s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חזיר במדינת היהודים?
מאת: מרדכי איזנברג  |  08/01/2004
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חזיר זה יופי
  סמי האדום   8/01/04 15:09
על זה דיבר ח"כ פרוש כשאמר: "השופט חזיר"?

המאמר הזה מצטרף איפוא להתבטאות של פרוש. מאחר ונקודת המוצא של כותבו, כמו גם של פרוש, היא שחזיר זה רע.

אם נצא אבל מתוך הנחה שחזיר, כמו פורנוגרפיה, זנות וכיו"ב, הם חלק מן התרבות האנושית הכללית וביטוי הולם לרצון אנשים שאינם חפצים את עקרונות היהדות כמורה דרך לצורת חייהם - אין שום פסול במכירת חזיר ברחוב הראשי של טבריה וירושלים, כמו שאין שום פסול בכינוי חשין: "חזיר".

כי חזיר, על פי השקפתו של חשין וחבריו בעליון, הוא דבר טוב. חיה לגיטימית למאכל, אשר שלילתו מכרסי היושבים בציון היא הגבלה על חופש הזלילה, לטובת מצוות מיושנות של שבט פרימיטיבי.

באותה רוח, חיווה כבר בית המשפט העליון את דעתו למשל, שפרסום מודעות של זונות בעיתונים המגיעים לכל בית ודרדק בישראל אין בו משום הפיכת העיתון לסרסור זונות, אלא הוא דבר לגיטימי ומתן ביטוי הולם לחופש העיסוק. בעוד שאיסור הפרסום הוא הגבלה על חופש הפרט לטובת ערכי מוסר מיושנים של תורה פרימיטיבית שמשום מה יש עוד כמה מיליוני מפגרים יהודיים המתעקשים לדבוק בה, בניגוד מוחלט לדעת הנאורים מן העליון.

כתוב תגובה ל- סמי האדום
תהיה יפה כחזיר
  חזיר מגעיל   8/01/04 20:39
כתוב תגובה ל- חזיר מגעיל
שפתיים יישק.הזנות נעשית במסתרים,
  יוסי,הנגב   9/01/04 07:57
למה שאכילת חזיר לא תהיה כמוה,רק משום שברק,זה מהעליון, אוהב את הלבן ורוד הזה?
כתוב תגובה ל- יוסי,הנגב
2
אין יותר שום משמעות למדינה יהודית.
  השמאל הרס הכל.   8/01/04 15:11
כתוב תגובה ל- השמאל הרס הכל.
3
אם כבוד האדם וחרותו טוען,כחוק יסוד,
  יוסי,הנגב   8/01/04 15:47
כי מותר למכור חזיר,כי זה טוב לאחד,מדוע שלא תאסר מכירתו מאחר וזה טוב לאחר. במה עדיף האחד על מישנהו?
ביה'מ העליון אינו מחוקק ולא,אדון ברק,הכל שפיט.אם ככה,גם מעשיך ומעשי חביריך שפיטים אז למה לא להגיש בג'צ נגד פסיקות ביה'מ העליון? במה הוא שונה,בהרכב של 13 איש מ120 חברי הכנסת?
כתוב תגובה ל- יוסי,הנגב
ממה נפשך
  ראובן מנתניה   9/01/04 00:15
אין חוק היסוד טוען לזכות ספציפית אלא לזכות כללית. במקרה שיש רגישות ציבורית מנסים לאזן בין דברים כך שזכיות של מיעוט לא יעשקו. פוליטיקאים לצערנו לא תמיד מיומנים בכך.

אני, שמקפיד על כשרות, לא מבין כלל את האובססיה שבחקיקה. בניגוד לטענתך, יוסי, אני מניח שמן הרגע שנחקק חוק אז בודאי שהדבר נהיה שפיט וזו הטעות הגדולה של חקיקה דתית בנושאי פרט וחבל לי מאוד שכך. גם אני הייתי מעדיף שלא לראות חזיר או חמץ בפסח אך איני חושב שאני רשאי לכפות זאת על הזולת. מצד שני פשרה מתחשבת בין הצדדים היתה מונעת כל זאת.

