s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכוניות תופת בירושלים
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  06/05/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
במלחמה כמו במלחמה.
  ראומה   6/05/16 12:38
אין מוסר במלחמה בין צדדים לוחמים. אבל יש מוסר, למשל, כאשר צה"ל מזהיר אזרחים לפנות את ביתם לפני ההפצצה. זה עניין של תרבות. ובתרבותם של הערבים ושל המוסלמים בכלל, מקובל לרצוח ילדים ולהשחית את גופם של ההרוגים של הצד השני. ומלבד זה הערכה לאורי מילשטיין על מחקריו המפורטים המספרים לנו את מה שבאמת היה.
כתוב תגובה ל- ראומה
2
ביחס לבן גוריון
  מיכל מירושלים   6/05/16 13:32
גם בשעות הקשות ביותר - "ניצל" כל הזדמנות להתנגח ב"אויביו", קרי האצ"ל. עם כל גדולתו זה היה "שגעונו".
עד היום - ולעולם - לא אבחר מפא"י וגלגוליו בגין אותה
שנאת אחים שפעפעה אצל המפא"יניקים.

סיפרה לי ידידה חברת הגנה - שבעוד הפגזים נוחתים בירושלים הורו לה לדלוק אחרי אנשי אצ"ל. - לא יאומן כי יסופר.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
עבור בן גוריון בגין ואנשי אצ"ל
  היו אויביו   6/05/16 15:21
האמיתיים.
כתוב תגובה ל- היו אויביו
3
באשר לבריטים כאז כן עתה
  עם בווין בראש   6/05/16 13:44
לחמו שכם בשכם עם הארצישראלים - אבל עשו ברית עם הערבים אוהבי הנאצים.

יש להם לבריטים פיצול אישיות: מצד אחד קיבלו משלוחי ילדים להצילם כמו משפחתה של מרגרט תאצ'ר - מצד שני שנאו יהודים כאילו היו נאצים (מוסל האו האו ועוד).

היו שסיפרו שהבריטים שלחו לארץ לא מעט שוטרים מהגרועים שבין הבריטים. סיפרו שבין הבריטים היו כאלה שעבדו בשירות הערבים תמורת בצע כסף - אולם ביסוד הייתה להם שנאה אדירה ליהודים.
כתוב תגובה ל- עם בווין בראש
לא רק
  להם   6/05/16 16:08
כתוב תגובה ל- להם
4
מילשטיין מצטרף לטיעון המרושע
  משה, עורך-דין   6/05/16 14:43
בפרק זה מצטרף אורי מילשטיין לדבריו המרושעים של בן-גוריון שהובאו על-ידו, כי היהודים הם שהחלו. הדוגמה של ב"ג לטענה זו, שהשמאל הישראלי חוזר עליה זה כמעט 70 שנה, היא "פיצוץ מלון המלך דוד על-ידי אצ'ל". פעולת אצ"ל לפיצוץ מלון המלך דוד נעשתה בתיאום ה"הגנה", במסגרת "תנועת המרי העברי" שבה השתתפו שלושת הארגונים. במלון ישבה המפקדה של שלטונות המנדט, וביניהם יהודים לא-מעטים. אצ"ל הודיע טלפונית למפקדה הבריטית על הפיצוץ שעמד להתרחש, יותר מחצי שעה מראש, וההודעה הועברה למזכיר ממשלת המנדט בארץ ישראל, ששמו שאו, כדי שיהיה אפשר לפנות את המלון מכל אדם. אך הלה אמר בשחצנות כי היהודים לא יכתיבו לו מה לעשות, וסירב לפנות את המלון. בפיצוץ נהרגו כתשעים איש, ביניהם יהודים, אך אנשי ה"הגנה" נבהלו מהעובדה שידעו עליו מראש והתנכרו לידיעתם זו, ובמסגרת זו החלו בפרסומי הסתה נגד אצ"ל. לא נכון שהיהודים החלו. הלילה פרסם BBC כי צה"ל ירה לעבר עזה ואישה ערביה נהרגה בירי. אך BBC לא טרח להוסיף, כי היה זה ירי תשובה לכמעט שבוע של הפגזות מעזה לעבר ישובים יהודיים. שיטת השקר של BBC מאומצת, כפי שאנו רואים כאן, ע"י ב"ג ומצער מאוד כי גם מילשטיין נתפס לה. אפשר לחשוב שהיהודים באו לארץ ישראל בכוונה להרוג ערבים, והערבים הצדיקים רק הגיבו על הרצחנות היהודית - בעוד שההיפך הגמור הוא האמת.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
ואם זה היה בהסכמה עם ההגנה
  בלעם, כלומניק   6/05/16 16:28
אז זה לא היה פיצוץ של היהודים? מה שכתבו בן גוריון וקנינגהם הוא שהיהודים פוצצו את קינג דיויד, ובאמת היהודים פוצצו את קינג דיויד.
