s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבוא לאנטומיה של כישלון
מאת: אביתר בן-צדף  |  07/07/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אסירי הפרשה כדוגמית לסיאוב
  פנחס   7/07/06 14:21
"יפי הבלורית והתואר"
אני כותב זאת על-פי סיפורו של מאיר עמית בזמנו ברדיו.
עמית אחר מלחמת ששת הימים סרב להחלפת שבויים ללא הכללת שחרורם של אסירי הפרשה בעיסקא.
המצרים סירבו והעניין התארך.
כל הזמן הזה הפעילו הורי הטייסים השבויים לחץ על עמית שיסכים לחילופי שבויים גם ללא הכללת אסירי הפרשה בעיסקא למען ישוחררו כבר בניהם.
הם אמרו כך לעמית: מי הם בסך-הכל אסירי הפרשה?! הם בסך-הכל שפיונים, ובגללם לא ישוחררו בנינו הטייסים מלח הארץ??
עמית אמר להם שהוא ינסה עוד מהלך אחד אחרון, ואם לא יעלה בידו את יתבצע חילופי שבויים ללא אסירי הפרשה. המהלך הצליח ואנחנו ניצלנו מהתנהגות של חרפה ושל בלתי מוסריות.
כתוב תגובה ל- פנחס
טעות בידך - זו דוגמה לחרפה
  יוסקה   7/07/06 14:39
אחרי מבצע סיני יכלו לבקש את אסירי הפרשה - שהיו, להלכה, אנשי יחידה של חיל המודיעין. מערכת הביטחון לא רצתה אותם ולא עשתה זאת, והם "בילו" עוד כ-11 שנים בכלא המצרי.

גם עצם הפעלת החוליה ב"פרשה" הנה חרפה מוסרית.

אבל תירגע, גם שיאי הגועל הללו נשברו משך השנים.

אין ספק שמאיר עמית עשה למען שחרורם מעל ומעבר, וצריכים להוקירו על כך.

כתוב תגובה ל- יוסקה
2
טעותו של אלוף בני פלד
  מיכאל שרון   7/07/06 14:51
אבייתר היקר, חשפת אכן בכתבתך המשובחת את היות צה"ל צבא כושל ומסואב, כפי שמציינים זאת מומחים זרים, ובעקר, חסר יעילות באופן מובנה, כמוהו, כמוסדות רבים בחברתנו.

אכן, הבינוניות המחליאה ובת לוויתה - הסאוב הערכי, הינה מובנית לכל הנישות בישראל, מסיבות שניתחתי אותם ואפרסם על כך חומר נוסף. בהעדר רעיונות (עקב הבינוניות המובנית ומונופול הבינוניות, צומחת תרבות קליקות בכל מקום הנשענת על פלגיאריזם ורמיסה. מי שמחוץ לקליקות וחושף באיכותו את ערוות חברי הקליקה המשתלטים על כל המשאבים - מנופנף החוצה. כשרמתך עולה לדרגת מצויינות פלוס - אתה מנופנף החוצה, כשקודם מנסים דרכים אחרות להחיל to contain זאת, שהרי אין ביכולתם לתת תגמול הולם, שכן מקורבים רבים תובעים תגמול על תרומה דלה. כששמעתי היום עורך שהורידני לדרגת טר"ש בשרירותיות (מהסיבות שמניתי) אומר לי "אינך מתאים לאתרנו" לאחר שכתבתי שם שנתיים וחמשה חודשים באיכות גבוהה לדעת רבים וטובים, חשבתי על דבריו של אלוף בני פלד לפני מותו: "צלצלו בפעמונים ואימרו שאתם קוברים איש שחשב שהיהודים יכולים להקים מדינה משלהם, והסתבר לו שטעה". לא רק צה"ל אלא רוב המערכות במדינה אינן יכולות לאורך זמן לגבות מדינה עצמאית במרחב הזה, ויש להסיק את המסקנות בטרם נושמד כולנו, ולהשלים עם המרחב הערבי, תוך הכרזה על ריבונות טריטוריאלית דו לאומית בכל ארץ ישראל-פלשתין.
 תגובות לא מידתיות וחיפוי על פשלות
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
כאחד שהכיר את בני פלד
  יהודה   8/07/06 00:18
המסקנות שלו היו שונות לחלוטין ממסקנותיך ולכן היה מנפנף אותך מכל המדרגות עם הרעיון של "השלמה עם המרחב הערבי.
כתוב תגובה ל- יהודה
המצב ה"לא פתיר" לכאורה מביא ל-1984
  מיכאל שרון   8/07/06 10:19
אהוד ברק הכריז על הסכסוך כ"לא פתיר" בעקרון. ישראל תוארה על ידו, תוך פניית לרגשות גזעניים של סגרגצייה כ"וילה מעטירה הנמצאת באיזור ג'ונגל פרוע". ממשלת אולמרט ומערכת הביטחון מינפו הצהרה זאת באמנות רבה למימדי המצב המתואר ב-1984 של אורוול, כאשר מלחמה מתמדת וליבוי היסטריה מלחמתית ורגשות פטריוטיזם, משמשות להסחת דעת הציבור מהשחיתות הנוראה והמצב הכלכלי, והנחשלות והרעב. בשנתיים האחרונות לפני כינון ממשלת אולמרט, נחשפו נושאים קשים לראשונה לציבור הישראלי: מימדי השחיתות (ישראל במקום ראשון במערב), הקפי הפשע המאורגן, העושק הצרכני בחסות קרטליזם משקי שאין שני לו, כשחוקים ומהלכים כנגד הסכמים תאגידיים גלויים או לאטנטיים אינם נאכפים, הרעב, הלבנות כספי פשע על-ידי הבנק הגדול במדינה, מימדי כלכלת הסמים, והעובדה שאלפי בני נוער בני שמנא וסלטא משמשים כבלדרי סמים באירופה ובדרום אמריקה, יצוא הפשע הישראלי לחו"ל, הפער הגדול במערב בין העשירון העליון לשאר העם.

ממשלת אולמרט הינה ממשלת הדחקה והיסטרייה. כל הבעיות הגדולות הללו הודחקו לפתע מסדר היום, ועומעמו בעיתון הפוסט-שרונית. ההיסטריה המלחמתית שמלבה ממשלת אולמרט כמעט מאז הבחירות על-ידי חימום באמצעות פרובוקציות של גזרת עזה, פועלת אף היא ליצור רגשות פטריוטיים ולהסיח את דעת הציבור מבעיות הענק. הפרובוקציות בעזה אף תורמות להמשך הזרמת הכספים האדירה למערכת הביטחון (למעלה מ-45 מיליארד לשנה) ולמניעת בקרות עליה, במישור התקציבי ובמישור האינטלקטואלי, הכרוך בהפקת לקחים (כגון, סביב הפשלה בכרם שלום ב-25 ביוני.

כתבתי: לתבוע את ממשלת אולמרט על הפרובוקציות בעזה ועל חיסולים יזומים כל פעם שיש שקט, באופן המעורר קסאמים. מערכת הביטחון מנהלת את ענייניה תוך הנחה שהמחיר שישולם עבור הפרובוקציות שלה אינו נורא: קסאמים. לתבוע הממשלה על תעמולת שקרים מניפולטיבית, עליה חוזרים כאן אנשים כתוכים. לתבוע הממשלה על שהיציגו את הקסאם הבודד על אשקלון כארוע חריג, בעוד היו ארועים קודמים של ירי על אשקלון (דבר נורא לכשעצמו, אך הירי בא כתגובה לפרובוקציות ישראליות ולטבח אזרחים פלשתינים שעלה מדרגה מאז ה-30 במאי). אתה, אזרח ישראלי הגון ותמים הכועס עלי כרגע בקראך את הדברים, נשום עמוק, התעשת, ותבע את ממשלתך על שתקעה לך שקרים בראש, בעטיים אתה כועס עלי - זה שמגלה לך האמת. לתבוע הממשלה על העלאות המחירים המאמירות של מוצרי המזון - שמחירו פי 2 מאשר במערב, אף שהמשכורות נמוכות יותר. לתבוע את הממשלה על שההיסטריה הצבאית שהיא יוצרת, מביאה להסחת דעת הציבור מהפשע, מהשחיתות, ממכת הגניבות במשרדי הממשלה, בעטיים אין כל תמורה למיסינו.

כן, לתבוע את ממשלת ישראבלוף.

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
לשרון
  יהודה   8/07/06 10:58
1. אני מסכים אתך לחלוטין על הביקורת הפוליטית על ממשלת אולמרט ובעיקר על כזב ההינתקות.

2. אני דוחה מכל וכל את טענתך על כך כי צה"ל מבצע רצח באוכלוסיית הרצועה, כל מדינה נורמלית אחרת, לאחר נסיגה ועקירת תושבים כפי שבוצעה בגוש קטיף, הייתה דורשת שקט מוחלט מהפלשתינים ולאחר הקסאם הראשון הייתה מבעירה את עזה כדי שהפלשתינים והחמס יבינו שישלמו מחיר כבד על התעסקותם אתנו.

3. לאחר שכבלו את ידי צה"ל ומפקדיו והשמאל הקיצוני מנפנף באיומים לגרור את מפקדיו להאג הדבר היחיד שנותר למפקדיו (בניגוד לדעתי) הוא החיסול הממוקד.

