s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הגרמנים היו לא יעילים"
מאת: איתמר לוין  |  05/05/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אינני יודע אם נכונה או לאו אבל
  אולריך פאלמה   5/05/17 13:37
השקפה מאוד מקורית (לפחות אני לא נתקלתי בה) של הסיבות לתבוסה הגרמנית. עד עכשיו ידעתי שפגישה בין טנק גרמני לאמריקאי הסתיימה בחיסולו של השני.
כתוב תגובה ל- אולריך פאלמה
2
הבחורצ׳יק קופץ מעל הפופיק
  אלטע קאקער   5/05/17 14:15
נכון, לגרמנים הייתה נטיה ליצור פלטפורמות נשק מורכבות ויקרות שגם התקלקלו האם זו הסיבה העיקרית להפסד של הנאצים? לא. בסופו של יום זהו רק מרכיב אחד מיני רבים כמו איכות כ״א, כמות כ״א, סוג אמל״ח, כמות המשאבים וכד׳. לדוגמה, בקרב על ברלין שלא עירב יותר מדי טנקים הרוסים ניצחו עם אבידות ביחס של 10:1. מה זה מראה? שלגרמנים היה יתרון איכותי כלשהו, הרוסים כרגיל ידעו למות ושהיו מספיק מהם שימותו. אבל זה משני לעומת ה״ניתוח האסטרטגי״ שהחורצ׳יק מציע שהוא בעייתי כי הוא מניח רציונליות מוחלט אצל הגרמנים ואנחנו יודעים שזה ממש לא היה המצב. הפלישה לבריה״מ הייתה מהלך של היטלר שנבע משיקולים אידאולוגיים ושיגעון גדלות בניגוד לדעת הפיקוד העליון של הוורמאכט. ככה עושים קרייה אקדמית בהיסטוריה - מציגים תזה מופרכת ומתווכחים עם כולם. האם זה עוזר להבנת האירועים? לא בכרח.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
אלטע, אתה באמת אלטע קאקער..
  הגוי..   6/05/17 00:04
כאשר הנאצים תקפו את בריהמ לרוסים בגדול לא היה במה להלחם כתוצאה מהסכמים צבאיים בין גרמניה לבריהמ, כך שתותחים היו במקום 1 והתחמושת במחסנים מחוץ לקו..אמירתך האומללה המקובלת במערב כי "הרוסים כרגיל ידעו למות ושהיו מספיק מהם שימותו" היא אכזרית, בזויה,שקרית וחסרת כל אמת ומציאות.. ללא נשק מתאים נאלצו הרוסים לעצור טנקים בגופם עם בקבוקי תבערה ומכל הבא ליד. למי שלא היה במה להלחם נפל או נפל בשבי ומת שם ברעב,צמא,טיפוס ועבודת פרך..איכן שהיה במה להלחם נלחמו עד טיפת הדם האחרונה. ברסט ליטובסק, הגשר בין שני הצבאות בפולין בו הדפו הרוסים מתקפה נאצית ואף עברו לשלוט בחלקה הנאצי של העיר עד שנגמרה התחמושת וכך זה היה עד פאתי מוסקבה שם לוחמי פמפילוב עצרו בגופם טור שריון ואזרחים מתנדבים עשו את אותו הדבר בעוד ארמיה שלמה בראשות רוקוסובסקי הכניסה עצמה במכוון לכיתור על מנת להעסיק ולשחוק ארמיה נאצית שבסופו של דבר רק חצי מחלקת טנקים שלה הגיע למרחק 25קמ ממוסקבה ונותרה חסרת כח תקיפה עד בואה של הארמיה הסיבירית מהמזרח שהשמידה אותם סופית. אתה עולב ומזלזל באנשים, חיילים שמסרו את חייהם למען תחיה אתה ואני וכל שרואות עינייך סביבך ודבריך העלובים אינם מקובלים לא עלי ולא על צאצאי חיי מלחמת עולם 2 ולא על בני האדם..כך ש או תתבייש לך ולך לבקש מהם סליחה או פשוט לך קיבינימט. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
יחס האבדות
  יצחקר   6/05/17 08:08
הוא מתכוון ספציפית לקרב על ברלין בו לדבריו יחס האבדות היה 1 ל 10 לרעת הרוסים. כפי שגם אתה מבין, מדובר בלוחמה בשטח בנוי ובלוחמה בה לרוסים הייתה עדיפות מוחלטת בנשק מכל סוג וכמובן גם בכ"א.
