|
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
|
|
|
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
|
|
|
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ריבקה מקייס. |
|
27/05/10 14:08
|
|
|
|
גבר שמתחתן בישראל נכנס לסיכון נורא אם חלילה יזדקק לחוקי הגירושין הדרקוניים של ישראל, אשר מפלים לרעה את הגבר בצורה שאין לה אח וריע בעולם המערבי. תקנות הגירושין הדרקוניות גורמות להתאבדות של מאות גברים לשנה בארצנו.
1- תקנות פנימיות של המשטרה (שהותקנו בזמנו ע"י פרקליטת המדינה עדנה ארבל) מעודדות נשים להגיש תלונות שווא על אלימות של הבעל, החרמת נשק ברשיון, גירושו מהבית, עיכוב יציאה מהארץ ולעתים אף מעצרי שווא של בעלים חפים מפשע. כל זאת כדי להפעיל לחץ על הבעל לוותר לאישה על מחצית הרכוש המגיעה לו.
2- לפי תקנות פנימיות של המשטרה, אסור להגיש כתב אישום נגד נשים שגרמו ביודעים למעצר שווא של הבעל או גרמו לו נזק כלכלי בל ישוער עקב תלונות שקריות בעליל.
3- החוק הקיים מטיל על הבעל חובת תשלום מזונות ילדים גם כשהוא עני וחסר כל ואשתו מיליונרית.
4- החוק הקיים מעניק לאישה זכות משמורת אוטומטית על הילדים עד הגיעם לגיל 6, וזאת כדי להבטיח תשלומי מזונות לאישה במשך 6 שנים, גם כשברור שהיא פסיכית, לא מסוגלת לטפל בילדים והדבר נוגד את טובתם.
5- אישה רשאית למנוע גט מבעלה כמה שהיא רוצה ולא עושים לה כלום. גבר שמסרב לתת גט לאישתו מושלך לצינוק עד שיתרצה ויתן לה גט, כמו באינקוויזיציה בימי הביניים.
6- בתי המשפט לעניני משפחה מנוהלים בד"כ בידי שופטות אשר כמעט תמיד מפלות את הגברים לרעה.
7- אני מצטרף להמלצת כותב המאמר. הדרך היחידה להימלט מכל הצרות הנ"ל היא חוזה ברית הזוגיות אצל עורך דין.
|
|
כתוב תגובה ל-
ריבקה מקייס.
|
|
|
|
|
|
|
יאיר רוטקוביץ |
|
27/05/10 14:35
|
|
|
|
העיוותים שנוצרים כתוצאה מחתימה על כתובה רבנית שאין בלעדיה עוד הסכם ממון עדכני .. הם כנגד האישה והגבר גם יחד ! למנות את העיוותים רק כלפיי הגברים הוא לא נכון.
|
|
כתוב תגובה ל-
יאיר רוטקוביץ
|
|
|
|
2 |
|
|
C-cyclist |
|
27/05/10 18:08
|
|
|
|
נגיד יש זוג ישראלי שחי בארץ תחת חוזה זוגיות כזה או אחר ונהנה מזכויות כידועים בציבור. אם יצטרכו לעבור לחו"ל לתקופה מסויימת או אפילו אם ישהו שם בחופשה - לא יהיה להם מעמד חוקי ברור בהקשר של אחד לשני משום שבמדינות רבות אין דבר כזה "ידועים בציבור". כמו כן כשרוצים להוציא משכנתא תוך שימוש בזכויות או זכאות שניתנת לזוג נשוי המצב לא ברור ב100%. עדיף להמליץ למי שיכול להרשות לעצמו להנשא בנישואין אזרחיים בחו"ל ולתבוע החזר הוצאות מהמדינה משום שהיא איננה מספקת שירות דומה. כך יש לעשות במקרה נישואי קפריסין וקנדה, נישואי יהודים חילונים, נישואי אנשים ללא מעמד דתי, ונישואין בין אנשים מרקע דתי שונה. הפסיקה שעל המדינה להחזיר הוצאות תיצור כורח כלכלי ליצירת מנגנון נישואין אזרחיים בארץ והממשלה מבינה רק כסף. כמו כן - אסור להתפשר על "ברית זוגיות" שבחו"ל לא ברור מי ומה המשתתפים בה. חייבים להתעקש על המעמד הבינלאומי המוכר "נישואין" שברור לכל ממסד באשר הוא.
