s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זוכי פרס נובל: החוק מסוכן לבטחון המדינה
מאת: רותי אברהם  |  08/11/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה הם מבינים?
  אורי פ   8/11/09 11:52
מה הם מבינים לעומת שיטרית וחבר פקידיו? אין מאגר נתונים במדינה שלא נפרץ ובתשלום נאה אי אפשר לקבל ממנו חומרים. כל חוקר פרטי והמאכר שלו במס הכנסה משטרה שירותי בריאות וכו'.
כתוב תגובה ל- אורי פ
2
מעט צניעות
  שאול א.   8/11/09 11:53
קבלתם פרס בגין התמחות בתחום ספציפי ביותר. לרוב מדובר בעבודה או במחקר שנעשה לפני שנים רבות מאוד.
השארו בתחום מומחיותכם, ואל תרחיבו את טווח מומחיותכם לתחומים שידיעותיכם בהם אינן שונות מידיעותיהם של יתר אזרחי המדינה.

העובדה שהינכם זוכי פרס נובל לכלכלה או לכימיה אינה מקנה ערך מוסף לדעות בנושאי מדיניות חוץ או פנים.
כתוב תגובה ל- שאול א.
ומה תגיד לאחרים ברשימה?
  עירא   8/11/09 14:31
מומחים לאבטחה, הצפנה, משפטנים ואנשי זכויות אדם שאומרים לך שהמאגר הזה הוא אסון לדמוקרטיה, לחופש הביטוי ובסופו של דבר חופש האקדמיה?
כתוב תגובה ל- עירא
שאול ושיטרית אפסים עם הוכחות
  חץ   8/11/09 15:18
כתוב תגובה ל- חץ
3
עוד שטות של השטותניק שטרית!
  גימי-יהודי מיהודה   8/11/09 12:05
גם הוא חתם קבע ונדבק לכסא!!!! וישמן ישורון ויבעט הגיע הזמן להתנתק מהעטינים של המדינה העם היהודי הוא עני ולא נותר חלב לאוכלי החינם!
כתוב תגובה ל- גימי-יהודי מיהודה
4
ח"כ מאיר שטרית מקדם חברות
  ירון זכאי   8/11/09 12:09
החוק הזה לא יוסיף לנו ביטחון אלא להפך. ברור שהמאגר הזה ייפרץ וימנע מאזרחים ישראליים להיכנס ולצאת בחופשיות ממדינות ערב....להלן חוק לחיסול המוסד. חבר הכנסת מאיר שטרית שבעבר לא הצליח להבחין בין כרטיס אשראי של הסוכנות היהודית לכרטיסי האשראי הפרטיים שלו מקדם בעניין זה רק אינטרסים של חברות פרטיות המעוניינות ברווח כספי שאין לא שום קשר עם ביטחון כלל!!!!! 
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
5
חוצפה של מתנשאים
  שלמה כהן   8/11/09 12:34
מה הקשר בין השכלתם ומאפייני מומחיותם של האקדמאים שחתמו על העצומה כנגד חוק המאגר הביומטרי , לבין הנושא שבדיון.באם תהיה עצומה בעד החוק ובה חתומים אלפי קציני משטרה בדימוס,תהיה העצומה יותר מרשימה,באשר יש להם יותר נגישות וניסיון עבר בנושא מאשר קובץ האקדמאים המתנשאים שחתמו על העצומה, תוך ציון השכלתם ותחום מומחיותם.מבחינתי,חתימה של נהגי מוניות או מורים או אחיות, על עצומה בנושא זה, לא נופלת בתקפותה מחתימת האקדמאים.
כתוב תגובה ל- שלמה כהן
מתנשא יקר,
  עירא   8/11/09 15:06
אתה למדת פילוסופיה? אתה עצמך חיית כאן 50-60-70 שנה במדינה וראית את הסכנות שמערכות כאלו גרמו? האם התעניינת במה שאומרים המומחים הרלוונטיים? האם דעתם של עשרות אלפי מתנגדים כן רלוונטית? האם המשטרה באמת צריכה מאגר מסוכן כזה בשביל לפעול? ואם כן למה החוק הוא של משרד הפנים ולא של בטחון הפנים? טול קורה מבין עיניך וקרא קצת חומר רקע. העובדה שאתה לא רוצה להקשיב לדיעה של אדם אחד אינה אומרת שהיא שגויה. אני ממליץ לך לקרוא ולהחליט לבד. ההחלטה כאן שגויה ברמות שכל אזרח צריך לראות ולהגיב על כך, ולא משנה אם זו זוכת נובל או "מסעודה משדרות".
כתוב תגובה ל- עירא
לא השתכנעתי בכלל
  שלמה כהן   8/11/09 15:51
גם כשקראתי את המומחים ששלפו סיסמאות כגון ,, פגיעה בפרטיות ,, לא השתכנעתי,באשר איזה פגיעה עלולה להיגרם לפרטיותי כאדם,במידה שלמישהו ,,עוין,, יהיו נתוני חזותי החיצונית,או טביעת האצבעות שלי,מה בדיוק יעשו עם הנתונים.הרי כיום ישנם נתונים אילו בידי משרד הפנים,המשטרה ,משרד התחבורה וגורמי ממשלה וגורמים פרטיים רבים[ קופות החולים ], כאשר נתונים אילו לא מוצפנים בכלל ולא שמעתי מעולם על דליפות נתונים לשם פגיעה בפרטיות, מה הפניקה הזאת.
כתוב תגובה ל- שלמה כהן
6
קצה הקרחון
  sew433   8/11/09 13:21
300,000 תעודות זהות מזויפות ודרכונים סמרטוטיים המשמשים כיום סוכנים של המודיעין האירני במסעותיהם בעולם.
אין בעולם אף דרכון שהתצלום והפרטים האישיים מופיעים על מדבקה, המוצמדת צורה חובבנית, לספרון והעטופה בלמינציה עלובה! זאת שערוריה שהייתה צריכה לשלוח את מי שאפשר זאת לכלא על פגיעה בבטחון המדינה.
ולמה? כי רצו לחסוך במערך שלם של מדפסות ליזר יקרות ומכונות למינציה בטמפרטורה גבוהה.
אז הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן.

