s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נישול וניחשול
מאת: מיכאל שרון  |  13/02/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אתה, מה זה יצירתי, שלא לומר מנותק
  מהמציאות   13/02/06 12:26
כתוב תגובה ל- מהמציאות
הוצאת לי מהפה
  Jon   13/02/06 17:58
כתוב תגובה ל- Jon
2
מאמר מנופח, מנותק, כמו בעליו
  ילד טיפש   13/02/06 12:32
כתוב תגובה ל- ילד טיפש
3
עכשיו ירד לי האסימון -
  אחד שהתפכח   13/02/06 13:29
עכשיו אחרי הניתוח המזהיר בחכמתו של הכותב, הבנתי איך ומדוע במשך 2000 שנה היה העם היהודי המנושל והמנוחשל - העם האלים והפושע ביותר בתולדות הציויליזציה.
כתוב תגובה ל- אחד שהתפכח
הערתך נבונה. אך: היחודיות היהודית א
  מיכאל שרון   13/02/06 14:58
כמה קווים של היחודיות היהודית בתפוצה

1) בדלנות ואוטונומיה:

העם היהודי שמר על טוהר רוחני ורמת חינוך גבוהה במשך מאות שנים במחיר בדלנותו. וכן מערכת החינוך היהודית היתה לרוב עצמאית ונוהלה על-ידי היהודים עצמם. העם היהודי שמר על בידול ואטונומייה. כך למשל, בפולין במסגרת הסדר "תחום המושב" ו"ארבע ארצות" היתה ליהודים, כמיעוט לאומי ניכר בגודלו, אפילו אוטונומיה ממשית (ולא רק עקב התבדלות פנימית) לנהל את עניינם כרצונם. עקב אי היטמעותם ואי שאיפתם להתמזג בחברה ה"גויית" שמסביב, לא היפנימו היהודים את ההשפלה והמגמה לניחשול. ולכן, הדבר לא הישפיע על תודעתם, המוטיבציה שלהם ומאמציהם להתקדם בתחומי הרוח והכלכלה.

הבדלנות היהודית היא מנוגדת למגמה הכללית המצוייה אצל מהגרים להיטמע (ולא להתבדל) בארצות החדשות. כך למשל, המהומות לפני כ-3 חודשים של מהגרים בצרפת, חלק גדול מהם מוסלמים, נעשו בדיוק על-רקע זה - תביעתם להיטמע בחברה הצרפתית והטענה שהצרפתים מונעים זאת מהם ושומרים על מעמדם הירוד, על חינוך גרוע ועל מניעת יצוג הולם.

2) אי הפנמת הדיכוי, ההשפלה ומגמות הניחשול:

דבר גורר דבר, וכך, משום שהיהודים שמרו על אוטונומיה פנימית שאינה מושפעת מעמדות הזלזול והדיכוי של הסביבה, וגם בגלל תרבות של למדנות והעמקה, הם יכלו להתפתח באופן אישי, למצות את הפוטנציאל שבהם, ולהגיע, רבים מהם, לעמדות של עושר כלכלי, דבר שנתן להם יותר כוח ומשאבים להתמודד עם מגמות הגזענות והדיכוי.

3) ניידות - אי מחוייבות לארץ המושב, ומעבר ממדינה למדינה:

אין לשכוח שעקב בדלנותם והאוטונומיה הפנימית שלהם, היהודים לא גילו לרוב זיקה עמוקה לארצות בהם ישבו, כך שכאשר הרדיפות נעשו ללא נשוא, הם פשוט עברו לארץ אחרת. כך, רבים מיהודי גרמנייה היגרו במאה ה-13 לפולין כאשר מלך פולין היזמין את היהודים להתיישב בארצו. כ-‏2.5 מיליון יהודים היגרו בין 1880 עד 1920 מהקיסרות הרוסית לארה"ב, קנדה ואוסטרליה, ואילו לא"י היגרו באותה תקופה 80,000 . אפילו הרמב"ם, כאשר חש במצוקה קיומית ותרבותית בספרד ובמרוקו, עבר לגור במצרים, שם נהנה ממעמד מורם כרופאו האישי של השליט הערבי הגדול והנאור סלאח א-דין.

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
העם בעל התרומה הענקית והסבל הענק
  מיכאל שרון ל"מתפקח"   13/02/06 19:21
ל"מתפקח" שלום. חשבתי שכתבת את דבריך באירונייה על-מנת להפריך את הדברים שיצגתי. שהרי היהודים סבלו מגזענות ורדיפות, ואף על-פי כן היגיעו להישגים כבירים. לכן סברתי שאתה כותב באירונייה את האפשרות ההפוכה שלא התקיימה במציאות: "היהודים כפושעים ואלימים", תוצאה שלדעתך היתה עשויה להשתמע מהמאמר. אלא שבניגוד לכך, היהודים סבלו מגזענות, ואף על-פי כן לא הפכו לפושעים ואלימים, אלא ההפך המוחלט מכך. לכן כתבתי לך שהערתך נבונה, דהיינו מצביעה לכאורה על הפרכת גישתי ביחס לגזענות. האם טעיתי בהבנתי כלפי דבריך, וסתם כתבת דברי הבל ההפוכים למציאות, ללא מחשבה מאחריהם, בכתבך ש"היהודים הם פושעים ואלימים"?

מכל מקום, ניסיתי להראות בתגובתי מדוע היהודים היגיעו להישגים כה גבוהים, חרף הגזענות נגדם.

אבל אל תשכח שאחר הכל וחרף הישגיהם היהודים אף הושמדו בהיקף נרחב בתקופות שונות, אולי דווקא בגלל הישגיהם הגבוהים שגררו צרות עין נוראה כלפיהם - וכי אין הג'נוסייד מהווה את הנישול האולטימטיבי? והרי קורבנות גזענות אחרים לא סבלו מרדיפות והשמדה בשיעור כה גבוה, דבר שאף הוא מצביע על היחודיות היהודית בתפוצה.

כפי שכתבתי פעם: העם בעל התרומה הענקית והסבל הענק.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון ל"מתפקח"
נתוח מזהיר? מיכאל שרון מתפעל מעצמו
  איש קטן ונפוח   13/02/06 15:50
כתוב תגובה ל- איש קטן ונפוח
4
תיקון: שנות העשרים ולא שנות הישרים
  מיכאל שרון   13/02/06 13:43
זאת בפיסקה: כך גם עשו האשכנזים בני הזרם ה"סוציאליסטי" מהעלייה השנייה לעולים מתימן, ראה פרשת המושבה כינרת בשנות הישרים [צריך להיות: שנות העשרים], כאינדיקצייה מאלפת.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
5
גם הקורבנות הם מקרבנים בפוטנציה
  כרמית   13/02/06 13:48
דבריך, מיכאל, נכונים. תופעת הקירבון הגזעני לא רק שהתקיימה בישראל בראשית ובאמצע המאה ה20, אלא שקיימת גם כיום. אלא, שכיום הקרבנות כבר אינם עולים ממרוקו או אלג'יר אלא מברה"מ לשעבר ומאתיופיה.

