s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיות מזהירה: לקחי המשטר הנאצי מחייבים שמירת עצמאות השופטים
מאת: איתמר לוין, נירנברג  |  14/05/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עצמאות כן, עליונות לא!
  במבה   14/05/19 11:27
הלקח מתקופת הנאצים היא לא לתת לקבוצה קטנה להכתיב למדינה שלימה את ערכיה.
כתוב תגובה ל- במבה
2
מה שייך עצמאות שיפוטית למצב?
  משה ג.   14/05/19 11:31
חית חושבת שכולנו אדיוטים. מה שייך עצמאות שיפוטית לפסילת חוקי הכנסת שחיות רוצה. פסילת חוקי הכנסת משמעותה חקיקה ע"י בית המשפט ולא הכנסת נציגת העם. כרגע בית המשפט אינו מייצג את העם אלא את השמאל הקיצוני, ראה התמיכה שלו בעצרת יום הזכרון לטובת המחבלים הפלשתינים.
כתוב תגובה ל- משה ג.
3
חסר תקדים בחריפותו
  באום   14/05/19 11:47
מה בדיוק חסר תקדים פה? הדברים האלה נאמרו על ידה כבר הרבה פעמים.נכון,עכשיו היא מצרפת לדבריה גם שיעור בהיסטוריה ללמדך שאולי היא חושבת על קריירה שניה כי כמגדלור ערכי היא לא משהו.אפשר אגב היה גם להביא שיעורים אחרים בהיסטוריה ולהראות איך בתי משפט ושופטים ביצעו פשעים נגד האנושות שהיו די קרובים לפשעי הנאצים אם לא כמותם בדיוק.הרי אנשי הרוח של הנצרות ביושבם על כס המשפט חיסלו עשרות מיליונים של ילידים ברחבי הפלנטה וגם שופטי המהפכה הצרפתית בשם הערכים הנעלים שלהם הורידו גיליוטינות בקצב מסחרי שלא לדבר על שופטיו של המשטר הקומוניסטי ששלחו גם הם עשרות מיליונים לקפוא בערבות סיביר.מה מבטיח לנו ששופטי ישראל המורמים מעם לא יחסלו את המדינה עם הפנטזיות הערכיות שלהם? מה מבטיח לנו ששופטי בג"צ לא יגרמו לנו להימלט מהמדינה כאשר ערב רב יתחיל להציק לנו,למשוך לנו בפאות או סתם לפוצץ אותנו במכות סתם כך רק בגלל שאנחנו יהודים? חיות רוצה להביא את התקופה הנאצית לתודעתנו,אז היא תקבל אותה בהפוכה והרבה יותר חזק.
כתוב תגובה ל- באום
4
מי יגן על הדמוקרטיה מפני אסתר?
  ישעיהו א   14/05/19 11:51
מזל שהיו נאצים, אחרת לא היתה הצדקה לדיקטטורה של בג"ץ. כל מי שחושב שונה מהם עלול להיות נאצי, ולכן כל כך צריכים אותם. אמנם ברגעי מבחן הם לא היו שם גדי להגן על החלשים. בית המשפט העדיף החרבת בתי מתנחלים בלי שום תנאי גם בגוש קטיף וגם בעמונה. בית המשפט גיבה מהלכי חקירה אלימים, והעניק חסינות לאריאל שרון כדי לא לפגוע במדיניות הרצויה לו. הימין אינו נאצי, למדינת ישראל לא צריכה את העזרה של בית המשפט העליון כדי שגם לא יהיה.
כתוב תגובה ל- ישעיהו א
5
והטיהור האתני של יהודי עזה?
  משפטן קטן   14/05/19 11:55
היכן היה אז בית המשפט ו"השמירה על זכויות האדם"? מדוע אז התיר העליון מעצר ילדות עד תום ההליכים רק משום שלא הזדהו? מדוע התיר בית המשפט לעצור אנשים שטרם בצעו עבירה רק משום זיהויים הפוליטי? הצחקת אותי, זכויות אדם עבור בית המשפט הם רק אמצעי להשגת כוח וסמכות, לא יותר.
כתוב תגובה ל- משפטן קטן
6
חבל שהפרט לא יכול לסמוך עליכם
  מניסיון אישי   14/05/19 12:06
אוליגרכיה מסואבת, לכאורה
כתוב תגובה ל- מניסיון אישי
7
עצמאות - כן. שתלטנות - לא.
  ברוך שטיין   14/05/19 12:46
1. חיות מזהירה שלקחי המשטר הנאצי מחייבים שמירה על עצמאות השופטים. עצמאות - כן. שתלטנות - לא. 2. לפני 80-90 שנה סטה השילטון הדמוקרטי הנבחר (הנאצי) מן הדרך (חוקי הגזע ורדיפת יהודים ואחרים). היכן היתה מערכת המשפט אז? לפני כ 15 שנה שנה סטה השילטון הדמוקרטי הנבחר (בישראל) מן הדרך (ההתנתקות/הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון). היכן היתה מערכת המשפט שלנו?