|
|
כתוב תגובה ל-
C-cyclist
|
|
|
|
|
|
|
יאיר רוטקוביץ |
|
28/05/10 05:10
|
|
|
|
המאמר בה להמליץ על אפשרות במצב עכשווי שמאפשר חופש וליבראליות. ברור שעדיף חוק נישואין אזרחי.
|
|
כתוב תגובה ל-
יאיר רוטקוביץ
|
|
|
|
|
|
|
C-cyclist |
|
29/05/10 02:24
|
|
|
|
ואתה בבית החולים, בת/ן זוגך מתוקף המעמד הלא ברור בארץ נמצא איתך אבל בגלל המצב הלא ברור של המעמד אותו מציע הכותב לבית החולים יש מרחב גדול בו הוא יכול לתפקד בכל הנוגע להכרה בך - הוא יכול להכיר כי הם מכירים במצב של שותפות לחיים, הוא יכול להכיר בך לביקור אבל לא להחלטות על הטיפול, הוא יכול שלא להכיר בך בכלל בגלל שאין לך מעמד ברור. זו הבעייתיות במצב שתקף רק בישראל בין אם זו "ידיעה בציבור" הייחודית לארץ או "ברית זוגיות" או "שותפות אזרחית" שבמדינות מערביות מסויימות לא יבינו מה זוג משני המינים עושה במעמד ששמור אצלהם לזוג ממין אחד, אם זה מצבכם. זה כמו לצאת לחו"ל בלי רשיון נהיגה בינ"ל, לא יתנו לך לשכור מכונית. זה המצב של כל דבר שאינו נישואין. יש לזה גם משמעות לגבי הגירה ותושבות אם יצא לך לשהות בחו"ל תקופת מה לצורך עבודה או לימודים, אולי גם לצרכי ירושה אם יש משהו ממשפחת בן/ת הזוג. מה שקיים כרגע קיים רק בארץ ובחוק הישראלי (מוכרות בציבור, הסכמים), הפשרה שמנסים להציע תתן מעמד נחות ("ברית זוגיות") שלא תתורגם במערכות זרות תהיה בעייתית, ולמרות שאפשר לחיות חיים שלמים בארץ - הרי שתמיד יכולות להיות סיטואציות שכוללות מקומות אחרים בעולם וחבל להיות במצב שלא יענה עליהן. חבל להגיד לאנשים להסתפק במצב חלקי. לעניין מה שאני אומר על תביעה להחזר הוצאות - נראה מה יגיד בג"צ אחרי תביעה ייצוגית של כמה זוגות כולל דיבורים על מפח נפש בגלל שלא יכלו להביא את כל המשפחה המורחבת לחתונה האזרחית. לדעתי זו הדרך הטובה ביותר ללחוץ לשינוי המצב הקיים בו הנישואין בארץ הם מונופול של העדות הדתיות.
|
|
כתוב תגובה ל-
C-cyclist
|
|
|
|
3 |
|
|
ע.ג4 |
|
27/05/10 21:06
|
|
|
|
הבעיה אינה אם אפשר או אי אפשר להתחתן אחרת במדינת ישראל. הבעיה היא שהמדינה צריכה לאפשר לכל אחד להתחתן בלי שום התחכמויות
|
|
כתוב תגובה ל-
ע.ג4
|
|
|
|
4 |
|
|
מ.ש |
|
27/05/10 22:53
|
|
|
|
נישואין לממסד היהודי אורתודקסי ולשאר הממסדים הדתיים (נוצרים, מוסלמים), כשלנוצרים מוענקת הזכאות לזרמים שונים - פרוטסטנטים, יוונים אורתוקסים וכד' אך לא כך ביהדות (רפורמים, קונסרווטיבים).
