|
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
|
|
|
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
|
|
|
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
|
|
|
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
בחירת נשיא ביה"מ |
|
23/01/06 14:20
|
|
|
|
אתה יכול להיות בטוח שדורית ביניש תהיה נשיאת ביהמ"ש העליון הבאה. ולא משנה מה אתה או אני או יתר האזרחים חושבים על זה.
|
|
כתוב תגובה ל-
בחירת נשיא ביה"מ
|
|
|
|
2 |
|
|
לא עו"ד! |
|
23/01/06 14:25
|
|
|
|
על החמור שהסתובב זמן רב כל-כך בבסיס צבאי, עד שלאחר כמה פז"מים הגיע כבר לדרגת סגן-אלוף.
לא רק שתהליך מינוי השופט הוותיק ביותר לנשיא בית המשפט העליון אינו נאות - הוא פסול מיסודו ומעצם טבעו, מפני שהוא דומה דמיון מפליא למעשה ההורשה של שלטון מאב לבנו (כמו שקרה בעת האחרונה אצל שתיים משכנותיה של ישראל).
מבלי להיכנס כאן לדרכי המינוי של שופטים ולדרכי קידומם במעלות במשפט - מן הראוי לגנות בכול תוקף את הורשת נשיאות בית המשפט העליון לזקן או זקנת עדת השופטים שם.
אוי לאותה התנהלות ולאותו כבוד שהללו דורשים אחר-כך לכבדם.
|
|
כתוב תגובה ל-
לא עו"ד!
|
|
|
|
3 |
|
|
מוטרדת****** |
|
23/01/06 15:53
|
|
|
|
הטרידה אותי הארת אגב שנזכרה, כאילו נשיא ביה"מ העליון מר ברק התערב (אני מניחה בלא שהתבקש כי אין זה מסמכותו) והמליץ על מועמדת לתפקיד היועצת המשפטית לכנסת. המלצה שלפי עניות דעתי היה ראוי שיתרחק ממנה מאד. (עיין ערך הפרדת רשויות). הוא הצמיח כנפים ארוכות מדי, וזה מאד מדאיג.
|
|
כתוב תגובה ל-
מוטרדת******
|
|
|
|
4 |
|
|
שלמה אידן |
|
23/01/06 16:17
|
|
|
|
מינוי לפי וותק - לא מבטיח שייבחר המועמד הטוב ביותר. זהו הליך פסול, לא ענייני ואנטי-דמוקרטי.
מדהים ומקומם, שכל שרי המשפטים וראשי וועדת החוקה חוק ומפשט בכנסת עד כה, לא טרחו לתקן מצב מעוות זה, ולקבוע נוהל תקין לבחירת נשיא בית בית המשפט העליון.
הדבר מעיד על טיב תיפקודם בשרות הציבור.
ראוי שיעשו זאת בהקדם. בהזדמנות, שגם יוציאו הסמכות של מינוי שופטים עליונים חדשים מידי השופטים העליונים המכהנים, כפי שקורה בפועל כעת, בשיטת "חבר מביא חבר".
מערכת השיפוט במדינה היא בין הרעות החולות, והדג מסריח מהראש.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה אידן
|
|
|
|
5 |
|
|
Moshe, We'll check |
|
23/01/06 19:22
|
|
|
|
|
6 |
|
|
ט.ג.מ. |
|
24/01/06 06:11
|
|
|
|
אתה צודק בדבריך. הסמכויות שקנה לו נשיא בימ"ש העליון הופכות אותו למעין "סמכות-על", שיכולה לטרפד גם החלטות של ראשי ממשלה. זו סמכות מופרזת שמעניקה כוח מוחלט ומסוכן למי, שתפקידו יועד להיות תפקיד מנהלי במסגרת בימ"ש העליון בלבד. המחוקק התכוון, שנשיא בימ"ש העליון יהיה לא יותר מ"בוס" לשופטי העליון ויקבל החלטות מנהליות לגבי תפקוד המוסד הזה. בדרך, נוספו לו תפקידים וסמכויות אחרים, שכפי שציינת, אין להם שום הצדקה.
