s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה מממנת סטודנט פי 4 לפחות מאברך כולל
מאת: יצחק שטיינר  |  08/11/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גם חשבון צריך לדעת לעשות
  אחד שלמד   9/11/10 00:32
תקציב האוניברסיטאות אינו מגיע לסטודנטים, אלא כתמיכה במחקרים, ציוד מעבדות, תקנים של עוזרי מחקר ועוד. חלוקת התקציב לפי מספר הסטודנטים היא דמגוגיה מגוחכת ומטעה.
כתוב תגובה ל- אחד שלמד
אם כך שהאברכים ילכו לאוניברסיט
  מי מונע מהם?   9/11/10 19:45
אה? איך הרעיון? רוצים תקציבים כמו הסטודנטים? תצטרפו לסטודנטים באוניברסיטאות.

מעניין איך יגיבו ראשי הישיבות.
כתוב תגובה ל- מי מונע מהם?
2
גם בכולל
  כולל   9/11/10 01:00
גם בכולל לא האברך מקבל תקציב אלה בכולל שמחלק את הכספים כראות עיניו
כתוב תגובה ל- כולל
3
ברור שזה לא הכסף=זו האנטישמיות
  קורןנאוה טבריה   9/11/10 08:00
של מיעוט שמאלני קיצוני שכמותו לא קיים בשום עם!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
לא נמאס לך להגיד על כל דבר
  הרצל   9/11/10 09:34
שמאל קיצוני ואנטישמי , את עושה צחוק מעצמך , זה מיותר ולא מתאים .
לא כל מי שבמחלוקת הוא אנטישמי ושמאל קיצוני

את עושה בושה לימין - זה לא ימין שצריך כרגעא , מתלהם וכיו'

אצלנו ימין לאומי אבל מה לעשות לא אוהבים את הפרזיטיות של החרדים ולא משנה כמה תצעקי אנטישמיות .
כתוב תגובה ל- הרצל
מזמן תגובותיה אינן רלוונטיות
  אחד העם   10/11/10 01:15
מפליא אותי שטרחת להגיב לה, כנראה אינך קורא קבוע כאן... תמיד אותה תגובה, אותה שנאה, אותה התלהמות. למדנו להתעלם.
כתוב תגובה ל- אחד העם
4
תגובה ל-1
  שנה ג' - טכניון,   9/11/10 08:27
ומה שכתבת גורם לכך שתקציב האוניברסיטאות יפחת? עדיין - לפחות לפי המתואר בכתבה (שאני לא מבין בו, ולכן אני לא מביע דעה אישית - אבל כן מנסה להיות פתוח לדעות אחרות), "אברכי הכולל" שטענו שהם מקבלים מלגות מעבר למה שאנו מסוגלים להגיע, כנראה בכל זאת מקבלים הרבה מאד פחות, אז לפחות לפני שאטען נגדם, אולי אצטרך לבדוק בעצמי (והאמת שלא נראה לי שאעשה זאת, אבל זה לפחות יהיה הוגן מצידי).
כתוב תגובה ל- שנה ג' - טכניון,
5
האוניברסיטאות ולא הסטודנטים
  הצגה מעוותת   9/11/10 08:47
התקציב הולך לאוניברסיטאות ,אחזקת הסגל המינהלי והאקדמי
בתנאים מעולים,צריך להסתכל בדו"ח הממונה על השכר,כל זה אינו קשור לסטודנט הממוצע,ששרת בצבא,עובד קשה גם ללמוד וגם מנסה להחזיק עצמו.
איפה כל הניתמכים האחרים ? לכן ההצגה כאן מגמתית
כתוב תגובה ל- הצגה מעוותת
6
דמגוגיה בגרוש
  אחיתופל   9/11/10 09:13
אין ספק שבסטטיסטיקה ניתן להוכיח הכל. מה שהכותב שוכח לציין: 1. סטודנטים בד"כ שרתו 3 שנים בצבא ומשרתים במילואים. 2. סטודנטים משלמים שכר לימוד. 3. סטודטים לומדים זמן קצוב, בד"כ 3 שנים לתואר ראשון, שנתיים לתואר שני. 4. סטודטים בד"כ לומדים מקצוע אשר ישרת את הציבור כולל החרדי, מהנדסים, רופאים, רואי חשבון , עורכי דין. הכותב מתעלם מה יקרה אם בעתיד כולם יהיו אברכים? לכן כל הכתבה היא זריית חול בעיניים.
כתוב תגובה ל- אחיתופל
דבר נוסף חשוב
  יוסי.כ.   28/11/23 21:48
דבר מאוד חשוב כדי שיהיה כסף לחלק לסטודנט ולבעברך צריך שמישהו ישלם למדינה, רוב הכנסות המדינה הן ממס הכנסה, מס חברות, מע''מ הסטודנט אחרי 3-4 שנים של לימודים עובד 50 שנה ומשלם אלפי שקלים כל חודש למדינה האברך לומד כל החיים, וצריך שאחרים יממנו את הקיצבה שלו....
כתוב תגובה ל- יוסי.כ.
7
עיתונאות קלוקלת - מאמר דמגוגי
  אחד העם   9/11/10 09:15
מאמר זה הינו דוגמה קלסית לדמגוגיה: הצפה בנתונים, שלא ברור אם משקפים את כל האמת, ומניפולציה על המספרים כדי לשרת מסקנה רצויה.

