|
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
|
|
|
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
|
|
|
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
|
|
|
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
|
|
|
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
דיוקן נשי |
|
מאת: גאולה כהן  |  19/11/2009 |
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ירון זכאי |
|
19/11/09 18:17
|
|
|
|
|
2 |
|
|
דמרי |
|
19/11/09 19:02
|
|
|
|
גאולה כהן ש"אין לה כוח להיות עייפה" כשם ספרה האחרון, לא מפסיקה להפתיע. ניתוח יפה לשיר יפהפה ורב ממדי במשמעויותיו.
דמרי
|
|
כתוב תגובה ל-
דמרי
|
|
|
|
3 |
|
|
גליה |
|
19/11/09 22:49
|
|
|
|
המשוררת חלי-אברהם-איתן חיה את הנשיות במלוא עוצמתה.
|
|
כתוב תגובה ל-
גליה
|
|
|
|
4 |
|
|
שמעון מרמלשטיין |
|
20/11/09 11:38
|
|
|
|
שירתה של חלי אברהם איתן עטופה באור ועור.
מילותיה קסומות, נוגות, נוגעות במרחב העתיק והחדש שבין הגוף לנפש.
|
|
כתוב תגובה ל-
שמעון מרמלשטיין
|
|
|
|
5 |
|
|
רחל הרפז |
|
21/11/09 21:04
|
|
|
|
קראתי את דבריה של גאולה כהן על שירייך, חליואף השתתפתי בערב שהוקדש לשירייך, בחצר סרגיי בירושלים. מאד התחברתי לנושא המוכר לי, בו לעתים אין המחבר קולט שהיילוד הוא שלו. אכן היילוד הנו פרי נפשו וחלק מדמו, ולפעמים בוראו מביט בו, משתאה, ושואל את עצמו: "האם שלי הוא?"
האם אני שהִפחתי בו חיים? ואת היטבת להביע כל זאת בדרכך המרתקת.
|
|
כתוב תגובה ל-
רחל הרפז
|
|
|
|
6 |
|
|
פרופ' אמוץ דפני |
|
22/11/09 23:36
|
|
|
|
19.11.09
שלום חלי
לא התעצלתי ומצאתי בספריה שלנו לפחות ארבעה מספרייך.
"נופי הבית", "מעלית אל הים" " קרן עין כחולה" והמעין השופע "מחזור אור ,שיר ואשה". כפי שאת משערת כמה שירים שבו את ליבי (ההגדרה הטובה ביותר שיש בידי לתיאור תחושה שכזאת היא "חבל שאני לא כתבתי את זהת מעין שיא "הקנאה החיובית" כמו שאני קורא לזה). במדע אירועים שכאלו מתרחשים לעתים קרובות מאחר והחומר בביולוגי הוא אוניברסאלי והשיטות חייבות להיות סטנדרטיות והדירות. במדע חלה עלינו מלאכת הציטוט בעוד בפואטיקה כור ההיתוך הפרטי יוצר חומרים ומרקחות חדשות שאינן, בהכרח, מעצם היותם בלתי ניתנים לבדיקת תקפות. מה שמזין את האחד עשוי להיחשב כחסר טעם או אפילו פיגולים עבור האחר.
נראה לי שקל יותר למצוא עמיתים למדע מאשר לראי הנפש –השירה. ראי איזו תהום פעורה בין "יש לי אותן התוצאות.דעות ואני מסכים אתך, נוכל לבדוק זאת בניסוי הבא" לבין " נשרה אלי נוצה אחת מכנפי השיר ששלחת לחופשי". מה אעשה בנוצה זו שהיא כעת רכושי הפרטי מעין מתנה שקיבלתי מהכותב שלא בידיעתו. איזו תקפות נפלאה יש לשיר המתרונן אצל האחר במנגינה חדשה שאי אפשר לחזור עליה בכלים אובייקטיביים.