כתוב תגובה ל- יצחקר
יצחקר, ספר לי מה זה? כנס בבקשה
  הגוי..   6/05/17 16:16
ציטוט: " הרוסים כרגיל ידעו למות ושהיו מספיק מהם שימותו". נ.ב. היחס 1:10 מצוץ מן האצבע. להלן העובדות: 1. יחס הכוחות 1:4 לטובת הרוסים. 2. כמות הנפגעים: בצד הרוסי מתוך 464 אלף לא פחות מ100 אלף מתוכם לא פחות מ23 אלף הרוגים.. בצד הגרמני: לא פחות מ 100-120 אלף מתוכם לא פחות מ80 אלף נפגעים מהם כ19 אלף הרוגים לא כולל אזרחים.. הנתונים לקוחים מהוויקיפדיה כך שזה בע"מ מאד..כך או אחרת מה כל זה קשור לאמירתו האידיוטית " הרוסים כרגיל ידעו למות ושהיו מספיק מהם שימותו". לבין המספרים שגם כך זוועתיים לכשעצמם בעת שכוונותיו שקריות ואין להן כל משמעות ואחיזה במציאות.. לכן קיבל ממני בראש.. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
תזכיר לי
  אלטע קאקער   6/05/17 08:51
מי המציא ויישם את תו״ל הרוסית? מי דאג שהמנועים בטנקים הרוסיים יהיו מאחור בכדי שניתן יהיה להחליף את הצוות במקום את הטנק? המערב? הגרמנים? אה, נכון.. סטלין, שהרג יותר רוסים מהיטלר. אז אתה יכול להיעלב מפה ועד הודעה חדשה אבל זה לא ישנה את המספרים היבשים. זה גם לא ישנה את ההיסטוריה של הלחימה הרוסית, עוד מהתקופה הצארית, שבה הרוסים שלחו מסות של חיילים בכדי להשיג ניצחון כי בשאר הפרמטרים הם היו נחותים. הלוחמים הרוסים ידעו שהם בשר תותחים והם לא התביישו להגיד את זה בזמן אמת אז אין שום סיבה לא לכבד את זכרם ע״י צביעת האסטרטגיה הרוסית בורוד כ״פטריוטיות גדולה״. יתר על כן, לאור כמות הסבל והאומללות שהרוסים כפו על עצמם ועל שאר העולם בעקבות ה״מלחמה הפטריוטית הגדולה״ לדבר על חובות זו בדיחה סרת טעם. הרוסים הם נבלות בדיוק כמו הנאצים, המזל הגדול הוא שהנסיבות לא אפשרו להם להתפשט יותר. אם אתה בוחר לקדש ולהלל את אסטרטגיית האבידות של הרוסים זה עניינך רק אל תצפה שכולם ישתפו איתך פעולה. המרחק בין גבורה ובין טיפשות הוא דק, אוי ואבוי למי שמעודד התעלמות ממנו.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
אלטע קאקער אתה אלטע דרעק..
  הגוי..   6/05/17 16:32
סטלין גם דאג שהמנועים בטנקים האמריקנים, הגרמנים והבריטיים יהיו מאחור? או שאתה אידיוט או שהאידיוט זה אתה.. לך למד היסטוריה של השריון ותלמד מהנאצים שלא היססו להעתיק את הטי 34 ומתוך כך לבנות את הפנטר ואת הטייגר המלכותי והבריטים את הסנטוריון וארהב את הM48 ואת הM60 והM1 אברמס ושוב הגרמנים את הלאופרד והבריטים את הצ'יפטן והצ'לינג'ר.. כולם ללא יוצא מהכלל על בסיס הT34 כולל המרכבה שפשוט הפכו אותו עם הישבן קדימה. כולם מבוססים ללא יוצא מהכלל על הטי34..כך שתמשיך לשכנע עצמך בסיפורי פוגי ובסיפורי קנטברי לצורך סיפוק מיני עצמי באשר לי אין בו עניין. אתה אידיוט מרושע וכזה תישאר כי מהמקום בו אתה נמצא אין ממנו מוצא.. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
תנסה למכור את זה למישהו אחר
  אלטע קאקער   6/05/17 17:25
כל הטנקים מבוססים על ה T-34? חביבי, אף אחד לא כזה טיפש אפילו לא אתה. רוסים (כולל יהודים שהיום מהללים את מי שרדף אותם והרג בהם) תמיד בטוחים שהכל מתחיל ונגמר בישבן שלהם החל בתרבות עבור בטכנולוגיה וכלה במלחמה ״הפטריוטית הגדולה״. רק שבשביל לקנות את השטויות האלה צריך להיות בור מופלג ולהתעלם מ-90% מההיסטוריה העולמית והרוסית. למרות התקדמות מסויימת בשנות ה-50 וה-60 רוסיה הייתה ונשארה כבר מאות שנים מדינה מפגרת שעסוקה בהשמדה שיטתית של האוכלוסיה של עצמה תחת כסות פטריוטית. אם היו עושים את זה רק לעצמם, מילא. אבל הם עסוקים בלאמלל את כל מי שהם רק יכולים בדרך. זה הקו המחבר של הקיום הרוסי מימי פיטר הגדול ועד ימינו. אז את המרכולת העבשה של פטריוטיות רוסית מיד רביעית תשמור למישהו אחר. שיכורים בועלי החזירים עם חשיבות עצמית מנופחת זה מאד לא מרשים.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
לאלטע דרעק.. מהגוי..
