News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 184,639  סלולר - 304,540
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הנה הוא המפץ הקטן, והתעורר בי רצון עז להאזין לרבי נחמן מברסלב ולנעמי שמר ולקולה הערב של שולי נתן ול"שירת העשבים"
עליס בליטנטל
עליס בליטנטל
פצצה של מחזמר שילהיב וילהיט במיוחד את הצעירים    "תרגיע" בבית צבי, נכתב לדור הטרוד במידת הפופולריות שלו בחברה התיכוניסטית    מעולם לא נראה כאן מחזמר שכל משתתפיו עטורי כשרונות, שרים, ...
הפסיקה את ההתקשרות [צילום: איציק וולף]
אלון קוחלני
ביהמ"ש המחוזי קובע: דוח ביקורת שהוכן על-ידי משרד רואי חשבון חיצוני, אינו עונה להגדרת דוח ביקורת פנימי שהכין מבקר פנימי, ולכן לא יחול עליו כלל האי-קבילות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
רועי בלכר [צילום: תמר מצפי, גלובס]
עורך דין
רועי בלכר, (נולד: 1970) עורך דין ישראלי. שותף מייסד במשרד עורכי הדין KRB.
גורי אלפי [צילום: רונן אקרמן]
קומיקאי, שחקן
גורי אלפי (נולד: 18 בספטמבר 1976), ישראל. קומיקאי, שחקן, זמר, במאי ויוצר טלוויזיה ישראלי.
מגי אזרזר [צילום: איציק בירן, יח"צ]
שחקנית
מגי אזרזר (נולדה: 10 בספטמבר 1986), שחקנית ישראלית. שמה המלא: מרגלית אזרזר סבג.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שומרי הכרמים" או "גונבי הענבים"
מאת: שאול דישי  |  26/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שאול יקירי,
  מנחם גולן   27/10/10 12:21



נהנתי מאוד מהכתבה האחרונה שלך באינטרנט שמרמזת בהיגיון רב על מצב תעשיית הסרטים הישראלית.
אני שומע מחברים על הסרטים החדשים שמתחרים על פרס האקדמיה ואז אני מנסה להשוות אותם לתסריט שאני עובד עליו:
"הקיץ האחרון של בדנהיים" על פי ספרו של אהרון אפפלד (הסופר הגאון - חתן פרס ישראל) וכולי נידהם מול השוקת השבורה של קרנות הקולנוע.


ברכות
מנחם גולן
כתוב תגובה ל- מנחם גולן
אריה לוחם לא נס לחו - English
  מנחם גולן   2/11/10 16:35
מנחם גולן חושב שזה - "הקיץ האחרון בבאדנהיים" - הולך להיות "הסרט של הקריירה שלו". להלן מכתבו לשאול דישי עם בקשה מפורשת לפרסם אותו ברבים.להלן הנוסח המדויק של מכתבו מהראשון בנובמבר 2010.

Dear Shaul

Maybe it’s a good solution to stop the fight with the Keren.If they read the script again that I already sent maybe they will change their mind.It is a co-production with 5 other countries (Czech Republic, France, Italy, England and Sweden) that have all approved their financial support and they think the screen play is very important.If the Keren keep refusing to support me I certainly will not take anyone, be it technician, actors etc from Israel to be in this film which I consider to be the most important film of my entire career.How can they be so stupid as to refuse such a wonderful screenplay based on an incredible novel especially from a Pras Israel winner Aaron Appelfeld and me, a screen writer, also a Pras Israel winner?When I go to Cannes or to the Oscar with the film it will carry the flag of the Czech Republic and not Israel. If you can, please send a copy of the script to Keren Rabinowitz.I would be happy for you to publicise this letter.Best wishes
Menahem
כתוב תגובה ל- מנחם גולן
לא שייך במיוחד לסוגיה של מנחם
  במאי תעודי/עלילתי   7/11/10 08:38


אם יכול הייתי (מבחינה משפטית, גרידא) לכתוב כל מה שהצטבר אצלי בארבעת החוד.ש.ים האחרונים היו השיערות של הקרחים סומרות. רמת האמון בין הא/נשים הבולטים במוסדות הקולנועיים בארץ שואפת ל”אפס” בהתנהגות - ורק הם יודעים למה.
האמת נחשפת ותיחשף לאט אבל בטוח, זהו טבעה - לבצבץ.וזהו המזל הטוב.
כתוב תגובה ל- במאי תעודי/עלילתי
2
שתי הצעות דחופות וקצרות
  מנחם גולן   27/10/10 12:32



הפתרון המיידי לבעיית תעשיית הקולנוע הישראלית הוא לפטר את הלא יוצלחים שעומדים בראש הקרנות ולהחליפם בצעירים מוכשרים.

