News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 189,353  סלולר - 341,186
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הראיון שהעניקה לרשת "אל-ערביה" בדובאי ררד סדאם חוסיין, בתו של הדיקטטור העירקי, ממשיך לעורר סערה בעולם הערבי ובעירק בפרט. מה אמרה על תלייתו, האם תירש את אביה, ומה היו התגובות בעולם ...
קיבל את צל"ש הרמטכ"ל. בר-לב והמזכרת שקיבל מלוחמי סיירת מטכ"ל [צילום: דוד חרמץ]
דוד חרמץ
אל"ם (מיל') עמר בר-לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל וכיום מספר 2 ברשימת 'העבודה', גדל לאבא שהיה רמטכ"ל. לשאלה האם הוא נהנה ממעמד זה, הוא משיב בתקיפות: "זה מאוד תסכל אותי. רציתי לקבור את ...
איתמר לוין
איתמר לוין
יש לנו מערכת בתי משפט טובה מאוד. אפשר להפוך אותה למצוינת. אבל הדרך לעשות זאת איננה בפוליטיזציה שלה, שמשמעותה היא איום קיומי על הדמוקרטיה. הדיון צריך להיות ענייני, להתבסס על עובדות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
רועי בלכר [צילום: תמר מצפי, גלובס]
עורך דין
רועי בלכר, (נולד: 1970) עורך דין ישראלי. שותף מייסד במשרד עורכי הדין KRB.
גורי אלפי [צילום: רונן אקרמן]
קומיקאי, שחקן
גורי אלפי (נולד: 18 בספטמבר 1976), ישראל. קומיקאי, שחקן, זמר, במאי ויוצר טלוויזיה ישראלי.
מגי אזרזר [צילום: איציק בירן, יח"צ]
שחקנית
מגי אזרזר (נולדה: 10 בספטמבר 1986), שחקנית ישראלית. שמה המלא: מרגלית אזרזר סבג.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיום מבפנים: פצצת זמן חרדית-כלכלית
מאת: יובל אליצור  |  14/03/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יכולת החרדים
  משה לבל   14/03/10 15:37
המאמר מטעה מאד-
א.רוב החרדים עובדים ,אבל רוב העבודה איננה מדווחת
ב. מניסיון אישי כאבי מהפכת החרדיחם להיי-טק וכאחד מאבות תטכנית שח'ר המאכלסת כיום כ1000 צחרדים בצבא.
לגבר החרדי הממוצע יכולצ לימוד עצמי העולה על כל המגזרים האחרים בישראל.
אין שום סיבה לתקוע ליבה אתאיסטית אצל החינוך החרדי שבגיל הרך והצעיר מחנך היטב להיות בן-אדם בודאי לא- היסטוריה חילונית מזויפת ,ואזרחות קלורלת כפי שיש במדינת ישראל.
לגבי מתמטיקה ואנגלית וגם מחשבים רוב המוסדות החרדיים מלמדים לבד ולא זקוקים לטובת משרד החינוך.
אכן פרס צודק והבעיה הכי גדולה היא חוסר נכונות חברתית לקלוט אנשים חרדים ולהתחשב בצרכיהם.
אגב לגבי האישה החרדית על אף שהיא מולידה ומגדלת בממוצע 8 ילדית ושאר היהודים בארץ בערך 3 , אחוז ההעסקה של נשים חרדיות ורמתן עולה על כל הסקטורים בארץ.
יש לציין לחיוב את הצבא שעושה מאמצים עליונים לקלוט חרדים ולציין שבמסגרת תוכנית שח'ר רוב המתגייסים הם למעשה מתנדבים.
כתוב תגובה ל- משה לבל
תשובת מר לבל מעידה על בורותו
  קלמן1   14/03/10 17:44
אשה - אפילו חרדית - אינה מולידה. לו למד אי פעם תורה, או אפילו הסתפק בהקשבה לקריאת התורה, היה יודע זאת.
כתוב תגובה ל- קלמן1
תגובה "מעמיקה ועינינית"
  מיכאל הירושלמי   14/03/10 20:41
מר לבל נשמע אמין ובקיא בנושא. ואתה גאון הדור תפסת אותו בשגיאה חמורה: מולידה במקום יולדת . ממש משנה הכל.
כתוב תגובה ל- מיכאל הירושלמי
תגובה למשה לבל
  גדעון רוז   24/03/10 20:26
לא ידענו, אומר מר לבל, כי החרדים עובדים.
אולי, אף התגייסו לצה"ל, ולא ידענו?!