לענין ערעור על פסיקה של בג"ץ הרי שניתן לבקש דיון נוסף עם יותר שופטים. כותב המאמר מודאג לצערי רק ממה שמריד אותו אך שוכח שגם הזולת קיים ושיש לו זכויות. מרגע שנעשתה חקיקה אז לפחות לכאורה יש גם זכות עמידה בבית המשפט. אחרת ממה נפשך - הכנסת תחוקק ולא יהיה צורך ברשות שופטת בכלל. האם באמת אפילו הכותב היה רוצה לגור במדינה כזו? אתמהה.
כתוב תגובה ל- ראובן מנתניה
מספר השופטים המקסימלי,שמונה הוא
  יוסי,הנגב   9/01/04 07:54
13. חברי הכנסת,נבחרים מספרם 120.
כמו שיש חוק נגד עישון במקומות צבוריים,חוק המנוגד לחוק זכויות האדם.האחד,אבל פועל לטובת האדם האחר-כך גם עם חוק החזיר
חבר,חילוני,אוכל ביום כיפור.בבית.חלונות סגורים.
כתוב תגובה ל- יוסי,הנגב
ברור
  ראובן מנתניה   9/01/04 10:48
יש 13 שופטים מפני שזה כבר דיון נוסף בהרכב מורחב. ההשואה בעניין העישון מעניינת אם כי, לדעתי, מראה ההיפך בדיוק. אני, שמתעב עישון, אפילו כדי ראיית קופסת סיגריות כל שכן הריח אפילו כאשר אין מעשנים, מבין כי מותר לאדם מרצון חופשי לקנות את המוצר, הארור לדעתי. איני מבקש שימכרו אותו במקומות שמעשנים אינן יכולים להגיע אליהם. במקומות ציבוריים פתוחים אנשים מעשנים ומזהמים ככל שירצו. רק השפל עיניך למדרכה כלשהי וראה את זוהמת הסיגריות. בענין החזיר, להבדיל, המגזר הציבורי וצה"ל מנוהלים בכשרות ולא מוגש אוכל לא כשר כלל. בסופו של עניין מדובר בהבנות שנוצרות עם הזמן. אצלנו אוהבים לעגן דברים כאלה בחקיקה ואז, מה לעשות, יש הסכמה עניינית שהדבר שפיט כי המערכת המשפטית מטפלת בחוקים מאותו רגע שנחקקו בכנסת. תאוות האכיפה המופרזת בעייתית בעניין זה. מדוע בעישון זה עובד? מפני שרוב המעשנים ככל הנראה גם מבינים את הנזק וגם את ההפרעה לאחרים ומוכנים להגיע למצב של שיווי משקל כזה או אחר. ורק ראוי להדגיש שוב כי אישית אני שומר כשרות ומצר מאוד על מה שקורה בעניין זה אצלנו אני רק משוכנע שחקיקה מוחלטת בהקשר זה היא רעיון פגום מיסודו.
כתוב תגובה ל- ראובן מנתניה
אבות אבותי לא אכלו חזיר ואני שומר
  יוסי,הנגב   9/01/04 12:49
כמסורת תרבותית,אי אכילת חזיר.ואז תשאל על שמירת שבת.אני שומר עליה,כרצוני,ולא לפי הכתבת מישהו.חז'ל אמרו כי פיקוח נפש דוחה שבת,לא אמרט פיקוח נפש מטפשר חזיר.
כמו שהמעשנים התרלו(בקשר ללכלוך זו בעיה אכיפתית של שלטון),כך תאבי בשר חזיר יכולים לאכלו,בחנויות של שווקיםנסתרים,מחוץ לעיר ולא בריש גלי.שאל כבר גולש כאן:אז למה מדינה יהודית?
כתוב תגובה ל- יוסי,הנגב
זוהי מדינה יהודית
  ד., המרכז   11/01/04 14:41
כי היא מיועדת לאנשים שנולדו לעם היהודי. האנשים האלה יכולים לשמור מצוות או לא, לאכול חזיר או לא, ובאופן כללי לקיים או להפר אילו מנהגים דתיים שבא להם, והמדינה לא אמורה לכפות עליהם התנהגות דתית כזו או אחרת.
ודאי שהמיעוט שומר המצוות אינו אמור להגביל באופן כזה או אחר את התנהגות הרוב ע"י חקיקה. אמונותיו הן אמונות של מיעוט בעם היהודי, למרות שהוא מציג אותן באופן שקרי כמשהו המשותף לכלל העם היהודי.
כתוב תגובה ל- ד., המרכז
4
Human Rights
  The true story   8/01/04 16:24
Israel become like Germany in 1933. No human rights, just crazy people, with religuos agenda. Israel is part of the middle east, and staying there! We must move to the western world now! If someone wants to buy something, to eat then it is none of your business.
כתוב תגובה ל- The true story
5
חזיר
  פיל   8/01/04 17:05
הטעות הראשנה של כותב הרשימה היא שאכילת חזיר היא סמל טאבו של יהדות. ז"א שלפני שהוא מנסה לכפות את ראייתו על העולם ועל היהדות קודם שיחקור באובייקטוביות ,כמובן לא לבד, מה מוגי כפייה ומהם מושגי יהדות. הקושי לי ביהדות שהיא מפרידה יותר מדי בין אנשים ועמים כדי לשמר את עצמה ולא תמיד לטובת העם.
