s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גיוס חרדים
מאת: פורומים  |  16/04/2024
כתוב הודעה חזרה לפורום
 נושא ההודעה   שם הכותב   שעה    תאריך
+
לפיד, ליצן בכותל עטוף בטלית
  א-דפנה   20/03/24 11:48
פינוקיו לפיד תוחב עכשיו פתק בכותל עטוף בטלית. הזיקית לפיד מחליף צבעים בהתאם לרצוי לו לדעתו, הלא מי יודע מה חדה.
כתוב תגובה ל- א-דפנה
+
אפשר גם אחרת
  נטע אורי   2/02/21 16:27
המאבק על חוק הגיוס, כפי שבא לידי ביטוי באי היכולת להקים ממשלה, מראה לנו את כשליה של הדמוקרטיה, את שנאת האחים שיש בין השמאל לעם ישראל ואת רדידות השיח מכול הכיוונים גם ימין גם שמאל, כפי שבא לידי ביטוי בתקשורת. מספיק היה להציג את פועלו של מפקד חיל-האוויר לשעבר אליעזר שקדי. אליעזר שקדי עם כניסתו לתפקיד מפקד חיל-האוויר נקט צעד לא שיגרתי. הצעד היה כמובן לא דמוקרטי כי בינתיים צבא זה לא דמוקרטי וטוב שכך. אליעזר שקדי גייס מאות חרדים, פליטי ישיבות ובוגרי ישיבות מוצלחים מאד, לתפקידם חשובים שונים בחיל-האוויר בעיקר במודיעין. הגיוס התבצע ע"י הרב ראב"ד בנועם הליכות, בשכנוע ולא בכפייה של חוקים דמוקרטיים. בשיחה עם כל מחזור חרדי שגייס, הגיע אליעזר שקדי ואמר להם ש:"אנחנו רוצים אתכם בחייל וכול מה שתבקשו לשמור על צביון בו חייתם ישמר לבקשתכם". כך היה במשך כל שירותו של אליעזר שקדי, למרות התנגדויות של כל מיני גופים בצבא. לשיא הגיע ראש פרויקט F-35 שהוא חרדי!, אז הגיע לפיד והתחיל להילחם בדתיים בדרישה לחוקק חוק דמוקרטי לגיוסם בכפייה. בשלב כלשהו פורום מטכ"ל בראשות אורנה ברביבאי הוציאו החלטה לא דמוקרטית שכול החרדים חייבים להיות נוכחים בטקסים צהליים גם אם יש בהם שירת נשים. בשלב זה אורנה החלה את מלחמתה בעם ישראל, שחלק מהם הם חרדים המשרתים בתפקידים חשובים. בכך סימנה אורנה את שותפיה הפוליטיים לעתיד: את לפיד ושם אכן מצאה את עתידה באופן לא מפתיע ב"יש עתיד". אחרי כן הגיע ליברמן שהיה בסך-הכל ME TOO. אף עיתונאי או שדרן לא בדק את: גודל מחזורי הגיוס דרישות כוח אדם של הצבא מספר החרדים שמשרתים בצבא מספר החילונים מתל אביב שמשתמטים. אף אחד! לא בימין ולא בשמאל, אף לא אחד מאנשי התקשורת הרדודים מכול צד של הסחבה הפוליטית, לא ציין את פועלו האדיר של אליעזר שקדי. אנשי התקשורת שתמיד משתמשים בשיטה הבינרית שמתאימה לקופים ועכברים, בה, או יש גיוס בחוק או אין גיוס בחוק. אליעזר שקדי הראה עובדות חדשות: יש יותר משתי אפשרויות. לא צריך דמוקרטיה כדי לגייס חרדים לתפקידים חשובים בצבא. אפשר לגייס חרדים מרצון לא דמוקרטי ולא מכוח חוק דמוקרטי.
