s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת יום הכיפורים
מאת: פורומים  |  19/04/2024
כתוב הודעה חזרה לפורום
 נושא ההודעה   שם הכותב   שעה    תאריך
+
תגובה לבוט האירני
  ימיני   30/09/23 15:37
אתה נבל ברשות הרבים
כתוב תגובה ל- ימיני
+
סיירת מטכל
  סינו   11/01/22 14:34
בקרב בנפח השתתפה פל ג מגדוד 51 שעשתה את רוב הקרב .הסיירת באו כמעט בסוף הקרב.לפל ג היו 4 הרוגים ועשרה פצועים.נא לדייק ולא לגנוב קרדיטים יש מספיק לכולם.
כתוב תגובה ל- סינו
+
שייקה גביש
  ליאור אורבך   26/11/21 01:42
גדול המפקדים של צהל מבחינת הצלחה הוא כמובן שייקה גביש. אלוף פיקוד הדרום במלחמת ששת הימים. התפקוד שלו כמפקד מרחב שלמה במלחמת יום הכפורים היה ללא טעויות. כשהגיע לחמ"ל פיקוד דרום כמה שעות לאחר פרוץ המלחמה הוא קלט שלגורודיש אין שליטה על מה שקורה. גורודיש אמר לו משהו כמו "אתם הזקנים מה אתם מבינים". אם היו מזיזים את גורודיש באותו רגע ושמים את שייקה גביש. מאמין שהמלחמה הייתה נראית אחרת.
כתוב תגובה ל- ליאור אורבך
+
בנוגע ללוחם יהודה ורשבסקי
  ליאור טוויג   3/09/21 22:50
שלום הייתי רוצה ליצור קשר עם יהודה הלוחםת בנוגע לאבי שלחם כנראה בזמן ובמקום..ודיבר מעט.. תודה.
כתוב תגובה ל- ליאור טוויג
+
שתי כתבות להתייחסות
  zfonim   15/10/20 21:46
שתי כתבות על מלחמת יום הכיפורים: - מלחמת יום הכיפורים פורסם ב- 6 באוקטובר 2019 הקישור: zfonim.wordpress.com/ - - מלחמת יום הכיפורים - זו האמת? פורסם ב- 09.2013 zfonim.blogspot.com
כתוב תגובה ל- zfonim
+
אם לא היו בוגדים במטכ"ל ובממשל
  ב.ל   25/09/20 18:50
כל המלחמה הייתה נמנעת אם אותו האזהרה וידיעות שהגיעו היו גורמות לגיוס מילואים בזמן ההתקפה הערבית הייתה נעצרת באיבה או מובסת במכת מנע מוחצת אבל הארה"ב היה מזכיר מדינה יהודי מומר ממוצא גרמני שטען ששלום בין מדינות מגיע רק כשיש תיקו צבאי ובכדי להגיע לתיקו צבאי בין ישראל למדינות ערב היה צריך לתאם את מצרים מדרום וסוריה בצפון בתנועת מלקחיים להפתיע את ישראל ביום הכי קדוש לה ולדאוג שחפרפרת במטכ"ל ובממשלה ימנעו מצה"ל להתכונן למלחמה רק כך חשבו יוכלו לנצחון ערבי על ישראל וגם זה כשל למרות ההפתעה ושתי החחזיתות הסוף היה שבדרום צה"ל חצה את התעלה וישב מאה קילומטרים מקהיר כאשר ארמיה מצרית שלמה מכותרת והצבא המצרי כולו לפני כניעה בצפון צהל כתש את הצבא הסורי והגיע למבואות דמשק בלי בוגדים בתוכנו המלחמה לא הייתה פורצת
כתוב תגובה ל- ב.ל
-  מסכים עם ב.ל. רק לגבי קיסינג'ר
  הצופה Observer   16/01/22 17:20
כל השאר מנוסח בלשון ביבים (האסוציאציה מכוונת). עוד בזמן אמת, בשירות המילואים, הבעתי בפני חברים את דעתי שמדובר בתוכנית של קיסינג'ר. סביר ביותר בעיני, שקיסינג'ר היה לפחות מודע לתוכניותיו של סאדאת. הדבר "היחיד" שאין לי מושג לגביו: האם קיסינג'ר איים על גולדה מאיר כדי שישראל לא תפתח במתקפת מנע? או האם הוא רק שיקר והטעה את ממשלת ישראל? ראוי להזכיר כי קיסינג'ר קיבל פרס נובל לשלום על הסכם שגרם לטבח בקמבודיה, כשכוחות החמר-רוז' נתמכו ע"י צפון וייטנם. בטבח נרצחו בין מליון לשני מליון קמבודים.
כתוב תגובה ל- הצופה Observer
-  ב.ל הטיפש תפסיק להפגיו טיפשותך
  בקשה מ-ב.ל   27/09/20 09:13
אם אנשים כמו ב.ל היו במטכ"ל מדינת ישראל היתה נמחקת מהמפה.
כתוב תגובה ל- בקשה מ-ב.ל
+
אלי זעירא , איש שנתקע בנקודת א
  Business   12/05/20 18:55
אלי זעירא , איש שנתקע בנקודת אי היכולת שלו . אדם מתנשא שעמדו לרשותו כל האמצעים והוא פישל . פעם חשבתי שיש להעמידו לדין עד כדי הוצאה להורג על בגידה . אך לאחרונה הגעתי למסקנה על עליבותו וחוסר היכולת שלו מלכתחילה לקראת מינויו . ראיתי בו אדם מתנשא . מכל הויכוחים של " יודעי דבר " מספיק להזכיר 2 פרויקטים : פי.... ן שי.... פרויקטים מדהימים שסיפקו את כל ההתראה שבעולם . צריך היה להיות מתנשא עיוור או טמבל כדי להתעלם מהם . אלי זעירא למורת ליבנו היה בצומת הקריטית הזו . התוצאה של אלפי הלוחמים האמיצים שנהרגו יושבת על ראשו . לאהרון יריב זה לא היה קורה כנראה כי הוא היה אדם אמיתי ולא קשקוש כמו אלי זעירא . אין אלהים אין יהווה רק אהבה
כתוב תגובה ל- Business
+
הפקרת לוחמי קו-ברלב
  עזרא מנצור   25/02/19 11:37
מלחמת יום כיפור נבחנה מכל צדדיה. האמנם? מדוע איש לא נותן דעתו על המחדל בפרשת הפקרת לוחמי קו המעוזים? ברגע שהגיע המידע שהמצרים עומדים לפתוח במלחמה, היה צריך המטכ"ל להורות לכול לוחמי המעוזים לנוס על נפשם מקו התעלה מזרחה, כי "קו ברלב" המדולל - היה בדיחה טרגית מבחינת יכולת בלימת האויב, ורק סיפק אפשרויות לאוייב לרצוח שבויים בדם קר!
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
+
אחי גיבורי התהילה...
  אלו שלא שוכחים 73   5/01/19 19:23
...עד היום מהלכים סיפורים מפורטים בחיפה על האורגיות בשכונה חיפאית מסוימת של כמה קצינים בכירים (לא רק ג.)ערב המלחמה, שביצועיהם הצביעו על כשירות מלאה... ואנו, שהיינו בשטח בסיני ומעבר לתעלה "למדנו מה זה סתם" כדברי השיר של"כוורת":"נתתי לה חיי"...
כתוב תגובה ל- אלו שלא שוכחים 73
+
במפ' גי"ש כבר ברביעי הוכרזה כ
  חזקי שנאן   2/12/18 14:13
הייתי ב 1973 במפקדת גיסות שריון וזכור לי שכבר ביום רביעי הוכרזה הכוננות וכבסיס פתוח היציאות הביתה נסגרו. רוב האנשים מלבד הבנות היו ללא מקום שינה וללא ציוד אישי כמו מגבת וכלי רחצה.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
-  מעוניינת לשמוע פרטים נוספים
  קצינה שמכינה מאמר   17/01/19 21:06
היי, אני מכינה מאמר בנושא החשד לרצח שבויים ישראליים בשנת 1973. אשמח שיצור איתי קשר כל מי שיש לו מידע בנושא ,שהיה שם או שמע ממקור ראשון מידע. תודה רבה!
כתוב תגובה ל- קצינה שמכינה מאמר
+
בקורת בונה לעשייה כושלת
  שמעון מנדס   23/07/18 01:38
תתי לו לאביתר בן-צדף על מאמר מאלף שכולו אמנם בקורת, אבל בקורת חיובית על עשייה שלילית - שממנה אפשר ללמוד לעתיד. לשם איזון ברצוני להביא התרחשויות דומות שנעשו בצד' המצרי.
מיד לאחר שנאצר מת, וסאדאת התיישב על כס הנשיאות, הוא מיניה את הגנרל גמסי עם עוד שלושה קצינים לחקור את התבוסה של 1967. הוא אמר לגנרל גמסי: "אני רוצה לדעת את האמת שתהיה מרה ככל שתהיה". כעבור שלושה חודשים, הדו"ח של הגנרל גמסי כלל שלושה ממצאים עיקריים. ראשית, הקידום של הקצונה נשען על קשרים ולא על כישורים. תגובת סאדאת, סילוק של כל הקצונה הבכירה הכושלת. שנית, החיילים גויסו מקרב השכבות הנחשלות בלבד. תגובת סאדאת, גיוס כולל מקרב האינטליגנציה. שלישית, כל גופי המודיעין המצריים עסקו בהישרדות של המשטר. תגובת סאדאת, ניתוק המודיעין הצבאי מיתר גופי המודיעין. את המודיעין הצבאי הוא חילק לשניים: מודיעין טקטי שבראשו הועמד מפקד חדש, ומודיעין אסטרטגי בראשותו של סאדאת עצמו.
במשך שנתיים ימים, סאדאת ביקר כל שבוע ביחידה צבאית אחרת, כדי לבדוק את אמת האמונים.

