s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בעד העלאת שכר המינימום
מאת: מיכאל שרון  |  12/12/2005
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
דברים יפים אך גם הם באים מכיוון אחד
  מוזס   12/12/05 13:51
לכל מטבע יש לפחות שני צדדים. מרבית האנשים מעדיפים להסתכל במטבע מהצד שנוח להם.
לקראת סוף המאמר מציצה האמת מתוך ערפל המילים : אופטימיזציה, קיזוז עצמי וכו,
לכן קשה לי להתמודד עם דברים המייצגים כיוון אחד בעוד השני הוא בעליל: דמגוגיה.
כתוב תגובה ל- מוזס
2
מיכאל,
  כרמית   12/12/05 18:14
קבל צל"ש, כרגיל.

הדמגוגיה שגורסת, שהעלאת שכר המינמום= אבטלה, בריחת משקיעים וכו...היא עוד דוגמא קלאסית לכיזוב תודעה מניפולטיבי של השלטון. ממש כמו המנטרה "שרון יביא שלום". זה שקר מתועב, סיסמה שבה נוקטים מנהיגים מושחתים ואינטרסנטים כלכליים, כדי לשטוף לציבור את המוח וכדי להמשיך לבזות את העניים.

אמנם אינני כלכלנית ואינני מתיימרת להבין בנושא, אבל ההגיון הבריא גורס, שאילו כך היו פני הדברים הרי הכלכלות של המדינות החופשיות כמו ארה"ב, אירלנד, גרמניה, ארצות סקנדינביה וכו..היו צריכות לקרוס מזמן. וההיפך הוא הנכון: דווקא אותן במדינות, שמעניקות תמריץ כלכלי הולם גם לעובדים הלא מיומנים, שעובדים בעבודות דחק, הכלכלה משגשגת.

בישראל משלמים משכורות רעב לקשי היום, שעובדים בפרך ובכל זאת הכלכלה קורסת. ומאידך, נותנים תמריצים והטבות מפליגות לתעשיינים נוכלים, שפותחים מפעלי-דמה, מפעילים אותם חודש ואח"כ נמלטים לחו"ל עם הכסף שקיבלו מהמדינה במרמה.

המדיניות הכלכלית כאן מעוותת מן היסוד. וכרגיל, העניים והחלשים נאלצים לשאת בתוצאות על לא עוול בכפם.
כתוב תגובה ל- כרמית
כרמית, יפה דרשת. דברייך קולעים מאד
  מיכאל שרון   12/12/05 19:32
ומבליטים את היבטי הסאוב המניפולטיביים שמאחורי הרעבת עובדים ותשלום משכורות רעב. אני מראה גם שהדבר כלל אינו נכון מבחינה מישקית, וגורר נחשלות כלכלית, בלימת צמיחה (בניגוד לדמגוגיה הניתעבת המקובלת), ומניעת התייעלות, מניעת השקעות בהעלאת פיריון העבודה (נושא בו ישראל נחשלת במיוחד בהשוואה למערב) ומניעת השקעות בפיתוח ושיפור איכות המוצרים. זה מה שמתרחש כאשר המעסיקים רואים בעובדיהם עבדים חרופים.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
כרמית ומיכאל אחד הם
  ילד קטן   14/12/05 00:25
כתוב תגובה ל- ילד קטן
כרמית גרינפלד-זרביב - לוחמת בשחיתות
  מיכאל שרון   14/12/05 00:50
להלן אחד ממאמריה

nfc.co.il
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
3
על דמגוגיה והטעיות בפרוש מחקרים
  מיכאל שרון   12/12/05 19:22
כותב כאן במאמר קודם כותב אחר, הטוען שהעלאת שכר המינימום, כל העלאה, מביאה תמיד באופן חד ערכי והכרחי לפיטורי עובדים או צמצום שכירת עובדים:

"הדברים אינם בגדר תיאוריה בלבד. במחקר של בנק ישראל (קסיר + פלוג) נבדקה השפעת עלייתו של שכר המינימום על העובדים בענפי הטקסטיל, ההלבשה והאוכל בישראל, שבהם רבים במיוחד הם העובדים נמוכי השכר, שעליהם בא פרץ להגן כביכול.