כתוב תגובה ל- בלעם, כלומניק
תשובה לבלעם, או לאתונו
  משה, עורך-דין   6/05/16 18:13
אתה בוודאי אינך בלעם, כי בלעם המקורי בא לקלל את עם ישראל ויצא מברך, ואילו אתה אף לא נוער כמו אתונו - שדברה דברי טעם בלשון בני-אדם - ונהנה כנראה מהאשמת היהודים. איש לא הכחיש שהיו אלה יהודים (אצ"ל) שפוצצו את מלון המלך דוד, אך המעציב והמגוחך היתה התגובה של ב"ג ואנשיו, שהתנערו מהמעשה כאילו לא היתה להם יד בו. והיתה גם היתה, שכן הפעולה בוצעה במסגרת "תנועת המרי" קצרת הימים, שבה השתתפו שלושת הארגונים: הגנה, אצ"ל ולח"י. תגובת אנשי ההגנה היתה פחדנית ושפופה, ובעקבות אותה פעולה הם פירקו את תנועת המרי. הטענה שהציג כאן אורי מילשטיין, היתה כי היהודים הם שהתחילו. כאילו המדד הנכון הוא "מי פוצץ ראשון מכונית תופת", ולא "מי התחיל ברצח בני-אדם מהצד השני, לא חשוב באיזה אמצעי". ובאמת, האומנם אנחנו התחלנו במעשי רצח, או שמא לא היתה לנו ברירה אלא להפסיק את מדיניות ההבלגה, שבה נקטו בעבר אותם ב"ג ואנשיו, ולהראות לערבים שגם להם יכאב אם ימשיכו במעשי הרצח שלהם?. והרי היהודים באו כדי לבנות כאן את ביתם, על אדמת אבותיהם, ואילו הערבים פעלו למן ההתחלה למען סילוק היהודים מכאן. אחרי פרעות 1921-1920, 1929 (טבח חברון הנורא והאיום בתרפ"ט וגם בצפת ובטבריה), 1936 והרבה אחרים, הצגת היהודים כאילו הם התחילו נובעת ממחלת-נפש לאומית הרואה תמיד ביהודים את האשמים. כך אנו תומכים בטענות של ה-BDS, וכך תמכנו בטענות רודפינו בעבר. וכך, גם כיום יש בינינו הטוענים כי אנו אשמים בהריגת ערבים בעזה, למרות שהירי לנו נעשה תמיד כתגובה לירי רצחני ומתמשך שלהם. והרי ערבים וערביות מתהלכים ברחובותינו ללא שום חשש, כשהם לבושים בבגדים המזהים אותם כערבים, נכנסים בחופשיות לחנויות, לבתי קפה, לקניונים, לקולנוע ולמופעי הבידור שלנו, מקימים בערינו מרפאות של רופאי שיניים ורפואה אחרת למיניה, טוענים במעמד שווה בבתי המשפט שלנו - וגם זוכים במשפטים במקרים רבים - ונהנים מזכויותיו של אזרח במדינה חופשית. הם אינם מעלים בדעתם להסתובב לאחור משחשש פן יהודי יניף סכין ויפגע בהם, או שמישהו יתנכל להם. אין מצב כזה לבני מיעוטים בשום מדינה ערבית או מוסלמית, והם יודעים זאת טוב מכל אדם אחר. אכן, כמו בכל מדינה גם בינינו יש בריונים ופושעים, ושום מדינה אינה פטורה מכך, אך רב המרחק מכאן עד האשמת היהודים בישראל כאילו הם "הצד שהתחיל".
