s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דיוקנו של שמאלן מצוי
מאת: גורי גרוסמן  |  22/05/2005
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
השליש האחרון במאמר מתאים לימני מצוי
  רק להיות קיצוני   22/05/05 13:30
כתוב תגובה ל- רק להיות קיצוני
חוסר הבנה מוחלט
  נב   22/05/05 15:40
כתוב תגובה ל- נב
2
שאינם יממנים:"גורו לכם מגורי"
  דיוגנס   22/05/05 13:34
יפה דרשת.
אז מה,נמשיך לפטם את ה"מתיישבים" שלאחרי 67' באחוזות מבודדות תוך הקמת "מועצות אזוריות-אוטונומיות" (ראה מקרה "גוש קטיף").
תקציבי ענק (בדרכים ישירות ועקיפות) יוזרמו לכל חוג מקרמה על חשבון פיתוח האוכלוסיה הכללית ביתר חלקי הארץ.
ובכלל המנטרות של גורי נשברות כקני קש מול הנאמר בראיון של גיל רגב (ראש אכ"א הפורש) על עתיד ה"התיישבות" בשטחים.
היכן הג'ניוס היהודי-לדעת מתי להפסיק להתעמר?
כתוב תגובה ל- דיוגנס
3
גרוסמן - אתה פאשיסט קטן
  גידי מהקריות   22/05/05 13:43
המושג של זכויות אדם וזכויות אזרח, יחד עם ערכים דמוקרטיים כגון שוויון - רחוקים ממך כל כך, שאין שום סיכוי שתבחין בהם.

לשימחתי, כשמאלן - אנחנו נפנה גם נפנה את ההתנחלויות - ואתה וכל החברים הימניים שלך יכולים לקפוץ!
הימין, איכשהו, מאמץ לאחר שנים את עמדות השמאל. מה זה אומר? שמי שמצביע למפלגות ימניות חושב לאט? קשה תפיסה? לא מוכן לשמוע על גמישות חשיבתית? לא רואה מטר קדימה? תבחר את התשובה המתאימה לך.
האופטימיות והפתרון נמצאים ברעיונות השמאל. זו עובדה!
כשמנהיג כלשהו בהיסטוריה קיבל החלטה היסטורית לכיוון של הסדר או הסכם ששינה לטובה את פני ההיסטוריה, הוא תמיד פנה שמאלה. תמיד!!!!

נפנה את כל המתנחלים, עד האחרון שבהם. אם אתה בעצמך גר בשטחי הכיבוש, אני מוכן באופן אישי, לעזור לך לסחוב את המקרר. איך אני?
כתוב תגובה ל- גידי מהקריות
זכויות אדם רק לפלשתינאים?
  נב   22/05/05 15:39
כתוב תגובה ל- נב
ואתה בולשביק גדול
  יהודה   22/05/05 17:36
כתוב תגובה ל- יהודה
ואתה בולשביק מצוי נוטף סיסמאות
  דביליות. נדיה   22/05/05 18:18
כתוב תגובה ל- דביליות. נדיה
גידי אתה ממש הוכחה למאמר.
  מיצי על משקל גידי   22/05/05 19:19
לאחר שקראת את המאמר והגבת מתוך תגובתך אתה ממש מוכיח את המאמר . אתה חושב להיות "אופטימי" אבל רק בכיוון שלך דהיינו שלום והסכם עם הערבים יצליח לדעתך!!!! ואתה חושב שהמונופול לחכמה ודעת אצלך ואתה מפנטז. תן להראות לך שהימנים והמתנחלים הרבה יותר אפטימיים ממך למרות שאינם חושבים כמוך שניתן להגיע להסכם עם הערבים. האופטימיות שלהם הרבה יותר גדולה משלך משום שלמרות שהם רואים את המציאות שאין שלום ואין הסכם הם מאמינים שבעזרת "הזמן" יהיה יותר טוב לעם ישראל וצריך סבלבנות אצל עם ולא שלום דחוף עכשו דבר שאיננו ריאלי. גידי! חפש בהסטוריה שלום שהיה עם ערבים , מתי , כמה זמן נמשך , וכו' לאחר שתמיצא מקרה כזה אולי תשלה את עצמך בהזיות שוא או שמא לא תימצא , תתעשת ותתחיל להיות ריאלי אך לא פחות מכך אופטימי לגבי עתידו הנצחי של עם ישראל בארצו.
כתוב תגובה ל- מיצי על משקל גידי
לשאלתך "איך אני?":שמאלן מצוי השונא
  זה מה שאתה   22/05/05 22:35
יהודים ככתוב במאמר; שמאלן מצוי שתגובותיו תמיד דומות יותר לעלבונות ("קשה תפיסה") מאשר לתשובות ענייניות (לא סתרת את הנאמר על ה"הבדל" בין מתנחלים מ-67' למתיישבים עד 67');שמאלן מצוי שאי אפשר לעמוד בפני טוב לבו (מוכן לעזור לך לסחוב את המקרר).
כתוב תגובה ל- זה מה שאתה
You’re Small Cockroach not Left
  AMR   22/05/05 22:57
כתוב תגובה ל- AMR
4
נתחיל מהסוף:
  אבנר   22/05/05 13:49
אם אתה מסכים שהשמאלן הוא פטריוט,דורש את טובת המדינה,ורק דרכו היא שבמחלוקת-למה אתה משמיץ,מנאץ ,מבזה,מכזב,לועג,מפגין בורות ואטימות-בבואך ל"הסביר" את השמאלן? אתה אפילו לא קרוב להבנת "השמאליות"-הכל אצלך פשוט,חד מימדי,חד ערכי,אתה מטיל רפש ומדביק תוויות. אני חולק ממש על כל מילה ומשפט במאמרך רווי השנאה ומלא הסילופים,ורק מקוצר זמן לא אוכל עכשיו להתווכח על כל פסיק ומילה.אם זו באמת ההבנה שלך לגבי המניעים של השמאלן,פרשנותו,הבנתו,וטיעוניו-לבי לבי אליך. בהמשך,ככל שירשה לי הזמן-אתייחס ספציפית.
כתוב תגובה ל- אבנר
וכתיבתך כאן מהי?
  נב   22/05/05 15:39
כתוב תגובה ל- נב
5
צא ולמד
  מהנדס   22/05/05 13:51
אוי גרוסמן, איזה אבחנות מדויקות, היית יכול להיות מרצה למדע המדינה. מחכה למאמר על הימני מצוי.

