s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השמאל ממשיך לתעות - ולטעות
מאת: נפתלי רז  |  13/05/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
טעות חמורה בהגדרה
  משה אמולגטור   13/05/10 15:08
כשם שלא קיימים מים שמנים, כך גם לא קיים שמאל ציוני.
תפקיד השמאל הוא להרוס את התנועה הציונית ולבנות את המדינה הפלסטינית ע"ח מדינת היהודים. גם המליצות היפות של נפתלי רז לא יכולות לשנות מציאות זאת.
כתוב תגובה ל- משה אמולגטור
עוכר ישראל ,ופשיסט ימני
  רשומון   13/05/10 18:33
כתוב תגובה ל- רשומון
למה אתה מתרגז
  ע.ג4   13/05/10 22:46
לא צריך להתרגז מדברי משה ונטילטור. כמו רוב אנשי הימין הוא בור ועם הארץ שאפילו איננו יודע ואיננו מבין שלולא השמאל לא היתה היום מדינת ישראל ואם לא יהיה שמאל לא תהיה מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- ע.ג4
אתה חי באשליות
  בן צבי   13/05/10 22:58
השמאל בעת הקמת המדינה, הובל על ידי מפ"ם שהתחברה שנים אחר כך למרצ (האות מ שייכת למפ"ם) ואז, מפ"ם הייתה בעד מדינה דו לאומית. אחר כך היו בעד ברה"מ, זו שמכרה נשק למדינות ערב השכנות, מתוך מטרה מוצהרת שלהם להשמיד את המדינה. זהו השמאל על קצה המזלג. השמאל בשום פנים ואופן לא הקים את המדינה כדבריך. לכן השאלה האם השמאל הוא ציוני? חובת ההוכחה עליו היא.
כתוב תגובה ל- בן צבי
אדום הוא הצבוע שלי
  שרון ר.   13/05/10 23:17
הבולשביק הסנילי ושטוף המח מדבר על בורות. אז תקשיב לשר החוץ הבריטי:
"על השפעת המרד על שיקולי הנסיגה של הבריטים העידו גם בווין וקריץ ג'ונס ב-13 במאי 1948:"80,000 חיילים בריטיים, ללא שיתוף פעולה של העדה היהודית, לא הספיקו לשמירה על השלום מול פעולות הטרור שבוצעו על ידי יחידות יהודיות מצוידות בנשק מודרני. לזה נוספו פעולות ההגנה אשר קיבלו סיוע מצד חברי הסוכנות היהודית.338 נתינים בריטיים נהרגו בא"י מאז תום המלחמה והחזקת הכוחות הבריטיים בארץ ישראל עלתה מאה מיליון לירות שטרלינג...בנסיבות אלה החליטה ממשלת הוד מלכותה להוציא את כל הצבא מארץ ישראל ולהביא לסיום המנדט שלה ב-15 למאי 1948".
כתוב תגובה ל- שרון ר.
תודה
  ע.ג4   14/05/10 06:43
אני שמח שאתה לפחות מבין (אם הבנת מה שצטטת) שבגין היה טרוריסט בדיוק כמו ערפאת או אנשי החמאס. המשתמע מדבריך הוא גם שאם הפלשתינים רוצים צדינה ושלום הם צריכים לרצוח כמה שיותר יהודים. מה שלא ברור לי שאם זה המצב עפ"י דבריך למה כל מיני מורונים ימנים מתרגזים כשאני כותב שאין הבדל בין החמאס לימין הישראלי המשיחי. אם לא הבנת , אתה אמרת את זה בתגובה שלך.
כתוב תגובה ל- ע.ג4
שרון ר.- אנחנו בזים לך וכמוך
  שמאלן שפוי   14/05/10 12:11
כתוב תגובה ל- שמאלן שפוי
2
עצה ממני
  אחיתופל   13/05/10 16:46
בימינו אין כאן שמאל ציוני . זהו נסיון התחזות מובהק . זהו משחק תחפושות מגוחך .
כתוב תגובה ל- אחיתופל
3
נפתלי צודק אבל גם טועה ומטעה
  בן צבי   13/05/10 17:41
ראשית, אלף בית של כל מאבק פוליטי ראוי חייב להיות עם מסר חיובי. למילה "לא" בסלוגן ההפגנה משמעות רבה בהקשר זה. הוא בא להגיד מה לא. כלומר אין מסר חיובי. לכן מה עם כן? כלומר, עליה וקוץ בה. בשמאל אין "רק" מאבק של אגו כדבריך. זה פרוש שטחי ופשטני. לשמאל אין דרך ואין פתרון בשום נושא במישור המדיני, הביטחוני, החברתי והכלכלי. וזה העיקר. מתברר שלשמאל אין מה לומר במישור ה- "כן".
ואגב, הטיעון הישן שלך כאילו הימין מממש את תוכניות השמאל, פעם נוספת הופכת מופרחת עובדתית גם במאמר שלך.

נוסיף ונאמר כי המילה "לא" שייכת לתדמית. ראה את התדמית של השמאל בישראל. למשל גם אצל המגיבים האחרים, שהוא, שהשמאל איננו ציוני כלל. שאל עצמך, מדוע התדמית הזו? האמנם היא נכונה? מדוע זה קורה? האם מי שלא מתפכח נפתלי, בשאלות אלו לעולם לא יתאושש? מדובר על בעיה עמוקה של אינטליגנציה רגשית קוגניטיבית, בה שמאלנים רבים, פעם ציונים, לוקים בה. שאל עצמך, האם אתה אחד מאלה?

