s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יצחק נבון נפטר בגיל 94
מאת: יואב יצחק  |  07/11/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
צדיק
  דודוק   7/11/15 12:53
כתוב תגובה ל- דודוק
2
מת האדם הישר האחרון במפלגה
  שבץ חלובה   7/11/15 13:18
הארורה הזאת שנקראה פעם מפא"י והיום נקראת בעוונותינו הרבים מפלגת הזונות הכדאיניקים ולוקחי השוחד. לא אשכח את הטרור שעשו עליו רבין ופיירס כשנודע להם שהנ"ל מתכונן לרוץ לראשות הממשלה אחרי הקדנציה שלו בנשיאות שהביאה את הפופולריות שלו לשיא . הם איימו עליו שיפרסמו השמצות אישיות מגונות ומלוכלכות על רעיתו אופירה אם לא יסוג מכוונתו זו. זה שבר את האיש והוא נסוג מכוונתו והסכים לשרת תחתיהם כשר חינוך במקום להיות ראש ממשלה. תהיה נישמתו צרורה בצרור החיים ונישמתם של יריבו צרורה בגהינום. יצחק זצוק"ל כבר שם ופיירס מחכה לתורו לעלות על המוקד. ארור יהיה זה שיתנגד למה שכתבתי.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
3
נבון איבד את עולמו בשעה אחת
  משה, עורך-דין   7/11/15 14:30
חז"ל אמרו כי יש ואדם קונה עולמו בשעה אחת, ויש המאבד את עולמו בשעה אחת. יצחק נבון משתייך לסוג השני, ואיבד עולמו בשעה אחת. בהיותו נשיא המדינה סירב לטוס במסוק של צה"ל מעל יהודה והשומרון, בטענו כי אלה הם "שטחים שבמחלוקת". מה שלא סירבו לעשות מדינאים זרים, לרבות כאלה - רובם הגדול - שחלקו על זכות ישראל להחזיק בשטחי יו"ש, הרהיב נשיא המדינה נבון עוז בנפשו לעשות. מעשהו זה היה לחרפתו, לחרפתה של המדינה ולדיראון עולם. אפילו מנהיג מפ"ם השמאלנית, יעקב חזן המנוח, התייחס אל יו"ש כאל שטחי המולדת, אשר לדאבון ליבו סבר כי אנו חייבים לצאת מהם, ולא כאל שטחים מוקצים מחמת מיאוס. ראש הממשלה באותה עת היה מנחם בגין, שאין שום ספק כי לא היה מסכים להטלת הנשיא איסור על עצמו לבקר בשטחי יהודה והשומרון. כל זכויותיו של יצחק נבון, בתחומים רבים, עומדות כאין וכאפס לעומת אותו מעשה חמור ומחפיר, שהיה כמו בעיטת הפרה בדלי החלב שזה-עתה הניבה. בכך לא רק עשה מעשה פסול, מזיק ובל-יסולח, אלא פתח את השער לנשיאים שבאו אחריו - עזר ויצמן, משה קצב ושמעון פרס - והרשו לעצמם לעסוק בפוליטיקה ולהצהיר הצהרות מדיניות, לעיתים קרובות בניגוד לעמדת הממשלה ולמרות שאין לנשיא סמכות פוליטית כלשהי. הרושם המתעורר הוא שגם הנשיא המכהן כיום, ראובן ריבלין, הולך באותה דרך פסולה. לך ותשכנע את הנשיא שאומנם נבחר לכהונה, אך אין זה אומר שהוא מלך המדינה ושליט הארץ, שאין גבול לסמכותו, ולבטח לא נבחר בשל חוכמתו העילאית. לפעמים נהפוך הוא, ובחירתו היתה מעשה של אין-ברירה, בחירת הרע במיעוטו או הצבעת-נקמה. כך, לדוגמה, גבר ככל הנראה משה קצב על שמעון פרס. כפי שאמר הנשיא הראשון חיים ויצמן, בהומור האופייני לו אך במדויק ובצדק רב, המקום היחיד שאליו מותר לנשיא לתחוב את אפו היא הממחטה שלו. את הדברים הללו חובה להזכיר דווקא בימים שבהם כל כלי התקשורת ישפכו נהרות של שבחים על המת. מעשיו בתחום הפרטי אינם נחלת הכלל ואין להזכיר אלא את החיוביים שבהם, אך מעשיו את כנשיא המדינה אין להשכיח, כי משרה זו לא היתה רכושו הפרטי אלא רכוש העם כולו, והוא מעל בחובתו לשמור אמונים למשרתו.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
