s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוקי אבל מזיק
מאת: מרדכי קידר  |  28/03/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
טעות, או חוסר הבנה?
  ל רפי   28/03/09 16:13
הקריאה של ד"ר קידר אולי נכונה ביסודה אבל היא באה באיחור גדול, ועל כן ספק רב אם היא עדיין רלוונטית. להערכתי, הרכבת כבר יצאה מהתחנה, אבל עדיין לא כולם שמעו את הצפירה.
בהסתה, באי-הכרה, ברעיון "מדינת כל אזרחיה", בתמיכה בטרור ובפגיעה בישראלים, לא התחיל הציבור הישראלי. התחילו בכך הלשתינאים מעבר לגבול והמשיכו וממשיכים בכך מנהיגי הערבים הישראלים כאן.
במציאות מתפתחת זו, הבלגה היא ההיפך ממה שנחוץ. הבלגה היא חולשה, חולשה היא וקואום ווקאום מזמין הדברת מגמות ההתרסה והשינאה. ראינו התפתחויות אלה בעבר, ואנו בדרך לראות אותן שוב. הסברים מלומדים טובים לאקדמיה, הם אינם פועלים על יצרים הפוליטיים ברחוב.
לכן, טוב היה אילמלא נזקקנו למהלך של מרזל וחבריו, אבל אחרי עכו ונצרת ופקיעין והאיומים בהפעלת כוח כנגד התהלוכה בעבר הלא רחוק וההתלהמות של המנהיגות הפוליטת הערבית בכנסת, והתנועה האיסלאמית כנגד הריבונות הישראלית בירושלים ובהר הבית - מעשיהם של מרזל וחבריו הם לא רק מוצדקים, הם מחוייבי המציאות.
הכדור בידי הערבים: לא יתגרו, לא תהיינה פעולות תגמול. יתגרו, גם פעולות התגמול יגברו. הדינמיקה של תהליכים אלה היא של אקציה וראקציה; הטבע האנושי וטבע העולם פועלים כך.
כתוב תגובה ל- ל רפי
2
והפתרון הוא....
  מייקל   28/03/09 19:25
הפרדה..וחילופי שטחים ואוכלוסין.
יש להעביר את אום אל פאחם ואולי את כל ואדי ערה לרשות הפלסטינית ובמקומם להעביר את אריאל מעלה אדומים וגוש עציון לישראל בחסות בינלאומית.
חילופי אוכלוסין- כל מתיישבי יו"ש ("המתנחלים") שלא בתוך הגושים שציינתי חזרה לישראל ואת אזרחי ישראל הערבים שלא יהיו מוכנים להכיר במדינת ישראל היהודית ולא יתרמו למדינה אם בשירות צבאי או בשירות לאומי להעביר לרשות הפלסטינית ששם מקומם עם עמם שאיתו הם מזדהים.
אחרת, זה הסוף למדינה יהודית.
כתוב תגובה ל- מייקל
חוקי אבל הכרחי
  שמילו   1/04/09 18:38
דבריו של ה"מרצה" מרדכי קידר הם חרפה לאוניברסיטת בר אילן וחרפה לעם ישראל, הפתרון היחידי הוא להעביר את התושבים הערבים של אום אל פחם וכל נחל עירון לחצי האי ערב או לכל מדינה ערבית אחרת (לא לירדן - היא שייכת לנו), להעביר את כל התושבים הערבים שאינם נאמנים למדינה היהודית יחד איתם ולהסביר לערבים ולכל העולם שאין עם פלשתיני אבל יש גם יש עם יהודי והוא ינצח!!!
כתוב תגובה ל- שמילו
חוקי אבל הכרחי
  שמילו   1/04/09 18:45
דבריו של ה"מרצה" מרדכי קידר הם חרפה לאוניברסיטת בר אילן וחרפה לעם ישראל, הפתרון היחידי הוא להעביר את התושבים הערבים של אום אל פחם וכל נחל עירון לחצי האי ערב או לכל מדינה ערבית אחרת (לא לירדן - היא שייכת לנו), להעביר את כל התושבים הערבים שאינם נאמנים למדינה היהודית יחד איתם ולהסביר לערבים ולכל העולם שאין עם פלשתיני אבל יש גם יש עם יהודי והוא ינצח!!!