  הגוי..   6/05/17 22:20
ככל שתדבר יותר כך תפגין יפה יותר את בורותך ואת טיפשותך להתגאות בה. לך תתגייס קודם לצהל ושם בשריון ותלמד אלף בית שריון מהו ואחר כך אם תקבל רשות, תדבר.. בינתיים תמשיך לנפנף בבורותך ובעיקר בחומר ממנו אתה חי ושמו שנאה ובינתיים תאכל פיגולים מוכשרי בד"ץ ואל תשכח לברך..ראית פעם את הכתמים הכחולים והעצמות השבורות של העופות מוכשרי הבד"ץ אותם אתה אוכל? ובכן אידיוט, פיגולים הם. ועכשיו מסטול מחשיבות עצמית תקשיב. השריון הרוסי היה הטוב והמוביל והמהפכני בעולם בין השנים 1941 ועד היום וכזה הוא היום ומהיום כאשר חסרי התרבות "הרוסים השכורים אוכלי החזיר האלה" הביאו איתם מרוסיה לצהל בו מעולם לא היית חיל, את כל טכנולוגיות ההגנה על השריון שיש בידינו נכון להיום ולא רק.. לך ללמוד וחדל לנפנף ולפזר את הדרעק האנטישמי אותו בלעת בחייך הקצרים כי מגוש החרא האנושי בוא אתה נמצא, לא תצא ממנו לעולם.. איך אני יודע שלא היית בצבא? ובכן רק אידיוט שלא היה בצבא ידבר כמוך כדי לפצות על הנחיתות המוסרית שלו ועל הידע הדליל המשמש אותו להפגנת נחיתותו.. כעת, לך לפסיכיאטר או חזור לעשן.. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
גבולות הטימטום
  $   8/05/17 08:56
"גוי", אוסף השטויות שאתה פולט מדהים באיכותו. אז רק לסדר את העובדות: שום טנק מודרני לא מבוסס על הגרוטאה T34. ה- T34 היה טנק לא רע לתקופתו, היו טובים ממנו בשדה הקרב... אבל הוא היה "מהפכני" בפשטות הייצור (על חשבון הנדסת אנןש מחרידה, אם ניסית לדחוף את עצמך לאחד כזה בגיל המבוגר מ 12, פיזית לא מנטלית - מנטלית יש לך עוד זמן!). לעניין הדמוגרפיה, בר הפלוגתא שלך צודק גם צודק. למעשה, מה שמוביל להתמוטטותה של רוסיה היא הבעיה הדמוגרפית הנובעת מחלוקת המשאבים שלה. כאשר עלה לכס הצאר פטר הגדול 1682 היו ברוסיה יותר מ- 15 מיליון אנשים, באמריקה היו 151,000 בלבד. בסוף תקופתתו של פטר, ב 1720 היו ברוסיה 15.6 מליון אנשים (אחרי המוות ברעב שהוא יצר בזמן תוכנית המודרניזציה שלו) ואמריקה צמחה פי שלושה ל- 466 אלף. לא משמעותי בעיניך? אז בתחילת מלחמת העולם הראשונה, 1914, היו ברוסיה רבתי (כולל אסיה) 170 מיליון אנשים ובאמריקה 98 מיליון, היום יש ברוסיה פחות אנשים (142 0 147 תלוי מי המפרסם והסופר) ואילו בארה"ב יש 325 מיליון! רוסיה שוקעת ודועכת נוכח בעיית הילודה והפיריון האישי הנמוך, תוצאה של שוד המדינה בידי החברים של הצאר החדש, המשך של תהליך ההרס החברתי שקיימו שליטיה לאורך מאות שנים ובמיוחד בשיבעים שנות הקומוניזם. לגבי שאר הטענות המפגרות שלך, כאילו הרוסים היו הראשונים לפתח מיגוי ראקטיבי והגנה אקטיבית, אתה כל