כתוב תגובה ל- גדעון רוז
2
נדמה לי שקנט היה זה שאמר
  יופיטר   14/03/10 16:51
שהכפיה הגרועה ביותר היא זו התרבותית. בשם המדינה נכפה על הולדת ילדים נוספים, ובשם המדינה נכפה על החרדים לימודים אלה או אחרים. כל אחד זכאי להחליט לעצמו באלו לימודים הוא רוצה ובאלו לא. משלם המיסים הישראלי לא תומך ולא מפרנס גם לא חרדי אחד. בוודאי הרבה פחות מאשר התמיכה הניתנת לבסיסים של שונאי ישראל באוניברסיטאות השונות. רובם חיים בחיי עניות בבחירה חפשית מתוך נאמנות לערכיהם ויובל אליצור אינו עולה עליהם בשום פרמטר.
כתוב תגובה ל- יופיטר
3
TO STILL FROM TAX PAYERS BY PO
  ONE OF MANY PIPES   14/03/10 18:40
LITICIANS
כתוב תגובה ל- ONE OF MANY PIPES
4
אמת ויציב מר אליצור רק חבל...
  אחד שמסכים   14/03/10 19:40
שנזכרת בעניין זה עכשיו. כבר לפני 10 שנים הגיש פריצקי בג"צ בעניין וגם ארגוני המורים הגישו בג"צ. חבל שלא תמכת בהם אז, מעל דפי עיתונך, "מעריב" או בבמה אחרת...
כתוב תגובה ל- אחד שמסכים
5
מר אליצור-נא לבדוק בלמ"ס,תופתע
  ד.ט.   14/03/10 20:16
ודי כבר לדוש בנושא ללא בדיקת עובדות.
כתוב תגובה ל- ד.ט.
6
מאמר מלא באגדות אורבניות.
  ירון זכאי   14/03/10 22:47
=1= האגדה הראשונה היא "מי שעובד מצבו משתפר כלכלית". ישראל מלאה בעבדים עניים, וגם בעבדים עניים משכילים! =1= אגדה אורבנית נוספת היא שהציבור הדתי "בחר מרצון בעוני". כאילו שהטייקונים והאוליגרכים שרכשו כאן נכסים במימון שלנו מתכוונים לשלם שכר ראוי תמורת עבודה מכובדת וטובה. הרי ברור שהעוני הוא תוצאה של הדרת הציבור מפרות עבודתו!!!! =2= אגדה אורבנית נוספת; "שיש עבודה באופן בלתי מוגבל". ובכן אם תוגדר עבודה במושגים מלאכותיים; נניח למיין אבנים בשדה, אזי תימצא עבודה בלי סוף. אבל פרנסה היא מוגבלת מאוד, והופכת לנדירה בעולם. המשרות נודדות למזרח הרחוק, והמפעלים נסגרים בעולם כולו. נמחקים גם מקצועות שרק לפני שנים אחדות נחשבו לפרנסה נהדרת , נניח תכנות מחשבים, אשר מופרט להודו בהתמדה. =3= העובדות; אנו נשארים עם ציבור דתי/לאומי, או חרדי שמחנך יפה את בניו ללא פשע ומתרבה, ברוך השם! מה רע בזה? האם הכותב מעדיף את הערבים שמתרבים גם הם ומגדלים אנשים פחות מועילים, מחבלים, וגנבים המאכלסים את בתי הכלא מעל לחלקם היחסי באוכלוסיה? האם גם להם אתה מייעד "תוכנית לימודי ליבה" שתעביר אותם על דתם????? נראה אותך גיבור מציע את זה לערבים?! אם לא נחשפת כאן כדמגוג חסר טעם. 
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
YOU ARE A GOOD JEW
  wow   15/03/10 05:28
I LIKE WHAT SAID
כתוב תגובה ל- wow
אכן, תשובה_כהוגן של ת"ח.
  יישר כח !!   15/03/10 10:55
כתוב תגובה ל- יישר כח !!
7
הם עובדים יותר ממך, קשקשן
  zoomarch   14/03/10 23:58
מה שאתה עושה זה לקשקש שטויות בעיתון. לך בדוק מה חלקם בשוק העבודה, לא מה חלקם בפרסומי עיתונות השמאל. פצצת הזמן היא השמאל הבוגדני, מלחך פינכת המוסלמי.
כתוב תגובה ל- zoomarch
8
חרדים
  יעקוב בן אלוה   15/03/10 00:36
החרדים לא צריכים לעבוד. אלהים יקשיב לתפילתם ויעריך את הזמן שהם מקדישים עבורו וידאג לכל מחסורם ולאלה שעובדים ובמיסהם מחזיקים את החרדים, עובדי אלוהים
כתוב תגובה ל- יעקוב בן אלוה
9
עד מתי ?
  איתי   15/03/10 07:03
בס"ד