יתרה מזאת בכל אלה המישורים השמאל כשל, הכשיל ונכשל והפך הזוי לעצמו הוא. במשך כל 30 השנים האחרונות חזות הכול הייתה אך ורק העניין הפלשתיני. דהיינו, סדר יום חד ממדי ותו לא. ובחד מימד זה, השלום שהשמאל הציע היה הזוי. בהתבוננות קלה על הפוליטיקה בישראל מתברר, שלא הייתה ולו מפלגה אחת שצלחה כאשר המימד הפוליטי שלה היה חד-ממדי. פשוט פוליטיקה קיקיונית. כך התנהל לו במיוחד השמאל החל ממק"י, עבור לשמאל החדש, דרך מצפן, של"י, מפ"ם, וכול היתר, כולם ז"ל. היום בקושי כוח אלקטוראלי של 4 עד 5 חברי כנסת.

עד לתקופה האחרונה, הייה לי ברור כי אין שמאלן יהודי ישראלי שאיננו רוצה שלום. מאידך, לשום שמאלן כזה לא היה הפתרון לשלום. זאת במיוחד כשהצד השני הפלשתיני, איננו מכיר בעם היהודי כעם, אלא רק כדת, ואיננו מכיר בזכות ההיסטורית של העם היהודי על ארצו. המנהיג הפלשתיני מעוניין אך ורק במאבק "שסכומו אפס" תרתי משמע. כלומר, מדינה מהים עד הירדן ומעבר לו. השמאל תוך כך רקם שלום הזוי עם טרמינולוגיה הזויה של ריצוי הפלשתינים בכל מחיר. האם למשל שאלת עצמך מדוע 242, 383 שטחים תמורת שלום, כל אלה לא צלחו עם הפלשתינים ובגללם? והשגיאה של השמאל היא שהוא דאג "לרצות" את הצד הפלשתיני עד בלי סוף. ובאמת אין לזה סוף, רק כשאין מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית.

נפתלי, כמו שה "לא" איננו אג'נדה, הוא לכן גם איננו סיבה להפגנה. ובהעדר דרך, בהעדר תוכנית, ובהעדר מנהיגות, חלק מהשמאל פנה שמאלה עוד יותר והפך קיצוני, רדיקלי וגם אנטישמי מובהק. היום דעות כשלך א-פראיורי חייבות להגיד ולהסביר מראש האם הן ציוניות? הבנת מה גרמתם לעצמכם במו ידיכם? לאן הגעתם?

ועוד שני תיקונים נפתלי. האחד הוא שהמשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הרשמית, לא משתתפת בהפגנה. משתתפים אנשים שמתחזים להופיע בשמה. ועתה גם ברור גם כי התק"ם באופן רשמי לא נוטל חלק בהפגנה, למרות הפרסומים הראשוניים.
כתוב תגובה ל- בן צבי
השמאל הפך לסמול
  מתי דוד   13/05/10 18:44
השמאל הפך לשמאל,גם בגלל כל הסיבות המפורטות בתגובתו
הצודקת והמשכנעת של הכותב בן צבי.
פוליטיקה משמעותה מיצוי של פשרות הכרחיות ואםשריות,בתוקף
נסיבות משתנות,ולא מיצוי של אידיאולוגיות מושלמות אבל
בלתי אפשריות.זו הטעות והכשלון של שמאל דוגמטי ונאיבי.

מדוע השמאל הציוני הצטמק לסמול שולי ?
מדוע השמאל המדיני הפך למנוף הרסני ?
מדוע השמאל הפצפיסטי נהיה שמאל אנרכיסטי ?
מדוע השמאל האידיאלי הפך לשמאל וירטואלי ?
את התשובות לכל השאלות הללו תמצאו במאמר שלי שפורסם באתר
של יואב יצחק news 1
גילוי נאות : אינני מתנחל דתי ימני ליכודי.
אני מהצד הציוני השפוי,הפטריוטי,הלאומי והראלי של
תנועת העבודה.בימים אלה דרושה אחדות לאומית,ולא מריבה
מפלגתית אנחרוניסטית.
כתוב תגובה ל- מתי דוד
מחזק את דברי מתי דוד
  צבי גלברד   13/05/10 20:19
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
4
ועוד עצה לשמאל נפתלי ששכחת
  בן צבי   13/05/10 22:38
נפתלי, במאמרך זה שכחת להציע לנואמי הבמה בהפגנה כי לא ישכחו בנאומיהם את הטקסטים חביבים במקומותיכם. והם-

"הכל בגלל אהוד ברק... הוא עלה תאנה לנתניהו... שלא ישכחו להזכיר שהוא התגרש.. חס וחלילה לא לשכוח שהוא גר במגדלי אקירוב.. כן ואל תשכחו להזכיר את העוזרת... " כן,וגם קצת לקלל... כהרגל השמאל.

טקסטים כאלו והבנה כזו ממש ייקחו אתכם פוליטית רחוק מאוד.. כך אתם תזכו לתמיכה ציבורית רחבה עוד ועוד..
מ 4-5 חברי כנסת כך תגיעו גם לאחוז החסימה..