4. מכיוון שהזכרת את אלוף פלד ז"ל ובנשימה אחת דברת על מסקנות , סיפרתי לך את הערכתי כאחד ששמע את בני פלד מספר רב של פעמים, מה הייתה דעתו על הרעיון הדפיטיסטי וההזוי שלך של "השתלבות במרחב הערבי"
כתוב תגובה ל- יהודה
אין לדרוש מהפלש' דבר. ססמא של אולמ'
  מיכאל שרון   8/07/06 12:40
אתה כותב: "כל מדינה נורמלית אחרת, לאחר נסיגה ועקירת תושבים כפי שבוצעה בגוש קטיף, הייתה דורשת שקט מוחלט מהפלשתינים ולאחר הקסאם הראשון הייתה מבעירה את עזה"


שוב נפלת שולל להונאות מדיניות גבולות הסגרגצייה של אולמרט. אולמרט הכריז, בנצלו את עניין עקירת גוש קטיף, כי "הפלשתינים תוקפים עתה, לאחר הנסיגה - מדינה ריבונית בגבולות הסגרגצייה (גבולות 67)". אלא שמדובר באקטים חד-צדדיים של הגדרת גבולות סגרגציה מצד אולמרט, שלפלשתינים אין יד ורגל בהם, ואין לדרוש מהם כלום. מבחינת הפלשתינים, הבעייה היא הנישול והגלות של 1948, והכיבוש שהתווסף על הנישול ב-1967, ועניין גוש קטיף, כמה עשות קמ"ר מכלל הטריטורייה הגזולה, הינו מבחינתם פרור. שים לב גם שמדיניות הסגרגצייה של אולמרט הינה התחמקות מלב הבעייה - דהיינו לפחות הצעת פיצוי כספי ומבצע ענק לפתרון בעיית הפליטים (להערכתי, בשלב ראשון, 250 מיליארד דולר, בשיתוף קרנות בינ"ל).

מדיניות הסגרגצייה של אולמרט אינה אלא המשך הסכמי אוסלו. הסכם אוסלו, עיקרו בכך שהוא עסק בפילפולים משפטיים, ודחה את ישוב בעיות היסוד של הסכסוך, כגון זכות השיבה ושאלת ירושלים, לשלב מאוחר יותר, כשהוא ניגש קודם לטפל בבעיות הקלות. הבעיות הקלות וההתחלתיות האלה - כגון גבולות 67, הפכו על כן מטפל לעיקר. האג'נדה הפלשתינית אינה גבולות 67, אתה מחפש את המטבע מתחת לפנס, אלא, שנושא גבולות 67 מועלה על-ידי הצד הערבי, בבחינת, קודם נשיב לקדמות את המצב ערב מלחמת 67. הנושא המרכזי מבחינתם הוא הנכבה. ישראל אפילו ממאנת לחשוב על מתן פיצויים ומבצע גדול בעלות בשלב ראשון של 250 מיליארד דולר לפתרון בעיית הפליטים כפי שאני מציע זמן רב.

אין לפתור את הסכסוך בפורמליזם המשפטי של "הגבולות הבינלאומיים המוכרים".

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
הזיה - של מי? ראליסט. מה עם שוויץ?
  מיכאל שרון   8/07/06 13:31
יהודה - אתה מכנה את דברי דפיטיזם והזייה. יש כאן אכן הזייה, השאלה של מי? בחן את דברי: ראה את שוויץ - מדינה תלת-לאומית.


אין איטלקים בציריך? וגרמנים באיזור ז'נבה?
ולוז'אן היא "טהורה" מבחינה אתנית?
הקנטונים הללו "טהורים" מבחינה אתנית? לא יתכנו שני פרלמנטים באותה מסגרת פדרלית של מדינה דו לאומית? לא יתכן קנטון גוש דן שבו הרוב יהודי למשל? או מסגרת של קנטון שאין בו רצף טריטוריאלי עם מוסדות פדרליים? המצב בבלגיה הדו לאומית כה רע? כה רע?

ריבונות טריטוריאלית דו לאומית בכל ארץ ישראל-פלשתין. אולי במסגרת פדרלית או קנטונים או בכל צורה אחרת.

בינתיים, התפיסה הנוכחית היא גזענית, ומדברת על רוב יהודי וסגרגציה. ובשם אידאולוגיה גזענית זאת, נעשים פשעי מלחמה, תוך גילגול העיניים של אולמרט, ש"הפלשתינים בעזה יורים על מדינה ריבונית", לאחר שזרקו להם את הפרור של גוש קטיף. ומה עם הנישול הגדול? אינך מבין מה כאן, כולל המלל הפורמליסטי על גבולות 67?


וישראל אינה מדינה "טהורה מבחינה אתנית", אלא מדינה רב לאומית - צריך לאמר כאן את האמת לעם. אמנם, אמרו לנו ש"כולם יהודים", אך מה המשותף בין גרוזיני ליוצא מרוקו, בין פולני ליוגוסלבי, בין תימני לרומני, בין אתיופי ל"יקה"? דת? יש הבדלים בדת בין אשכנזים לספרדים למשל, בין הדגש הקבליסטי של יהדות מרוקו ובין הדגש של "עקירת הרים" תלמודית בגרסה הליטאית אשכנזית, בין החסידות לליטאות. אין כאן יותר משותף ואולי אפילו פחות, מאשר בין איטלקים קתולים לנוררוגים לותרנים, הגם ששני הלאומים נוצרים (בדומה לכך שכולנו "בני הדת היהודית"). רדיפות יהודים? מספרים לנו שרדפו את כל היהודים באשר הם במידה שווה, אך הדבר אינו נכון. במזרח רדפו יהודים הרבה פחות מאשר באירופה, בפולין היו שלא אהדו יהודים (אך לא רדפו אותם כבאוקראינה או ברוסייה, בפולין כמעט לא היו פוגרומים (בניגוד לתעמולת השקרים רוויית השתלת האסוסיאציות והדימויים השקריים), פרט לפוגרום שאירגן סטלין בקיילצה ב-1946, על-מנת להבריח את יהודי פולין, ופוגרום נוסף בליבוי הנאצים ב-1941) בעיקר משום שהיו מעוט אתני גדול - כ-13 אחוז מהאוכלוסיה, שנהנו מאוטונומייה תרבותית וכלכלית במספר מחוזות - בניגוד לחצי אחוז בשאר המדינות.

ובבריטניה, נורווגיה, שוודיה, דנמרק, איטלייה, הולנד, ניו-זילנד אוסטרליה, ארה"ב, כמעט לא רדפו יהודים במאות השנים האחרונות. אדוני, יש לקרוא לילד בשמו: הזרם המרכזי בציונות קצת "בילף" אותנו בססמאות ושטיפת מוח סמוייה שהופנמה עד העצמות, על-מנת לרתום אותנו למציאות בעייתית-משהו.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
מיכאל, הערבים אינם שוויץ
  יהודה   8/07/06 16:05
הסקירה שלך על מעמד היהודים בעולם מעניינת וידועה אך לא רלוונטית,זו סופר הזייה לחשוב על מדינה דו לאומית והשתלבות במרחב הערבי, במקרה הכי טוב תקבל תחת המוסלמים כאן מעמד של "דימי".

כוונת הפלשתינים לזכות בשטחי 67 ולדרוש את זכות השיבה ולאחר מכן הדמוגרפיה והפונדמנטליזם המוסלמי יסיים את הפרשה.

תרד מהרעיון ההזוי הזה, הציונות גם אם אינה טלית שכולה תכלת היא הפתרון ההגיוני היחידי לחיסול הגולה, עם פתרון כמו שלך, כל הישראלים יחזרו לגולה.

לא אתן לך לטפול על צה"ל מעשי רצח, מדינת ישראל וצה"ל נוהגים בטרור המוסלמי בכפפות של משי.

מהיכרות מעמיקה עם המתרחש אני מודיע לך, כי כל מי שמעליל על צה"ל עלילות כאלה, משתף פעולה עם החמס הפלשתיני.

כתוב תגובה ל- יהודה
מיכאל, הערבים אינם שוויץ
  יהודה   8/07/06 16:06
הסקירה שלך על מעמד היהודים בעולם מעניינת וידועה אך לא רלוונטית,זו סופר הזייה לחשוב על מדינה דו לאומית והשתלבות במרחב הערבי, במקרה הכי טוב תקבל תחת המוסלמים כאן מעמד של "דימי".

כוונת הפלשתינים לזכות בשטחי 67 ולדרוש את זכות השיבה ולאחר מכן הדמוגרפיה והפונדמנטליזם המוסלמי יסיים את הפרשה.

תרד מהרעיון ההזוי הזה, הציונות גם אם אינה טלית שכולה תכלת היא הפתרון ההגיוני היחידי לחיסול הגולה, עם פתרון כמו שלך, כל הישראלים יחזרו לגולה.

לא אתן לך לטפול על צה"ל מעשי רצח, מדינת ישראל וצה"ל נוהגים בטרור המוסלמי בכפפות של משי.

מהיכרות מעמיקה עם המתרחש אני מודיע לך, כי כל מי שמעליל על צה"ל עלילות כאלה, משתף פעולה עם החמס הפלשתיני.