כתוב תגובה ל- שמילו
3
ד"ר קידר, הפעם טעית בגדול!!!
  מב"י   28/03/09 22:48
1. זו לא הפגנה של ה"ימין הקיצוני", אלא של אזרחי ישראל נאמנים,שנשאו את דגל ישראל ברמה ובגאון באום אל-פחם שהיא עדיין לפחות להלכה בריבונות ישראל. ומה מסמל את הריבונות יותר מדגל אחד וכמה עשרות דגלים?
אולי שכח ד"ר קידר, כי תושבי אום אלפחם מניפים את דגל אשף בכל העצרות שלהם - וזה לא בגלל הפגנת "הימין הקיצוני"... חכה חכה ד"ר קידר ל"יום האדמה" איך תכה המציאות על פניך ותצטרך לבלוע את הדיו ואת הנייר שעליו כתבת את מאמרך זה!!
2. הורגלנו כבר, כי הכפרים הערביים מתנהלים כמו אוטנומיה של אשף - ולא מאפשרים לנציגי החוק או למשטרת ישראל להיכנס לכפרים אלה בגליל - וגם בנגב. עובדה מבישה מאד היא שסגן המפכ"ל נפצע מאבן במרכז הקרחת שלו...והפצע המדמם שלו צולם והונצח לדראון בכל אמצעי התקשורת, אבל הוא הראשון שחייך והמעיט מחומרת הפגיעה בו...
3. ההשוואה שעשה ד"ר קידר בין ההפגנה של יהודים באום אל
פחם עם "הפרעה בשעות המנוחה" דווקא יוצאת נגדו וסותרת את ה"תיזה" שלו, משום שבשני המקרים החוק הוא חוק ומותר ואף חובה להעמיד חוק זה במבחן המציאות: חוק או צחוק.למשל כאשר הורים רוצים לערוך מסיבה לילדים - ואפילו הם רועשים, אבל זה במסגרת החוק - עד השעה 11! מי רשאי למנוע בעדם? וכן הדבר לגבי העמדת הריבונות של ישראל באום אל פחם במבחן ע"י אזרחים יהודים, נאמנים טובים!
4. באשר לבחירות של ההנהגה בישראל - הערבים הם הגורם המכריע! כך נבחר אהוד ברק ליו"ר מפלגת העבודה, על סמך הבטחותיו של שר התשתיות פואד לחבר כפרים ערביים לחשמל וקיים זאת ביום הבחירות ממש! כך נבחרה ציפי ליבני להנהיג את "קדימה", שבבחירתה תמך אבו מאזן בגלוי! וערביי ישראל
עשו כמצוותו.
5. ד"ר קידר מזכיר את שיתוף הפעולה בין תושבי אום אל-פחם למחבלים מהגדה לבצע פיגועים של רצח והרס ביהודים בישראל - האם זו תוצאה של הפגנת "הימין הקיצוני" לפני כשבועים???
הפעם, ד"ר קידר, שגית וטעית במימדים ענקיים. זה לא מתאים לך - וזה מצער מאד מאד!!!
כתוב תגובה ל- מב"י
4
כל קיומנו הוא עילה למעשי הרג
  א מ רול   28/03/09 23:54
כתוב תגובה ל- א מ רול
5
"להתנחל בלבבות כישות לגיטימית"
  גדעון אמיר   29/03/09 00:27
"מדינת ישראל נכשלה במשימה הניצבת לפני כל מדינה בעולם: להתנחל בלבבות כישות לגיטימית ומשותפת לכל"
שקר! תמצא ערבי אזרח ישראל אחד שמעדיף לחיות במדינה פלסטינית עצמאית. זה הרעיון של ליברמן שהרשות הפלסטינית תקבל שליטה על אום אל פחם וכל הערבים ותומכיהם מוקיעים אותו כגזען. הם לא רוצים עצמאות פלסטינית.
הם חיים בתסכול הנובע מהבושה להיות נשלטים ע"י היהודים, ומהרצון להיות חלק ממדינה מתקדמת (לפחות בהשוואה לכל מדינה ערבית) ופורקים את תסכולם בטרור אנטישמי ובסיוע למבקשי נפשינו.
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
6
טעויות ושגיאות במאמר חלש
  אברהם שלום   29/03/09 01:49
קשה למנות את כל הטעויות והשגיאות של המאמר הזה.