כך דביל שאפילו לא כדאי לבזבז את הזמן על להוכיח לך בתאריכים ודגמים שהם העתיקו מישראל את המיגון הראקטיבי (אחרי שנפלו בידיהם שני טנקים ממוגנים מקרב סולטאן יעקוב). אתה רוצה להיות שותף פעיל לשיכתוב ההיסטוריה בנוסח הקומוניזם,,, לבריאות לך ולסהרוריים של ההיסטוריה האלטרנטיבית... אתה בטח מאמין גם בפרוטוקולים של זיקני ציון (עוד הזמנה רוסית) באילומינאטי וחיזרים ביחד. כפי שאמר איינשטיין: Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. אתה מוכיח זאת נכוחה.
כתוב תגובה ל- $
בנוגע לשריון אתה בור גדול
  הגוי..   8/05/17 16:38
לא פחות מבורותך הכלכלה וההיסטוריה ובחיים ככלל. למזלך או לטיפשותך, תבחר לך אתה בין השניים, אני פשוט מנצל אותך לטובת הקורא אשר קריאה 1 שלו את הוויכוח לכאורה הזה, שווה לי אין ספור חללים טיפשים עקשנים שאינם יודעים מה הם מדברים ועל מה הם מתעקשים כי 1 מהם חטף פגיע קטלנית באגו שלו והוא נילחם בשיניו עד השן האחרונה שלו על מנת להציל את הטמטום מהשמדתו בידי האגו הפגיע.. כך שבהצלחה! ממני הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
צוערי קורס קצינים בלמו את הנאצ
  מקס פאואר   6/05/17 18:34
צוערי קורס קצינים בלמו את הנאצים 20 ק"מ ממוסקבה, רובם שילמו בחייהם כדי שטיפשים יוכלו ללהג על הצבא האדום.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
למקס פאואר..
  הגוי..   6/05/17 22:31
נכון ותודה על התיקון.. לא הזכרתי בדברי גם את הצוערים כי פשוט שכחתי להזכיר את אותם הצוערים שעצרו בגופם השריון הנאצי ושוב תודה. הגוי..נ.ב. את הדברים אותם אני כותב כאן, יודע אני אותם מגוף ראשון..
כתוב תגובה ל- הגוי..
3
דיי נכון - ולא לגמרי חדש
  1א לנצח   5/05/17 14:44
הגרמנים נטו לפתח אמצעי לחימה חדשים, הבעיה היא שכל מוצר חדש דורש גם מערך לוגיסטי וזה יוצר בעיות קשות מאד. האמריקנים והבריטים ייצרו דרעק , אבל דרעק אחיד ובכמויות גדולות. הרוסים ייצרו גם גם ציוד טוב וגם בכמויות לפחות בטנקים, רק לקח להם זמן להבין איך נלחמים...
כתוב תגובה ל- 1א לנצח
4
מי שהכריע את הנאצים היו הרוסים
  מפוכח   5/05/17 16:47
מי שהכריע את הצבא הנאצי היו הרוסים עם אבידות נוראיות של עשרות מליונים החל מנצחון בפאתי מוסקבה ואח"כ בסטלינגרד ואח"כ בקורסק מערכת הטנקים הגדולה ביותר בהיסטוריה הצבאית של
אלפי טנקים ומאות אלפי חיילים
אז ההשוואה האמיתית צריכה להיות הטנקים של הצבא האדום מול הטנקים של הנאצים לגבי המערכה של בריטניה וארה"ב זה די ב"קטנה" ביחס למערכה בחזית המזרחית
ונא לא לשכוח שארה"ב והבריטים לא נכנסו לברלין כדי לא לספוג אבדות והשאירו את האבידות לצבא האדום בעיקר.