ואילו אצלנו, הקצונה הבכירה של צה"ל מונתה בהתאם לנאמנותם הפוליטית, נזכיר רק את דאדו ואת צבי זמיר. חמור יותר, על אף המתיחות עם מצרים והידיעה המפורשת של שר הבטחון דיין, כי עד סוף השנה (1973) תהיה לנו מלחמה, דאדו שחרר את האלוף שרון. במעמד שחרורו מצה"ל, אמר דיין לאלוף אריאל שרון בערך כדברים האלה: אם יש בצה"ל מספר קצינים שאפשר למנותם על יד אחת, שתרמו לתורת הלחימה של צה"ל, אתה אחד מהם. לדעתי אין כיום קצין טוב ממך להוביל את צה"ל. אבל אם אני אציע אותך לתפקיד הרמטכ"ל - הממשלה לא תאשר זאת.

אביתר הזכיר במאמרו את הגנרל האמריקני ג'ורג' פטון. גם אני אזכיר אותו באותו הקשר אבל מזווית אחרת. הגנרל פטון היכה והעליב חייל על פחדנותו. דבר שגרם לדמורליזציה בחטיבה. הגנרל אייזנהאור, שמע על כך, הורה לו להתנצל בפני החייל, במעמד של מסדר חטיבתי. לאחר מעשה, הוא דיווח לרמטכ"ל האמריקני, הגנרל ג'ורג' מרשל בוושינגטון. האחרון הורה לאייזנהאור לשלוח את פטון הביתה, והוא יפוטר מיד מן הצבא. על כך השיב אייזנהאור לרמטכ"ל מרשל: לקצין יש כישורים ונסיון קרביים שאסור לוותר עליהם בזמן מלחמה.

נא השווה עם פיטורי שרון על ידי דאדו.