המאמר לא מפריד בין תקציב המחקר לבין תקציב ההוראה באוניברסיטאות, ולמיטב ידיעתי תקציב המחקר הינו העיקר.

סטודנט נמצא באוניברסיטה שנים ספורות, בעוד שאברך זה לשנים רבות מאד.
סטודנט גם משלם שכר לימוד, כמדומני מעל 8,000 ש"ח לשנה לתואר ראשון והרבה יותר לתואר שני.

סטודנט נבחן כל הזמן, כך שברור שהשקעת המדינה הינה אכן ברת תועלת. אברך אינו נבחן כלל, ואפילו נוכחותו אינה ברורה. המדינה מסבסדת אלפי תלמידי חכמים, אך בצידם גם אלפי חסרי יכולת לימודית וחסרי רצון, הכלואים בתוך השיטה והמערכת החרדית.

אברך נהנה מכספים נוספים הנובעים מסעיפים רבים במשרדי ממשלה שונים, החל ממעונות ופנימיות בתקציב משרדי החינוך והרווחה וכלה בהנחה של 80% בארנונה עירונית.
ועל מערכת ההונאות השיטתית של חלק מהישיבות והכוללים נדבר פעם אחרת...
כתוב תגובה ל- אחד העם
8
הטעיית הקוראים
  פ.ר.   9/11/10 09:25
האם הכותב שאל את עצמו מדוע המדינה מממנת את הסטודנטים? יש לך תשובה פשוטה (אגב תשובה זהה לכך שהמדינה משלמת מענקי לידה...) המדינה חושבת כי הסטודנט כאשר יסיים את לימודיו יחזיר את ההשקעה בו בריבית דריבית. דרך תשלומי מיסים שונים (הכנסה, צריכה וכד') מכיון שהצדינה עזרה לו לקבל כלי שיוכל להשתכר באמצעותו. (מקצוע) כעת יסביר לי הכותב אם המקרה של האברכים דומה למקרה הסטודנט. איני נכנס כאן כלל,האם אלו המספרים הנכונים האם החזקת חלק מהפרזיטים באוניבסיטאות צריכה להיות חלק מהחישוב.
כתוב תגובה ל- פ.ר.
9
קשקוש מקושקש...
  מטאטא   9/11/10 09:44
תקציב האוניברסיטה מכיל אינספור פראמטרים, כמו לדגומה מחקר. רוב הכסף כלל לא הולך לסטודנטים. מעבר לזה, סטוודנט לומד בממוצע בין שלוש לארבע שנים. כמה שנים לומדים בישיבות? 20 שנה 30?. והכי חשוב: האוניברסיטה ברובה מקדמת את המדע התעשיה והכלכלה במדינה. כלומר מדובר בהשקעה משתלמת החוזרת בגדול למדינה. איך בדיוק מקדמים בישיבות את כלכלת המדינה? הקיצר מאמר מיותר....
כתוב תגובה ל- מטאטא
10
תגובה
  צנחן   9/11/10 13:06
רבותיי המגיבים.כנראה שרובינו כל כך נעולים וסגורים מחמת מסע השיסוי שעבר עלינו שאין ליבנו וראשנו אפילו מנסים להבין את הכתבה והכותב אלא מייד מחפשים פרצות בדבריו.אך האמת-מה לעשות-היא פשוטה בהירה ונהירה.עדיין הנתונים שהובאו כאן צנועים מפני שמסתבר שהאמת עוד יותר קשה וגרועה וסטודנט למדעי הרוח מתוקצב בלפחות פי חמש יותר מאברך ישיבה.מסתבר שאברך הוא עני יותר מבחירה ומקבל סיוע קטן מאוד יחסית לתרומתו לכלכלה ולמיסים.