שיטת הלקטורים צריכה לעוף מהעולם - יש ללמוד את השיטה הקנדית.


מנחם גולן
כתוב תגובה ל- מנחם גולן
הבטחות מבטיחות, מילה של גולן
  ברונסון, צ'ארלס   27/10/10 15:55



מהי השיטה הקנדית עליה ממליץ חתן פרס ישראל לקולנוע המפיק והבמאי מנחם גולן?!

news1.co.il

כדאי לעקוב - צפויות התפתחויות שאמורות להיות מרעישות.

news1.co.il
כתוב תגובה ל- ברונסון, צ'ארלס
ברונסון ידידי, שלום!
  מנחם גולן   27/10/10 22:18



השיטה הקנדית פועלת כדלהלן
1 בלי לקטורים ובלי "בלבול ביצים".
2 במאי קנדי בעל אזרחות קנדית שמגיש פרויקט לזכותו שתי נקודות, לצלם שלו (שהוא בעל אזרחות קנדית) זכות גם כן לשתי נקודות, הסאונדמן (בעל אזרחות קנדית) מקבל נקודה אחת,
מלחין קנדי מקבל שתי נקודות, שחקן ראשי קנדי מקבל שתי נקודות, שחקן משנה קנדי מקבל נקודה אחת וכו.... והיה והפרויקט אוסף שנים עשר מתוך עשרים וארבע נקודות אפשריות מקבל הסרט תואר של לאומיות קנדית ואז הוא זכאי לכל ההטבות הקיימות כגון: תמיכת הממשלה, התחייבות הטלוויזיה לרכישת הסרט אחרי הצגתו ועוד ועוד.
במקרה של ריבוי פרויקטים שזוכים לקבל את התואר "סרט קנדי" נוצר תור עם הגבלה מיספרית כל שנה.

(כל מדינה והגודל הספציפי שלה - אפשר ללמוד מהם משהו, זה בטוח).


ברכות
מנחם גולן
כתוב תגובה ל- מנחם גולן
דברים שניתן לתקן בקלות יחסית
  שאול דישי   28/10/10 05:13
לצערי, במבט ראשוני השיטה הקנדית אינה כל כך ישימה למצב הישראלי. מה שכן - א/נשים שחושבים כי ייטב לפרויקט שלהם ולהם אם הלקטורים והמנהלים יתעסקו איתם בהתחלה בעילום שם - מוטב שיעשו זאת. כשהם יהיו מצויידים בחוות דעת חיוביות של לקטורים שכלל לא ידעו מי הם - יהיה משקל חשוב לחוות דעת אלה, ועליהן יש לתת לפרויקט ניקוד "שמפלה" לטובה.
עילום השם/גילוי השם מעצבן כמה מידידי המקצועיים הטובים - ויש לפיכך, להסיר מפניהם אבן נגף זו.
מצד נוסף - אם קרן לא יכולה או לא רוצה מסיבות אובייקטיביות לעבוד עם אדם כמפיק (בגלל אי היותה מרוצה בעבר מהקשר הכלכלי עם פרויקט שלו) היא יכולה אחרי בדיקת התסריט והיותו ראוי - להתנות את המשך הקשר החיובי איתו בכך שהוא יבוא עם חברת הפקה ש"כן" מקובלת עליה מן הבחינה הציבורית והכלכלית.

(וכל זה, בינתיים, על קצה המזלג של הקלשון.)
כתוב תגובה ל- שאול דישי
אם זה לא ישים - כדאי לנמק, לא?
  נומרו דוס   28/10/10 09:13
כתוב תגובה ל- נומרו דוס
או.קיי. - אם היא כן ישימה
  ברונסון, צ'ארלס   28/10/10 09:52
הבה ניישם אותה.

צריך להבין אותה יותר - ולראות איך היא מתאימה או לא מתאימה למצב הישראלי.

לגבי ה"עילום שם" - אני סבור שמחוללי השינוי ל"גילוי שם" מתפארים בכך שהם (כאילו) ביטלו את חוסר השוויון שהיה נפוץ עת היתה מודלפת ללקטור (סלקטור) זהותו של הכותב/במאי עם ההעדפה המתקנת (כלומר, פרוטקציה.)

