s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבגידה של תמיר פרדו
מאת: חיים משגב  |  02/06/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פנסיה תקציבית גדולה ושעמום
  טודא   2/06/18 22:18
כל אותם החברים ב deep state חוגגים במדינת ישראל ופועלים להשמדתה או לפחות להחלשתה. ראשי שב"כ, ראשי מוסד, פנסיה תקציבית ענקית, עבודה כמנכ"לים ובתפקידים ציבוריים בכירים המכפילים את החשבון בבנק. פרי-ראש שב"כ (שקרן שהודה) פנסיה ענקית, מנכ"ל סלקום ומוברג בתפקידים בכירים, שבתאי שביט ראש מוסד בהמשך מנכ"ל מכבי (גם הוא שותף בלהקת החמוצים לאחרונה). עם חברים כאלה לא צריך אוייבים.כמה חבל שאני ורבים שכמותי שעובדים מאד קשה,מממנים אותם.
כתוב תגובה ל- טודא
2
בבל"ת
  הירונימוס   2/06/18 23:30
על פי הראיון בעובדה, פרדו בדק האם יש לראש הממשלה סמכות להורות לו לעשות דברים כאלה או אחרים, המסקנה שלו היתה שכן, ראש הממשלה רשאי והוא ביצע את ההוראה. לא היתה כן כלל שאלה של חוקיות ההוראה אלא של הסמכות להורות.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
טענה מטופשת
  משה, עורך-דין   3/06/18 09:13
אין שום הבדל בין "בירור סמכות" ובין "בירור חוקיות". באין סמכות לפקוד - הפקודה אינה חוקית. כאשר מפקד פוקד על פקודו לעשות מעשה לא-חוקי, הוא ממילא אינו מוסמך לכך, למרות היותו המפקד. חד וחלק, ואין צורך בהתחכמות של מי שמנסה בכוח להגן על מעשיו המתועבים של פרדו, שתיעובם גבר שבעתיים בתיתו להם פומבי.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
קשקוש בלבוש
  הירונימוס   4/06/18 10:52
הוראה להתכונן למלחמה איננה בלתי חוקית, אין שום חוק נגד התכוננות למלחמה. השאלה היתה האם ראש הממשלה מוסמך לתת הוראה כזו
כתוב תגובה ל- הירונימוס
3
סוף סוף הצבעה על נקודה נכונה
  פרשנדתא   2/06/18 23:53
בכל פרשת "תמיר פארדו" מיהרו רוב כלי התקשורת והפוליטיקאים משמאל להתרכז ב"האזנה" לכאורה לשיחות של פארדו וגנץ. ולא לחינם. הבעיה הכי גדולה היא בהתנהלותו של פארדו. פקיד ממשלתי , בכיר ככל שיהיה , שם עצמו "שומר סף" ומחליט אילו הוראות של הממשלה הוא ממלא ואילו הוא מחליט "ללכת להתייעץ על חוקיותן". פארדו אינו הראשון. קדמו לו שמעון פרס ומספר גנרלים בשנת 1982 כאשר בגין נתן הוראה להפציץ את הכור העירקי. כבר אז היו כאלה שהחליטו שהם יודעים יותר טוב מכולם מה טוב למדינת ישראל. והממשלה ? לא חייבים לשמוע להוראותיה. 25 שנה מאוחר יותר מחליט ראש המוסד מאיר דגן שהוא "לא ירשה" לממשלת ישראל לתקוף את איראן או אפילו לאיים בתקיפה. הוא פונה לגורמי מודיעין של ארה"ב ומבקש את עזרתם תוך הסגרת כוונות התקיפה של ישראל. ומסתבר שבעניין הזה היו מעורבים גם הרמטכ"ל אשכנזי וגם ראש השב"כ דיסקין. בעניין הזה אסור לעבור לסדר היום. בארה"ב כשהגנרל עטור התהילה מקארתור החליט שנשיא ארה"ב לא יחליט בשבילו - מקארתור נזרק מיידית מהצבא. גם בישראל צריך להיות ברור שכל בכיר בטחוני שמערער על זכותה של ממשלה נבחרת לבצע פעולות בטחוניות, אחת דינו להיות מפוטר. אזרחי מדינת ישראל בחרו ממשלה שמוסמכת הן לצאת למלחמה והן לכרות שלום עם אויבים. בכיר שלא מסכים יכול לקום ולהתפטר. זה רק מראה כמה חשוב שבכירים כאלה (ביטחוניים, כלכליים וכו') צריכים לעבור תיחקור יסודי בועדה מועדות הכנסת. בכיר שאינו מבין שחובתו לציית לממשלה נבחרת או להתפטר , אינו יכול להתמנות לשום תפקיד.