ובכן צא ולמד, אין שמאל וימין בארץ מאז שנות ה80. בתחום הכלכלי חברתי בוודאי שכבר אין הבדל. אנשים כמו אמנון רובינשטיין ולפיד שהיו מתויגים בעולם כימין קיצוני נחשבים כאן לשמאל.

אשר לתחום המדיני אשר הבדיל בין השמאל והימין, גם כאן כבר אין הבדל. האם ציפי לבני, דן מרידור, אולמרט ואחרים הם שמאלנים? הציבור היהודי מחולק כעת לראציונלים ודתיים משיחיים. הציבור הראציונלי כבר הבין או מתחיל להבין כי הפיתרון הריאלי היחיד הוא הפרדה על בסיס גדר ההפרדה (גבולות 67 עם תיקונים קלים). אשר לציבור הדתי משיחי, לא ניתן כמובן להתווכח בהגיון על עניני אמונה. נקווה שציבור זה יתאושש כאשר הקרקע תישמט תחת אמונתו תרתי משמע (עד עכשיו ראש ממשלה אחד שנרצח).

אגב, מגוכחת במיוחד ההשוואה בין הפליטים הפלסטינים לבין העולים מארצות ערב. צא ולמד איך בדיוק הביאו עולים אלה שדווקא רצו להישאר. רמז - תתחיל בשאלה מי שם את הפצצות בבתי הכנסת בעירק.
כתוב תגובה ל- מהנדס
מה עם יהודי צפון אפריקה-גם פצצות?
  המחבר   22/05/05 14:26
כתוב תגובה ל- המחבר
תגובה מטופשת כמוה כפצצת סירחון
  יהודה   22/05/05 15:30
בנוסף ליהודי צפון אפריקה שהזכיר המחבר, מה עם יהודי תימן, סוריה, פרס ומצרים?

כל אלה נאלצו לברוח כפליטים ולהינצל בעור שיניהם.

