s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גביזון: חוק הלאום עלול להפר את האיזון
מאת: עידן יוסף  |  19/11/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
על איזה איזון מקשקשת גבירתי
  יולו   19/11/14 10:44
כתוב תגובה ל- יולו
2
עידן התמימות
  המושך בגזר   19/11/14 10:57
עידן התמימות חלף עבר לו. בחקיקת חוק כבוד האדם וחירותו טרחו אנשי השמאל לשכנע את אנשי הימין והדתיים בכך שהחוק לא יפגע כהוא זה בפעילות ההתיישבות ובאופיה היהודי של מדינת היהודים. להיפך הם אמרו במתק שפתיים החוק רק ייטיב איתכם. בינתיים חלפו מספר שנים ואשר יגורנו בא: חוק כבוד האדם וחירותו נוצל בידי השמאל ובית המשפט העליון בכל הזדמנות לתקיעת מקלות בגלגלי המדינה היהודית ולדחוף את מדינת ישראל לעבר המדרון החלקלק של מדינת כל אזרחיה מצד אחד ומצד שני עת יכול היה החוק לעזור למגורשים למשל בעת ההתנתקות - אטמו שופטי בית המשפט העליון את אוזניהם והחוק כמו נעלם בעת ההיא. אז חלס, את העיקרון כבר הבנו: אסור בשום פנים ואופן להותיר גמישות בידי שופטי בג"ץ והחוק חייב להיות ברור: זוהי מדינת הלאום של העם היהודי ואידך זיל גמור. דבר נוסף: חזון מייסדי המדינה, חשוב ככל שיהיה אינו יכול להוות תחליף לרצון רוב העם היושב בציון וכל השאר הוא ניסיון נואל של מיעוט הולך וקטן לכפות את דעתו על הרוב.
כתוב תגובה ל- המושך בגזר
ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו
  יוסי ק   19/11/14 11:39
ציפי לבני שפיצר לא לחינם הלך הזרזיר אל העורב אלא שהוא מבני מינו. רק שכחו שמאז מגילת העצמאות והחזון האוטופי התנפץ להם בפרצוף אבל כמו כל יהודון גלותי הם טומנים את ראשם בחול ,לא רואים ולא רוצים לראות איך קמים עלינו לחלותינו אותו מיעוט שהפוסטמה מתחבקת איתם
כתוב תגובה ל- יוסי ק
ישונה שם המדינה ליהודה
  סתם עברתי בסביבה   19/11/14 11:57
אם לא נשנה את שם המדינה מישראל ליהודה הבילבול ימשיך. "לאום יהודי" זה כמו לקרוא את הלאום הצרפתי לאום נוצרי. בכל מדינה נורמלית שם הלאום הוא שם המדינה. בישראל שם הלאום של המדינה צריך להיות לאום ישראלי אבל הבג"ץ פסל אותו אז מה אתם רוצים? זאת מדינה? ועכשיו יש לי עוד רעיון, אולי לקרוא למדינה "הרפובליקה היהודית של ישראל" וכולנו להיות מבסוטים.
כתוב תגובה ל- סתם עברתי בסביבה
המושך בגזר צודק!!!!!
  המושך בגזר צודק   19/11/14 12:38
כתוב תגובה ל- המושך בגזר צודק
חוק היסוד הזה נולד בחטא.
  אתה צודק   19/11/14 15:34
שהרי איזה זכויות ואיזה חירות יש במדינה ״יהודית״, שהיא לא יותר מאתנוקרטיה גזענית חשוכה? לדבר על זכויות וחירויות במדינה יהודית זה כמו לדבר על חזיר כשר. והראיה, החוק עצמו מגביל את עצמו מלבטל את כל החקיקה שקדמה לו, ששפעה גזענות ואפרטהייד. מה שאתה קורא שמאל אינו אלא סמול שקרן וצבוע, שמאחז את עיני הציבור בנסיון נואל להדביק את היהודית עם הדמוקרטית, ולהסתיר מכולם את האמת, שאלה כמו שמן ומים, או כמו קוים מקבילים, שלעולם לא ייפגשו. הגחע הזמן להוציא לאור את האמת, לבטל את החוק המאוס והמיותר הזה, ולשאת בגאון את דגל מדינת ההלכה הגזענית, שאותו מובילים אלקין ונתניהו, על מנת שנהייה כמתוקנות שבמדינות האזור, מצרים וסעודיה, שבהן השריעה היא חוק המדינה.
כתוב תגובה ל- אתה צודק
3
פרופ׳ גביזון היא המנטורית
  יש לימין בעייה   19/11/14 11:22
של הימין הלאומני, שכבר שנים עושה לובינג למינוי שלה לעליון כנגד ״אסכולת ברק השמאלנית״. אם היא קוראת לסדר את אלקין ושאר חבריו בימין הלאומני, אזי הם בבעייה גדולה.
כתוב תגובה ל- יש לימין בעייה
האם יש שמאלנים ישרים ?