כתוב תגובה ל- פרשנדתא
4
הכותב צודק
  א-ת   3/06/18 00:06
פרדו ומאיר דגן לפניו הם מפקידי מדינה, בכירים אבל פקידים אף אחד לא בחר בהם. בימי בן גוריון וגם בגין החצופים האלה היו עפים הביתה ומיד.
כתוב תגובה ל- א-ת
אז כן עכשיו לא
  אורי פ   3/06/18 12:38
כיום המפוטרים היו פונים לבג"ץ וזוכים בסעד כי ביבי הוא שהיה אמור לפטר אותם.
כתוב תגובה ל- אורי פ
5
ההבדל בין פרדו לוענונו הוא שעל
  הכור כולם ידעו   3/06/18 00:23
כתוב תגובה ל- הכור כולם ידעו
6
דוגמה קלאסית לדמגוגיה של משגב
  משה דב   3/06/18 06:32
מה הייתה ההוראה שנתן נתניהו לפרדו. האם זו הייתה הוראה אישית או החלטת קבינט? האם היו יכולות להיות ספקות ביחס לתקפותה? מאיפה משגב יודע שזו הייתה הוראה בסמכות וברשות? אם כן מה היה תוכן התייעצות פרדו? למה מניחים שהוא מסר סודות אגב ההתייעצות הזאת? האתר הזה בניצוחו של יואב יצחק וחיים משגב ואחרים הפך להיות אתר פשיסטי הנותן גיבוי בלתי מסוייג לדוצ'ה נתניהו ומנסה להכתיר בכתר הבגידה כל מי שלא מצטרף לשורת המסדר-ארורים תהיו
כתוב תגובה ל- משה דב
עד "חושף פשיסטים"
  משה, עורך-דין   3/06/18 09:19
התייחסותך אל נתניהו, ראש הממשלה הנבחר והחוקי, הממונה הישיר על ראשי שב"כ ו"המוסד" ולכן גם המוסמך היחיד לתת להם פקודות, כאל "הדוצ'ה", מעידה על איוולתך. צה"ל, המוסד ושב"כ, כשאר גופי הביטחון, היו חייבים להיות מוכנים לקבל הוראות כאלו מיום הקמת המדינה, בין אם זה "בתוך 15 יום" ובין אם זה "בתוך 15 שעות". הפקודה שאליה התייחס פרדו לא אמרה לצאת למלחמה נגד איראן, אלא רק להיות מוכנים - והכנת כל גוף צבאי ליציאה למלחמה היא בסמכותו של כל מפקד, ואפילו עיקר תפקידו.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
ישר כח
  יוסי מ.   3/06/18 13:12
ברוך תהיה משה דב. דבריך דברי אמת ,כל מילה במקומה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
7
בדיוק אותו תהליך באמריקה
  גיל יוטינה   3/06/18 06:49
שירותי הביטחון והעומדים בראשם הם חלק מהסדר הגלובלי החדש.והם בפאניקה בזכות הנשיא טרמפ שחושף את ערוותם. יהודים יקרים אם תשימו לב בכל המדינות באירופה אותו דבר האזרחים המקומיים מוקצים מבוזים מופקרים לאונס שוד ורצח. אם הם מתגוננים אפילו מנסים לדבר על מה שקורה מסביבם עם הכנופיות המוסלמיות כמו הפעיל הבריטי טומי רובינסון שמים אותם בבתי סוהר שנשלטים על ידי מוסלמים ונגזר דינם למות. המון מקרים כאלו שיוצאים גם בארה'ב וגם אצלנו (עינויי השב'כ) וכולם עם אותו מכנה משותף אזרחים שדיברו נגד הממשלות שלהם נשללו מהם כל הזכויות, לעומת זאת טרוריסטים רוצחים אנסים שודדים המערכת מגינה עליהם ואסור אפילו להזכיר את המוצא שלהם ואם תזכיר תוקע כגזען איסלמופוב ותושם בבית סוהר ,על זה שאמרת אמת. אירופה הולכת לכיוון התקוממות עממית בסיגנון צרפתי הממשלות באירופה ביחד עם מערכת המשפח והמשטרה מדכאות באלימות כל ניסיון להתנגד ממש כמו ממשלת ישראל המשטרה ובתי המשפח שלנו. שאלוהים ישמור אותנו מהרוצחים האלה. שבוע טוב.