כתוב תגובה ל- יהודה
אתה מצטט כתוכי את תעמולת הכזבים
  מיכאל שרון   8/07/06 20:48
לה תרמתי אף עצמי עוד בעבודתי בדו"צ בשנים 1969-1971 , ואף שיבחוני כהנה וכהנה, עד שניפתחו עיני ונמאס לי, enough is enough. קרא כאן וגולל למטה (וגם למעלה) אודות תעמולת הכזבים הישראלית. היו כאלה שציחקקו כשהימציאו טריק תעמולה חדש, בבחינת, איזה גאון אני, ראו איזה המצאה הסברתית יש לי כאן. והיו כאלה שפעלו מתוך שכנוע פנימי, "מוכרחים", דבר שאיני מבינו, שכן רוב התעמולה הזאת היא עבודה בעיניים על יהודים, ורק מיעוטה מתרגם לאנגלית (דווקא החומר שאני כתבתי היה לעיתים הגון יחסית, ואף חלק ממנו זכה לכבוד להיות מופץ באנגלית, לשגרירויות וכד'.)
 קראו אודות תעמולת הכזבים הישראלית
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
מיכאל, אתה נסחף
  יהודה   8/07/06 22:21
שום תעמולת כזבים, תקשיב טוב לדברי הפלשתינים החמס ושאר החולירות עד טהרן.

מטרת הערבים והפלשתינים היא כל מדינת ישראל ולכך הם ינקטו בכל תעלול אפשרי ובעיקרו זכות השיבה ומדינה דו לאומית כ"ראשית צמיחת חיסולנו".

אין ולא תקום כאן שום מדינה דו לאומית שפירושה הרס מדינת ישראל וחזרת רוב היהודים המיואשים לגולה.

רק אתה ואורי אבנרי אולי תצליחו להשרד, אף אחד לא ישאר כאן.

עם הביקורת הפוליטית אני מסכים אתך, אבל תצא מחלומות העיוועים ובדוק את עצמך, אתה חוטא לצה"ל ולמדינה.
כתוב תגובה ל- יהודה
יהודה, הסכת: הביקורת משחררת
  מיכאל שרון   9/07/06 02:15
ונושבת ממנה רוח החופש המחשבתי והיצירה. כמעיין מים צלולים ומחיים בשרב. ביקורת טובה המדיפה את ניחוח החופש, מעודדת ליוזמה, פתרון בעיות והרקעת המחשבה.

ואילו הקריאה ללכת בתלם, ההטפה הצדקתנית, הקונפורמיזם המחליא, ראיית צה"ל כצבא הטוב בעולם ושאר קלישאות ממסדיות שטבעו, לגמאי במקרה, "אנשי בסדר, אנשי בסדר גמור", שנהנים מכל טוב ומרמת חיים דשנה עבור הקונפורמיות שלהם (הגם שלא מרמת חיים גבוהה - אלה המכווצים את שרירי העכוז בהטפות פטריוטיות, מה לעשות, אין להם רעיונות שיכולים להקנות להם עושר בזכות פרי מחשבתם) - דבריך מכבידים, צדקתניים, גוערים, ולכן משביקים. שום דבר יוצר ובונה לא יכול לצאת מכאן. גאוני הרוח של עמנו בכל הדורות היו מרדנים, לא קונפורמיסטים; ותוססים, ולא "אנשי בסדר גמור". כאן מהרסים מסוגך (סליחה) כבלו את הזן הנדיר והנפלא הזה, האחראי לכל פריחה כלכלית ולכל המצאה, כבלו אותו באזיקי הטפות, צדקתנות כבדה וריקה, וגם מנה גדושה של שנאה לאחר. והיקיפו אותו בהיסטריה חסרת פרופורציות המתחזה לנימה שקולה, אך שמבצבצים ממנה רחשושי ההקצנה המטורפת. וכך אנחנו ניראים - במדינת ישראל התרוקן חלק גדול מגאון הרוח היהודית. אולי כוונתך טובה ואינך יודע מה אתה עושה, אבל בגלל הנימה הבאושה והמכבידה והמטיפה והדורשת הנודפת מדבריך ומשכמותך בורחים מכאן טובי המוחות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
שרון , כתבת אחלה, שא ברכה
  החייל שהיה בסדיר   8/07/06 13:39
כתוב תגובה ל- החייל שהיה בסדיר
3
חטיפת החייל כדוגמית קטנה
  אלוף שום   7/07/06 15:00
בס"ד
באותו היום בו נחטף גלעד שליט ליד כרם שלום על-ידי מחבלים שבאו מאזור שבוצעה בו "הינתקות" , נחטף גם אליהו אשרי הי"ד באיזור בו טרם בוצעה "התכנסות".
בתוך מספר ימים על-ידי הפעלת כוח מזערית הגיע צה"ל למציאת גופת אשרי ולכידת חוטפיו . תוכנית החטיפה והמו"מ לשחרור אסירים נכשלה והענין מאחורינו .
ומה לעומת זאת בעזה ? מיטב כוחות השריון והרגלים ,גולני ,גבעתי, חיל הים ,חיל האויר ובנוסף להם מאמץ דיפלומטי נרחב הכולל את קונדוליזה , מוברק , אסד , קופי אנאן , האיחוד האירופי , ועדיין לא התקדמנו מילימטר לפתרון כלשהו .
אז היה רמטכ"ל שצפה את הטמטום וזרקו אותו .
זה צבאנו המהולל
כתוב תגובה ל- אלוף שום
הטובים נזרקים, הבינוניות חוגגת
  צה"ל גדול ומסורבל   8/07/06 21:47
כתוב תגובה ל- צה"ל גדול ומסורבל
4
סדיר מול טרור
  אמציה חן פצי   7/07/06 17:30
אביתר הגם אתה כמו מה"ד היסטוריה,במתעלמים?.
באינטיפדה אשר קורותייה נכתבו בידי מה"ד היסטוריה על גבי גושי קרח,
חוסל טרור (למשך 10 שנים) בידי צבא סדיר.רובו גרם רק נזק תדמיתי בברוטאליות שנהג - ומקצתו
ביצעו את המלאכה. הצלחתם של אלה נבעה בעיקר בהכרת הטעות והשגיאה, מה שאפשר להעלימם כאילו לא היו.
כתוב תגובה ל- אמציה חן פצי
פצי, מורי ורבי, חיסלת הטרור בעזה
  אביתר בן-צדף   7/07/06 21:52
פצי, ידידי,

למדתי ממך הרבה, ואני מודה על חטא - שכחתי את חיסול הטרור בעזה בשנות השבעים, בידי סיירת "שקד" תחת פיקודך. זו הייתה עבודה מעולה ומידתית, שהותירה רושם רב.

איני יודע על מה אתה מדבר - לגבי האינתיפדה. למיטב דעתי, נכשלנו כישלון חרוץ בלחימה בה - מיומה הראשון ועד לקריסת יצחק רבין, ראש הממשלה ושר הביטחון, שחתם יחד עם שימון פרס על הסכמי אוסלו.

כמו כל הסכמי כניעה, הזיית אוסלו הנה פרי הכישלון המבצעי של צה"ל בלוחמה בטרור. את המחיר על הזיה זו, כנראה, טרם סיימנו לשלם.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
חיסול הטרור בעזה
  חייל שהיה בסדיר   7/07/06 23:35
לא יודע אם ההודאה שהטרור חוסל בעזה כבר בשנות ה 70 היתה בצחוק, בציניות, בזלזול, או באמיתיות.

כך או כך, רושם טוב ההודאה הזו לא עשתה.

שום טרור לא חוסל אף פעם, לא בעזה ולא בשנות ה 70
ולא בשום מקום אחר בשום שנה אחרת.

הרג ומוות וחיסולים היו בעזה למכביר בשנות ה 70,
הרג ומוות שזרע והנביט את הזרעים המצויינים שגדלו להיות מחבלים נואשים- מתפוצצים ומתאבדים, עלינו.

העובדות והתכנים והמידעים המוצגים ע"י הכותב, נכונים.

תפיסת העולם של הכותב ונטיית ליבו ואהבתו לשליטה כוחנית ולכיבוש דורס על העם הפלסתינאי, לא טובה.
כתוב תגובה ל- חייל שהיה בסדיר
אבני היסוד של הטרור
  תת אלוף בשרות פעיל   8/07/06 14:39
הטרור בעזה ב-1970 לא חוסל על-ידי אלוף פיקוד הדרום אריאל שרון וסיירת שקד בפיקודם של דני וולף ואחריו פאצ'י כי הללו וחבריהם לא הבינו טרור מהו ולא התעמקו באבני היסוד של הטרור.

היסטורית התעסקותם הכושלת בטרור בעזה הסיחה את דעתם מהבעיות האסטרטגיות האמיתיות ואפשרה לסאדאת להכין את הפתעת מלחמת יום הכיפורים.
כתוב תגובה ל- תת אלוף בשרות פעיל
לא מסכים לגבי א'; מסכים לגבי ב'
  אביתר בן-צדף   8/07/06 20:21
איני מסכים לחלוטין עם מה שכתבת בפסקה הראשונה.