הרי לך עוד ריקנות במקומות השמאל, כאשר נושא ההפגנה הוא "לא" כאשר סביב דעותיכם הסימן השאלה הגדול הוא "האם אתם עדין ציונים?" חובת ההוכחה היא על הקהל השמאלני.
כתוב תגובה ל- בן צבי
יש תחליף ל"לא"
  רוחלה   13/05/10 23:48
אני מקווה שהסיסמא "ציונים בעד חלוקת הארץ" מקובלת עליך ומגדירה לך מיהו ציוני אמיתי
כתוב תגובה ל- רוחלה
תגובה לרוחלה
  בן צבי   14/05/10 07:15
לגבי הרעיון של שתי מדינות לשני העמים:
1. אין זה רעיון מקורי של השמאל. כבר ציינתי לעיל, עובדתית, מפ"ם (ה "מ" של מרצ) הייתה מאז ומתמיד בעד מדינה דו לאומית. בימנו אלה זה בתחפושות ובמכבסות מילים כמו "מדינת כל אזרחיה" וכדומה. אז על מה תליני? הטיעון שלך בהתרסה אלי הוא בחזקת "טובל ושרץ בידו".

2. אינני מסכים לטיעון "שתי מדינות לשני העמים". אני בעד הטיעון "לשני העמים שתי מדינות" בזה הסדר. ההבדל הוא עצום. אבל הפלשתיני המצוי איננו מכיר בזכותך ל SELF DETERMINATION ובטח לא על זכות הסטורית של העם היהודי לארצו. ואת זה בדעתך עדין לא הפנת. ובינתיים האם דרכך הפוליטית להמשיך לרצות את הפלשתיני עד בלי די?

3. הדעה שלך המוסברת דרך שאלתך, מדגימה היטב את מצבן של דעות כשלך. זו היא הבעיה הקוגנטיבית, באינטלגנציה הרגשית. לא התפכחת, לא מפיקה לקחים. חבל!! ראי מה חושב עליכם ומה כתב עליכם פרופסור שבח ויס, לשעבר יו"ר הכנסת, ובכיר במפלגת העבודה כשהתיחס לכשלון העבודה:
"הסיבה היא התחזקות המגמה של ציונות ואי תמיכה בשמאל.... אכן נכון הדבר אך שים לב ללוגיקה מאחורי משוואה שכזו. מצד אחד התחזקות המגמה של ציונות ומנגד "אי תמיכה בשמאל" מסקנה: ציונות מחד ושמאל מאידך, הן פונקציות הפוכות. כאשר האחת עולה, השנייה יורדת. ולחליפין, כאשר אחת יורדת השנייה עולה."

מכאן, רוחלה, האם דעתך ציונית? לא משנה אם תבואי אם לאו להפגנה, למרות שהחלטת לשבת בבית. חומר למחשבה עבורך. בכול מקרה, חובת ההוכחה היא עליך, או עליכם בשמאל.
כתוב תגובה ל- בן צבי
5
צריך להמשיך לשבת בבית
  רוחלה   13/05/10 23:38
נפתלי, מכל דבריך לא נותר לי אלא להבין שעדיף לשבת בבית
ימי 1982 לא יחזרו לצערי הרב. אם יש שמאל ציוני שיקום ויצא לרחוב. גם אם המספר מועט, צריך להתחיל במשהו. כל הפגנה ברחבת המוזאון נועדה לכישלון. דוקא ירושלים, דוקא כיכר ציון, דוקא הרבה דגלי ישראל. המטרה של ההפגנה מאד ברורה. הציונות לא שייכת רק לימין. העתוי - לאחר יום ירושלים נבחר בקפידה. מחכה שביום ראשון תכתוב שטעית
כתוב תגובה ל- רוחלה
6
הבוז למשטינים
  התבדית   13/05/10 23:39
נפתלי, גם מה שחברים אחרים יוזמים עשוי להיות טוב!
כתוב תגובה ל- התבדית
7
"אסור לסרב לשלום"! ואללה?
  נחום שחף   14/05/10 10:11
למיטב זכרוני ותקנו אותי אם אני טועה, הסכמי שלום נחתמו באוסלו ועל מדשאות הבית הלבן, חולקו פרסי נובל לשלום לפרס רבין וערפאת, וארגוני הטרור ובראשם ערפאת חגגו את הטיפשות, ברצח אלפי יהודים. תנו יד לטיפשות.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
לטעות לתעות, ושכחת להטעות
  הנ"ל   14/05/10 11:08
זה שאתם טועים ותועים, מילא, כולנו כך, אלא שאתם גם מטעים במזיד. נתחיל עם הכותרת "ציונים לא מתנחלים". ואאללה? בצעירותי לימדתם אותי שציונות זה התנחלות "להתנחל בארץ באנו", והיום אתם אומרים לי תשכח כל מה שלימדנו אותך. איך אמר אורוול ב-1984? שקר היא אמת, מלחמה היא שלום, בערות היא כוח. וראו כמה כוח ניתן לכם. כוח להפוך בין האמת והשקר. פראבדה לישראלי האידיוט.
כתוב תגובה ל- הנ"ל
כדאי שתחדד קצת את הזיכרון
  ציונה   15/05/10 00:40
למיטב זכרוני דווקא אצלינו נרצח ראש ממשלה לאחר הסכמי אוסלו ובגללם. ואחריו עלה ראש ממשלה שעשה הכל כדי לא לעמוד בהם.הכפיל את אוכלוסיית ההתנחלויות, בנה בטירוף על אדמות פלסטיניות פרטיות, ולא קיים את רוב ה"פעימות" שישראל התחייבה להן בהסכם אוסלו. זו כמובן תרומה גדולה להצלחת ההסכמים.
כתוב תגובה ל- ציונה
דוגמה קלאסית לכשלון השמאל
  בן צבי   15/05/10 08:17
המנטרה בדבריך כי "בהכול אנחנו אשמים" היא דוגמא קלסית לכשלון השמאל בדרכו שלו, בדעה שכזו. בדעה שכזו יש פגם באינטלגנציה הריגשית ובקוגנטיבה שלה. יש בה חוסר היכולת להתפכח ואו גם להפיק לקחים ואו גם חוסר היכולת להיצמד לעובדות, טרם שניתן להן פרוש או פרשנות. מה לעשות שלרבים דעות כאלו מזכירות את רדיו קהיר, במלחמת ששת הימים.