כתוב תגובה ל- גיל יוטינה
8
ככל שגדלים הישגי נתניהו
  דן ה   3/06/18 07:12
כך רמת השקרים וההתקפות של התשקורת העויינת ששונאת חדשות טובות .
כתוב תגובה ל- דן ה
9
חובתו היתה לבדוק
  רפי דרום   3/06/18 08:18
מומלץ לכותב לעיין בכל אותם הפעמים שראש הממשלה חשף סודות מדינה ,חלקם מתפרסמים גם היום - לא שמענו על כך טיעון של בגידה . אפילו לא דרישה של הכותב להעמידו למשפט . כאן ראש מערכת בטחונית מספר בדיעבד שקיבל הנחייה מראש הממשלה ,שעל דעתו אז, היא נראתה מופרכת מבחינת חוקיותה ונחיצותה . הוא החליט לבדוק עם הגורמים המוסמכים . לאחר הבדיקה פעל כפי שראוי. מה הקשר בין זה לבגידה ? אוי ואבוי לנו אם ראשי מערכות הבטחון לא ישקלו ויביעו דעתם בנושאים החשובים לבטחוננו.
כתוב תגובה ל- רפי דרום
10
טיפש עם תואר.
  יוסי מ.   3/06/18 08:23
מר משגב, עו"ד במקצועו,אם כי לא בהשכלתו כפי שמשתקף בדבריו, הפך את עצמו לסוג של ליצן חצר שמפריח לחלל האויר את רוח דבריו או מחשבותיו של אדונו, ומבקש להתקבל כפרשן סביר אפילו עם גוון פוליטי,שזה בסדר גמור.**** אלא מה, שממעקב רצוף אחרי דבריו, שלעיתים מהולים בטיפשות ולעיתים בקהות חושים, אני לא יכול לראות בו אלא אדם שמונע פוליטית אבל בפועל, חסר בינה ודעת.הן מצד הסיגנון והן בתוכן. זה כהקדמה. **** לענין עצמו. תמיר פרדו העלה בראיון איתו, שעבר צנזורה וקיבל אישור פירסום,את רצונו של נתניהו ופעולה אקטיבית שלו לנסות להאזין לרמטכל ולראש המוסד. שניים מתוך ארבעה או חמישה שאין בפניהם שום סוד מדינה חסום.הוא לא אמר "להאזין רק לשנינו", אלא הדגיש את העובדה שאפילו לרמטכל ולראש המוסד רצה נתניהו להאזין האזנת סתר. ראש השבכ אישר בעקיפין את העובדה בכך שאמר "לא הוראה ספציפית להאזין לשניים" אלא במשתמע, לקבוצה ובתוכה השניים. כצפוי מאיש אחראי, (דוקא תומך בקו פוליטי ימני) זרק ראש השבכ את ראש הממשלה,אדונו של משגב מכל המדרגות. מה לעישות, אלו הן עובדות.**** הוראה חוקית אומר משגב,ולא יוצא נגד יורם כהן שלא מילא אותה ולא ביצע את מה שטכנית אפשרי. משגב יוצא נגד פרדו רק כי הוא מבקר קשות את נתניהו ומציג אותו במערומיו, וצריך לזכור, זה ראש מוסד שבא מקירבתו של נתניהו, לא איזה שמאלן" שנכפה עליו.**** כשאומר פרדו שקיבל כדרך אגב יחד עם עוד מפקדי כוחות הבטחון הוראה לדרוך את המערכת, מה שבפועל לא היתה הוראה חוקית, בניגוד לשקר שאותו ממשיך משגב לטפח, הוא כאדם אחראי בדק, לא במרכז מרץ ולא באתר NEWS1 אלא במקומות הנכונים במערכות השלטון והוא כמו אחרים הזהיר את נתניהו שהפקודה לא חוקית, כי צריך החלטת ממשלה לצורך זה ן"סמכותו" של נתניהו לא מספיקה. **** אותו מכנה משגב "בוגד" וקורא למצות את הדין. מר משגב, תמיר פרדו כמו ראשי מערכת אחרים הוא לא בוגד והוא כן וכן אשי נאמן שהקדיש אח חייו למדינה ולבטחונה. אתה מנגד מר משגב ,הרבה דברים אחרים, והכינוי טיפש חסר כבוד הוא הקל שבהם.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