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
עובדה היסטורית שלא ניתן להכחיש
  פועה   6/05/16 18:26
ולטעמי גם לא צריך להכחיש. עובדה שהיהודים הימניים מתגאים בה כשנוח להם ומתאים להם: הערבים בפלסטין למדו מהיהודים ולא להפך! הערבים באופן סיסטמטי כמעט, כשפעלו ויזמו זה היה כתגובה או מענה למעשי ואתגרי היהודים. זה תהליך שמהחייב מהחזון הציוני היוזם ומהמעשים והעובדות שיצרה הציונות בשטחי פלסטינה א"י. ולכן גם שיטות הטרור הערבי נלמדו "והתפתחו" בעקבות לקחי הטרור היהודי. הפלסטינים לומדים מהיהודים מזה למעלה ממאה שנה, ומשתנים תרבותית וחברתית בעקבות הלמידה הזאת. באשר לטרור היהודי, אין דרגות מוסר בטרור אלים! מרגע שאתה נוקט בטרור באזורים המאוכלסים באזרחים, אתה אחראי בלעדי לתוצאות, ואין זה משנה למה התכוונת או מה תכננת ואם הזהרת. ההתרעות מראש אלה "פטנטים" תעמולתיים שהמציאו הטרוריסטים היהודים כדי להצדיק את עצמם.
כתוב תגובה ל- פועה
בכלל הגירת ערבים לא"י באה יחד
  חבר קיבוץ יגור   7/05/16 05:09
עם תחילת העליות הציוניות המאסיביות וגם כיום הם מנסים לחקות את הפרגמטיות הציונות ע"מ להשיג את מטרתם הסופית,למי שלא רוצה להבין - הים....
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
לא מדויק בלשון המעטה ולא חשוב!
  פועה   8/05/16 15:34
לפי מקורותיי, הגירה ערבית לפלסטינה החלה כאשר נכרתה ברית בין הסולטנות העותמאנית התורכית לקיסרות האוסטרו הונגרית גרמנית שהחלה לבצע פרויקטי תשתית גדולים ב במזה"ת ולשדרג את הצבא התורכי. ובעת הזאת החלה הגירה של הטמפלרים הגרמנים לפלסטינה. היה בפלסטינה חוסר בידיים עובדות לבניה הנרחבת והגרו לכאן ערבים כמהגרי עבודה, ממצרים מסודאן מסוריה ועירק. זה החל בתחילת המאה ה-19. זה התרחש באמצע המאה ה-19, אז התעוררה התענינות וקמו או חוזקו קונסוליות, גם מרוסיה הצארית שגילתה עניין בישוב פלסטינה במהגרים מרוסיה כולל ביהודים שקבלו הקלות וזה עמד ביסוד המעשי של ההגירה היהודית הראשונה לפלסטינה בסוף המאה ה-19 שעדין לא הייתה ממניעים לאומיים יהודיים. אלא יותר ממניעים דתיים יהודיים וכמובן כלכליים, עקב ההגבלות שהוטלו על ע"י הצאר על רכישת קרקעות ועיבודן ע"י יהודים בשטחי רוסיה. כאמור אין לכך חשיבות כי בין כך ובין כך העובדות נקבעו כפי שנקבעו והדיון כבר אינו סביב מי קדם למי, אלא איך מתקדמים הלאה.
כתוב תגובה ל- פועה
ההגירות לפלשתינה לסוגיהן
  חזקי שנאן   15/05/16 14:03
כיבוש ארץ ישראל בידי מוחמד עלי ואברהים פשה 1831-1840 הביאו תמורות על ידי הרפורמות שהנהיגו. מוחמד על מוסלמי אירופי כנראה ממונטהנגרו ייסד בארץ את הרשויות המוניציפליות את רישום הקרקעות המוסדר ואסר ונאבק בבקשיש ועוד. כ"כ נתן מעמד לקונסולים אירופיים שנתנו חסות לנתיני ארצותיהם בפלשתינה. זה היווה הבסיס לאפשרות נרחבת יותר של הגירת יהודים מאירופה לארץ ובמקביל משיכת מהגרי עבודה מארצות איסלאם. הערכה היא שבתחילת הכיבוש המצרי אוכלוסיית הארץ לא עלתה על 65 אלף תושבים כאש איברהים פשה עודד הגירת פלאחים מצריים כדי ליצור עבורו אוכלוסייה אוהדת ולא לעומתית.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
במלחמת העצמאות בכל אופן
  אורי מילשטיין   6/05/16 18:27
את פיגועי התופת החלו היהודים. לפיכך מוטב לנו לעסוק ביעילות המלחמה ולא במי מוסרי יותר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אל תמוטט את קו ההגנה שבנה בעמל
  פועה   6/05/16 22:55
למה לקלקל את התמונה היפה עם עובדות מכוערות?