כתוב תגובה ל- נטע אורי
+
כמה מוחות עובדים על המצאת
  רא'ב חיים   5/12/19 20:32
פיתרון הסופי של הבעיה החרדית. גיוס לצבא לשם כך אינו חדש, השתמשו בו הצארים והקומוניסטים ברוסיה כדי לחסל כל סממן של היהדות מהחיילים היהודים והם די הצליחו, לכן מובן שפתרון זה מועדף בעיני ליברמן שלמד היסטוריה בארצו.
כתוב תגובה ל- רא'ב חיים
+
כסף יעוור עיני חכמים
  שלמה שכטר   14/10/18 21:48
כסף יעוור עיני חכמים דברים פרק טז' פסוקים יח'- כ' "יח שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים, תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ, לִשְׁבָטֶיךָ; וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם, מִשְׁפַּט-צֶדֶק. יט לֹא-תַטֶּה מִשְׁפָּט, לֹא תַכִּיר פָּנִים; וְלֹא-תִקַּח שֹׁחַד--כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים, וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם. כ צֶדֶק צֶדֶק, תִּרְדֹּף--לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ. " מועצת גדולה התורה החליטו לסגת מהאולטימטום בנושא גיוס חובה, מחשש לאבד את השררה וכל ההטבות הנלוות .
כתוב תגובה ל- שלמה שכטר
+
החוק הזה לא חוקי ולא חוקתי
  שבץ חלובה   12/03/18 11:26
והבגץ יחסל אותו כמו שחיסל את חוק דירה שלישית של הממבה השחורה כחלון. הממשלה פואלת כאילו אין חוק בישראל וכאילו אין חוק גיוס חובה לכל. אני קורא לגבאי ממפא"י ולפיד להתכונןם להגיש גץ נגד החוק הפושע הזה שבא כדי לרצות את תאוות הכספים של החרדים. במקום להוציא חוק שמחייב חרדים אוכלי חינם לצאת לעבודה ולהתגייס הם מוציאים חוק כדי להמשיך לפטור אותם מכל החובות שכל אזרח יהודי חייב בהם. היתכן שדרוזים ונשים יתגייסו וחרדים ישתמטו? תמשיכו ככה ותוך כמה עשרות שנים המדינה הזאת תלך פייפן...לא חבל על דמם של חיילי הצבא שלנו שנפלו במערכות ישראל סתם ככה בחינם? כמה דם נישפך כאן ב 1948 56 67 73 . האם הוא נישפך כדי שחרדים יחיו כאן כמו באמריקה. בלי לעבוד ולחיות על חשבון הגויים?
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  אתה טועה
  שאול א.   8/07/18 21:44
השאלה אינה אם בג"צ יפסול את החוק החדש או לא. השאלה היא הרבה יותר פרקטית: האם בג"צ יורה למדינה להתחיל לגייס לאלתר את החרדים או ששוב יעניק למדינה שנה שנתיים לחוקק חוק חדש. משום שהסיפור הזה נמשך כבר עשרות שנים. ומדובר במשחק, לא יותר. הממשלה תחוקק חוק, בג"צ יפסול. המדינה תחוקק חוק, בג"צ יפסול וחוזר חלילה. בפועל, החרדים לא מתגייסים. זו המציאות. וזה הפשע הגדול ביותר שנעשה אי פעם בישראל. יש קבוצת אנשים שרק משיקולים פוליטיים אינם מתגייסים. מה שאומר שאחרים ימותו, יפצעו, ואלה לא. לא משום שיש הצדקה לפטור שלהם, אלא רק משום שיש להם כוח פוליטי. מדינה כזו, מוטב היה שלא היתה קמה מלכתחילה. ושעה שקמה, מוטב שתעלם מהמפה. כי הבחנה בין דם לדם, משיקולים פוליטיים, הוא הרע האולטמטיבי. ושאף אחד לא יספר לכם על "ערך לימוד