כתוב תגובה ל- שמעון מנדס
+
חיל הים - תחקירים
  מייק אלדר   13/02/18 14:17
ידידי אביתר כותב בסוגריים שיש טוענים שבחיל הים, בחיל האויר וביחידות מקצועיות (איני נוהג להשתמש בהגדרה "מיוחדות") יש תרבות תחקירים. נו באמת..... נכון, בחיל האויר קשה לסבן, כי היום הרוב מצולם, מוקלט וכד'. אך בעבר? וסיירת מטכ"ל, שייטת 13 וכד', מי שמכיר את האמת יתקשה להסכים עם "תחקירי אמת" שם. וחיל הים בכלל - תרבות השקר חגגה שם מזמן,ואלה של היום, מגנים על שקרני העבר. העיקר שמחר יום האהבה (:-=--)
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
+
מספר הערות
  א-ת   11/10/17 08:23
1,אין ספק שהצמרת בראשות רוה"מ גולדה מאיר, משה דיין שר הביטחון והרמטכ"ל דדו לקתה בעיוורון. כל מנהיג סביר היה מגייס מילואים בהיקף של 2 אוגדות לאחר הזהרת מלך ירדן ולאחר המידע מהשטח, לא מהחתן של נאצר על הריכוז של 8 דיביזיות וציוד גישור על הגבולות. 2, אין ספק שהצמרת הביטחונית בראשות שר הביטחון דיין והרמטכ"ל דדו, סגן הרמטכ"ל ישראל טל, אלוף הפיקוד גורודיש ומפקד חיל האוויר בני פלד התרשלו מאוד בתפקידם. ההערכות של הצבא הסדיר על הגבולות הייתה לקויה, צה"ל לא היה ערוך באמת לבלימת הכוחות התוקפים, לא השריון ולא הארטילריה, מחסני החרום היו מוזנחים, חיל האוויר כתוצאה מרשלנות לא היה מוכן להתמודד עם סוללות הטילים למרות שאיבד מטוסים בסוף מלחמת ההתשה. השריון למרות המידע לא התייחס ברצינות לבעיית החי"ר החמוש בטילי נ"ט(היה בקלות גם בטכנולוגיה של אז ובאמצעות טקטיקה נכונה לצמצם למחצית את אחוז החדירה לטנקים) מאות חיילים שלנו שלמו בחייהם בגלל המחדלים. 3, גם בזמן הלחימה היו מחדלים רבים כגון: הניסיון המטומטם לכבוש את העיר סואץ(80 הרוגים) כאשר ניתן היה לכתר את הארמיה ה 3 ללא העיר סואץ. התקיפה המטומטמת של ה 8 באוקטובר. חיל האוויר שלא הזניק מטוסים ליירט את גל התקיפה הגדול של מצריים וסוריה בפתיחת המלחמה ועוד ועוד.
כתוב תגובה ל- א-ת
-  התגונות מפני טק"א מלחמת כיפור
  גרשי ב. קצנשטיין   21/09/21 12:19
1. הכותב שרת במערך המוטס (יחידה 555 ) של ההתגוננות מפני טק"א במלחמת יום כיפור. 2. כל הציוד (אמריקאי) היה חלק מהציוד שהשתמשו האמריקאים בוויטנאם, (כלומר שנת הפיתוח של האמצעים סוף שנות השישים) הציוד התקבל בשנות השבעים . 3. הציוד הופעל ביום הראשון / שני של המלחמה עד סיומה , ההשפעה היתה מוגבלת . 4. בגדול , שיטת ההתגוננות היתה חסימה רחבת פס , לא מתוחכמת 5. באחת ההרצאות נשא דברים מרצה , העובדות שהושמעו בפורום סדנת אלפרדו המרצה לא היו מדויקות בהסברים הטכניים , להפך, ההסברים שגויים מיסודם.יותר מכך , שירתתי במערך מסוף שנות השישים (יחידה מטכ"לית) ועד אחרי מלחמת כיפור המרצה שהרצה ביו טיוב לא מוכר , להזכיר - מספר האנשים השותפים שכלל את אנשי המפקדה, המערך הנדסי- טכני כלל סה"כ כמה עשרות אנשים שהכירו זה את זה היטב.
כתוב תגובה ל- גרשי ב. קצנשטיין
+
גולדה..ניהול ..ואתיקה
  שמעון מהצפון   7/10/17 11:09
גולדה אכן לא הבינה בנושאים צבאיים, אבל היא מינתה בדצמבר 1969 את דדו לרמטכ"ל ...בניגוד לדעתו של של משה דיין. כלומר היא ממנה לתפקיד כל כך חשוב קצין שלא מקובל על שר הביטחון,שנחשב אז כמבין בנושא. למעשה מתכון בטוח לאי סדר . בדיעבד אנו יודעים שחוסר ההבנה של דדו בתכניות ההגנה של המדינה היו מהותיים. וגם הוא ,דדו ,מינה את גורדיש ,לתפקיד מכריע, למרות ששמואל גורדיש היה אדם שאיננו מקבל ביקורת כלל, שדורס כל יוזמה ,וקוטל כל רעיון. ושאין חיילים שמוכנים להיות תחת מרותו. מה שגולדה זרעה , היא קצרה תוך זמן קצר. שלא לדבר על כך שמגיע אליה חוסיין מתריע על מלחמה, והיא מתעלמת ממנו. נוסעת לאירופה, ומה שמפריע לה הוא העדר כוס תה באוסטריה, ולא שאלות פשוטות כמו איך מכבים את האש..שעומדת לפרוץ ? או... כמה חיילים יהרגו אם לא נפעל כנגד פריצה של האוייב תחילה ???
כתוב תגובה ל- שמעון מהצפון
+
לג׳ובים יש זמן ..ויש זמן ....ו
  ממשלת חרפה   2/10/17 11:47
ממשלת החרפה לא מצאה פנאי לשלוח נציג אחד משרי הממשלה להורים שביכו על ילדיהם ממלחמת לבנון ולא מצאה פנאי לשלוח שר אחד לבנים ולנכדים של האלפים שלא חזרו ממלחמת יום הכיפורים .....ועל זה מתנצל ראש הממשלה .... רק אחרי שתפס את עוצמת הזעם מה עשתה אותה ממשלה , מה עשו אותם שרים בדיוק בזמן טקס ההתייחדות .
כתוב תגובה ל- ממשלת חרפה
+
מרוב עצים לא רואים...
  משה, עורך-דין   8/06/15 22:28
המאמר מלא וגדוש בדברי שטות, עד שקשה להחליט היכן להתחיל. אין טעם להתווכח עם כל המאמר. העובדה שהכותב מגנה את תפיסת השטחים של מדינות עוינות, שמאז 1948 היו על פי הכרזתן במצב מלחמה נגדנו והצטרפו למצרים בהכרזה שישליכו אותנו לים, כמנוגדת לחוק הבינלאומי - היא שיא של היעדר רצינות. מהיכן שאב הכותב מידע שגוי כזה?. יתר על כן, הכותב מציג כשטות מוחלטת את הודעת ישראל כי היא מחזיקה באותם שטחים כ"ערובה" לשלום. אדרבה, הודעת ישראל היא דוגמה יחידה בהיסטוריה, שבה קורבן של תוקפנות מודיע הודעה כזו ולא מכריז מיד כי השטח שנכבש הפך לשטחו, שלא לדבר על הכרזה הולמת הרבה יותר: כי המדינה התוקפנית שהובסה תאולץ לשלם פיצויים למדינה המותקפת, ומנהיגיה יועמדו לדין. המשפט הבינלאומי מכיר בהחלט במעשים כאלה כלגיטימיים. במקרה של ששת הימים, ממשלת ישראל נהגה באווילות מרבית בהודיעה כי השטחים ש"נתפסו" או ש"נכבשו" מידי האויב, משמשים כתמריץ לכריתת שלום. אילו הודיעה ממשלת ישראל מיד, ועמדה על כך עד היום, כי מדובר בשטחי המולדת שלנו, ששוחררו ואשר לא נוותר עליהם, לא היינו נמצאים כיום במצב שבו רק מעטים בעולם יודעים על טענת הזכות שלנו על הארץ, והכל שוכנעו ע"י ממשלות ישראל לדורותיהםן כי השטחים הללו נחוצים לנו בשל צרכי ביטחון בלבד.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
-  הבה ונעבור עץ עץ
  מרדכי ארגמן   9/06/15 01:33