מעולם לא היו בהיסטוריה פליטים דה-לוקס כפליטים הפלשתינאים.
כתוב תגובה ל- יהודה
וגם את מגדלי התאומים פיצץ ה"מוסד"
  עברית קטן   24/05/05 08:04
טול קורה מבין עיניך !. קווי 67 המקודשים כלכך על כל מתנגדי הכיבוש. הם תוצאה ישירה של התגוננות ישראל מפני אויביה. שמטרותיהם אינם טורחים להסתיר. המלך חוסיין הוזהר לא להצטרף אך הוא השתתף בכל זאת ושילם את המחיר. כן גם מצריים וסוריה. את תאוות הכיבוש חפש נא במקום אחר. בעיית הפליטים של 48 הונצחה ע"י מדינות ערב לשימוש כנשק פוליטי נגד ישראל. מצריים בהסכם השלום התנערה מהם,
המלך חוסיין התנער מהם. אז מה לך שמאלן קטן להלין. כאשר את המונח "כיבוש" תחליף ב"שיחרור" יבוא לציון גואל. קווי 67 נולדו מתאוות הכיבוש הערבי. והם תוצאה של מלחמה "ובמלחמה כמו במלחמה" !
כתוב תגובה ל- עברית קטן
6
המאמר ממש מעולה ומדוייק.
  ישראלי מבין   22/05/05 15:05
אני רוצה לציין שהמאמר מבטא בצורה מדוייקת את השמאלן המצוי ו"הדעתן" . המאמר נקרא על ידי בשקיקה ובהערכה של הכותב . הוא כתב שהשמאלן "מפוקח" (לדעתו) אך הוא גם "מפוכח" לדעתו וכל השאר הם לא ריאליסטים ומשיחיים. יישר כוח למאמר. אולי בעזרת המאמר יהיה לפחות שמאלן אחד שעשה לעצמו ביקורת עצמית וחשבון נפש אישי.
כתוב תגובה ל- ישראלי מבין
חוץ מהעובדה שהם פטריוטים
  ממממממממממממ   22/05/05 20:47
שכן מדוע הם מוכנים להפקיר את המדינה בכל המובנים? בחינת יצליח המהלך? טוב. לא יצליח, גם לא נורא, נתפטר מהלבנט.
כתוב תגובה ל- ממממממממממממ
7
כל הכבוד
  עומריקו שרון   22/05/05 15:22
גם אם לא הכל נכון, יראו השמאלנים המגיבים כיצד חשים אנשים-בני אדם - יהודים כאשר הם קוראים/שומעים את כל הטורים ה"מלומדים" שנכתבים על פי רוב ע"י פופוליסטים שמאלנים שבד"כ למרות נאורותם מנאצים ברמות מחרידות את המחנה השני.
כתוב תגובה ל- עומריקו שרון
8
לא ידעתי
  סמולניק   22/05/05 15:40
לא ידעתי שכדי להיות ימיני חייבים להיות אידיוטים ברמה כל כך גבוהה
כתוב תגובה ל- סמולניק
מה קרה ?
  סטלין   22/05/05 17:39
לא אהבת את הדמות במראה שהציבו בפניך ?
וכמו בולשביק הגון התחלת ישר לגדף ?
כתוב תגובה ל- סטלין
בול לבולבול
  סמולניק   22/05/05 21:34
דווקא אהבתי מאד את הדמות כי היא מתאימה בול לך
כתוב תגובה ל- סמולניק
זה הכי טוב שאתה יכול ?
  סטלין   23/05/05 01:34
אם כך אני רגוע
כתוב תגובה ל- סטלין
9
כל הכבוד גורי- התגובות כאן מראות
  נב   22/05/05 15:41
כמה שאתה צודק
כתוב תגובה ל- נב
שמאלן קיצו הוא זה שבליבו תומך בטרור
  רציתי להוסיף   23/05/05 09:13
ומחייך כשהוא שומע שמתנחל נרצח ע"י מחבלים.
שמאלן הוא זה שיילחם ויישכב תחת לגלגלים אם יעזו לגעת בכפר ערבי קטנטן אבל יעודד כמו קהל מתלהם למען גירוש אחיו מביתם.
שמאלן הוא המומחה מס' אחת בעולם לדה לגיטימציה להידוים ולזכותם לחיות בא"י, כי הדה לגיטימציה של יו"ש תביא לאותה דה לגדיטימציה שיש כלפי קיום ישראל בכלל.
כתוב תגובה ל- רציתי להוסיף
10
והעיקר , איבד את הצפון!
  יוסף אליהו   22/05/05 16:29
כתוב תגובה ל- יוסף אליהו
11
כל הכבוד למאמר
  אלטשולר יעקב   22/05/05 16:34
תיאור השמאלן קולע בול. אצליהם לא היו כל התמקשויות, רצח או תלונות בכלל לפני ה 1967. הכל החל רק מאז.
השמאלן לא ניתן להבנה בשכל רציונלי!
או שהם מטומטמים מוחלטים, או בעלי שנאה לעצמם ולעם שלהם. השקפות עולם כאלו מראות על שכל פרימיטיבי, דפוק!
כתוב תגובה ל- אלטשולר יעקב
12
לגבי הסעיף הראשון במאמרך-
  אבנר   22/05/05 17:50
1967-שנה זאת הינה קו פרשת המים- עד אז היינו צודקים,מוכרים ככאלו בעולם,כמעט כל מעשינו לגיטימיים,הגנתיים,סבירים ומתבקשים-כולל הנצחון של 67!!! כל מה שהיה עד אז-מעשי ישראל,לחימתה,הדרך בה התעצבו הגבולות,"כיבושים" שנעשו ב48-הכל בבחינת "אילי פאת-מאת"=מה שהיה -עבר,מת.(זולת נושא הפליטים שהינו חי ,בוער ובועט-ויש דרך מקובלת לפותרו). אולם ככל שזה חד משמעי לגבי "עד 67",כך זה חד משמעי לגבי "אחרי 67". אין ,ולא תהיה שום הכרה ,בסיפוח של שטחים והשתלטות עליהם,ההתיישבות שם אינה לגיטימית,מעמד ירושלים לא מוחלט וברור ולכן אין שם שגרירויות! מקובל על כל העולם שכל מעשי ישראל בשטחים-הפיכים!!!! אך ורק הימין הקיצוני בארץ לא מקבל את ההבחנה הזאת וקיצוני הקיצונים הערבים-אבל הם לא יקבעו כאן!
כתוב תגובה ל- אבנר
לאבנר - זכרון מטעה
  אברהם שלום   22/05/05 19:28