הדוגמה של מאיר דגן מספיקה
  משה, עורך-דין   3/06/18 09:27
אין צורך להתייחס לשאר חלקי ה"חוכמה" שלך, ודי בהתייחסות לעניין ההאזנה הפושעת-כביכול לרמטכ"ל ולראש המוסד. בשנת 2010 פנה ראש המוסד דאז, מאיר דגן, אל ראש ה-CIA, ליאון פאנטה, הודיע לו על כוונת ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון הברק לתקוף את איראן, והביע את דאגתו מפני מבצע כזה. בכך לא רק חשף סוד מדיני ובטחוני ראשון במעלה, שלא היה מוסמך לחשפו בפני שירות מודיעין זר (ללא אישור הממונה עליו, נתניהו), אלא סיכן את חייהם של חיילי צה"ל ואנשי המוסד ושב"כ שפעלו ואשר עמדו לפעול באותו עניין, אולי גם על פי מידע שגוי ששורבב במתכוון ע"י ה-CIA, בעקבות מסירת המידע לפאנטה. הוא, דגן, החליט כי הממשלה מטומטמת וכי הוא, החכם, יעצור את מעשיה. זה דומה למעשיו של פרדו. דגן כבר הלך לעולמו, אך אילו היה כיום בחיים - היה חשוב מאוד להעמידו לדין על הפרת אמונים, וייתכן כי גם באשמת בגידה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
חסר קצת שכל
  יוסי מ.   3/06/18 16:56
אז תסביר לי, אדון משה, עורך דין, איך זה שמי שהיה אז ראש ממשלה לא העמיד את דגן לדין? (יתכן,אתה כותב אפילו העמדה לדין בעוון בגידה!) איך זה שלא קיצר מיד את כהונתו תוך הסבר לציבור על העבירה החמורה??**** אני לא יודע מה היה שם באמת ואם דגן אמר מה שמיחסים לו, אני כן יודע, אדוני עורך הדין, שהיחסים החשאיים היו כאלה שכמעט לא היה סוד בין שתי המדינות. אני כן יודע, שבפועל זה לא מה שחשוב ולא עומד על הפרק, מה שיוצא מדברי פרדו הוא מיצג לחוסר האימון של נתניהו בשני בעלי תפקיד הכי בכירים במערכת הבטחון, וזה על רקע סרוב שלהם לבצע פקודה או הוראה לא חוקית, (הכרזה או דריכה של המערכת היא נושא להחלטת ממשלה, אז לא היתה סמכות לקבינט) שאותה אסור היה לבצע. אחרי הכל אנחנו עוד לא במשטר פאשיסטי מלא, ויש עדיין קצת סדר ואחריות של אנשים. **** מה שכן, מי שמפרסם תוך כדי ישיבת קבינט במלחמה את מצגת צהל על האבידות הצפויות מכניסה לעזה הוא נתניהו. ראש ממשלה להזכירך. זה בזמן מלחמה, ואני לא אגיד עליו בוגד. טיפש חסר אחריות אבל לא בוגד. מי שרץ לטלויזיה וחוסף את אחריות מדינת ישראל למחיקת הכור הסורי הוא נתניהו, ראש האופוזיציה אז. טיפש ופטפטן? כן אבל לא בוגד, אדון עורך דין. אבל לא אלמן ישראל. עכשיו אני מבין את שרת המשפטים שמבקשת להעלות את רף המבחנים להסמכת עורכי דין....