יתרה מזאת, "אנחנו כל כך אשמים", אנחנו היהודים וממשלות ישראל, שרבים עם דעה זהה לשכמותך הפכו רדיקלים, הפכו לקיצוניים בדעתם ומהם גם הפכו אנטישמים מובהקים. רבים מהשמאל הלכו כל כך רחוק, עד כי כשהם מביעים דעה, התדמית היא שהם מראש צריכים להצדיק או להבהיר אם הם עדיין בתחומי הציונות ציונים.

אם היו לי ספקות איזה שהן, מדוע השמאל הציוני האלקטורלי הצטמק, את בתמציתיות מעולה של שלוש ארבע שורות חיזקת את דעתי לסיבתיות שבכך. והבנתי שאין לדעה כשלך כל ויטאליות ואו תוחלת. אין כמוך. תודה רבה. ובהשוואה, לנפתלי רז זה לוקח קצת יותר משלוש שורות, רחמנא לצלן.
כתוב תגובה ל- בן צבי
תגובה לתגובה
  ציונה   16/05/10 01:57
כפסיכולוג מומחה באבחנת אינטליגנציה רגשית וקוגניטיבית, הייתי מצפה ממך להיות קצת יותר מומחה בהבנת הנקרא, בעיקר כאשר מדובר ב-ארבע שורות בלבד, ולא בלהג הרב שאתה נהנה ללהג. ובכן ב-ארבע השורות לא כתוב שכל האשמה רק עלינו, אלא שאנו תרמנו לה תרומה נכבדת. ההנאה מן השנאה לשמאל, המונופול שלקחת על הציונות - כנראה באמת גורמים לליקויים קוגניטיביים. ספק אם אתה בכלל יודע מהי אינטליגנציה רגשית . מבחינתך כל מי שלא חושב כמותך סובל מחוסר אינטליגנציה רגשית. קצת ענווה וזהירות בזריית מושגים לא ברורים לך היו רק משפרים את האינטליגנציה שלך.
כתוב תגובה ל- ציונה
האבחנה שלך מדויקת
  בן צבי   15/05/10 12:46
היא דומה מאוד לעלילת הדם ברצח של הילד אדורה. כאילו יש שלום וכאילו באשמתנו אין שלום כמו כאילו אנחנו רצחנו את הילד ההוא. ויש הרבה מן השמאל שנופל לתוך הפח הזה שטומנים לו.
כתוב תגובה ל- בן צבי
8
תגובות לתגובות (הענייניות)
  נפתלי רז   14/05/10 12:15
למשה ולאחיתופל: אינני פוסל את הציונות שלכם, גם אם אני חושב שדרככם כימניים מוטעית. אינכם יכולים לפסול את הציונות שלי ושל חברי שבשמאל, גם אם אתם חושבים שדרכנו מוטעית.
לרשומון ולע.ג: טוב לראות גם תגובות שמאל. גם מול התלהמות ימנית, אני ממליץ על הסברים מאופקים.
לבן צבי: השמאל שכן הקים את המדינה כלל אז את מפא"י ואת מפ"ם - קרא כל ספר היסטוריה על התקופה. ולשמאל היום יש דרך ברורה, גם כלכלית-חברתית וגם מדינית - מנהיגי הימין אמצו כבר חלקים רבים ממנה, והמשך - יבוא.
לשרון ר.: מה הקשר בין שמיטה לתשמישי מיטה?
למתי דוד: השמאל הוא הדוגמטי? השמאל דגל ודוגל בפשרה, וכך גם הקים את המדינה, והדוגמטיזם הימני מדרדר את הציונות. ולחברותך ב"עבודה" - כמי שהיה שם, אני משתתף בצערך.
לרוחלה: מאד-מאד אשמח, לא כקלישאה, להיווכח שטעיתי, ומבטיח אז גם לכתוב זאת.
ל"התבדית": יוזמת אחרים בהחלט עשויה להיות טובה, אך עלולה להיות גם רעה. לכתוב רק במקרה הטוב?
לנחום שחף: חבל שאתה וחבריך לדעה אינכם מבדילים בין הצינות של פעם, שנאבקה בשלטון זר, לבין הציונות של היום. ממליץ לך לקרוא את מאמרי בנושא כאן (29.4): "ישראל = גניבה + רמייה + התנחלות?".
כתוב תגובה ל- נפתלי רז
אתה והשמאל ממשיך לתעות ולטעות
  בן צבי   15/05/10 09:09
נפתלי אתה טענת:

": השמאל שכן הקים את המדינה כלל אז את מפא"י ואת מפ"ם - קרא כל ספר היסטוריה על התקופה" זו לא דרכי להשמיץ. אבל לטעון כי השמאל הקים את המדינה זה פשוט מצחיק לא מתאים למדריך בשבילי הארץ שכמותך. השמאל של הקמת המדינה כלל את מק"י, כלל את מפ"ם. הימין כלל את חרות. ובמרכז המפה הפוליטית הייתה מפא"י ואחדות העבודה. מפא"י היא אשר עמדה במרכז הקמת המדינה. בראשה עמד בן גוריון שעל היותו "פאשיסט" נזרק ממנה במשפט חברים... ותפס את מקומו ברבות הימים "השמאלן" מבוני הנגב, קיקיון פוליטי כדוגמאת איתן כבל ושות'. הבנת לאן היגעתם?

ומה קרה כבר אז לשמאל של אז? לדוגמא קרא נא את מעלליו של משה סנה... זה חשוב וראוי יותר מאשר לימודי הנכבה ואגב, אם טיעונך הוא כזה, ראוי על כן שתטען, שמנהיגת השמאל, רחמנא לצלן, גולדה מאיר, סירבה להצעת השלום של סאדאת, טרם פרוץ מלחמת יום כיפור. ומאידך, העובדה שעשיית השלום החשוב עם מצרים היה מעשה שבגין (ימין) הלך אחרי גולדה ("שמאל")? על מה אתה מדבר? כשאתה טוען שהימין הולך אחרי השמאל, אופייני לשמאל להתהדר בנוצות לא לו, וזה דווקא דרכו של השמאל הקיצוני. ומה גם אתה ברוטוס? נפתלי?

הטיעון שלך, בו אתה מתווכח אם היום הוא יום שבת, ואתמול הייה יום שישי, ולא להסכים עליו, היא דרכו של השמאל הנכחד וזו עוד אחת מסיבות הכישלון והצטמקותו האלקטוראלית. זו היא גם בעיה באינטליגנציה הרגשית, בקוגנטיבה שלו. ומתי ומי מתווכח על אתמול ולא מסכימים עליו? כשאין משהו ראוי להתווכח על המחר, על העתיד. אין לכם בשמאל כל פתרון לשום נושא. לא במישור החברתי, לא במישור המדיני וגם לא במישור הכלכלי. ואגב, גם קיבוץ רביבים שינה עורו והפך קהילה בתהליך, שומו שמים, בתהליך הקפיטליסטי של ההפרטה. ואם היה לשמאל לאלה הנושאים, פתרונות ראויים, הציבור המצביע היה הולך אחרי זה. המציאות העובדתית משדרת בקול צלול שלא כך הדבר.

ועוד דבר, לא משנה דעתך על ההפגנה במוצ"ש בירושלים, כפי שהובעה במאמר, וגם לא משנה יהיה מספר המשתתפים בהפגנה היום, אתה תראה כי מארגניה יאמרו "הצלחה בלתי משוערת". אתה מבין למה? ואיך ניתן מראש לצפות את תגובת המארגנים? והתשובה פשוטה - אופייני לאנשים בדעות כשלך שיש להם חוסר היכולת להתמודד עם עובדות, עכשוויות, אופייני להם לעוות את עובדות העבר (בן גוריון היה שמאלן) אופייני להם י להדביק תוויות של "ימין" או של "שמאל" רמה של אוהד כדורגל שכונתי שבא עם חוסר היכולת להעמיק.
כתוב תגובה ל- בן צבי
9
מתי תפנימו שהשמאל שולט בפועל
  גילוי האמת לאמיתה   14/05/10 12:16
כתוב תגובה ל- גילוי האמת לאמיתה
10
הפעם, נפתלי, אינני מסכים אתך
  אלי קליר   14/05/10 22:38
אולי אתה צודק ואילו הייתה ההפגנה מתקיימת בתל אביב הצלחתה
הייתה רבה יותר אלא שהשיקול הזה- ההצלחה, הופך להיות משני
מול חשיבות הנושא- המסר, קרי- הסכנה, הכלייה, הצפויות
מההתנחלויות.
כתוב תגובה ל- אלי קליר
ושוב שגיאה בקוגנטיבה הריגשית
  בן צבי   15/05/10 08:29
כל הדיבור בדעתך הוא חד ממדי. כלומר, במילים שלי דעתך היא "כל הרע הוא בהתנחלויות". זו דעתך. האמנם זו המציאות וזו התשובה למצב של 62 שנה ויותר? לכן, גם בדעה זו יש בעיה באינטלגנציה הרגשית, בקוגנטיבה הרגשית. כל מיני עובדות הסטוריות נמחקו ונשארה דעתך חד ממדית, חד ערכית. הכול מתרכז אך ורק בהתנחלויות. לא רק זה, כי מאידך, ואם מחר "תמחקנה" כל ההתנחלויות, התגשמות משאלתך, לעניות דעתך למחרת בבוקר של אותו היום יהיה שלום. האמנם?
אלי, אין לי ספק שאתה, בשמאל, מעוניין בשלום כמו כל יהודי אחר בארץ. בזה אין הבדל ממך כשמאלן לאחר. אלא שברור הוא שאין לך פתרון, ואתה בפתרונך מתעתע בעצמך כמו שנפתלי רז בדעתו, בפתרונו, מתעתע אחרים. אין לי בעברית מילה ראויה יותר מלהגיד לך אלי, דעתך מלאה ורוייה בטפשות רבתי.
כתוב תגובה ל- בן צבי
11
עוד תגובות לתגובות
  נפתלי רז   15/05/10 10:46
לבן צבי: 1. כן, בגין - בשלום עם מצרים - הלך בדרך הפשרה של השמאל, בהשפעת ויצמן ודיין - והמציאות. לא פלא שרבים במפלגתו הצביעו נגדו, וחלקם אף פרשו. 2. קיבוץ רביבים לא הופרט - הוא שייך לכ-60 קיבוצים שנותרו שיתופיים. 3. טענתך שהשמאל תמיד טוען להצלחה - נסתרת במהות המאמר שלי. 4. מעולם לא טענתי שכל הבעייה היא רק בהתנחלויות, 2 הצדדים הרבו גם בטעויות אחרות, אבל ההתנחלויות בהחלט בראש הרשימה. 5. הרי גם אתה יודע, אני בטוח, שלשמאל יש פתרון, הזהה לזה של ארה"ב והאיחוד האירופי, אלא שאתה לא מסכים לא. כשאתה מטיח בי טפשות, ברור שאזלו לך הטיעונים.
לאלי קליר: אלא שכישלום בפעולה משמעותית (כהפגנה המתוכננת) - מחליש את כוחנו כולנו להאבק נגד ההתנחלויות ובעד השלום.
כתוב תגובה ל- נפתלי רז
קרוב למאתיים קיבוצים הופרטו
  ברברה וולטרס   15/05/10 12:23