התורה". לימוד התורה הוא ערך חשוב. הוא אינו הערך החשוב ביותר. יהושוע על פי המסופר בתורה, יצא להילחם בעמלק. משה תוקף בחריפות את 2.5 השבטים רק משום שהוא חשב שהם מנסים להתחמק מלהצטרף לכיבוש הארץ. כל אחד יודע את האמת. הסיפור על חשיבות לימוד התורה, הוא בלוף ידוע. האמת היא שהחרדים לא רוצים את הילדים שלהם בצבא כדי שלא "יתקלקלו". האמת היא שהם צודקים. אבל שיגידו את האמת, ולא ישקרו. שאלמלא כן, צריך לשאול בקול רם: אם לימוד התורה הוא ערך חשוב, מדוע מגייסים את בני ישיבות ההסדר. שהרי גם הם לומדים תורה. אלא אם כן אתה אומר שרק לימוד תורה של חרדים הוא לימוד. ואת זה רק בני בליעל יכולים לומר. הבעיה במישור הפוליטי היא שכל הציבור החילוני משתתף בשקר ובעוול הזה. גם גבאי, גם לפיד, גם ליברמן. כל הטענות שלהם הן לא יותר מהצגה. צריך לקבוע אמנה של הסיעות בכנסת - שום מפלגה לא תתן פטור לתלמידי הישיבות, ואז כוח הסחיטה של החרדים יתפוגג. לא יכולים לגייס חרדים, בבקשה. תנו פטור לכל מי שלא יצהיר שהוא מעוניין להתגייס. זה המינימום שהמדינה העלובה הזו, שסוחרת בדם בניה ובנותיה, יכולה לעשות למען ערך השוויון.
כתוב תגובה ל- שאול א.
+
יאיר פינוקיו לפיד בטח מרוצה.
  7_7_7.   12/09/17 21:57
יש לי תחושה שיאיר פינוקיו לפיד בטח מרוצה מעצמו בשעה זו,כי עכשיו הוא שוב יוכל לעשות הון פוליטי משנאת חרדים דבר שנמצא עמוק בתוך הדי אן אי של מפלגתו שלו עד שהמפלגה הזאת תיעלם מהמפה הפוליטית שלנו כמו כל מפלגות האופנה שקדמו לה.
כתוב תגובה ל- 7_7_7.
+
הפוליטיקאים יעשו עוד קומבינה.
  7_7_7.   12/09/17 21:43
עכשיו הפוליטיקאים מהצד הימני בעיקר יעשו קומבינה פוליטית נוספת שכול מטרתה יהיה איך להיכנע לחרדים בלי לעצבן את בג"ץ יותר מדי.
כתוב תגובה ל- 7_7_7.
+
חרדים זו בעיה שדומה
  פישלזון   12/09/17 19:54
לצפון קוריאה . זה ילך רק בכוח !!! ואולי עם עוד יותר כוח כי הראש - פשוט אטום. זה לא ילך איתם בטוב . מתי העם החכם היושב בציון יבין זאת ?
כתוב תגובה ל- פישלזון
-  חרדים=קבלני משנה למעןשבת/צביון
  ע_הראל   9/03/18 15:32
חוץ מקומץ סמול הזוי (מדינת כל אזרחיה), רוב העם הוא דתי או מסורתי או ציוני, ובכל מקרה כולם קנאים "נטו" לצביון היהודי של המדינה. ₩$₩$₩ מאידך הרי כולם (כולל דתיים לאומיים) עסוקים במלחמת הקיום היומיומית; לכן יש לנו בס"ד קבלני משנה שהם החרדים, שתמורת תמיכות וקצבאות ופטור מגיוס - הם אחראים להילחם ברחוב ובכנסת ובממשלה על השבת ועל הצביון היהודי של המדינה; כי אפילו הדתיים הלאומיים (שעסוקים בספרא וסייפא ופרנסה והתנחלות) לא סומכים על עצמם, ודאי לא אלקטורלית, להילחם לבדם על השבת בפרהסיה ועל הצביון היהודי; זו עבודתם של החרדים - וזהו שכרם בזכות ואך מעט בחסד. ₩$₩$₩
כתוב תגובה ל- ע_הראל
-  מצויין. בנוסף לכו להתגייס
  חלל   1/07/18 09:54
אין סתירה. הגנו על השבת אבל גם על התורה ועם ישראל. התגייסו והגנו בגופכם. סרובכם הוא מתחמקות וצביעות. עברה שלא ברשות התורה.