תודה לך עו"ד משה לא ידעתי על
  שבץ חלובה   7/11/15 17:40
על המקרה המביש הזה. אני אמנם טענתי והספדתי אותו בתור אדם ישר והגון אבל לא ידעתי שהיה גם טיפש. כך או אחרת נפטרנו גם ממנו ומדרכו. רק מי שחי כאן ב 1967 בתקופת מלחמת ששת הימים יודע ששחרור השטחים הקדושים ניכפה עלינו על ידי תוקפנותו של המלך חוסיין אבי המלך הנוכחי. המלך והפלסטינים בני בריתו הפסידו מלחמה אבל לא רוצים להכיר התוצאותיה ורוצים לגלגל את הגלגל אחורנית כאילו שהמלחמה לא התקיימה בכלל ואת זה לא נרשה להם. היתה מלחמה חיילנו שפכו את דמם ודמם השפוך לא היה לשווא.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
וגם מדוייקת של הנשיא המנוח.
  הגדרה חכמה,   8/11/15 09:36
כתוב תגובה ל- הגדרה חכמה,
הבהרה
  משה, עורך-דין   7/11/15 20:49
הדברים שכתבתי על הנשיאים שכיהנו אחרי יצחק נבון, שעסקו בפוליטיקה שאינה יאה ואינה מוסרית כשמדובר בנשיא המדינה, לא כללו את הנשיא המנוח חיים הרצוג ז"ל, ולא בכדי. חיים הרצוג הקפיד על ממלכתיות ועל טעם טוב, ולבטח על נאמנות לארץ ישראל, ומי שהיה בעולם הזה בימי מלחמת ששת הימים לא ישכח את תרומתו הגדולה להרמת המוראל הלאומי הירוד בימי ההמתנה שלפני המלחמה. הוא התנהג באופן מושלם כנשיא, למרות היותו איש מפלגה, וחבל שבנו יצחק אינו דבק בדרכו זו בהתנהגותו-הוא כיו"ר מפלגת העבודה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
'אחרי מות...' אמירה זרה לדרכך
  למשפטן   8/11/15 00:13
כתוב תגובה ל- למשפטן
תשובה למשפטן
  משה, עורך-דין   8/11/15 14:40
הביטוי "אחרי מות - קדושים אמור" (הלקוח מסמיכות שתי פרשיות בתורה, פרשת "אחרי מות" ופרשת "קדושים") אינו חל במקרה כמו זה של יצחק נבון. גם לאדם שאינו מנהיג העם, מזכירים מעשים מחפירים שפגעו בציבור. האם אדם ששדד זקנים וזקנות, אנס קטינות ורצח בני-אדם יזכה בהספד כאילו היה צדיק הדור?. ברור שלא, כי יזכירו לו את גודל מעלליו. אולי קרוביו יחרישו, אך הציבור אינו סמרטוט. כשמדובר במנהיג, ומי לנו מנהיג גדול מנשיא המדינה, הדברים נכונים שבעתיים. במעשה של החרמת שטחי יהודה והשומרון הפגין יצחק נבון כפירה בעיקר, ביחסנו אל ארץ ישראל ובאהבתנו אותה. ארץ ישראל היא בראש ובראשונה יהודי והשומרון, ולאו-דווקא שטחי מישור החוף והשפלה, שבהם ישבו ושלטו הפלישתים ואשר בהם אין מקומות מקודשים לעם היהודי (הכוונה כמובן אינה להפחית מערכם בעינינו). יהודי המתייחס אל שכם, חברון, בית אל, שילה וענתות כאל אדמה זרה, אינו ראוי לכהן במשרה