|
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב" משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
|
|
|
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
|
|
|
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
|
|
|
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
כרמית |
|
14/11/05 13:49
|
|
|
|
במאמרך (המעניין, כמו תמיד), קישרת בין פולחן המוות בחברה הישראלית לבין הפיכת האובייקט לחפץ, שחיתות והתפסות לנביאי שקר, ומאחזי עיניים למיניהם.
אני מסכימה לדבריך, הגם שטענותיך מורכבות.
עם זאת, הבה נזכור, שעם ישראל מראשית ימיו, סגד למורבידיות וראה בה סוג של ערך עליון. הרי מהו סיפור העקידה, שאנחנו כה נאחזים בו? איזושהי איוולת, שעושה גלוריפיקציה לאב שנאלץ לרצוח את בנו כאות לאמונתו באל. דבר אידיוטי מזה לא יתכן. אבל עם ישראל, עד ימינו סוגד לסיפור הברברי הזה. והאתוס היהודי מלא באוילים למיניהם, שהקריבו את חייהם על מזבח השם. אנחנו מאד אוהבים את המוות. אנחנו אוהבים אנשים במותם הרבה יותר מאשר בחייהם. ורבין הוא עוד דוגמא לעיוות המחשבתי הזה.
|
|
כתוב תגובה ל-
כרמית
|
|
|
|
|
|
|
מיכאל שרון |
|
14/11/05 18:34
|
|
|
|
|
2 |
|
|
יהודית מליק-שירן |
|
14/11/05 17:23
|
|
|
|
לשאלתך"מתי תשוב החברה הישראלית להעצים את דחפי החיים ואת כל מה שטבעי, חי, נושם ובונה?"
ברגע שהחברה הישראלית "תתבונן במראה החולנית" שלה ותרצה להתמודד עם פגמיה, אז נבחין שהחברה, היא כבר לא מסואבת ומושחתת. כל עוד פני הדברים שונים והמציאות קודרת מאוד. קשה לי לראות לטווח רחוק ועתידי שאכן יהיה שיפור.
במאמרך המאלף והמרתק אתה נוגע בפניה של החברה הישראלית. זה מאמר מורכב מאוד, אמיתי ומשקף עובדות כואבות.
אולי הימים שיבואו יכתיבו יחס נאות
לזיקנה, ליתום ולאלמנה. אולי לא תהיינה תאונות דרכים ואולי גם לא תהיה אלימות. ואולי התקווה שלי לחיים בונים ויוצרים עשייה חיובית רחוקים קמעה, אך בכל זאת יש בהם משאלה לחיים ראויים ומכובדים.
|
|
כתוב תגובה ל-
יהודית מליק-שירן
|
|
|
|
|
|
|
שבתודעה ובלב. מ.שרון |
|
14/11/05 19:04
|
|
|
|
אכן את צודקת בכך שעלינו להתנער מהצדקתנות העצמית, ולהיות מסוגלים להסתכל על פנינו במראה ללא פניות.
אך חשוב להיות מודעים לשורשי הסאוב והסטגנציה הכלכליים/חברתיים ולהיות מסוגלים לא לפרוט את אלה ולפוררם למעות קטנות, אלא לראותם בהינף אחד אך באופן מפורט.
|
|
כתוב תגובה ל-
שבתודעה ובלב. מ.שרון
|
|
|
|
3 |
|
|
מאיר דרום |
|
14/11/05 18:20
|
|
|
|
כמה כבר נכתב על השחיתות , חוסר
היעילות , אליטות , חוסר בתשתיות ,
מערכת בריאות כושלת.
אבל מי מוכן לקום ולעשות , אנחנו
אלופים במאמרים , אלופים בעצות ,
אבל רק תגיד למישהו בו נתאגד ,
נעשה מעשה הוא מגלגל עיניו ומצביע
מיד על מישהו אחר.
אז כל עוד אין בנו את הכוח לשנות
מגיע לנו השלטון המושחת הזה .
ואתה יודע מה , גם מפלגה נקייה
כביכול , ברגע שתגיע לשלטון תיישר
קו עם המערכת.
צריך לקום מנהיג חזק שיהיה באמת
אכפת לו מהעם והמדינה , כיום כולם
רק עם כוונות טובות אבל אין בהם
את הכוח לשנות .
|
|
כתוב תגובה ל-
מאיר דרום
|
|
|
|
|
|
|
מיכאל שרון |
|
14/11/05 18:58
|
|
|
|
|
|
|
|
j.b |
|
1/12/05 04:21
|
|
|
|
maybe the leader awaits for the right people to lead?
|
|
כתוב תגובה ל-
j.b
|
|
|
|
4 |
|
|
מיכאל שרון |
|
14/11/05 18:55
|
|
|
|
nfc.co.il
אשר לת.מ.ג. לנפש בישראל, הרי שבסטטיסטיקת ה-CIA לשנת 2004 הוא בסביבות 17.500 דולר לשנה, אלא שכנראה שם אינו מקוזז כנגד יוקר המחייה. בפועל, אזרח אמריקני למשל קונה ב-1000 דולר הרבה יותר מאשר הישראלי.
