s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האינקוויזיציה של המדע
מאת: אורנה רב-הון  |  15/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מאמר נכון והבעייה היא:
  צבי גלברד   15/10/10 11:09
שיותר מידי פוליטיקאים בוחשים. אני אוהב לקרא ספרים וכתבי עת מדעים, לא רק בתחום המקצועי שלי, גם על דארווין אסטרופיסיקה וכ"ו. הכל היה טוב ויפה, עד שהאינקויזיטורים מבית היוצר של הקרן לישראל חדשה, שלחלקם יש בקושי בגרות 3 יח' במתמטיקה,הופכים פתאום לדוברים של "הקהילה המדעית" עאלק. אני מכיר מדענים ומוסדות מדע. אבל מי החליט ש"הקהילה המדעית" היא נכס של הקרן החדשה ? אז לכל המתחזים לשוחרי מדע, אני אומר " אתם עוינים, תצאו בחוץ".
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
2
מאמר בּוּבָּה - אקדמיה דרֵעק
  איש עצוב   15/10/10 11:12
מפחדים על המשרות שלהם, ממש כמו כמו גלילאו שנאסר עד אחרית ימיו כי "כפר" ב"אמת" של "מסרס" החינוך, כמו סוקרטס, שהוצא להורג בשל דיעותיו שנגדו את מדיניות "מסרס" החינוך ו"סר" החינוך של אז.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
3
חמור במרק פירות, משוררת במדע
  דארווין   15/10/10 11:34
מדע הוא לא אמונה סתם, ותיאוריות הן לא דת. זו בדיוק התדמית שפרימיטיבים חשוכים מנסים ליצור למדע כדי שיוכלו לקדם את האג'נדות הפרטיות והמופרכות שלהם על חשבון חקירה אמיתית. ערעור על תורת האבולוציה אינו פשע. ביטולה בנפנוף יד, ללא סימוכין של ממש (ולכל מצטטי אמנון יצחק: לא, עדיין לא נמצאו כאלה) על יסוד אמונה דתית שאין בינה לבין רציונלית דבר - זהו הפשע.
כתוב תגובה ל- דארווין
הפשע הוא הכפיה הרוחנית
  אורנה רב-הון   15/10/10 12:23
קודם כל, אין אמונה סתם. אמונה היא דבר חשוב מאוד.
ואתה פשוט לא הבנת את הכתבה. הפשע אינו ערעור על תורת האבולוציה, אלא הנסיון לכפות עלינו את תורת האבולוציה, בלי לתת לנו את הידע שיש גם אפשרויות אחרות.
הפשע הוא לכפות דעות על ילדים רכים ועל תלמידי אוניברסיטאות במקום לתת להם כלים לחקור דברים לעומק ולא לצטט כמו תוכי דברים של מישהו אחר.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
איש לא מסתיר את ההתנגדויות
  דארווין   15/10/10 14:49
לתורת האבולוציה. גם תיאוריית הקונספירציה הזו איננה אלא איש קש שהמתנגדים-מטעמי-דת מציבים. אפשר, מותר וכדאי להיות מודעים לאפשרויות אחרות. אבל להחזיק בהן בפועל, בלי סיבה טובה ממש, וזאת לנוכח הכמות הבלתי נתפסת של הוכחות ועדויות מכל הסוגים לנכונותה של תורת האבולוציה - זה לא הולם איש בעל תפקיד בעולם המדע, בדיוק כפי שלא ראוי שאדם בעל תפקיד בכיר בעולם הדת היהודית יטען שישו הוא אכן בנו של האלוהים. מצחיק ש"הסתרת הדעות הסותרות מילדים רכים" נתפסת כפשע (אילו ילדים רכים, אגב, לומדים על אבולוציה?) כשמדובר בחינוך החילוני. מתי נראה כתבה דומה שלך נגד הסתרת תיאוריות מדעיות מבוססות בחינוך הדתי-חרדי?