או נמצאים בתהליך הפרטה לקראת הקיבוץ הקהילתי המתחדש.
כך שכול שאר שישים הקיבוצים שהנך מציין, מן הסתם גם כן יגיעו לאותה הדרך, אלא באם יישארו כמוצגים מזואולוגים ארכאיים לשימור תולדות הקמת ארץ ישראל.
יתירה מזו, ישנה כרגע נהירה ההולכת וגוברת בתוך הקיבוצים המופרטים הללו, בה הבנים חוזרים לגור במסגרת עצמאות כלכלית, בשכונות קהילתיות המוקמות בצמוד לקיבוץ המתחדש. ואיתם באים באלפיהם משפחות רבות, מהעיר אל הכפר, שמאסו באורחות חייהם הקרתניים. חלקם יהודים העושים עלייה מחו"ל ומשקעים את מיטב כספם בכדי להתיישב מחדש בישראל.
רוצה לומר שהתהליך הטבעי המתרחש אל מול עינינו, משקף את התמורות המשתנות בהוויה הישראלית.
יש ונדמה שהפעילות האידיאולוגית של השמאל הקיצוני, מזמן הפכה להזויה ולא מותאמת להתגבשות הפזורות שלנו כעם יהודי החפץ בחיים.

כתוב תגובה ל- ברברה וולטרס
והתעתוע שלך ממשיך (1 מתוך 2)
  בן צבי   15/05/10 12:24
תשובות לתגובותיך

.. תגובתך: כן, בגין - בשלום עם מצרים - הלך בדרך הפשרה של השמאל, בהשפעת ויצמן ודיין - והמציאות. לא פלא שרבים במפלגתו הצביעו נגדו, וחלקם אף פרשו.

תשובה: ויצמן ודיין מעולם לא היו שמאל. הם הצטרפו בזמנו למה שהייה ימין קרי, גח"ל. הם למשל לא הצטרפו לשל"י, או ל"שמאל החדש" של אז, שהם היו השמאל. בגין לא הלך לפשרה אלא במדיניות של "שטחים תמורת שלום" אותו העיקרון שהפלשתינים מסרבים לו. נפתלי, האם ניחנת בכישוריך גם לעשות "חביתה מקושקשת"? שהרי הטיעון שלך לא נותן תשובה לכך שרבים, אבל רבים מאוד עזבו ועוזבים את השמאל, תהליך שנמשך עד להיום, כולל ההפגנה. ראה גם את התוצאות האלקטוראליות של הבחירות. וראה שוב לדוגמא איך אמר פרופסור רובינשטיין בנימוקו מדוע עזב את השמאל את מרצ "החברים הטובים שלי במרצ, ירדו מהפסים בגלל הצורך לרצות את הפלסטינים בכל מקרה ובכל מצב" פרופ' אמנון רובינשטיין, מוסף "הארץ", 16/2/2007

אין לי ספק נפתלי כי נסכים עם העובדה ואין בייננו ויכוח שהגברת זהבה שמיפיבצקי, הלוא היא זהבה גלאון, היא מהשמאל. היא תומכת נלהבת בארגון "הציוני" עדאלה... ארגון שגם אתה ודאי מכיר אותו ואת מטרותיו. (אגב, האם לאור זאת אתה מפנים מדוע שואלים אם אתה, אתם עדין ציונים?) ומה היא אישית טענה, בין היתר, היא זהבה גלאון בראיון בביטאון "הימין הקיצוני", רחמנא ליצלן, עיתון הארץ מיום 3 לאפריל, 2009 (עמוד 17) "עמוס עוז קבר את העבודה ומרצ", ועוד אמרה "השמאל התחיל את הגסיסה שלו ב2000 ומת ב- 2009" וגם הוסיפה "הקונספציה של מרצ משנת 2000 של ללכת עם הזרם, כמו דגים מתים, שנסחפים, הקונספציה הזו קרסה" ואני טוען, "מכול מלמדי השכלתי" ואו גם לחליפין "והמשכיל ביום ההוא ידום".