כלשהי, קל וחומר כנשיא של המדינה הציונית. לכן במותו, כאשר ברור כי הארץ כולה תישטף בדברי שבח לדמותו, ורבבות מילים של חנופה ותשבחות, בכנות או בלעדיה, תזרומנה לאוזנינו, חשוב להזכיר גם את חטאו הגדול, שגימד את דמותו - לפחות בעיני. ראוי היה שנשיא המדינה העכשווי וראש הבממשלה ידירו רגליהם מהלווייתו, אך מה אפשר לצפות מראובן ריבלין, שהעליל על העם היהודי כולו עלילת-דם בנוסח "בני עמי פנו לדרך הטרור"?.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
ביבי חזה שריבלין יהיה תפוח
  שבץ חלובה   8/11/15 21:11
רקוב ותחזיתו התגשמה במלואה רק הצרה שהוא לא היה מסוגל למנוע את בחירתו לנשיאות ועל זה הוא משלם כל יום מחדש. אם לביבי היו ביצים הןא היה חייב להגיש אולטימטום למפלגתו שהוא יתפטר באם ריבלין השמוק יבחר. לאיש יש ראש ציפור שמוחו הקטן לא מסוגל לשלוט בפטפטת שנפלטת תחת לשונו.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
תגובותיך - הבל של מלל אלים
  לשבץ גס הלשון   9/11/15 22:52
כתוב תגובה ל- לשבץ גס הלשון
ראוי שתעמיק במהות 'אחרי מות..'
  לפרקליט   9/11/15 22:58
כתוב תגובה ל- לפרקליט
שלוש פרשות ובין צער להתלהמות
  לעו"ד - דייק   9/11/15 23:36
'אחרי מות קדשים אמר' - המדובר בשלוש פרשות ( ולא שתיים - לפי תגובתך ) .
התייחסת - מן הסתם גם אל דברי נבון הללו : הודעתי כי - איני מבקר ביישובים שמחוץ לתחומה הריבוני של המדינה , ודחיתי בנימוס כל הזמנה להיות אורחם של יישוב או התנחלות מעבר לקו הירוק .
( הבאתי אותם מתוך רשימתו של צבי צמרת , על יצחק נבון לא מכבר בכ"ע : "מידה" ).
האם לא היה די , אם היית כותב לעיל - שמצערת אותך האמירה והעשייה...?
מי 'שמך' עו"ד משה לכתוב בשם "כל" הציבור כפי שעולה בניסוח תגובתך ? !
רב המרחק בין 'הבעת צער' ועד ל 'השתלחות מתלהמת' - מצער שבחרת בדרך 'ההשתלחות'...וד"ל...
כתוב תגובה ל- לעו"ד - דייק
תשובה
  משה, עורך-דין   13/11/15 11:47
לא ברור לי למה כוונתך. לא כתבתי את הביטוי "כל הציבור" או דומה לו, לא התיימרתי לכתוב בשם הציבור כולו ורק הבעתי את דעתי על נבון ועל מעשהו. ככל הידוע לי, זה אין בכך עדיין עבירה פלילית ודברי נכללים במסגרת חופש הביטוי. נוסף לכך, לא מצאתי התלהמות. אשר לתוכן דברי: הדברים שציטטת, המיוחסים לנבון, אינם מפחיתים את חומרת מעשיו. נהפווך הוא: מקום שבו מתהלכים, נוסעים, מתארחים ומתגוררים שרים בממשלה, נבחרי הציבור ועובדיו וגם חיילי צה"ל, גם אם הוא נמצא פורמלית מחוץ לגבולות הרשמיים של המדינה, אך המדינה מקיימת שם את שלטונה לכל הפחות - למגינת ליבי - כ"כוח כובש", אמירתו של הנשיא היא חוצפה וחרפה. מסקנה זו נכונה במיוחד כשמדובר בשטחי ארץ ישראל שהם , לפחות לדעת התנועה הציונית שיצחק נבון התיימר להשתייך אליה, מולדת העם שלנו והאזור שבו נמצאים הקדושים שבמקומותינו.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