בס"ד משה היקר! לפני שאתחיל לדון על השגותיך, אבקש ממך אם לא קשה לך לנקוט בלשון יותר אקדמית. זה רק מקדם את מציאת האמת. לכן אני חושב שבמקום המילה "שטות" כדאי למצוא מינוח יותר מכובד, בפרט לעו"ד שבודאי מתמצא במינוחים. ועתה לגופם של דברים: אני מביא לשון התגובה ככתבה, ונבדוק כל טענה לחוד. המאמר מלא וגדוש בדברי שטות, עד שקשה להחליט היכן להתחיל. אין טעם להתווכח עם כל המאמר. העובדה שהכותב מגנה את תפיסת השטחים של מדינות עוינות, שמאז 1948 היו על פי הכרזתן במצב מלחמה נגדנו והצטרפו למצרים בהכרזה שישליכו אותנו לים, כמנוגדת לחוק הבינלאומי - היא שיא של היעדר רצינות. מהיכן שאב הכותב מידע שגוי כזה?. תגובה: כמשפטן אתה בודאי יודע שלא סיני ולא הגולן היו חלק מא"י המנדטורית, ולא בתחומי מדינת ישראל בעת תכנית החלוקה של האו"ם. אמנת ז'נבה הרביעית שוללת תפיסת שטח אויב במלחמה. מדינת ישראל מעולם לא טענה שסיני או הגולן שייכים לה חוקית. יתר על כן, הכותב מציג כשטות מוחלטת את הודעת ישראל כי היא מחזיקה באותם שטחים כ"ערובה" לשלום. אדרבה, הודעת ישראל היא דוגמה יחידה בהיסטוריה, שבה קורבן של תוקפנות מודיע הודעה כזו ולא מכריז מיד כי השטח שנכבש הפך לשטחו, שלא לדבר על הכרזה הולמת הרבה יותר: כי המדינה התוקפנית שהובסה תאולץ לשלם פיצויים למדינה המותקפת, ומנהיגיה יועמדו לדין. המשפט הבינלאומי מכיר בהחלט במעשים כאלה כלגיטימיים. במקרה של ששת הימים, ממשלת ישראל נהגה באווילות מרבית בהודיעה כי השטחים ש"נתפסו" או ש"נכבשו" מידי האויב, משמשים כתמריץ לכריתת שלום. אילו הודיעה ממשלת ישראל מיד, ועמדה על כך עד היום, כי מדובר בשטחי המולדת שלנו, ששוחררו ואשר לא נוותר עליהם, לא היינו נמצאים כיום במצב שבו רק מעטים בעולם יודעים על טענת הזכות שלנו על הארץ, והכל שוכנעו ע"י ממשלות ישראל לדורותיהםן כי השטחים הללו נחוצים לנו בשל צרכי ביטחון בלבד. תגובה: מדינות ערב לא תקפו את מדינת ישראל במלחמת ששת הימים. צה"ל הוא שתקף את הכוחות המצריים בסיני. צה"ל הוא שתקף את הכוחות הירדניים בירושלים ובגדה (ידידי ד"ר מילשטיין מביא ראיות לכך שההתקפה על ירדן בוצעה עוד לפני שהירדנים כבשו את ארמון הנציב, שלמעשה היה שטח אקס-טריטוריאלי). צה"ל הוא שעלה לכבוש את הרמה. האם מבחינה צבאית (אני חוקר הסטוריה צבאית, ולא מדינאי) היה זה נחוץ? אשמח לשמוע עוד הערות ממך, משה היקר, אך אנא נקוט בידך את הכלל: "דברי חכמים בנחת נשמעים".
כתוב תגובה ל- מרדכי ארגמן
-  מר ארגמן מדבר על עצים ולא רואה
  הצופה Observer   28/12/21 07:13
ישראל תקפה במלחמת ששת הימים? כן, זה גם מה שטען דה-גול. אבל כל מי שמכיר קצת את החוק הבינלאומי לגבי מלחמות יודע מה זה Casus Beli: חסימת מיצר-אילת, וריכוז הצבאות מול ישראל (של מצרים, סוריה, וירדן) - שחייב את ישראל לגייס מילואים כבר שלושה שבועות (ופגיעה בכלכלה) - היה Casus Beli ללא שום ספק: ישראל פתחה במלחמת הגנה! ולגבי ירדן, ישראל פנתה לירדן לא להשתתף בלחימה, אבל הם הפגיזו את ירושלים עוד לפני שהשתלטו על ארמון-הנציב. כנראה שאינך ממש חזק בעובדות. כן, עברו הרבה שנים מאז כתבת את הטעויות האלה - אבל התגובה היא למען הקוראים בעתיד.
כתוב תגובה ל- הצופה Observer
-  מר ארגמן אתה מאד חשוב
  צורי   9/06/15 14:43
בעיני עצמך מטיף נימוסים וכותב דברי הבל. בכמה מלחמות בעולם שונו גבולות של מדינה? ראה את אשר קרה באירופה בעקבות מלחמות.במה דמתה אירופה שלפני מלחמת העולם הראשונה לזאת שאחריה? במה דמתה אירופה שלאחר מלחמת העולם השניה לזאת שבטר המלחמה. אף אחד מהכובשים לא קשקש את עצמו לדעת כמו שאתה נוהג כאן הרבה מלל שלא מענין. נצחנו אז מגיע לנו. כמו שכתב אפרים קישון אנחנו צריכים להתנצל שנצחנו ולא רצחו הערבים נשים זקנים וטף. על זה אתה מלין?
כתוב תגובה ל- צורי
-  אני מתנצל אם פגעתי בך
  מרדכי ארגמן   9/06/15 20:57
בס"ד צורי היקר! אני רואה לפי תגובתך שדברי פגעו בך משום מה. אני מתנצל על כך, כי לא הייתה לי כוונה כזו. עדיין איני מה בדיוק עשיתי לך. הדברים שכתבתי הם ניתוח הסטורי. טענותיך לגבי מלחמת העולם השניה לא נוגעות לכאן, כי שם אכן נעשו עוולות. הפולנים איבדו את עצמאותם. כמוהם הרומנים, הבולגרים, הצ'כים. מהפולנים נלקחו שטחים רבים שהיו שלהם לפני מלחמת העולם. כל זה נעשה ללא צדק. לשם כך נחתמה אמנת ז'נבה הרביעית, מיד אחרי מלחמת העולם. אין מושג של "כבשנו וזהו". חוץ מזה, אני כלל לא דנתי בהיבט המדיני, אלא הצבאי. לדעתי מדינת ישראל יכלה להגן על עצמה יותר טוב מגבולות 48. אני יכול לבאר זאת בהרחבה, אך אין זה המקום. כבר כתבתי זאת בקצרה בתגובה אחרת כאן. איני היחידי שסובר כך, אלא גם בשעתו היו כאלה שטענו כך, למשל יגאל אלון. כאמור, זה נושא רחב שלא כדאי לגשת אליו באמוציות אלא בניתוח אובייקטיבי וזהיר.
כתוב תגובה ל- מרדכי ארגמן
-  לעיתים תכופות העם הזה
  צורי   7/11/17 15:10
בהתגדותו לחלומות הזויים ועקשותו הצילה אותנו מאסונות של פוליטיקאים מהשמאל. מה שהוכיח שכל עכבה לטובה. רק נניח שהיינו מוסרים את רמת הגולן לסורים? או שטחים ביהודה ושומרון חיינו היו לכאוס מוחלט אם היו נותרים חיים.
כתוב תגובה ל- צורי
-  You are a fool
  Gilead   30/09/17 04:25
If you think Israel can defend itself better within 1948 borders. 1967 war gave Israel strategic depth which is not to be compromised under any condition. Obviously you are Mr. Argeman a fool leftist
כתוב תגובה ל- Gilead
-  אתה דביל לא צריך להתאמץ להיות
  צורי   25/02/19 17:03
זה בא לך בקלות רבה טמבל
כתוב תגובה ל- צורי
-  אני מתנצל על הכינוי טמבל
  צורי   23/10/19 06:14
אך אין מה לעשות, אני ליכודניק בדם ושפת ביבים היא שפתי.
כתוב תגובה ל- צורי
-  צורי, לא הבנת את Gilead
  חשדנית   9/04/22 19:03
התגובה שלו הייתה נגד ארגמן. הוא כותב שארגמן הוא טיפש שמאלני. זה לא היה נגדך. (תגובה מתבקשת גם אחרי שנים..)
כתוב תגובה ל- חשדנית
+
"פשלה" שלא מדברים עליה
  עזרא מנצור   29/09/17 16:23
ברגע שלממשלה והפיקוד הבכיר של צהל היה ברור כי עומדת לפרוץ מלחמה - הם נמנעו מלעשות את הדבר המיידי שהיה צריך להיעשות. והוא - הוראת נסיגה של כול מערך המעוזים ליד התעלה! המעוזים במצבם דאז לא היוו כל מעצור למצרים. נסיגה כזאת הייתה חוסכת בהרוגים ובפצועים.
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