שנית אם את אותו מאמץ שהם משקעים כדי להוכיח שמזלזלים בחוקי היהדות ישקיע בקירוב לבבות בויתורים, בראיית עלם אופוימית ושלכולם יש כבוד ומקום לחיות בו ללא כפיה דתית ובכלל ללא כפיה שלחוקים שמגבילים את הפרט מבלי שעשה נזק לאף אחד, יכול להיות שיותר אנשים יתקרבו לדת ויראו בה מסגרת ראויה לחיות בה ולהזדהות איתה. מה שאתם עושים היום משיג את ההפך.
כתוב תגובה ל- פיל
6
הדמוקרטיה היא נשמת המדינה היהודית
  חיים שדה   8/01/04 17:21
הכותב הוא שובניסט שאינו מבין "למה בית המשפט העליון מתעסק בזכויות אדם", הכותב אינו מבין שתפקידו של בית המשפט העליון זה בדיוק להגן על מיעוטים באוכלוסייה מפני עריצות הרוב. בתור אדם אינטליגנט הייה צריך לשאול את עצמו איך ייתכן שבעיר כרמיאל חילונית לתפארה, עבר במועצת העיר חוק עזר נגד מכירת בסופרים של בשר לא קשר. דבר תמוה.
האדם הזה כמו חבריו מהימין הדתי, לא מבינים שהם מיעוט מאוס על הרוב החילוני המשרת בצבא. אם הם הדתיים הלאומניים יצליחו לפגוע ברשות השופט ובזכויות האדם, ייתכן שאחרי פגיעה זו הם יהיו הראשונים שיפגעו מהזעם יפרוץ מהרוב החילוני בצה"ל ובכוחות הביטחון.
הדתיים הלאומנים ושאר הגורמים הפשיסטים כורעים קבר למשטר הדמוקרטי, אינם מבינים שבשעת מבחן הם יהיו הראשונים שיפגעו מהיחלשות המשטר הדמוקרטי.
כתוב תגובה ל- חיים שדה
7
צדק צדק תרדוף
  אילן.א   8/01/04 19:04
אכן צודקים כל אלה הדוחים בשאט נפש, מכירת חזיר במקומותינו,כי אין ספק שהעולם מחולק לשניים, אלה הצדיקים הגמורים שאינם אוכלים חזיר, ולעומתם הרשעים שהלואי ויכלו מן העולם, שאוכלים חזיר, ואפילו נהנים מכך. פוי...
כתוב תגובה ל- אילן.א
8
חוק יסוד כבוד האדם וחירותו
  אזרח מודאג   8/01/04 20:18
חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, המתבטא בפועל בעיקר ע"י פסקי דין שיפוטיים של ביהמ"ש העליון, הוא המגן היחיד של האזרח הפשוט מפני רמיסתו ע"י קבוצות אינטרסים בשלטון.
מפחיד אותי לחשוב שאזרחים במדינה מוכנים לוותר על ההגנה הזאת. במצב שכזה לא יעבור זמן רב עד שקבוצות אינטרסים שלטוניות (ולא בהכרח בעלות אוריינטציה דתית) יחוקקו חוקים מדכאי זכויות על ימין ועל שמאל, ללא הגבלה.
בלי חוק יסוד חשוב זה לא ניתן יהיה לקרוא למדינתנו "דמוקרטית" בשום מידה שהיא, ונהפוך במהרה לדיקטטורה של החזק, בחסות מוסדות כמו-דמוקרטיים, בדומה לשכנותינו הערביות.
כתוב תגובה ל- אזרח מודאג
9
כבר נרמסה יהדותה של המדינה.
  יהדותה של המדינה כבר   8/01/04 22:25
במה מתבטאת עוד יהדותה של המדינה ? עוד מעט ויהודים יהיו נרדפים כאן על יהדותם
כמו בארצות הגולה. יהודים שומרי-שבת כבר מופלים לרעה במקומות העבודה. כנסיות מוקמות כאן בכל פינה. נוכרים שחלקם יכול היה להיות פעילי פוגרומים
ברוסיה ובאוקראינה הגיעו למדינה היהודית מתוקף.. "חוק השבות" ו"העליה"
המזוייפת הזאת נמשכת. עוברים מחוסלים כאן במעי-אימם יותר מאשר בכל מדינה אחרת בעולם..ואנו מופתעים מהאלימות הגוברת בכל תחומי החיים. מפלגה שהמסר
העיקרי שלה הוא שנאת היהדות, משליטה דיקטטורה ממשית במשרדים ממשלתיים בהם היא שולטת. המדינה נעשית, מיום ליום, פחות יהודית ופחות דמוקרטית, לשמחת לבם
של חזירי החזיר ושאר הנבלות והטרפות.
ולנו, יהודי התקווה היהודית לא נשאר אלא
להתפלל, בסתר לבנו, כדי שלא יתנכלו לנו,
להיות עם יהודי בארצנו ! ולא עם זוללי טרפות הנטרף ע"י טרור רצחני בארצו. ולא
עם אלים הנחמס ע"י פוליטיקאים ציניים
שלא אכפת להם צערו של ילד קטן רעב.האם אפשר להתפלא על כך שהתקווה היהודית לגאולה אמיתית רק גוברת ?
כתוב תגובה ל- יהדותה של המדינה כבר
כבוד האדם וחירותו
  נוצרי אוכל חזיר   9/01/04 08:16
חביבי ... אתה נוטה לכיוון קיצוני בהערתך .. אני אוכל חזיר להנאתי ... אני נוצרי ולי זה מותר .. אתה לא אוכל חזיר ... יופי אתה שומר כשרות ואני שומר טעים ... אל תקנה פשוט !! ...כבוד האדם וחירותו נקודה .
כתוב תגובה ל- נוצרי אוכל חזיר
וכל הרשעה כרגע תאבד
  סמי האדום   9/01/04 13:24
"אני אוכל חזיר להנאתי ... אני נוצרי ולי זה מותר .. ...כבוד האדם וחירותו נקודה."