כתוב תגובה ל- דארווין
מר דו'או'ין היקר
  איש עצוב   15/10/10 20:22
אני מבין השכלתך לא מגיעה לרבדים עמוקים של ידע, אז בוא אני אעזור לך. לפני איזה 500 שנה היה איזה מדען פולני (כן פולני) בשם קופרניקוס אשר שלל אה מודל הגאוצנטרי של היקום אשר סבר שהארץ נמצא במרכז היקום וכל גורמי השמיים מקיפים אותה, קופרניקוס טען שהארץ היא חלק ממערכת השמש, נעה סביב צירה, ומקיפה את השמש. קופרניקוס נשמע אז הזוי לחלוטין, שיכור שאין לו מושג על מה הוא מדבר, כי היו הרי טונות של הוכחות אחרות. כמאה שנה לאחר מכן, גלילאו גלילי הוכיח ושיפר את תורת קופרניקוס, ואפילו היו בידיו הכלים לעשות זאת, הטלסקופּ, ומה קרה אתו? הוא גמר את חייו בכלא, נכלא עד סוף ימיו על כי המרה את פי הכנסיה, ותמך בתורת "שקר". פעולות כאלהוואחרות של הכנסיה, הרסו את המדע, כי היה אחד אמיץ גלילי שהלך שלכלא והיו אלפים שכל מה שרצו זה לחזור הביתה בשלום, ולכן עזבו את האמת המדעית שלהם, וחברו ל"אמת" המדעית של השלטונות הטיפשים. הפיטורין של איש אחד במסרס החינוך לא גורמים נזק (אפשר לפטר שם 75% ולא יגרם כל נזק, נהפוך הוא), הנזק הוא בעילת הפיטורין ובעובדה שבשנים הקרובות כולל שנים רבות לאחר שהסָר הרע והמזיק הזה עזוב את תפקידו, ייפגע המחקר המדעי האמיץ והיוזם בארץ, תיקבר מראש כל יוזמה בָּמִסְרָס, רק משוגעים כמו גלילאו יאבדו פרנסתם, על מנת לקדם את החברה, במקום שהחברה רוצה לחזור לימי האופל.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
אני מבין כי הכרותך אותי לוקה
  דארווין   15/10/10 21:38
בחסר. הפוסל - במומו פוסל. לא היו כל הוכחות לתיאוריה הגאוצנטרית פרט למראית עין, וקופרניקוס הציע מודל שנסמך הן על חישובים והן על הגיון (מסלולי כוכבי הלכת הגיוניים הרבה יותר במודל ההליוצנטרי מאשר לפי חישובי האפיציקלים). אילו אביטל היה מומחה לביולוגיה והיה מציג נתונים וניתוחים רלוונטיים לשאלת האבולוציה, הוא היה זוכה ליחס רציני ובוודאי שלא היה מפוטר. מכיוון שערער ללא כל הצדקה ונימוק של ממש על תיאוריה מבוססת היטב, ברור שלא המדע עומד בראש מעייניו אלא דברים אחרים, ולפיכך לא ראוי לו לעסוק בתחום.
כתוב תגובה ל- דארווין
הוא פוטר כי פגע בחבריו לקוקטיל
  איש עצוב   15/10/10 23:11
הוא פוטר כי פגע החברים לקוקטיל של כבוד הסָר ירום הודו ננשק כפות רגליו טפו טפו טפו (טפו)......