הנשיא ברק, למשל, ניצל בצורה מכוערת את סמכותו לאשר מינויי מועמדים לשפיטה והפך את הסמכות הסמלית הזו, לעמדת כוח
ולסחר בסוסים. הוא היה עסוק נון-סטופ בדילים מכוערים עם נשיאי בתי-משפט, שרצו לקדם מקורבים ולנטרל מרוחקים. והתוצאה היא, שבמקרים רבים נבחרו למשרה עורכי דין לא ראויים, שידעו ללקק לגורמים המתאימים, או שחפצו ביקרם משיקולים זרים.
לכן יש מקום להקים ועדה ציבורית, שתבחן
מחדש את הסמכויות שניתנו לנשיא העליון ותדאג לצמצם אותן למימדים הראויים. שכן, יש כאן הפרה בוטה של מערכת האיזונים והבלמים, שעומדת בבסיס הדמוקרטיה.
ומדוע, בעצם, לא להקים ועדה שתבחן את כל נושא השפיטה ותמליץ על תיקון עיוותים בולטים במערכת, כגון סעיף החוק שקובע ששופט יפרוש בגיל 70 ?
|
|
כתוב תגובה ל-
ט.ג.מ.
|
|
|
|
7 |
|
|
מוטל גמזויל |
|
24/01/06 18:58
|
|
|
|
כן. בדיוק כמו הכתבה שלו על ביטוח איילון.
|
|
כתוב תגובה ל-
מוטל גמזויל
|
|
|
|
8 |
|
|
The Writer is suspct |
|
24/01/06 19:54
|
|
|
|
|
9 |
|
|
שמחה ניר, עו"ר |
|
7/02/06 23:22
|
|
|
|
אני מסכים אתך בכל - חוץ מאשר בנושא אחד: סמכויותיו של נשיא העליון לפי חוק בתי המשפט.
לפי החוק הזה אין לנשיא ביהמ"ש העליון שום סמכות, זולת לקבוע הרכבים, ומועדי תחילת המשפט. בשתי הסמכויות האלה ניתןבידו הכוח לעצב את המשפט במדינת ישראל, בתקופת כהונתו, ועם השלכות לעתיד.
לשם כך עשאוהו נשיא.
הנשיא יכול לעשות בסמכות הזאת שימוש מושכל ומבורך, והוא יכול לעשות בה גם שימוש מושחת.
הוא יכול, למשל, לשים את עצמו בראש;ההרכבים הדנים בחופש-הביטוי, ולגזור לעצמו את כל הקופונים, אבל כאשר מגיעים לחופש הביקורת על מערכת המשפט - לשים בהרכבים את מישאל חשין, אליהו מצא, אדמונד לוי, וכו' - ראו קישורים למטה - ולרחוץ בנקיון כפיו ("אני לא מוסמך להורות לשופטים מה לכתוב בפסקי הדין").
הוא גם יכול להתנער מהמטלה הסטטוטורית, ולמסור את תפקידו לכב' הקנטאור:
quimka.net
ואז יכול להיווצר מצב בו הקנטאור קובע לכל דיון את השופטים הכי לא-מתאימים.
יכול להיות שצריך לקבוע מוסד של "נשיאות" לביהמ"ש העליון, בדומה לנשיאות הכנסת ("יו"ר הכנסת והסגנים"), אבל ייתכן שזה כבר ייצור קבוצות-לחץ ודילים, והרעיון הזה מצריך בדיקה.
אבל, כעיקרון, לא צריך לשפוך את מי האמבטיה יחד עם אהרן ברק. נשיא אשר מנצל את סמכותו לרעה, או בחוסר כשרון, וכו' - צריך להעיף אותו אחר-כבוד, במקום לשנות את החוק.
_____
הקישורים שהבטחתי:
על מישאל חשין:
quimka.net
על אליהו מצא:
quimka.net
על אדמונד לוי:
quimka.net
וגם:
quimka.net
ובכל השאר, משה, אני מסכים אתך לחלוטין.
|
|
כתוב תגובה ל-
שמחה ניר, עו"ר
|
|
|
|
|