אבל: גם הקרבנות הופכים למקרבנים, כשניתנת להם עמדת כוח וההסטוריה האנושית משופעת בדוגמאות. האם המוסלמים, שאותם אתה תופס, חלקית בצדק, כקרבנות של המערב, לא קירבנו את השחורים באפריקה, והפכו אותם לעבדים נרצעים שנסחרו כמו גמלים? האם הם לא השפילו אוכלוסיות חלשות מהם? בוודאי שכן.

אשר לאיסלמיזציה האלימה שמשתלטת על הגלובוס: לדעתי, לא משנה מה מקורה של התופעה הנלוזה הזו, חייבים לשרש אותה בצורה תקיפה. וזה לחלוטין לא קל.
כתוב תגובה ל- כרמית
כרמית, דבריך בעלי טעם. אבל: האיסלאם
  מיכאל שרון   13/02/06 15:31
לא צריך להגזים בנושא זה, שאינטלקטואלים רבים במערב ובישראל נישאבו אליו, נישאבו לטרנד הזה של "מלחמת ציויליזציות" תוך הגזמות בנושא "ברבריות האיסלאם". והתחילו לסלף את העובדות, תוך הסחפות בהגזמות יותר ויותר. האיסלאם היה למשל הרבה פחות דורסני מהנצרות. ואולי, עד כמה שהדבר מהדהד כרגע לא סביר לאור שטיפת המוח שקיבלנו (שנעשתה ברובה בכוונות טהורות, אמנם) האיסלאם (למעט זרמים קיצוניים וכן מדינות כמו אירן) הוא הסובלני ביותר מבין הדתות המונותאיסטיות ברוב רובן של המדינות בהן פרוסים מיליארד ושלוש מאות מיליון מוסלמים (כגון פקיסטן, אוזבקיסטן, קווקז, אינדונזיה, מצרים, ניגריה, תוניסיה, מרוקו, טורקיה ועוד) .

בהשוואה, הנצרות חיסלה אלפי אינטלקטואלים שהתנגדו לה. ההבדל בינה ובין האיסלאם, ששליחי מוחמד חיסלו מייד בנשק כמה אינטלקטואלים בודדים שהתנגדו לדת החדשה ופגעו בהפצתה ובכבוד מייסדה. מאידך, בנצרות לא הרגו מייד, אלא תכופות עינו במשך תקופה ארוכה עינויי תופת, קודם שהעלו על המוקד, או שפכו בפומבי את מעיו של הכופר קודם לשריפתו. גם היהדות כשיכלה, חיסלה מאות אינטלקטואלים יריבים, מתנגדים או סתם לגלגנים. אלישע הנביא לא חיסל באמצעות דובים עשרות ילדים שכינוהו "קרח"? אליהו לא חיסל מאות נביאים של דת מתחרה? ומה עם יהודה המכבי שחיסל מאות אינטלקטואלים שכונו "מתייונים"? משה, חיסל למעשה את 400 בני קורח, ואלפים רבים בפרשת העגל. אגב, אפילו האתונאים חיסלו את הפילוסוף הענק סוקרטס: בטענה ש"ליגלג על האלים"

מכל זה מצטייר שהאיסלאם, שחיסל מספר קטן של אינטלקטואלים מתנגדים, היא הדת הסובלנית ביותר בהיסטוריה, כפי שטוענים רבים, כולל אמריקנים שהתאסלמו.

בהקשר זה, יש כמה פסוקים של מוחמד, שמצטטים אותם שוב ושוב, כהוכחה לכך שהאיסלאם מטיף לרצח לא מוסלמים. זאת עבודה בעיניים של אינטלקטואלים ישראלים ומערביים קיצוניים, חלקם בעלי מופרעויות שונות, וחלקם מקבלים תגמולים יפים על הפצת השקר הגס הזה. בפועל, האיסלאם כמעט ולא חיסל בני דתות אחרות, והוא הדת המונותאיסטית הסובלנית ביותר. פסוקים אלה של מוחמד נאמרו בזמן מלחמתו במתנגדיו בחצי האי ערב, אך מעולם לא יושמו בפועל. בפסוקים אלה הוא מבדיל בין הכופרים (עובדי האלילים) שדינם מוות לכאורה (אף שהדבר לא בוצע מעולם, פרט לתקופת מלחמתו של מוחמד באויביו), ובין המאמינים המונותאיסטים האחרים - היהודים והנוצרים, שעליהם לפי מוחמד לשלם דמי חסות למוסלמים. האינטלקטואלים השקרנים מהזן שכה נפוץ בישראל ובחוגים במערב, ביטלו בהונאה גסה הבחנה זאת של מוחמד, והם אומרים שבמושג "כופרים" (שהינם בני מוות) מוחמד התכוון לכל מי שאינו מוסלמי. ואמנם בתקופת מוחמד ויורשיו היכריחו מיליוני עובדי אלילים להתנצר, כנראה תחת איומי מוות, אך לא היכריחו יהודים ונוצרים להתאסלם.

בפועל פסוקים אלה לא יושמו מעולם. האיסלאם אומנם כבש ארצות רבות, כפי שעשו זאת גם הנוצרים, המונגולים ואחרים, אך בניגוד להם, לא הישמיד מיליונים מבני הארצות שניכבשו, והיה למעשה הדת הסובלנית ביותר בהיסטוריה. הנוצרים בהשוואה רצחו מיליוני "כופרים" בזמן מסעות הצלב, וגירשו את כל המוסלמים מחצי האי האיברי. ובמלחמת 30 השנה במאה ה-‏17, כדוגמא נוספת, הרגו גרמנים קתולים ופרוטסטנים זה את זה במיליונים, תוך השמדת שני שליש מאוכלוסיית גרמנייה. לפני מספר שנים ביצעו נוצרים רצח עם של מוסלמים בבוסנייה, ומנהיגיהם כיום עומדים לדין בטריבונל הבינ"ל בהאג. בניגוד לנוצרים, שגרשו מיליוני מוסלמים מספרד, אפשר האיסלאם לנוצרים וליהודים לחיות בארצותיו בשקט ובשלווה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
טעות: "להתאסלם" ולא "להתנצר"
  מיכאל שרון   13/02/06 16:06
זאת בסוף הפיסקה הרביעית בתגובתי לכרמית: "ואמנם בתקופת מוחמד ויורשיו היכריחו מיליוני עובדי אלילים להתנצר [צריך להיות: להתאסלם], כנראה תחת איומי מוות, אך לא היכריחו יהודים ונוצרים להתאסלם.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
כרמית ואחד שהתפכח שניהם מיכאל שרון
  מיכאל חדד את תגובותך   13/02/06 15:49
כתוב תגובה ל- מיכאל חדד את תגובותך
כרמית: כרמית גרינפלד-זרביב שכתבה
  מיכאל שרון   13/02/06 16:00
כאן מספר מאמרים מצויינים.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
6
ממשלות המערב נכנעות לערבים
  ציון ששון   13/02/06 13:58
אלו רצו מדינות המערב לנצל את הערבים באפן כלכלי לא היו מאפשרות להם להעלות את מחירי הנפט. והרי מדינה כמו ערב הסעודית תלויה לכל צרכיה ביבוא מן המערב.