  פאשיסט אדום   21/11/14 07:24
פרופ׳ גביזון שייכת לסוג נדיר של אנשים (כמו גם פרופ' דניאל פרידמן ובן דרור ימיני) שהם שמאלנים אבל ישרים (בניגוד לרוב השמאלנים שאמת ועובדות לא יצליחו לבלבל אותם). לכן - הימין עשה שנים לובינג למינוי שלה לעליון כנגד אסכולת ברק השמאלנית האטומה עם האג'נדה. היא לא קוראת לסדר את אלקין ושאר חבריו בימין (שמאלן ישר יודע שהוא שמאל), אלא מציעה סוג של פשרה בין הימין לשמאל. דרך אגב - אצל שמאלנים ימני הוא תמיד לאומני אבל שמאלן הוא תמיד שמאל-מרכז ואף פעם לא קיצוני. למעשה רוב השמאל אצלינו כלל איננו שמאל אלא ימין לאומני ערבי ואוטו-אנטישמי שיצדיק גם חרם, רצח וטרור אם בא מהכיוון הנכון. למרבה הצער, כמעט אין שמאלנים ישרים. אין לצפות ששמאלן אופיני יבין זאת כי לא תצליח לבלבל שמאלן עם עובדות.
כתוב תגובה ל- פאשיסט אדום
4
לתשומת לב גברת גביזון
  עידןסובול   19/11/14 11:36
לתשומת לב גברת רות גביזון: חוק הלאום אמור להזכיר לכול ישראלי, שנפשו סולדת מהלאומנות היהודית-משיחית, את חוקי נירנברג. בנוסחו הראשון הוא העתק של החוקים החלאתיים ההם שהוסבו על-ידי מחוקקים יהודים לשימוש נגד אזרחים ערבים, בראש ובראשונה, ובהמשך - נגד כול אזרח שלא יגלה נאמנות לשלטון ניאו-פאשיסטי ישראלי.

on-the-left-side.org.il/
 החוק, התקנות, הכללים והוראות-שעה
כתוב תגובה ל- עידןסובול
כששמאלן נזכר בנירנברג
  פאשיסט אדום   21/11/14 07:43
עוד תגובה של שמאלן אטום, שהוא בעצם ימני לאומני ערבי וניאו-פאשיסטי, שלא מוצא דוגמא טובה מחוקי נירנברג - לפיהם החרימו, רצחו והשמידו יהודים. -===- השמאלן האופייני מוכן לתמוך בהקמת מדינת יודן-ריין ערבית לאומית ובטרור ורצח, בצד מדינה שניה שתהיה מדינת כל אזרחיה(ובבוא היום ערביי הגליל והנגב ידרשו לחלק גם אותה). -===- חוק הלאום נועד לקבוע שאחת משתי המדינות תהיה יהודית, בניגוד לשמאלן/לאומן ערבי שמוכן רק למדינה ערבית. אבל ככה זה אצלינו. לא תצליח לבלבל שמאלן עם עובדות.
כתוב תגובה ל- פאשיסט אדום
איריס כהן-י.ש, את לא רק עילגת
  עידןסובול   26/11/14 02:39
איריס כהן-י.ש, את לא רק עילגת -- את גם סתומה.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
5
אז מה הוא החזון?
  באום   19/11/14 11:50
לכתוב פארודיות גם אני יודע,לא צריך להיות בשביל זה פרופסור.תוך חצי דקה הייתי מנסח המלצות יותר נמלצות מאלה של פרופסור גביזון.מה הבעיה לקחת מילים ומשפטים ,לחבר אותם ובעצם לא להגיד שום דבר.ומה הוא אותו ה"חזון של המדינה" שגביזון מדברת עליו?איש אינו יודע.בכלל,למה פוליטיקאים נותנים כל דבר לאיזה פרופסור.מה ,אין להם דעה משל עצמם? הם לא נשלחו על ידי ציבור להאבק למען איזה עקרונות?כל בעיה הולכים לפרופסור. אז שיתנו לפרופסורים לנהל את המדינה וכך נחסוך את המשכורות של הפוליטיקאים.לא ככה.
כתוב תגובה ל- באום
6
אין דבר כזה יהודית ודמוקרטית
  ודי להתפתלויות   19/11/14 12:20
פשוט מצחיק לראות שהגברת שעומדת כחומה בצורה להגן על השקר והטריק שמאפשר למדינה להפלות לרעה כל מי שאינו יהודי מבינה שהדברים הגיעו רחוק מדי. אכן, חוק הלאום מסיר את התלבושת המסובכת מעל האפרטהייד הקיים במדינה זו, ואכן הוא חוק מחפיר. אבל הפתרון הוא משטר דמוקרטי. משטר הפריבילגיות ליהודים הפך את המקום הזה למלכודת אש המאמללת את כל יושביה - יהודים ולא יהודים כאחד.
כתוב תגובה ל- ודי להתפתלויות
ראה תגובה 3
  אתה צודק   19/11/14 12:43
העניין הוא, שהגזענית גביזון היא אישה הגונה יחסית וחכמה מאד. היא מבינה את הסתירה בין יהודית ודמוקרטית ולכן מתפתלת כבר שנים כדי לרבע את המעגל. ברור שזה לא אפשרי והיא רק מסתבכת יותר ויותר בקורי הגזענות שלה.