לגבי מקום הטרור בהונאה לקראת מלחמת יום הכיפורים - מסכים עמך, אך הקדמתי אותך. לפני כעשרים וחמש שנים פרסמתי מאמר עם השערתי בעניין ב"מערכות".

אשמח לשמוע ממך - באמצעות הדוא"ל שלי - יותר פרטים בנושא.

כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
איך תשווה בין האינטיפדה לארועי עזה
  בעזה מאבק מוגבל וקטן   8/07/06 15:41
כתוב תגובה ל- בעזה מאבק מוגבל וקטן
מה"ד היסטוריה
  שרנהורסט   8/07/06 14:34
כל מה שנכתב על-ידי מה"ד היסטוריה הוא תעמולתי וחסר ערך אינטלקטואלי. הוא נועד לשרת את המטכ"ל המקרי ולא את האמת!
כתוב תגובה ל- שרנהורסט
5
אבייתר, מאמר מצויין ומנומק
  חזי דחבש   7/07/06 17:34
קראתי את מאמרך, נהניתי לקרוא וגם כאב לי לקרוא, כי אתה הגדרת נכון, מאיפה מתחיל התהליך של ההתדרדרות, העובדה המצערת שצהל קרי מערכת הביטחון אינה מעוניינת בהפקת לקחים, לכן התחקירים הינם חאפ-לאפ, עם תעודת הכשר למהדרין מבית מדרשה של מערכת הביטחון.

הזכרת במאמר את קרב הצנחנים בטרטור 42 שנקרא לימים קרב החווה הסינית וכקצין שהיה שם את הזמן הרב ביותר מכל קציני 890 , ממש מתחילת הקרב ועד סופו , שעות רבות לאחר שמפקדי הקרב, כלל לא היו בשטח הלחימה בו הורגים ונהרגים, הרי שבשחזור הקרב שהיה בחודש ינואר 1974, אני לא השתתפתי ולא בגלל שלא רציתי אלא בגלל שלא ידעתי ונשלחתי לחופשה רגילה בת שבוע עם רכב צמוד אשר כלל לא ביקשתי.

ברור, שדאגו שאני לא אהיה בשיחזור הקרב, מהטעם הפשוט, שאילו הייתי משותף בתהליך השחזור, הייתה בוודאי מתעוררת שאלה, בכל השעות האלו שמחלקתך הייתה לבדה מול המצרים, איפה היו מפקדי הקרב ובראשם המג"ד מרדכי וסגניו המרובים כמו דובדבני, דרורי ואחרים.

כדי שיהיה ברור, ביום השיחזור הייתי בשירות פעיל בגדוד הצנחנים 890 , לא במילואים , לא בתיאלנד ולא בקנדה

מי האיש שהורה לעשות לי את ה"תרגיל" הזה הינה שאלה רטורית הברורה לעין כל לאור מימצאי הפורום האזרחי לתחקור קרבות שייסדתי יחד עם הד"ר מילשטיין ואתה עצמך הצטרפת אליו יחד עם ד"ר סא"ל מיל עמיקם צור מיד עם היווסדו.

תודה לך ולכל חברי הפורום
כמו שאילצנו את צה"ל לחקור את קרב החווה הסינית והצלחנו וכמו שהבג"צ שהגשנו נחל הצלחה בתשובת המדינה כי יעמידו לרשותינו את הפרוטוקולים, ברור הוא שזה לא שאלה של "אם" אלא שאלה של "מתי" יורה צה"ל לקצין חינוך ראשי ל"אסוף את חוברות מורשות הקרב " ולהפיק במקומן חוברות עם הסיפורים האמיתיים.

אגב, וכבדרך אגב, לפני כשעה סיימתי פגישה עם לוחם מגולני שהשתתף בקרב החרמון הראשון והשני ומהיחידים שנותרו לאחר כיבוש גבעה 16 המפורסמת ומסתבר שגם בגולני לוחמים שברחו מהקרב קיבלו צלשי"ם וסיפרים המופיעים בחוברות מורשת הקרב נסתרים מהעדות ששמעתי ומכאן המסקנה כי מדובר בשיטה, שיטה שדורשת פיצוץ והכחדה משום שהשיטה הזו מכחידה ומפוצצת את ילדינו הנמצאים בשירות פעיל

חזי
 אינדקס החווה הסינית באדיבות שחף פילוביץ
כתוב תגובה ל- חזי דחבש
6
ראוי שההתיחסות למאמרו של דני רשף
  נחום שחף   7/07/06 17:37
תלווה בקישור.
פיס אוף קייק.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
7
ראוי שההתיחסות למאמרו של דני רשף
  נחום שחף   7/07/06 17:38
תלווה בקישור.
פיס אוף קייק.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
8
לעזאזל כמה שאתה צודק!
  ציק   7/07/06 19:19
לא נעים לקרוא ולשמוע אבל דבריך נכונים
הגיע לידי ספר תולדות מלחמת יום הכיפורים של מחלקת היסטוריה וזו בושה
450 עמוד שמסתמכים על עיתונאים וראיונות חלקיים מבוקרים ומצונזרים
הייתי שם ולקחתי חלק קטן בצליחה וזו לא האמת
אני אפילו חושש ששם המחבר אינו מדויק כי אני מכירו ולא אלחנן כתב את הדבר.
זו לא ההיסטוריה ואין שום לקחים,
כתוב תגובה ל- ציק
9
First
  ClearVision   7/07/06 19:24
corrupt politicians tie the hands of the IDF and put it in a can't win situation, then self hating, third rate analysts post their "wisdom" to try and demoralize the nation so their vision of self destruction can continue with its cancerouse agenda
כתוב תגובה ל- ClearVision
10
כמעט כל מי ששירת בצבא יודע האמת
  מרדכי נ (מג"ד במי"ל)   7/07/06 19:37
לצערנו, כמעט כל מי ששירת בצבא יודע את האמת, אך רבים הם אלה המשתפים פעולה עם המנגנון ומהווים חלק ממנו ומעבירים את השיטה גם לאזרחות ומכאן ועד לקריסה הדרך לא רחוקה...
כתוב תגובה ל- מרדכי נ (מג"ד במי"ל)
11
במדינה מושתת גם הצבא מושחת
  יואלי   7/07/06 19:55
צבא העם לא שונה מהעם וכך היה כל השנים,
בשכולם סוגדים לעגל הזהב אין נחלות שונות זה אותו הסיר המסריח
כתוב תגובה ל- יואלי
12
אביתר כמה הערות
  יהודה   8/07/06 00:25
סיפור הפלת הסטרטוקרוזר שהבאת שגוי לחלוטין הן מבחינת משימתו והן מבחינת הפקת הלקחים (הערתי לך על זה בעבר)

יש לי הרגשה חזקה כי אינך מכיר את נושא הטק"א המצרי בתעלה ובסוריה, וכל סיפור הלחימה נגדו במלחמת ההתשה וביו"כ.

הייתי שם ועסקתי בזה, הנושא הוא רחב ולא כאן המקום להקיף אותו, ואני ממליץ לך לקרוא את ספרו של אלוף בנימין פלד ימים של חשבון.(גם אם תגיד כי הוא נכתב "מטעם")

על המסקנות הפוליטיות שלך אני חותם בשתי ידי.
כתוב תגובה ל- יהודה
טעותם של בני פלד וחבריו מחיל האוויר
  אורי מילשטיין   8/07/06 14:46
ספור של בני פלד הוא אוטוביוגרפי ומכאן שהוא "מטעם" עצמו. הבעיה עם בני פלד שהוא שהוא וחבריו לא הבינו לפני מלחמת יום הכיפורים כי חיל האויר של ישראל נוטרל על-ידי מערכי הטילים של האויב. הם האמינו שיוכלו להשמיד מערכים אלה לבדם במחיר סביר וטעו בגדול. בגלל אמונה זאת שהנחילו לכל צה"ל הובסנו במלחמת יום הכיפורים - זאת עיקרה של "הקונספציה" ואנחנו משלמים את מחיר התבוסה עד היום.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מערכי הטילים אכן הושמדו בעלות סבירה
  טייס   8/07/06 15:38
כתוב תגובה ל- טייס
לאורי
  יהודה   8/07/06 15:52
1. בחה"א הבינו גם הבינו כשלוש שנים לפני המלחמה את הבעיה, השקיעו משאבים אדירים לנטרל אותה.

2. חה"א טען כי ידרשו לו 48 שעות לנטרול הטק"א המצריוהסורי, חה"א הכין את עצמו לכן בפקודות מבצע מיוחדות, דרישתו של בני פלד לפתוח במכה מקדימה לא הייתה לחינם, המטרה הייתה להשמיד את הטק"א המצרי.

3. למחרת פרוץ המלחמה, ביום א בבוקר נקבע כי פקודת מבצע זו תופעל נגד המערך המצרי וזה כבר במצב של חוסר הפתעה, מבצע זה הופסק ע"י משה דיין שנכנס להיסטריה מהשריון הסורי שפרץ עמוק לרמה וכל חה"א הופנה לשם והמבצע הופסק בתחילתו.

4. מערך נייח זה בתעלה שהיה ממערכי הטק"א הצפופים ביותר בעולם, קבל תוספת של טילי SA-6 הניידים סמוך למלחמה ושלא היו מוכרים במערב והם היוו את ההפתעה של חה"א.