המעמד של נישואין, כפי שהוא מוכר בעולם, אינו מוענק בהליך אזרחי בישראל.
ואילו במאמר אנו רואים כיצד מוצר חסר ערך למעשה מבחינת מעמד הנישואין, מנצל אולי לרעה את המצוקה שנוצרה עקב היעדר אפשרות נישואין אזרחיים, ופונה לסנטימנטים (או לפוזה) של חוגים ליברלים אליטיסטים בישראל, תוך שיבוץ קצת יודאיקה, שירים של יהודה עמיחי, ושאר אלמנטים של הצגה שאין להם כל מעמד חוקי בעולם ובישראל.
השאלה הנישאלת במקרים אלה על ידי כל בעל ניסיון בחיים בישראל היא אם אין מחיר המוצר הזה מנופח מדי (כמקובל בישראל במקרים כגון הא), תוך מצג של דאגה אלטרואיסטית ונאורה, אך תוך פנייה למעשה לכיסם התפוח של יאפים עשירים?
מיכאל שרון
|
|
כתוב תגובה ל-
מ.ש
|
|
|
|
|
|
|
יאיר רוטקוביץ |
|
27/05/10 23:58
|
|
|
|
צא מקוביית הרישום המשפטי, ותמצא עולם ומלואו של צורך זהות המופקר ע"י המדינה. ועל כך מדבר המאמר, שלצורך השולי של הרישום אין צורך ללכת לרבנות.
זה הוא לא מעשה אלטרואיסטי מתנשא, זהו מענה לצורך יסוד של זהות ורגש למי שמדינת ישראל דוחה אותו. מדוע צורך זהות של יאפי הוא פוזה, וקביעה רבנית של זהות היא אוטנטית יותר ?
אתה יכול להקניט אנשים שכמותי שאנו אופרטיוניסטים ונצלנים, ויאפים נפוחי כיס הם הלקוחות שלנן, אתה טועה, רוב רובם של הטקסים שלנו נערכים לעולים חדשים "רגילים", שנדחו בגסות ע"י מדינתם.
מותר לי ולכשכמותי להרוויח כסף מזה, או אולי אדוני ירצה לממן את טרחתי וזמני דרך מינויי לרב מטעם המדינה, בשמחה אתמיר את המימון.
|
|
כתוב תגובה ל-
יאיר רוטקוביץ
|
|
|
|
|
|
|
מ.ש |
|
28/05/10 05:06
|
|
|
|
הגדרת זהות עצמית. מתנצל אם ניסוחי, היתה בו מידה של תוקפנות. אך אני קתולי, והנישואין שלנו היו בהיסטוריה הראשונים, בהם ניתן לאחדות בין גבר ואשה על ידי ישוע מעמד של סאקרמנט, היינו קבלת חסד שמיימי, הגברת הטוהר הקדוש שבאיחוד הזה, ומימד של הגברת החיים באלוהות, היינו במטפיזי והנאצל.
נראה שיש שרואים בנישואין אכן אקט של הגדרת זהות, ביהדות הזהות הזאת היא שייכות לקולקטיב היהודי, "הריני מקדש אותך כדת משה וישראל" כש"מקדש" מגדיר יחסים לא סימטריים, לא של התמזגות ואיחוד, אלא של שייכות האשה לגבר, ומעבר לכך, שייכות הזוג לקולקטיב. בהערה צדדית, "מקדש" מציין גם הענקת מעין הכשר וכשרות לעניין מסויים, למשל השוחט מקדש את התרנגולת לשימוש כמזון, והאשה מקודשת כ"תשמיש" של הגבר.