כתוב תגובה ל- אתה צודק
כתב היום צבי בראל בהארץ
  מילים יפות וקשות   19/11/14 13:45
על החוק המתועב הזה. אבל המילים היפות והנכונות שלך היו חסרות שם. אולי הוא לא העז לכתוב גם אותן. ואולי גם הוא מתבוסס בסתירה הלא אפשרית, שבין היהודית (מה יהודי בכלל בגזענות הלבנה הזו?) לבין דמוקרטית. אני נוטה לאפשרות הראשונה.  
כתוב תגובה ל- מילים יפות וקשות
7
על איזה איזון היא מדברת?
  וינטר הניה   19/11/14 12:45
כתוב תגובה ל- וינטר הניה
8
החוק דרוש לשמירת האיזון כי
  שינשין   19/11/14 14:19
הכפיה החילונית הפרה מזמן את הסטטוס קוו!!
כתוב תגובה ל- שינשין
9
מה רע בהפרת האיזון?
  שאול א.   19/11/14 14:42
בו ערבים רוצחים ויהודים נרצחים? בו הערבים תומכים בטרור ויהודים הם הקורבנות? בו יהודים משרתים בצבא והערבים רוקדים על דמם?
כתוב תגובה ל- שאול א.
10
פרופסור רות גביזון והכנסת
  בן שלמה   19/11/14 15:40
ההמלצות של רות גביזון הן תמיד נכס לאומי. תקשיבו לה:

washingtoninstitute.org

אבל האחריות והסמכות לחוקק חוקים הן של הכנסת. חוקי היסוד הקיימים הפרו את האיזון וחוק הלאום אמור לשחזר אותו.
כתוב תגובה ל- בן שלמה
11
גביזון רפפורט וויתקון
  אהרון שחר   19/11/14 17:55
ישראל היא מדינת העם היהודי! אם למישהו העובדה הזו פוגעת באיזון הוא מוזמן לקפוץ. הופ, הופ...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
12
גביזון-ללא נשמה יהודית!נקודה!
  גימי-יהודי מיהודה   19/11/14 21:26
כתוב תגובה ל- גימי-יהודי מיהודה
13
מדינה יהודית דמוקרטית
  יוסי ברנע   19/11/14 22:51
לא ברור מהי מטרת החוק.לא ברור מהו הבסיס התחוקתי שלו ומה הוא משרת. לא ברור כלל כיצד יכולה מדינה יהודית להיות גם מדינה דמוקרטית ולה אזרחים ישראלים.
לא ברור כיצד חוק השבות וחקי ההתאזרחות עולים בקנה אחד עם הדמוקרטיה? ומדוע אין מדדת גביזון בלאום אזרחי?
כתוב תגובה ל- יוסי ברנע
14
לגברת גביזון עם כל הכבוד
  צורי   20/11/14 09:46
והוא רב את בודאי זוכרת שהשופט האיום והנורא בהסטוריה של מדינת ישראל אהרון ברק טען לכשהיית מועמדת לבית המשפט העליון "שיש לך אג'נדה" וכך נתבטלה מינויך. נדמה שהעת ההיא היה זה ביילין שר המשפטים או רפש אחר מהשמאל. בבקשה ממך אנא אל לך להתערב בעבודת הכנסת. משחקי עולם המשפט במגדלי השן רחוקום מן המציאות המייסרת של הרצחם ותקיפתם של יהודים יום יום.החיים האמיתיים אינם עולם המשפט.יש כאן מלחמת קיום.
כתוב תגובה ל- צורי
כפרה עלייך צורי אחי.
  גביזון הכפרה   20/11/14 15:20
חשוב להקשיב לדברי אמת. כמו שהקשבת לי כאשר הסכמת איתי, אתה צריך להקשיב לי גם אם אתה לא מסכים וזה לא נראה לך. הרי לא תרצה שאני אחשוב עליך שאתה חמור שהולך רק בדרך אחת בלי לחשוב.
כתוב תגובה ל- גביזון הכפרה
15
חקיקה אלסטי לפרגמטיות אנומלית
  יוסי ברנע   22/11/14 19:21
ישראל אינה בדיוק מדינה. בטח לא מדינת לאום. מי הלאום שלה? (וודי אלן והקטור טימרמן?) מי לא הלאום שלה?(סייד קשוע,ג'לאל איוב) לפי החלקת האו"ם היו צריכות לקום שתי מדינות דמוקרטיות בעלו חוקה. לפי גביזון, אין טעם לחוקה קשיחה ולחוקים קשיחים המעצבים את המציאות הפוליטית. נורמטיבית אין היא צודקת. אבל מעשית כן. מה שמוביל למסקנה שאין ישראל באמת מדינה דמוקרטית. גם לא כל כך מדינה, שהרי לא ניצו להגיע להסכמות על זהותה ומשטרה.
כתוב תגובה ל- יוסי ברנע
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il