כתוב תגובה ל- פועה
5
מרקוס טוליוס חומוס אמר:
  ג'וחה   6/05/16 16:19
לא פילוסוף אני ולא מדינאי, רק אדווקאט פטפטן שלא נתנו לו לשחק פוליטיקה ולכן כעס על הגדולים. תותחים רועמים עוד לא המציאו בימי, והמוזות ברומא תמיד שתקו שתיקה של ברוגז. ואשר לביטוי הצרפתי - תכניס אותו בגוגל ותקח משם את הכתיב הנכון והמלה שהחסרת בהתחלה.
כתוב תגובה ל- ג'וחה
6
ב"ג הקים ועדת חקירה ואז התברר:
  מיכל מירושלים   6/05/16 19:47
שמלון אטלנטיק שנבנה בסגנון מפואר - כמעט ולא היו יסודות.
בנה את המלון איזה קבלן ערבי מאזור בית לחם (אולי בית ג'אללה). זה הוסיף על גודל ההרס שלו.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
7
הערבים התחילו במעשים האכזריים
  איציק אגם   7/05/16 09:06
היהודים לא התחילו. זה עיוות ועלילה. כדרכן מנצל מילשטיין את חוסר המידע של הקוראים, מעוות את המציאות ומוציא דברים מהקשרם. הערבים התחילו בפרעות ביהודים ע"י ורציחות של חפים מפשע הן בישובים המעורבים, הן בישובים שכנים והן בשיירות שנוסעיהם, כולל נשים, נשחטו בסכינים בעודם בחיים ואח"כ התעללו בגופותיהם לבלתי הכר. ההגנה קראה להבלגה אבל האצ"ל והלח"י לא הסכימו ואכן ערכו פעולות תגמול בצורת פצצות באיזורים אזרחיים. באימרה של בן-גוריון ש"היהודים התחילו" בפיצוצים הכוונה לאצ"ל וללח"י ולא להגנה או לפלמ"ח כפי שניתן להבין ממאמרו המטעה של מילשטיין. כדרכו מילשטיין מערב גם את ההגנה והפלמ"ח כדי לנקות את אהובי נפשו האצ"ל והלח"י. אבל אלו בד"כ עיוותים כגון ש"ההגנה אישרה את פיצוף מלון המלך דוד". שטויות. היא אישרה את עצם הפיצוץ שהיה אמור להתבצע בפעולה משותפת איתה ותוך אזהרת יושבי המלון. האצ"ל זייף את ההסכם הזה ופיצץ את המלון בעצמו מסיבות פוליטיות שכרגיל לא הניבו כל טובה לאצ"ל כפי שחשב בגין. הערבים התחילו במעשי איבה אכזריים על אזרחים. זה שמישהו מהיהודים החליט להחזיר להם מנה אחת אפיים איננו אומר ש"היהודים התחילו". להפך. לכן כל אדם אינטלקטואלי, ובן-גוריון וחבריו היו הרבה יותר איטלקטואלים ממילשטיין, ידע שלא כך הדבר. וד"א, צה"ל הוא בהחלט הצבא המוסרי ביותר בעולם. מילשטיין לא יודע זאת כי מעולם לא לחם ולא ראה אויב ערבי. איציק אגם
כתוב תגובה ל- איציק אגם
צר לי איציק-היהודים התחילו,כי
  חבר קיבוץ יגור   7/05/16 10:20
עלו "בחומה" והתיישבו בארץ על חשבון האריסים והתושבים המקומיים. הרצל טעה והטעה ולכן הציונות מראשית דרכה היוותה סמרטוט אדום בהליך דרווניסטי דטרמניסטי אופייני. הוויכוח על פצצות או מעשי טרור הוא לא רלוונטי לכלום. מה שרלוונטי הוא אמונה בצדקת הדרך ואתה המחיר , או שלא...