5. חה"א היה בנוי להשמיד את הטק"א הכבד והיה עושה זאת לו המבצע היה יוצא לפועל, יתכן שהיה סובל מאבידות מהטק"א הנייד החדש (SA-6) והיה עושה זאת במחיר סביר.

6. יום לאחר מכן, במבצע דוגמן 5 ברמה, סוללות ה- SA-6 הניידות לא נמצאו במקומם המבצע נכשל והופלו 6 מטוסי פנטום.

7. חה"א למד את הלקחים ממבצע זה ושינה את שיטת התקיפה נגד המערכים הללו.

8. במבצע תקיפת המערך הכבד בפורט סעיד, חה"א השמיד כשמונה סוללות טק"א כבדות ללא שום אבידה וכך גם במקומות אחרים.

9. יחס גיחות-אבידות מטוסים במלחמת יו"כ היה טוב יותר מהיחס במלחמת ששת הימים.

10. ישנה נטייה ליחס את האבדות בעיקר מהטק"א, וזו הטעות רוב האבדות היו מהנ"מ הנייד מונחה המכ"מ הקטלני.

11. שיטת כיבוי השריפות בה אולץ חה"א לפעול (וגם צה"ל) פגעה משמעותית ביכולתו להיות אפקטיבי, לו הדרג המדיני היה מאשר מכה מקדימה אין לי ספק (מהיכרות מעמיקה) כי פני הדברים היו נראים קצת אחרת.




כתוב תגובה ל- יהודה
בעייתיותו של בני פלד
  מיכאל שרון   8/07/06 16:26
1) מיעוט יכולת הפקת פתרונות יצירתיים/אפקטיביים בזמן אמת:

השמדת סוללות הטילים בגובה נמוך ומכוונים שונים.

מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 16/07/2002 שעה 19:11)

יתכן שאני טועה בתמונה שאני משרטט ובהנחותיה: אבל, מדוע כצעד פותח לאחר תחילת ההפגזה המצרית, לא נשלחו מטוסי חיל האוויר לנטרל את סוללות הטילים המצריות, בגובה נמוך (שגם רעשו פועל להמם את צוותי הק.א.) ומכיוונים שונים, באופן מבוזר ובו זמני, כולל מהעורף?
מערך הט.ק.א. שהוזז, דומה שהתייצב עם תחילת הפעולות המצריות. ניתן היה להשיג תצ"אות מייצגות.

כך, בשלב השני תחת תרחיש זה, היתה לנו שליטה אווירית מלאה באזורי הקרבות.

אך דומה שהפיקוד האוירי פעל כשור זועם המתנפל על בד אדום. במקום לפצל את הפעולה האוירית לשני שלבים, התכנסו שניהם לשלב יחיד בלתי מבודל (קוגניציה של זמן המתכנס לנקודה, בה דנתי), של הזנקת אויר לטיפול מיידי במשבר המתפתח והולך.

הדבר הביא לאבידות רבות במטוסים, עקב מידה של אובדן שליטה, וזגזוג בהתאם למוקדי המשבר. מראה המטוסים המופלים בזה אחר זה, גם פעל את פעולתו על החיילים בשטח, וגם יצר תחושת אסון של הפתעה קשה במטכ"ל. השאר רשום בדברי ימי המלחמות.

_____________________

2) הנוקשות והאיוולת:


מייג'ור-ג'נרל ניל ריצ'י - הנגוד בין ההחלטיות לאיוולת.

מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 16/07/2002 שעה 18:08)


יש דוגמאות רבות בהיסטוריה הצבאית של חיילים מקצועיים, טכנוקרטים צבאיים ולוחמים נוקשים שהמיטו על הצבא אסונות כבדים.

גנראל ריצ'י, האחראי לאסון הכבד שניחת על הבריטים בקרב טוברוק (35,000 אבידות, אבדנים עצומים בשטח וציוד) מידי רומל (1942) מתואר כך:

היתה סביב גנרל ריצ'י אווירה מרשימה של החלטיות, בעוד שלמעשה היה בלתי החלטי ביותר. הוא נהג לבקש את עצתך, ומשקיבלה, לעשות בדיוק את ההפך (מפקד הקורפוס גנרל גודוין-אוסטן)

ריצ'י אינו זריז מחשבה או בעל דמיון במידה מספקת (מיג'ור ג'נרל דורמן- סמיט בדוח לגנרל אוקינלאק).

בוטח והחלטי בדיבורו, אך לא תמיד היתה לך ההרגשה שהוא כה בוטח והחלטי במחשבתו שלו (גנרל מאסארוי).

דומה שנוכח מה שמצטייר כבעייתיות בתפקוד החיל ב- 73 (יתכן שאני טועה) תוך ניסיון "למצוא אשמים" במערכות אחרות (והרי בהם לא כולם בהכרח אידיוטים), וגם להדגיש את "מספר החודשים הקצר קודם למלחמה, בהם היה האלוף פלד מפקד החיל" ("ידיעות אחרונות" , יום א', 13 יולי), יתכן שמטוייח כאן דבר מה שרבים מודעים לו, מאחורי מיתוס אפשרי, איני יודע. כך, איני רוצה להיות "שוטה הכפר", ולכן ראוי לקבל בנושא עוד השגות.


 דיון בדמותו של בני פלד
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
מיכאל במחילה
  יהודה   8/07/06 19:03
החלק הראשון בנוגע לתקיפת הטילים - קשקוש.
כתוב תגובה ל- יהודה
כיבוי השריפות - תאורי הפונקציונאלי
  מיכאל ליהודה   8/07/06 20:18
יהודה, במטותא, הרי תארתי את גישת כיבוי השריפות ואתה אמרת בדיוק את זה, אבל בדיוק את זה, תוך הצבעה על אובדן העשתונות, בעוד אני תארתי, בדומה את התגובתיות למוקדי משבר מזדמנים (ולא יזימה מערכתית) מה שאני כיניתי "גישת השור הזועם".

אז אם אמרתי כאן את אותו הדבר, בעוונותי. לפניך, רק שאתה בחרת במילים אחרות, וספרת לנו על ה-SA-6 - דבר ידוע ומוכר , אך שאינו רלוונטי לעצם אובדן השליטה בזמן אמת - שהרי אתה עצמך אומר שלאחר החצייה נימצאה דרך להתגבר (ואוסיף את העובדה שהפיקוד הגבוה המצרי בלחץ הרוסים הקפיד כאן על סודיות מוחלטת) , אז למה לכנות את שכתבתי בהפגנת ביטול - "שטויות"?

כתבתי: "אך דומה שהפיקוד האוירי פעל כשור זועם המתנפל על בד אדום. במקום לפצל את הפעולה האוירית לשני שלבים, התכנסו שניהם לשלב יחיד בלתי מבודל (קוגניציה של זמן המתכנס לנקודה, בה דנתי), של הזנקת אויר לטיפול מיידי במשבר המתפתח והולך.

הדבר הביא לאבידות רבות במטוסים, עקב מידה של אובדן שליטה, וזגזוג בהתאם למוקדי המשבר. מראה המטוסים המופלים בזה אחר זה, גם פעל את פעולתו על החיילים בשטח, וגם יצר תחושת אסון של הפתעה קשה במטכ"ל. השאר רשום בדברי ימי המלחמות".


וכך, תארתי את התופעה של אובדן שליטה במסגרת ניתוח פונקציונאלי - שהינו לדעתי אפקטיבי יותר לצורך הפקת לקחים, מאשר השימוש בביטויי קלישאה קצרים ("כיבוי שריפות") תוך הוספה כהנה וכהנה של פרטים הידועים לכל, ושאינם תורמים כלום להבנת התופעה שהתרחשה כאן.
כתוב תגובה ל- מיכאל ליהודה
מיכאל, במציאות הדברים לא כ"כ פשוטים
  יהודה   8/07/06 22:11
לא באים סתם ככה מכל הכיוונים, יש עשרות שיקולים כיצד לתקוף ובאיזה גובה, עניין הרעש המהמם הוא לא לעניין.

גם לא באו בשיטת השור הזועם.

בסך הכולל דבריך מאוד לא מדוייקים ואיני רוצה לפרט יותר.

שבוע טוב.
כתוב תגובה ל- יהודה
ההבדל בין קלישאה לאירגון אפקטיבי
  מיכאל שרון   9/07/06 01:32
אתה זורק משפטים רהוטים בעלמא. כאלה שיפים לכל עניין ומצב, ולכן, טריביאליים ולא אינפורמטיביים. נאה דורש צריך גם יפה לקיים, ואם המציאות אינה פשוטה, יפה ככה לפשט אותה באמצעות קלישאות? תמיד ניתן לאמר, עבור כל מערך שהוא, שיש "עשרות שיקולים ועשרות משתנים ופרמטרים".

