s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האמנם דין אחד לכולם
מאת: ד"ר רינה אזולאי  |  19/02/2020
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכותל אינו ביהמ"ק
  יאיר4   20/02/20 17:58
הכותל הוא חיצוני לביהמ"ק והרבנות התנחלה בו באמצעים פוליטיים והקימה בית כנסת אורתודוקסי. אין כל סיבה דתית לסירוב לאפשר פיסת כותל לגישה יהודית אחרת המכבדת את התורה לא פחות ממך.
כתוב תגובה ל- יאיר4
תשובה
  רינה א   20/02/20 21:57
א. הכותל הוא מקום מקודש מאז חורבן בית המקדש. ב. מנהג המקום בכותל הוא להתפלל על בניין בית המקדש וחידוש עבודתו, וקבוצת "נשות הכותל" כופרת בכך, ואפילו שינתה את התפילה באופן הכופר באמונה זו. ג. הרבנות אחראית על היהדות ועל המקומות הקדושים ביהדות והכותל הוא מקום קדוש ליהדות ולכן הרבנית היא האחראית על כך שקדושתו תשמר, כמו קדושת כל יתר המקומות הקדושים. הכותל היה מקום קדוש לכל הדעות כבר מתקופות קדומות ותמיד היה מקום יהודי עם תפילה על פי כללי היהדות. ד. יהדות יש אחת והלכה יש אחת. אמנם יש גם יהודים שאינם שומרים על כללי היהדות, או שהם שומרים על חלק מהכללים, והם עדיין יהודים, אבל הם לא יכולים להחליט "לשנות את היהדות". הם יכולים לשנות את עצמם אבל לא את כללי הדת שלהם, שקיבלנו מהאלקים. ה. קבוצה יהודית שרוצה לכבד את התורה, שתכבד את התורה ותקיים את מה שכתוב בה. ככה מכבדים את התורה. אם אבא שלך יכתוב לך מכתב ויבקש ממך במכתב כל מיני דברים, האם זה יכבד את המכתב אם תזלזל במה שכתוב בו? אם תלעג על מה שכתוב בו? ו. בתורה כתובים הרבה דברים. קבוצה שמגיעה מתוך לגלוג וזלזול וחילול הקודש וזלזול במה שכתוב בתורה - כולל חילול שבת בעמוד הפייסבוק של הקבוצה, כולל זלזול בקדושת הכותל בעמוד הפייסבוק של הקבוצה, וכולל פולחן שאסור על פי ההלכה היהודית - זה בדיוק כמו חטא העגל למרגלות הר סיני. זה הכל. ז. ולמרות הכל, כל אחת מבנות הקבוצה, כיהודיה וגם כבת אדם בכלל, ואפילו האתאיסטית שביניהן - בוודאי כל אחת ואחת יכולה ומוזמנת לבוא להתפלל בכותל - הכותל הרי מלא בתיירים ובתיירות מכל העולם, מכל הדתות ומכל האמונות. ט. אבל כשבאה קבוצה שהיא רעשנית ולגלגנית, עם טקס פרובוקטיבי פוגעני שאסור על פי ההלכה ואסור משום "לא תישא את שם ה' לשוא" מעשרת הדברות, ופוגע במובהק ובמוצהר ברגשות של המתפללות בעזרת הנשים - זה גם אסור מבחינה הלכתית, גם אסור מבחינה מוסרית, וגם פלילי.