יש נוצרים באום אל פאחם? מוכרים שם חזיר? למה לא? הם נוצרים ומותר להם. למה אתם לא דורשים מבג"ץ להורות על פתיחת חנויות חזיר שם? כבוד האדם וחירותו, לא?

בג"ץ שמג"ץ, המוסלמים באום אל פאחם ישחטו אותך אם תפתח שם איטליז ותמכור חזיר. בג"ץ חכם על יהודים. את רגשות הדת של הדתות האחרות הוא מכבד כהוגן. כמובן, בגלל כבוד האדם וחירותו, אלא מה? באום אל פאחם אסור למכור חזיר בגלל כבוד האדם וחירותו, ובטבריה מותר, גם כן בגלל כבוד האדם וחירותו.

מה שקובע לגבי בג"ץ זה לא כבוד האדם וחירותו, אלא השפלת התורה. אם אפשר להשתמש בשביל זה ב"כבוד האדם וחירותו", מה טוב. אם לא, אפשר להשתמש ב"כבוד ז'וז'ו וחירותו" או בכל סיסמא אחרת. לא לדאוג, הנאורים מן העליון מומחים בניסוח סיסמאות. הם למדו במשך שנים להסוות את הרשע והשנאה שלהם ליהדות בצחות לשון ומתק שפתיים.