2. תגובתך: קיבוץ רביבים לא הופרט - הוא שייך לכ-60 קיבוצים שנותרו שיתופיים
תשובה: הטיעון שלך היא הנותנת. רביבים, מתוקף הצלחה חברתית וכלכלית משתבחת, רחמנא לצלן, לא שייך יותר לעצמו. וזה חלק מההפרטה הנגלית לעין..

3. תגובתך: טענתך שהשמאל תמיד טוען להצלחה - נסתרת במהות המאמר שלי.
כשבגין עשה שלום עם מצרים, הוא לא קרא אז את המצע של מרצ וגם לא את זה של דומיה. אני מציע לך לחזור ולקרוא את המצעים הללו (המשך יבוא). והכותרת שלך "השמאל ממשיך לתעות ולטעות" אומר גם כי מה שהייה הוא זה שיהיה. וזה גם מחדד את השאלה שוב ושוב האם אתה, אתם בשמאל ההזוי, עם פתרונות השווא והקסמים לשלום, אתם שמעולם לא חתמתם על הסכם כזה, עדיין ציונים?
כתוב תגובה ל- בן צבי
והתעתוע שלך ממשיך (2 מתוך 2)
  בן צבי   15/05/10 12:36

4. תגובתך: מעולם לא טענתי שכל הבעיה היא רק בהתנחלויות, 2 הצדדים הרבו גם בטעויות אחרות, אבל ההתנחלויות בהחלט בראש הרשימה.
תשובה: האמנם? להזכיר לך את שיחות טאבה בה הייה מעורב, השר יוסי שריד. אין ויכוח בייננו שיוסי שריד הוא לעילא ולעילא שמאל מובהק. האם הוא ציוני? לא בטוח. שריד בשלב מסוים של השיחות אף ביקש הליקופטר לטוס לערפאת בעזה כדי לממש בחתימה הסכמה מסוימת.(להזכיר לך מה היא הייתה? מעינא בישא אדלג על כך) ואיזה תשובת סירוב קיבל? והאם היציאה מרצועת עזה לא מלמדת אותך משהו? איך אמר הנשיא שמעון פרס, "הנוסחא שטחים תמורת טילים איננה עובדת" הנשיא שמעון פרס, בנאום באוניברסיטת אוקספורד, אנגליה 18/11/08 נפתלי תתחיל להתפכח כמו יתר עם ישראל. מרכז הבעיה איננה ההתנחלויות. יתרה מזאת, אני טוען, ולו זו הייתה הבעיה, בנקל ניתן הייה לפתור אותה.

5. תגובתך: הרי גם אתה יודע, אני בטוח, שלשמאל יש פתרון, הזהה לזה של ארה"ב והאיחוד האירופי, אלא שאתה לא מסכים לא.
תשובה: מי אמר שלפתרונות אלו מסכים הצד השני הפלשתיני? מדוע אתה מציג לי את הפתרון ולא לפלשתינים? והאם לכשיסכימו, בעקבות זאת האם הפלשתינים מוכנים לחתום על "סוף הדרישות וסוף הסכסוך"?

תגובתך: כשאתה מטיח בי טיפשות, ברור שאזלו לך הטיעונים.
תשובה: לא כלפיך נטען, אלא כלפי חברך קליר. ואני עומד על כך גם עתה. לטעון שמרכז הבעיה היא ההתנחלויות, היא טיפשות גמורה. ואני רשאי להסתמך בכך גם על דבריך אתה (ראה טיעונך סעיף 4 לעיל בתגובתך). אלא שאני שואל בד בבד, אותך, האם על ראש הגנב בוער הכובע? בכל זאת אתה חוזר לסורך, כמו במאמרים קודמים, רק שכחת לציין כי "היות ותשובותיהם הם קללות, סימן שאנחנו צודקים". כן, גם זה טיעון מצחיק ופאטטי שאני מקווה שהתפכחת ממנו.

תגובתך לאלי קליר: אלא שכישלון בפעולה משמעותית (כהפגנה המתוכננת) - מחליש את כוחנו כולנו להיאבק נגד ההתנחלויות ובעד השלום.
תשובה: ראה ההתפכחות של זהבה גלאון ושל אמנון רובינשטיין ושל שמעון פרס. כל אחד בדרכו. ואתה נפתלי כורך את דרכו של השמאל בהצלחה או אי הצלחה של הפגנה? אלו הם טיעוניך הכבדים? נפתלי, אני בטוח כי המארגנים ידברו על הצלחה רבתי בהפגנה. לדבריהם זו תהיה הצלחה משגעת. ובמקביל, אני מציע לך להשתמש בארכיון, ולא רק לשמוע אלא גם להקשיב לשידורי רדיו קהיר בימיה של מלחמת ששת הימים... אתם דומים באשליות, אולי גם בציונות שלכם, מי יודע? חובת ההוכחה עליכם היא, במיוחד שאתם בשמאל מעולם לא חתמתם על הסכם שלום כל שהוא.
כתוב תגובה ל- בן צבי
12
כשלון מובנה
  מ.ש   15/05/10 11:53
ישראל היא מדינה פשיסטית מסואבת (ראה איפיון, בהמשך למטה), בעלת יחסי ציבור ליברלים אפקטיביים (ראו למטה).

