s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרב הראשי מבהיר: "אסור לאכול תותים"
מאת: עידן יוסף  |  23/05/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכותרת מטעה.פער בין רישא וסיפא
  לעידן תמיהני עליך   23/05/09 22:12
לעידן. שמא יאשימוך המגדלים והמשווקים ! יש פער עצום בין הכותרת ובין מה שכתבת בסוף ההסבר/רשימה. כדאי לדעתי שתשים לב ותתקן. כשלעצמי איני מגדל ולא משווק תותים. בהחלט אנכי אוהב תותים ואולי כמותי גם כבוד הרב המסביר. שבוע טוב.
כתוב תגובה ל- לעידן תמיהני עליך
הכותרת לא מטעה. ביהדות אסור
  לאכול תותים   23/05/09 23:32
הערותיך רק מבלבלות את הקוראים. ביהדות אין ספק שאסור לאכול תותים כי יש בהם גם תולעים שנראות בעין בלתי מזוינת, וגם תולעים שניתן לראותן רק במכשירי הגדלה.
כתוב תגובה ל- לאכול תותים
לפי הסיפא בכתבה לעיל מותר !
  לכתב והבנת הנקרא.   24/05/09 18:03
זה מה שכתבת אתה עידן! וקרא שוב שלוש השורות האחרונות ברשימתך לעיל. כמובן שאין בר דעת שאוכל תותים עם תולעים נראות - גלויות וזה תקף לשכל הישר גם מבלי הבהרת כבוד הרב.
כתוב תגובה ל- לכתב והבנת הנקרא.
2
כותרת מטעה לחלוטין!!!!!
  יהושפט   23/05/09 22:14
כתוב תגובה ל- יהושפט
3
שוב הכותרת מטעה
  פנחס   23/05/09 22:23
הרב אסר לאכול תותים כמו כל ירק או פרי אחר רק אם אי אפשר לנקותם מתולעים. אבל בעל הכתבה מחפש כותרת טובה לא את האמת
כתוב תגובה ל- פנחס
4
למה תותים
  בועל תותים   23/05/09 22:50
אסרתם כל ירק גינה, מברוקולי עד אפונת גינה
פרי שביעית, טבל ועורלה.
התנשאתם מעל כל אדם ואל, מבטיחים להביא לציון גואל.
משיחי שקר ומדיחים לרוע, אינכם יודעים לחרוש או לזרוע.
בכל פינה משגיחי כשרות, גובים הון ומפיקים בערות.
אין בכם תורה ורחקה מכם כל אמונה
אלוהים הכל יכול ברא פרי וירק לאכול
אך אתם כל כך בטוחים, נפלה שגגה מעם האלוהים.
קצת צניעות פחות צביעות
כי מה שהאלוהים תיקן, שום רב לא יוכל לקלקל.
ברכו ואכלו ירקות ופירות הרבה
קולורבי חסה מישמש ותות שדה.
כתוב תגובה ל- בועל תותים
לבועל התותים
  החכם   24/05/09 18:04
יש אלוהים והוא ברא את העולם. אני מאמין זאת בכל ליבי ויש לי הוכחות רבות לקיומו של האלוהים הזה.

אבל לאנושות קרה אסון וחבורות חבורות של נוכלים וגנבים גנבו את האלוהים הזה ונהיו בעלים עליו. בעלות בלעדית.

ככה עשו היהודים שבנו אימפריה של רבנים, אחד אחד נוכלים חסרי דעת ונבערים מחיי העולם והמציאות.

ככה עשו הנוצרים שבאו לאחר היהודים וראו שזה עסק טוב אז הם החרימו את האלוהים וטענו שהוא שלהם בלבד. הם גם גנבו את כל חוכמת היהדות כי לא היה להם כלום בראש שלהם.

ככה עשה מוחמד שבא אחרי הנוצרים וראה עד כמה זה עסק טוב להיות בעליו של רעיון האלוהים והוא החרים אותו עבורו בלבד. שוב, לדבריו האלוהים הזה פיטר את כל הקודמים למוחמד ובחר רק במוחמד כבנו היקיר האחרון.

