s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להקים בהקדם בית משפט חוקתי
מאת: ד״ר חיים משגב  |  14/06/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יש שגיאה בכותרת,אי אפשר להקים
  בני בנקר   15/06/19 00:02
בית משפט לחוקה,כי אין לנו חוקה ולא תהיה בעתיד הקרוב. יש להקים בית משפט "חוקתי",כלומר מטפל בנושאים שאין להם פתרון ברור בחוקים הקיימים,שהם אוסף של חוקים,לא חוקה. אסור כמובן שלמערכת המשפטית כולה,בתי המשפט והפרקליטות תהיה יד ורגל בקביעת הרכב המוסד,רק למערכת הפוליטית.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
}}}נתניהו מגה חשוד בשחיתות
  לפרק ישראל עכשיו   15/06/19 06:08
}}}יחיו נתניהו אוחנה הדתיים חרדים וחיים משגב במדינה משלהם.אחרי מלכות שלמה קמו ישראל ויהודה ממלכות נפרדות כך שגם מיני מינים של סמוטריצים ובן גבירים יהיו מרוצים.
כתוב תגובה ל- לפרק ישראל עכשיו
}}}נתניהו מגה חשוד בשחיתות
  לפרק ישראל עכשיו   15/06/19 06:08
}}}יחיו נתניהו אוחנה הדתיים חרדים וחיים משגב במדינה משלהם.אחרי מלכות שלמה קמו ישראל ויהודה ממלכות נפרדות כך שגם מיני מינים של סמוטריצים ובן גבירים יהיו מרוצים.
כתוב תגובה ל- לפרק ישראל עכשיו
יפה שד"ר משגב תיקן את הכותרת
  בני בנקר   15/06/19 11:28
לפי הצעתי,אבל חייב היה להכניס את התיקונים גם לגוף המאמר.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
2
לא הבנתי, אם על פי עקרון
  הירונימוס   15/06/19 00:25
הפרדת רשויות אסור לנשיאת בית המשפט העליון לבקר את שר המשפטים אבל לשר המשפטים כן מותר לבקר את בית המשפט העליון.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
חוק התקשי"ר
  טודא   15/06/19 01:03
אבי וייס: לידיעת הציבור וגם חשוב להפיץ: נשיאת בית המשפט העליון והיועמ"ש עברו גם על החוק וגם על התקשי"ר, במותחם ביקורת חזיתית על שר המשפטים. החוק: חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), תשי"ט-1959 סעיף 1 (5) "...נושאי משרות בשירות המדינה, שעליהם יחולו איסורים אלה... לבקר את המדיניות של משרדיהם, של משרדים אחרים או של הממשלה, במסיבת עתונאים, בראיון עתונאי, בנאום במקום פומבי, בשידור, בעתון או בספר." התקשי"ר: סעיף 42.537, שתצלומו מובא כאן. קיום החוק, התקשי"ר והפסיקה - אינו עניין לבחירה (אפילו נתניהו צייץ אתמול בנושא... שלא יהיה למישהו צל של ספק: אני 100% בעד קיום החוק, התקנות, התקש"יר והפסיקה החלוטה), אולם, נשיאת בית המשפט העליון וגם היועמ"ש בחרו (לכאורה, חזקת החפות חלה גם עליהם) - לצפצף על החוק והתקשי"ר, כדי לתקוף חזיתית שר, שלדעתם מצפצף על החוק ועל הפסיקה. אז - אין איסור כזה על השר, בחוק ובתקשי"ר, רק עליהם. כלומר: נשיאת בית המשפט העליון והיועמ"ש הם היחידים שעברו (לכאורה, חזקת החפות) על החוק והתקשי"ר. את החוק מוצאים ב"נבו" ואת התקשי"ר מוצאים באתר הממשלה. הפרשנות האפשרית לדבריהם (ולי אין הסבר סביר אחר, למה בעלי תפקידים כה בכירים מצפצפים בלא מורא, בו זמנית, גם על החוק וגם על התקש"ר, בטענה שהשר אולי קרא לצפצף על הפסיקה): הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית - שיש לחקור בוועדת חקירה ממלכתית, כאמור בחוק ועדות חקירה.