איש המחשבה, ופותר הבעיות המורכבות עושה בדיוק את זה - מצביע מתוך מכלול הרכיבים על הרכיבים הקריטיים והמשמעותיים ביותר. ובעקר, מקנה אירגון לדברים, אירגון המוכוון לתת מענה למצב הבעייה המורכב. וככל שהאירגון הזה אלגנטי, מבריק ואפקטיבי יותר - כך הוא פועל לצמצם עומס מידע - דהיינו מוכוון לחיסכון במשאבים. ואילו איש הקלישאות משטיח את כל המשתנים בקו יחיד, באופן לינארי, ללא כל מדרג חשיבות. ובעיקר, באופן לא פונקציונאלי, שאינו כלל מוכוון לפיתרון בעיות כלשהם.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
מיכאל, בוא ואדבר אתך גלויות
  יהודה   9/07/06 13:53
המשפטים האלה שכתבת :

"מדוע כצעד פותח לאחר תחילת ההפגזה המצרית, לא נשלחו מטוסי חיל האוויר לנטרל את סוללות הטילים המצריות, בגובה נמוך (שגם רעשו פועל להמם את צוותי הק.א.) ומכיוונים שונים, באופן מבוזר ובו זמני, כולל מהעורף?
מערך הט.ק.א. שהוזז, דומה שהתייצב עם תחילת הפעולות המצריות. ניתן היה להשיג תצ"אות מייצגות.

כך, בשלב השני תחת תרחיש זה, היתה לנו שליטה אווירית מלאה באזורי הקרבות."

כל כך מנותקים, כל כך הזויים, כל כך לא רציניים,כל כך מעידים על כותבם כי אינו מכיר את מהלך המלחמה,כל כך מעידים על כותבם כי אינו מכיר את מבצעי התקיפה נגד טק"א זה במלחמה, כל כך מעידים על כותבם כי הוא זקוק להבנה טכנית ומבצעית בביצועי סוללות טק"א,במעטפות היעילות שלהם,ביעילותם כמערך שמחפה אחד על השני.

והם כל כך מתאימים ל"איש מחשבה" מרחף...

שלא שווה להמשיך לדון בעניין ...

אינפורמטיביות יתר לא תעזור במקרה זה.

צר לי.

כתוב תגובה ל- יהודה
13
מאמר טוב שמבטא היטב את מחשבותי
  לא רק צה"ל כשל   8/07/06 00:29
כל יתר המערכות בשלטון ובחבר הישראלית במצב מעורר רחמים. לו הייתי אדם רגשן היה בא לי לבכות על התפוצצות החלום הציוני שלי.
כתוב תגובה ל- לא רק צה"ל כשל
14
אביתר הדוגמטי נעול על דעותיו 50 שנה
  אל תשויץ בעקביות שלך   8/07/06 02:03
כתוב תגובה ל- אל תשויץ בעקביות שלך
15
מדינת הסגרגצייה והסטריה נוסח 1984
  מיכאל שרון   8/07/06 11:17
אהוד ברק הכריז על הסכסוך כ"לא פתיר" בעקרון. ישראל תוארה על ידו, תוך פניית לרגשות גזעניים של סגרגצייה כ"וילה מעטירה הנמצאת באיזור ג'ונגל פרוע". שרון-אולמרט אימצו את תפיסת הסגרגציה הגזענית של ברק, וניגשו במרץ לתוכנית הסגרגציה, דהיינו, "הצבת גבולות ללא ערבים" לישראל (תוך רטוריקה של "מדינת רוב יהודי"), תוך זריית חול בעיננו סביב העניין הפשוט שקרוב לשני מיליון מאוכלוסי ישראל הם יוצאי ארצות ערב בני דת משה, בצרוף למיליון ערבים. גישת הסגרגצייה שאומצה בישראל, גם התבטאה בפסיקת בית המשפט העליון המונעת איחוד משפחות ערביות בגבולות "מדינת הרוב הטהור". הונאת דעת הקהל בעולם ובישראל מתבטאת בעובדה הפשוטה, שבחסות התיקון לחוק השבות מ- 1970 תוך פרוש רחב שלו מאז 1990 (תמונת ראי של חוקי נירנברג מ-1935, " יהודי – אחד מאבותיו עד דור שלישי היה יהודי") הובאו לתגבור בשר התותחים של מדינת הסגרגצייה, בפיתוי תנאים כלכליים עדיפים, אוקראינים, רוסים, בני ביילרוס, גרוזינים, אתיופים, קווקזים ומכל הבא ליד.


ממשלת אולמרט ומערכת הביטחון מינפו את תצהיר הסגרגצייה של ברק באמנות רבה למימדי המצב המתואר ב-1984 של אורוול, כאשר מלחמה מתמדת וליבוי היסטריה מלחמתית ורגשות פטריוטיזם, משמשות להסחת דעת הציבור מהשחיתות הנוראה והמצב הכלכלי, הנחשלות והרעב. בשנתיים האחרונות לפני כינון ממשלת אולמרט, נחשפו נושאים קשים לראשונה לציבור הישראלי: מימדי השחיתות (ישראל במקום ראשון במערב), הקפי הפשע המאורגן, העושק הצרכני בחסות קרטליזם משקי שאין שני לו, כשחוקים ומהלכים כנגד הסכמים תאגידיים גלויים או לאטנטיים אינם נאכפים, הרעב, הלבנות כספי פשע על-ידי הבנק הגדול במדינה, מימדי כלכלת הסמים, והעובדה שאלפי בני נוער בני שמנא וסלטא משמשים כבלדרי סמים באירופה ובדרום אמריקה, יצוא הפשע הישראלי לחו"ל, הפער הגדול במערב בין העשירון העליון לשאר העם.

ממשלת אולמרט הינה ממשלת הדחקה והיסטרייה. כל הבעיות הגדולות הללו הודחקו לפתע מסדר היום, ועומעמו בעיתונות הפוסט-שרונית. ההיסטריה המלחמתית שמלבה ממשלת אולמרט כמעט מאז הבחירות על-ידי חימום באמצעות פרובוקציות של גזרת עזה, פועלת אף היא ליצור רגשות פטריוטיים ולהסיח את דעת הציבור מבעיות הענק. הפרובוקציות בעזה אף תורמות להמשך הזרמת הכספים האדירה למערכת הביטחון (למעלה מ-45 מיליארד לשנה) ולמניעת בקרות עליה, במישור התקציבי ובמישור האינטלקטואלי, הכרוך בהפקת לקחים (כגון, סביב הפשלה בכרם שלום ב-25 ביוני).

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
אתה פשוט היסטרי ולגמרי מחוסר הגיון
  למעקם העובדות שרון   9/07/06 11:44
אתה כותב כשליח התעמולה הפלשתינית או השמאלנית-אנרכיסטית. שבענו מאנשים מלאי שינאה עצמית כמוך, תארוז את הפקלאות שלך ותסתלק מכאן..אתה לא שייך לכאן, ואתה לוזר..זאת כולם יודעים.
כתוב תגובה ל- למעקם העובדות שרון
לא שייך? היינו כאן הרבה לפניך
  מיכאל שרון   10/07/06 06:18
אנו דור ששי ושלישי כאן. בנינו כאן את מה שיש לפני שנולדת. לפני שעולים ירודים מתחילת שנות ה-50 ואילך, בעלי מנטליות חטפנית של חאפרים החלו להרוס, לזהם, ולהכתיר עצמם למלכים, בבחינת כל ממזר מלך, ולגרש ולנפנף את טובי האנשים, מהנישות שכבשו בטלפיהם. ברור שאתה רוצה שאתנפנף מכאן, האג'נדה הסמוייה (בניגוד להסתת ולהכפשה ) היא "שיסתלק בלי לתת לו גרוש פיצויים מעשרות המיליונים על 30 שנות מחקר ופיתוח בעלי תוצאות מהטובות בעולם בתחומם". כמו בטריזנשטאט, מחנה ריכוז נאצי בטירה עתיקה, בו רוכזו מיטב האינטלקטואלים היהודים באירופה והופשטו עירומים למעשה, למטרת ביזוי טובי המוחות בעם היהודי (תחת הססמא: "הפיהרר מעניק מחסה ליהודים"). וזאת, תוך תוך הפצת סרטי תעמולה נאציים שהוסרטו בטריזנשטאט, וקבל נציגי הצלב האדום משוייץ ונציגים בינלאומיים, תוך הצגת האינטלקטואלים היהודים כמשהו בדומה לרפי שכל, הנהנים מחסדים, "ועוד באים בדרישות וחושבים עצמם".
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
16
מעט ביקורת
  ג. אביבי   8/07/06 12:19
הניתוח מקיף ואף מחדש כמו גם המאמר האחרון של ד"ר מילשטיין. טוב שעוסקים כאן במרץ בתהליכי הניוון של מערכת הביטחון הישראלית.

בכל זאת שתי נקודות עושות את המאמר לבעייתי:

א. ההבלטה המוגזמת וההכפשה החולניות של יצחק מרדכי. מרדכי כשל כשם שכשלו רוב מפקדי צה"ל באותה מלחמה באותה גזרה. המחדל האמיתי, כפי שמציין צדף, הוא מתן הצל"ש (או עיטור גבורה אחר) על הקרב וההשלכות המוסריות מכך. כל שרשרת הפיקוד שמעל מרדכי אחראית למחדל אי מסירת העובדות – המודיעין - למרדכי לפני הקרב. ליפקין, אדן, מאירי ואחרים יוצאים כמעט צחורים מהביקורת של אביתר, כאשר מרדכי היה בעצם רק בורג בקרב טרטור-42. כזכור גם ליפקין וגם ברק קודמו ויותר ממרדכי. לכן הבלטת הייתר של מרדכי בלווי הקנטות והאשמות שמעבר למוכח משפטית מעידות על כוונות לא טהורות של כותב המאמר.
באותה מלחמה פיקד (ולא ממש תיפקד) אלוף גונן בגזרת הדרום. גונן היה ידוע כמתעלל סידרתי בפקידות ובקצינות ששרתו תחתיו ומטריד מינית יותר ממרדכי, אבל הוא מעולם לא נשפט על כך.