מאידך, ישוע והשליחים, בעקר השליח פאולוס חוזרים למקור הקדום, "ודבק האיש באשתו והיו לבשר אחד" כלומר מוגדרים כאן יחסים סימטריים לגמרי של איחוד והתמזגות, הזוג כאחד, אולי כמשקל נגד מקודש בחסד שמיימי מול הקולקטיב. השליח פאולוס אומר ברוח זאת, כי על הגבר לאהוב את האשה כשם שהוא אוהב את גופו, לראות בה חלק מגופו, לשמור על טוהר של הגוף, לראות בגוף כלי לקדושה, כשם שגוף המשיח, היא הכנסייה, מכוונת להיות ללא דופי. זוהי כבר הבנה אמיתית, אונטולוגית, ולכן הנוכח בנישואין קתוליים מוצף לפעמים בדמעות, לא מחמת פאר הטקס אלא מחמת האמת הפשוטה והנוגעת שבו "הכנסייה הקדושה הופכת שניים לאחד". זה הרבה מעבר לניסיון כיום לממלא חללים ריקים בחיים בעזרת עינוגי מין, דבר שלעולם אינו מושג, שכן האדם הוא יצור מטפיזי במהותו השואף לאלוהות.
כהן הדת אינו נותן חותם רישמי לקשר הזה, בניגוד ליהדות, אלא הוא מבחינת עד. בני הזוג הם שמאצילים את הסקרמנט של הנישואין זה לזה, מאצילים זה על זה חסד, נושאים נדרים לשמור על האיחוד הזה, בכל תהפוכות הגורל. נוצרת כאן אחדות חדשה, בבחינת ישות חדשה לגמרי, ואין כאן אקט של שיוך לקולקטיב או לזכר, ואין גם הגדרת זהויות ישנות.
מיכאל שרון
|
|
כתוב תגובה ל-
מ.ש
|
|
|
|
|
|
|
מהמיטה ליד |
|
28/05/10 09:46
|
|
|
|
כמה זמן לאחר הטקס הקדוש בכנסייה הקתולית מזמין עורך הטקס
ילד מקהלה למיטתו ? שעה ? שעתיים ?
|
|
כתוב תגובה ל-
מהמיטה ליד
|
|
|
|
|
|
|
מ.ש |
|
28/05/10 13:25
|
|
|
|
פדופיליה היתה תמיד, מאז שחר ההיסטוריה. ראה זאת: "אותה שעה ניגשו התלמידים אל ישוע ושאלו: מי הוא הגדול במלכות שמים?
ישוע קרא אליו ילד והעמידו ביניהם ואמר: אמן אני אומר לכם, אם לא תשובו ותהיו כילדים לא תכנסו למלכות שמים. לכן מי שישפיל את עצמו להיות כילד הזה, הוא הגדול במלכות השמים. כל המקבל ילד כזה בשמי, אותי הוא מקבל" (מתי, יז' יח').
ועכשו אני שואל אותך בעקבות זאת: זאת פדופילייה? הכנסיה הקדושה היא פדופילית, דווקא היא, בים הזוהמה והפריצות והשטניות והרשע והוללות החושים והזנות הרוחנית שסביבנו? דווקא היא? הכנסיה, כשישוע העלה דווקא את הילד על נס כטהור מכולם, את תום הילד כמודל המרכזי לנוצרי, דווקא היא שונאת ומתעללת בילדים? כמה עשרות מקרים, בקרב מליארד וחצי קתולים, נוצלו על ידי אויבי האלוהים, לערער את האמונה בטוהר ובבשורה, הדבר שנותן תקווה למליארדים לחיים בצלם, חיים ראויים, תקווה לחסד, בחסד המשיח. האפיפיור גינה בכל לשון של גינוי, בחריפות הגדולה ביותר את הפדופילייה, וקרא לה "החטא מבפנים". וכי איזו דת אחרת תחשוף ותגנה דברים כאלה? בישראל לא פורסמו מקרים קשים של פדופילייה, אף בקרב מדריכי ישיבות ורבנים? וכי גינו זאת או להפך, ניסו לטייח?
|
|
|
כתוב תגובה ל-
מ.ש
|
|
|
|
|
|
|
מהמיטה ליד |
|
28/05/10 14:58
|
|
|
|
האפיפיור הנוכחי (זה שהיה בצעירותו נאצי) עשה כל שביכולתו
להשתיק את מה שהיה ידוע לכל - הכנסייה הקתולית מושחתת עד
עמקי נשמתה הקתולית.