כתוב תגובה ל- טודא
האם אי קיום החלטות של בית משפט
  הירונימוס   15/06/19 11:31
זה בניגוד למדיניות משרד המשפטים? האם שופטים ונושאי תפקידים סטטוטוריים נכללים בין אלו שחל עליהם האיסור הזה?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
מה שאסור לכולם מותר לנאורים
  טודא   15/06/19 18:53
מלאכי העליון מזמן עושים מהמקפצה. אפילו אסור להעיר להם. שופטים - לא טועים, תמיד צודקים, אסור לבקר אותם-...עליונים. אין מצב כזה בשום מדינה דמוקרטית בעולם.
כתוב תגובה ל- טודא
האם פסילת חוק שחוקקה הכנסת
  בני בנקר   15/06/19 20:31
ללא שום הסמכה מפורשת לסמכות כזאת של בג"ץ,זה "שלטון החוק" או שלטון השופטים ?
כתוב תגובה ל- בני בנקר
3
אמיר אוחנה צדק
  באום   15/06/19 03:04
ולא רק שהוא צדק, אלא שהוא שם עצמו בחזית המאבק בין האנשים המאמינים וחושבים שיש רק אלוהים אחד (בלי שום קשר לדת כרגע) לבין הפגנים ועובדי האלילים המייצרים להם אלים חדשים חדשות לבקרים. ומתי אדם יוצר לעצמו אל חדש? ברגע שהוא יוצר משהו שחייבים לציית לו אבסולוטי. כיוון שאין ולא יכול להיות שום דבר אבסולוטי בעולם מלבד האלוהים/אין סוף/נצח, יוצא איפה שחיות וחבריה הטוענים שיש לציית להם בצורה אבסולוטית בכל מקרה, בכל מצב ובכל זמן, יצרו פה אל חדש ולכן הם עובדי אלילים. גם ה "הכל שפיט" של אהרון ברק זו היא קביעה אבסולוטית שיצרה אל חדש ולכן אהרון ברק גם הוא עובד אלילים. גם למפקד בצבא לא חייבים לציית אבסולוטית כי פה ושם ישנן פקודות שדגל שחור מעליהן. מוכר לך מאיפשהו, חיות. אבל בג"צ הפסיק לתת רק פסיקות משפטיות והוא התחיל לתת גם הנחיות פוליטיות שלא קשורות לחוק ושהרבה פעמים נוגדות בכלל את החוק הכתוב שהוא עצמו אמור לשמור עליו (?!). פיצול התאגיד למשל. אז אם הנחיות פוליטיות ואם כבר משחקים במגרש הפוליטי, אז מה בעצם חיות רוצה, לעלות על המגרש הפוליטי רק מתי שנוח לה? או שאת על המגרש או שאת לא על המגרש, גם וגם מותר עד כיתה ג', אחר כך אמורים להתבגר. שום דבר לא יביא לאנרכיה אם החברה לא רוצה להגיע לאנרכיה, כי אם החברה רוצה, היא תגיע לשם גם אם חיות תשים על ראשה כתר ותדרוש מאמיר אוחנה להשתחוות לה.אנרכיה זו פונקציה של רצון החברה, לא שום דבר אחר. מה גם שאי משילות של שלטון מסוכנת יותר מאי ציות פה ושם לבג"צ וזה מתכון לקטסטרופות עוד הרבה לפני שתגיע האנרכיה.להזכירנו,אהרון ברק רצה להכניס למדינה חצי מליון פלסטינים באמצעות נישואים לערביי ישראל. בואו לרגע נשקיע מחשבה בנושא, נתחלחל ונמשיך הלאה. אז אחרי שנים ארוכות של ביקורת הולכת גוברת ומתעצמת על בג"צ, חיות עדיין חיה בבועה שלה וכאילו אומרת לנו "אל תלכלכו לי את הטרקלינים עם המגפיים מלאות הבוץ שלכם". היא לא המציאה את המשפט הזה, המציא אותו הצאר האחרון לבית רומנוב ניקולאי השני כאשר העם דרש ממנו להכנס לדו שיח. אם למישהו בא, הוא יכול לעשות פה אנלוגיה.