המדען פגע במילייה זולל הכסף של האקדמיה.... הוא ערער על השלטון הברוטאלי של כמה פוצים פלצנים על תקציבי המחקר והכוונתם הפוליטית אידיאולוגית..... לא מפטרים אדם בשל דיעותיו המדעיות, בייחוד לא מדען ראשי. ולדעתך הסר לא הכיר את דיעותיו מראש? ומה חשב הסָר שהאיש ישמור דיעותיו בקופסא? הסָר הביא אותו רק בגלל דיעותיו, כנראה שהזהירו את הסר שיורה לאיש לסכור את פיו, ניתן להניח שהסר "הזהיר" את המדען מראש, סביר להניח שהמדען שם קצוץ (בצדק) על הנחיות הסָר אבל אז הראו הכוחות האמיתיים במערכת לסָר מאיפה משתין הדג והנער חסר חוט השדרה הרים ידיים.... והלך מִסְרָס החינוך, והלך המחקר המדעי האמיץ, כל זה הלך על איש מרכזי אחד, אשר עדיף היה לו היה לכל היותר מציל בים, שם בילה בימי ילדותו. גם על הסברות לעיל אפשר לחלוק, על אף שנסיבתית הן מאד מאד מבוססות.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
גם ניוטון וגם אלוהים - סברות
  איש עצוב   15/10/10 13:12
F=MA החוק הראשון של ניוטון, כאשר יופעל על מסה M כוח F היא תואץ בתאוצה A, ועד מתי היה זה נכון? עד אשר בא אינשטין, וחיבר את כל עולם החומר M אל עולם האנרגיה E תוך שהוא מקשר אותם דרך מהירות האור C בריבוע. בעולם שראה ניטון, תורתו הייתה אמת, אבל חלף זמן, היו מדענים בדרך, אינשטיין ראה דברים שבני אדם "רגילים" לא ראו, הן בגלל שכלו, הן בגלל מסקנות של מדענים שקדמו לו, והן בגלל כלים שפותחו, אינשטיין לא קיעקע את ניוטון, הוא האדיר אותו, על אף ששלל את תורתו בתנאים של מהירות גבוהה. זו דוגמא למדע חוקר, מדע אשר לא לוקח 4 GRANTED שום מסקנה או מחקרת קודם, מדע, פשוטו כמשמעו. ודרווין הוא סברה, והתורה מספר בראשית הוא סברה, (אשר בהרבה מישורים יכולות לחיות אחת עם השניה) ותורת יהחסות היא סברה, וגם כל האלוהות היא סברה, יש המאמינים ויש שאינם מאמינים. ואפשר להאמין באלוהים ולחקור את דארווין ואפשר להאמין בבסיסי תורתו של דארווין, ולהאמין באלוהים גם יחד, "אדם באמונתו יחיה" האמונה היא למען החיים, למען פיתוח החיים, המדע, הרפואה - וכי מה איכפת לתעשיית התרופות איך קם העולם, אם מחקר "דרוויניסטי" מביא לתוצאות מצילות חיים, ומה אכפת לכלכלת העולם אם מחקר "כופר" יניב שיפור במצב הרעב WORLD WIDE. אין סתירה בין המדע לדת, לבין שר החינוך (למעט כמובן סר החינוך הנוכחי, שהוא חריג מאד) - הכל סברות, ולכל סברה יש סיכוי שהיא נכונה או אינה נכונה ולכן כולן יכולות לשבת סביב שולחן עגול ולהפרות האחת את רעותה. (למעט אם מסרס החינוך מתגייס לכוחות האופל והופך את הדיון המדעי הפורה והמפרה, למדע בדיוני עקר ומדכא)
כתוב תגובה ל- איש עצוב
הוא שאמרתי
  דארווין   15/10/10 14:43
להשוות בין תורת האבולוציה (שכבר מזמן התפתחה להרבה יותר ממה שדארווין אמר) לבין המעשיות של ספר בראשית כי "שתיהן סברות" היא טעות גסה. האחת מבוססת על מחקר של אלפי שנות אדם, תצפיות, ניסויים, ביקורת עמיתים, ניתוחים לוגיים וכיו"ב. השניה מבוססת על... על מה? על סיפור ממש ישן?
כתוב תגובה ל- דארווין
אני מעריץ את היכולת של שכמותך
  האקסלי   15/10/10 19:42
תורת הפרדיגמות של קון שמעת?
החוליה החסרה שמעת?