כתוב תגובה ל- מפוכח
אמת..
  הגוי..   6/05/17 23:41
בשדה הקרב השמידו הרוסים כ 75% מכלל הצבא הנאצי כולל שריון ובמחיר חיים כבד.. יש לזכור שארהב ובריטניה נכנסו למלחמה ופתחו חזית שנייה רק ב1944 כאשר תבוסת הנאצים לרוסים היתה בעיצומה וברורה מעל לכל ספק. וכפי שנאמר כבר, ראוי היה להשוות היסטורית בין הצבאות והשריון הנאצי לרוסי בעוד האמריקנים והבריטים נהלו למעשה מלחמת אפשר לאמר "לוקסוס" בתנאים אותם בחרו לעצמם על מנת לנצח על בטוח ובקלות.. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
אמת חלקית
  $   8/05/17 09:10
ללא האספקה האמריקאית הבריטים היו מובסים עוד ב- 1941 והרוסים היו ללא מזון (כפי שקרה כאשר האמריקאים הפסיקו את האספקה לרוסיה מסיבות לוגיסטיות). ללא הבריטים בתמונה, אילו הגרמנים היו נלחמים רק ברוסים, הסיכויים שלהם היו טוסים הרבה יותר. המלחמה הוכרעה על ידי שילוב של גורמים: 1. הכלכלה וכושר הייצור האמריקאי 2. השליטה האווירית המוחלטת של בנות הברית באוויר - הודות ל #1 3. הדם והנחישות הרוסיים 4. העיקשות של צ'רצ'יל (תחת מנהיג אחר בריטניה היתה מוכנה להכנע, צ'רצ'יל לא נתן לזה לקרות).
כתוב תגובה ל- $
ללא החיל הרוסי אין לכלכלה ערך.
  הגוי..   8/05/17 16:12
עם כסף וכלכלה, ככל שתהיה, אין לכלכלת ארהב-בריטניה כל ערך ללא החיל הרוסי.. לא הכלכלה היא הערך הראשון במעלה אלה ערך החיים המשתמשים בכלכלה, היינו בעת ההיא החיל הרוסי, בלעדיו אין לכלכלה ההיא קיום, היינו לא הכלכלה קובעת אלה האדם שהוא החיל הרוסי. זה 1.. 2..לא שהלינ-גליז לא עזר, אלה שגם בלעדיו ניצחון בריהמ על הנאצים היה מובטח במחיר זמו וחיים גדול יותר.. מפעלי נשק ותחמושת סובייטיים הועתקו מאירופה לאורל ולסיביר ובתוך כ 3 חודשים החלו לייצר טנקים, תותחים, מטוסים וקטיושות. אי הוודאות למלחמה עם יפן לא אפשרה לשחרר צבא סובייטי מהמזרח לאירופה. כאשר נוצרה הוודאות יצאה הארמיה הסיבירית לתקוף ולמעשה הפכה הקערה על פיה, הבליץ נתקע וחדל מקיומו ומכאן החלו למעשה מקורותיו הכלכליים והאנושיים הכלל אירופאים של היטלר להתדלדל ואיתם כלכלות בריטניה וארהב שהשקיעו בגרמניה הנאצית והחליטו להשקיע בחיל הרוסי וברור למה. זה היה שקוף. ההשקעה בהיטלר ובחיל הנאצי פשוט ירדה לטמיון כי הבליץ כשל ולזה איש מהם לא היה מוכן טוב מסטאלין..צרציל, צרציל היה מזבלה שניסה להציל את האימפריה הבריטית והפסיד אותה לארהב ללא קרב כי שנאתו לסטאלין ולרוסים העבירה אותו על דעתו ממש כפי שהעבירה את היטלר.. תודה. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
5
צ׳כיה וגרמניה באמצע שנות ה-30
  שמין   5/05/17 16:59
מאה ה-20 הצליחו לתחזק כלכלה מסודרת ויעילה משאר העולם שהיה סובל מאי-יציבות פוליטית וכלכלית ואף דיכוי ורעב היו מרחפים מעל מדינות רבות. תעשיה הצבאית של וורמכט הייתה מגווונת ורבת תוכניות עם מודיעין החזק ביותר מכל הצבאות. לרשות הוורמכט הועמדו מהנדסים רבים ( בלי תואר מזויף או וועד עובדים מושחת ).
