|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
סופק כפיים ונאנח |
|
7/10/10 16:41
|
|
|
|
מנחם נרגז וכואב בגין "העבדים המולכים". אף אחד מלבד הקרן הזטת או האחרת - אינו מסוגל לעזור לו. לדעתי יש במאים שתמיד ראויים לקבל. במקרה של מנחם, יש כאן סיפור על איש שתרם רבות, ועתה בגילו עדיין לא כבתה בערתו. קרן קולנע אמיתית הייתה שמחה וגאה לתת לו עוד מיילג'. זהו מעשה יפה ונכון. אבל הקרן - זאת או האחרת - בוחרת לעצור בו.
לא זוכרים לו מיהו - האב המיסד של הקולנוע הישראלי בארץ ובחוף המערבי.
|
|
כתוב תגובה ל-
סופק כפיים ונאנח
|
|
|
|
|
|
|
במאי ותיק וידוע |
|
20/10/10 15:39
|
|
|
|
ההתגיסות שלך למען מנחם, מעוררת כבוד. אכן, מנחם ממש העמיד את התעשיה על הרגלים, ומן הראוי שיתנו לו לעשות סרט על נושא חשוב זה. אבל כנראה שאין
סיכוי שמישהו יתחשב. אני כבר מזמן התייאשתי.נראה לי שלאחר שעברת גיל מסוים, אתה נחשב למוצג ארכיאולוגי. הצרה, שכשאתה רואה את הסרטים שהקרן אישרה, שחלקם משאירים אותך תוהה, איך מישהו שפוי אישר תסריטים כאלה, אתה מבין שאין טעם לפנות לקרן. וזה מתוך נסיון אישי.
בידידות,
במאי ותיק וידוע.
|
|
כתוב תגובה ל-
במאי ותיק וידוע
|
|
|
|
|
|
|
John Pirchi |
|
22/10/10 09:43
|
|
|
|
הדים מנתינת פרס מפעל חיים למנחם גולן בפסטיבל לוקרנו 2010
You probably didn't see this interview coming. Christoph Huber: "How to do justice to a man whose office is adorned with both a certificate from the International Arm Wrestling Council, commending the auteur of Over the Top (1987) that reads 'In appreciation of your valued support for the sport of arm-wrestling,' and the famous napkin on which Golan and Jean-Luc Godard signed a million-dollar-contract for King Lear (1987) during their 1985 lunch meeting in a Cannes restaurant? Personally, I'd rather make a bid for the arm-wrestling certificate, but in a 1997 interview Golan claimed he turned down a $10,000 offer from MoMA for the napkin. These items represent, in a nutshell, the legend of Menahem Golan, cinema-obsessed producer-director-writer-huckster, most (in)famous for his decade-long reign — with cousin and partner Yoram Globus — over The Cannon Group, Inc, an enterprise that in many ways defined the cinema of the 80s, down to the metallic sheen of their logo." Which, of course, is associated with "trashy exploitation," but there are the "prestige productions" as well. Among those listed here: John Cassavetes's Love Streams (1984), Andrei Konchalovski's Runaway Train (1986) and Shy People (1987), Robert Altman's Fool for Love (1985), Franco Zeffirelli's Otello (1986) and Barbet Schroeder's Barfly (1987).
"...
|
|
כתוב תגובה ל-
John Pirchi
|
|
|
|
|
|
|
במאי 2 מוכר וידוע |
|
23/10/10 07:27
|
|
|
|
אכן מעניין, שאול יקירי, אלא שאני עצמי מיואש טוטאלית מהמערכת וממצבו של כל יוצר עצמאי שלא ידע למצב את עצמו כמצליחן.
כל טוב.
(אסקימוסים לא נפגשים על ההר הצחיח - הם מתים שם לבד.)
|
|
כתוב תגובה ל-
במאי 2 מוכר וידוע
|
|
|
|
|
|
|
מנחם גולן |
|
22/10/10 12:11
|
|
|
|
דישי ידיד יקר,
תודה רבה לך על כתבתך באינטרנט. כתבה שהולידה תגובות חיוביות רבות.
אני מאוד מתרגש מהאנשים אשר מעריכים את עבודתי.
אני ממשיך
מנחם גולן
|
|
כתוב תגובה ל-
מנחם גולן
|
|
|
|
|
|
|
מנחם גולן |
|
29/10/10 15:50
|
|
|
|
פראג, 29.10.2010
לכבוד הנהלת קרן הקולנוע הישראלי,
ברצוני להביא לידיעתכם כי ביטלתי את הקאסטינג של כל השחקנים הישראלים וכל הטכנאים הישראלים כולל הצלם
שעמדו להשתתף ביצור הסרט החדש שלי "הקיץ האחרון בבדנהיים" במקומם אני מלהק שחקנים אנגלים וצ'כים.