ידברו שקרים על ציבור שלם !

כיום מאי פעם מוכח שהציבור החרדי מסוגל פי כמה וכמה על הציבור החילוני בחינה לימודית וזה מוכח במכינות ואונירסיטאות שהם לומדים ומצלחים פי כמה מהציבור החילוני.
(מכון לב ירושלים ,טכניון חיפה,בר אילן,וכ.. )

אז מספיק לבלבל את השכל . וגם מספיק עם ההסטה נגד החרדים

לצערכם ולצער השמואל הציבור , החרדים היום מהוום איום עלכם בקצב גידול כמו שלו עד 10 שנים לא היו חילונים בארץ אין מה לעשות
כתוב תגובה ל- איתי
10
אתה צודק אבל
  מביו עניין   15/03/10 09:22
אבל זה לא יעבוד - כל ניסיון להתיל חובות חינוכיות מבחוץ פשוט לא יעבוד - אז זה אבוד - לא חייבים לעבוד מבפנים ולשכנע את ההנהגה המתונה (ויש כזה) להסכים לתוכנית ליבה - כל שינוי יהיה חייב להיות מבפנים אם המדינה תחייב אותם בעזרת מר"ץ והשמאל - אנחנו נמצא בעוד כמה שנים שכל הציבור יהיה "העדה החרדית"
כתוב תגובה ל- מביו עניין
11
חרדי בעל מקצוע בתחום מיוחד....
  פוטר ללא סיבה....   15/03/10 11:08
היהודי, שגם שרת בצה"ל, נאמן, ישר והגון. שולט בשפות, גם אירופיות. בעל חוש הומור ועם יחסי אנוש מעולים. עם נסיון ארוך שנים בחברות גדולות, בסדר גודל ארצי.
מגדל משפחה למופת.
לו רצה, היה מוצא מקום עבודה בשפע בחו"ל !!
אלא שהוא עלה לארץ עם משפחתו עוד בהיותו ילד בגן ילדים. הוא פגוע ונעלב קשות. כי חש ש... החרדיות {המודרנית} בעוכריו.
בושה וחרפה ל"חברה" במדינת "היהודים".
כתוב תגובה ל- פוטר ללא סיבה....
12
החילונים לא רוצים להעסיק חרדים
  1yoni   15/03/10 13:30
תבדקו! אני חרדי וכבר כמה פעמים אמרו לי במפורש שלא מתאים להם חרדי, אתמול התקשרו אלי מחברת כח אדם ושאלו אותי אם אני חרדי,כשעניתי בחיוב הבחור אמר טוב זה לא מתאים וניתק.
אז יפסיקו כותב המאמר וה"ספר" ודומיו לגלגל עינים בתואנה שהחרדים אשמים בזה.
כתוב תגובה ל- 1yoni
13
הגטו החרדי אוכל את המדינה מבפנ
  הראובןי   15/03/10 18:00
ים
כתוב תגובה ל- הראובןי
14
נו, הרי זה מה שמפלגת אור דורשת
  redhani   15/03/10 18:17
כבר שנתיים שמפלגת אור אומרת את אותם הדברים בדיוק, אך דברים אולו נופלים על אזניים ערלות.
כתוב תגובה ל- redhani
15
אני חרדי ויש לי כמה מילים לומר
  shlomikor   16/03/10 00:21
אתה מדבר ומייצר שטויות בכמויות!!!!
אני בן 23, עברתי את המסלול הרגיל של תלמוד תורה, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, חתונה וילדה,
לא למדתי אנגלית, מתמטיקה, הנדסה, אלגברה, לא אזרחות ולא הסטוריה...
לא עשיתי בגרויות, וכמובן שגם לא פסיכומטרי,
לא לקחתי שום קורס ולא סדנה וגם לא הוצאתי שום תואר...


ואני עובד היום בהייטק!!!
מנהל חברה לבניית אתרי אינטרנט מהמובילות בתחום!!

אז אל תדבר שטויות!!!
אף אחד לא מחפש את הדברים האלה היום!!
לא תואר ולא תעודה יביאו אותך למשרה נחשקת אלא אך ורק רצון!!

אז התכבד ושב במקומך ולפני שאתה מתחיל לחנך את הציבור החרדי - תבדוק כמה משועממים ומובטלים יש אצלכם, כמה אחוזי ההשתמטות מצה"ל ביחס לציבור החרדי ואז תדבר.
סבבה???

שיהיה לך המשך חיים מקסימים!!

אתה שם יובל אליצור שחי לו בבועה משלו
וכותב על ציבור שלא ראה ולא הכיר מעודו...

כתוב תגובה ל- shlomikor
16
הלואי שהיית דוגמא מייצגת.
  yenkl   16/03/10 03:43
גם אם כל מה שכתבת נכון, אתה הוא לצערי היוצא מן הכלל. הפרופיל של רוב החרדים, ובהם המוני צעירים חרדים, מתאים לפרופיל המתואר בכתבה.
כתוב תגובה ל- yenkl
17
העיקר יש להם שפע פנאי להגיב פה
  אחת העם   16/03/10 12:15
כתוב תגובה ל- אחת העם
"להם" מי זה להם ? מתוך חצי מיל