רוסים העתיקו את הטנק הגרמני ״טיגר״ וכך הצליחו להתחיל ליצר סידרת T-xx משלהם. אכן טנק היה מורכב כמו כל טנק אחר( אין טנק פשוט כמו מכונית ). אולי וורמכט היה מבין כי יצור חדשים יותר יעיל ונכון מאשר להסתבך עם מקולקל ב״מוסכים״ ברכבי אירופה?
שבת שלום ושכל הטנקים בעולם התקלקלו בבת אחת לא יצליחו לתקן אותם.
כתוב תגובה ל- שמין
6
חלקי ושטחי
  משה דב   5/05/17 20:09
נכון שהטייגר היה מסובך אבל היו לגרמנים טנקים אחרים והממוצע היה בוודי טוב יותר מהטנקים הבריטים והאמריקאים . דיון רציני היה גם מספר שהטנק הטוב ביותר בממוצע במלחמה היה הטי-34
כתוב תגובה ל- משה דב
7
ג'ימס הולנד מדבר שטויות..
  הגוי..   5/05/17 22:23
השריון הבריטי והאמריקני נבדקו תחת אש חיה בקרבות ברוסיה שם הוכיחו נחיתות גמורה מול השריון הנאצי. תותח השרמן היה חלש. הקרומוול הבריטי,המטילדה והצ'רצ'יל הוכיחו עבירות גרוע בעוד שריונו של הצ'רצ'יל היה לא פחות טוב מהנאצי. ארהב-בריטניה ניצחו משתי סיבות. יחס של 1:10 לטובתם ושלטון אמריקני מוחלט באוויר. בקרבות ש. בש. טנק טייגר בודד השמיד שייר ת שריון בריטיות ואמריקניות בזכות "חוסר יעילותו" ותותח ה 88ממ ה,בלתי יעיל" שלו שהיה הקנה הטוב בעולם שבחוסר יעילותו דפק טנקים בריטיים אמריקנים ורוסיים מטווחים של 1 וחצי ק"מ ויותר. השרמן היה, בלשון הנאצים, "לפיד שניצת כאשר פגז חולף לידו" מה שהכניס את הבנזין לדטונציה והיה נכון.. רק כאשר בשרמנים הוחלף התותח ל76.2ממ קנה ארוך, יכול היה השרמן ללחום כשווה לפנטר הנאצי בעוד כמעט כל טנק בריטי-אמריקני שספג פגיע הושמד ולא חזר ללחום. אפרופו יעילות..הטייגר 1 ו2 ששקלו 56 טון ה1 ו68 טון ה2 לא יכולים היו בזמן הנסיגה הנאצית לעבור על גשרים רגילים עליהם עברו הפנצר 2-3,השרמנים, הסטיוארט והפרשינג M26 ששקל 47 טון ובנוי היה בדומה לטי 34 והיה המוצלח מבין הטנקים האמריקנים והבריטים גם יחד ועם קנה בן ה 90ממ שלו יכול היה להשמיד כל שהיה בשדה הקרב במערב אירופה היה למעשה "הגיבור" במערב אירופה כאשר רוב רובו של השריון הנאצי הושמד מהאוויר ובסיוע ארטילרי ולא בקרבות שריון וזאת עובדה. נכון שלהוציא לתיקון מכונה פגועה במשקל 56-68 טון משדה הקרב זה סיפור מהתחת אלא שהנאצים בנו מכונה ליעילות ועליונות מוחלטת בקרב, מה שכך או אחרת הוכיח את עצמו. שיתוק התעשייה הנאצית בהפצצות מהאוויר וחוסר דלק היו הסיבה לכך שלא הופיעו כלים נאציים חדשים בשטח וכשנגמר הדלק פוצצו החיילים הנאצים את כליהם כך שבבלט ההיסטוריקון הבריטי המהולל אינו מקובל עלי.. תודה. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
צודק בגדול
  במבה   6/05/17 20:26
הטנקים הגרמנים היו בעלי תותח יעיל בהרבה מהאמריקאים ורק כשהבריטים החליפו את התותח של השרמן הוא התחיל להיות יריב שווה לגרמנים . הדגם הזה של השרמן נקרא Firefly.
כתוב תגובה ל- במבה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il