כתוב תגובה ל- חלל
-  הםלא עבדיםשלך=דרשו שכרם&קיבלוה
  ע_הראל   1/07/18 21:51
האם ראית יהודי אי פעם שעובד בחינם? חרדים אינם פריירים, הם דורשים (ומקבלים) תקציבים ופטור מגיוס, תמורת התמסרותם בתור קולקטיב (לא רק כיחידים פה ושם כמו דתיים לאומיים)- להגנה כאמור על השבת (כמו כח 17 של דרעי בקדנציה של אהוד ברק ושר התחבורה שלו אז ליפקין שחק). ₩$₩$₩
כתוב תגובה ל- ע_הראל
+
מ ציע לחרדים
  עובדיה הוכמו   3/06/17 07:00
לא לפגוע בחיילים סמוך לכניסת השבת כדי שלא יגרם חילול שבת
כתוב תגובה ל- עובדיה הוכמו
+
קראתי ונהמתי
  וינרוט   8/02/17 17:59
"אחור וקדם צרתני", פירושו בגילוי והסתר פנים של השי"ת, כי באמת "מלכותו בכל משלה" והכל ישוב לשורשו, כי "לית אתר פנוי מיניה", אלא ההבדל הוא, ב"הוה" ו"יהיה", כי הזוכה לחבר ב' העולמות, הוא מגלה ב"הוה" מלבושו ב"ה, שכל הנעשה הוא לבוש לגילוי שכינה. וזה בחינת "הוה", דהיינו, גם עתה יוצא בלבוש מלכות ומראה בעליל לעין כל, ש"אין הרוכב טפל לסוס" ח"ו, אלא אף שלמראית עין נראה שהסוס מוביל את רכבו, אבל האמת היא, שאין הסוס מתעורר כלל בשום תנועה, זולת להרגש מתג ורסן של רוכבו, זה נקרא בנין קומת השכינה, וכו'. וזה נקרא בחינת "פנים בפנים". "בעל הסולם" מאמר "אחור וקדם צרתני"
כתוב תגובה ל- וינרוט
+
היום רק פריירים מתגייסים
  שבצי חלובצי   17/04/16 15:19
אחרי שנודע שרק 20% מהציבור היהודי שמתגייס מסיימים שרות צבאי מלא....עם נתונים כאלה הגיע הזמן להפוך את הצבא למקצועי על משכורת וחתימה על שירות של 10 שנים.
כתוב תגובה ל- שבצי חלובצי
+
הבג"ץ המושחת שפוטר חרדים מגיוס
  שבץ חלובה   6/01/16 20:03
בניגוד לחוק כבר הרבה שנים ובעצם מבטל את נחיצותו ומאיין את נכוחותו ומלמד את הציבור לעבור על החוק. זה בית משפט זה? זה חרא! כל פסקי הדין שלו שווים לתחת כולל עמוס ברנס ז"ל קסטנר ימח"ש וזדורוב הקדוש המעונה. אצלם הכל הפוך: ברנס וזדורוב צריכים לצאת זכאים אז הם חייבים קסטנר היה צריך לצאת פושע מלחמה אז הוא יצא גיבור מלחמה.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
+
לאמץ את החוק השוויצרי!
  יפתח   6/11/15 11:53
בשוויץ נהוג שירות בחירה. מי שלא משרת לא מקבל אזרחות. דוסים וערבים שלא רוצים לשרת יאבדו את כוחם הפוליטי!