אמנם בוז"י לא נשיא וגם לא יהיה
  שבץ חלובה   8/11/15 05:54
כזה אבל עצם הזכרת שמו מקפיצה אצלי את כל הפיוזים ואני משגר בהזדמנות זאת כמה קללות טובות לכוון שלו. המשותף לשני ההרצוגים שהזכרת היה רק השם. ההרצוג השני הוא תפוח רקוב שנפל הרחק מהעץ אבא הרצוג שלא נשכח לו את גדולתו ערב מלחמת ששת הימים כשהחזיק כאן את המורל הלאומי בדרשותיו המחזקות והמעודדות כשכל העם היה על הפנים אחרי הגמגום המפואר של "הנבעך" הלאומי אשכול. לגבי אהבת הערבים של נבון אז צריך לא לשכוח שהנ"ל היה ערביסט מלידה ובר ערבית רהוטה שהיה מזכירו של שרת שהיה חובב ערבים ידוע בגלל שקרוב ל 10 שנים בהיותו נער חי וגדל בכפר ערבי למד ערבית ואהב אותם והאמין בהם וזה השפיע על מהלכיו כשהיה בוגר. בן גוריון הכיר את הרקע הערבי של שרת ולכן גם לא בטח בו. דיין ופיירס גם כן הכירו אותו וחפרו לו את הקבר עם תחמון הפרשה. עלינו להרחיק מהשלטון את כל חובבי הערבים למינהם שדואגים להזכיר לנו כל הזמן את "הנאכבה" ואת שאר העוולות שכביכול גרמנו להם. הערבים רצו ורוצים מלחמה והם יקבלו אותה בגדול ועלינו להכות בהם ללא רחמים וללא נקיפות מצפון. יש להרחיק מקירבנו את כל אלה שמנסים להחליש את נחישותם של החיילים העושים במלאכה ומכים באויב ביום ובלילה. נבון היה כניראה אחד מאלה שהאמין שגם הערבים צודקים ולכן טוב היה שנסתלק מקירבנו. יכול להיות שברמה האישית היה מה שניקרא "בחור טוב". ישמור אותי אלוהים מבחורים טובים כאלה שאם היו יכולים היו מקימים כאן מדינה דו לאומית ומחזירים לכאן את כל הפליטים. הצרה של נבון שהוא היה מקומי שגדל בין ערבים ושנא בתוך ליבו אשכנזים שבאו בתור ציונים מרוסיה פולין רומניה גרמניה ושאר מדינות אירופה. מדינות שהיו ערש תקמתה של התנועה הציונית. יהודים אלה נראו בעיניו זרים ולא דיברו אל ליבו ובעיניו היו מין קולוניאליסטים שבאו לנשל את הערבי השורשי שחי ונולד כאן אכל פיתות שום ובצל וניגן על האוד הרבאב והדרבוקה. נבון מת שבע ימים כשכבר רוב הציבור שכח ממנו וממשנתו הסמולנית אבל מותו נתן לי הזדמנות להתחשבן איתו על עברו ולתת לו בעיטת פרידה כדי שלא יבוא עם ידיים ריקות לפני כסאו של הגדול מכולם שם למעלה. המחזה בוסתן ספרדי שכתב אהבת יהדות ספרד ולאדינו שלו לא יכולים לכפר על פשעיו נגד התנועה הציונית ואי אמונתו בצדקת דרכינו.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
4
הברכה להולדת יצחק - דואר היום*
  למש' נבון   7/11/15 18:07
* להלן הברכה בעיתון 'דואר היום' - מיום ה - 13 באפריל 1921
בעמוד הראשון ' ברכה לבבית ' מעמק לבי הנני מברך את גיסי מר יוסף נבון בברכת ס"ט ( סימן טוב ) להולדת לו בן . יה"ר ( יהי רצון ) שיזכה לגדלו בחנוך עברי נאמן ולארצנו . החותם : שמעון בן עטר
כתוב תגובה ל- למש' נבון
השלם : 'עברי לעמנו ולארצנו'
  למש' נבון   7/11/15 20:26
לצערי קודם לכן , נשמטה בהקלדה מילה וצ"ל : '...עברי לעמנו ולארצנו .'