כתוב תגובה ל- רינה א
דברים על דיוקם
  יאיר 4   21/02/20 18:48
א-ג: הכותל מעולם לא הוכרז כמקודש. ראי מכתבו של הרב קוק לגנרל בולס ב1920 בעיקבות המאורעות. הרב קוק נתן הסבר היסטורי " ...הכותל המערבי ביחוד נשאר לנו לפליטה לאות ולמופת על גאולתנו ועל הבטחון של שובנו אל המעמד הקדוש שהיינו עליו בימים מקדם, בעת אשר אור ה' וקדושת-הנבואה ורוח הקדש האיר על עמנו, והננו מרגישים במקום הזה רגש קדוש ומרומם מאד. כל האויר שעל גבי הכותל עד השמים נחשב לנו למרום וקדוש, וזכותנו שלא נפסקה מעל המקום הזה לעולם הוא עומד לנו במצב כזה שאנו מכירים שלנו הצדקה לדרוש ששום יד זרה לא תגע בכל מה שהוא מכוון נגד הכותל הקדוש הזה שהוא שארית מחמדנו.אין לנו עסק על דבר האבנים, מאיזו תקופה הם. לנו העיקר הוא המקום והאוויר הקדוש שכנגדו עד רום שמים. ואנו דורשים מהממשלה שתעמיד אותו כלו תחת באי-כח היהדות, וכל מה שיהי' צריך תקון בו, נהיה אנחנו המתקנים...". ד-ו : מחלוקות הם מהות היהדות עד כדי רציחות בין בית הלל לבית שמאי בעניני הלכה (אך שנובעים מהצורך בשליטה...). ה- נשות הכותל (ואיני נימנה עליהן!) רוצות להתפלל בדרכן. ראי הדרך בה גייר הלל 3 נכרים. הדרך האלימה של הנהלת הכותל שמונתה ע"י שלטון חילוני לאחר 67 אינה דרך התורה. אזכיר לך רק את מכתבו של הבעשט בעניין החרם שהטילו קהילות באירופה על השבתאים שהביא להתנצרותן! שבת שלום. לא בכדי מצאו לנכון לקשור בין החידוש האדיר של היהדות, השבת, לבין השלום, שגם הוא אחד השמות של ה'.
כתוב תגובה ל- יאיר 4
חיללת שבת בתגובתך
  רינה א   22/02/20 20:10
שבוע טוב ומבורך. מצטערת. אין ביכולתי לענות לך על תגובה ששלחת תוך כדי חילול שבת. כואב לי לקרוא כל מילה שכתבת. אם אתה רוצה שנדון בצורה עניינית במה שכתבת, בבקשה תחשוב מה רצית לכתוב ותכתוב את הדברים מחדש עכשיו כשזה מוצאי שבת.
כתוב תגובה ל- רינה א
מעריך את עקרונותייך, אבל
  יאיר4   22/02/20 20:59
כידוע לך אין מניעה להנות במוצ"ש ממלאכה שנעשתה בשבת כגון פוסטים וכתבות טלוויזיה. זאת גם בהתחשב בדיון האם מותר ליהנות ממלאכה שנעשתה בשבת? ןתגובתי- א-ג: הכותל מעולם לא הוכרז כמקודש. ראי מכתבו של הרב קוק לגנרל בולס ב1920 בעיקבות המאורעות. הרב קוק נתן הסבר היסטורי " ...הכותל המערבי ביחוד נשאר לנו לפליטה לאות ולמופת על גאולתנו ועל הבטחון של שובנו אל המעמד הקדוש שהיינו עליו בימים מקדם, בעת אשר אור ה' וקדושת-הנבואה ורוח הקדש האיר על עמנו, והננו מרגישים במקום הזה רגש קדוש ומרומם מאד. כל האויר שעל גבי הכותל עד השמים נחשב לנו למרום וקדוש, וזכותנו שלא נפסקה מעל המקום הזה לעולם הוא עומד לנו במצב כזה שאנו מכירים שלנו הצדקה לדרוש ששום יד זרה לא תגע בכל מה שהוא מכוון נגד הכותל הקדוש הזה שהוא שארית מחמדנו.