כמובן הלאומיות של הסרט היא של הרפובליקה הצ'כית.
אני יודע שזה מעניין אותכם כשלג דאשתקד. כי מה לכם ולסרט הישראלי לבד מהמשכורות שאתם מקבלים מהכסף הציבורי.
אני ממליץ ששניכם תתפטרו לאור העובדה שנתתם ליצירה כמו זו של אהרון אפלפלד לחמוק לכם בין הידיים. ולעוד סרט של מנחם גולן.
מנחם גולן.
|
|
כתוב תגובה ל-
מנחם גולן
|
|
|
|
|
|
|
מנחם גולן |
|
2/11/10 16:27
|
|
|
|
Dear Shaul
Maybe it’s a good solution to stop the fight with the Keren.
If they read the script again that I already sent maybe they will change their mind.
It is a co-production with 5 other countries (Czech Republic, France, Italy, England and Sweden) that have all approved their financial support and they think the screen play is very important.
If the Keren keep refusing to support me I certainly will not take anyone, be it technician, actors etc from Israel to be in this film which I consider to be the most important film of my entire career.
How can they be so stupid as to refuse such a wonderful screenplay based on an incredible novel especially from a Pras Israel winner Aaron Appelfeld and me, a screen writer, also a Pras Israel winner?
When I go to Cannes or to the Oscar with the film it will carry the flag of the Czech Republic and not Israel.
If you can, please send a copy of the script to Keren Rabinowitz.
I would be happy for you to publicise this letter.
Best wishes
Menahem
|
|
כתוב תגובה ל-
מנחם גולן
|
|
|
|
2 |
|
|
בדלי סמית |
|
8/10/10 09:14
|
|
|
|
זה שבמאי ואיש קולנוע רב פעלים מחזיק ברשימה ארוכה של סרטים במעורבותו הישירה, המלאה והחלקית אינו אומר דבר על איכותם וחשיבותם של הסרטים.
גילו ורשימותיו, מפוארות ככל שתהיינה, אינן מדד לקביעה עם יוענק לתסריט שלו תקציב ציבורי או לא. האיכות קובעת. אז אני, בשם החלקיק הציבורי שאני מחזיק בו, מתנגד להעניק לו השקעה מכספי באופן מועדף על פני אחרים, אבל הכותב מוזמן להציע לו מכספו הפרטי ככל שיעלה על רוחו הדנה בינו לבין עצמו.
מסרטי קשישים אני מעדיף את אלה של קלינט איסטווד.
|
|
כתוב תגובה ל-
בדלי סמית
|
|
|
|
|
|
|
לודוויג צבי |
|
8/10/10 10:57
|
|
|
|
- איש הישר בעיניו יעשה.
איכות אומנותית היא דבר סובייקטיבי - במיוחד כשמדובר בלקטורים זה מקרוב באו בעצמם, מסרטיהם הגרועים.
לא צריך לשים איקס על בנאדם ולא צריך לתת לו כסף סתם, אבל אם הסרט שלו מתרומם להפקה בינלאומית צריך למצוא את הדרך לתרום לשדרוג הפרויקט.
אני למשל, כן חושב שהסרטים שלו בשחור לבן ם ציוני דרך בתרבות הקולנוע שנוצר כאן ב"זוהי סדום".
|
|
כתוב תגובה ל-
לודוויג צבי
|
|
|
|
|
|
|
לבן הארמני מחורן |
|
9/10/10 09:25
|
|
|
|
בדלי סגריה...כן ריח הניקוטין והמאפרה העשנה ניכר באויר החדר אתה שמסתתר תחת שם בעל אופי וריח של משהו מזיק אתה הלכת לסרטים של גולן צחקת בכיית ולמחרת קטלת מה יקרה והמדינה תממן את האיש שהוא חלוץ בישראל בשטח הקולנוע מה יקרה ???? אין קונסנזוס על מפעלו אבל לי יש כבוד והרבה כבוד לעשייה......דבר שלא בטוח קשור לאנשים בדמותך ...בדל סיגריה
|
|
כתוב תגובה ל-
לבן הארמני מחורן
|
|
|
|
3 |
|
|
איכותי |
|
8/10/10 13:04
|
|
|
|
בתגובתך בולטת עובדת תיוג הסרטים למשל "סרטי קשישים". ברגע שהתחלת לתייג, ועוד בציניות מרושעת, נפלה הזכות שלך לדבר על איכות. התיוג מצביע על שיפוט לגבי גופו של אדם ולא לגופו של ענין. תיק נסגר.
