו לנסות ולהגיע להסכמות או להידברות, גורם לי לשקול להציע שינוי בתקנון. כגון קביעת מספר דוברים על כל הסתייגות ולא שעל כל הסתייגות יכול כל ח"כ לדבר"
29/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
שידור חי ממליאת הכנסת
איתן גינזבורג [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

ח"כ מאיר כהן [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת מקיימת דיון לילי ארוך. זאת לאחר שוועדת הכנסת קבעה (יום ג', 29.9.20) סדרי דיון מיוחדים בדיון, בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש ובהצעת חוק יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020).

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "החלטת ראשי סיעות האופוזיציה היא לא להגיע להסדרים מול הקואליציה". יו"ר הוועדה איתן גינזבורג אמר כי להצעת חוק יסוד משק המדינה הוגשו 64 הסתייגויות שעשויות להגיע עד כדי 90 שעות דיון. בנוסף, הוגשו 34 בקשות רשות דיבור. על כן, מוצע כי הדיון יחל הערב בהצגת הצעת החוק ע"י יו"ר ועדת הכספים. לחברי הכנסת מטעם האופוזיציה יינתנו שעתיים להנמקת הסתייגויות. סיעות האופוזיציה יחלקו את זמן הדיבור ביניהם. יתקיימו הצבעות על כל ההסתייגויות. ולא יותר משלוש הצבעות שמיות מטעם הקואליציה ועד שלוש הצבעות לפי דרישת האופוזיציה".

להצעת החוק חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש הוגשו אלפי הסתייגויות, שרבות מהם הוגשו ע"י מספר חברי כנסת. משך זמן הדיון עשוי להגיע למאות שעות דיון. מדובר במקרה יוצא מן הכלל שמאפשר לוועדה לקבוע סדרי דיון מיוחדים. מוצע לתת לחברי הכנסת ארבע שעות דיבור. יערכו כמה עשרות הצבעות על סדרות הסתייגויות. לא יותר משלוש הצבעות שמיות מטעם הקואליציה ועד שלוש הצבעות לפי דרישת האופוזיציה.

יו"ר הוועדה גינזבורג אמר בפתיחת הדיון: "אנו נאלצים לעשות שימוש בסעיף 98 לתקנון הכנסת. ניסנו להגיע להבנות, אולם נתקלנו בסירוב אפילו על השיח. לצערי הרב, אנחנו עושים שימוש נרחב מידי בסעיף, שימוש שנובע מהגשת מאות הסתייגויות שלעיתים מגיעות לאלפי שעות דיון דבר שאינו הגיוני. אם היינו מגיעים להסכמה, לא היינו צריכים לעשות שימוש בסעיף".

גינזבורג הוסיף ואמר כי "חוסר הנכונות אפילו לנסות ולהגיע להסכמות או להידברות, גורם לי לשקול להציע שינוי בתקנון. כגון קביעת מספר דוברים על כל הסתייגות ולא שעל כל הסתייגות יכול כל ח"כ לדבר. השימוש בסעיף מאוד לא נוח לי".

ח"כ מאיר כהן הגיב לדבריו ואמר: "אני מציע לך לא להיות נושא הדגל של פגיעה בזכויות האופוזיציה. כל פעם עושים לנו נו נו נו, ומאיימים בשינוי התקנון". כהן אישר את דברי גינזבורג ואמר: "אכן, איתן עשה מאמץ להגיע להסדר אולם החלטת ראשי סיעות האופוזיציה היא לא להגיע להסדרים מול הקואליציה מאחר שאין בזה כל טעם".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר: "צריך להיות היגיון בהפעלת הסעיף. מוצע כאן משך זמן קצר מאוד. 50 חברי כנסת הגישו בקשות דיבור אם ניתן 3 דקות לכל ח"כ, זה ייקח שעתיים וחצי. גם ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) ביקש לפחות שלוש דקות דיבור לכל ח"כ".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) טען כי החוק יגרום לכך שכל עוד הקורונה תהיה פה, לא ייערכו הפגנות. ראש הממשלה יאריך את הסגר עוד ועוד אולי עד חנוכה.

כאמור, ברוב של שמונה תומכים מול חמישה מתנגדים, אושרה הצעתו של יו"ר הוועדה לקביעת סדרי דיון מיוחדים.

מעט לפני חצות, הסתיים הדיון בהנמקת ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה על הצעת חוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020) (תיקון מס' 6), ובקרוב יחלו ההצבעות על ההסתייגויות.

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד פתח את הדיון ואמר: "אני באתי הנה כדי לברר אם עדיין מותר לי לדבר במליאה, כי זה השלב הבא שיגידו לנו שבגלל הקורונה. אם אוסרים היום על ההפגנה במכוניות ועל הפגנות באוויר הפתוח שזה הרבה פחות מסוכן מאשר בחלל סגור, למה שלא יגידו לי שאסור לי לעמוד פה ולדבר בשמה של האופוזיציה? אני חושב שיש משהו לא בסדר עם הממשלה הזו אז אני חשוב לי לבוא לפה ולנצל כל הזדמנות לדבר במליאה כל עוד אתם מרשים לי, כל עוד הממשלה הזאת מתירה לנו לעמוד פה ולהגיד שזו ממשלה איומה שנכשלה בטיפול בקורונה.