איני מדבר על "התכתבות" עם יצירות של אחרים אלא על רגעי ההתפעמות שעורר בך שיר מסוים וניגן על נימה שאפילו לא הייתי מודע לקיומה . לפעמים "התגלות" שכזו יוצרת שיר חדש ולעתים קרובות יותר חווית רגע של "תאומות נפש" – כך הייתי רוצה לנסח את הדברים של אותו רגע ייחודי
החיבור בין השיר המסוים לבין איזה "קולטן'' המכוון לאותם תדרים הוא לפעמים חוויה חד פעמית התלויה במצב נפשי ייחודי של הקורא ולעתים זו אהבה ממבט ראשון על כל נפלאותיה וחסרונותיה.
מבין השירים ששוחחתי איתם ארוכות אציין את: כמו אצטרובלים התאיידות אבי נתן לי ברית מופרת חגיגת היורה נאבק בשורשים מזוודה נפרדת אור מעגלי שיר בן רגע כתמי מים תמונת לילה גזורה ביטוי מתמטי בשפת החשבים (יש לי משהוא דומה) רציפים 1 2 בתחנת הזמן (מוטיב הרציף מציק לי רבות, בכל פעם שאני עולה על הרכבת אני כמו נפרד ממישהוא ומעמיס על עצמי זיכרונות של אחרים ממלחמת העולם השנייה) רקפת בין קברות המכבים (נפלא!!) קטרקט בחלונות ( באיזה כנס על ראיה הודגש שלאחר שמונה נותח להסרת הקטרקט הוא חזר לצייר בצבעים עזים כמקודם) מכה שורש בסלע אם ובת תשליך לאישה .
קשה לראות איזה מכנה משותף פרט לכך שאהבתי אותם...
כל טוב
אמוץ
|
|
כתוב תגובה ל-
פרופ' אמוץ דפני
|
|
|
|
7 |
|
|
חלי אברהם-איתן |
|
23/11/09 18:46
|
|
|
|
אמוץ, החוויה של מפגש עם "שירים תאומים" מעוררת השראה. כך הרגשתי למקרא כמה מהשירים ששלחת לי. האם אהבתנו לטבע והצמיחה בנופי הטבע היא זו שמעוררת את תחושת הדַמיות? או שמא זווית ההתבוננות בעולם? או אולי מרכיבים אישיותיים... תהיה מה שלא תהיה התשובה, חוויית המפגש עם האחר הדומה היא בהחלט מרתקת. תודה על תגובתך. חלי
|
|
כתוב תגובה ל-
חלי אברהם-איתן
|
|
|
|
8 |
|
|
לאה א. |
|
23/11/09 19:22
|
|
|
|
היה לי העונג לשמוע את גאולה כהן בחצר סרגיי בירושלים. הניתוח שלה לשיר של חלי מעניין. הערב כולו היה מכובד והשירים היפים של חלי הובילו את הדוברים ואת המנחה, בן ציון יהושע, לדבר ברומו של הספר.
הספר נמצא למראשותיי. בכל ערב אני קוראת שיר. לאה
|
|
כתוב תגובה ל-
לאה א.
|
|
|
|
9 |
|
|
איזיה ב.מוטל בריק |
|
23/11/09 20:47
|
|
|
|
בשיר המחזור בו קולעת טבע חלומי עם האני המסוייג מכאן עד לשם יש צבעוניות נשיה עם סממנים אינטימיים אף אם לכאורה הם מסוייגים.את קולעת את נשיותך ואת רמזי מחזור החיים יחד עם שקיעתו של יום.הרי לך חלה מתוקה וקלועה של נשיות.
טפטוף הדימויים בעלי הקורנוטציה בעלת מניפת וריאציות אכן מביאה את הקורא בשיר האור לאור.מקסם צבע משתלח וחדר אל הלב.