הם מומחים בתעמולה. וכבר לימדו אותנו חז"ל: "חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם".

אבל חז"ל גם למדו אותנו שתפילה אינה חוזרת ריקם, ולמדו אותנו איך להתפלל כנגד אותם נאורים מן העליון: "וכל הרשעה כרגע תאבד".

העתיד שלנו. חשין, החזיר, טומיסלב, האנטישמיות - כולם יכלו כעשן. אנחנו ננצח. כי לנו יש את אור הההבטחה האלוקית, ולהם יש את חושך הרע.

שבת שלום.
כתוב תגובה ל- סמי האדום
10
חששות הכותב הן תקוותי
  משה, חיפה   8/01/04 22:53
מדוע תנועה המונית של מכוניות בשבת אבל בלי אוטוטבוסים נותנת צביון יהודי למדינה? האם העובדה שמעוטי היכולת חסרי המכוניות אינם נוסעים לים היא שנותנת למדינה את הצביון?
האם לא תגנוב הוא איסור שלא קיים פה?
איפה פה הצביון היהודי שהכותב מגן עליו?
כתוב תגובה ל- משה, חיפה
11
Pig Rights
  עפרר   8/01/04 23:52
אולי יסבירו לי יפי הנפש פה (11, 8, 6, 4) מה יהיה על זכויותיו של החזיר לא להירצח על ידי בני קהילת ההומו סאפיינס ולשמש להם כמאכל? אתם מגינים על מעשי טבח שמבצע החזק כלפי החלש בכסות של נאורות, חופש וזכויות. או שאולי מה שמניע אתכם יותר מאהבת בשר החזיר היא שנאת הדת ושנאת הדתי?
כתוב תגובה ל- עפרר
בכך לא שונה החזיר מן הפרה
  ד., המרכז   11/01/04 14:46
אז למה אתה מעלה את הטיעון הזה רק לגבי חזיר?
כתוב תגובה ל- ד., המרכז
12
PIG IN THE JEWISH STATE
  RACHEL KAPEN   9/01/04 00:50
the pig was always a symbol of uncleanliness and shouldn't be allowed in Israel which is officially the Jewish State and this is its reason for existence.
כתוב תגובה ל- RACHEL KAPEN
chazir ze ta'im
  danidin nyc   9/01/04 09:38
כתוב תגובה ל- danidin nyc
shouldn't be allowed?
  ד., המרכז   11/01/04 14:50
In a democratic state it is not the government's job to tell me which religious commandments to keep and which not to. This is a state of all Jews, regardless of any religious beliefs they may or may not have. Each one is entitled to obey or disobey religion. Hakol Tzafuy, Vehareshut Netuna
כתוב תגובה ל- ד., המרכז
13
חזיר - לא קובע!
  סיזיפוס   9/01/04 04:22
אם אני יהודי. להיות יהודי פירושו להיות בןאדם. אני מכיר הרבה יהודים אוכלי חזיר שמתנהגים כבני אדם ו...הרבה יהודים (שקוראים לעצמם דתיים) שאינם אוכלים חזיר אבל מתנהגים כמו חזירים. כך, שאל תבלבל לנו את המוח. החזיר לא קובע!
כתוב תגובה ל- סיזיפוס
דבריך מוכיחים מי מתנהג כבן אדם
  שונא חזירים   9/01/04 07:57
הביטוי "אל תבלבל לי את המוח"
אכן מראה שאתה מאלו המתנהגים כבני אדם
ולדבריך הרי זה מה שקובע
כתוב תגובה ל- שונא חזירים
14
לא חוק נדרש אלא חינוך
  יהודי מאמין   9/01/04 08:32
אכיפת חוקים הנוגעים למצוות נוגד את הצו האלוהי המחייב אותנו לבחור קיום מצווה. פעולה מתוך אונס היא חסרת משמעות דתית.
הפתרון בחינוך שיאיר את היופי שביהדות
כתוב תגובה ל- יהודי מאמין
15
ומה עם חופש הבחירה לאכול מה שרוצים?
  dubi   9/01/04 09:36