-  נכון, למה גורודיש ברח לאפריקה?
  בר ברע   24/10/21 12:42
כתוב תגובה ל- בר ברע
-  HA'FASHLA HA'AMITIT -GOLDA
  Talmid Chacham   10/10/21 05:07
Eshet ish ve'noefet sidratit tachtav, munta l'PM kri l'Israel lo haya shum sikui neged oiveha
כתוב תגובה ל- Talmid Chacham
-  הספר: "אמת בצל המלחמה" -חסדאי
  חזקי שנאן   28/09/21 07:16
הייתה לקויה תכנית המגננה "שובך יונים". כל צוער בבה"ד 1 מכיר את התו"ל של שלושת שלבי לחימת המגננה הבסיסיים. כאשר מדובר בתקיפה רחבה של כוח אויב מסיבי בכמות ובאמצעים, מתבצע תמרון 3 השלבים: שלב המגע, שלב קרב ההשהייה ושלב קרב העצירה, קו ממנו יוצאים להתקפת הנגד. יעקב חסדאי בספרו שיצא בשנות ה 70 עומד על השגיאה הטקטית שצה"ל ניהל את שלושת השלבים בקו אחד שהוא קו המגע (המעוזים וסביבתם), ללא יצירת תמרון. גם הביצוע של הלחימה (אף שעל) היה לקוי ובוצע בחיפזון מכשיל.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
-  }}}5000מתים מקורונה בחירות 4
  ונתניהו רק מטרטר   6/02/21 07:51
}}} נתניהו גורר אותנו לבחירות 4 בפחות משנתיים משק סגור למעלה מ5000 מתים וכולם שותקים?!
כתוב תגובה ל- ונתניהו רק מטרטר
-  לו הייתה יודע היכן בילה גונן .
  ז'וז'ו,   17/09/18 19:12
אלוף הפיקוד הדרומי - שחצן ויהיר, בילה את ליל יום הכיפורים בחיפה הלום אלכוהול בזרועות מאהבת. האיש שהיה צריך להיערך לאפשרות פינוי המיידי של קו התעלה, היה עסוק מאוד אותו לילה. עיסוקיו של זה הינם חסויים עד היום וממהווים את הפרק הנסתר והחסוי עדיין של דוח אגרנת. אמנם הייתי בסדיר באותה עת בחזית הגולן אך עם השנים נחשפתי לאמת הערומה ועיינתי בדברים. לעולם אל תלך שולל אחר אף אדם. הפיקוד של אז סבל ממגלומניה בלתי נשלטת ומיכולות כה ירודות מבחינת חשיבה צבאית, הנופלת מיכולותיו כיום של סמל קרבי בצהל.
כתוב תגובה ל- ז'וז'ו,
-  גורודיש בדרום שנה-מלחמה אחרת
  ב.ניצן   21/09/18 04:36
אם גורודיש היה בפיקוד דרום שנה או שנה וחצי המלחמה הייתה נראית אחרת. עם כל המגרעות שלו גורודיש הקפיד על נוהלים. וכך גם פיקודים שלו. אריק שרון היה ברדקיסט שמאוהב בבטן של עצמו ובכתבלבי חצר. הוא השאיר פיקוד מבולגן חסר משמעת וסדר. הימחים בסיסי המזון התחמושת והדלק. הכל היה מתכון לאסון. עד שלושה ימים לפני המלחמה כל!!! מלאי החירום בדלק של צה"ל בסיני היה בנזין. למרות שלא היה כבר רק"מ עם מנועי בנזין שלוש שנים. אם היו לגורדיש שנתיים בפיקוד דרום המלחמה הייתה נראית אחרת.
כתוב תגובה ל- ב.ניצן
-  לא היה צריך להגן על קו בר לב
  עוד גאון   18/03/21 18:27
מה משנה הדלק בימחים למי זה שינה משהו ? הפשלות הכי גרועות בדרום זה ההקמה וההגנה על קו בר-לב ומתקפת הנגד.
כתוב תגובה ל- עוד גאון
-  גורדיש היה משבית את כל המערכות
  מרק_טווין   6/10/20 22:46
גורדיש היה מחולל שינאה מרחבי. גנרטור לאי-מוטיבציה. חיילי סדיר אצלו בחטיבה העדיפו שירות בקו חם, על גורדיש לוהט בבסיס מנהלתי שליו. כיוון שהוא חצה את "קו פרשת מנגנון הפיטריות",ועבר את יכולת הפיקוד המקסימלית לו. מנהיגותו התבטאה במנהיגות "מלכת הלבבות" של ארץ הפלאות "OFF WITH HIS HEAD" סיסמתה של המלכה תואמת לקו מדיניותו. שמשמעותו שכל השומר נפשו,יעשה את המינימום האפשרי ,כי כמה שיתאמץ שכרו יהיה בהפסדו. זה ממש נס שהצליח לקלקל את המערכת רק כמה חודשים, עד שאפילו מפקדיו ,שלא הבינו את תורת המלחמה [ואפילו לא את "שובך יונים"...אחרת היו דואגים לשאול אם בוצע] ....סילקו אותו למעשה מאחריות,כי הבינו שצעקותיו גבוהות מיכולתו ב20DB
כתוב תגובה ל- מרק_טווין
-  העיקרון הפיטרי
  דוד מהשרון   11/01/21 06:25
לא כולם מבינים את המלה "פיטריות" לכן היה צריך לתת הגדרה קצרה: העיקרון הפיטרי אומר שאדם מתקדם בהיררכיה עד שמגיע לדרגת אי היעילות שלו. thinkil.co.il/
כתוב תגובה ל- דוד מהשרון
-  שרון
  יאיר4   29/09/20 11:52
מי ששמע את היהיר הזה לאחר שפרש מצהל- מבין את גודל האסון שהמיט. ראה תוכנית ערוץ 11 על המלחמה.
כתוב תגובה ל- יאיר4
-  זאת בדיוק הנקודה:דיין הבטיח
  נתין מדמנת ישראל   8/11/17 08:18
לקיסינג'ר קצת הרוגים, כדי לתת למצרים ניצחון "קטן" להחזרת כבודם, ובתמורה יקבל האמריקאי ק' דריסת רגל כמתווך לנסיגת ישראל. התוכנית הצליחה: ישראל נסוגה, ה"כבוד" המצרי הוחזר, וארה"ב נכנסה במקום בריה"מ.
כתוב תגובה ל- נתין מדמנת ישראל
+
מאיר זמיר היה המח"ט שלי
  אורי קו התפר   28/09/17 19:09
לוחם משכמו ומעלה. החיילים אהבו אותו למרות הקשיחות. בטקס הפרידה מחטיבה 7 הקיפו אותו המוני חיילים פשוטים ללחוץ את ידו והוא בכה מהתרגשות.
כתוב תגובה ל- אורי קו התפר
+
אם הכותבת היא חוקרת ומרצה
  גם אני רוצה   24/09/17 14:53
הייתי מצפה שתדע שע"י הכרזה שהדברים הם שטויות והזויים, ושלא דובים ולא יער - לא מפריכים תאוריה. כרגע הטענה של מילשטיין שהיתה קונספירציה, והטענה של הגברת - שלא היתה, הן טענות שקולות. לדעתי - עם יתרון למילשטיין שמנסה להסביר פאשלות שלא ייאמנו.
כתוב תגובה ל- גם אני רוצה
-  תגובה של לוחם - הכל קשקוש כי
  תרצה   25/09/17 08:17
ראה מה ששמעתי מלוחם עלום שם, שהיה שם ואינו רוצה להזדהות בשמו. אם תוכל להגיב בלי להתלהם אשמח לשמוע מה בפיך. התהיות שלי מפני שהייתי בזמן ובמקום 1. אם דיין ידע שהמשחק מכור למה באחד הראיונות פניו היו כל כך נפולות 2. אם היתה קונספירציה למה התעקש דיין שהמלחמה תפרוץ כאשר הלוחמים במעוזים נתונים במלכודת 3. אם רצו לתת לסדאת מראית עין של הישג למה ניסו לכבוש את רכס חמוטל תשע פעמים,ולמה ניסו לכבוש את העיר סואץ גם רכס חמוטל וגם העיר סואץ היו כשלונות מהדהדים 4. למה סאדאת החליט להיכנס לואדי מבעוק אם הוא מיצה את מטרותיו
כתוב תגובה ל- תרצה
+
קונספירציה -קיסניגר דיין סאדאת
  adkffg   8/06/15 23:25
יש הרבה עדויות שמראות בחיבור אחד לאחד
בין השאר משפחת אל"מ ג'ו אלון שנרצח בוושינגטון טוענת שהקונספירציה נהגתה ונבנתה בוושינגטון
שקיסינגר - דיין - סאדאת
סכמו ביניהם באופן ישיר או בתיווך על מחווה ישראלית למצרים
יום קרב קצר מעט הרוגים ונפגעים
החזרת הכבוד האבוד של המצרים
ובהמשך החזרת סיני והסכם שלום אפשרי