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
אוסף שטויות של יוסי מ.
  פרשנדתא   3/06/18 19:59
אתה בטוח שכתיבה תוקפנית הופכת את אוסף השטויות שכתבת לאמת לאמיתה. אז ככה, ראש הממשלה מוסמך על פי חוק (על פי ראש שמאלני שכמוך) לתת הוראות לכל פקיד בכיר , כולל ראש המוסד , ראש השב"כ והרמטכ"ל. לפקיד הבכיר יש 2 אפשרויות : 1. למלא את ההוראה ואם יש לו הסתייגויות הוא צריך להעלותן. משנדחו הסתייגויותיו עליו למלא את ההוראה. 2. להעלות את הסתייגויותיו ומשנדחו להתפטר מתפקידו. תתפלא, אבל יש דבר כזה שנקרא דמוקרטיה (ולא דמוקרטיה עממית כפי שאתה ואלה מסוגך אוהבים). בדמוקרטיה העם בוחר מפלגות והם אלו שמרכיבות ממשלה. לממשלה , באמצעות ראש הממשלה , יש סמכות בלתי מעורערת לתת הוראות לפקידים הנבחרים. הממשלה יכולה להחליט על כריתת חוזה שלום , על נסיגה משטחים מסויימים ועל יציאה למלחמה. שום פקיד , בכיר ככל שיהיה , אינו רשאי להחליט ששיקול דעתו גובר על זה של הממשלה. בוודאי שאותו פקיד אינו יכול להחליט שהוא יפעל נגד החלטות הממשלה ע"י הסגרת סודותיה למי שלא הוסמך לכך. וזה כולל תקשורת וגם גופי מודיעין זרים ידידותיים ככל שיהיו. מאיר דגן עשה מעשה שלא יעשה. בכל מדינה דמוקרטית נורמלית הוא היה יושב בכלא לשנים ארוכות. פשוט , התחשבו במחלתו ופטרו אותו בלא כלום. רוצה לדעת איך מדינה נורמלית נוהגת במקרים כאלו ? ראה איך נזרק הגנרל האמריקני המהולל מקארתור מהצבא האמריקני מהיום להיום. וכן , יש לממשלה , באמצעות ראש הממשלה , סמכות מלאה גם להאזין לפקידים סוררים כמו דגן, דיסקין , אשכנזי ופארדו. רק בדמוקרטיות הזויות של השמאל יכולים פקידים בכירים , ראשי מערכת הביטחון או שופטים , להחליט שהם מעל הממשלה ולפעול כנגדה. מעניין מה היית אומר אם ראשי מערכת הביטחון היו מחליטים ב-1993 לפעול כנגד הסכם אוסלו. את צעקות ההתלהמות שלך ודאי היו שומעים עד וושינגטון.
כתוב תגובה ל- פרשנדתא
אולי תלמד משהו,
  יוסי מ.   4/06/18 00:58
פרשנדתא. אכן מזכיר את פורים בערך כמו שהדברים שלך נראים-פורים. אני סולח לך על התארים שאתה מדביק לי. ככה זה כשהטיעון ירוד וככה זה כשלימדו אתכם שכל מי שלא הולך בתלם שלכם הוא שמאלן או בוגד. אין על צה להתלונן, זה ענין של מנת משכל..**** הבנתך את המונח דמוקרטיה היא סלקטיבית. נכון שהנבחר יכול לתת הוראות או פקודות לכפופים לו, כולל רמטכל וראש מוסד אבל גם יכולת זו תחומה במסגרת מגבלות שהחוק מטיל. במדינת ישראל, גם אחרי ההרס והחורבן של מארת נתניהו, אין לראש ממשלה סמכות להורות על מלחמה או על מהלכים מקדימים למלחמה, והסמכות הזו נתונה בידי הממשלה כולה או קבינט שהוסמך.**** נתניהו ניסה ל"גנוב" פעמיים החלטה כזו שלא בסמכות ונעצר על ידי ראשי השרותים למיניהם שלא יכלו לקבל פקודה לא חוקית והיו חייבים לסרב. אלה עובדות ,אבל אין לי תקוה שאנשים מסוגך יבינו.