ובכן, בענפי הטקסטיל וההלבשה - עליית שכר המינימום במשך השנים הביאה חד-משמעית להגדלת האבטלה"..
_________________


אבל המסקנה הזאת כלל לא נובעת מממצאי המחקר. מה שנימצא הם 2 דברים:

1. הועלה בשנים X שכר המינימום בענפי הטקסטיל וההלבשה
2. היו בשנים X פיטורי עובדים או צמצום שעור שכירת עובדים בענפים אלו

אבל 2. כלל לא נובע בהכרח מ - 1. יש מתאם חיובי בין השניים, אך ממתאם לא נובע קשר סיבתי, דהיינו ש-1. הוא הסיבה ל-2 . זאת הטעייה פרימיטיבית ביותר בפרוש נתוני מחקר.


ומדוע הטעייה? זאת משום שיתכנו גורמים אחרים לגמרי שהביאו ל-2 בתקופה X: למשל, הצפת השוק המקומי במוצרי טקסטיל זולים מסין ומטורקיה, באיכות מצויינת. הדבר הביא למשבר בענף הטקסטיל הישראלי, אך כלל ללא קשר להעלאת מחירי המינימום. סיבה אחרת: מיעוט ההשקעות בתקופה X בענף הטקסטיל, שכן משקיעים העדיפו להשקיע הונם בענפים אחרים, בהם התועלת השולית על כל השקעה נוספת גבוהה יותר. הדבר לא חייב לנבוע מ"התייבשות" ענף הטקסטיל (הגם שבפועל הדבר ארע), אלא בכך שענפים אחרים מתחילים בנקודת זמן מסויימת ואילך להניב רווחים גבוהים יותר עבור השקעה נתונה, מאשר השקעה חילופית בענף הטקסטיל.

העובדה היא, בניגוד למסקנות ההמטעות והדמגוגיות של הכותב, שבענף האוכל למשל, לא עלו הפיטורין ולא צומצמה שכירת עובדים אחרי קביעת שכר המינימום. אומנם הכותב מתרץ זאת בכך שבתקופה זאת עלו מחירי האוכל. אלא שוב, כיד הדמגוגיה או הרשלנות המחשבתית בנושא, שכח הכותב לבדוק אם גם בשנים הקודמות לקביעת שכר המינימום היו התייקרויות דומות במחירי המזון. ובכן, העובדות הן שבשנים הקודמות להעלאת שכר המינימום התייקרו מחירי האוכל לא רק באותו שיעור, אלא אף בממוצע שנתי גבוה בהרבה. כך, דווקא בשנים שלאחר קביעת שכר המינימום, ניכרת התייצבות מה במחירי המזון, ושיעור ההתייקרויות פחת. אבל זאת, שוב, ללא זיקה הכרחית (הפעם חיובית) ללשכר המינימום (שכן יתכנו סיבות אחרות לגמרי למיתון ההתיקרויות בענפי המזון, שאינן כלל קשורות לשכר המינימום.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
4
שכר מינימום=שכר מכסימום
  רן999   12/12/05 21:53
ומי שאמור לחיות מזה - חי בחרפת רעב !!!
יותר מכך: את שכר הימנימום משלמים לפי שעות - אבל לא נותנים לעובד לעבוד במשרה מלאה !
כך למשל פקידות שעובדות 5 ימים בשבוע לא מגיעות לשכר חודשי מינימלי !!
בארה"ב דופקים את השחורים ואת המיעוטים .
אצלנו לא עושים אבחנה - צעירים מכל העדות, אמהות , אבות.
החוק הוא שערורייתי !!!
כתוב תגובה ל- רן999
5
תשובות ענייניות לדמגוגיה
  שי 2010   13/12/05 02:58
נורא קל להיות פופוליסט, למה לעצור אבל ב1000$ - למה לא שכר מינימום של 10000$ ודירה במענק לכל זוג צעיר? כי מישהו צריך לשלם את כל זה - והמישהו הזה הוא כרגיל אנחנו. ננסה לענות לנקודות אחת לאחת:
1 - "בעלי העסקים העושים יד אחת ביניהם לתיאום מחירים ונהנים מהזרמת אשראי של הממסד, יכולים לשלם יותר בלי שיצטרכו לפטר עובדים." - יכולים? אולי, האם יעשו זאת? ספק רב, הגיוני יותר כי הם יגלגלו את העלויות על הצרכנים ויסיאו לעליית מחירים.