כאן המקום להזכיר: הכסף הציבורי המיוחד לעשיית סרטים אינו שייך לפקידים שהם שליח ציבור שתקופת כהונתם - כמו זו של הרמטכ"ל ונשיא ארה"ב - חייבת להיות קצובה בזמן. כלומר: יש לה התחלה, יש לה אמצע, ויש לה סוף קבוע מראש.

את זה לא קשה ליישם, זה פשוט מתבקש.
כתוב תגובה ל- ברונסון, צ'ארלס
ניתן לבדוק היתכנות ה"קנדית"?
  אמא של נומרו דוס   28/10/10 19:52
הבן שלי מאד מנדנד לי עם הבלוג הזה ומכריח אותי לקרוא את ההתלבטויות שלכם לגבי השאלה אם השיטה "הקנדית" כן ישימה או לא ישימה ואם יש אפשרות שאגסים יהיו תפוחים או להפך אני כבר מתבלבלת: מצ'רלס ("גבר-גבר")ברונסון הייתי מצפה, בתור אשה, רעיה אם-בישראל ומעריצה מאוהבת של הברונסון, לקצת יותר החלטיות: כנראה שהרבה יותר קל לו לחסלן קורבנות נטולי תוחלת חיים סינמטית מאשר לקבל החלטה פשוטה אך פעוטה מעין זו. ואני שאולת ומקשה: איפה הבעיה? הרי אם תיושם השיטה הקנדית אז כל הבעיות האחרות נפתרו באבחה מנצחת בודדה כי הכח האומניפוטנטי של מקבל-ההחלטה - למי לחלק כסף למי לאו – תהא מתאיינת לה מן העולם!!! למה אתם מחכים? מה, אתם/ן בחורות? (נומרו אוהב לגיד כוסיות אבל אני לא מתלהבת מזה) אצלנו אפילו בחורות כמוני כבר היו עושות משהו יותר מעשי מדיבורים ערטילאיים. שמעתי שאצל האנגלים (באנגליה) כל מיני כאלה שבגיל שלי הוציאו יומן-שנה עם התמונות שלהן - ערומות! המלונים הביאו מיליונים! אולי תתפשטו ותעשו כזה יומן שנה? הרי אתם רגילים להפשיט כל אחת (בלי יוצא מהכלל!) בסרטים שלכם - מה הבעיה שגם אתם תתפשטו פעם בשביל מטרה רצינית? זה גם זה אומנות, לא? אני חושבת אם אתם לא עושים שום דבר ורק ממשיכים כאן פקה-פקה אני חותכת לנומרו הקטן שלי את המנוי לאינטרנט – שילך לעשות סרטים בריאליה במקום לבזבז זמן בלכתוב בוירטואליה.
כתוב תגובה ל- אמא של נומרו דוס
מנחם ו"ברונסון", ידידיי,
  במאי ומפיק ידוע   28/10/10 18:03



לא נראה לי ש"השיטה הקנדית" מתאימה לישראל.

השיטה הנ"ל הומצאה כדי להגן על אנשי תעשייה הקולנוע הקנדיים מפני פלישה המונית של אנשי קולנע זרים, בעיקר מארה"ב.

לא נראה לי שיש תור עולמי ליצור סרטים בכנען.

במאי ומםיק ידוע.
כתוב תגובה ל- במאי ומפיק ידוע
3
הזווית שלי כמפיק
  מפיק דינמי "תוסס"   28/10/10 19:34


שאול יקירי,

אתה פועל לפי מצפונך ואני מאד מכבד את זה.

אלא שעליך להבין, זהו תחום קשה לפרנסה וקשה להגדיר את הענף כתעשייה.

יש שניים וחצי מקורות מימון שצריך להמתין כשנה לתשובות מהם והמימון הוא רק "אולי".

והתמורה שנשארת למפיק במידה והשיג את המימון לאחר שלוש או ארבע שנים שעסק בפרויקט - לא באמת מאפשרת לנהל חברה כלכלית בצורה רווחית מינמאלית, וכך אתה מוצא עצמך מהר מאד
במצב כלכלי בעיתי.

לדעתי, אנשים דואגים היום לפרנסה יותר מאשר למלחמות צודקות.
כתוב תגובה ל- מפיק דינמי "תוסס"
4
ואני למשל ...
  א. בנימין   28/10/10 19:40

באמת לא מובן לי למה אחרי יותר מחמישה פיצ'רים - אני צריך לחכות חצי שנה לתשובות שליליות ו/או חיוביות.