**** לראש ממשלה אין סמכות להורות על האזנות סתר, אלא בהליך מסודר עם אישור היועץ המשפטי ועוד מגבלות. גם כאן אין לך מושג על מה אתה כותב, וכאמור לא יעזרו לך תיאורים ותארים שאתה מדביק לי תוך שאתה חושב שהם פוגעים בי. מחלתו של מאיר דגן פרצה כשנה לאחר פרישתו מהמוסד בעוד האירוע שאתה מתאר קרה (קצת אחרת אבל מה אתה מבין בעובדות?)כשנה וחצי לפני פרישתו. אתה פשוט מדקלם הבלים מבית מדרשו של נתניהו שיודע טוב עם איזה חומר אנושי הוא מתעסק. אגב, מקארתור אולץ לפרוש כי הוא יצא נגד פקודה ישירה של הנשיא, שבארצות הברית מוגדר כמפקד העליון של הצבא וסמכויותין לא דומות לאלה של ראש ממשלה בישראל. הוא ניסה לגרור את הנשיא להשתמש בנשק גרעיני במלחמת קוריאה אבל מה לך ולהסטוריה?? אתה דומה להוא שמגיב אחריך , גם הוא בלי שם וכנראה בלי שכל. אילו היית עיניני, היית מקבל תגובה פחות לעגנית אבל זה בערך מה שאתה שווה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
יוסי מ. ללמוד ממך דמוקרטיה ??
  פרשנדתא   4/06/18 15:15
טוב שלא הצעת את סטאלין או מאו צה טונג כמורים לדמוקרטיה. את הדברים הבאים לא אני כתבתי אלא בן דרור ימיני "הספין הצליח. במקום דיון בהכשלה של הדרג המדיני, שמגעת לרמה של ריסוק סדרי שלטון, מתקיים הדיון על הטענה של תמיר פרדו על כך שנתניהו הורה לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש השב"כ. סליחה, זו הבעיה? הבעיה היא החשד שאחדים מראשי מערכת הביטחון בישלו פוטש. הם הכשילו הוראה של הדרג המדיני, משום שדעתם הייתה שונה. זה לא ברור שדעתם הייתה נכונה יותר. ייתכן שהכשלת המבצע נגד איראן תתברר כבכייה לדורות. אבל הספין של הימים האחרונים מצליח, צריך להודות, בעיקר בגלל שהשנאה לנתניהו מעבירה רבים, טובים ורעים, על דעתם. זה לא נתניהו שצריך לשבת על ספסל הנאשמים. פרדו צריך לשבת שם. קרב הדרגים הבכירים ביותר יש מחלוקות. אך ההחלטה נתונה, בסופו של דבר, בידי הדרג המדיני. זו הדמוקרטיה. דעתם של בכירי מערכות הביטחון, מהצבא, מהמוסד ומהשב"כ צריכה להישמע. אבל הם לא אמורים לעסוק בחתרנות. חלק מהמתנגדים להפצצת הגרעין האיראני היו משוכנעים שהם מצילים את ישראל, את המזרח התיכון, אולי את העולם כולו, ממבצע מסוכן ומיותר. זו לא הייתה מחלוקת בין שמאל לימין. בוגי יעלון היה מהמתנגדים. אהוד ברק היה מהתומכים. הבעיה מתחילה ברגע שהמתנגדים עושים דין לעצמם. הם לא אמורים לפנות לגורמים לא מוסמכים או לגורמים זרים בתירוצים.... " כידוע לך בן דרור ימיני אינו איש ימין. הוא איש שמאל. בניגוד לראש קשה וסתום כמו שלך בן דרור הוא איש חושב. בן דרור מבין את מה שכולם מבינים חוץ מכמה אנשי שמאל כמוך שהשנאה לנתניהו אכלה את מוחם. ההוראה שנתן נתניהו להיערך למבצע, והדגש הוא על "להיערך", היא בתחום סמכותו ואין עוררין על כך (אלא אם כן מדובר ביוסי מ. המומחה לדמוקרטיה מטעם עצמו). פקיד בכיר צריך למלא את ההוראות שהוא מקבל או להתפטר. צריך להשאיר את הפוליטיקה בצד. צריך להשאיר גם את העוינות לנתניהו בצד. וצריך לזכור שהכשלת הדרג המדיני היא חרב פיפיות. כל מה שעושה מחנה אחד יכול לעשות גם האחר מחר.