2 - מה ההגיון הייעולי כאן? יש לי עובדים בעלי פריון נמוך אז אם אגדיל את התמורה מבלי לדרוש הגדלת התפוקה אקבל התייעלות? קרוב לוודאי שכעבור זמן לא רק אקבל שוב דרישות להעלאת שכר המינימום.

3 - בשוק כספים מודרני וגלובאלי ההון זורם למקומות בהם מובטחת לו התשואה הגבוהה ביותר. האם הגדלת שכר המינימום תביא להגדלת האטרקטיביות של המשק הישראלי? הכלכלנים השולטים על ההון בעולם טוענים שלא.

4 - העלאת שכר היא תרופת אליל להנאת גלגלי המשק שגוררת אינפלציה (פיחות ערך הכסף) העלאות ריבית ולחצים להלאות שכר נוספות.

5 - אירלנד הו אירלנד, האם אימצנו את שאר הצעדים שנקטה בהם אירלנד? האם ניתן להשוות מדינה חברה באיחוד האירופאי למדינה מזרח תיכונית מוכת קסאמים והתנתקויות? האם התל"ג לנפש או הפריון בארץ דומים לשל אירלנד?

6 - במשק חופשי גורמים יצרניים ופועליים לא נהנים מהזרמת כסף אלא גובים מחיר הוגן עבור שירותים או מוצרים או עבודה שהם מספקים.

7 - צדק קיים (אולי) בבית משפט. גופים הדואגים לחלוקת משאבים צודקת התקיימו במאה ה20 בגוש המזרחי וקיימים עדיין בחברות חסרות הפערים של צפון קוריאה וקובה.

8 - כאן אני מסכים. אך לא מבין את הטענה שנקודת האופטימום נמצאת דווקא ב1000$ ולא ב500$ ולא ב 5000$. האם יש איזשהו מחקר רציני המגבה דעה זאת?

בנוסף מספר טענות שאין לגביהן התייחסות במאמר:
1 - מי יפצה את העצמאי הקטן (השיפוצניק, בעל המוסך) על ההתייקרות בשכר לפועלים. האפשרויות שיעמדו לפניו הם או לסגור את העסק או להעלות מחירים או להעסיק את הפועלים מבלי לדווח, ולשלם להם כך פחות משכר המינימום. כל האפשרויות גרועות.

2 - העלאת שכר המינימום תגרור אחריה, דרך מערכת ההצמדות, עליות שכר בשירות הציבורי והגדלת קיצבאות. כיצד אלה ימומנו אם לא ע"י העלת מיסים?

3 - העלאת שכר המונית ללא העלאת פריון ותפוקה יותרת לחצים אינפלציונים שגוררים העלאות ריבית וירידות בשערי המניות - איך מונעים זאת?

מקווה לקבל התייחסות עניינית ולא תשובות דמגוגיות.
כתוב תגובה ל- שי 2010
תשובות: רכיב היעילות ע"ח רכיב העושק
  מיכאל שרון   13/12/05 11:55
3) אז לדעתך האטרקטיביות של המשק הישראלי בעולם, תהיה מעוגנת בשכר העבודה הנמוך לעובדים, בדומה למדינות אפריקה? אז למה לא לשלם לעובדים שכר "אפריקני"? כוחו של המשק הישראלי הוא דווקא בערך המוסף של ידע ומיומנות


1) אכן, המעסיק הישראלי התרגל למתח רווחים גבוה, המעוגן הן בשכר העבודה הנמוך, והן ברמת המחירים הגבוהה שהוא דורש עבור המוצר, תוצר התאגדות וכלכלה קרטליסטית ותאום מחירים. אין כאן כל תחושה של מחיר הוגן עבור מוצר ושכר הוגן עבור עבודה, אלא היפוכם, עושק כוחני.

2) מדובר בתזוזה לכוון היצרני, ההוגן, המעלה את רכיב המיומנות והיעילות בעבודה על חשבון רכיב רווחי העושק. כך האקלים האירגוני משתנה כשאינך רואה בעובדיך עבדים חרופים. האקלים יעשה משימתי ומוכוון יצור. באקלים כזה תוכל לדרוש שיפור פיריון העבודה, תשלם לעובדיך פרמיות עבור תפוקה גבוהה יותר פר שעה. וכן תשקיע בהתיעלות מערכי העבודה וכד'.

4) לא יצור לחצים אינפלציונים שכן התפוקות יעלו ואף טיב המוצרים ישתפר. לחץ אינפלציוני נוצר כאשר אין גיבוי במוצרים לכמות הכסף (הנייר) המסתובב במשק.