התמונה שצירת על המצב לפני 1967 אינה נכונה. כתבת ''עד אז היינו צודקים,מוכרים ככאלו בעולם,כמעט כל מעשינו לגיטימיים,הגנתיים,סבירים ומתבקשים-כולל הנצחון של 67!!!''. לא כך. לערבים היו אז מחבלים שנקראו פדאין = מקריבים את עצמם בערבית. ישראל היתה מחכה לכמה וכמה פגועים - מעשי שטח באוכלוסיה האזרחית ואז יוצאת לפעולה צבאית. האו''ם היה מגנה אותנו. מדי פעם היו מציעים תכניות 'שלום' למיניהן כמו ישראל תתן לערבים חלק מן הנגב. וכמובן בעית הפליטים הערבים לא ירדה מסדר היום הבין לאומי בזמן ששטחי יש''ע היו תחת כבוש 'ירדני' ומצרי. ברית המועצות תמכהם בערבים תמיכה מוחלטת ומחלקת המדינה האמריקנית ומשרד החוץ הבריטי החרו החזיקו אחריהם. מאז מלחמת ששת הימים מתרכזים האויבים בהסגתנו לגבולות של 1949 אבל אבו מאזן תובע את זכות השיבה לישראל שלפני 1967. וגם הפליטים בעזה זקוקים למקום של קבע - הרצועה קטנה מלספק להם פרנסה.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
הבעייה אינה ההסכמה הבינלאומית
  המחבר   22/05/05 20:01
אבנר הנכבד-זו אינה הפעם הראשונה שאני מגיב לטיעונך בנושא ההסכמה הבינלאומית בסוגיית גבולות 67.לנו אין גבולות משותפים עם מדינות אירופה שוחרות השלום על חשבוננו.לנו יש שכנים שרק ב-15 למאי האחרון(יום הנכבה) אבו מאזן ומנהיגי הרש"פ דרשו בנאומים חוצבי להבות לשוב לאדמות הגזולות של פלשתין משנת 1948.נערכו מצעדים ועצרות זכרון כשהם נושאים את מפתחות בתיהם מהם גורשו/ברחו ב1948.גם ערביי ישראל השתתפו בעליות לרגל ובעצרות בשרידי הכפרים שננטשו ב-48.אני ממש לא מאמין אבנר, אתה מתעלם מכל הנ"ל, עיוור לכל המתרחש מול עיניינו,הכתובת מהבהבת על הקיר ואתה מנסה לשכנע אותי שמדובר רק בארגונים קיצוניים.דחילק אבנר,אתה הרבה יותר פיקח משאתה מצטייר בטיעונים מופרכים שכאלה.אני שב ואומר בפעם האלף: שורש הסיכסוך והקונפליקט הוא מהיום הראשון בו התיישבו יהודים בא"י.אתה אדם נבון ופטריוט.נא השב ללא התחמקות לשאלה מדוע החלו הפרעות בא"י ב-1921,ב-1929-ב-1936-1939 וכו'?
זהו לב ליבו של הסיסוך שלא החל ב-1967!!!
כתוב תגובה ל- המחבר
אני מסכים עם משפטך-
  אבנר   22/05/05 22:32
"שורש הסכסוך והקונפליקט הוא מהיום הראשון בו התיישבו יהודים בא"י".(גם כבן למשפחה שנמצאת כאן מהעלייה הראשונה) על כך אין מחלוקת. ההבדל והפיצול ביננו הוא בכך שיש האומרים:הסכסוך הוא מקדמת דנא וישאר תמיד.אין מה לעשות ,אין עם מי לדבר וחבל על המאמץ והאשליה. לעומתם יש האומרים:למרות ההסטוריה הארוכה של הסכסוך,והדם הרע והרב ביננו-חייבים לנסות ולקוות,להכריז מראש על אופי הפתרון והקווים האדומים,כדי שיהיה ברור לנו ולהם מה ניתן לעשות ומה לא ניתן. אני מסכים שהיו עשרות שנים שרצו "לזרוק אותנו לים".כיום זה כבר לא כך(במידה רבה בגלל כוחנו,שישמר תמיד)וזה לא צריך להיות קו מנחה בגיבוש מדיניותנו.
כתוב תגובה ל- אבנר
הבעיה המסתתרת מעינך.
  צביקה100   22/05/05 20:07
הם הערבים המתונים והפרגמתים לעולם לא חשבו כמו השמאל שלנו. לגבם אני ואתה
שנמצאים בתחום הקו הירוק,הננו סרטן בלב האומה הערבית. המתונים שבהם מציא לנו
לחיות תחת שלטון מוסלמי והקיצונים
פתרון סופי בנוסח היטלראי. אתה ושכמותך
משרתים את תורת השלבים שעראפת הצהיר
בשנת 74 קודם נעזר בכוחות השלום הישראלי
להגיע לגבולות 67 ללא הסכם ממשי ולאחר
מכן נתבע את שאר פלסטין. כן אחי אלה
פני הדברים אשליות השלום ההזויות יביאו
שפך דם יהודי מבלי שנוכל לקיים פה מדינה נורמאלית מה שאתה אני וכל בית ישראל כמהים.
כתוב תגובה ל- צביקה100
קצת חומר למחשבה
  עודד ב   24/05/05 02:59
באם הנצחון ב67 היה לגיטימי בעייני העולם מה רצית שנעשה לאחריו ? נגיד , סליחה שניצחנו ונחזור בחזרה לגבולות 67 ונחכה לעוד סיבוב . אני בהחלט מסכים שחלק מההתנחלויות מיותרות ואם רצוננו להגיע אי פעם להסדר, דבר שעד היום הפלשתינאים לא הראו שום רצון להגיע אליו , הרי שההתנחליות הללו התקועות כעצם בלב הישוב הפלשתינאי לא יעזרו לכך.
הבעיה הגדולה של השמאל בישראל היא , שהכלל , שכאשר התוקפן מפסיד במערכה הוא צריך לשלם על כך.לא קיימת אצלם.
על מנת לרקוד טנגו אומרים, נחוצים שניים. כנראה שבשמאל או, שלא יודעים לרקוד, או שהם חושבים שאם בן הזוג רוצה החזרת פליטים כתנאי לרקוד הם יראו לו שהם יודעים יותר טוב ממנו מה הוא רוצה .ולא יעזרו כל הדריכות על הרגליים, הם בשלהם
כתוב תגובה ל- עודד ב
13
ישר כח, מאמר וניתוח נכון
  צביקה 100   22/05/05 18:26
מר גרוסמו! מעינך נעלמה תוית זיהוי מובהקת של השמאלן המצוי. וזו מכוניתו המקושטת בשטיקרים כגון: די לכיבוש,
שלום עושים עם אויבים וכהנה וכהנה.....