הבעיה שאין למפיקים אלטרנטיבות ולכן הכל מנוון וכמעט "עלוב".

בהצלחה! - רעש יכול רק לעזור כי יותר גרוע - אין.
כתוב תגובה ל- א. בנימין
ליגה-ליגה וממה-ליגה
  רבקה נתיב   30/10/10 16:13

היה נפלא אם סרטי התעודה היו בליגה למקומות עבודה - אם יש עבודה אז שתהיה ליגה, כמה סבבה!

נכון להיום הקרנות דואגות היטב לכך שסרטי תעודה יהיו הכי- רחוק שאפשר מעבודה, פרנסה ו/או רווחה מכל סוג שהוא.

הבעיה היא בקרנות הכה מנוונות ובמנוונים שמאכלסים את כיסאות המנהלים-פונקצונרים-מקבלי ההחלטות שלהן.

יאק. להחליף - ומיד.

הכסאות כבר דבוקים שם לישבנים (רקטומים) השמנים.
כתוב תגובה ל- רבקה נתיב
5
שאול נדרש לשים עוד ב-ה-ס-ב-ר-ה
  במאי תיעודי   28/10/10 20:11

לדישי היקר,

אני קורא את הדברים ומקבל את הרושם שאתה מוליך מהלך עוצמתי, מרגש ומבורך.
עם זאת, כאשר אני נדרש לנסח בפשטות את המטרות שלך בהרמת נס המאבק, אני כושל באיתור המילים הנכונות.

אודה לך אם תנסח אותן עבורי.
כתוב תגובה ל- במאי תיעודי
שקשוקת המהפכה
  שאול דישי   29/10/10 19:51
בגלל אי-הבנות וחוסר יכולת פשוטה להבין ברצוני לחדד ולהסביר שהלוחמה שלי בשטח עירוני ממוקש - לא היתה נגד איכויותיו של הסרט המדריך למהפכה אלא נגד הכללתו בתחרות מול סרטים בדיוניים עלילתיים שאינם תיעודיים כמוהו.

הסרט של צברי וענבר יכול להיות מלבב, מרתק, מדליק, מגניב, מהפנט ומטמטם במוגנבותו (מיחקו או הוסיפו את החסר והמיותר). לא זאת הבעיה ולא זאת הסוגיה שהייתה והינה עניינם של חבריי, חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע.

הסוגיה היא: סרט גדול ככל שיהיה לא צריך לגרום לא/נשים להתנהג כעדר של מטומטמים חסרי בינה ודעת - שיסכימו שכחול הוא אדום וירוק הוא כתום. השקשוקה הייתה ונוצרה עת סרט זה שהוא תיעודי לחלוטין (ואני עומד על זה!) נחת בתחרות ודחף החוצה סרט בדיוני. על כך היתה "קול" הצעקה והזעקת השכל הישר.

גם אם צברי וענבר הם גאוני הדור - ברגמנים של ארץ כנען - עדיין זה לא אומר שאוהביהם צריכים להתנהג (בגלל הרצון שלהם) כמטומטמים חסרי יכולת אבחנה בין תיעודי לבדיוני עלילתי (סוגה קולנועית עילית המכונה גם פיצ'ר עלילתי בסגנון קהילת הוליווד שמעבר לימים).

אני לא בטוח שאי-פעם בקרוב או ברחוק יצליחו ידידיי או מתנגדיי לרדת בצורה פשוטה והוגנת לתחילת סוף דעתי.

הסרט זורם, משעשע, חביב ו... מה שלא תרצו להוסיף או לגרוע - אבל בשום פנים ואופן הוא לא צריך היה לשבת באותה סלסלה של פירות עם הדקדוק הפנימי, התגנבות יחידים, משאבי אנוש, ופעם הייתי.

המדריך למהפכה הוא אחיו התאום או אחיו הצעיר של שיטת השקשוקה ואביהם החורג של מחוברות ומחוברים; וככל שיעבור הזמן - א/נשים יודו בכך שהייתה כאן יומרה שנבעה ממגלומניה ורצון לעלות כיתה, לקפוץ מעל לפופיק, ולהתמודד בליגה של הגדולים - בעוד הזירה הנכונה של המדריך היא בליגה למקומות עבודה, בדיוק כמו שיטת השקשוקה, חיים יקרים, שתיקת הארכיון, והסרטים התיעודיים האחרים.