ידידי
אינני שולל את דארווין(אם כי אני אישית לא מאמין במלוא התיאוריה שלו) אך מותר למדען להביע דעה שלא שייכת לחלק הקונפורמיסטי;
כמשל אביא את ההתחממות הגלובלית שהייתה לדת הממוסדת החזקה ביותר של שלושים השנים האחרונות, והנה כיום מתגלה כי כל אלו שטענו לידע אבסולוטי לא ידעו ידיהם ורגלים, מדענים נון-קונפורמיסטים מד"ר ניר שביב הישראלי ועד למקים ערוץ מזג האוויר האמריקאי הוכיחו כי לא יקום ולא יהיה. ביססו תיאוריה על נטיות לב...לפתע פירסם האיגוד הבריטי האמון על חקר האקלים כי לא רק שהוא לא יכול להוכיח שבני אדם אחראים להתחממות אלא כי לא ודאי אם יש בכלל התחממות!

נשברה דוגמה

גם דארווין טען טענות שהפכו אח"כ לגישה שנקרא אאוגניקה, גישה שדרבנה את המין האנושי לקטלג ולצנזר חלקים ממנו בשם מאגר הגנים קרי השבחה אנושית כאילו היינו חיות משק.
תומכי הגישה הזאת נימקו על סמך הרציונל הקר בו אתה משתמש דעות גזעניות אי-רציונאליות ועל פיהן סורסו רבבות אנשים בארה"ב בטיעונים מגוחכים ועלה המשטר הנאצי על תורת הגזע ה"מבריקה" מדעית שלו. גישה זאת זכתה לאישורר כל מוחות הביולוגיה הגדולים דאז.
אם היית חי אז לא היית חולק עליהם שכן תצפיותיהם מתבססות על אלפי שנות מחקר אנושי לא?...

האם הדת הפכה לפלורליסטית מהמדע?-יהודי יכול לקבל קיומו וזכותו של מוסלמי או נוצרי בעוד דארוויניסט מוצהר לא יכול לקבל נוכחות של אדם השולל דעתו...

אני בעד ניתוח אמפירי של המציאות הגשמית אך אני לא חושב שמה שלא אובחן לא קיים.
שים רסן על הפוזיטיבזם הלוגי שלך, על פיו אתה רובוט שחי לפי סטטיסטיקת הישרדות.

באם הינך רוצה לחקור את טענותיך אני מזמין אותך להציד פיתרון לחידת האינדוקציה של יום, שהוכיח כי התקדמות מדעית חייבת להיות מוטלת בספק.
הרבה אנשים ניסו לפתור חידתו, עד היום היא עומדת כשכל הפתרונות לא מספקים.