המהגרים הערבים בארופה זוכים לדיור חנם ולמענקי סעד שלא יכלו לחלום עלום בארצות מוצאם ולכן הם נוהרים לשם.

בבריטניה הניחו לאבו חמזה להטיף לרצח ולטרור במשך שנים כי לא רצו לפגע ברגישות הערבים. יותר נכון - חשבו כי אם לא יפגעו בו הטרור שלו יהיה מכוון נגד מדינות אחרות ולא נגד בריטניה. בארופה אוהדים את הטרוריסטים הערבים כי רואים בהם אויב של היהודים בלבד, ומה טוב ומה נעים לאנטישמים לספק את תאותם. אנטישמיות גלויה נחשבת לא מקובלת בחוגי השמאל אחרי מלחמת העולם השניה ובכן התמיכה בערבים היא דרך טובה להגשים את הגזענות.

כתוב תגובה ל- ציון ששון
האמת: הנפט - בבעלות חברות אמריקניות
  מיכאל שרון   13/02/06 15:45
המונופול על הנפט הערבי הוא אחד ממקורות כוחה והשפעתה הגלובלית הגדולים ביותר של ארה"ב. ההתבכינויות האמריקניות בנושא הם צביעות לשמה וניסיון למסך את המציאות.


ראה בנושא זה את המאמר: האינטרס האמריקני, הפונדמנטליזם והנסיגה
nfc.co.il

במבוא למאמר כתוב:

לארה"ב יש במידה רבה מונופול על שיווק האנרגיה - הנפט - בעולם. מקורו במזרח התיכון. זהו אחד ממקורות השפעתה הגדולים ביותר של ארה"ב בעולם, מדינית וכלכלית. ומסיבה זאת, פחדה העצום של ארה"ב הוא הפונדמנטליזם הערבי, והיא עושה הכל, או כמעט הכל, כדי שההמונים הערבים לא יפלו כפרי בשל לזרועות הפונדמנטליסטים תוך ניסיון לרצותם. איזו השפעה נודעת לעניין על הלחצים האמריקנים לנסיגה ישראלית, ומה מימדי נסיגה זאת?
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
7
היחודיות היהודית ב' (המשך)
  מיכאל שרון   13/02/06 15:04
4) תקופת ההשכלה באירופה ואילך:

בסוף המאה ה-18 עקב התפתחויות בתחום זכויות האדם והחופש החברתי והפוליטי במרכז אירופה (והמהפכה הצרפתית), החלו היהודים להנות ממעמד שווה וחוסר אפלייה. עקב מסורתם הלמדנית העצמאית במשך מאות שנים, הם יכלו "לתרגם" זאת בנקל להישגים גבוהים בתחומי האקדמיים, המדעיים ותחומי הרוח הכלליים שניפתחו בפניהם, דבר שהאיץ מצידו את התקדמותם החברתית והכלכלית. ראש ממשלת האימפריה הבריטית בסוף המאה ה-19 היה יהודי מומר אך בעל גאווה לאומית יהודית - בנג'מין ד'יזראלי. גדולי הפיננסים של אירופה היו יהודים -משפחת רוטשילד, הברון הירש ועוד. רבים מהיהודים קיבלו תוארי אצולה או נהנו ממעמד אצולה (אפילו סבי אימי, מאוריצי' ויטלין שהיה בעל אחוזה גדולה בגליציה, פולין, אם להעיר הערה אישית). חצי מיליון יהודי גרמנייה בתקופת רפובליקת ויימאר בשנות ה-20, קיבלו פרסי נובל במשך 10 שנים במספר רב בתחומי המדעים והרוח, הרבה יותר מאשר מיליוני יהודים בא"י במשך 100 שנות ההתיישבות הציונית.

5) הרצון להצר את רגליהם של היהודים כתגובת-נגד להצלחתם העצומה בזמן קצר:

הצלחתם העצומה של היהודים תוך זמן קצר ביותר והגעתם לעמדות חולשות בכל תחומי הרוח, המדעים והממשל (שלושת ענקי הרוח המשפיעים ביותר מאמצע המאה ה-19 היו יהודים: איינשטיין, פרויד ומרקס. זאת שלא להזכיר את גדולי הפילוסופיה היהודים קארל פופר, לודוויג וויטגנשטיין ואנרי ברגסון. מייסדי הפיזיקה הגרעינית ואבות פצצות הגרעין של ארה"ב ובריה"מ היו אף הם יהודים ועוד), הישגי ענק אלה בזמן כה קצר עוררו צרות עין, שנאה ורצון להדיר את היהודים ממעמדם ועמדות ההשפעה שלהם.

ניתן איפוא לאמר, שהאנטישמיות המודרנית, שהיתה קטלנית ובהיקפים גדולים יותר מכל אנטישמיות בעבר, עוצמתה הגדולה אכן מבטאת את הרצון להדיר את היהודים מהמעמד הרם אליו היגיעו ולנכס את קנייניהם וזכויות הענק שלהם, בדיוק כפי שנאנר במאמר כאן.
כך למשל הצורר היטלר אמר לאיש שיחו ("שיחות עם היטלר" מאת הרמן ראושנינג, ג'נבה, 1940), כי "קח 10 יהודים ושגר אותם לשוודיה, ואלה תוך זמן קצר ישתלטו שם על המדינה ועל עמדות המפתח; ולכן יש להזהיר, להתריע בפני השתלטנות ויכולת ההשפעה היהודית ולבלום אותה ביד ברזל"
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
8
gizaanut
  j.b   13/02/06 18:14
no such thing! raceisem is in acutuality fear of the unknown(xenophobia).men allways tried to control it emidiate surroundings by prejudicing the unknown.so in a way every humen is racist!as far as muslams go i feel they let the SHABAB run the show,let me remind everyone what king agripa told the jews of the day 2000 years ago:you lost your chance for uprising it's to late,if you go to war ,in order to win you'r going to violate the very LAWS you'r trying to protect.!!!! the muslims in general are like the jews of hordos time i.e anything goes.and if they want to play the childish game of MY DADY IS BIGER THEN YOURS then fine bring it on.
כתוב תגובה ל- j.b
נראה לי שאתה טועה: רתיעה ולא פחד
  מיכאל שרון   13/02/06 19:49
אתה כותב שגזענות היא "פחד מהבלתי ידוע". אלא שבביטוי אותו אתה מזכיר - "קסנופוביה" - הפוביה מורה יותר על רתיעה מאשר על פחד. (קסנו - זר. פוביה - רתיעה).