כל אנשי הדת שמתחזים כמייצגים בלעדיים של האלוהים הם לא רק רמאים אלא אפילו לא מבינים את ענין האלוהים בכלל בכלל.


לטפשים נדמה שאם כוהני הדת השונים הללו עומדים בבית הכנסת או בכנסיה או במסגד ומתנדנדים או כורעים ומשתחוים אז הם חברים של אלוהים ולא כך הדבר.
המטורפים הללו יש להם התמכרות, ADDICTION לכל ההצגה הזו הקרויה """תפלה""".

זה מזונם הרוחני כי אין להם שום רוח של עצמם בראשם שטוף המוח מילדות, או שטוף המוח בכוח בזרוע שנעשה באיסלם לכל אחד,

הם מתנדנדים ומתפללים למה שהם בכלל לא מבינים וכולם חושבים אותם לאנשים קדושים.

לא נלך להרים ולימים, או לכוכבים שביקום, רק הבט במערכות התפעול של גופך שלך, ראה עד כמה הדברים כל כך מסובכים שהאדם הפקח שכביכול עלה לשמים בחלליותיו, אין לו שום סיכוי להבין את המורכבות של תפעול הגוף שלו עצמו!!!

תתענין מה עושה הכליה שלך, מכשיר נפלא שאין לאדם שום סיכוי לחקותו. כנ'ל עם הכבד, וזה הקטנות , מה עם הלב, השעון-משאבה-מפקדה- כולו אלקטרוני לעילא ולעילא, ועוד ועוד, מה עם כושר הראיה ומה קורה למי שאבד את כושר הבליעה בגלל אירוע מוחי...(דבר קטן באמת)ומה עם יכולת התנועה, והמיוחד במינו אצל האדם הוא כושר הדיבור והמחשבה. האם יש לאדם סיכוי איש פעם לבנות כל זאת מכלום?

את זה עשה בורא עולם, ולא המקרה והסטטיסטיקה כמו שדרווין הטפש אמר ובעצמו הודה שדבריו הם רק השערות שלו.



***אבל בורא עולם הזה הוא שלי ושלך ושל כל הברואים, ולאף כהן דת, משום דת, אין בעלות או חזקה עליו.*** !!!



ולכן אני לא הולך לבית כנסת להתפלל אבל אני מאמין בבורא עולם שכן בלעדיו לא היינו כאן בכלל, ואני לא שומע לשום איש דת כי במחינתי כולם מתחזים, בורים, ומוליכי שולל.

היה לי בקיץ שעבר שגדון (GOUT ) מחלה ארורה וכואבת. רופאים ניסו עלי כל מיני תרופות זועתיות ולא עזר.

ידיד אמר לי לאכול תותים, כל ערב כוס מלאה.

כך עשיתי והשגדון עבר כלא היה.