בהוקרה
פיצקיהו
|
|
כתוב תגובה ל-
איזיה ב.מוטל בריק
|
|
|
|
10 |
|
|
חלי אברהם-איתן |
|
27/11/09 12:37
|
|
|
|
מר איזיה מוטל בריק,
בשיר "מחזור אור, שיר ואישה" אין ממד של ארוטיות. גאולה כהן בפרשנותה קלעה לכוונת המשוררת. אין צורך להלביש על שיר ממדים שלא קיימים בו.
|
|
כתוב תגובה ל-
חלי אברהם-איתן
|
|
|
|
11 |
|
|
יצחק ג. |
|
28/11/09 16:56
|
|
|
|
האירוע שבו נשאה גאולה כהן, ח"כ לשעבר וכלת פרס ישראל, את דבריה על ספרה של חלי היה מרשים. אני עוקב אחר המשוררת חלי אברהם-איתן מאז שיצא ספרה הראשון "בוקר ירוק" בהוצאת ספרית פועלים בעריכת המשורר נתן יונתן על הספר הזה זכתה בשלושה פרסים. הספר "מחזור אור, שיר ואישה" ( ספר שישי , 272 עמ') מפתיע בבשלותו, בחיבור בין הלירי ללאומי, בין הלירי למיסטי - ובצירופי הלשון המקוריים. הפרולוג הארוך של פרופ' הלל ברזל מנתח לעומק את שיריה ומתייחס, בין היתר, גם ללשונה הפיגורטיבית העשירה.
117 עמודים מהספר מוקדשים לשירים החדשים. גם שפע וגם איכות! יישר כוח למשוררת היוצרת "שירה של מעלה באפיקי הזמן", כהגדרתו של מבקר הספרות, הלל ברזל.
יצחק ג.
|
|
כתוב תגובה ל-
יצחק ג.
|
|
|
|
12 |
|
|
ברוריה בן-דוד |
|
28/11/09 23:08
|
|
|
|
חלי,נהניתי לקרוא את שירך "מחזור אור מחזור שיר ואישה".
יש בשיר שילוב של דמיון בעושר לשוני.
תיאורי הטבע חזקים ומאפשרים לקורא לדמות בעיני רוחו את הנוף, שנשקף לעיני רוחך כשכתבת את השיר.
כמו כן השימוש בדימויים השאובים מן הטבע מייצגים שלבים בחייה של אישה, ואת העובר עליה מבחינה גופנית ורוחנית.
אגב, אני נהנית להאזין מדי פעם מחדש לשיר "ילדות של שוקולד".
הוסיפי להפיץ מעיינותיך חוצה.
ברוריה בן-דוד (וייס)
|
|
כתוב תגובה ל-
ברוריה בן-דוד
|
|
|
|
13 |
|
|
סאשה דרנקר |
|
29/11/09 13:02
|
|
|
|
אני לא מבין גדול בשירה ובמיוחד,לא בשירה העיברית.
אך השירה,ולא משנה השפה,בהחלט, לא זרה לי.
השירה של חלי מזכירה ניחוחות של ילדות:טבע,הוואי הקפרי שלי
וחלומות!קל לי עם השירה של חלי!שפת השירה מובנת לי ןאופטימיות יתר מבצבצת מתוכה.
ישר כח,חלי!
סאשה
|
|
כתוב תגובה ל-
סאשה דרנקר
|
|
|
|
|
|
|
חלי אברהם-איתן |
|
29/11/09 18:56
|
|
|
|
סאשה, מההכרות שלי אתך במסגרת בית הסופר מודיעין למדתי שאתה מבין בשירה, יודע לקרוא שירה ובקיא בעולמה של ספרות. חברי בית הסופר מודיעין מוקירים אותך לא רק על הידע, אלא גם על פעליך הרבים בתחומי התרבות והספרות. תודה על תגובתך.חלי
|
|
כתוב תגובה ל-
חלי אברהם-איתן
|
|
|
|
14 |
|
|
מיכל מורן |
|
8/12/09 12:08
|
|
|
|
חלי היקרה , אני אוהבת את תאורי הנוף הרגישים שלך בהם את מפיחה בנוף אנושיות .יפה לראות את הצלחתך והאופן שאת מאצילה ומגדלת אחרים . יש לי הרבה הערכה אליך ולעשייה שלך , מיכל
|
|
כתוב תגובה ל-
מיכל מורן
|
|
|
|
15 |
|
|
לפיד מרים |
|
11/12/09 01:00
|
|
|
|
משוררת מרתקת , שופעת , אנטלקטואלית ,פרפורמרית נהדרת, בעלת כשרונות קולנועיים .
|
|
כתוב תגובה ל-
לפיד מרים
|
|
|
|
|