כתוב תגובה ל- באום
כל אשר כתבת מדוייק, אבל
  ל-באום   15/06/19 16:51
הדברים מופנים לא רק לחיות, אלא למנדלבליט, לאיתמר לוין ה'נחמד', ולכל אנשי המשפט, התקשורת והעתונאים המכים את השר אוחנה עתה שוק על ירך, ללא חמלה.
כתוב תגובה ל- ל-באום
לא נראה לי שהם מכים
  באום   15/06/19 18:49
את אוחנה שוק על ירך,הם אולי מנסים אבל ימים יגידו אם הם הצליחו.על פי התרחיש ההיסטורי מי שאמור להיות מוכה שוק על ירך זו החונטה שאיתמר לוין עוד לא החליט אם הוא נגדה או בעדה.נקווה שהוא יחליט יום אחד.לפסוח על שתי/שני הסעיפים מביא בסוף להתכווצות.
כתוב תגובה ל- באום
באום, ומה תגובתך לבור התקציבי
  הניה פינטר   18/06/19 23:34
של 51 מיליארד שהביב השקרן ושר האוצר המפגר גררו אותנו לתוכו.
כתוב תגובה ל- הניה פינטר
באום, אתה טועה ומטעה. ביבי
  יקי הפנר   21/06/19 08:14
הוא המקור לכל הדברים הרעים המתרחשים במדינה שלנו.
כתוב תגובה ל- יקי הפנר
4
חיים משגב מסוכן למדינה
  יוסי סמוכה   15/06/19 06:14
רעיונותיו חמורים והוא מנסה בגיל 80 להחזיר לו את נעוריו. סנילי על כל הראש.
כתוב תגובה ל- יוסי סמוכה
סמוכה
  בורקיטו   15/06/19 07:32
אל תתייחס
כתוב תגובה ל- בורקיטו
5
מה הקשר?
  משה דב   15/06/19 09:43
בין רעיונות לגיטימיים לגמרי כמו בית משפט חוקתי לבין החובה לכבד פסקי דין כמו שקימת חובה לבצע החלטות ממשלה ולמלא פקודות בצבא [אגב גם מפקדי צה"ל לא נבחרים באופן דמוקרטי על ידי העם]. אני חוזר בפעם ה1000-ללא קשר לשאת הקמת בית משפט חוקתי הרי שאין ולא היה מעולם ספק או מחלוקת שאם יש סמכות לפסול את חוקי הכנסת זו נתונה קודם כל לבית המשפט העליון מכוח חוק יסוד השפיטה ולדעתי לא נתונה לשום בית משפט אחר. המחלוקת היא על סמכותה של הכנסת -האם הכנסת יכולה לחוקק חוק שעומד מעל לחוק רגיל ולהגביל את עצמה בחקיקה עתידית? האם כשהכנסת קובעת שכדי לוותר על ריבונות מחלק משטחה של ירושלים נדרש רוב בחקיקה של 80 חברי כנסת [חוק יסוד ירושלים] ואחר כך היא מחוקקת חוק ברוב רגיל שבעצם מבטל חלק מהריבונות-מי מוסמך לקבוע שכך קרה ומי מוסמך לבטל חוק כזה-האם אף אחד? אם זו התשובה אז לכנסת אין סמכות לחוקק חוקה שהיא חוק עליון. יש אגב דעה כזו ופעם היא הייתה אפילו הדעה השלטת. אז נא לדיק ולהבהיר שהויכוח אינו בכלל על סצכות בית המשפט העליון אלא על סמכות הכנסת לחוקק חוקה
כתוב תגובה ל- משה דב
6
מדהים...
  מגיב ותיק   15/06/19 15:05
כל מיני סמוכות, מוסקיטרים וקדושים נוצריים לא הבינו את נושא בית המשפט לחוקה אבל חורצים לשון.

אוי ליצנים.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
7
מסכים ב100%
  סיירוס   15/06/19 21:28
בעד בית משפט לחוקה ,לשם כך יש לכתוב חוקה .לא מספיק לקחת וללמוד מהאחרים ,יש לבדוק מה הפילוסופיה של אימוץ מסגרות מחוץ לארץ .באשר לשר המשפטים הרי הוא מעין בוגד ושקרן .הוא נשבע אימונים לשמור על חוקי מדינת ישראל .יום אחד הוא מתעורר ויוצא בהכרזה לא על כל חוק יש לציית ,כל זה מפי שר האמון על שמירת החוקים וחיזוק מערכת המשפט במדינה .הזוי .אם פסלו את בן ארי צריך לפסול גם את אוחנה .