עצתי לכם חברים והיה ונתקלתם ברכב כזה,
התיחסו אליו כאילו היה רכב בטחון או
אמבולנס. פנו דרך, רדו לשולי הכביש.
תנו למטורף לעבור. הוא ממהר להציל את
העוף שאשתו השאירה לו בתנור.
כתוב תגובה ל- צביקה 100
14
למחבר ולמס'5הפליטים היהודים והערבים
  אברהם שלום   22/05/05 18:55
הפצצות בבית הכנסת בבגדד הושמו לאחר שרוב בני הקהלה כבר נרשמו לעליה. הם לא היו זקוקים לעדוד לעלות. מלבד החלום על ארץ ישראל וירושלים שהתפללו לשוב אליה כל יום, היו קרבן לרדיפות. הפוגרום הפרו גרמני ב 1941. פטור כל עובדי הממשלה היהודים. החרמות ומאסרים. הפחדה והאשמה ברגול. והסתה שהחלה עוד בשנות העשרים - והשתתפו בה ערבים שבאו מ'פלסטין' לעירק לשלהב את ההמונים נגד היהודים. הערבים הפלסטינים עודדו את הפרו נאצים בעירק.

היהודים היו אזרחים שלוים בנגוד לערבים בארץ ישראל שקמו להשמיד את שכניהם היהודים. הערבים שנמלטו מן הארץ -בנגודל לאלה שנשארו - היו ברובם בני מהגרים שנמשכו לפריחה הכלכלית בעקבות המפעל הציוני. סבלם היה גדול ונמשך עד היום אבל פתרונו יוכל לבא רק ממדינות ערב שפלשו לארץ בשמם. סוריה מקומם הטבעי.