ויוצרי הסרט אינם אשמים בלעדיים - אשמה הנהלת האקדמיה שלא הזיזה אותם למקומם הנכון, ואשמים כל אלה שלא הבינו ואינם מבינים את שיבוש ההצבעה, שיבוש המחשבה בעקבות חוסר הרצון להתעסק בזוטות כמו עמידה בכללי תקנון התחרות של פרס האקדמיה.

מה שבטוח - שנה הבאה זה כבר לא יקרה. הפעם ידקדקו בקוצו של יוד, כי מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין.

תודה.

כתוב תגובה ל- שאול דישי
ללא שום ספק ...
  שין שין   30/10/10 15:49


מדובר בסרט תיעודי פרופר עם רצון לבלבל את הסדר הקיים בהתייחסות אליו ככזה בלבד.

בלי צל של ספק שהוא לא שייך לקטגוריה של פיצ'רים, אפילו מבלי לראותו - רק ממה ששמעתי וקראתי עד עכשיו. הם בעצמם הרי אומרים שהם תיעדו מאבק של 8 שנים. כיצד מתעדים מאבק מתמשך אם לא בכלים תיעודיים?!

כמו כן אני שמח שאתה מנהל מאבק עיקש בקשר לכך, לא צריך לפתוח בפניהם רגליים ודלתות רק בגלל גישתם המחוצפת לזולתם ולכללים של ההיכללות בתחרות.

תיכף הם יגידו שגם מחוברים ומחוברות זוהי יצירה עלילתית.
למה?! - כי זה יותר נחשב, יותר מכובד ו"יותר עדיף".

ישר כוח!
כתוב תגובה ל- שין שין
הצהרה ברונסונית בעקבות ...
  ברונסון, צ'ארלס   31/10/10 14:19


זכייתו של "הדקדוק הפנימי" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטוקיו, יפן.


חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע הצביעו כפי שהצביעו ונתנו לסרט "הדקדוק הפנימי" 12 מועמדויות - יותר מלכל סרט אחר.

אבל - דא עקא - בגלל "באג 2010" - נוכחותו של הסרט התיעודי “המדריך למהפכה” בסקציה שאינה מיועדת לו או לסרטים שכמותו, כל ההצבעות שובשו - וכך נולד העיוות הסטטיסטי שבעטיו נותר “הדקדוק הפנימי” קירח לחלוטין.

יש להלין רק על הנהלת האקדמיה שאיפשרה את "הבאג" והשיבוש הקלוקל הזה במודע.לסרט של צברי/ענבר ניתנה אפלייה מתקנת בניגוד לשכל הישר ובניגוד לתקנון השיוויוני.

והיפנים צודקים! - "הדקדוק הפנימי" הוא סרט עלילתי רגיש, מעניין ומומלץ לצפייה. באופן טבעי יותר הוא היה נכלל גם בחמישייה הסופית וגם זוכה לפחות בחלק מן הקטגוריות בהן הוא היה באמת מועמד (בשלב א' של ההצבעה).

בשנה הבאה - המצב יהיה טוב יותר, אבל השנה ברגמן הקטן אכל אותה בגדול. (למרות ואולי גם בגלל שתיקתו הרועמת והמתנשאת).

ברונסון, צ'ארלס ברונסון.
כתוב תגובה ל- ברונסון, צ'ארלס
"צטטת" בצנצנת פלסטיק
  דוקו-דוקו   2/11/10 03:25
דברים בשם כותבם:

".בדרך כלל אני מתמקד בפן הנרטיבי והאסטתי של הסרט אבל מכיוון שזהו סרט שהוא בבסיסו דוקומנטרי עם השלכות חברתיות- אידיאולוגיות שפועלות על הצופה יותר מאשר האלמנטים הקלאסיים של סרט, אני אתרכז דווקא בהן. הסרט משתייך לז'אנר הדוקו-אקטיביזם שהמייצג שהכי דומה לו בארץ הוא "שיטת השקשוקה" אשר חולק איתו דמיון רב. אמנם מטרת המחאה היא כלפי גוף ציבורי ולא כלפי אדם פרטי אבל הבירוקרטיה היא אותה בירוקרטיה, האנשים הם אותם אנשים והשחיתות היא אותה שחיתות. מבחינת רמת סיכון אישי של הבמאי, חשיפת החיים הפרטיים שלו והעמקה פנימה לרפש, שיטת השקשוקה לוקח בהליכה, הוא הרבה יותר חזק, מטלטל וקיצוני. לעומת זאת המסר של "המדריך למהפכה" הוא הרבה יותר רחב מהמאבק הספציפי שלשמו הוא נוצר. זהו האלמנט שלדעתי מבדיל אותו מ"שיטת השקשוקה" ונותן לו את הכבוד הראוי. ..."
כתוב תגובה ל- דוקו-דוקו
"שיטת הסביח" לפי מאיר שניצר
  מישמש משומש   2/11/10 08:52