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
את מעשי הטבח בחסאס ובבלאד
  א-שייח'   7/05/16 14:53
בדצמבר 1947 ביצע הפלמ"ח. כדאי למר אגם ללמוד היטב את העובדות לפני שהוא מעיר לאחרים שהם אינם מכירים את העובדות.
כתוב תגובה ל- א-שייח'
8
מסתבר שד"ר מילשטיין צודק
  חבר קיבוץ יגור   8/05/16 12:56
בכך שאין כאן תרבות בטחונית-כשאני שומע עכשיו את כל המדברים על דו"ח המבקר בנוגע לצוק איתן-דעתי רק מתחזקת. המשך בדרכך ד"ר מילשטיין לטובת ההורים הבאים.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
קודם שיסביר מהי תרבות ביטחונית
  פועה   8/05/16 23:03
אחר כך אולי תוכל לטעון שהוא צודק. ראשית, חסרה כאן תרבות ניהול ברוב תחומי הממשל, יש כאן בעיקר אלתורים שליפות כבויי שריפות עטופים במעטה יחצ"ני תעמולתי שברוב המקרים גם שקרי. שנית, לאיזו מדינה לוחמת יש תרבות ביטחונית? אם תיקח כדוגמה את ארה"ב, בכל מלחמותיה מקוראה דרך קובה, וייטנאם אפגניסטן, עיראק, לבנון, לוב, סומליה, תימן, סודאן, אילו הישגים צבאיים משמעותיים היו לה???
כתוב תגובה ל- פועה
נתחיל מהסוף-כל מלחמות ארה"ב
  חבר קיבוץ יגור   9/05/16 05:10
שהזכרת,הן לא מלחמות על הקיום, לכן המוטיבציה ואיתה ההישגים הם נמוכים. אפשר לכתוב ספרים שלמים על צבא ארה"ב וזה לא הנושא. בקשר לתרבות הביטחון שלנו, גם כאן גב' נכבדה כדאי להבין בתחילה מה לא (שמביא לכל כך הרבה נפגעים וכישלונות טאקטיים) ורק לאחר מכן, מה כן . אבל לא נפרט לאישיות אינטלקטואלית כמוך את "רשימת המכולת".
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אם כך, מהי תרבות ביטחונית?
  פועה   9/05/16 09:14
לפני שאתה תוקע/מדקלם מושג מנופח, תסביר לפחות לעצמך, למה אתה מתכוון.
כתוב תגובה ל- פועה
קודם כל לא לשקר לעצמך ולאחרים
  חבר קיבוץ יגור   9/05/16 10:30
מעבר לזה,קביעת יעדים רציונליים ולהוריד קצת מנפיחות האגו ,אבל אלה יעדים שלא יושגו לעולם.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
בקיצור, אתה מבין שזה ריק מתוכן
  פועה   9/05/16 19:01
כל מה שאמרת נכון, אבל לא קשור דווקא לביטחון.
כתוב תגובה ל- פועה
כל עוד מעורבים אנשים בעיצוב
  חבר קיבוץ יגור   10/05/16 16:17
מהלכים,שום דבר לא בטוח(אני לא צריך להזכיר לך את אימרתו של איינשטיין על אנשים,יקום וטיפשות).אבל אם אני מבין נכון את מחקריו של ד"ר מילשטיין,אולי אולי מישהו שיקרא ,יפנים וכשיגיע לנקודת החלטה,יזכר במה שקרה (האמת ולא מעשיות שנמכרו ע"י אינטרסנטים).אז אולי ההחלטה שיקבל תהייה יותר ראציונלית.חוצמזה כחובב היסטוריה אני נהנה מהכתיבה הקולחת,המסקנות/פרשנות (לא תמיד) ובעיקר גילויים (שעלו בדם) ושהוסתרו מאיתנו.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il