מדינות ערב לא רק גזלו רכוש כמו שכתבת. הם הכחידו קהלות ומחקו תרבות הקימת היום רב במוזאונים. העולים לארץ פוזרו - כמו שמבקשים כיום לפזר את תושבי גוש קטיף - כאלו היו חלקיקים בודדים ולא בני קהלות מלוכדות והדוקות.

האמונה כי הכבוש של 1967 נוחה למאמיניה כי היא מפחיתה מעצמת הסכנה לקיום המדינה מפני 300 מליון ערבים ומציגה רק 'סכסוך' עם כמה מליוני פלסטינים. בקרב המטיפים נגד הכבוש גם שונאי ישראל כמו אחמד טיבי ויהודים המזדהים עם אויבי המדינה.
תודה לגורי גרוסמן על מאמריו הרהוטים והחכמים.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
15
מאמר יפה אולם העיקר חסר-שורש הויכוח
  זהות יהודית למדינה   22/05/05 22:39
כתוב תגובה ל- זהות יהודית למדינה
16
Correction-say Small not Left
  AMR   22/05/05 22:53
כתוב תגובה ל- AMR
17
These Small cockroaches not Left
  AMR   22/05/05 22:54
כתוב תגובה ל- AMR
18
These Small Cockroaches not Left
  AMR   22/05/05 22:58
כתוב תגובה ל- AMR
19
Don’t call hallucinating Small-Left
  AMR   22/05/05 22:59
כתוב תגובה ל- AMR
20
שמאלן מצוי
  שמאלן מצוי וגאה   23/05/05 08:29
כרגיל מאמרך בנוי לתלפיות.אולם כל מה שנאמר כלפי ה"שמאלן" ניתן היום להאמר כלפי ה"ימיני" ובחלק מן הדוגמאות, כגון, השנאה אף ביתר שאת.אתה חוטא בגדול בהכללות כלפי ציבור שלם וכרגיל אתה מסתפק בהעלאת הנושא וזריקתו לחלל העולפ מבלי לנסות ולו במקצת להציע פתרונות.
כתוב תגובה ל- שמאלן מצוי וגאה
הפתרון-המנעות משנאת חינם
  המחבר   23/05/05 09:04
המאמר אינו בא לפתור את הקונפליקט אלא כחומר למחשבה-ניסיתי במיטב הבנתי הרופסת להעביר שני מסרים:
הראשון-להציב מראה בפני השמאלן המצוי ובעיקר הפובלציסטים המבטאים את דעתו.במטרה,שיתבוננו במראה ויהרהרו איזו תדמית הם יצרו לעצמם (בעבודה עצמית) בעיני אחד מרבים שהם לעגו לו ולדעותיו במשך שנים רבות של דה לגיטימציה,שטיפת מוח,והתנשאות.
המסר השני אותו ניסיתי להעביר:
אף על פי כן ולמרות הכל, שנינו צדדים לאותה מטבע של אהבת המדינה.לשום צד אין עדיפות על השני בתרומה ובמסירות לישראל.לכן,יש להפסיק את מלחמת היהודים ולמנוע שנאת חינם ככל האפשר.
כתוב תגובה ל- המחבר
The Bridah of the Smollanim
  למנוע שנאת חינם   23/05/05 19:02
The Bridah of the Smollanim

The left wing (the smollanim Kitzoniem) of Israel lost their leadership of the country at the six day war. The trend started when the leadership of the hitiashvut Htziunit moved from their hands to Ortodox pioneers. From this time they (smollanim Kitzoniem) became the worst enemy of Israel. They are like a snake without head. According to them, everything thing is Kosher to bring them back to power, even the destruction of Israel.
כתוב תגובה ל- למנוע שנאת חינם
האם קראת את תגובתך ?
  קראתי ונדהמתי   23/05/05 20:33
אחרי שהטחת בוץ ורפש, השמצת שקרת נאצת חרפת וגדפת ללא סיבה וללא הצדקה, יצרת דמות מעוותת של שמאלן טיפוסי שקיימת רק בדמיונך הקודח, אחרי שסיימת לעשות את כל הדברים הנוראיים האלה, אתה מתמם ואומר שברצונך היה בסך הכל למנוע שנאת חינם ?...