כתוב תגובה ל- ברוך שטיין
8
לקחי פסקי דין הזויים
  ארי כספי   14/05/19 13:05
מעידים שאסור שתהיה מונרכיה של שופטים. גם אין שום הגיון שה"עליון" הותיק ביותר יהיה נשיא הגוף הזה. רק למיטב ידיעתה של ה"עליונה" - אנחנו רחוקים מאוד מהנאצים. כנראה שאינה בקיאה מספיק בהיסטוריה.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
9
הנאום האלטרנטיבי של חיות
  עובד 1   14/05/19 13:50
גבירותי ורבותי, אני, נשיאת בית המשפט העליון בישראל, רוצה להציג לפניכם את השיטה הייחודית שהמציא הגורו שלנו אהרן ברק כדי לשמור על עצמאות בית המשפט. בינתיים שיטה זו נהוגה רק בישראל, אך בטוחתני שבסופו של דבר העולם כולו יראה את יתרונותיה ויאמץ אותה. אז ראשית כל קבע הגורו שלנו שבית המשפט רשאי לשפוט בכל עניין שבעולם: אין שום נושא שאינו שפיט. בשילוב הדוק עם הכלל הזה הוסרו כל ההגבלות על זכות העמידה, וכל אחד רשאי להגיש עתירה לבג"ץ בכל עניין שהוא. כך אנו השופטים - ואתם כמשפטנים בוודאי מצהיבים מקנאה - נטלנו לעצמנו את מעמד הפוסק האחרון בכל מחלוקת, משרוכי נעליים ועד זכות השיבה, בעיקר במחלוקות פוליטיות, כאשר אנו רומזים לכל מיני עמותות (חלקן במימון הממשלה שלכם) להגיש עתירות כדי לתת לנו השופטים הזדמנות להראות לכולם מאיפה משתין הדג. אבל, תתפלאו רבותי לשמוע, לא הסתפקנו בכך וגם לקחנו לעצמנו באופן חד צדדי סמכויות שלא ניתנו לנו מעולם, למשל הסמכות לבטל חוקים, הסמכות לבטל החלטות ממשלה, אפילו הסמכות לשנות את החוקה, שמורכבת אצלנו מחוקי יסוד. בוודאי תחשבו רבותי שאנו משתמשים בסמכויות אלו כדי לאכוף את החוק. אוי כמה שאתם תמימים, אוי כמה שהצחקתם אותי... לפי קביעתו של הגורו שלנו החוק הינו המלצה בלבד, אם בכלל, והשופטים רשאים לפסוק בהתאם לערכים שלהם. ומה הם הערכים של השופטים? את זה כל שופט קובע לעצמו. הכלי ליישום ערכי השופטים במקום ליישם את החוק הוא שתי מילים מופלאות, ועליכם לזכור אותן היטב: סבירות ומידתיות. ועל סמך מה אנחנו פוסקים מה סביר ומה מידתי? או, כאן רבותי רבנו אהרן ביצע טריק אדיר: הוא הפעיל, לא תאמינו, את הרשות המחוקקת עצמה! רבנו הגורו שכנע כמה חברי כנסת, והללו חוקקו באישון לילה חוק שנקרא "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו". החוק אומר שאסור לפגוע בכבוד האדם ובחירותו, אלא אם כן הדבר נעשה באופן סביר ובמידתיות הנכונה. ומאחר שהחוק, הודות לפיקחותו הרבה של רבנו, לא מגדיר מהו "כבוד האדם" ומהי "חירותו", ובוודאי שאינו מגדיר מהו סביר ומהו מידתי (כי אי אפשר, וזו הגאונות של רבנו) לכן אנחנו השופטים יכולים לנצל את הלימון הזה שנפל לידינו עד טיפת המיץ האחרונה, וגם עושים זאת. אתם רבותי אנשים חכמים, ואני משאירה לדימיונכם הפרוע לחשב את האפשרויות הבלתי מוגבלות והכוח הבלתי מוגבל שהקומבינציה הזו מעניקה לנו. כמובן שאנו משתמשים בכוח הזה רק לטובה - להצר עד למקסימום את צעדי הכנסת והממשלה ולחבל ככל האפשר בכוונות של אלה שנבחרו בידי הציבור, כי אתם, כאן בגרמניה, בוודאי יודעים על בשרכם לאיזה מעשים רצחניים פרלמנט וממשלה יכולים להגיע כשנותנים להם לחוקק ולבצע כפי שנועד להם מלכתחילה. עכשיו אתם מבינים שרק בזכות אהרן ברק ובני האלים (אנחנו) שהואילו לרדת לכס השיפוט אין כיום בישראל מחנות ריכוז ותאי גזים. אה כן, אני חייבת להוסיף כמובן שאנחנו השופטים ממנים את עצמנו. מה, אצלכם זה לא כך? פריירים!