זאת הן לגבי מזון, כשסל המזונות הינו עיקר הוצאתם של 80 אחוז ויותר מאוכלוסי ישראל, והן ביחס למוצרי אלקטרוניקה, וכמובן, ביחס למחירי הדיור השערורייתיים בישראל, כאשר הישראלי משתעבד לשנים רבות לנכס הנדל"ני שברשותו.
בנוסף למחירים הזולים יותר, הרי אזרח אמריקני ממוצע מרויח הרבה יותר מעמיתו הישראלי, ואין בארה"ב ובמערב בכלל הקיטוב הנורא הקיים בישראל בין העשירון העליון לשאר האוכלוסיה.
וכך, כאשר הת.מ.ג. לנפש מקוזז למחירי 2004, הוא בסביבות 16.200 דולר לשנה או פחות, כך שאפילו יוון כבר עברה אותנו. מאז 1973, והתבוסה האסטרטגית במלחמת יום כיפור, מזה 32 שנה, הת.מ.ג. צומח בשיעורים נמוכים ביותר. וסביר כי הצמיחה שמיהרו לחגוג בתופים ובחצוצרות בשנת 2004 היא תוצר קונייקטורה רגעית בלבד, פרי הגאות בשווקים הבינ"ל, בהעדר מקדמי וגורמי צמיחה ברי-קיימא במשק.
כמעט שניתן לאמר גם כאן: נתוני הכלכלה המרנינים - ישראבלוף במלוא חציפותו השובבה והנוכלית.
nfc.co.il
|
|
כתוב תגובה ל-
מיכאל שרון
|
|
|
|
5 |
|
|
רפי אשכנזי |
|
14/11/05 22:02
|
|
|
|
מיכאל שרון פותח לנו צוהר לראייה מאד מעניינת של מציאות חיינו.
נהניתי מהקריאה כתמיד.
|
|
כתוב תגובה ל-
רפי אשכנזי
|
|
|
|
|
|
|
מיכאל שרון |
|
15/11/05 01:14
|
|
|
|
|
6 |
|
|
ואת החפים מפשע לחופש |
|
14/11/05 22:48
|
|
|
|
רצח רבין הוא פצע פתוח בחברה הישראלית. כל זמן שלא יועמדו רוצחיו האמיתיים של רבין לדין, לא תנוח הארץ ואנו נבזבז את כל האנרגיה שלנו לריק. הגיע זמן לפתוח את המשפט מחדש, לזכות את מי שנאסר לשווא, ולדון לכף חובה את מי שפשע והכפיש אחרים לשווא.
|
|
כתוב תגובה ל-
ואת החפים מפשע לחופש
|
|
|
|
7 |
|
|
אמנון אחד |
|
15/11/05 08:42
|
|
|
|
כמובן שפולחן המוות הוא גרוע, ואף אני הזדעזעתי מסיכון החיים כדי למצוא את כל חלקי המתים.
גם הטיעון על ראיית אנשים כאמצעי יצור, חפצים, הוא נכון.
אבל הבעיה היא שאינך הולך רחוק מספיק.
ההחפצה של אנשים היא מסימניו של הנאו ליברליזם שאתה משבח. ואכן, ובניגוד למה שכתבת, ישראל אינה המדינה המושחתת ביותר במערב - ארצות הברית היא זו - ישראל גם אינה המדינה עם הפער הגדול ביותר - ארצות הברית היא זו (שם עושים את הסטטיסטיקה לפי חמישונים ולא עשירונים).
ובעניין פולחן המוות, מה עם יחוס חשיבות גדולה יותר לפיסות קרקע מאשר לחיי אדם?
הנסיגה מעזה היתה שיא המוסריות והצדק, והישיבה בה היתה חוסר מוסריות שאין כמוהו.
מילא שהתושבים מוכנים לסכן את חייהם (וחיי ילדיהם), אבל איך מצדיקים את סיכון חייהם של החיילים - שאינם מתנדבים - משום שמספר קטן של אנשים רוצה לגור דווקא בעזה?
אותו הדבר נכון כמובן לגדה המערבית. לשלוח גדוד חי"ר, בלי לשאול כמובן את החיילים אם הם מסכימים, לשמור בחברון רק כי 100 מסוממי-דת מתעקשים לגור שם, זה לא פולחן של חפצים, אבות-קדושים, ומוות?
|
|
כתוב תגובה ל-
אמנון אחד
|
|
|
|
|
|
|
מיכאל שרון |
|
15/11/05 12:47
|
|
|
|
גרוע מישראל, למה החלום הרטוב של מאות מיליונים, כולל ישראלים רבים, הוא להשיג "גרין קארד"? אכן, זו היתה התעמולה הסובייטית, שארה"ב היא מקום גרוע בהרבה מבריה"מ, מקום בו האדם מנוצל... רק ששם קומץ אוליגארכים לא השתלט על המשק האמריקני, המשכורת הממוצעת גבוהה בהרבה מישראל, המחירים זולים יותר ובהרבה, ועל השקעה וכשרון אתה מתוגמל ולא נענש... וגם נאכפים שם חוקים אנטי קרטליסטים הרבה יותר מבישראל, שהפכה למדינת כלכלה קרטליסטית, שאין לה דבר עם שוק חופשי.
|
|
כתוב תגובה ל-
מיכאל שרון
|
|
|
|
|