כתוב תגובה ל- יפתח
+
נתניהו ויעלון הכניעה המבישה
  צורי   6/11/15 08:14
שלכם לחרדים הופכת אותכם לאנשים חסרי אמינות שמונעים רק מהשרדות פוליטית. די במדינה הזאת חוק גיוס חובה חל על כל בחור/ה שמלאו לו שמונה עשרה שנים. מתי האיפה והאיפה תפסק. אינכם חשים שאתם גורמים לנזק בלתי הפיך שהרי הורים תוהים מדוע בניהם כן והטפילים הללו לא. עד מתי טפילים אלה יינקו את לשד החילוניים. לא ראיתי שאיזה חרד נפל כאן במלחמות ישראל. החרפה הזאת צריכה לבוא לקיצה.
כתוב תגובה ל- צורי
+
אל תאמינו לכל קשקוש! העובדות..
  רולי   28/08/15 01:07
א. מדובר באחוזון קטן מן החרדים, שזה אלפיון מהדתיים בכלל! ב. גם בחברה הלא דתית ישנם גורמים עויינים לגיוס לצבא, מטעמים אידיאולוגים מדעות הטמניות ומהשתייכות למחנה שמאל קיצוני ועוד לא חסר כאלו שמפרסמים שמות של קצינים במבצעי צה"ל כדי שהאוייבים ימנעו מהם לבקר בחו"ל ושהם יעצרו כפושעי מלחמה בכל ציבור ישנם קיצונים, לא להפוך את זה להסתה כנגד ציבור בישראל ג. מי שמשמיץ את החרדים יורה לעצמו ברגל כי כבר מאות מהם מתגייסים לצה"ל בתהליך גדל והולך שודאי יקח עוד זמן, ובגלל היחס הזה גם אלו רק יתרחקו יותר משירות כלשהו למוסדות המדינה הרלוונטים ד. עובדה היא שצה"ל לא באמצת ערוך לקלוט את החיילים עם התאמה לאורח חייהם חרדי זה לא רק מילה במילון זה משמעות והקפדה שלא תמיד הצבע יכול להעניק, צריך להתחשב ולהבין מדוע יש מהם הרואים בצבא מקור בעייתי ומנסים לאיים על המתגייסים (אלימות אינה צטדקת אך לפחות נבים שבנפשם הדבר ונעשה מתוך כאב ולא מתוך שנאה)
כתוב תגובה ל- רולי
-  יפה כתבת
  נב   14/01/21 15:35
כתוב תגובה ל- נב
+
גבעתי יודעים להגן על עמם
  עין תחת עין   24/04/15 19:07
אם המשטרה לא תצליח לעצור את הבריונים הדתיים צריכים חיילי גבעתילהכניס לוחם ללכת ברחוב ואם הוא יותקף ידעו להראות לבריונים שאפשר להכות חזרה. בנוסח מסתערבים או יוזמה אחרת. נמאץ מהחרדים שיודעים לשתות את כספי המיסים שלנו ותוקפים באותו זמן את בנינו שבניגוד להם תורמים.
כתוב תגובה ל- עין תחת עין
+
צודק בהחלט!
  Shaia   10/03/15 14:03
אין מדובר במילוי מכסות ע"י חילונים מבית, אלא בבחורים מבתים חרדים שבחרו בדרך חיים אחרת, והחליטו לעשות משהו עם עצמם, ובמידה ולא היו דוחפים אותם המגייסים יתכן מאוד שלא היו מתגייסים לצבא. והמג"ד אומר למגייסים שלא בשבילם הוקם הגדוד אלא לבחורים ששומרים מצוות, ומחפשים מקום שמתאים לאורח חייהם. הבחורים החילונים שמגיעים מבית חרדי אין זה מקומם שיתגייסו לגדודים אחרים, גבעתי גולני וכו'..
כתוב תגובה ל- Shaia
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il