כתוב תגובה ל- עובד 1
10
מצמרר ומזוויע !
  א.ל. רמת-גן   14/05/19 14:17
איך יכלה כב' הנשיאה להעלות על דעתה לרמוז ברמז כה עבה בין מה שעולל משטר הנאצים בגרמניה לחוקה שם לבין התוכניות המתגבשות של ממשלת ישראל העתידה לקום. האם היא חוששת שממשלת נתניהו תחולל בישראל של 2019, מה שחוללה ממשלת היטלר בגרמניה ב-1933 ? ועוד לדקלם את זה באולם בנירנברג בו ישבו במשפט גדולי הפושעים של הרייך ה-3 ?
כתוב תגובה ל- א.ל. רמת-גן
11
כשהשופטים יוחלפו במקורצים ..
  יאיר ל   14/05/19 15:18
כשהשופטים נוסח מצא השמאלן הקיצוני יוחלפו בשופטים שקורצו מהחומר הימני המתאים ...
כתוב תגובה ל- יאיר ל
12
להפסיק את הדקטטורה השיפוטית
  ד"ר משה פרץ   14/05/19 15:25
מערכת המשפט בתקופת אהרון ברק וממשיכי דרכו, רמסו את עקרון הפרדת שלושת הרשויות, שופטת מחוקקת ומבצעת. הרשות השופטת הפכה עצמה גם לרשות המחוקקת,ולא רק בעינייני חוק ומשפט אלא גם בנושאים ערכיים. הגיע הזמן להכניס דמוקרטיה גם ברשות השופטת.
כתוב תגובה ל- ד"ר משה פרץ
13
ואם השופט בעצמו נאצי ועצמאי
  כמו שהיה בגרמניה.   14/05/19 16:03
אסור שלצד כלשהו במימסד השולט יהיה כוח בלתי מוגבל לא מבוקר ושהוא גם יבחר את ממשיכיו זו בדיוק תכלית הפשיזם העם טיפש ומושחת. רק השופט, שהגיע למקומו כי ליקק לזה שמעליו , יודע מה טוב ומה צודק, ואסור גם לבקר או להתנגד לדעתו
כתוב תגובה ל- כמו שהיה בגרמניה.
14
על מי את מנסה לעבוד השופטת
  צורי   14/05/19 16:49
חיות? שנים שהכח אצלכם השחית את מידותיכם עד היסוד. ברק היכה אותכם בסנוורים. גדולי המשפטנים בארה"ב מבקרים את ברק קשות והוא ממש לא פוקסנר או דרשוויץ. איבדתם כל איזון והיום את זולגת דמעות תנין?
כתוב תגובה ל- צורי
15
איך היצור העלוב הזה מונתה
  צורי   14/05/19 16:56
לנשיאת בית המשפט ההשוואות שהכלום עושה מבישות. יצור עלוב כאן היא נשיאת בית המשפט העליון. צריך להגביר ביתר שאת את השינויים בבחירת שופטים שדבר כה עלוב לא תוכל לכהן כנשיאה ואו נשית של בית המשפט העליון. היא עדיין משננת את דברי מחרב בית המשפט העליון ברק.
כתוב תגובה ל- צורי
16
אותות אזהרה
  שלמה שכטר   14/05/19 17:24
כל מילה מדברי נשיאת בית המשפט העליון, הגברת אסתר חיות, "חצובים בסלע" ומשמשים אותות אזהרה לבאות. העם בישראל ונציגיו הנבחרים, מוזהרים: לבל יתנו יד לפגוע לפגוע בעצמאות בתי המשפט ובשופטים בישראל
כתוב תגובה ל- שלמה שכטר
17
גם היא מזהה תהליכים
  עובר אורח   14/05/19 17:48
לא מזמן היה לנו אלוף שזיהה תהליכים..... והיום גם הנשיאה מזהה תהליכים, אולי כדאי שבמקום לזהות חזיונות היא תחשוב על אמון הציבור ועל איך בית המשפט העליון נראה כשהוא מכריח את הממשלה לאשר כניסת הורי רוצחים לישראל ביום הזכרון למרות התנגדות הממשלה , בית המשפט עבר את הגבול, ואני מקוה שהכנסת תעמיד אותו במקום
כתוב תגובה ל- עובר אורח
18
נשק יום הדין
  אבי כהן   14/05/19 18:35
עכשיו אחרי שחיות השוותה את הנסיונות להחזיר את המערכת לשפיות לנאציזם, ועוד על אדמת גרמניה, אז היא מצפה שכל בר דעת יפחד מהתנהגותה (שלפי הקלות שבה משווה את מתנגדיה לנאצים אזי ניתן להשוות את התנהגותה ל) הפשיסטית .