עיין ערך: אפיפיור יוחנן ה-12.
הכנבייה הפכה עולמות לעצור את התפתחות האדם החושב שנראה לה
מסוכן: ראה ערך גלילאו גלילי, ג'ורדנו ברונו,
אינקוויזיציה.
כן. והיו גם אפיפיורים שפתחו את קבריהם, הוציאו גופותיהם
והעמידו את השלדים למשפט האינקוויזיציה (ואפילו היה רופא
יהודי פורטוגלי, גרסייה דה-אורטה, שהצליח להמלט מאימת
הנאציזם הקתולי, נפטר בהודו, ומשם הובאה גופתו להעמדה
למשפט ולהעלאה על המוקד.
קתוליות אחרת קיימת רק בדימיון היהודוני שלך.
|
|
כתוב תגובה ל-
מהמיטה ליד
|
|
|
|
|
|
|
מ.ש |
|
28/05/10 16:30
|
|
|
|
האנטי אוירית של ה-Heimatfront - חזית הבית (משהו בדומה להג"א בישראל). משפחתו היתה משפחה של מתנגדים לנאציזם על בסיס דתי - שכן הנאצים היו עובדי אלילים.
|
|
כתוב תגובה ל-
מ.ש
|
|
|
|
|
|
|
יאיר רוטקוביץ |
|
31/05/10 01:12
|
|
|
|
כל טקס מביע זהות, גם אם לא התכוון לכך. הבחירה איזה סוג טקס לערוך היא תשובה לשאלה (גם אם לא נשאלה..) מי אני וכיצד אני רוצה לבטא זאת.
הטקסים שאני עורך הם שיויונים ואין בהם רכושנות, לטעמי כך שידרגתי את הטקס היהודי.
הטקסים שאני עורך הם הם ההוכחה שטקס הוא צורך נפשי-רגשי-זהותי, כי הריי אין להם תוקף חוקי וטוב שכך. מי שרוצה תוקף חוקי שילך למשרד העירוני.. לא לכומר ולא לרב, אין זה מתפקידם.
ותודה על הצגת תוכן הזהות הנוצרי של הטקס לפי השקפתך.
|
|
כתוב תגובה ל-
יאיר רוטקוביץ
|
|
|
|
|
|
|
C-cyclist |
|
29/05/10 02:41
|
|
|
|
באנגליה למשל מותר רק לשני גופים לרשום נישואין: הרשם האזרחי בעירייה (נישואין ושותפות אזרחית) והכנסייה האנגליקנית (נישואין). מה שבני שאר הדתות עושים הוא ככה: הולכים לרשם בשביל התעודה הרשמית בדרך כלל במעמד משפחתי מצומצם בשביל הרשמיות, ומבצעים טקס דתי בקהילה הדתית שלהם בשביל הרוח, המשפחה המורחבת, והחברים. הטקס הדתי הוא בדרך כלל זה שבו בארץ ישכרו אולם שמחות גדול עם כל הקיטש. מה שאני מציע לך הוא שבמקום שתמכור מעמד בעייתי שתקף רק בארץ תתן שירות תיווך עם רשות משיאה בחו"ל שתיתן לבני הזוג נישואין רשמיים שיהיה האירוע המצומצם, ותעזור ביצירת טקס בארץ שיהיה או חילוני או דתי-אלטרנטיבי שבו יהיה האירוע החברתי הגדול. כדי לשנות בגדול את המצב בארץ אני מציע גם שאחרי כמה עשרות זוגות תתבעו החזר הוצאות מהמדינה על הטקס בחו"ל ותראו מה יתפתח מהתהליך המשפטי.
|
|
כתוב תגובה ל-
C-cyclist
|
|
|
|
5 |
|
|
הרב נרדי גרין |
|
30/05/10 23:28
|
|
|
|
|
|