להציף את הזייפנים על פני השתן.
כתוב תגובה ל- sew433
7
מי אתם? לאומת מאור הגולה שיטרי
  אזרח ללא פנים   8/11/09 13:38
כתוב תגובה ל- אזרח ללא פנים
8
ניתן להסתפק בנתונים בתעודה
  ש. עליון   8/11/09 13:38
צודקים הטוענים כי איסוף הנתונים למאגרי מידע מסוכן. יחד עם זאת הגיע הזמן לשפר את הבטיחות של תעודות הזהות והדרכונים הישראלים, שכול ילד עם מדפסת ליזר יכול לזייף בבית. לשם כך ניתן להסתפק בצ'יפ חכם על התעודה שיכיל את הנתונים הללו באופן מוצפן, בלי שהם יאגרו במאגרי מידע.
כתוב תגובה ל- ש. עליון
המערכת כבר מזוהמת
  zxweew   8/11/09 15:09
הרבה מהזהויות הגנובות (בעיקר תעודות הזהות) שייכות בכלל ליורדים שלא מודעים בכלל שבארץ חוגגים על הזהויות שלהם.
על מנת להציף את גנבי הזהויות האלה, יש להכין מאגר מידע ביומטרי ארצי.
כאשר היורד יבקש דרכון ישראלי לבקר בארץ, ניתן היה להצליב את הנתונים הביומטרים אבל לשם כך חייב יהיה להיות מאגר נתונים שהוא מעבר למידע על שבב שבתעודה.

כתוב תגובה ל- zxweew
אתה טועה ומטעה
  בני שמר   9/11/09 02:17
כדי לפתור את בעיית השימוש בתעודות גנובות או מזויפות מספיק לייצר תעודות עם שבב חכם עליהם ולבטל את הישנות. שבב חכם אינו ניתן לזיוף ואם התעודה נגנבת אז מיד ניתן לבטל אותה כמו שמבטלים כרטיס אשראי. בכך מובטח שבכל רגע ורגע לא יתכנו שתי תעודות תקיפות עם אותו מספר זהות.