כתוב תגובה ל- אבי כהן
19
לקחי הנאצים - שמירה על הבונדסט
  אנונימי   14/05/19 19:47
אכן יש לנו ללמוד טוב מה קרה בגרמניה הנאצית , היטלר שרף את הבונדסטאג ובכך חיסל את המשטר הדמוקרטי , מה זה משנה אם שורפים את בית הנבחרים או פשוט פוסלים את החוקים שלו ואת סמכותו הבלעדית לחוקק ? התוצאה הסופית היא אותה התוצאה.
כתוב תגובה ל- אנונימי
20
הסוף של הדיקטטורית הזו קרוב.
  על פי חוק   14/05/19 20:38
כתוב תגובה ל- על פי חוק
21
אז מדוע רות גביזון סוננה? כי
  דוד מהשרון   16/05/19 05:28
רות גביזון נבלמה בשנת 2005 על ידי נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. לדברי ברק, גביזון "היא מועמדת שכבר באה לעליון עם אג'נדה, וזה כשלעצמו לא טוב. זו לא השיטה שלנו (...) האג'נדה שלה לא טובה לבית המשפט העליון". הפרופ' גביזון גורסת שבית המשפט העליון צריך לצמצם את התערבותו בהחלטות של הרשויות האחרות". ------------------------------------------------------------ ברק הסביר שתפישת העולם המקצועית של גביזון באשר לתפקידו של בית המשפט העליון מול רשויות השלטון האחרות - שגביזון נתנה לה ביטוי פומבי פעמים רבות - היא המעוררת את התנגדותו. "אלמלא רות היתה מפרסמת את דעותיה באשר לתפקיד בית המשפט בחברה דמוקרטית, לא הייתי שואל אותה מה עמדותיה בנושא", אמר. הוא הוסיף שבמקרה כזה היה מסכים למינויה לעליון, "בכפוף לבדיקות נוספות, כמו של מזג שיפוטי ועוד". ------------------------------------------------------------ האם זה משתלב עם עצמאות המערכת השיפוטית? האם זו הסיבה שפעמים רבות הוועדה לשיבוץ שופטים הפכה ל "וועדה לשיבוט שופטים"? לדעתי - אילו האג'נדה של פרופסור גביזון הייתה תואמת לזו של אהרון ברק, לא הייתה עולה שום בעיה של אג'נדה ... הכל תלוי בסוג האג'נדה
כתוב תגובה ל- דוד מהשרון
22
גברת הנשיאה , עליון - דיקטטורה
  היא יודעת מי זה   23/05/19 00:07
כל מי שנתקל בפסקי דין של הנשיאה , היה שואל אותה למה היא חושבת שלהשתמש בחסינות לצורך עניין של עבירה חריגה וחריצות גורל אזרח חף מפשע זה עניין רגיל בשביל רוב הבכירים במערכת המשפט , אתם גוף שהוא ניגוד מוחלט לדמוקרטיה ואתם יודעים שמי שצריך יודע זאת וישתמש בזה בזמן מתאים , בהצלחה כבוד השופטת , הרי הדבר כבר לא יהיה סוד בקרוב ואנחנו ואני אישית מאוד רוצה בדרך של הצגת עובדות עד כמה את רחוקה מדמוקרטיה ולא יכול להגיד באיזה כמות כי לא אומר דבר שלא אוכל לחזק אותו בעובדות , אבל את יודעת לבד שאין אנו מלאכים ,מצד שני , ישנו אזרח שהרשימות ועבירה פלילית הייתה טעות הכי גדולה כי הדבר יפורסם עם ריבוי עובדות , ואז גם החברים בצוותא שלכם שלא נמנעו ולא יכלו כי לא יודעים להתנהג באיפוק וחוכמה , מדובר ב200 עורכי דין שפשוט כתבו על המצח שלהם כי הם קשורים למערכת משפט שאין בה שום דבר דמוקרטי , ואני חושב הרי איך ערכים של אדם פשוט נעלמים כאשר את בעצמך חרצת גורלות שלא כדין במודעות מוחלטת בניצול החסינות , הרי את חושבת שאתן לחסינות להישאר ? ממש לא וזאת הבטחה וזה דבר שאעשה לפי חוק , כי אתם חלשים מכל הבחינות בעיקר הפעלת המחשבה לכן החוק הוא הנשק שמפחיד אותכם יותר מכל כאשר הוא בידיים של מישהו חכם חזק מנטלית וכאשר שם לו למטרה תמיד משיג אותה אז כבר מובן מה הצפי
כתוב תגובה ל- היא יודעת מי זה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il