אלא שבניגוד לדבריך, גזענות מתפתחת דווקא בין עמים או קבוצות אתניות הנימצאים בקירבה ביניהם, על אותה טריטוריה, לרוב. יוצא שגזענות מתפתחת דווקא כלפי הקרוב לך ולא כלפי זה הרחוק ממך, שאינו מוכר ואינו ידוע. מכאן שתפתח רתיעה וסלידה גזענית דווקא יותר כלפי מי שידוע לך במידה גדולה, ולא כלפי הבלתי ידוע, כפי שאתה טוען.. כאמור, לא מדובר ב"גזענות" בפחד מהאחר, בפחד ממושא הגזענות, אלא מדובר ברתיעה (פובייה) וסלידה ממנו (נושא הסלידה והגזענות עלה בשנתיים האחרונות בארה"ב במחקר אודות הגזענות).

אכן, קיימת התופעה של פחד מהבלתי ידוע, אך היא קשורה לתופעות אחרות ולא לתופעת הגזענות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
הרתיעה הרגשית בשרות "אינטרס" מנשל
  מיכאל שרון   13/02/06 20:25
צריך להוסיף כאן כי רגשותינו (הנוצרים במוח הלימבי) אינן סתם קפריזות ערטילאיות חסרות פשר, אלא משרתים מגמות השרדותיות, והתפתחו (הרגשות) אצל יונקים במשך מיליוני שנות אבולוציה. זאת באופן המספק כעין המלצות למוח התבוני (הנאו-קורטקס -קליפת המוח), המלצות שאתה יכול לקבל או לדחות. המלצות אלה בנויות על ניסיון מצטבר של מיליוני שנות אבולוציה, כיצד כדאי לפעול במצב נתון, באופן שיקדם את האינטרס הקיומי וההשרדותי שלך.

__________
ספר המציג את תפקודם הקיומי של הרגשות, אירגונם במוח והקשר שלהם עם התבונה
amazon.com
_____________

וכך, גזענות היא בראש וראשונה עמדה, אך עמדה כזו שניספח אליה, בבחינת תוצר מוחי נילווה, רגש הסלידה והרתיעה.

עמדה זאת משרתת מעין אינטרס קיומי, אינטרס מרושע אומנם - להדיר ממשאבים, לנשל ולנכס את זה שזכאי לקניינים אלה בדין עקב תרומתו ויכולותיו. יש לזכור כי ברגע שאתה מנשל קבוצה כלשהיא ממשאבים, יש פחות "מתחרים" בחלוקת עוגת המשאבים, ונופל בחלקך או בחלקה של הקבוצה עליה אתה נימנה, נתח יותר שמן.

ואכן, במצבי התכווצות כלכלית ומישקית, כשקטנה העוגה, עולה רמת הגזענות והשנאה בין קבוצות. ואילו במצבי שפע כלכלי, הגזענות, השנאה והסלידה בין קבוצות ובין סקטורים באוכלוסיה - פוחתת.

מחקריו של האתולוג והביולוג הדגול פרופ' קונרד לורנץ הראו למשל, כי כאשר דגים רבים היו ממוקמים באקווריום קטן יחסית ובתנאי מחסור, עלתה מאד התוקפנות ביניהם זה כלפי זה. זוהי תוקפנות ואיבה בין בני אותו מין, בניגוד למלחמת המינים (מין כנגד מין אחר) עליה היצביע דרווין. עלינו לזכור כי במובנה המקורי, זה של דרווין, מלחמת הקיום וההשרדות היא בין מינים שונים ולא בין בני אותו מין. היו אלה פילוסופים חברתיים (ולא מדענים כדרווין) שהעניקו למושג "מלחמת קיום" את המשמעות החורגת מההקשר המקורי, של מלחמה בין בני אותו מין, כשהכוונה לבני האדם.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
ani lo toe
  j.b   18/02/06 20:17
all animals dislikes are at instinct level(the self awhernes is lower)since humens SELF is so high ,any IDEA become the foundation rock against any other IDEA,hence racizem.
כתוב תגובה ל- j.b
9
The wake up for Uropeans-Then fine
  AMR   13/02/06 20:13
כתוב תגובה ל- AMR
10
שוב חוזר וממוחזר הנושא של ניחשול
  אבנר-מני   14/02/06 01:10
המיזרחים ואסמכת הערבים לסיפור הניחשול.
רוב אם לא כל היהודים הצפון אפריקנים מארצות שהיו בשילטון צרפת שהיו בעלי השכלה תיכונית לפחות ולכן גם בעלי מקצועות מכניסים;כל היהודים האמידים;כל אלה עברו את תהליכי המודרניזציה המערבית עוד בארצות מוצאם הערביות-מוסלמיות;הם לא הגיעו לישראל או שהגיעו והסתלקו מכאן במהרה.
כל הללו עברו לצרפת-בלגיה-קנדה שהן כמובן ארצות דוברות צרפתית.
עובדות אלו היקנו ליהודים המהגרים אליהן יתרונות ברורים-היקלטות מהירה משום שאין מחסום של שפה,יש השכלה מתאימה ומקצועות המקנים שכר ועמדה חברתית נאותים.
לעומתם רוב הבאים לישראל היו מהשכבות הירודות ביותר שחיו שם.חלקם פשוט בורים ועמי ארצות שלא ידעו צורת אות.
רובם בעלי השכלה כללית נמוכה או השכלה תורנית נמוכה בלבד ובעלי מיקצועות פשוטים.
ההשוואה בין המהגרים לצרפת ולישראל הינה מופרכת ומאחר שההבדלים העמוקים ידועים לכותב ולשאר הכותבים כמוהו הרי ש
היא גם זדונית ומרושעת וכוונותיה רעות ומטרתן להכפיש את הקולטים =המימסד האשכנזי ובעיקר הקיבוצי-מושבי.

במיוחד המצב קשה בכל מה שקשור להשכלת נשים שהשכלתן היא הקובעת את השכלת הבנים(וידוע יחס האיסלאם והיהודים הדתיים למקומה-ערכה -חשיבותה של האישה והנכונות שתהיה שווה לגבר במישפחה ובחברה).