ד''ר קידר כותב כי הערבים אינם מכירים בקשר בין יהודים מארצות שונות ולדבריו הם רואים יהודים עירקים כעירקים, יהודים תימנים כתימנים וכן הלאה. בזמן שהצבא העירקי פלש לארץ ישראל ב 1948 והובס ולא הצליח להשמיד את היהודים בארץ ישראל - במי נקמו העירקים המוסלמים? ביהודים האזרחים השלוים בעירק.
כל הרעיון של לאומיות ערבית בזמן המודרני הומצא בידי הבריטים בזמן מלחמת העולם הראשונה. לורנס ביקש לשכנע ערבים לא להלחם נגד בריטניה יחד עם הקיסרות העותמנית של התרכים המוסלמים, והעלה את הרעיון של לאומיות ערבית. הוא שחד אותם במטבעות זהב והצטרפו אליו השריף של מכה ובניו - לימים המלכים בעירק ובירדן. אבל גם הם לא האמינו ברעיון הזה של לאומיות - ורצו להחליף את העותמנים בקיסרות חדשה שתכלל תרכים וערבים.

במאה התשע העשרה היו גם משכילים נוצרים שבקשו לבנות לאומיות ערבית. מסבות מובנות - כדי שיחשבו אותם לערבים ולא יפלו אותם בגלל דתם.

כיום מאמינים החמאס ואל קאעידה בהחזרת הח'לאפה - חליפות מוסלמית.

אשר לערבים בארץ ישראל - ברור שיש לכבד אותם כאנשים ולנהג כלפיהם ביושר ולעודד אותם להיות אזרחים שוים. אבל העדוד הזה אינו בדרך הפיוס של האויבים וההשפלה של היהודי המוחל על כבודו. אם הערבים נעלבים ממצעד של יהודים, אז היהודים לא רק נעלבים אלא נפגעים ונהרגים ממעשי ערבים תומכי המחבלים ומדברי חברי הכנסת הערבים. הם החיבים להוכיח נאמנות ורצון לדו קיום ולא אנו.

לפי ד''ר קידר המוסלמים נעלבים מראש מן התגובה של היהודים שתבוא לאחר המעשים שלהם. למוסלמים מותר לנהג כראות עיניהם ורק ליהודים אסור להגיב - כי היהודים הם בני חסות לכל היותר וחיים בהשפלה ואלו המוסלמים הם העליונים.

לפני מספר שבועות ראיתי מאמר של ד''ר קידר ב'מקור ראשון' ובו מספר אי דיוקים ונראה כי גם הפעם מעד הכותב ולא שקל את דבריו.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
7
אכזבת בגדול
  אסיר ציון בציון   29/03/09 08:52
כאחד שנהנה לקרוא את מאמריך, הפעם טעות בידך:
1. אסור להסתכל על התמונה הצרה - יש מאבק דתי\לאומי ותרבותי בין המערב לבין האסלאם הפשיסטי. כל פעילות, כולל הפגנה נגד הפשיזם הג'יהאדי מבורכת. הערבים שנאו וישנאו אותנו תמיד ולכן אסור לנו לגלות חולשה או הסכמה להיות ד'ימים, דבר שמתרחש כבר בפועל.
בנוסף, לא תמיד בני האדם פועלים בצורה ראציונלית - אפילו אם טוב להם לאין שיעור במדינת היהודים מאשר בדיקטטורה אסלאמית, זה לא אומר כי הם לא יפעלו להכחדתנו בגלל שטיפת מח, חינוך וג'יהאד.
2. קודם כל לא צריך להיות לך אכפת איך אחרים (סמולנים ואנטישמים) מגדירים אותך. אני לא רואה כי לערבים אכפת.
שנית, הטענה כי העיראקים\מרוקנים\לובים וכד' מהווים עמים אותנטיים יותר מהיהודים היא בדיחה במקרה הרע.
העולם הערבי הינו אומה\עם אחד (לפי טענתם זה בכלל האומה האסלאמית) וכל "העמים" מסביב הינם ממלכות דיקטטוריות המחזיקות את נתינהם קצר בעזרת דיכוי ופחד. יש עם ערבי בלבד (הרי לא קיים עם ירדני או לבנוני...) והם חיים לפי הגדרות משלהם - לא לפי הגדרות של המערב.
3.
כתוב תגובה ל- אסיר ציון בציון
8
דילמה יהודית ומוסרית
  מאוכזב ויהודי   29/03/09 19:58
הבעיה האמיתית היא שכל ההתפלפלויות האלו הן בעיתיותמעל למליון ערבים היו כאן ב1946. איך היתה מתאפשרת דמוקרטיה יהודית אם הם היו מורשים לחיות כאן ? לקיחת מפתחות בתיהם מלאי הרכוש המוחרם הוא ש"הצילנו".יצרנו יצור שחייב "ליטרוף" כדי להתקיים. ישות ציונית -צימחונית- לא היתה יכולה להיות. ויהיו אשר יהיו הלא יהודים אשר יהיו- אנגלים,הולנדים או אפריקאים. העברתם בכוח היה הכרח והכרחי יותר לקיום מצפונינו שלמעשה ההכרחי לא ניקרא לכך גרוש.(אה -הרי כל מי שניסה-ניסתה לשוב לביתו ולחצות הגבול או להשיב את רכושו,אפילו מקלט רדיו- קיבל כדור ברכה, הו- כמה שטותי וכמה אפשר כבר להוכיח זאת-גירוש=גירוש )
.
כתוב תגובה ל- מאוכזב ויהודי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il