כנראה שדעתך באמת רופסת...
כתוב תגובה ל- קראתי ונדהמתי
התלהמות הולמת של שמאלן מצוי
  המחבר   24/05/05 09:01
נאצות וגידופים ללא ניסיון זעיר להפרכת ולו אחת מן העובדות.תגובה המאוששת את המסר של המאמר.
כתוב תגובה ל- המחבר
21
שמאלן הוא בן-אדם עד שיוכח אחרת
  חילוני לאומי   23/05/05 09:10
ברגע שהוא יתמוך ברצח יהודים הוא יפסיק
להיות כזה.
ברגע שהוא יגלה הבנה לטרור הוא יפסיק להיות כזה.
ברגע שעיניו ירשפו משנאה למשמע המילה מתנחלים הוא יפסיק להיות כזה ויעבור לצד השני
יש שמאלנים שהם בני אדם ושאפשר לדבר עימם, אך גם הם שותקים כשהערבים בונים בלא רשות בכל מקום ומסתננים חוקית לישראל.
כתוב תגובה ל- חילוני לאומי
100 0/0
  aviva   23/05/05 15:36
כתוב תגובה ל- aviva
22
שמאלן מצוי
  שמאלן מצוי וגאה   23/05/05 10:20
את הפתרון הקל של המנעות משנאת חינם יש להפנות דוקא לימיני המצוי. אם תאזין ל"תשפוכת" המלל בתכניות הרדיו השונות ואם אתה קורא את מכלול התגובות לכותבי המאמרים השונים (וכמעט לא חשוב באיזה נושא)למעלה משמונים אחוז מהתגובות שייכות ל"ימינים האוהבים והשקטים".
כתוב תגובה ל- שמאלן מצוי וגאה
שמאלן מצוי=שנאת חינם
  ימיני מצוי   23/05/05 18:59
The Bridah of the Smollanim

The left wing (the smollanim Kitzoniem) of Israel lost their leadership of the country at the six day war. The trend started when the leadership of the hitiashvut Htziunit moved from their hands to Ortodox pioneers. From this time they (smollanim Kitzoniem) became the worst enemy of Israel. They are like a snake without head. According to them, everything thing is Kosher to bring them back to power, even the destruction of Israel.

כתוב תגובה ל- ימיני מצוי
23
זה העם שלי- מה לעשות ???!!!!
  רמת אפעל-מתנחלת בלבב   23/05/05 16:34
כל כך קשה להיות בן העם ה....הזה. איזה רוע, איזו שנאה, איזו שחצנות....אם כך היה לפני 2000 שנה ???-לא פלא שברחו מכאן.גורי מאמרך אמיתי כל כך...
כתוב תגובה ל- רמת אפעל-מתנחלת בלבב
The trend started when the leads
  Shlomit   23/05/05 18:56
The Bridah of the Smollanim

The left wing (the smollanim Kitzoniem) of Israel lost their leadership of the country at the six day war. The trend started when the leadership of the hitiashvut Htziunit moved from their hands to Ortodox pioneers. From this time they (smollanim Kitzoniem) became the worst enemy of Israel. They are like a snake without head. According to them, everything thing is Kosher to bring them back to power, even the destruction of Israel.
כתוב תגובה ל- Shlomit
24
אל תדביק עלינו אותות
  רוב דומם   23/05/05 17:24
מאחר ולמעלה מחמישים אחוז מחייבים את ההתנתקות יוצא שהוצאת הגדרה תמציתית לשלושה וחצי מליון בני אדם בישראל. הם שמאאאלנים!
ואתה שטחי.
יש הרבה יהודים תומכי התנתקות שערים לאיום הערבי וזוכרים את ההתנכלויות ליהודים ושאינם רואים את עצמם שמאאאלנים.
ואתה מסית ומדיח כנגדם.
אתה כורך תחת מטריה אחת תכונות שהיו מספיקות להקים חמישים מפלגות כשנקודת הזכות היחידה שתשחרר אנשים מצלה המאיים היא ההתנגדות לפינוי.
מבחינת השיטות אתה תלמיד נאמן של אתה יודע מי. גם הם התחילו בתעמולת כזב.
אל תתבשם מחסידיך, השוטים והלא שוטים, הם אינם אלא תמונת עצמך.
כתוב תגובה ל- רוב דומם
הרוב הדומם ?
  סטלין   23/05/05 18:54
אתה נמנה במקרה עם "מטה הרוב" שאת עוצם כוחו ראינו בהפגנה הכושלת בכיכר רבין ?
מהיכן הנתון ש"ולמעלה מחמישים אחוז מחייבים את ההתנתקות " ? מהסקרים ?
אתה יודע בודאי שבראש ממשלת הסקרים עומד מזה שלושה עשורים שמעון פרס.
הסקר האמיתי נערך בתחילת 2003 (הבחירות זוכר ?). התוצאות בו היו חד משמעיות. אצבע משולשת למצנע ולתכנית ההתנתקות שלו.
לו באמת חשב ראש הממשלה כמוך אין ספק שהיה עורך משאל עם בנושא. אבל הוא כנראה קצת יותר חכם.
כתוב תגובה ל- סטלין
לסטלין
  לנין   23/05/05 21:41
הרוב הדומם לא מופיע בכיכר האדומה עם דגלים כתומים..
כתוב תגובה ל- לנין
מה רצית להגיד בהתחכמות זו ?
  סטלין   24/05/05 19:35
כתוב תגובה ל- סטלין
תגובתך מוכיחה שטיעוני צודקים
  המחבר   23/05/05 19:02
ההתגוללות שלך עלי ממחישה את מה שכתבתי בנושא דיוקנו של השמאלן המצוי.
אתה שמאלן קלאסי,לצערי אתה לוקה גם בהבנת הנקרא.נתפסת לנושא ההינתקות שהוא השולי בטיעוני.היות שאינך יכול לסתור אפילו אחת מהעובדות, אתה מתחמק כמצופה משכמותך.
בנוסף,תגובתך בעילום שם אינה מוסיפה לך כבוד.
מה אתה חושש מהאח הגדול?
כתוב תגובה ל- המחבר
אשרי המאמין
  לא פוליטיקאי   24/05/05 00:38
האיש שאתה מתאר נמצא בקצה השמאלי של המפה ומהווה מיעוט שבמיעוט. כאשר אתה אומר שמאלן מצוי אתה מפנה אצבע אל המון רב שהתיאורים שלך אינם הולמים אותו. אפשר לומר שאתה מזייף את דמותו.
אתה גם מאשים אותו בהסכמה לשחיתות מצד המפלגה שלו ובקיצור פרט לאונס השחרת אותו מכל וכל.
עכשיו לעניין.
הערבים הם אומה שניתנת להסתה בקלות, חשבת לרגע שמה שאתה עושה הוא ללמד בני יהודה הסתה? להפוך אותם נפיצים בדיוק כמו המון ערבי ששולהב?
קרא את הכיתוביות של רוב הכותבים פה וירחב לבך בקהל מעריציך, תומכי אמריך להתפאר, רק תחזור פעמיים על תואר המטרה והם עונים אמן אחריך בלב ורפש.
אלא שאם תשים לב זו אותה מקהלה שתמיד מהדהדת הן לדבריך. להם לא נחוץ ההגיון, אותם מספק השכרון. כדי להגביר כח אתה צריך לשכנע את השמאלן, זה המצוי הבזוי שלך ואותו לא תרכוש אם תציב מולו ראי שמעוות את דמותו.
כתוב תגובה ל- לא פוליטיקאי
אל תתבשם מחסידיך
  נאמן   23/05/05 19:08
The Bridah of the Smollanim