|
|
כתוב תגובה ל-
איכותי
|
|
|
|
4 |
|
|
אסיר ציון |
|
8/10/10 14:23
|
|
|
|
כבר אז כשמשה רבנו שלח את המרגלים לתור את הארץ - עשרה חזרו ואמרו את האמת... "ארץ אוכלת יושביה..." הם מיד הוצאו להורג... רק שני פוליטיקאים יהושוע וכלב, חזרו ואמרו..."ארץ זבת חלב..." אז מדוע אתם חושבים שליוצרים יהיה קל יותר? מנחם גולן מעולם לא היה פוליטיקאי... תחשבו על זה... שבת שלום.
|
|
כתוב תגובה ל-
אסיר ציון
|
|
|
|
|
|
|
ברונסון, צ'ארלס |
|
8/10/10 18:53
|
|
|
|
"דחף לא בר-כיבוש" - סרט ועוד סרט ...
כל עוד נשמה באפו הוא ינסה לעשות סרט ועוד סרט. הבולדוזר רק צריך דלק למנוע - בלי זה הוא אבוד. לפי מה שאני שומע - יש סיכוי שהסרט יתרומם כהפקה אירופאית ויצום בפראג. אם אכן כן - חבל יהיה שאחת הקרנות לא תסייע ותאפשר קופרודוקציה בנושא כל כך יהודי/ישראלי.
|
|
כתוב תגובה ל-
ברונסון, צ'ארלס
|
|
|
|
5 |
|
|
זואי |
|
8/10/10 14:37
|
|
|
|
אתם לא מבינים שהבנאדם רוכב על כתפי אחרים? בשנות השבעים עד התשעים אנשים היו מוכנים לעשות הכל כדי לעבוד תחתיו-אפילו בלי כסף. העובדים המסורים עשו עבורו את הסרטים המצליחים. למזלנו הוא הצליח להפריע רק קצת. הוא לא באמת יוצר במלוא מובן המילה. לדעתי ההיפך הוא הנכון. הוא הצליח להוריד את רמת הקולנוע הישראלי כל כך, כך שכל סרט נראה טוב ליד סרטיו. זוהי דעתי לאחר קריירה בעולם הקולנוע הישראלי.
|
|
כתוב תגובה ל-
זואי
|
|
|
|
6 |
|
|
פועל |
|
8/10/10 15:35
|
|
|
|
טרם נולד הפועל שלא מספר לכולם איך הוא עושה עבודה טובה יותר מהמנהל שלו שבעצם ולמעשה רק מפריע לו.
אה וגם טרם נולד הצוות-צילום שלא מספר כמה הבמאי הוא בעצם דביל ושהצוות הציל לו את הסרט. טרם...
|
|
כתוב תגובה ל-
פועל
|
|
|
|
|
|
|
יוס(ג'בג')פונדיק |
|
9/10/10 09:35
|
|
|
|
פרנסה קיבלת בזכותו ...תמורת כסף צריך לעבוד מה לעשות
כך זה בחיים לא היה מנחם גולן לא היתה עבודה להמון אנשים
במקוצענו בימים ההם??? מי ששכח שיזכור
|
|
כתוב תגובה ל-
יוס(ג'בג')פונדיק
|
|
|
|
7 |
|
|
אסיר ציון |
|
8/10/10 15:37
|
|
|
|
חברי היוצרים.. וגם כאלה שאינם כאלה.. גם סטון, קופולה, קובריק, איסטווד ועוד.. שעשו סרטי מופת, עשו גם! סרטים גרועים לא פחות מגולן שאין חולק שעשה גם סרטים מעולים. רק ההבדל ששם הם אייקונים תרבותיים מכבדים אותם ולא משנה אם לעיתים גם הם התעמרו באנשי הצוות שעבדו איתם והיו כאלה.. אך שם הם גיבורי תרבות, גם אתם מכבדים אותם וכך צריך להיות. מדוע כשיש אחד שהוא משלנו, שהוא אייקון בינלאומי לא פחות מאלה ההם - אנחנו לא יודעים לכבד אותו? גם אתם תגיעו יום אחד לשם.. לא תרצו שיטאטאו אתכם לזבל... וזה לא אומר שאני באופן אישי אוהב יותר או פחות את גולן - העיקרון הוא שחשוב.
|
|
כתוב תגובה ל-
אסיר ציון
|
|
|
|
8 |
|
|
ליזה סאן-פרנציסקו |
|
8/10/10 23:06
|
|
|
|
איך אמרו על אריק "אינו עוצר באדום", כזה הוא מנחם ואין דבר יותר מרגש מלקרוא על סרט חדש של מנחם.