כתוב תגובה ל- סיירוס
פתרון נהדר לפטר את העם
  עוד סתם אחד   15/06/19 22:13
ערימת בורים ועמי ארצות. מחפשי דרכונים זרים. לגבי קבלת פסיקות בגץ אוחנה אמר: על דבריו בעבר כי לא כל החלטה של בג"ץ צריך לקיים אמר אוחנה : "טלי חטואל, עליה השלום, גרה בגוש קטיף, היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים שנבנו בפאתי חאן יונס. הצבא זיהה את המבנים הללו כסכנה ביטחונית. ובג"ץ, למרות שאין לו מומחיות, החליט למנוע את ההריסה הזאת. אני אומר שהשיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים. כן, אני אומר זאת". מעיון במסמכים מתברר ששנתיים קודם לכן, במרץ 2002, הצבא ביקש להרוס את אותם בתים משיקולים שהוגדרו "צבאיים החלטיים" בצו ההריסה עליו חתם תא"ל ישראל זיו, המפקד הצבאי בעזה. נגד הצו הזה הוגשה עתירה, בטענה שישנן חלופות להריסה כמו הזזת הכביש או בניית גדר בין הכביש לבתים. השופטת אילה פרוקצ'יה הוציאה צו ביניים וקבעה כי הבתים לא יהרסו "אלא אם ימצא כי הריסתם מתחייבת משיקולי ביטחון מובהקים". בעקבות הצו, וכפי שהיא נוהגת לרוב במצבים דומים, המדינה הודיעה לבית המשפט כי "כרגע אין בכוונתה לבצע פעולות הריסה", וכך הבתים נותרו על כנם עד לרצח חטואל, במרץ 2004. לאחר הרצח, הצבא החל להרוס את הבתים המדוברים. המשפחות הפלשתיניות עתרו שוב, אך לאחר שנציג המדינה הבהיר כי היא נעשתה למען "צורך מבצעי דחוף", בעקבות הפיגוע המשולב, הם משכו את עתירתם והבתים נהרסו. הרמטכ"ל דאז משה יעלון אמר באותם ימים: "יש פה בפרוזדור כיסופים בתים קרובים לציר שאנחנו מטעמי ביטחון שקלנו וגם רצינו להזיז אותם ולפצות את התושבים, אולם הדבר לא אושר לנו במערכת המשפטית”. ואכן, ניתן לטעון כי אילו בג"ץ לא היה מתערב בפרשה הבתים ככל הנראה היו נהרסים עוד בשנת 2002, בדיוק כפי שדרש הצבא, וממילא ייתכן כי הפיגוע היה נמנע.
כתוב תגובה ל- עוד סתם אחד
8
בארה"ב יש חוקה ולמרות זאת
  עינבל1   15/06/19 22:43
כל הויכוחים והבעיות קיימים גם שם. האחראים לפרשנות החוקה והחוק בידי בית המשפט העליון. כל החיכוכים להפלת השילטון הנבחר בבחירות שם וכאן דומים. הסיבות הן לא חוק וחוקה ועבירות נגד החוק, אלא ניסיון לקבוע מי ימשול ע"י החונטא אצלנו וה"DEEP STATE" אצלם. אז. תופרים תיקים. מינוי שופטים ואחרים לא יעזור ראו יועמ"ש מפכ"ל ומבקר מדינה. פתרון יעיל הוא למנות לקדנציה קצרה עם אופציה להארכה למי שלא מורד וסורר. וכמובן לפטר סוררים כפי שהיה בעבר. כמבן חובה לשנות את הנוהל ההזוי שלשר אסור להתערב בעיניני משרדו.
כתוב תגובה ל- עינבל1
9
אל תדאג, אוחנה יעוף מהר מאד
  אלטע קאקער   16/06/19 04:13
בין שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה ובין שלאו אוחנה לא ישאר במשרד המשפטים.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il