חופש הבחירה האישית הוא החוק הדמוקרטי הראשון שקיים בעולם בכלל: לבחור מה לאכול, מה ללבוש, ואיך להתפלל. אם חלק קטן מהעם אינו אוהב חזיר מסיבותיו, איש אינו מכריח אותו לאכלו. אולם אם חלק מהעם רוצה לבחור את מה שיאכל, אי אפשר להכריח אותו שלא לעשות זאת. הרי אם היינו מכריחים לאכול מישהו חזיר בכוח - מן הסתם הייתה קמה פה זעקה גדולה! אותו הדבר בדיוק הוא הצורך של חלק מסויים להכריח חלק אחר להתלבש אחרת, לנסוע אחרת, ולאכול אחרת ממנו. ולגבי היהדות - כמו בכל דת ומושג בכלל, המדובר תמיד בפרשנות אישית. זה שהמדינה בחרה דווקא בתדמית האורתודוקסית כדי לייצג אותה, אין פירושה שכולנו בחרנו בה. דת מבחינתי ומבחינת אחרים הוא משהו פנימי ולא חיצוני. פרשנות דתית כזו או אחרת היא כפייה, וכפייה היא ההיפך מהדמוקרטיה, לתשומת יוסי הצבוע מהנגב, וכל יפי הנפש האחרים.
כתוב תגובה ל- dubi
16
הגיע הזמן שהדתיים יתחילו להשתלב
  "רגשות חילוניים"   9/01/04 10:05
נמאס כבר מהמלחמה הקבועה שהדתיים מנסים לנהל בחברה החילונית.
אתם לא רוצים חזיר?! בבקשה אל תקנו. אף אחד לא מכריח אתכם, ומכירת חזיר בצורה סולידית במכלת וסופרמרקטים לא תפגע באף רגשות דתיים. הגיע לתבוע מושג חדש: "רגשות חילוניים". הרגשות החילוניים שלי נפגעים בכל פעם שהדתיים מנסים לכפות אלי לחיות כמהם.
פה זה לא איראן! וכבר לא שומעים גם מש"ס. מספיק כבר, תתחילו לחיות בשלום עם החברה החילונית, כמו שהכנסייה חייה בשלום במדינות נוצריות מפותחות אחרות.
אתם ממאיסים את הדת.
כתוב תגובה ל- "רגשות חילוניים"
הל.א.זה שלי.לא יודע למה?
  יוסי,הנגב   9/01/04 21:33
כתוב תגובה ל- יוסי,הנגב
17
הבג"ץ לא משקף את רצון העם היהודי
  חזרזירונציק   9/01/04 10:24
הכל שפיט. גם האמונה. גם העם היהודי. הכל.
אין נפלא מבינתם של השופטים כלום. בכלל הם הצדק האוניברסלי.
הם לא שייכים לכאן, ולא שייכים לעם היהודי.
האם האוטלימטיביות של נשיאת החן בעיני הגויים.
כבר לימדה אותנו היהדות האשכנזית המככבת בין השופטים כיצד הם הפסידו את השרדותם באירופה. הם הפסידו!!! אצלם הייתה השואה. ועכשיו הם ילמדו אותנו בישראל כיצד לשרוד. אל לנו ללמוד ממשנתם. הם הראה כיצד הם בנו אנשטשמיות במשך אלפיים שנה - והפסידו!!!
כאשר הם התנהגו כמו שצריך קמה המדינה - אבל חזרו מהר מאוד לסורם.
וכך גם החזיר שנותן להם תחושה טובה של גלות - הם לא יכולים פשוט בלי. פשוט לא יכולים.
כתוב תגובה ל- חזרזירונציק
18
מי שלא מתאים לו שלא יאכל!
  ערבים,שמאלנים=חרא   9/01/04 12:06
למה צריך להגביל את אלה שכן נהנים מהבשר הטעים הזה,מי שלא רוצה שלא יקנה שם
כתוב תגובה ל- ערבים,שמאלנים=חרא
19
בערוץ 2 מבשלים חזיר ב"צוקריה" חפשי
  ילדינו מתרגלים למראה   9/01/04 14:45
ואח"כ לטעם.
כתוב תגובה ל- ילדינו מתרגלים למראה
לא צריך טלוויזיה בשביל לראות חזיר
  די בכנסת   10/01/04 18:33
כתוב תגובה ל- די בכנסת
20
למה באנו לכאן בכלל ? מה ההבדל ?
  מדינת היהודים=בלוף   9/01/04 15:33
כתוב תגובה ל- מדינת היהודים=בלוף
21
סלקו את הפרסומת המרצדת ומעצבנת
  אחת שסובלת   9/01/04 21:10
כתוב תגובה ל- אחת שסובלת
22
אני אוהב חזיר והחזיר אוהב אותי!!!!!
  כדאיי לקרוא(מומלץ)   10/01/04 10:48
*הלכות טהרה:הותקנו על מנת היכון בית
המקדש בתוכנו והשכינה בראשה.