הם באו נחשלים ואי אפשר היה לנחשל אותם משום דבר שלא היה להם.(איך אמר מרוקאי הגון וישר על הטענות מסוג זה?אבא שלי חתם עם האצבע.מה הם רוצים?למנות אותו למנהל בי'ס?).
הבעיה קיימת גם מצד הכבוד המפורסם.במרוקו היו מוכנים לעבור את תהליכי המודרניזציה.כאן זה לא מערבי אלא אשכנזי.למה מה קרה?מי מת?אשכנזים ילמדו אותם מתמטיקה אשכנזית?פיזיקה,אנגלית,בוטניקה,כימיה,היסטוריה וכד'?הכל אשכנזי.הם לא ישתכנזו.הם יחזירו עטרה ליושנה.הם ידבקו בתרבות ארץ המוצא שלהם.הכי חשוב זה אוכל,אח'כ לקיים שיבטיות מישפחתית חמה ודביקה וחס וחלילה שבת תילמד ושבן יעזוב את הוריו וילך לעיר אחרת או שההורים ישקיעו כסף בלימודיו.
בקיצור מר ניחשול,תספר סיפורי אלף לילה ולילה במקום פשוט לפתוח את הראש והלב,להושיב את התחת על כיסא ולהתחיל ללמוד.
איך אמר מרוקאי אחד משדרות לאחר בחירת פרץ ופשיטת העיתונאים על העיירה?יכולנו ללמוד אבל זה לא היה בראש שלנו.שיחקנו כדורגל.ובכל מיקרה הוא מרויח היטב כעצמאי,גר בוילה והוא כמובן מנוחשל.
וכמובן גם הערבים מנוחשלים-בישראל,בצרפת,בדנמרק ובכל מקום אליו הם מגיעים.
מעניין-מדוע זהו פן משותף ליוצאי ארצות ערביות ומוסלמיות?בעיקר מצפון אפריקה.
חשוב לציין שיהודים שהגרו לישראל מארצות ערביות-איסלמיות מאסיה-סוריה-לבנון-מצריים-אירן-עירק התקדמו מאד וכמעט סוגרים את הפער עם האשכנזים.
כתוב תגובה ל- אבנר-מני
דברים כדורבנות. אבל -
  מיכאל שרון   14/02/06 04:30
המזרחים שקיבלו חינוך טוב, למשל כאלה שניקלטו בקיבוצים ובעליית הנוער, רבים מהם היגיעו לעמדות גבוהות. חלק קטן נוסף היצליחו לפלס דרך בניגוד לנסיבות הניחשול וההשפלה בכוח אישיות ותכונות אופי ורצון גבוהים. אך רבים, והלא הרוב הגדול של בני האדם אינם בעלי כוחות נפש יוצאי דופן ואינם מסוגלים לבצע חריגה מנסיבות חייהם, נוחשלו בבחוסר אמצעים והדרה ממשאבים, בחינוך גרוע ועם מורים גרועים בעיירות הפיתוח ובשכונות. ואלו, רבים מהם נפלו כפרי בשל בידיהם של פופוליסטים, מלבי רגשות זעם ומטיפים, ואימצו את ניחשולם כעמדה של התרסה וכיבוש עמדות והכרה מיליטנטית בכוח מה שיש ובכוח העדר והקולקטיב המנוכר, ללא רצון להשקיע משאבים (שמבחינת נקודת מוצא לא היו בנמצא) בהתפתחות אישית ואינטלקטואלית.

הבעייה עם מציאות של ניחשול, היא שאין היא פוגעת במיעוט של בעלי המשאבים, המשאבים המטריאליים או האישיותיים (כדוגמת האליטה של יהדות המגרב אותה הזכרת, שלא מעטים מהם היצליחו גם בישראל ולא רק בצרפת, ואני מדבר מתוך הכרות אישית) או באלה שהתמזל מזלם. הניחשול פוגע דווקא ברוב הגדול ומעוט המשאבים של האוכלוסיה. זאת ממש כמו רמת המחירים לצרכן וגובה השכר הממוצע במשק. בארצות אירופיות ובצפון אמריקה, שם רמת המחירים נמוכה מזו שבישראל,והמשכורות לשכירים גבוהות יותר, גם מעוטי האמצעים יכולים לחיות טוב ולרכוש כלים להתקדם בחיים. בישראל, עוד היבט של הניחשול היא רמת המחירים הגבוהה לצרכן בצד משכורות חרפה עבור עבודה, והזרמת הכספים והמשאבים האפסית לחסרי המעמד ומעוטי האמצעים. כך שאלה נידונים למעגל שאין להחלץ ממנו של חיי חרפה, אפס אמצעים ומשאבים וחוסר תקווה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
11
מה חידשת?
  יהודית מליק-שירן   14/02/06 06:44
"נישול כלכלי ורוחני - זהו שם המשחק מאחורי הגזענות. ותכופות גם - ניחשול, מניעת מיצוי הפוטנציאל האנושי של קרבנות הגזענות. ניחשול לדורות, במעין נבואה המגשימה עצמה בשרשרת המתגלגלת וחוזרת על עצמה שוב ושוב במהלך השנים."

מיכאל,
אלה משפטי המפתח של המאמר שלך. אני מוצאת שכיוון שעסקו בעניין הזה במשך השבועות שחלפו ודשו בו עד כדי להקיא, יכולת לכתוב משהו יותר טוב.
אל תהיה זנב לאחרים. יש לך כתיבה מדהימה, תהיה מקורי וחדשני, תהיה הראש שמוביל.

לא חידשת לי דבר. נמאס לי לקרוא דברים שחוזרים על עצמם רק מניסוח שונה או בעיבוי משפטים למה שכתבת בעבר. אני רוצה לקרוא מחשבות מעניינות בהירות שהן שלך ולא מצוטטות על-ידי אחרים.
ואם אתה חושב שקרבן וקרבון נוגעים רק באוכלוסיה שעלתה לארץ ממדינות חבר העמים ואתיופיה, טעות גדולה בידך. שורשי האלימות לא באים משם. הם מושרשים ומקובעים היטב בחברה שלנו. אבל, גם בזה דנת בעבר.
תעשה רגע חושבים עם עצמך ואל תחפש כותרת סנסציונית כשהעניין נלעס. היה מקורי.
כתוב תגובה ל- יהודית מליק-שירן
אפלטון: להשתאות נוכח מה שכבר נישחק
  מיכאל שרון   14/02/06 07:33
יהודית, כבר סוקרטס (ואפלטון שהביא את דבריו) אמר שרוב הנושאים מצטיירים כמוכרים ושחוקים עד לעייפה; אלא שההוגה, לדבריו, אמור להביא אותנו להשתאות ולהביט בפליאה, לגלות מחדש ברעננות עניין שכבר רק עורר פיהוקים. זאת באמצעות הצבעה על הבטים שלא ידענו אותם, אך לאחר מכן אנו אומרים: אבל כמובן, מדובר בעניין חיוני וחשוב, ואנו חשבנו שהדבר מיצה את עצמו.

מוצג כאן ההיבט הכלכלי והמנשל, ההיבט של האינטרס העצמי המרושע, מאחורי עמדה גזענית. זאת תוך התייחסות בין היתר, לזוועה של שואת יהדות אירופה ולהבדיל, לג'נוסייד בבוסנייה, וכן לשאלת העובדים הזרים באירופה והמהומות האלימות שם. ובהתאמה גם ניבחנת מחדש שאלת ניחשול המזרחים.