אין לנו עסק על דבר האבנים, מאיזו תקופה הם. לנו העיקר הוא המקום והאוויר הקדוש שכנגדו עד רום שמים. ואנו דורשים מהממשלה שתעמיד אותו כלו תחת באי-כח היהדות, וכל מה שיהי' צריך תקון בו, נהיה אנחנו המתקנים...". ד-ו : מחלוקות הם מהות היהדות עד כדי רציחות בין בית הלל לבית שמאי בעניני הלכה (אך שנובעים מהצורך בשליטה...). ה- נשות הכותל (ואיני נימנה עליהן!) רוצות להתפלל בדרכן. ראי הדרך בה גייר הלל 3 נכרים. הדרך האלימה של הנהלת הכותל שמונתה ע"י שלטון חילוני לאחר 67 אינה דרך התורה. אזכיר לך רק את מכתבו של הבעשט בעניין החרם שהטילו קהילות באירופה על השבתאים שהביא להתנצרותן! שבת שלום. לא בכדי מצאו לנכון לקשור בין החידוש האדיר של היהדות, השבת, לבין השלום, שגם הוא אחד השמות של ה'. שבוע טוב
כתוב תגובה ל- יאיר4
תגובה
  ר. א.   23/02/20 09:42
א. יש הבדל בין תגובות שנשלחו אלי לבין כתבות טלויזיה. וחוץ מזה דבר שנעשה בשבת וידוע לי שנעשה בשבת, אני באמת לא יכולה לקרוא. ב. מה שציטטת בדיוק אומר שהכותל הוא כן מקום קדוש. ג. אף אחד חס וחלילה לא רצח אף אחד מתלמידי בית הלל ובית שמאי. אלא מדובר במונח לשוני שגם אנחנו משתמשים בו לפעמים. כשאנחנו אומרים "היא הרגה אותי" וכדו', ומתכוונים שהיא כעסה עלי, וכדו'. ראה גם כאן ד. נשות הכותל הצהירו בפייסבוק שלהן שהן לא מאמינות בקדושת הכותל בכלל. הקצו להן מקום משלהן עבור הפולחן שלהן והן הצהירו שהן לא הולכות אליו כי אין בו "נראות" כלומר כל מטרתן היא להתריס ולהקניט ולהציק. קצת קשה להתמודד עם העובדות אך זו המציאות. ה. מקום קדוש צריך שיהיו בו נהלים המתאימים לדת של אותו מקום. הכותל הוא קדוש ליהדות ולכן נהליו צריכים להיקבע על פי היהדות. הנהלת הכותל והאופן שהכותל מנוהל נעשים לשביעות רצון של 99% מאזרחי ישראל. אלו שלא מתאים להם עם זה הם קומץ אנארכיסטים שרוצים להרוס את היהדות של מדינת היהודים, וכל זה במימון של כמה תורמים מתבוללים אוטו אנטישמיים מחו"ל. ו. שמעת על הקורונה? אולי נרחם על חולי הקורונה ונאמר שאם נבודד אותם הם עלולים חלילה להיפגע ולכן בואו נתקרב אליהם, נלמד מהם, ננשום את האויר שלהם ונשתעל איתם ביחד. הבנת?
 ראה גם כאן
כתוב תגובה ל- ר. א.
את מחמירה עם עצמך
  יאיר4   24/02/20 18:15
וכנראה לכן עם האחרים. 1. אין איסור לקרוא פוסט שנכתב בשבת וגם לדידך הפוסט נועד לקריאת הכלל. זה לא פוסט אישי. הצורך להימנע מהחמרה בעלמא הוא קריטי בימים אלו. ראי לדוגמא, הצורה בה דחה הרב אוירבאך את הטועים בנושא מה מותר ומה אסור בעניני חשמל בשבת וביומטוב. 2- הרב קוק התפתל מאוד בנושא המלה קדוש. אבל גם הוא מסביר ההבדל בין המקדש לחומה כלשהי מסביבו. 3- הצורך הימנעות מהחמרת יתר הייתה חיונית מאז ומעולם ובוודאי גם היום. "כח דהיתרא עדיף": נשות הכותל מתכוונות להתפלל באמת והן מניחות תפילין כי החיוב בתורה לא נאמר לגברים בלבד. המגבלות השונות ששמו חכמים בנושא נובעות מגדרות וירטואליים שניסו לפתור בעיות אחרות. אני בטוח שאת מודעת היטב להתפתחות אל תבשל גדי בחלב ל 6 שעות ולעופות.- אם תחמירי פחות עם עצמך, תמצאי בוודאי זכות גם בנשים אלו שעושות מה שלא עושה 80% מהיושבים בציון.