*מאחר ואין בית מקדש:אי אכילת טומאה,
זה רק מנהג שהפך לדין."ברוב עם"-אפשר לבטלו מטעם-"על פי רבים תטה"דין תורה
דאליבה למשה מסיני.
אבל מה לעשות-בארצנו שולט מיעוט חרדי
קיצוני שחור.
כן,אותו מיעוט שהביא אותנו לגלות.
ראו מעשיי המכבים-טיהרו הארץ מחזיר
וחיות האסורות למאכל,ואז חידשו עבודת
בית המקדש.
לכשיבנה בית המקדש-אאלץ לוותר על חיבתי
היתרה לחזיר.עד אז בונאפטיט.
נ.ב
אכילת חזיר הותרה בכל הדורות לצרכיי
רפואה,בייחוד לשיפור הבולה בולה.
אכילת חזיר ביהדות שווה 5 כרת(בידיי שמים)
לשון הרע=32 כרת.
להבדיל מעבירות-גילויי עריות=סקילה.
גילוח בסכין=אכילה חזיר.
בקיצור,אכילת חזיר זה לעג לרש בהשוואה
לשאר הליכות היום יום אם נלך לפי שיטת
החרדים.

כתוב תגובה ל- כדאיי לקרוא(מומלץ)
יש שבט בחוף השנהב שבדת שלהם ---- >>
  לא אוכל קוף אדום   10/01/04 15:02
לא אוכלים קוף אדום--אבל בשמחה הם אוכלים קוף שחור.
אז מה לעזעזל מקשקשים בהתניית היותך יהודי באכילת חזיר ????
אי אכילת חזיר עושה את הבן אדם יותר טוב
או פחות חרה ????
לחרה\דים-- חוף השנהב נמצאת במערבה של
אפריקה סמוך לקו המשווה.
כתוב תגובה ל- לא אוכל קוף אדום
23
נמאס
  אבן מקיר   10/01/04 18:49
אני בן 55 ועברתי עם כל עם ישראל את כל כאבי הלב והצרות שהושתו עלינו לנלותינו, ושהעכירו את חיינו בארץ, מלחמה בלתי פוסקת, מהרסים מבפנים, לא דווקא מבחינה פוליטית, אלא סתם פושעים, גנבים , לוק3חי שולד, אנטי ציונים, ,השחיתות הכלכלית, הבורחים ממטלות, העושקים, וגוזרי הגזרות הדתיות,ואני מעיד בפני כולכם, שלא נעשה יותר לישראל מאשר מהטירוף הדתי ואילו הדוגלים בו, וכתב בעל המאמר על צביון יהודי, ומהו צביון יהודי, מראה השטטל העגום והדפוק, החושש מכל פיפס של גוי, המפרש את מורשת ישראל באופן שלא היה מבייש את חומני,והשולח את האחרים לעשות את כל התועבות במקומו, זה לא צביון היהודי, צביון יהודי הוא זה הישראלי החדש השומר על מורשת ומסורת ישראל עם ערכי התרבות המודרניים והרחוק מכל כפייה, והרואה בדת האורתודוכסית , עניין היסטורי עגום שיש להתנער ממנו לחלוטין, כל יהודי יעשה כחפצו וינהל את אורח חייו כרצונו , לעצמו , ולא יכפה על חברו מאום וישתתף במטלות הלאומיות , ואת קרבתו לאלוהיו ישמור לעצמו, ובא לציון גואל
כתוב תגובה ל- אבן מקיר
24
כמה אי-דיוקים במאמר אחד...
  נועם, תל אביב-יפו   11/01/04 05:16
"החזיר מאוס על העם היהודי לדורותיו" - אין דבר רחוק יותר מן האמת. דורות על גבי דורות של בני העם היהודי אכלו ואוכלים חזיר. הסלידה מהחזיר היא עניין תרבותי-דתי, לא מאפיין לאומי. אני יכול להעיד שבמשפחתי, ששורשיה היהודיים בחלקם הגדול ידועים עד המאה ה-18, נהגו לאכול גם חזיר.