שום שינוי לא יבוא, אלא מבחוץ, כמו התערבות כוחות נאטו בקוסובו וצבא ארה"ב באפגניסטן. לקידום שינוי מבורך כזה של התערבות מבחוץ, זקוקה הקהילייה הבינ"ל למחאות והפגנות בסצינה הפנים ישראלית. האוליגארכייה הישראלית מנטרת זאת, ומנהלת, מזה שנתיים מסע הפחדה ותעמולה אפקטיביים מאד לניטרול ועיקור מחאה פנים ישראלית. הכמו-שמאל הציוני מפנים זאת, ומנטרל בעצמו את מימדי הפגנתו שלו, כבמקרה הנוכחי, דבר שנפתלי איתר הפעם בחושיו החדים.

מכיוון שישראל הינה מדינת שב"כ, שהתעצם בעילות ביטחוניות, אין אלא להסיק שהיעדר מחאה ממשית ורחבת מימדים בישראל, הם מחמת פחד, בצד אופורטוניזם כלפי כיבודי הממסד. אווירת הלינץ' שנוצרה בשנתיים האחרונות עקב המסע המתוזמן של התקשורת, רק מחריפה פחד זה. ישראל היא מדינה של שילטון הפחד הקר, המתחלף בששון האופורטוניזם הסמוי.


ונרחיב בעניין מהות ישראל: ישראל היא מדינה פאשיסטית עם משק אוליגארכי, אך בעלת יחסי ציבור ליברליים, הפורטים על רגשות אשמה בעולם על רדיפות יהודים. תעשיית יחסי הציבור של המדינה הפשיסטית והגזענית הזאת, פועלת הן למתן היתרים לאוליגארכייה הישראלית לביצוע פשעים נגד האנושות, והן לגיוס כספים ושילוב תוך טובות הנאה במערך הכלכלי המתקדם בעולם. במסגרת זאת מזייף בנק ישראל נתוני חשבונאות לאומית, כמו שנעשה ביוון, רק בקנה מידה גדול יותר. הזיופים הם בתחום התוצר (מפורסמים נתוני תוצר לאומי הגבוהים בעשרות אחוזים מהתוצר הריאלי), ונתוני יוקר המחייה שהם אחוז זעיר משיעור עליית המחירים בפועל: כל בנקאי יאמר לך שיש עיוותים בחישוב אינדקס יוקר המחייה. ישראל ניבדלת משכניה מדינות האיזור בכך שהיא המדינה היחידה במזה"ת בה יש אפלייה חוקתית גזענית כלפי תושבים על בסיס דת וגזע.

מיכאל שרון
כתוב תגובה ל- מ.ש
עיוות מושלם
  בן צבי   15/05/10 13:19
אין ספק שתוכן הדברים מאופיינים בסכיזופרניה ומאניה דפרסיה. לשם כך נחוץ טופס 17. או שמא הם "דברים מגויסים" בחזקת "נשק יום הדין" הבאים כשאין תשובות ממשיות לטיעונים כל שהם. ייתכן גם כי דברים אלו ראויים לביטאון מדיציני נוסף כל שהוא, במדור פרוקטולוגיה.

בכול אופן, לעשות בדברים אלו את נפתלי רז כאויב העם או כמי שמפחד לומר את דברו הם עיוות מושלם שאיננו ראוי גם בעיני מי שאיננו תמים דעות איתו.
כתוב תגובה ל- בן צבי
בן צבי, שים קטטר. ההשתנה בקשת
  אזרח נחרד   15/05/10 15:38
שלך הפכה לברז מגמגם עם דליפות צד. נראה שאתה סובל מהרטבה לא נישלטת.
כתוב תגובה ל- אזרח נחרד
בן צבי חמוד, למה לשקר,יפה ככה?
  מ.ש   15/05/10 15:54
איזכרתי את נפתלי רז רק בהקשר, בו הוא זיהה במאמרו את המגמה להכהות ולדלדל את ההפגנה המיועדת. אמרתי שמגמה כזאת אולי אינה מקרית, והיא חלק מניטרול ההתנגדות בישראל, שגורמי כמו-שמאל ציונים היפנימו אותה, תוך התיישרות מזוגזגת עם המגמה הרווחת מסביב.

כלומר איזכורי את נפתלי הוא ההפך מהשמצתך כלפי, דווקא בתור זה שניצב בפרץ. יפה לסכסך בשקרים? ואולי אין כאן זדון מצידך, חמודון שלי, אלא בעיות עם הבולבול ומערכת השופכה, כפי שהעירו לך? ואם כן, קבל נא התנצלותי ורוץ לאורולוג.
כתוב תגובה ל- מ.ש
13
למרבה השמחה צדקת. כמה מאות...
  איש ימין   15/05/10 23:10
כתוב תגובה ל- איש ימין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il