כתוב תגובה ל- יאיר4
תשובה
  רינה א.   24/02/20 18:32
1. פוסט שנכתב בשבת אני לא יכולה לקרוא גם אחרי שבת - לא יכולה כי זה באמת גורם לי כאב. ואני לא נכנסת עכשיו לדיון ההלכתי בנושא, שהוא לא כ"כ פשוט. 2. הרב קוק לא התפתל. הרב קוק אמר בצורה ברורה שהכותל הוא מקום קדוש. ברור שיש דרגות בקדושה וקדושת המקדש גבוהה עוד יותר - אבל גם הכותל הוא מקום קדוש, נקודה. 3. "נשות הכותל" זו קבוצה מאוד הטרוגנית. בתוך הקבוצה יש אמנם בודדות שבאמת רוצות להתפלל, וברור שהן, כמו כל אחת אחרת, יכולות לבוא להתפלל מתי שהן רוצות! וכל כך חבל שהן נסחפות לפולחן כל כך בעייתי וכל כך מסוכן, ולנוסח שגורם לשמונה עשרה שלהן להיות אוסף של ברכות לבטלה. 4. אני בהחלט מודעת לצורך להתייחס לקבוצה הזו בחמלה, מתוך הבנה שאצל רובן יש כאן טעות שנובעת מאי ידיעה, אי הבנה, קורטוב של בורות, ומחשבה שהן עושות מעשה טוב. אבל: אני לא מצליחה בשום פנים ואופן להבין ולקלוט איך הן ממשיכות במעשים שלהן כשהן רואות עד כמה זה מכאיב לנשים האחרות. מצטערת. כולנו בני אדם וכולנו לפעמים טועים, אבל אני לא מסוגלת להשלים עם רוע.
כתוב תגובה ל- רינה א.
זה "המשחק" של האורתודוקסים?
  בן נאמן   21/02/20 02:02
יאיר 4. כתבת: "הכותל הוא חיצוני לביהמ"ק והרבנות התנחלה בו באמצעים פוליטיים והקימה בית כנסת אורתודוקסי". אז אתה מודה ש"מגרש המשחקיים" הזה שייך לאורתודוקסים, אז למה אתם מפריעים ב"משחק" שלנו? לכו ל"שחק" במגרש שלכם, הרי אתם אנשים טובים ששואפים לצדק ושלום, לא? אני לא תמים. לי ברור שאתם לא אנשים טובים.
כתוב תגובה ל- בן נאמן
משחקים?
  יאיר4   21/02/20 18:02
אני מצטער שזכות יהודי להתפלל בדרכו היא משחק עבורך. קשה לך ולרינה לעכל את השפעת שיקולי לחץ חברתי ומשרות על ההחלטה להדיר מתפללים מסוג אחר. איני צריך לספר לך בוודאי על מלחמת החורמה נגד החסידים עד כדי הסגרה לשלטונות ואת הרציחות בין בית שמאי לבית הלל. הדרה זו שלך, נוגדת לדעת הרמבם כל עוד לא מנסים להמיר את דתך.
כתוב תגובה ל- יאיר4
ואם הכותל היה פנימי לבית המקדש
  סתם שאלה   21/02/20 11:36
ואם הכותל היה חלק פנימי של בית המקדש, האם "נשות הכותל" וגרורותיהן לא היו מפגינות ודורשות להכנס לשם עם טכסים מלאכותיים שהן ממציאות... ??? הצחקת אותנו...
כתוב תגובה ל- סתם שאלה
ביצה שנולדה ביום טוב?
  יאיר4   21/02/20 18:11
השאלה שהקשית אכן קשה אך דינה כעניין הביצה המפורסמת. אך מציע אני שתנהג כהלל בעניין קירוב שלושת הנכרים שהתגיירו. שאמרו הרי, קפדנותו של שמאי ביקשה לטורדנו מן העולם, ענוותנותו של הלל קרבנו תחת כנפי השכינה.. שבת שלום
כתוב תגובה ל- יאיר4
חיללת שבת בתגובתך
  רינה א   22/02/20 20:14
כל מילה נוספת מיותרת.
כתוב תגובה ל- רינה א
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il