"מרבית העולים מבריה"מ עלו לציון ממניעים ציוניים יהודיים ונתן שרנסקי, אידה נודל ויולי אדלשטיין הם הדוגמא" - עורבא פרח. מרבית העולים מבריה"מ לא יכלו לקבל ויזה לקנדה, ארה"ב או גרמניה, ולכן הגיעו לישראל. לפחות רבע מהם בכלל אינם יהודים, ומבין אלה שאמנם יהודים, רק מיעוטם יהודים על פי דתם. העולים הגיעו לארץ כי החיים ברוסיה הפוסט קומוניסטית בלתי נסבלים. אם היינו פותחים את ישראל להגירה רוסית לא לפי מפתח אתני, היו מגיעים לפה גם 50 מיליון רוסים.

"זכויות היסוד של העם היהודי" - אין כזה דבר. לעם אין "זכויות יסוד" מלבד הזכות להגדרה עצמית.

"צביונו של הבית הלאומי היהודי תלוי באימוץ נורמה משפטית" - חס וחלילה. צביונה התרבותי של המדינה תלוי ברצונותיהם התרבותיים של תושביה. לא ניתן לכפות זהות תרבותית על ידי חוק. לא ניתן לקבוע צביון תרבותי על ידי הגבלת חרויות יסוד.

האיסור על תחבורה ציבורית בסופי שבוע לא תורם במאומה לציביון היהודי של המדינה, אלא גורם לכך שיותר אנשים משתמשים במכוניותיהם הפרטיות כדי לנסוע לים, לבקר קרובים או לעשות קניות, בעוד שמי שאין לו מכונית פרטית נשאר עם הלשון בחוץ. אולי אם היתה תחבורה ציבורית בסופי שבוע היה קצת יותר צדק חברתי וקצת פחות מכוניות.

איסורים אחרים על רקע דתי כמו איסור הצגת חמץ, איסור פתיחת בתי עינוגים בימים מסויימים וכו' גורמים טרדה למי שאינם דתיים ומביאה את חלקם לעשות "דווקא". לולא היה חוק האוסר על הצגת חמץ בפסח, אין לי ספק שאנשים היו נמנעים מהצגת חמץ בפומבי מתוך התחשבות ברגשות הדתיים. משעה שהדבר נעשה בכפייה, חילוניים רבים מגיבים בהקצנה, שמבטאת רצון להגן על זהותם מפני הרודפים אותם. לעומת זאת, מעטים מאוד החילוניים שנוסעים ברכבם ביום הכיפורים - דווקא משום שהדבר אינו מוסדר בחוק אלא הוא עניין שבנוהג. היא הנותנת, שאת צביונה של הפרהסיה קובעים האנשים, ולא החוק.
כתוב תגובה ל- נועם, תל אביב-יפו
25
חזירות!
  אורין   24/01/04 21:02
קשה להבין מדוע כל פעם שעולה דיון סביב צביון המדינה מבחינה יהודית,אשר בד"כ דן על חוק קיים{יש למישהוא דוגמא הפוכה?}מזדעקים רבים אשר לא מבינים כלל מה השאלה-ברור,הם אומרים, המצב הקיים מעוות יש לשים קץ לכפייה הדתית,עד מתי נחיה תחת שתלטנות חרדית -יחיה איש ע"פ רצונו.תתפלאו יש כאן ציבור גדול אשר מורכב מכל המגזרים אשר רוצה מדינה עם סממנים יהודיים -עם יד על הלב מהי הרגשתכם כלפיו?זלזול,נכון?ובכן בדקו שוב את המניעים להתנגדותיכם האם היא נובעת מבקשת החופש שלכם או משנאת "מרדכי" -לדעתי זו חזירות.
כתוב תגובה ל- אורין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il