לאמר שבנושא "הניחשול" דיברו כבר לעייפה (ובאופן בולט פרופ' סבירסקי, שהיבליט את נושא ניחשול המזרחים), הינו היתפסות למילה אחת או שתיים המזדקרות בבולטות לקשב שלנו. תלוי גם מה מהות הדבר הנאמר, מהם המושגים בעזרתם פורסים את הנושא, ולא רק מלה או שתיים בולטות ונימת דיבור של קיפוח.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
12
כלכלה, מיותרות ותעוקה תרבותית
  מיכאל שרון   14/02/06 10:55
כלכלה, מיותרות עקב טכנולוגיה, ותעוקה תרבותית


תופעת העובדים הזרים באירופה הינה תופעה הקיימת מתחילת המאה ה-20 . עד כמה שהדבר מעניין, הרי דווקא בספרו של לנין "אימפריאליזם - השלב העליון של הקפיטליזם" מתקופת מלחמת העולם הראשונה, כמדומני, ניתן למצוא סטטיסטיקות דמוגרפיות מדוייקות מאותה תקופה, אודות שיעור העובדים הזרים במדינות מרכז אירופה ובמדינות נוספות.

נכון שהתהליך ההופכי לקולוניאליזם -זה של התיישבות אנשי הקולוניות המקומיים במדינות האם לשעבר, עונה על צורך כלכלי, כשם שכך היה הדבר בתחילת המאה - הצורך לעבודה לא מיומנת, שהינה עם זאת, זולה.

אם נבחן את ההגיון הפונקציונלי של מדיניות הענקת זכויות אזרחיות, ניתן לסבור כי למטרות הוזלה זאת, כמטרה לאטנטית, נשמרים רבים מהעובדים הזרים במצב של אי וודאות אזרחית מצד הבירוקרטיה המקומית, דבר המצמצם את מרחב המיקוח שלהם.

גם רדיפות מצד גורמים ניאו-פאשיסטים עשויות להתפס, מבחינת ההגיון הפונקציונאלי וחרף הזעזוע של חוגים מהוגנים, כגורם משמעותי בקביעת אי וודאות זאת והגברת התלות "למטרת" הוזלת עלות העבודה.

כך הניאו-פאשיזם הינו במידת מה פונקציונאלי (הגם שלא בהכרח מכוון) לכלכלה הקפיטליסטית באירופה.

הרי לכם גורם לעליית הימין הרדיקלי, דווקא באופן מובנה לקפיטליזם. האם לכן "שותקים" גורמים ליברליים?

ברם, דבר מה השתנה מתחילת המאה. תהליכי המיכון והאוטומטיזציה בתחומי יצור/שרותים רבים . במפעלי המכוניות למשל, כגון פיאט, אופל וכד', ממלאים רובוטים תפקידי אנוש לא מיומן מהעבר.

סביר שמגמה זאת תמשך עם ההתקדמות ברובוטיקה ואינטליגנציה מלאכותית. כך, הרובוטים, שמחירם יוזל עם הפיכת יצורם למסיבי יותר ויותר, ועקב שכלול וסטנדרטיזציה של תבניות טכנולוגיות ברובוטיקה - יחליפו יותר ויותר את כח האדם הבלתי מיומן.

דהיינו תפקידם הכלכלי של העובדים הזרים יהפוך יותר ויותר למיותר.

לכאורה, מצב זה נראה מרוחק במקצת בעתיד. אך הכוון והמגמה הזאת קיימת, ברורה בעליל, וצוברת תאוצה, ובכלכלה, *מגמות* שוליות marginal tendencies קובעות מצידן תהליכים חברתיים/פסיכולוגיים יותר מאשר *המצב השורר* ברגע נתון.

כך, עבור העובדים הזרים מצטייר עבור האירופי הממוצע יותר ויותר אופק כלכלי של מיותרות redundancy .

התעוקה התרבותית עקב הזרות הסמכותנית, העריצה, בעלת רליגיוזיות-היתר, הלעגנית בפנימיותה במידה מסויימת כלפי האירופי כפיצוי אונטולוגי לתחושת הנחיתות החברתית/כלכלית - תעוקה תרבותית זאת ניסבלת כיום פחות ופחות במעגלים חברתיים הולכים ומתרחבים, עקב הגברת המיותרות הכלכלית: מה שניתפס כלא נחוץ, אינו מחייב סבילות לתעוקה.

והרי לכם עוד סיבה לעליית הימין באירופה, שכן הימין הליברלי מאמץ, עם גבור מגמות אלה, יותר ויותר עמדות של הימין הרדיקלי בנושא המהגרים.

אם ניתוחי תקף או לפחות מסתבר, הרי אין סיבה נראית לעין מדוע הימין (ותרבותו הפוליטית) לא יגיע למעמד דומיננטי, בהדרגה אך בהתמדה, ביותר ויותר מדינות אירופיות, כפי שראינו מגמה זאת בשנתיים האחרונות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
13
אמת.
  איתמר- באר שבע   14/02/06 16:41
כתוב תגובה ל- איתמר- באר שבע
14
מיכאל שרון מופיע בשמות שונים
  סגנון נפוח ופלצני   14/02/06 18:54
אותו סיגנון פלצני משותף לכולם
כתוב תגובה ל- סגנון נפוח ופלצני
הבלים.
  מיכאל שרון   14/02/06 20:59
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
ראוי שתתווכח עניינית במקום נאצה
  מיכאל שרון   14/02/06 21:04
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
15
הגזמה ברוח ד"ר סטריינג'לב?
  מיכאל שרון   15/02/06 02:00
כתב לי כתגובה למאמרי מומחה ביטחון-לאומי אמריקני-יהודי נאו-ליברל החי בוושינגטון (אותה הוא מכנה: "בירת האימפרייה"..) שהינו גם עיתונאי:

re your arguments. Sorry, but the Jews in Europe have been successful in many fields in the aftermath of the emancipation and despite strong anti-Semitic sentiments. At the same time, those Jews were willing to become part of their western environment while maintaining their Jewish identity. Many of the Moslems in Europe are not willing to take that road. In fact, they want to enjoy the economic benefits of Europe (which even in the worst-case-scenario are better than in their own countries) without integrating in their societies. In fact, some are even are using terror against them. Maybe you can remind me when Jews in Europe or America used violence and burned embassies as a protest against anti-Semitic cartoons (and there were many). So I really don't see your point here. Most of these European societies are in any case very secular and adhere to the liberal multicultural nonsense that you don't seem to embrace when it comes to Israel. Leon

תשובתי:

- אך התייחסתי בדיוק לנושא זה, לתקופה שבעקבות האמנציפצייה בשני רשימותי בשולי מאמרי, אודות "היחודיות היהודית בתפוצה" א' וב'. היהודים הימשיכו לשמור על מעין בדלנות ואטונומייה באופן דיספוזיציוני גם אחרי האמנציפצייה, כך שכסוכלה מגמתם לסימביוזה יהודית-גרמנית (או אחרת), הרי שהם לא היפנימו את המזעור האונטולוגי הזה, וחזרו לאי מחוייבות וריחוק, תוך פיתוח ניכור ותנגודת. זאת כפי שעשו היהודים שתמכו במהפכה הבולשביקית תוך התנגדות לכוחות הלאומנות הרוסים האנטישמיים, או כפי שעשו פליטי גרמנייה מסוג אדורנו והורקהיימר, שפיתחו את אכזבתם ממה שארע בגרמנייה למסע צלב אינטלקטואלי כולל כנגד הדוגמטיזם והסגירות הפנאטיים באשר הם.