אני שואל את חבריי בכחול לבן תסבירו לי מה יקרה לכם אם תיכנסו היום למליאה ופשוט תגידו לא? תגידו לנתניהו מצטערים, לא מוכנים. לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה, לא בשביל זה אנחנו פה, זה מנוגד לכל ההסכמים שחתמנו עליהם"

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני מוטרד מאוד ביומיים האחרונים ולאו-דווקא מהקורונה. הקורונה היא אתגר גדול מאוד, אתגר בריאותי, אתגר כלכלי אתגר חברתי, אבל מדינת ישראל עם ישראל ידע אתגרים גדולים קשים ומורכבים מאלה וצלח אותם בשלום בזכות הלכידות החברתית. במשבר הזה אנחנו לא רואים את הלכידות החברתית הזו וזה הדבר שמטריד ומפחיד הרבה יותר. אז בואו לא נאשים זה את זה. ניקח כל אחד אחריות על עצמו ועל המחנה שלו. נמשיך לחלוק ולהתווכח אבל בכבוד ובאהבה כי יש לנו עם אחד ומדינה אחד."

ח"כ אחמד טיבי: "לא נורא שיש הפגנות בכל משטר, לא צריך להיכנס לבונקר בגלל ההפגנות בבלפור. לא יקרה כלום אנשים יפגינו אבל תוך כדי שמירה על ההוראות, גם בתפילות גם בהפגנות ובכל התקהלות. לא צריך לעשות התקהלויות שיש בהם הפרה של ההוראות, אבל אין למנוע מאנשים למחות באמצעות הכלי הדמוקרטי ביותר נגד המשטר – ההפגנה."

ח"כ מתן כהנא: "ניסנקורן חייב הפגנות לבייס שלו, ולנתניהו נמאס מההפגנות. אז מה עושים? עושים חוק, איזה חוק? הפגנות רק בסגר מלא. מה קורה מיד אחרי זה? הפתעה, סגר מלא. למרות שגורמי המקצוע אמרו במפורש שאין בכך צורך ואפילו לגמזו הייתה בחילה מההחלטה הזו. אז אני שואל אתכם ממשלה, אתם השתגעתם לגמרי? עד לאן תגררו אותנו עם הטרלול הזה של המריבות ביניכם? תנתקו את הכלכלה מההפגנות, תנו לאזרחים להתפרנס תחשבו קצת על העם."

ח"כ עאידה תומא סלימאן: "מה ההיגיון מאחורי שיטת הסאלמי הזו שעובדים לפיה? מה שעושים זה לחוקק את תקציב המדינה, אומנם לא רוצים ולקרוא לזה תקציב המדינה, אלא נותנים כל פעם עוד אפשרות להרחיב את התקציב, להיות בגירעון יותר גדול, כל פעם מוסיפים עוד קצת ועוד קצת. וכשבאנו ושאלנו בשביל מה אתם הם צריכים את ה2.5 מיליארד, מה הן סדרי העדיפות? אתם מביאים את זה בלי שיש דיווח ברור איך השתמשתם בכספים עד היום, כולם יודעים שבתקציבים שכבר ניתנו, הרבה מההקצאות התקציביות שאמורות היו לתמול בנפגעי הקורונה, לא מומשו."

ח"כ אורלי פרומן: "כשהאזרחים מרגישים שהאדמה נשמטת מתחת לרגליהם, שהממשלה מתעלמת מהם - הם יוצאים למחאה. עשרות אלפי מכוניות הגיעו היום לכנסת להפגין. להפגין בעד חופש הביטוי, בעד הזכות להפגין ולהיאבק על הדמוקרטיה. כיצד חושבת ממשלת ישראל להגביל אותם להפגין עד קילומטר מהבית? מדובר פה בפגיעה ישירה בזכותם הבסיסית של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל! הזכות להפגין".

מ"מ יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יצחק פינדרוס אמר בסיכום הדיון: "האופוזיציה הגישו עשרות הסתייגויות, ונאבקו על זמן הדיבור אבל בסוף כמעט איש לא דיבר על החוק אלא על ההפגנות."

ההצעה קובעת את הגדלת מימון ההוצאות הדרושות לצורך הרחבת התוכנית הכלכלית, שאושרה במליאה מוקדם יותר. ההצעה קובעת את הרחבת מסגרת ההוצאה לשנת 2020 לצורך הרחבת סכומי הרכיבים הנוגעים ל: בריאות, רווחה, סדר ציבורי, ביטחון הפנים ומתן מענה לצורכי משרדי הממשלה, לשיפוי המוסד לביטוח לאומי, מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים.