כתוב תגובה ל- פרשנדתא
הבלים לא עולים כסף.
  יוסי מ.   4/06/18 22:30
אתה מתעקש לעמוד על טיפשותך, אבל לא תישאר בלי תשובה.**** אני לא הייתי מביא את בן דרור ימיני כעד מטעמך לא כאן ולא במקום אחר. דעותיו עימו והוא מבקר את נתניהו בדרכים הכי חריפות שיש. לכן אם אתה נעזר בו, אז בוא ונראה מה הוא כותב כל הזמן ולא רק כשנח לך.**** למדת שלקרא לאחר "שמאלן" זו הכפשה. ולמרות שאני לא מחזיק בדעות שמאל,אני לא רואה בזה עלבון ולו רק כי בדמוקרטיה יש כאלחה וכאלה. א-פרוםפו דמוקרטיה..... אבל נניח לזה.**** בפרשה הזו והיא נושא הויכוח הזה, ניסה נתניהו לתת הוראה שלא בסמכותו ושאינה חוקית, לכפיף שלו. אתה כותב "ההחלטה בידי הדרג המדיני..." וזה נכון, אלא שהחוק במדינת ישראל לא מקנה לראש ממשלה יכולת להכריז מלחמה ,ולהערך או לדרוך את המערכת במקרה הזה משמעו מלחמה) כך לפחות על פי היועמץ הקודם שתמך בעמדת פרדו גנץ ואלה שקדמו להם,אלא בידי הממשלה או הקבינט, וזה לא מה שקרה שם ולכן אתה סתם אהבל מצוי שמבין בסיסמאות אבל לא במהות. והוא ניסה לשים האזנה על הרמטכל ועל ראש המוסד, בין יתר אלה שיאזינו להם אבל זה לא אותו דין, גם כאן בניגוד לחוק ומחוץ לסמכותו. אלה הן עובדות ואפילו שאתה פרשנדנתא אחד מבני המן, הם נשארות עובדות.**** באשר לדוגמא של סטלין ואחרים, עניתי לך על מקארתור,רק כי אתה העלת את שמו, כמובן בלי להבין ולדעת מה היה שם. לכן, מסיכום כל אלה אני לא יכול אלא להתיחס אליך ברחמים באמת ומכל הלב על בורותך ועל אי יכולתך להבין את המציאות.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
אתה מתעקש להוכיח שאתה שוטה
  פרשנדתא   5/06/18 00:21
קודם כל אתה שמאלן. אהבתי את זה שאתה מתבייש בשמאלנות שלך. אפילו אויל כמוך כבר מבין ששמאלנות זו לא מציאה גדולה. השיטה שלך (שיטה שמאלנית ידועה) לענות לדברים שלא נאמרו או לא נכתבו , כבר ידועה לכולם. אני כתבתי בצורה הכי מפורשת שההוראה שניתנה לפארדו הייתה "להערך" ולא "לצאת למלחמה" וזו הוראה שהיא ללא כל ויכוח בתחום סמכותו של ראש הממשלה. אם אינך מבין את ההבדל, אני יכול להמליץ לך על קורס טוב בהבנת הנקרא (לא שאני מאמין שזה יעזור לך). זכותו המלאה של ראש הממשלה כאחראי על השב"כ והמוסד לתת הוראה לצותת לשותפי סוד ובהם גם הרמטכ"ל וגם ראש המוסד. אפילו האלוף עמי איילון (ראש השב"כ לשעבר) והאלוף עמירם לוין (המשנה לראש המוסד לשעבר) התראיינו וציינו כי לא רק שזה בסמכותו של ראש הממשלה לתת הוראת האזנה לבכירים , זו אפילו חובתו לעשות זאת כאשר הוא חושש שסודות ידלפו. והעובדות מלמדות שראש מוסד אחד (דגן) הדליף לאמריקאים (אפילו שהם בעלי ברית) סודות שאסור היה לו להדליף. וראש מוסד שני (פארדו) התראיין ודיבר על עניינים שמוטב היה שלא יעלו לתקשורת. ודרך אגב , דווקא העובדה שבן דרור ימיני כתב בעבר ביקורות חריפות ביותר על נתניהו מוכיחות שהביקורת הקטלנית שלו על פארדו (קורא להעמידו לדין) היא נכונה ואמיתית. הבעיה עם שמאלנים כמוך שהשנאה לנתניהו מעוורת אתכם וחוסמת את מוחכם עד שאינכם מסוגלים אפילו להודות שנתניהו עושה גם דברים טובים ומועילים. אם היה בך שמץ מהיושרה שיש לבן דרור ימיני , עמירם לוין ועמי איילון לא היית כותב את כל השטויות שכתבת.