דיין שהשכל שלו היה באבר קצה מאד מפורסם שלו
חשב שהוא יכול לשלוט בכל גם בתהליך שתחילתו ידועה וסופו בלתי ברור


דיין - פושע מלחמה גנב נואף.....הפך לגיבור בזכות
יכולת תיאטרלית ועבודה בעין ..ישראבלוף אמיתי

לצערי על מצפונו רובצים 3000 ויותר צעירים הרוגים
אבדן ההרתעה הישראלית ותחילת ההתדרדרות של ישראל
במזרח התיכון ...שערה לא נפלה מראשו הקרח ..ומצפונו היה
נקי ...

דיין שהיה בטוח שהקונספירציה תעבוד כי שתכנן נדהם לראות את הסורים בתמונה ופתאן הגיבור הגדול הפך לשפן קטן שחשב שהנה הגיע חורבן בית שלישי
כתוב תגובה ל- adkffg
-  ולמהאתה חושב שלא ידע על הסורים
  אני רק שאלה   24/10/16 15:27
כתוב תגובה ל- אני רק שאלה
-  האחרון שיודע את האמת על הקונספ
  שבץ חלובה   19/09/15 12:13
הקונספירציה זה הג"ו בוי קיסינ"ר ימח"ש שעזר לנו להקריב 3500 מבנינו כדי שאמריקה תחזור לתמונה על חשבונה של רוסיה ועל חשבונם של דם בחורינו הטובים והאהובים שהתאבדו כי להציל את המדינה. הדרעק הזה ישמור את פיו נצור לנצח ויקח איתו את סודו לקבר. סוד הקונספירציה של מלחמת יום הכיפורים חשוב יותר ונשמר יותר חזק מסוד הנוסחה של קוקה קולה וסוד הפצצה האטומית שנגנב עלי ידי הרוסים למרות השמירה האמריקאית הכושלת.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  בישראל-האחרון שיודע הוא זעירא
  חשדנית   23/09/17 10:40
כתוב תגובה ל- חשדנית
-  הפיקוד מנע מהצבא להגיע לחזית.
  חשדנית   25/09/17 21:14
בימים שלפני המלחמה כשהיה ברור שהיא תפרוץ, הפיקוד סירב לבקשות של פיקוד צפון לעבות את הכוחות שישבו על הגבול. ברמת הגולן היו עד אז רק שני גדודי שיריון עם 68 טנקים בלבד.

אלוף פיקוד צפון, יצחק חופי (חקה), ביקש חטיבה נוספת והמטכ"ל לא הסכים אז הוא איים שאם לא יתנו לו אז הוא שם את הדרגות והולך הביתה. כשהאיום מעל ראשם נאלצו להסכים להוספת חטיבה נוספת - חטיבה 7 של ינוש בן גל וזה מה שהציל את הגולן.

הבעיה שלקחו גם את הפלוגה של אלי גבע שהייתה מיועדת לגרור את גשר הגלילים עד תעלת סואץ במקרה של מלחמה והתאמנה על זה על הזמן, וההמשך ידוע
כתוב תגובה ל- חשדנית
-  זעירא הרדים את הצבא
  חשדנית   25/09/17 20:50
עדות מלוחם ביו"כ:

"זכור לי יום בו כנסו את הגדוד שלי לשיחה עם קצין מהפיקוד. שאלנו אותו איך צה"ל כל כך הופתע.
הוא סיפר שמספר חודשים לפני המלחמה היתה פגישה של קציני מטה עם מפקד המודיעין (ראש אמ"ן, זעירא). אחד הקצינים שאל אותו על השמועות שהמצרים רוכשים כמויות גדולות של נשק אנטי טנקי. האלוף אמר שהם לא יודעים מה לעשות עם הנשק הזה....