ויש עוד, אבל נדמה לי שהמכתב הזה עבר את המקסימום אז היו בטוב והיו מאושרים.
כתוב תגובה ל- החכם
יש אלוהים
  בועל תותים   24/05/09 19:12
אין לי בעיה עם אלוהים, כן יש לי בעיה עם אלה הנושאים את שמו לשוא. אלה שיודעים מה אלוהים אוהב ואת מי הוא שונא.
עם אלה שהתירו לעצמם ללבוש שחורים וללכת לזונות.
עם אלה שגוזרים קופון בתור משגיחי כשרות
עם אלה ה"ממיתים" עצמם באוהלה של תורה.
עם אלה המשתמטים מגיוס, שירות לאומי ותשלום מיסים.
עם אלו שמעולם לא החזיקו רובה ביד אך נאבקים על ארץ ישראל השלמה.
והיד עוד נטוייה.
כתוב תגובה ל- בועל תותים
מסכים עם כל מילה
  ofermargolin   25/05/09 06:13
החשש מאכילת תולעים שאגב גם אותם ברא האל שלנו
קיים ולעניות דעתי מוצדק ! חיה בהחלט מגעילה-!
אבל במציאות דהיום:ניתן לנטרל ולמזער את החשש. וכפי שהשכילו בזמנו להגן על החסה של גוש קטיף. מה גם שעונת התותים נפתחה והם כעת בשיא טעמם-! ומי שלא אכל שמנת עם תותים+קצת סוכר סובל מחשך
ולא הייתי קורא לו בכלל "ישראלי"-!-אלא נזיר..
הכתבה מתחכמנת ומבלבלת וניתן היה לפשט אותה-!-
ולהשאיר לכולם/ן את שטיפת התותים בקערה שבבית
כפי שממילא נוהגים לעשות מאז ומתמיד בכל-בית..
ולנצל את העובדה שתולעת לא יודעת עדיין לשחות
 עפר מרגולין-תיווך עופר
כתוב תגובה ל- ofermargolin
5
ומה עם חומרי ההדברה
  בר דרור דוד   24/05/09 07:52
על התותים מרססים חומרים הפוגעים במערכת העצבים המרכזית הראיה האיחוד הארופי אסר יצוא התותים לארצות הגוש ללא בדיקות מחמירות מקדימות!!!!!
גם אז יש להמנה מלתת לילדים בגלל שאריות של חומרים.
כתוב תגובה ל- בר דרור דוד
6
גם במים יש אורגניזם
  צמחוני   24/05/09 09:22
תסתכלו בטיפת מים מהברז עם זכוכית מגדלת חזקה (שלא לדבר על מיקרוסקופ), ותראו כל מיני יצורים שאסור לאכול. אז מים לא כשרים.
אבותינו ניקו ירקות ופירות מחרקים, לא אכלו ירקות עם תולעים שנראו בהם אך לא אסרו באופן גורף לאכןל כל דבר שיכולים להיות בו תולעים.
כל הנושא כמו כל הכשרויות למינהן הפכו לעסק כספי ולפרנסה !!!!
כתוב תגובה ל- צמחוני
7
בעין התותים - מיקרוסופ...!!!
  הרשלה   24/05/09 10:08
כתוב תגובה ל- הרשלה
8
אסור לאכול תולעים, כותרת נכונה
  ירון זכאי   24/05/09 18:05
+++מקובל היום לסקר את ענייני הדת היהודית בעזרת כותרות מוזרות ומקוממות שיוצרות מרעית עיין כאילו היהדות מונהגת על ידי רבנים שנמלטו מבית משוגעים. זה יוצר שנאת חינם לאלוהים שזו עבירה על מצוות היהדות!!! +++כמובן יש כאלה שהעניין משעשע אותם לכאורה, או שזו כוונתם. אז פשוט הבנתי את מה שברור; אסור לאכול תולעים. האיסור על אכילת תולעים חל על כול התולעים בלי קשר לאיזה פרי או ירק משמש אותם עד לרגע בו הגיעו אל פינו. זה הגיוני גם על פי הרפואה. בכלל אני לא מכיר מישהו שנהנה לאכול תולעים. +++עד עכשיו לא ברור מדוע העדיפו הכותבים/העורכים להשתמש בכותרת מתעה במקום בכותרת אינפורמטיבית בנוסח; "אסור לאכול תולעים, גם אם הם בתותים"... +++אמנם יתכן שלטווח קצר הכותרת הנכונה פחות מקוממת ומושכת לקריאה. אבל לטווח ארוך היא משרתת את הקורא, ויוצרת אמון בקרב הציבור לאתר יעיל ואמין שאינו מבזבז את זמננו בקריאת ידיעות סרק ומאפשר לנו להתעדכן היטב בזמן קצר.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
קרא השורות האחרונות וראה המותר
  לירון זכאי   24/05/09 18:48
אל תלמדנו מה שכל בר שכל מבין ואינו אוכל תולעים גלויות. קרא שוב סוף הרשימה וראה שנאמר במפורש , כאשר אינן גלויות...התותים מותרים כך גם למקפידים , והם יכולים לאכול תותים!
כתוב תגובה ל- לירון זכאי
קרא דברי הרב: אם אינן נראות...
  לירון זכאי מותר!   24/05/09 18:53
הרי אם אינן נראות הרי אינן בחינת תולעת והתותים מותרים באכילה. הכותרת לרשימה פשוט מאד מטעה ! ואינה נכונה! כאשר מתעקש הכתב אחרת הרי ציונו ב'הבנת הניקרא' הוא בלתי מספיק = ניכשל.
כתוב תגובה ל- לירון זכאי מותר!
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  |