אם המדע דתך, והאקדמהי כנסייתך, הפרופסר בישופך והדיקאן אפיפיורך...אני מברכך ידידי
זכותך לסגוד לכל אל שתרצה אך אל תשלול את זכותי ומכאן את יכולתי לחלוק עליך.
כתוב תגובה ל- האקסלי
למה הדוגמה נשברה?
  דארווין   15/10/10 20:16
כי נתונים נבדקו מחדש ביסודיות. היא לא נשברה כי בתורה היה כתוב משהו אחר! כמו כן, עדיין לא הוכח שכל חיזויי ההתחממות שגויים, אך זה עניין אחר. האאוגניקה היא לא אשמתו של דארווין ולא נגזרת בשום אופן מתורתו - אלא רק כהרהורי לב של גזענים שחיפשו להם גושפנקה מדעית, רופפת ככל שתהיה. אין תצפית שיכולה לאשר ערך, וכל מי שטוען אחרת, ואפילו באצטלה מדעית, אינו מבין על מה הוא מדבר. על יכולתם של דתיים לקבל את השונה מהם... הם סובלניים רק כל עוד מוראה של מלכות עליהם, ודי לחכימא. דארוויניסט (שמבין על מה הוא מדבר, לא מעריץ עיוור) יכול בהחלט לקבל אדם שחושב אחרת - כל עוד הוא מציג תימוכין לדעותיו או, למצער, לא מנסה לשלול את תקפותה הנראית של תורת האבולוציה על סמך סיפורי מעשיות ולטעון שדעתו חסרת הבסיס לגיטימית באותה מידה. מה שלא אובחן לא קיים? לא, אבל זה לא אומר שכל מה שלא אובחן כן קיים. אני מכיר היטב את תחום הפילוסופיה של המדע ואני יודע שיש בו פוליטיקה כמו בכל עיסוק אנושי אחר. אבל מכאן ועד ההצהרה שמרומזת במאמר (ואצלך), כאילו כל כולו פוליטיקה - הדרך רחוקה מאד. נ.ב. כבודו של יום במקומו מונח. כשסיפורי הדת, או כל אמונה אחרת, יעמדו במבחנים מדוקדקים כמו תורות מדעיות (תורת היחסות, תורת הקוונטים ועוד), אולי אז תהפוך הספקנות הכוללנית הזו למעט יותר משעשוע פילוסופי.
כתוב תגובה ל- דארווין
אתה מחית זמנך וזמננו
  איש עצוב   15/10/10 23:24
מדע לא הולך יחד עם כפייה. מדע זו תורת הראש הפתוח, המקשיב לכל, קולט הכל, ומסנן. מדע הוא לא אמת ושקר מדע הוא אנטנות פתוחות ומקשיבות. כן דת לא דת הכל קשקוש, מי שפוסל על הסף תיאוריות מדעיות, מוכחות או לא מוכחות, איננו מדען, כמובן שבמסגרת העבודה גופא ייתן כל מדען חכם סדרי עדיפות לסבירויות של האינטרפטאציות השונות וישקיע את כספי הציבור בכיוונים אשר יש להם סיכוי להצליח, וחלק מהפרמטרים לסיכויי הצלחה הם הוכחות, אבל כמו בסוגי הון, הון רגיל והון סיכון, יש כמה סוגי חוקרים ומחקרים, ודווקא הנון-קונפמרמיסטים שבהם, ה"מסוכנים" שבהם, הם אלה ששוברים לעתים את הגבולות של המדע הקיים. והאקדמיה של המאה העשרים והסר מהמאה עשרים ואחת, החליטו על מנת לשמור על מעמדם והאגו המנופח והמסורס שלהם לחסל את הון הסיכון המדעי שלנו, ועל כך הם זכאים לכל גנאי, ועל כך הם צריכים לעזוב לאלתר את תפקידם ולמצוא לעצמם עיסוקים בעלי פטנציאל נזק קטן הרבה יותר לחברה (משחק עם הנכדים? הנינים?), המקבילים לכישורים שלהם.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
4
נראה שהאמת לא במשחק הזה כלל
  צודקת לחלוטין   15/10/10 18:16
במקום להתווכח על הנושא , התווכחו על האיש , והלגיטימיות לחשוב אחרת. קיבעון מחשבתי קוראים לזה+צייד מכשפות
"אוניברסיטת סאלם" צריך לקרוא לאותה אוניברסיטה.
אגב ,לנושא שינאת ישראל יש פתאום חופש אקדמי למרצים בלבד..
כתוב תגובה ל- צודקת לחלוטין
5
פיטורים לא מוצדקים
  איתן קלינסקי   15/10/10 23:02
אינני שותף לדעותיו של ד"ר אביטל. אני דוחה ומגנה את הפיטורים.
אני וד"ר אביטל נמצאים במישוריות הרעיונית בשני קטבים מנוגדים זה לזה. אך יחד עם זאת יש לבטל מיד את פיטוריו של ד"ר אביטל.
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
קלינסקי, איש יקר, איש ישר.
  איש עצוב   15/10/10 23:29
על אף שאני וקלינסקי נמצאים בשני הקטבים הנגדים של תורת עולמנו.......קלינסקי לא רק יקר וישר אלא הוא גם איננו שפן בניגור לרבים מחבריו למגזר.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
6
כל הקונפליט כאן שייך לאשכנזים
  נבו 93206   16/10/10 04:07
היהודים מארצות ערב שהם היהודים שעזבו את ארץ ישראל להבדיל מהאשכנזים שהם 90 אחוז הם אינם מנשמות ישראל .

כל המלחמה כאן היא מלחמה בן גויים אשכנזים ולא בין יהודים שמים מקוריים .איך אפשר לדרוש מאשכנזים להאמין בתורה או במעמד הר סיני ומתן תורה שהנשמות שלהם לא נכחו שם ,זה קצת אבסורט לדרוש מאשכנזי להאמין בבורא ובתורה שהוא נחשב כגוי ואתאיסט גמור .