"...
כשמיקי רוזנטל הציג לפני כשנתיים את סרטו "שיטת השקשוקה" דומה שאז הוא הביא לשיא את האיכויות (הטובות וגם הרעות) של עקרונות הדוקו אקטיביזם. על פניו, "המדריך למהפכה" נראה כהמשך ישיר לשיטת רוזנטל. אך בחינה חוזרת של מרכיביו העלילתיים, התיעודים והבידיונים מעלה שצברי בנה הפעם את עבודתו סביב עקרונות שיטת הסביח. נוטלים מרכיבים כאלה ואחרים שלעתים אף סותרים בטעמם זה את זה, דוחסים אותה לפיתה אחת ומועכים. קרעי הירקות עם שברי הביצה ונוזלי החומוס והטחינה יוצרים תשתית קולינרית חדשה שיש שיאמרו עליה כי היא מקורית להפליא. אחרים יטענו שמדובר בלא יותר מאשר משמש משומש."
כתוב תגובה ל- מישמש משומש
לא מסתפק ...
  כרמל מחיפה   2/11/10 09:38


אתה עושה עבודה גדולה - כבוד
עם זאת, ועברתי על כל מילה ממילותיך בענין הזה, מבחינתי, טרם נימקת את עמדתך. זה שאמרת והיגדת והפצת - לא אומר שהסברת. גם אחרים 'אמרו' - חלקם אף שלפו נימוקים לא מטומטמים לחלוטין.
אתה חזרת על הדברים - שלא ראוי ולא מתאים ולא צריך היה - ולא הבאת נימוק מנצח שיסביר לקוראים מה הקריטריונים לשיפוטך. באם מ"הרגשות" מדובר אז הן לא נחשבות נימוק משכנע.

במלוא ההערכה,

במאי מובטל למרות היותו תיעודי מנוסה ורב מעש
כתוב תגובה ל- כרמל מחיפה
המהפכה שלא הייתה
  ברונסון, צ'ארלס   4/11/10 13:22



הויכוח והדיון ששאול דישי עורר בעוז ותנופה רבתי, נוגע לנוכחותו של "המדריך למהפכה" (שעדיין לא הייתה) בקטגוריה שאיננה נוגעת או שייכת לו בפרס האקדמיה - היא עניינם של חברי האקדמיה בלבד, שכן - רק הם יכולים לנסות ולשנות את התקנון או לחיות עם הפרתו.

הדיון היה (כרגע!) רק על הכללתו של סרט תיעודי כמתחרה כשווה בין “שווים” עם סרטים בדיוניים עלילתיים.

כל השינויים הדרושים באקדמיה (אם ישנם כאלה)ייעשו רק כאשר הוועד המנהל של האקדמיה יואיל לפעול על פי התקנון הכתוב וההגינות המתבקשת מן השוויון ו"מראית העין" של התבונה הנכונה.

הכעס (המוצדק!) על צברי/ענבר בגין-בשל-בגלל הרשמותם לקטגוריה העלילתית נובע בעיקר בשל היותם מתחזים ללוחמי צדק ציבורי שרוצים לשנות והתנהלות קלוקלת וכללים ציבוריים שאינם מקויימים כיאות ברשות השידור.

אי-אפשר להילחם על ניקיון כפיים במערכת ציבורית כלשהי כשמפרים את הכללים והתקנון בגוף הוולנטרי - כמו האקדמיה - שמנסה לקיים תחרות סרטים שיוויונית, הגונה, ודמוקרטית.



כתוב תגובה ל- ברונסון, צ'ארלס
"המדריך" בלי קהל ל"מהפכה"
  שאול דישי   4/11/10 19:37



אקדים ואומר - ולא בפעם הראשונה, למי שמעיין בבלוגי(הנוקב והמשובח -!- גם לדעתם של מתנגדי השטחיים) - “המדריך למהפכה” הוא סרט תיעודי טוב, קצבי, זורם ועם רוח אנרגתית שאוחזת ויוצרת עניין.