ב. על מחדל של"ג: הניסיון להטיל את המחדל ואי-הניצחון במלחמת לבנון על סגן הרמטכ"ל דאז, משה לוי, בלי להזכיר את הרמטכ"ל – המפקד העליון ובפועל של הצבא היא זריית חול בעיני כל מי שעיניים בראשו. המחדל ואי הפקת הלקחים הנם בהחלט באשמת רפול (שלדעתי היה מפקד אמיץ) וגם קודמו, גור, שלא עשה כמעט כלום למנוע מחדלים כגון זה של יוה"כ.

חבל שביקורת כל כך חשובה מזדהמת בגין משקעים אישיים של הכותב.
כתוב תגובה ל- ג. אביבי
כשל מערכתי סטרוקטוראלי
  אורי מילשטיין   8/07/06 14:53
כשלונות ומחדלי מלחמת לבנון ב-1982 נובעים באופן ישיר מאי הפקת לקחי אמת ממלחמת יום הכיפורים. רפול ומשה לוי אכן שותפים לאשמה אך מדובר בכשל מערכתי סטרוקטוראלי. חשיפת טעויותיהם של רפול שרון ואחרים תועיל להבין שיש בעיה אך לא תפתור את הבעיה. על-מנת לפתור את הבעיה יש לנתח את ליקויי המערכת. ניתוח זה הוא אינטלקטואלי ברובו והאינטלקטואלים הישראלים מתחמקים מלעסוק בו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
17
בן-גוריון - אבי אבות הטומאה
  אורי מילשטיין   8/07/06 14:24
אבי אבות הטומאה שאותה שטרטט בכשרון אביתר בן צדף, הוא דוד בןגוריון. עד מלחמת העצמאות בן-גוריון לא הבין דבר וחצי דבר בהוויית הצבא והמלחמה ולא הבין שלא תקום מדינה יהודית בארץ ישראל בלא מלחמה. במלחמת העצמאות הוא למד בדרך הקשה שדרוש למדינת ישראל צבא מקצועי אך הוא נכשל להקימו. הטעם לכך היה שהוא הבין כי אם ילחם במורשת ההגנה ובייחוד במורשת חטיבה המגייסת שלו - הפלמ"ח הוא יוכה פוליטית. למען מעמדו הפוליטי הוא הסכים כי בישראל תהיה מערכת ביטחון מיליציונית ולא צבא מקצועי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שוב מילשטיין עם השקרים והנפיחות שלו
  ד. בן ישראל   8/07/06 15:37
ע"פ מספר אנשים שנכחו בקורס הממ"מים המפורסם של הפלמ"ח בג'וערה בשנת 1941 הופיע לפניהם בן-גוריון ודרש מהם להתנדב לצבא הבריטי כי לדבריו "תוך 7 שנים נצטרך להקים מדינה ולהלחם על הקמתה ואני רוצה שתלכו ותילמדו את תורת המלחמה ו..תגנבו מהצבא הבריטי 100.000 רובים.."
זה נוגד את התיאוריה המזויינת שממציא מילשטיין המופרע
כתוב תגובה ל- ד. בן ישראל
מתוך "ילקוט הכזבים" של דן בן אמוץ?
  מיכאל שרון   9/07/06 01:54
דווקא תוך 7 שנים? 1948? נו - גם חוזה וגם נביא וגם איסטרטג בחסד עליון. אבי האומה. דווקא התפלאתי שהג'מעה האלה לא שמו בפיו את התאריך המדוייק של ראשית הקרבות, או מועד הצהרת העצמאות ופלישת ארצות ערב למחרת, אולי סברו שכל המוסיף גורע. אבל גם ככה התרשמתי מאד מעוצמת ראיית הנולד. רק מה, גם אם אמר משהו בדומה לכך, גם אז מחקרים בפסיכולוגיה הוכיחו שיש פער בין עמדות ומעשים. האיש הזה הפיק מילים ומשפטים רבים בפיו, וניתן לאמוד שבין "תצהיר ג'וערה" ב-1941 ובין סוף 47 אמר עוד כמה מאות אלפי משפטים. אולי שכח משפט או שניים מהם. לא הכל מקודד מהזכרון לטווח קצר לזכרון לטווח ארוך, וגם חלק מה-LTM דועך.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
מכיוון שלא נוכחת ולא בדקת אתה הכזבן
  היסטוריון   9/07/06 11:38
כתוב תגובה ל- היסטוריון
18
התיזה הבסיסית שלך מופרכת מיסודה
  יהודה דרורי   8/07/06 15:52
קשה להבין כיצד אנשים החושבים עצמם לאינטלגנטים בכלל וכמבינים בעניני צבא יכולים לפתח תיאוריות הבנויות על שחור ולבן בלבד (כאשר אי אפשר בכלל לראות את הלבן..)
כולנו יודעים שלצה"ל הישגים רבים וחשובים ב-58 שנות קיומו, בעולם הוא נלמד כמודל ודוגמא חיובית ונחשב לאחד משלושת הצבאות המודרנים והיעילים ביותר--אבל לא אצל ברנדששטר,מילשטיין ושאר העורבים הקוראים מראשי העצים כל היום: רק-רע..רק-רע..
מערכת צבאית מורכבת ועסוקה כצה"ל אינה חסינה מכשלונות. אין ספק שהיו כשלונות ועוד יהיו (כל זה בסדר כל עוד ההצלחות עולות על הכשלונות)..בהרבה מיקרים האשמה היא כן ב-ש"ג..ולא ברמטכ"ל או באלוף הפיקוד (עד כמה שזה פוגע בהורים שכולים צריך לדעת לומר להם את האמת..)
אבל אסור ל"מלומדים" פה לעוות את העובדות למען יופיעו כאוונטגארדים הבאים להציל את עם ישראל בשטויותיהם.
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
שבעתי מססמאות ללא ביסוס
  אביתר בן-צדף   8/07/06 21:42
יהודה,

נחמד לירות ססמאות, אך לגמרי לא חכם.

אני מצפה ממך להסברים מנומקים - גם אם איני מסכים עם עמדתך.

זה שיש/אין לנו הצבא המשוכלל בכל הגלקסיות אינו עונה על שום טענה מטענותיי - ובעיקר, לא לגבי סיאוב המערכות, שהביא לכך, שצבאנו האדיר והמופלא מסכן את עצם קיומנו כאן.


כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
הצבא הכי טוב בעולם לא יכול לנצח בלי
  החייל שהיה בסדיר   8/07/06 22:41
בלי, בלי שנאה
וכל זמן שמחנכים כאן דורות של צעירים על שנאה לערבים,
[ראה לעיניין זה את הטוקבקים]
אנחנו ננצח.

שנאה לערבים, ואמונה במתנה שקיבלנו מאלוהים,
את הבתים והמגרשים של האמא ושל האבא והסבא והסבתא של הערבים שאנחנו צריכים להרוג, הם שילוב מבטיח לנצחון.
כתוב תגובה ל- החייל שהיה בסדיר
אם כבר מדברים על מי שזורק סיסמאות
  יהודה דרורי   8/07/06 23:19
אין סיאוב מערכות בצה"ל.ישנן מערכות שיש לשפר וישנן שהינן כבר משופרות .אתה וחבריך הם הם משליכי האבנים (הסיסמאות) הריקות מכל תוכן והמונעות ממניעים אישיים בלבד שרק החברים הקרובים באמת יודעים למה..
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
אביתר גם אם הכול נכון למה עכשיו ?
  אשר דעדוש   6/08/06 00:45
גם אם אתה צודק וגם אם אני מסכים עם חלק גדול מדבריך לדעתי יש חשיבות מכרעת לתזמון נכון.
הפרסומים שלך חשובים ביותר ושווים קריאה והתיחסות אך הוצאתם לאור כעת היא צעשה לא ראוי ולא הגון במיוחד כלפי הדרג הביצועי שעושה את העבודה כרגע בשטח, בו נהיה סבלנים וניתן לצהל לנצח ולאחר מכן נצעק בכול הכוח
כתוב תגובה ל- אשר דעדוש
אביתר גם אם הכול נכון למה עכשיו ?
  אשר דעדוש   6/08/06 00:49
גם אם אתה צודק וגם אם אני מסכים עם חלק גדול מדבריך לדעתי יש חשיבות מכרעת לתזמון נכון.
הפרסומים שלך חשובים ביותר ושווים קריאה והתיחסות אך הוצאתם לאור כעת היא צעד לא ראוי ולא הגון במיוחד כלפי הדרג הביצועי שעושה את העבודה כרגע בשטח, בו נהיה סבלנים וניתן לצהל לנצח ולאחר מכן נצעק בכול הכוח
כתוב תגובה ל- אשר דעדוש
דרורי, היית ונשארת עבד לאוליגרכיה
  שיטת רוכב האופניים   8/07/06 21:45
רוכב האופניים מתכופף למעלה ודורך למטה.
כתוב תגובה ל- שיטת רוכב האופניים
אני כבר שנים נוהג בבולדוזר לכיוונך.
  מענה לרוכב האופנים   8/07/06 23:21
כתוב תגובה ל- מענה לרוכב האופנים
רק המהירים מנצחים, כמו שאמר סון טסו
  מ.ש. למפלץ הבולדוזר   9/07/06 01:21
האסטרטג הסיני הקדמון ב"חוכמת המלחמה": האויב מצפה שתעשה מהלך תוך 48 שעות? תן לו את זה ב-24 שעות.
כתוב תגובה ל- מ.ש. למפלץ הבולדוזר
באמת? D-9 יכול להפוך "מרכבה"מהירה
  מפעיל ציוד מכני כבד   9/07/06 11:36
כתוב תגובה ל- מפעיל ציוד מכני כבד
איפה בדיוק בעולם נחשב צה"ל ??
  שונא קשקשנים   9/07/06 03:51
כתוב תגובה ל- שונא קשקשנים
אם היית קורא ומתעניין היית יודע
  שונא בורים ומטומטמים   9/07/06 11:31
כתוב תגובה ל- שונא בורים ומטומטמים
19
מתווה הקנטונים של ישראל-פלשתין
  מיכאל שרון   9/07/06 00:57
כתב קורא: "בציריך אין "גרמנים" כשם שבז'נוה אין "צרפתים" ובלוגאנו אין "איטלקים": כל אזרחי הקונפדרציה, ללא יוצא מן הכלל, הם שויצרים".