אז יהודי אמיתי זאת אומרת לא אשכנזי לא שייך לקונפליט הזה .

ואורנה את עוסקת בקבלה ובזוהר מי את חושבת שהם הערב רב והקליפות בארץ ישראל המזרחים שהם היהודים המקוריים או האשכנזים הבוגדים והאתאיסטים שונא היהודים .את צריכה לחשוב מי הם הערב רב אני יודע אישית שללא האשכנזים בארץ ובעולם מזמן הייתה באה הגאולה לעם ישראל האמיתי מנשמות ישראל להבדיל מהאשכנזים הערב רב שגורם צרות לעם ישראל האמיתי .
כתוב תגובה ל- נבו 93206
7
כותבת מטומטמת
  אריק2   16/10/10 14:07
העובדה שיצאו נגדו לא הופכת אף אחד ל'איקויזיציה'.. איך זה היה נתפס בעיני הכותבת אם הוא היה יוצא נגד תורת היחסות של איינשטיין.. - זה כבר לא הגיוני, נכון..?? באותה המידה לצאת נגד האבולוציה זה לא הגיוני.. מדובר בתאוריה מאחדת של הרבה תופעות מהרבה משטחי המדע.. כל השאר זה דמגוגיה..
כתוב תגובה ל- אריק2
זכותו לצאת נגד כל תיאוריה
  אורנה רב-הון   17/10/10 19:26
זכותו המלאה לצאת נגד כל תיאוריה. כל ההוכחות שאתם מדברים עליהן הן הוכחות אמפיריות בלבד, ולכן אין להן תוקף נצחי.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
8
מה האינטרס שלך..?
  אריק2   16/10/10 14:20
למה כל כך מפריע לך שמהנדס אווירונאוטיקה מותקף על גילוי דעת בביולוגיה..? למה אתה לא לוקח למשל ברצינות את זוכת פרס נובל עדה יונת שהביאה אותנו צעד נוסף לקראת גילוי מקורות החיים.. ? בגללך ושכמותך, הידע המדעי יכול להיפגע בסופו של דבר..
כתוב תגובה ל- אריק2
9
דיביל.. עד לפני מלחהע ה2 -
  אריק2   16/10/10 14:25
- 90% מהיהודים היו אשכנזים
כתוב תגובה ל- אריק2
10
שיא הצביעות לטעון שאנחנו מדינה
  קורןנאוה טבריה   16/10/10 16:05
"יהודית ודמוקרטית"=ואם מכחיש השואה אבו מאזן אליבא דה'ביבי לא יכיר בזה =אין "שלום"?רחמנא ליצלן!מסתבר שהמדינה הזאת לא יהודית ולא דמוקרטית!אם כופים עלינו את תורת האבולוציה של דרווין והיא היא הקובעת בישראל?ואם מפטרים את המדען גבי אביטל היהודי שהעז להביע דעתו ולפקפק בכך?אז איפוא המדינה היהודית והדמוקרטית שלי?זו שטיפת מוח בולשביקית!!ואם ישנם "יהודים"שמתעקשים שהם באו מהקוף= סימן שזה נכון =אחרת אי אפשר להסביר את השנאה והמשטמה ליהודים ולתורת משה?!רק לא הבנתי מה קרה לקופים שנותרו קופים?מדוע הם לא התפתחו כמו השמאל בישראל למשל?הם יכלו בנקל להגיע לכנסת ולתקשורת למשל?ושלא לדבר על הקרן החד"שה לחורבן ישראל!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
נאוה כפרה עליך ושימותו
  נבו 93206   16/10/10 17:52
הפרידמנים המתים מקנאה שאמרתי כפרה ליהודיה אמיתית ,מתי תביני האשכנזים הם לא יהודים משורש ישראל הם לא באו להקים כאן מדינה יהודית יותר מ90 אחוז מיהדות אירופה הם ערב רב לא מזרע ישראל מה את מתפלאת האשכנזים ימח שמם אמן הם האויבים של עם ישראל לא הערבים ,אין אשכנזים יש גאולה .לא סתם הם עברו את השואה ואנחנו לא לא הם רעים קרים אתאיסטים קמצנים שונא אלוהים ואנטישמים .