כתוב תגובה ל- למש' נבון
כשרון - פרס לנבון בן ה - 23
  המשך - בעלומיו   7/11/15 22:30
בעזרת האתר 'עיתונות יהודית היסטורית' מצאתי את רשימתו של הסופר - מחבר - מורה - עורך ועיתונאי אברהם אלמאליח ב " הד המזרח" מאוקטובר 1944. ברשימתו 'בחיים ובספרות' מדווח על ה'כשרון עולה' - יצחק נבון מצעירי מתלמדינו הספרדים בירושלים - בן ה 23 שזכה בפרס בין עשרות מתחרים , שנקבע ע"י העיתון "הגלגל" על סיפורו "ההולך ברקידה" ...בהמשך הרשימה : '...תיאור חי ממלחמת האבות והבנים בצורתה החדישה על אדמת המולדת החדישה . הבן שלפי דעת האבות הזקנים , צריך להיות 'כדי שיחזיק במעוזם וינחמם מעיצבונם , ויתמוך סוכתם לעת זקנה' ושלפי דעתו הוא צריך לשאת 'תרמיל על הגב ומקל ביד ולהיחפז כגנב לטירת - צבי...' הרשימה משבחת מאד את עומק וטיב כתיבתו של יצחק נבון הצעיר ומסיים אלמאליח : ' הנין
( יצחק נבון ) ימשיך בוודאי את המסורת הנאה של האבות
( ממשפחתו ) ויוסיף גם הוא דף מזהיר בספרותינו . יעלה ויצליח ! ' על הפרס והסיפור של יצחק נבון - למתעניינים - לקריאה גם ברשימתו של דוד מלמד , מאוגוסט 2014 על "ההולך ברקידה' .
כתוב תגובה ל- המשך - בעלומיו
5
נשיא שטיפח את הלאדינו
  מוטי הקרייתי   8/11/15 05:09
הלך-לעולמו נשיא שייצג-נאמנה את צאצאי מגורשי-ספרד.
היה איש-צנוע עם דעות פוליטיות-הזויות.זכרו-לברכה.
כתוב תגובה ל- מוטי הקרייתי
6
לא רוצה נשיא מהפוליטיקה ובחזרה
  רונית יער   8/11/15 07:52
הלך לעולמו איש יקר, הנשיא החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון. מאתמול אנחנו שומעים הרבה מאד שבחים על פועלו למען המדינה והכל באמת נכון. האיש ראוי לכל שבח חוץ מהעובדה, וזו דעתי האישית,שלאחר הנשיאות חזר להיות פוליטיקאי והיה לשר החינוך. נכון שתרם רבות לחינוך אולם יכול היה לתרום גם מחוץ לכנסת ולממשלה ואת חזרתו לפוליטיקה מאד לא אהבתי. לא רוצה לראות את נשיאי ישראל מתמודדים שוב לכנסת. רוצה שיישארו הנשיא לשעבר וימשיכו לייצג בכבוד (ורק בכבוד...) את כל העם, בכל מקום. זה מביא אותי שוב ושוב למסקנה שיש לבחור נשיא למדינה אישיות שבאה מתחומים אחרים, וזכתה בהם לתהילה, לכבוד ולהכרה, גם בעולם כולו. את הפוליטיקאים נשאיר לפוליטיקה. לא חסרות לנו כאן דמויות להזדהות איתן הן בימין והן בשמאל. לא חסרים לנו במדינה אנשים משכמם ומעלה שתרמו בתחומים שלהם. לא רוצה לראות נשיא מדינה שכמה שבועות לפני שנבחר שמעתי את דעותיו הפוליטיות והסכמתי או לא הסכמתי איתן. לי אין ספק שגם הנשיא הנוכחי, רובי ריבלין, שעושה הכל עכשיו להיות הפה של כולנו (מה שאותי לצערי הרב לא תמיד משכנע...) יחזור גם הוא לפוליטיקה ואין לי ספק שגם את זה מאד לא אוהב. אגב, את פרס אני בכלל לא סופרת מאחר והיה פוליטיקאי גם כנשיא וממשיך כך גם עכשיו... יהי זכרו של יצחק נבון ברוך!
כתוב תגובה ל- רונית יער
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il