כשקראתי את תגובתך, נאנחתי ואמרתי לעצמי, הופה, שלב הפילפול הניפתל והפרמליסטי היגיע.

והרי אתה יודע בדיוק כמו כל קורא אחר כאן, ששלושת הקנטונים הללו מזוהים כל אחד עם לאום ספציפי - איטלקים, גרמנים וצרפתים. ואף על-פי כן מגיע לו, שובב כזה, השלב הבלתי נימנע, בו העניין כולו מפורר לדיקדוקי פורמליסטיקה ופורח לאן שפורח כלא היה.

אז עכשו שים לב: קודם בא העניין הפונקציונלי - שלוש יחידות ממשל לשלושה לאומים (המזוהים עם שלוש שפות) וזאת במסגרת על פדרטיבית. רק בשלב השני, לאחר האירגון הפונקציונאלי, בא המימוש הרגולטיבי של האירגון הפונקציונאלי הזה, על הגדרותיו הפורמליות: חוקה אחידה, האופן הספציפי של בתי המחוקקים ועוד.


המדינה הדו לאומית ישראל-פלשתין בכל שטחי א"י-פלשתין:


ובכן, הסכת ושמע. פתחתי בעניין הפונקציונלי. מערך פונקציונאלי כזה שהתוויתי, נועד בראש וראשונה לענות על מצב בעייה מסויים. אין אנו יוצרים מוסדות וקובעים רגולציות סתם כך, אלא במסגרת מתן מענה לבעיות. אין אנו חייבים לחקות כאן בדקדקנות את המודל השוויצארי, או האנגלי של שני בתי מחוקקים. ניתן לקבל, כפי שרמזתי, את הרעיון הפדראלי, של בית מחוקקים ניפרד לכל קנטון, עם מוסד-על פדרלי, כשלכל לאום יש בו זכות וטו בענייני יסוד. אפשר גם לשלב במוסד העל הזה, "בית נוסף" -בעל דגש בענייני יסוד חוקתיים, בדומה ל-House of Lords הקשורים בכך שלאום אחד לא יפגע חוקתית בזכויות משנהו (כולל עניין הווטו). למשל, זכותו של הלאום הערבי להגביל הגירה של אוקראינים אתניים או דוברי אמהרית או זולו, או ניב סיני קנטוני, לשיטחי ההשפעה של הלאום היהודי, תוך מתן מענקים נדיבים בדיור ובקיום.

ניתן אפילו לדבר על חלוקות משנה, כמו 1) קנטון קרתא - יהודים חרדים בבני ברק, ירושלים והגדה - חסידי סטמר, נטורי קרתא, והרבי מגור - הפרלמנט ואיזור ההשפעה הערבי. 2) קנטון נצרת בית-לחם - דת נוצרית, איזור השפעה ערבי (או היהודי). קנטון עוספייה-דליית - דרוזים. קנטון יהודה - איזור השפעה יהודי. קנטון גוש דן - תחום תרבות ליברלית חילונית - הפרלמנט היהודי. קנטון ליברמן - איזור רוסי-יהודי. וכך הלאה. וכן הקרייה הקדושה בדומה לקריית הותיקן - איזור א-ריבוני בו קיימת סמכות עליונה המורכבת מנציגי שלושת הדתות- בחלקים מירושלים (ראה מאמרי Urbis Sancta).
Urbis Sancta - a frame for peace in the Middle East





כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
Urbis Sancta - הקרייה הקדושה:
  מיכאל שרון   9/07/06 09:12
ראה הקישור למטה:

Urbis Sancta - a frame for peace in the middle east
 Urbis Sancta - a frame for peace
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
20
בוקר טוב ויאט נאם
  אוי לנו   9/07/06 07:56
זוכרים את הדיווח היומי האמריקני השיקרי על מספרי הרוגי הויאט מין?
צהל של שנות האלפיים סופר כל יום הרוגי ערבים בעזה ומאבד את השליטה,זיכרו את גג השגרירות בסייגון ומה הוא מזכיר לנו בגוש קטיף.
כתוב תגובה ל- אוי לנו
21
תרגמת כבר לאנגלית? מתי תתרגם לערבית
  תקבל את פרס עראפת   9/07/06 11:46
כתוב תגובה ל- תקבל את פרס עראפת
22
אני לוזר? כך אומר האיש תחת הודעה 21
  מיכאל שרון   10/07/06 08:15
ובכותרת הודעתו הוא מכריז: למעקם העובדות שרון". וכך, הוא אומר שאני לוזר, והוא בודאי איש מכובד.
איני יודע אם אני לוזר, אך אני איש של אמת. ואומר כך:


אם לא יהיה שינוי, אולי ברוח דברי, בפוסט מורטם האפשרי של מדינת ישראל עוד 20 שנה, אכתוב (או אחר יכתוב) שסיבה עיקרית לחורבן בית שלישי היתה כוח האדם הירוד.


מיטב האוכלוסיה ובני הישוב הוותיק היגרו מכאן, כמיליון איש מאז 1956. עידית הנוער, אלה שלחמו ולא היו ג'ובניקים, נפלו במלחמת השחרור. רבים מספור מהאנשים המרבדים כיום עמדות חולשות הם ברוב הנישות מהטיפוס של smart asses (ממזרים פיקחיים), כלומר, זן שונה לחלוטין מהטיפוס החכם (לא הפיקח) הבונה מוסדות ויוזם יוזמות ברות קיימא. אחד כזה, הוא לרוב קונפורמיסט ונטול אתיקה יצרנית, מוכוון אגו, מתקשה בראיית התמונה באופן ענייני (החסר זיקה לאני שלו ומשקלו האישי), ונוטה להשתבח בעצמו עקב יוזמות שיפורים ושינויים דלות (ובסביבתו כמובן מחניפים לו על כך), שכן הוא לרוב נעדר יצירתיות.

ניסיתי, כרבים וטובים, אך אני מתבזה כאן לא מעט שנים. ניסיתי במיטב תקרת הביצועים שלי גם לאחרונה, וכל מה ששמעתי כתגובה מצד סרבני האיכות היתה נאקת החזירים הקצרה "אוינק אוינק".

אני כמובן מצר על כך שלא שמעתי ב-1972 לעצת ידיד משפחה, פרופ' חיים גינות מאוניברסיטת NYU (אחד מגדולי הפסיכולוגים האמריקנים, שכתב את "בין הורים וילדים" וספרים נחשבים אחרים בנושא, והיה בעל טור ב-NYTIMES ). האיש היציע לי לעבוד אצלו, בניו-יורק, ואמר שישראל תעשה ממני אפס, כשם שעשתה לו ולרבים אחרים, בטרם היגרו מכאן. חברתי עידית, עתודאית בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה, שהיתה במעמד, עיניה ניפערו לרווחה, אך רווח לה, כשאמרתי שיש לי בינתיים דברים לעשות כאן. הדברים האלה נימשכו זמן רב, יצאתי בשן ועין, כלומר חטפתי כאן rip off (בזיזה, כיוס טוטלי) ישראלי אופייני, קניני האינטלקטואלי נבזז, קידומי נחסם וסורבל, התעמרו בי, ולא רק שלא קיבלתי פיצויים, אלא שגם טרחו להכפישני ולהשחירני. כיום כל זב ומצורע יכול לבעוט בי. אז האיש המכובד שלהודעתו אני מגיב אינו לוזר, מנימת דיבורו ניכר שהוא התברג היטב במדמנה הזאת. אבל יש אנשים שמראש יזהו בהם מושא לחליבה, ולא יאפשרו אפילו זאת.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il