The left wing (the smollanim Kitzoniem) of Israel lost their leadership of the country at the six day war. The trend started when the leadership of the hitiashvut Htziunit moved from their hands to Ortodox pioneers. From this time they (smollanim Kitzoniem) became the worst enemy of Israel. They are like a snake without head. According to them, everything thing is Kosher to bring them back to power, even the destruction of Israel.
כתוב תגובה ל- נאמן
25
The Bridah of the Smollanim
  Yehudi Tov   23/05/05 18:51
The left wing (the smollanim Kitzoniem) of Israel lost their leadership of the country at the six day war. The trend started when the leadership of the hitiashvut Htziunit moved from their hands to the Ortodox pioneers.
From this time on they,the mollanim Kitzoniem, became the worst enemy of Israel. The became anti Hitiashvut. They are like a snake without head. According to them, everything thing is Kosher to bring them back to power, even if it includes the destruction of Israel
כתוב תגובה ל- Yehudi Tov
26
אכול בגלל אימינאקיצוני ואכיבוש ...
  מוישה ססמצקי   23/05/05 22:59
כתוב תגובה ל- מוישה ססמצקי
27
Democracy for living not destructio
  AMR   24/05/05 05:29
n
כתוב תגובה ל- AMR
28
שכל אחד יגדיר את עצמו
  מתי גוטמן   24/05/05 12:50
ממש הגדרה מדעית. כשמלאן מצוי, שמחתי שמישהו משקיע זמן ומגדיר אותי. אחרת, איך אדע מי אני ואולי לא אתנהג כמצוה משמלאן טוב.
ובכן, לא אתווכח עם כל שורה בהגדרה כי זה ממש לא מעניין אבל מי שהיה בהפגנת התמיכה האחרונה בהתנתקות שמה את כל הדוברים: אנו תומכים במעשה הנוכחי של שרון של תהליך ההתנתקות ומותר לשמלאן להסכים עם ראש ממשלה שסוף סוף עושה משהו שהוא מסכים איתו.
לא שכחנו ולא סלחנו על כל מבצע ההתנחלות הגדול בו סיבך אותנו שרון ולא שכחנו ולא סלחנו על סברה ושתילה. וההוכחה שאם יהיו בחירות, אז השמלאן המצוי לא יצביע לשרון.
כתוב תגובה ל- מתי גוטמן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il