-
Many of the Moslems in Europe are not willing to take that road. In fact, they want to enjoy the economic benefits of Europe (which even in the worst-case-scenario are better than in their own countries) without integrating in their societies

אני סבור שהטעו אותנו בשיטתיות בנושא. נאו ד"ר סטריינג'לבים הממירים את "הקומוניזם" ב"איסלאם" ובמלחמת הציויליזציות" ניסחפו מעט. כאן, עם כל הזדהותי עד כה עם מגמה זאת של הנאו-ליברליזם בעל הזיקה של ביטחון לאומי (וכתבתי דברים דומים לשלך, בין השאר אודות "תעוקה תרבותית" של בני אירופה ביחס לערבים ראה הניתוח - faz.co.il mann.journal.lab.co.il ) - עם כל זאת, אני חושב שהיתה קצת היסחפות. אני חושש שהיתה גלישה להטעיות ואף לשקרים, אולי לא מודעים לעצמם. שכן הערבים דווקא מעוניינים באינטגרצייה, וזאת היתה בדיוק ססמתם במהומות האחרונות בצרפת, אומנם תוך שמירה על כמה סממני דת. הם טענו שהצרפתים, חרף הרטוריקה הליברלית והחילונית שלהם אינם מאפשרים להם זאת, אלא דוחקים אותם לפינה מבודלת.


כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
16
ההונאה ההיסטורית הגדולה ביותר בעת
  החדשה? מיכאל שרון   15/02/06 03:55
אתה הקורא הממוצע והסביר, בלתי אפשרי כמעט להאמין בכך, אך עברנו כנראה כולנו שטיפת מוח שקרית בעליל.


אפילו אתה, איש שקול, חכם וחרוץ, נניח, חש בכל ישותך שאני טועה, חייב לטעות באמרי שהאיסלאם רחוק מאד מאד מלהיות רצחני כפי שהיציגו זאת (הודעה 5 למטה: האיסלאם. תשובה לכרמית) אבל רגע, שאל את עצמך מדוע כל זה כל כך "ברור" לך? זו היא ההפנמה, היפנמת את השקר המחריד הזה עד שהוא נראה לך כה טיבעי, ממש חלק ממך. כן, ברור, הרי רבים מהערבים מצטיירים כפרימיטיביים וברבריים כאלה, חונכנו על שחיטות ביהודים שביצעו ערבים כאן, על אכזריות... אבל רגע, אחרי הכל מדובר בכמה? עשרות? מאות? ובמשך 100 שנות ציונות? וזאת מצד עם פשוט שהתקומם בכל ישותו נגד ההשפלה הנוראה שבפלישת זרים לאדמתו? וכי ז'בוטינסקי לא אמר בדיוק את זה, שכך היה נוהג כל עם נורמלי? אילו היית מיישב את סרבייה או קרואטייה, או אפילו את אירלנד, לא היו אלה מחסלים את הפולשים היהודים בנחישות, לא היו מחסלים את כולם? הערבים ביצעו מעשי רצח, חדורי זעם נורא, אך מה יבול הרציחות הללו (בניפרד מהנופלים בקרבות ישראל) במשך 105 שנות ציונות? אני חוזר ושואל, כמה? עשרות, מאות נניח?

וכמה הרגו בנו הגרמנים, בתקופה של 3 שנים (ולא במאה וחמש שנה) אף שהיהודים לא פלשו לאדמתם, ורבים מהם תרמו תרומה אדירה לאומה הגרמנית בכל המישורים, פיתוח הכלכלה, המדעים, המוזיקה, הפילוסופיה, הספרות, רבים מהם קבלו אותות גבורה במלחמת העולם הראשונה? כמה הרגו הגרמנים ב-‏3 שנים אף שבניגוד לערבים, לא פלשנו לאדמתם? 6 מיליון? נניח שהיגזימו מעט במספר העגול הזה, אז חמשה וחצי מיליון? וכמה הרגו ביהודים האוקראינים של בוגדן חמלניצקי ב-‏2-3- שנים? רבע מיליון? וכמה הרגו ביהודים הצלבנים?

כנראה הוליכו אותנו שולל במה שמצטייר כמעשה ההונאה ההיסטורי הגדול ביותר בעת החדשה. ואיני סבור שאני מגזים. לראות מיליארד ושלוש מאות מיליון מוסלמים כרוצחים קשים וטובחי המונים, לנאץ את דתם ולטפול עליה שקרים מהקשים מסוגם. האם כך זה במצרים, פקיסטן, אינדונזיה, טורקיה, ניגריה, אוזבקיסטן, מרוקו, תוניסיה וקווקז? או שמדובר רק במיעוט שבמיעוט קיצוני (כפי שכתוב באתר ה-CIA ), או במדינה פונדמנטליסטית אחת או שתיים, מתוך עשרות המדינות בהם מתפרס האיסלאם ברחבי העולם?
כתוב תגובה ל- החדשה? מיכאל שרון
17
הזורע הסתת שקרים קוצר סופה
  מיכאל שרון   16/02/06 21:00
נכון שהערבים סביבינו, חלק מהעולם המוסלמי, הם אויבינו הנחושים, החותרים לכלות את מדינתנו מהאיזור וכנראה להשמיד את רוב אנשיה. אבל האם הפתרון הוא לנאץ בשקרים את דתם של מיליארד ושלוש מאות מיליון מוסלמים, שמיליארד ומאה מיליון מהם אינם מעורבים כלל בסכסוך הישראלי-ערבי? הרי זה משחק מסוכן וקטלני, שהרי העסק יתפוצץ בפנינו יום אחד, הכרח שיקרה כך. יאשימונו במערב בשלב כלשהו בשיסוי המערב באיסלאם כולו, בהסתתו להלחם את מלחמתנו, בליבוי שקרים בוושינגטון, הסתת העם האמריקני בשקרים כנגד האיסלאם וסיבוכו וסיבוך כל מדינות המערב בטרור קשה ונחוש, בשליחות הציונות. אתם יכולים לשער מה יקרה אז.