לצרכים בריאותיים במשרדי הממשלה הוקצו 100 מיליון שקל, לביטוח לאומי הוקצו – 1.6 מיליארד שקל, עבור תחזית לגידול באבטלה, מענקים, שימור עובדים, והגדלת הוצאות קבועות הוקצו 800 מיליון שקל – סה"כ 2.5 מיליארד שקל.
השימוש בסעיף 98 לתקנון הכנסת שכותרתו 'סדרי דיון מיוחדים' בנימוק של מקרים יוצאים מן הכלל / סקירה
לבקשת חה"כ מאיר כהן וחה"כ עופר כסיף, התבקשנו לבדוק את מספר הפעמים בהם ועדת הכנסת (או הוועדה המסדרת) הפעילו את סעיף 98 לתקנון הכנסת שכותרתו 'סדרי דיון מיוחדים', בנימוק של 'מקרים יואצים מן הכלל'.

תאריך:  29/09/2020   |   עודכן:  29/09/2020
עידן יוסף
+מיקי זוהר ניצל מעמדו כיו"ר ותקף את נאום הח"כית
01:28 30/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ ע'דיר כמאל מריח הקדישה נאום לבנה הקטן  ▪  זוהר, שניהל את ישיבת המליאה אמר: "אחד הנאומים המבחילים והמגעילים ששמעתי בכנסת"  ▪  שלושה ח"כים שמחו על התנהלותו הוצאו מיד מן המליאה
ח"כ מיקי זוהר [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+האוצר ורשות המיסים לא ניצלו משאבים למאבק בקורונה
00:33 30/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההיקף התקציבי של התוספת למענק "מס הכנסה שלילי", לחוק שמטרתו לעודד בעלי הכנסה נמוכה להשתתף בשוק העבודה, עומד על 800 מיליון שקל - לדרישת ועדת הכספים, גם בני משפחה שעובדים בעסק משפחתי יהיו זכאים למענק  ▪  ביקורת נוקבת על האוצר ורשות המיסים, בגין אי-ניצול מספק של המשאבים שהוקצו עד כה לסיוע כלכלי במסגרת משבר הקורונה
(ח"כ יצחק פינדרוס [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+סופית: מסגרת התקציב ל-2020 תוגדל ב-2.5 מיליארד שקל
00:14 30/09/20  |  עידן יוסף
לאחר שנדחו עשרות הסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020) (תיקון מס' 6). מכיוון שמדובר בתיקון לחוק יסוד נדרש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת, ואכן החוק זכה לתמיכת 66 ח"כים מול 19 מתנגדים.

ההצעה קובעת את הגדלת מימון ההוצאות הדרושות לצורך הרחבת התוכנית הכלכלית, שאושרה במליאה מוקדם יותר. ההצעה קובעת את הרחבת מסגרת ההוצאה לשנת 2020 לצורך הרחבת סכומי הרכיבים הנוגעים ל: בריאות, רווחה, סדר ציבורי, ביטחון הפנים ומתן מענה לצורכי משרדי הממשלה, לשיפוי המוסד לביטוח לאומי, מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים.
+שני אנשי משמר הכנסת חלו בקורונה
22:53 29/09/20  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשו שניים מאנשי משמר הכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהה במשכן - 23/24.9.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש הביטוי   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכנסת מקיימת דיון לילי בקורונה ובמשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה בכנסת אישרה (יום ג', 29.9.20) לקריאה שנייה ושלישית את החוק להגבלת ההפגנות בזמן הסגר הכללי. מוקדם יותר הוסרו רוב ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק. בהמשך היום צפויה לעלות הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת
29/09/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע (יום ו', 25.9.20) כי יביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות עד לחקיקת החוק בכנסת שבוע הבא. זאת בהסתמך על חוות דעת רפואית הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי מלאכת החקיקה לא תסתיים היום.
25/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הצהיר כי לא ניתן יהיה לאשר עוד היום את תיקון חוק הקורונה אם לא תהיה הסכמה של האופוזיציה להמשך חקיקה. "יש צפי להאצה מוגברת ולתמותה בהיקפים שלא היו במדינת ישראל. אתמול קברנו יותר מ-60 חולי קורונה שנפטרו. אנחנו בדרך למספרים דימיוניים במספרי התמותה. אנחנו לא מסוגלים לגמור את החוק בלי שיתוף פעולה של האופוזיציה", אמר.
25/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
קבינט הקורונה אישר הבוקר (יום ו', 25.9.20) במשאל טלפוני את התקנות המגבילות את הפעילות במקומות העבודה החל מהיום בשעה 14:00, זאת בהמשך לסגר עליו הוחלט בממשלה במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.
25/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
סערה בדיוני ועדת החוקה של הכנסת, שדנה מאז אמש ועד הבוקר (יום ו', 25.9.20) בהצעה לתיקון חוק הקורונה שאמורה לאפשר את הסגר המהודק החל מהיום בשעה 14:00.
25/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il