אם הוא היה מתמודד בקטגוריה התיעודית הוא כנראה “כן” היה זוכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. מצוייד בפסלון זה על הפוסטר ובמדיה הוא יכול היה לעשות עוד קצת קולות מושכים.

למי שתהה ודמיין שהפולמוס סביב הסרט הוסיף לו באאז - יש כרגע - כשהקהל לא לגמרי ממלא את האולמות - הוכחה שלא זה מה שמשפיע על זרימת הקהל לסינמה-סיטי או לקולנוע “לב”.

סרט תיעודי - מעצם אופיו - הוא פחות פנטסטי, ולכן קשה להבין מדוע יש פליאה ש”גנב עירוני” או “הרשת החברתית” (שראיתי כמובן, את שניהם ואני ממליץ עליהם) מושכים יותר קהל.

אנשים מחפשים אשליות של שואו-ביזנס ולא סרט תיעודי באיצטלה אחרת.(בשביל זה יש להם את "כלבוטק", "המקור", "מבט שני" ו"עובדה" של אילנה דיין.

ואגב כפי שכבר ציינתי בעבר - אהבתי גם את “מחוברים” ולדעתי “המדריך” בעצמו הוא סוג מקדים של “מחובר-אב”.
כתוב תגובה ל- שאול דישי
קווים ל-ד-מותו של "המדריך"
  מפוצץ הבועות   4/11/10 20:56


עם כל הכבוד לפה ואוזן, אפילו אם ששת הצופים שראו את הסרט של צברי בסינמה סיטי יצעקו בקולי קולות “המדריך למהפכה הוא הסרט הכי טוב היסטוריה!!!” לאוזני כל מכריהם, קשה להאמין שזה היה יוצר סחף המוני לכיוון הקולנוע. “המדריך למהפכה” הוא אפילו לא סרט תל-אביבי, הוא סרט נישה ברנז’אי. פרט לאנשי קולנוע ותקשורת ישראליים (שאכן מילאו אולמות בהקרנות האקדמיה), תתקשה למצוא צופה ישראלי רגיל שיתעניין במאבקו של איזה אלמוני בשם דורון צברי נגד ג’ו בראל ורשות השידור, ואפילו לא שינה שינוי משמעותי בסופו של המאבק.

“המדריך למהפכה” הוא אכן סרט מהנה (גם אם הוא לא יצירת מופת סינמטית נדירה וייחודית), אבל כל מה שקשור בו זועק “אל תתקרבו אלי” לצופה הממוצע. ההפצה הצנועה יחסית של סרטי שני בוודאי לא מסייעת לכך. לפעמים סרטים נכשלים רק כי הקהל לא מעוניין בהם, ולא חסרות דוגמאות לסרטים ישראליים שכשלו בקופות אפילו שהופצו ע”י יונייטד קינג בהשקעה נדיבה. קשה להאמין שגם אם אדרי היה מפיץ את “המדריך למהפכה” באופן נרחב, יותר מכמה אלפים היו טורחים לקנות לו כרטיס בבית הקולנוע. עצוב, אבל זו המציאות.
כתוב תגובה ל- מפוצץ הבועות
ניסיונות החייאה - מי לא ראה?!
  אביהו מלכהוו   5/11/10 07:47



ניסיונות נואשים לפענח מדוע הקהל נוהר לסרטים עלילתיים ומדלג על סרט תיעודי בראנג'אי.

עכשיו תגידו לי אתם - איך יזכרו סרט זה?!

מה הועילו "חכמים" בתקנתם המטופשת?!

העתק והדבק:

blog.orange.co.il
כתוב תגובה ל- אביהו מלכהוו
איך קרה?! ...
  כפתורי המתנשא-גאה   1/11/10 16:35


... שהסרט העלילתי הטוב ביותר של השנה בתחרות האקדמיה - "התגנבות יחידים" - כלל לא הגיע לחמישיית הגמר?!

... איך התרחש שהיפנים נתנו את הפרס הגדול בפסטיבל טוקיו לסרט "הדקדוק הפנימי" - שחברי האקדמיה התעלמו ממנו כליל בחלוקת הפרסים?!

פשיטת רגל של האקדמיה הישראלית לקולנוע.