מקור:
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
-  נכון
  בוארה   26/09/17 10:57
היתה צריכה להסתיים אחרת לגמרי. כחייל סדיר בפיקוד דרום עברו דרכנו ידיעות על הפעילויות של המצרים מעבר לתעלה. ידיעות שהועברו למודיעין. אנחנו כחיילים סדירים בני 18-19 הבנו שהולכת לפרוץ בוודאות מלחמה ואפילו ביצענו התערבות מתי? תוך שבוע או תוך חודש? ואפילו היו כאלה שחשדו שביום כיפורים נהיה פחות מוכנים ואכן זה יהיה היום. ואני מדבר על יותר מחודש לפני פרוץ המלחמה. המוכנות: ביציאה מבאר שבע בדרכנו לחפ"ק פיקוד דרום בסיני בשעה 4 לפנות בוקר בין שישי לשבת. ראינו את חטיבה 7 יוצאת ממחסני החירום בבאר שבע לכיוון צפון הכל נשמע חלוד וחריקות. אלי זעירא???? לא יודע מה לחשוב.. קשה לי מאוד עם מה שנעשה שם. אנחנו כחיילים סדירים היינו בטוחים שבפיקוד העליון יודעים בדיוק מה ואיך לעשות. והיינו בטוחים שזה יהיה עוד טיול מלחמתי כמו ב"ששת הימים" לצערי טעינו. אני בטוח שהידיעות שהועברו למודיעין בדרכם לצמרת הפיקוד העליון פשוט "נתקעו" באחד השולחנות. אם מישהו בפיקוד העליון היה קורא את הידיעות האלה הכל היה מתנהל אחרת. ואני מזכיר שזה נמשך כחודש מלפני תחילת המלחמה.
כתוב תגובה ל- בוארה
+
כתבה מרגשת
  דוד משה   24/10/16 08:01
התגובות הן תת-רמה
כתוב תגובה ל- דוד משה
+
כיפור,אוסלו, זוועות העבודה !!!
  שמאל זה מוות   11/08/16 22:36
כתוב תגובה ל- שמאל זה מוות
-  אתה נבל
  משהמוישה   5/10/16 19:13
לבנון הראשונה 1982. לבנון השניה. בגין ואולמרט = מוות.
כתוב תגובה ל- משהמוישה
+
בקיצור דיין התחרפן ולפניו רבין
  מפוכח   7/08/16 23:21
רבין "התחרפן" והתמוטט ערב מלחמת ששת הימים לאחר שנפגש עם בן גוריון ואז עזר ויצמן לקח פיקוד יחד עם ממשלת האחדות
ובמלחמת יום כיפור התחרפן דיין "חורבן בית שלישי" והרעיון להפעיל נשק לא קונבציונלי ומי שהצילו את המצב היו "זהבה" גולדה, דדו, שרון, קהלני והדרגות הפיקוד ביניים עם החיילים בשטח לאחר אבדות כבדות מאוד ובלבול אדיר...
כתוב תגובה ל- מפוכח
+
הטעות של משה דיין
  עזרא מנצור   4/08/16 17:30
הקונספירציה עליה מרמז המאמר, לפיה משה דיין מנע אפשרות למוטט את המצרים - היא קשקוש גמור! משה דיין, כולל המטכ"ל, עשו שגיאה טרגית בכך שלא נתנו פקודת נסיגה לכול לוחמי המעוזים לאורך התעלה (שלא שימשו חסימה יעילה) - מספר שעות לפני תקיפת המצרים! בכך היה נמנע הרג הלוחמים ונפילת חבריהם בשבי.
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
+
אכן היתה קנוניה
  היהודי הניצחי   22/09/15 13:43
דבר הקנוניה נודע לי לראשונה מאדם שהכרתי בקורס תיקשורת בשנות התישעים. הוא היה עולה חדש בשם כריס והוא גר בישוב תקוע. נדהמתי לשמוע ממנו שבזמן שעבד כפקיד ב CIA בארה"ב נתגלגלו לידיו מסמכים לפיהם דבר המלחמה הקרבה היה ידוע לאמריקאים ימים רבים לפני פרוץ המלחמה. למרות שאני מטיבעי סקפטי מאוד בנושא קונספירציות הוא עשה עלי רושם אמין ביותר. את הידיעה הזו הוא שלח לכמה עיתונים כמו מעריב שסרבו לפרסם את הידיעה. מה הייתה הקנוניה? ספקולציות לא יעזרו כאן. צריך מידע ראשוני שבימינו, קיסינג'ר הוא בין הבודדים שיכול לתת על כך תשובה מוסמכת, אבל קשה לדעת אם וכאשר הוא יאמר את דברו, הוא גם יאמר דבר אמת. הרבה תיאוריות פורסמו בנושא זה וכל יום כיפור יוצאת גירסה חדשה של "מה באמת קרה שם". הפרשיה מסובכת כי מעורבים כאן יחסים מורכבים ורגישים מאוד בין ישראל לארה"ב ואגו של אחד האנשים רבי ההשפעה ביותר בעולם. תלותינו בארה"ב הינה עד היום בנפשינו ועדיין יש הרבה מה להפסיד בערעור מערכת היחסים הזו.
כתוב תגובה ל- היהודי הניצחי
+
אישור/ הפרכה יצחק בריק ג' 113
  ירון ח.   30/06/15 14:59
מערכות גליון 391 אוקטובר 2003 יצחק בריק מהפתעה לניצחון. כאן. יש אישור או הפרכה ממקורות נוספים לסיפור של יצחק בריק? נראה לי מיתוס יותר ממציאות. לא מסתדרים לי כמה דברים כמו בטנק שהאנטנות שלו עפו מפגזי ארטילריה, בריק שומע בקשר את המג"ד אסף יגורי מורה על נסיגה. או איך במישור שלפני גבעות הברגה אין שום קפל קרקע שטנקים ישראלים יכולים להסתתר ליד, מתחבאית דיוויזיה מצרית שלמה. או איך עם 4 טנקים שיצאו מהמארב והחיילים המומים הוא ביצע התקפת נגד.
כתוב תגובה ל- ירון ח.
-  ג' 113
  י.שרעבי   6/10/16 02:59
לא מובן לי סיפורי קפל קרקע , הגדוד שלנו נ מ ח ק ! ! ! טנקים לא כשירים נהגי טנקים בבלוזה משכו סטיקים ע"מ לקרוע שרשראות ולא להמשיך לציר עכביש, עקב משאיות של תנובה מולנו, עם ערמות של גוויות עטופות בשמיכות צבאיות המעידות כאלף עדים מה מתרחש יותר קדימה , חוסר תחמושת, קריאות של נתקה לסגור מדפים ולדרוס אותם ׁׁׁׁ את המצרים ׂ וכד....................מחדל אחד גדול !ואני מקווה ולא בטוח שצהל היום מוכן ולא נרדם בשמירה !!!!!!!
כתוב תגובה ל- י.שרעבי
-  תרגע
  משהמוישה   5/10/16 16:03
היה גם היה. יש איפה להסתתר אבל זאת לא היתה המטרה,נכון? אלף חיריבירי נכנסים לשוחות בדיונות ולא רואים אותם.
כתוב תגובה ל- משהמוישה
+
הכלל
  משכין-שלום   22/06/15 12:52
לכל מי שלא הפנים, יש כלל פשוט לגבי צל"שים, במקום בו יש כישלון (ניהול מערכה לא נכון, היערכות לא מתאימה, אוייב מפתיע, חוסר מישמעת, פיקוד לא מתאים וכו'), יהיו צל"שים. באירועים בהם נעשו דברים כפי שצריך (היערכות נכונה, תיכנון הולם, תירגולות, שימוש במודיעין, מוכנות לאירוע וכד') לא יהיו צל"שים!!!.
כתוב תגובה ל- משכין-שלום
+
קשה לעקוב אחרי התגובות
  אראל   9/06/15 13:13
כי חלקן "נעלמו" .האם יש כאן צינזור
כתוב תגובה ל- אראל
+
לדני הרמן התותחן במלחמה
  שמעון מהצפון   23/01/15 18:25
מזכרונותיי בימי נעורי בסדיר כתותחן , עברתי צמ"פ, ואם היית שואל אותי באיזה מסלול נסענו ברפידים,או שבטה, הייתי עונה לך בכנות, שמחלון הצר של התותחן, שחלק מהזמן מיוצב קדימה, וחלקו מצודד הצידה, לא היה לי כל מושג... לימים הייתי מט"ק ומ"מ ויכולתי להשוות... אם אתה דני, טוען שבמלחמה זכרת את המסלול של הנסיעה.. ראייתך חודרת השריון מעוררת התפעלות. נכון לפטון שלך היה קצת פחות שריון בצריח כנראה מלצנטוריון שלי, אבל התפעלתי.
כתוב תגובה ל- שמעון מהצפון
-  התותחן סמל דני הרינג
  מוטי אשכנזי   24/01/15 16:07
התותחן דני הרינג, היטיב לקלוע בשריון המצרי שנערך מול בודפשט, ועשה עבודה מקצועית כנדרש. אבל לתותחן הסמל דני הרינג אין (!)ולא היה צל צלו של מושג, איך הגיע הטנק שלו לאותה עמדת ירי, שנתנה לו את היתרון מול השריון המצרי, היתרון של "רואה ואינו נראה" ! עד היום הזה לא הראה התותחן דאז, ס/אלוף בשריון (בדימוס) מאוחר יותר דני הרינג, שמץ של נכונות לתהות ולהבין, איך הגיע הטנק שלו למקום בו מיצה הוא את כישוריו המקצועיים כתותחן, מאיפה נולד היתרון שהוקנה לו ועל ידי מי הוקנה לו יתרון זה. מבחינתו, הוא הציל את מעוז בודפשט בירי שלו. נקודה. עד היום הוא אינו מבין כי היה חלק חשוב, אבל רק חלק, מצוות רחב שתודות לו, לא היה גורלו כגורל רוב חבריו לפלוגה ולגדוד. בבודפשט התנהל קרב משולב של כוח חי"ר, שריון תותחנים וחיל הים, שמשימתו הייתה לאפשר למכ"מ של חיל הים לשרוד ולשמש את 'העיניים' של חיל הים (ושל ישראל) מול מתחמי חיל הים המצרי בפורט סעיד. וכן, לתמוך בסיכויי השרידות של מעוזי אוקרל ולחצנית בקו-התעלה, ככל הניתן. אילו הייתה זו בעייתו האישית של התותחן הרינג, ניחא, אבל לדאבוני זו בעייתו של צ.ה.ל מאז ומעולם: אתוס 'הגבורה', עולה על אתוס 'חוכמת ניהול הקרב' ועל זה לא נותנים צל"שים. מוטי אשכנזי
כתוב תגובה ל- מוטי אשכנזי
-  יש להתרכז בעובדות העיקריות
  יוסף אגמון   26/01/15 12:48
עם כל הכבוד - מוטי אשכנזי...ועם כל הכבוד לאנשי חיל הרגלים שהיו במוצב בודפשט...- זה נכון שעזרתם הרבה לטנקים שהיו איתכם..., אך בלי השמדת הגדוד המיצרי (כולל טנקים) שהגיעו אל המוצב...- אתם כנראה - היום לא הייתם קיימים..!........ ---- בחלק השני שלי לחימתי במלחמה - לחמנו ברמת הגולן והתקדמנו אל דמשאק..., אך עקב חוסר באמצעי ראיית לילה בטנקים שלנו..., לעומת הטנקים של הסורים שראו היטב בלילה...- שמרו עלינו בלילות, סיירות מטכ'ל וצנחנים..., אך למרות שהם עזרו לטנקים..., הם לא היו הגורם העיקרי וחוד החנית העיקרי במלחמה..., אלא רק הטנקים...! (חיל האויר כמעט לא פעל גם ברמת הגולן...!) ---------------------------------------------------------- חייבים להתרכז בעובדות העיקריות... ולא בזוטות...! ---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------שימו לב היטב חברים..., באיזה מדינה אתם חיים: 1) איך המיצרים היו כובשים אותנו - בגיזרה הצפונית של תעלת סואץ, אילו היו מציבים טנקים שלנו, בכל מוצב ולכל אורך התעלה בגיזרה הצפונית...?! 2) איך השאירו למוות לבד..., את הטנקיסטים ואנשי המוצבים, בלי לשלוח עזרה ממשית של חילות אחרים?! 3) איפה היה חיל האויר, לפני תחילת המלחמה..ובהמשך המלחמה...?! 4) למה לא נסוגו כל אנשי המוצבים, הטנקיסטים ומעט המשתתפים מחילות אחרים..., אל מעברי המיתלה והגידי - לפני תחילת המלחמה שראשי האמריקנים ייזמו וראשי מדינת ישראל ביצעו..., כדי להציל את חיי הלוחמים שלנו... וגם להשיג את שהוחלט מראש - החלפת שליטת הרוסים על ידי האמריקנים - במצרים וסוריה - ללא איבוד חיים...?!! 5) למה אנו מפחדים להתארגן, על מנת להעמיד לדין אמת בינלאומי, את החשודים הבכירים שעדיין בחיים...?! 6) אנו היינו רק פיונים על לוח-שחמט...וממשיכים כך עד היום, ללא עצמאות... ועם תלות הולכת וגוברת באמריקנים ...!! ======================================================= יוסף אגמון ==========================================================
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
-  חייבים להתרכז בעיקר...!
  יוסף אגמון   26/01/15 02:02
עם כל הכבוד - מוטי אשכנזי...ועם כל הכבוד לאנשי חיל הרגלים שהיו במוצב בודפשט...- זה נכון שעזרתם הרבה לטנקים שהיו איתם..., אך בלי השמדת הגדוד המיצרי (כולל טנקים) שהגיעו אל המוצב...- אתן כנראה - היום לא הייתם קיימים..!........ ---- בחלק השני שלי לחימתי במלחמה - לחמנו ברמת הגולן והתקדמנו אל דמשאק..., אך עקב חוסר באמצעי ראיית לילה בטנקים שלנו..., לעומת הטנקים של הסורים שראו היטב בלילה...- שמרו עלינו בלילות, סיירות מטכ'ל וצנחנים..., אך למרות שהם עזרו לטנקים..., הם לא היו הגורם העיקרי וחוד החנית העיקרי במלחמה..., אלא רק הטנקים...! (חיל האויר כמעט לא פעל גם ברמת הגולן...!) -------------------------------------------- חייבים להתרכז בעובדות העיקריות... ולא בזוטות...! ---------------------------------------------------------------- שימו לב היטב חברים..., באיזה מדינה אתם חיים: 1) איך המיצרים היו כובשים אותנו - בגיזרה הצפונית של תעלת סואץ, אילו היו מציבים טנקים שלנו, בכל מוצב ולכל אורך התעלה בגיזרה הצפונית...?! 2) איך השאירו למוות לבד..., את הטנקיסטים ואנשי המוצבים, בלי לשלוח עזרה ממשית של חילות אחרים?! 3) איפה היה חיל האויר, לפני תחילת המלחמה..ובהמשך המלחמה...?! 4) למה לא נסוגו כל אנשי המוצבים, הטנקיסטים ומעט המשתתפים מחילות אחרים..., אל מעברי המיתלה והגידי - לפני תחילת המלחמה שראשי האמריקנים ייזמו וראשי מדינת ישראל ביצעו..., כדי להציל את חיי הלוחמים שלנו... וגם להשיג את שהוחלט מראש - החלפת שליטת הרוסים על ידי האמריקנים - במצרים וסוריה - ללא איבוד חיים...?!! 5) למה אנו מפחדים להתארגן, על מנת להעמיד לדין אמת בינלאומי, את החשודים הבכירים שעדיין בחיים...?! 6) אנו היינו רק פיונים על לוח-שחמט...וממשיכים כך עד היום, ללא עצמאות... ועם תלות הולכת וגוברת באמריקנים ...!! ================================= יוסף אגמון =======================================
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
+
לא ביוזמת האוייבים המוסלמים..
  יוסף אגמון   18/01/15 17:43
מלחמת יום-הכיפורים, לא-קרתה ביוזמת האוייבים המוסלמים...?! facebook.com
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
+
לא ביוזמת האוייבים המוסלמים..
  יוסף אגמון   18/01/15 17:37
מלחמת יום-הכיפורים, לא-קרתה ביוזמת האוייבים המוסלמים...?! facebook.com
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
+
הטען קשר
  ד"ר בני הרטמן   16/01/15 21:01
של אותו הטנק היה ד"ר אילן בר , כיום מנתח ריאות.