אפילו מי שמאמין לסיפורי הסבתא של שטרית ושל אנשים כמוך כאילו עבריינים נוסעים לח"ול לתור אחר יורדים ולגנוב מהם את תעודת הזהות (מאמץ מפתיע להשיג תעודה שכיום ניתן לזייף בחצי שעה) עדיין לא יכול להבין מדוע ההתעקשות של שטרית על המאגר, פרט לאגו מנופח של חבר כנסת שחושב שהוא הכי חכם. הרי תעודה ביומטרית ללא מאגר תמנע אפילו את זה. אלא אם כן אותם פושעים מתכוונים לגנוב גם את אצבעותיו של היורד האומלל.

כתוב תגובה ל- בני שמר
9
אין שום סכנה לביטחון המדינה
  אתי כהן   8/11/09 15:41
אינני מבינה את הטוענים נגד המאגר, בנימוק של סכנה לביטחון המדינה.איזה סיכון לביטחון המדינה יקרה אם ידלוף [איזה אינטרס יש למישהו לעשות זאת ] נתון של טביעת אצבעות או ד.נ.א או פרופיל חזותי של אזרח זה או אחר לגורם עוין,מה בדיוק יעשה אותו גורם עוין עם הנתונים לביצוע פיגוע או להזיק שאינו יכול לעשות כיום.כך גם הטיעון לעניין הפגיעה בפרטית,האם הנתונים של הבנקים,מס הכנסה,קופות החולים,משטרה,משרד הפנים,חברות הסלולריות,שקיימים על האזרח כיום ולא מוצפנים,אינם סיכון פי 10 שעלולים לדלוף ולהזיק לפרטיות,מדוע לא נרעשו וזעקו מתנגדי המאגר בגין המצב הנוכחי שלא מוצפן בכלל.
כתוב תגובה ל- אתי כהן
הכוונה היא לדליפה של כלל המאגר
  קסירר   8/11/09 16:09
לא מה יעשה ארגון טרור עם טביעת אצבע של אזרח פלוני - אלא מה יעשה ארגון טרור עם תמונות ותביעות אצבע של כלל אזרחי המדינה. תגידו שלום לשירות החשאי
כתוב תגובה ל- קסירר
נמק!
  dr5t344   8/11/09 16:33
כתוב תגובה ל- dr5t344
את צודקת אבל אני אסביר
  xerree   8/11/09 16:14
"הבטחוניסטים" טוענים שניתן יהיה לזהות אנשי מודיעין שלנו הנושאים דרכונים ישראלים.

במציאות סוכנים מסתובבים עם דרכונים זרים, וכיום בגלל הביומטריזציה של המערכות הממוחשבות, אז הם מסתובבים על זהותם שלהם ולא על זהות בדויה. התקופה הזאת נגמרה.


אתן לך דוגמא: כל ישראלי שקבל אשרת תייר לארה"ב נתן תמונה וטביעות אצבעות בשגרירות. ישראלים שטסים לארה"ב על דרכונים הפתורים מאשרת תייר צולמו ונתנו טיבעות מ10 אצבעות בכניסה לארה"ב usvisit. יפן מפעילה אותה מערכת, והאיחוד האירופי עומד לשדרג את המערכת שלו SIS II . כך שהכל קישקוש אחד גדול. את המערכות האלה לא מעניין ניירות רק נתונים ביומטרים. אנחנו עוברים ממערכת זהוי שמסתמכת על ניירת למערכת המסתמכת על ביומטריה. הכנסת הביומטריה תפתור את בעית זיוף מסמכים וגניבת זהויות.
ההבדל בין ישראל למדינות אחרות:
מדינות אחרות מסתפקות בהזנת הנתונים הביומטרים לשבב בתעודה או הדרכון ואילו ישראל רוצה מאגר ארצי לנתונים הביומטרים. זה הכל. זה לא ישנה דבר וחצי דבר לנושא הפעלת סוכני מודיעין מהסיבות שציינתי.
כתוב תגובה ל- xerree
אתה טועה, לצערי
  בני שמר   9/11/09 01:42
יש הבדל גדול בין מדינה ידידותית כמו ארה"ב שאוספת מידע חלקי על ישראלים לבין מצב בו מידע שדלף מן המאגר מטייל בארצות ערב.

לפני מספר שבועות נחשפה מערכת ביון ישראלית שהותקנה בספק אינטרנט בלבנון ופעלה במשך כמה שנים. מי שהתקין אותה היה סוכן מוסד ישראלי. אם המידע הביומטרי שלו היה זמין אז הוא היה נחשף מיד.

כתוב תגובה ל- בני שמר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il