5) השרות הציבורי: רבים מהעובדים בשרות הציבורי ממילא מקבלים שכר מהגבוהים במשק, כפיא שהראה רכלבסקי, הממונה על השכר. אתה מעלה כאן רק את שכרם של "הדפוקים" בשרות הציבורי, ויוצר שם אווירה הגונה יותר, דבר העשוי להתבטא בשיפור השרות לאזרח. בנוסף הדבר עשוי להביא גם להתייעלות בשרות הציבורי, ולפיטורי אוכלי חינם ובעלי ג'ובים בחסד פרוטקצייה

8) מדובר בהעלאה לרמה הנראית הוגנת יותר, ועדיין, מבלי להעלות באופן תלול מדי. כאן פועלות האינטואיציות הכלכליות שלנו והפסיכולוגיה הכלכלית הטיבעית, כמו תחושות הצדק הטיבעי הסבירות
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
6
פתרון מיידי אם כי חלקי
  איתן גנור   13/12/05 09:52
מכיוון שחוק שכר מינימום מופר ללא הרף, הרי שיש לטפל באכיפה, במקביל לדיון על גובה שכר המינימום.

הצעה לחוק:
מנהל כללי וגם הבעלים (כל אחד מהם) של ארגון שהורשע בהפרת חוק שכר מינימום דינו מאסר שנה.
ברשות ציבורית חוק זה חל על ראש הרשות ועל מנהלה הכללי. במשרד ממשלתי חל חוק זה על השר ועל מנכ"ל המשרד.
יוקם אגף קבילות לנושא במשרד המשפטים, שיחקור כל תלונה, ובאם תוכח, יהיה חייב להגיש כתב תביעה, תוך 3 חדשים מיום הגשת התלונה.

הנמקה: מתן שיניים לחוק שמופר ללא הרף.

חוק 2, הוגש ע"י ח"כ יאסינוב, ועיקרו חשיפת גוף מזמין עבודה קבלנית לתביעה כספית בגין הפרת חוק שכר מינימום.

הנמקה: מזמין העבודה לוחץ, לא פעם, את המחיר לתחום לא רווחי, ובכך מלחיץ את הקבלן להוריד שכר בצורה לא חוקית לעובדיו (של הקבלן). מכיוון שהמרויח ממחיר נמוך הוא מזמין העבודה, שישא באחריות לתוצאות. כך תופעה זו תקטן ותעלם.
כתוב תגובה ל- איתן גנור
אתה צודק בעיקרון
  סתם אחד   13/12/05 14:11
אבל האכיפה של חוק שכר המינימום צריכה להתבצע באופן אקטיבי ע"י המשרד הממונה קרי משרד העבודה .להתלונן אפשר גם היום אבל אם עובד נותן שיעשקו אותו בשכר מינימום כנראה שהוא לא במצב שהוא מסוגל להתלונן.כמו שמס הכנסה לא מחכה שמישהוא ייתלונן אצלו אלא בודק באופן יזום את הנישומים כך משרד העבודה היה צריך לבדוק באופן יזום חברות וגופים המועדים להפר את חוקי שכר המינימום וכולם יודעים פחות או יותר מי אלו.אלא מה? כנראה שמשרד העבודה מפחד פחד מוות מבעלי ההון(מעניין מי שר העבודה? מי תרם לו למימון הפריימריז?)ולכן הוא לא עושה דבר בתירוץ שאף אחד לא מתלונן ולכן כנראה הכל בסדר ועל כך ראוי יותר לקרוא לו משרד העבודה בעיניים
כתוב תגובה ל- סתם אחד
7
העלאה היא דבר חיובי-אך אוטופי
  יהודית מליק-שירן   13/12/05 21:46
מיכאל,
הרעיון להעלאת שכר המינימום הוא דבר גאוני-אך במציאות חיינו במקומות שבתי הספר הופכים להיות אוטונומיים ולא קהילתיים, מחתימים עובדי הוראה על חוזה אישי ללא תנאים מטיבים. עובד ההוראה שמח בחלקו שהוא עובד בתנאים של אבטלה ופיטורי מורים ולא רואה בעת חתימת החוזה שלא מפרישים לו עבור קרן פנסיה. חוזה כזה שנחתם אפקטיבי לשנה. וזאת כדי לקבל כוח זול ולשלם מעט. שיטה זו נהוגה לדאבוני הרב בכל המוסדות הפרטיים במדינה.