לפי המידע שבידי, ואשר פורסם גם בספר "אבירי לב",

אודות גדוד הטנקים 184.

אכן אותו טנק השמיד את הכוחות המצריים שתקפו את מוצב בודפשט

ולמעשה הציל אותו. מוצב זה היה היחיד

אשר שלא נכבש ע"י המצרים

באוקטובר 1973.
כתוב תגובה ל- ד"ר בני הרטמן
-  אז לפחות בסדנה זאת קלענו
  אורי מילשטיין   23/01/15 19:12
אלה המטרה!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
-  ד"ר מילשטיין אני נוהג לעקוב
  צורי   9/06/15 15:01
אחר כתבותיך באתר זה לאורך שנים. אני גם יודע היטב איזה קיתונות של בוז היו מנת חלקך באתר זה, ובפרט מהאנשים שאליהם הפעם חברת. להרבה מדבריך הסכמתי וגם באשר למלחמת "יום הכיפורים" גם עם מרבית מסקנותיך הסכמתי. הפעם נדמה כי הרחקת לכת לא בגין המקרה המצער שכמוהו היו עוד אך לא היו להם אחים מחזאים. הפעם נדמה לי שהיה כאן נסיון לבוא חשבון עם אלה שגרמו לסילוקך מן הצבא.אני מבין את תחושותיך אך תחושות קשות אינן הופכות לאמת.
כתוב תגובה ל- צורי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il