אין כל בסיס, אבל כל בסיס עובדתי למסע הנאוץ הזה כנגד האיסלאם, ושקרים סופם שהם מתפוצצים וזורעים סופה. באתי להתריע בפני האיוולת המחרידה והחשיבה הנימהרת וקצרת הטווח הזו.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
18
קטל טהרני נוצרי והסילוף הגדול א'
  מיכאל שרון   17/02/06 01:50
האם האיסלאם הוא כה קטלני וברברי בהשוואה לדתות מונותאיסטיות אחרות? או ההפך הגמור מכך, הם היו במהלך הדורות קטלניות עשרות מונים יותר מהאיסלאם, ונעשתה כאן תעמולת שקרים חסרת כל בסיס עובדתי, ההופכת את הדברים על פיהם. וזאת תוך ניצול אסוסיאציות שגורות של האדם המערבי, שבן המזרח מצטייר תכופות בעיניו כ"פרימיטיבי וברברי כזה"... ניבחן לרגע את הדברים: דוגמאות מוכרות היטב של חיסול אינטלקטואלים מתנגדים מצד הנצרות בבחינת פרקטיקה רווחת (דבר המיוחס בלעדית לאיסלאם, כגון פרשת רושדי וספרו "פסוקים שטניים". הצהרת החיסול כלפיו היתה יותר ניסיון למזעור אונטולוגי של האיש ודעותיו, מאשר הכנות לביצוע חיסול בפועל) הם המדענים והפילוסופים ג'ורדנו ברונו ויוהנס הוס (וגם על גלילאו איימה האינקויזיציה בעינויים, עד שמהר לחזור בו מתורתו האסטרונומית, לפיה הארץ מסתובבת מסביב לשמש ולא ההיפך) . האינקויזיציה הדומיניקנית ("הלשכה הקדושה") עסקה בעקר בחקר המינות בקרב הנצרות, ובמסגרת זאת עונו למוות אלפי אנאבפטיסטים ובני כתות כמו-נוצריות אחרות. דוגמא נוספת המוכרת היטב: הפרקטיקה של הישועים והאינקוויזיציה כלפי הפגאנים בדרום אמריקה. לא רק המלך אטאהולפה עונה למוות, סחטו ממנו בקשת כפרה, ואז העלו את נישמתו שהיטהרה השמימה. היו עשרות אלפים עובדי אלילים שנהגו בהם בדיוק כך. בנוסף: פרעות הצלבנים, שהיו "לוחמים נוצרים" ביהודים באירופה בדרכם למזרח, כמו שריפת היהודים במגדל בעיר האנגלית יורק (הארוע הזה היה אחד החומרים ברומן הידוע של וולטר סקוט "אייבנהו"). כל דרכם למזרח היתה רצופה הרג יהודים באירופה. אבל כאן לא מדובר באפיזודות אלא בגישה מיסיונרית לוחמנית ו"מטהרת נשמות" באמצעות עינויים ואש, או סתם חיסול אויבים לנצרות הכופרים בישוע המשיח ו"מפיצים דברי כפירה מסוכנים בחברה הנוצרית" המכונה "הגוף של המשיח" Corpus Christi


כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
19
קטל טהרני נוצרי והסילוף הגדול - ב'
  מיכאל שרון   17/02/06 01:52
מאידך:

היבול הדל של טענת "קטלנות האיסלאם" -תשובה לדוגל בהתלהבות לא-ביקורתית בגישה זאת:

faz.co.il


קציר דל: המחשת דברי במלואם!

משהו לא ברור: אין בסוריה, לבנון ומצרים נוצרים? לא היתה באלכסנדריה קהילה נוצרית -יוונית גדולה שמתוכה יצאו משוררים וסופרים חשובים כגון קוואפיס? אפילו חלק ממנהיגי הטגרילה הפלשתינית הם נוצרים, כגון ד"ר ג'יבריל. וכי נוצרים אלה חשים מושפלים?

אתה עם כל חיפושיך במהלך 1300 שנות איסלאם, הבאת קציר דל למדי, לא כן? 600 יהודים נירצחו בתקופת מוחמד. והרי כתבתי בדיוק זאת, שפסוקי מוחמד המסויימים המצוטטים כה בהרחבה, היו יפים למלחמתו לכיבוש השילטון והאמונה בחצי האי ערב.

כן, העלית בכפך עוד מעשה הרג אחד ויחיד בתקופה שלאחר מוחמד, ביהודים, ב-‏1033 בגרנדה ובפס. כל זאת במשך 1300 שנה! כ-‏6700 יהודים (בהנחה שהנתונים אודות רצח גרנדה אינם מסולפים). כל השאר נראה כאפיזודות בודדות לתקופה קצרה, שכניראה נידלו מצד אלו שנברו בחומר בעמל רב, כגון: "1291 ו-‏1318- תבריז שבפרס - יהודים אולצו להמיר את דתם"... נו באמת, ב-‏1300 שנות איסלאם. והרי הנצרות הישמידה מיליוני יהודים, מול 6600 אותם אתה מציין ב-‏1300 שנות איסלאם. וכמה יהודים המירו את דתם תחת הנצרות? הרי בשנת 1800 היו בכל אירופה כמיליון יהודים. מיליונים רבים המירו את דתם בכפייה במהלך ההגמונייה הדתית הנוצרית ביבשת.

מצטער, לא רק שלא שוכנעתי, אלא שאף אני אסיר תודה לך על שחסכת ממני עבודה גדולה, והראית עד כמה דל יבול אי הסובלנות של האיסלאם במשך 1300 שנה, בהשוואה לנצרות, העולה עליו במובן טרגי זה בעשרות מונים.

תודה!

הדוגמאות שאתה מביא הן אפיזודות בודדות, הגם שקריאת הרשימה הקצרה משתלטת על הקשב, ומונעת פרספקיטיבות סבירות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
20
לספק שמן לגלגלי האנטישמיות? מצעד
  האיוולת. מיכאל שרון   17/02/06 18:05
אין לנו כל בסיס לספק שמן לגלגלי האנטישמיות. כשיש לאנטישמיות בסיס, היא מאשימה. כשאין בסיס, השקר איני מחזיק מים, בפרט מאז השואה. אכן, כבר כיום בארה"ב קיימות האשמות מצד הדמוקרטים כלפי הד"ר סטיירנג'לבים החדשים, הנאו-ליברלים בעלי גישות הביטחון הלאומי ההדוקות, המשסים את ארה"ב באיסלאם כולו. נירמז אודות מוצאם היהודי וזיקתם הציונית של רוב הד"ר סטריינג'לבים הללו, דבר שלדאבוני הוא נכון. כמעט כולם יהודים. יש כאן משחק באש, מדובר בעולם המוסלמי כולו, על משאביו העשירים, ועל האינטרסים של ארה"ב לא לנקוט במדיניות עויינת לאיסלאם - דבר העשוי להביא את הפונדמנטליסטים לכבוש את לב ההמונים ברטוריקה נגדית, אנטי אמריקנית ואנטי מערבית. ויחולל מהפכות פונדמנטליסטיות ברחבי העולם הערבי, ביתר שאת.

אני מכיר למדי 3000 שנה ויותר שנות היסטוריה יהודית, ומודע למעשי האיוולת הרבים שנעשו בהיסטוריה היהודית, גרועים מאלו אותם מתארת ברברה טוכמן בספרה: "מצעד האיוולת". ולכן כאן אני חדור חרדה עמוקה.

מצעד האיוולת בהיסטוריה היהודית
haayal.co.il
כתוב תגובה ל- האיוולת. מיכאל שרון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il