נאוה האשכנזים לא מבינים מה את אומרת הם לא היו במעמד הר סיני האוכלי חזיר הללו איך הם יבינו מה זה יהדות .

לא להצביע ליכוד אף פעם להצביע למפלגה יהודית מזרע ישראל בלבד.
כתוב תגובה ל- נבו 93206
11
אני קורא ובוכה, איזו בורות!
  סטודנט 398   17/10/10 15:45
כשם שד"ר אביטל דיבר על דברים שאינו מבין בהם (בהיותו מהנדס אווירונאוטיקה), כך גם את, כמשוררת, מדברת על מדע בעוד אינך מבינה אותו. כמה דברים בסיסיים: * את מתבלבלת בין המתמטיקה למדע. המתמטיקה מתבססת על אקסיומות, כי היא דורשת הוכחות מוחלטות, ולכן נבנות "תורות" המבוססות על הגדרות ואקסיומות - דוגמת תורת הקבוצות. אלה לא "אמיתות נצחיות", אלא הנחות מועילות שאנחנו מניחים לצורך הדיון. במדע, לעומת זאת, עובדים בצורה אחרת: בונים תיאוריות כדי להסביר ממצאים שהתגלו דרך ניסויים. *אף תיאוריה אינה מוכחת במובן המתמטי* - התיאוריה תיחשב לטובה אם היא מסבירה תוצאות של ניסויים בעבר ומנבאת תוצאות של ניסויים עתידיים; אך אם מצאנו תוצאה סותרת לה, התיאוריה אינה תקפה עוד. * הדיון המדובר אינו דיון מדעי. אביטל תקף את התיאוריה על בסיס אמונתו האישית ולא על בסיס ממצאים סותרים. האבולוציה, במובן של התפתחות בעלי חיים זה מזה, היא עובדה מוכחת (לא תיאוריה) במובן הניסויי, שאביטל לא הביא כל דוגמה סותרת לה; ישנה גם תיאוריה שהאבולוציה מתפתחת בדרך הברירה הטבעית (הישרדות המתאימים ביותר), כפי שהציע דרווין. אביטל לא הציע שום הסבר אלטרנטיבי, מלבד הסבר דתי שאינו ניתן לבדיקה מדעית או להפרכה. * האבולוציה אינה שנויה במחלוקת, כשלעצמה, בין המדענים (וכך גם תיאוריית הברירה הטבעית) - לא הציעו לה אלטרנטיבה מדעית. * אביטל מתפקד כמדען ראשי. אין לו כל מנדט להתערב בתחומים שאינו מבין בהם ולכפות את דעתו והכנסת "תיאוריות" דתיות פסאודו-מדעיות (שאינן מדעיות כי אינן ניתנות להפרכה).
כתוב תגובה ל- סטודנט 398
תקפן המפוקפק של תאוריות מדעיות
  אורנה רב-הון   17/10/10 19:36


לידיעתך, אין שום סתירה בין היותי משוררת ובין הידע שיש לי במדעי הטבע. למדתי זאת באוניברסיטה אבל בעיקר אני אוטו דידקטית בעלת ידע נרחב בתחומים שונים.
אתה בעצמך אומר ש " במדע בונים תיאוריות כדי להסביר ממצאים שהתגלו דרך ניסויים." כלומר, על פי דבריך, אין לתיאוריות שום תוקף, מכיוון שהן רק נבנו כדי להסביר דברים שנצפו על ידי חמשת החושים, שכבר מזמן אנו יודעים שהם מטעים אותנו. כל התיאוריות הן אכן נסיונות להסביר תופעות שאנו לא מבינים, אבל אף אחד לא יכול להבטיח ששום תיאוריה נכונה. זו האמת ואין בלתה.
דווקא לכן צריך לאפשר להציג בפני התלמידים ובפני הציבור דעות שונות ותיאוריות שונות, כדי להפרות את הדיון וכדי להרחיב את האופקים.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il