(כפתורי.)
כתוב תגובה ל- כפתורי המתנשא-גאה
6
העתק מכתבי לקרן הקולנוע
  מנחם גולן   29/10/10 15:08

לכבוד הנהלת קרן הקולנוע הישראלי,


ברצוני להביא לידיעתכם כי ביטלתי את הקאסטינג של כל השחקנים הישראלים וכל הטכנאים הישראלים כולל הצלם
שעמדו להשתתף ביצור הסרט החדש שלי "הקיץ האחרון בבדנהיים" במקומם אני מלהק שחקנים אנגלים וצ'כים.
כמובן הלאומיות של הסרט היא של הרפובליקה הצ'כית.
אני יודע שזה מעניין אותכם כשלג דאשתקד. כי מה לכם ולסרט הישראלי לבד מהמשכורות שאתם מקבלים מהכסף הציבורי.

אני ממליץ ששניכם תתפטרו לאור העובדה שנתתם ליצירה כמו זו של אהרון אפלפלד לחמוק לכם בין הידיים. ולעוד סרט של מנחם גולן.

מנחם גולן.
כתוב תגובה ל- מנחם גולן
למנחם שלום,
  שאול דישי   31/10/10 14:38

למנחם גולן שלום,

לדעתי, בקרנות הם "אטומי לב" ולא תוכל לשכנע אותם בדרך שכזו במיוחד אם הלקטורים לא אישרו את התסריט.

לדעתי, היו צריכים למצוא דרך להשתתף בהפקת סרטך זה בגלל שלל סיבות מוצדקות.

אין לי ספק בכך - אבל לצערי, בהכירי את פועלך העצום - אני לא אובייקטיבי.

נחכה ונראה.

שאול דישי
כתוב תגובה ל- שאול דישי
In my opinion ...
  Moni Bavel   31/10/10 15:50


כמי שמקפיד על תקינות התנהלותית ראויה (בניגוד לתקינות הפוליטית המתועבת) לא מתאים משפטך "היו צריכים למצוא דרך להשתתף בהפקת סרטך זה".
מאחר ואין בתקנון את ה"דרך" אזי לא ראוי בעיני, במלוא הצניעות הנדרשת, ל'חפש משהו' עבור 'מישהו'.
כולם שווים בפני החוק - והקרנות.
ועם כל הכבוד - ויש הרבה - גם גולן וגם דישי.
כתוב תגובה ל- Moni Bavel
7
מתי נהייה כמו במתוקנות?!
  עני בפתח-תקוה   1/11/10 17:46

בתור מי שטוען מאז ומתמיד שאנחנו לא הכי גרועים, שזו דרכו של עולם, שכך כנראה העולם עובד, ושאר נחמות פורתא, מסתבר שאני הכי טועה בעולם - וזו לא הפעם הראשונה...
כנסו לאתר ITVS האמריקאי (טוב, הרי ידוע שהאמריקאים מרובעים ומטומטמים לעומת הישראלים המאלתרים האולטימטיבים)
ואז כנס לתת-אתר המהמם ולשאר תת האתרים באתר המדהים הזה
ואולי חו"ח תחשוב כמוני:
אולי אנחנו לא הכי גרועים אבל האמריקאים האלה הם נוהגים בבני אדם, כמה מפתיע, כאילו הם בני אדם.
לא עניים בפתח, לא עושקי ציבור, לא מתעלקי תרבות - אלא בני אדם.
אין אף קרן אחת ביישות הציונית שאפילו מתקרבת ת"ק פרסה לאתר של "האמריקאים המטומטמים" האלה.
כמה שזה מביך להיות מקיש על דלתות הקרנות הילידיות באיה"ק. בא לי לבכות.
ולא מדובר בכסף - מדובר באתר אינפורמטיבי שאפילו מספר למגישי הבקשות למענקים
מה עליהם לעשות על מנת לזכות במירב הנקודות...

כמה שבעקבות הגילויים האלה אני מדוכא היום - זה מה שהייתי עוד צריך, אללי ובשמחות.

מאת:
עני בפתח (-תקווה).
כתוב תגובה ל- עני בפתח-תקוה
8
מי עשה את סדרת מקס הלוחם
  אלי(עקיבא) אינגר   5/11/10 11:47
מי עשה את סדרת מקס הלוחם בדרכים ??? אולי מנחם היה שותף בעשיה... כי נראה שיש מצב ששאול ומנחם יחברו ויעשו סרט עלילתי או דקומנטרי על המלחמה באקדמיה ...סרט צודק סרט משמעותי ומקורי ולדעתי המלומדת יזכה בפרס האקדמיה בשנה הקרובה ובמימון מלא של הגוף הבלתי אמין והלא הוגן הזה
כתוב תגובה ל- אלי(עקיבא) אינגר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
מדריך עסקים – T.co.il
מוצרים חדשים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il