זה רעיון אדיר להעלאת שכר המינימום, אולי זה יצדיק את לימודי ההכשרה של אותו אדם שסיים שני תארים אקדמאיים. אך במציאות חיינו כאשר יש גזל בשם החוק, פיטורי עובדים ממפעלים פרטיים לצורך שיקומי כ"הבראה", מי שמשלם את המחיר הם העובדים שמקבלים ביטחון עצמי כאנשים עובדים ואשר מפטרים אותם בעל כורחם, הם מרגישים מושפלים, חסרי אונים ללא משענת וגב כלכלי.

העלאה בשכר המינימום נראה לי רעיון נפלא ליישום, אך אינו בר ביצוע ואוטופי למדי. ההנהגה שלנו מזמן לא מחזקת את המעמד החלש. תמיד ייווצרו מעמדות לא רציונאליים, יהיה סחר באנשים ותהיה הצפה בחוזים אישיים, כי מישהו צריך להרוויח ולא משנה על גבו של מי.
כתוב תגובה ל- יהודית מליק-שירן
ניתן למזער את הדברים הללו ע"י חקיקה
  מיכאל שרון   14/12/05 00:22
זהו בדיוק תפקידה של הרשות המדינית. והכרחית גם אכיפה שתצמצם את החוזים הסמויים התאגידיים ותפרק ככל שניתן את הקרטלים האוכלים כאן כל חלקה טובה. בישראל הדבר כמעט אינו נאכף. הדבר גם יסייע ליצור אקלים ציבורי של יושרה רבה יותר, בו לא הופך העושק לנורמה המיושמת במצח נחושה. כאן יש גם תפקיד חשוב לעיתונות, בחשיפת הדברים הללו לאור השמש, ביצירת אג'נדות ציבוריות נכונות ומקדמות, ובבניית אקלים ציבורי המקדש את ההגינות והפרקטיקה המאוזנת והשפוייה הקשורה במידה הסבירה, תוך הוקעת העושק חסר הגבולות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
8
בצרפת שכר מינימום 750 יורו
  אזרח עובד   14/12/05 00:08
כבר היום יחסית למשכורת ממוצעת שכר מינימום הוא הגבוה בעולם ( או מספר 2 אחרי צרפת תלוי בצורת חישוב שעות נוספות).
אחרי השינוי עובדים יפוטרו.כוח הקניה יגדל יוביל להגדלת היבוא והקטנת היצוא להגדלת הגירעון המסחרי לעליה בדולר.
הצמדת שכר מינימום ל1000 דולר תגרום לעלייתו שוב שקלית וסחרור אינפלציוני ואם זה לא ישונה לפשיטת רגל של כולנו תוך כמה שנים.
אני מסכים אם הכותב שצריך להלחם במונופולים לשבור אותם כדי להוריד את הרווח שלהם להלחם בארגוני העובדים במונופולים כדי לצמצם את שכרם כך להוריד את הוצאות המחייה של העשירונים התחתונים וכך להעלות את רמת החיים שלהם. לדעתי פעולות אלו יגרמו לעליית השכר בצורה טיבעית.
כתוב תגובה ל- אזרח עובד
בגרמניה אין שכר מינימום
  שועלי   14/12/05 01:20
כתוב תגובה ל- שועלי
9
שיטה עקומה
  שדגכ   14/12/05 01:38
נניח שהשיטה כן נכונה (ניתן להוכיח שלא), אז לא צריך להגדיל את שכר המינימום. מספיק היה לחלק לאנשים כסף, באמטלה כלשהי, למשל מתנת יום הולדת, כדי שיוציאו את הכסף שיזיז את הכלכלה.

פסול מבחינה חינוכית, העלאת שכר שלא קשורה לתמורה של העובד.

ומה אם אילו שהרוויחו עד עתה מעל שכר מינימום אבל פחות מ500 ש"ח או מעט יותר? הם הפכו לעובדי שכר מינימום. כלומר אוכלוסית משתכרי המינימום תגדל.

אני מקווה שהרעיון הובהר כראוי.
כתוב תגובה ל- שדגכ
התגובה - גבבת מילים
  נא להתעלם   14/12/05 05:14
כתוב תגובה ל- נא להתעלם
10
סוציאל דמגוגיה
  רררר   15/12/05 13:05
כתוב תגובה ל- רררר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il