כתוב תגובה ל- פרשנדתא
מחקה האשכנזים הכורדי הבזוי
  אוהד אולמרט חזר   3/06/18 21:20
ממשיך להצליף בקולמוסו המזוהם את עורך הדין הטוב והנבון משגב. אין זו הפעם הראשונה. מחליא שיש כאן באתר טיפוס שכזה המביע את דעותיו באלימות נגד אנשי ימין. והכי נלעג שהוא סבור שהינו החכם באדם.
כתוב תגובה ל- אוהד אולמרט חזר
נצחון המחץ ב1967-הודות להפצצת
  "ליברטי" בחוף ת"א   15/06/18 10:32
מאז- האמריקאים דואגים שזה לא יחזור. ומנסים בכל דרך לדעת על כל פיפס סודי של ממשלתנו. איילה חסון הכריזה שיש בכירים מאד במערכת הביטחון שמתוגמלים היטב על כך. והיא יודעת על מה היא מדברת.
כתוב תגובה ל- "ליברטי" בחוף ת"א
11
בושה וחרפה שכך מתנהגים!!!
  אקטואלי   4/06/18 00:07
בושה וחרפה!!! אתם מסכנים חיילים ואת אנשי הביטחון בארץ ובעולם בדברים ההזויים שלכם. תתביישו לכם שבשביל רייטינג אתם מוכנים לעשות הכל. מעניין שדווקא "הלשעברים" לכאורה גורמים נזקים למדינה ולאזרחיה. ושוב תתביישו לכם. זה שתרמתם למדינה במשך 30 שנה לא אומר שמותר לכם לפגוע כעת במדינה ובאזרחיה. שאני אבין, מה עובר עליכם אחרי השחרור מהשרות? האם זה שאתם כבר לא במרכז העשייה משפיע עליכם כל כך? למה רובכם לוקחים את הצד השמאלי לאחר השחרור? האם המוסד הוא ארגון פשע?? אם כן, איך הסכמת להיות בראשו? אולי אותם בכירים לשעבר צריכים קצת "צומי"???(תשומת -לב). יש הטוענים שרובכם נשואים עם נשים מהצד השמאלי ויש השפעה עצומה עליכם. עם כל הכבוד, בעיניי המעשים שלכם נושקים לבגידה. כל אזרח אחר שהיה מגלה בצורה שכזאת סוד, היה נשפט!! אגב, איפה בדיוק הצנזורה? רק בגלל דברים שכאלה בעוד כמה עשרות שנים נחזור כולנו לגלות. כי מדינת ישראל תושמד. ואולי בעתיד הקרוב נקבל מכה רצינית ביותר מאיראן בגלל השטויות לכאורה שאותם בכירים לשעבר עושים. נדרשת קצת אחריות מצד כולם!!! אך לצערי כנראה "לעשות שטויות" חזק מהם. אומרים יש דברים חופפים בין התנהגות בתקופת הילדות לבין התנהגות בתקופת הזקנה. חבל ומצער!!!
כתוב תגובה ל- אקטואלי
האם יתכן שהצנזורה נמצאת בצד
  ל-אקטואלי   4/06/18 05:20
הפוליטי של ה"לשעברים" ואילנה דיין ועל-כן היא שותקת? ושהמדינה תחרב.......העיקר שיכו את נתניהו. לא מעט חציית קווים אדומים עוברים בתוכניותיה של דיין, והצנזורה מחרישה ואינה מתערבת. האם זו צנזורה בכלל?
כתוב תגובה ל- ל-אקטואלי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il