כן ירבו יוצרים בולדוזריים כמוהו. עד מאה ועשרים!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
ליזה סאן-פרנציסקו
|
|
|
|
9 |
|
|
אורי סיון |
|
9/10/10 08:50
|
|
|
|
כל המבקרים אהבו לא לאהוב ובדרך כלל קטלו אותו
הציבור אמר את דברו שלף את ארנקו ומילא בתי קולנוע, עוד בימים שאפשר היה לעשן באולמות האיש הצחיק אותנו בכל צורה וגם הוריד הרבה דמעות ,גדלנו על סרטים שעשה ....כמעט תמיד על חשבונו גם שנחת בהוליווד והצליח היה מי ששנא כי פה בשלולית אין הרבה פירגון וכשלא הצליח לעגו וקינטרו.....אנשים טובים
תנו למנחם איש טבריה אגדת הקולונע הישראלית להרים סרט
עזרו לו ונעזור לכם
לדישי שאול כל הכבוד לך על התמיכה באיש והאגדה אתה 10
|
|
כתוב תגובה ל-
אורי סיון
|
|
|
|
|
|
|
גדי (לבל) לביא |
|
9/10/10 09:00
|
|
|
|
הוא לא הר - הוא צוק. והמונעים ממנו תנועה הם גרגירים של חול.
|
|
כתוב תגובה ל-
גדי (לבל) לביא
|
|
|
|
10 |
|
|
יאיר צמא |
|
16/10/10 22:57
|
|
|
|
"... זה די מדהים: ב-19 בנובמבר יקיים מרכז הקולנוע של לינקולן סנטר מחווה לסרטים של גולן-גלובוס, מהימים העליזים באייטיז שהם היו בעלי הבית של חברת קאנון. “התשובה הישראלית לסימפסון וברוקהיימר” מגדירים אותם באתר של לינקולן סנטר. תוכניית הסרטים תוקרן טרם פורסמה. וכל זה קורה שבועיים אחרי מחווה של לינקולן סנטר לסרטים של סטנלי דונן (”שיר אשיר בגשם”). איך זה שלא עשו בישראל - בישראל! - עדיין מחווה לגולן-גלובוס?!"
|
|
כתוב תגובה ל-
יאיר צמא
|
|
|
|
|
|
|
יוחאי לבנון |
|
16/10/10 23:16
|
|
|
|
Nov 19-24: The Cannon Films Canon
בלינקולן סנטר - ניו-יורק / הצדעה אמריקאית לאגדות חיות.
Israel’s answer to Simpson and Bruckheimer, Menahem Golan and Yoram Globus and their production and distribution company, Cannon Films, bestrode the 1980s with gleeful exploitation-movie schlock and quality auteur cinema from Godard, Cassavetes, Mailer, Ruiz. Take it from Roger Ebert, no less: “No other production organization in the world today has taken more chances with serious, marginal films.”
|
|
כתוב תגובה ל-
יוחאי לבנון
|
|
|
|
11 |
|
|
צופה בסרטים |
|
16/10/10 23:36
|
|
|
|
ל NUIMAGE תעזור.
ברצינות, בלי ציניות.
|
|
כתוב תגובה ל-
צופה בסרטים
|
|
|
|
|
|
|
ברונסון, צ'ארלס |
|
17/10/10 05:10
|
|
|
|
מיידע אישי - קברניטי נו-אימאג' נמצאים בסוד ענייניו. הם עושים סרטים משלהם והוא רוצה לעשות את סרטיו. הוא בעיקר מלין על כך שהקרנות הישראליות לא מגלות עניין חיובי בפעילותו. הוא מרגיש "נבגד" כתוצאה מכך שבעולם נותנים לו "כבוד ויקר" ובארץ מפנים לו "כתף קרה".הוא היה רוצה לעמוד מול מפיקיו האירופאיים עם "כתף חמה" מצד המימסד הקולנועי הישראלי - זה היה ממלא אותו בעוד כוח.
(ואני יודע על מה אני מדבר - ראיתי אותו בעבודה)
צ'ארלס.
|
|
כתוב תגובה ל-
ברונסון, צ'ארלס
|
|
|
|