רבותיי הייתם נתונים למסע שיסוי מתוזמר ומתוכנן ורובכם לא עמדתם בו ולכן אל תאשימו את האזרח האוקראיני הבור או את האזרח הממוצע באמריקה.המניפולציות כנראה פועלות על כולנו.אם הייתה בכם נפש נכונה ורגישה הייתם מבינים את העניין ומפתחים איזה שהוא סוג של עמידות כי הרי המחלה סופה שתכריע את כל הגוף ,על כל תאיו הטובים והחולים גם יחד. מנגנון האוניברסיטאות אין לו אח ורע לשנינה .ישנם אלפי משרות מתוקצבות ומיותרות.יש מאות קורסים משניים ואיזוטריים אשר כל אחד כזה משמעו סגל ענק מסביבו שנהנה ....נכון .מתקציב ההשכלה הגבוה.מאותו כסף המיועד לסטודנט.בישיבות ובכוללים העניין הזה נשמר ברמה סגפנית כמעט.מעט מורים.מעט אנשי מנהל.יותר זמן ואהבה ללימודים.לשינון וללמידה.אני מפנה אתכם רבותיי לאתר ובו כתבה באותו נושא.אתר "חלמיש" מחברון.ראו שם טבלאות ומסמכים רשמיים של מדינת ישראל המראים בבירור את התפלגות ההוצאות לחינוך בישראל בכללו ובפרט למדעי הרוח.עכשיו אם הקורא הסביר סגור ונעול בדיעות אוטו-אנטישמיות,שנאת השונה ואמונתו,שנאת חרדים בכללה הרי שלא יעזור כלום.הדאטה לא תיקלט בקומפיוטר.הוא יקיא אותה מעצמו וזו כבר בעיית חומרה קשה.אבל אם הלב נכון ללמוד ולהיפתח.נכון לראות ולהישתנות כל אחד ואחד מאיתנו ילמד נתונים חדשים ומפתיעים לגמרי.מי שמשנן בוקר וערב אמירות קשות כגון:" טפילים,פראזיטים,"סופו שבהבמשך הדרך ישנן:"מעבירי מחלות שיילוקים" ואם יתמיד בכך בחריצות יבקש לפגוע פיזית בעצם מעצמינו בבשר מבשרינו. הנה כתובת האתר: associationchalamish.022.co.il לעיונכם. בבניין ירושלים ננוחם.
כתוב תגובה ל- צנחן
11
סובסידיה לנצרך או למצרך
  איש עצוב   9/11/10 21:24
יש להבדיל הבדל ברור בין תשלום לסטודנטים ובין תשלום למוסדות. זה שהמוסדות ממונים באופן שערורייתי זו בעיה אחרת, בעיה פוליטית, כי השלטון משתיק את האקדמיה - לדעתי בכל העולם, באמצעות שטרות שדוחפים להם לפה, כמו סוכר לפילים בקרקס, אחרת הם משתוללים. בעיית המימון לסטודנטים ומשרתי שירות לאומי חייבת להיפטר בדרך אחרת, באמצעות קרן שתצטבר בעת שירותם הצבאי על בסיס תשלום של שכר מינימום במשק + תוספות משמעותיות על פי אופי השרות והאינטנסיביות שלו, ואשר ניתן יהיה לממשה לאחר השחרור 33% לצרכי בריאות, 34% לצרכי השכלה ו 33% לצרכי דיור. פשוט לדעתי.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
12
החרדים משלמים 10% מהמיסים?
  אלטע קאקער   9/11/10 23:24
הנה הדוגמא לזה שלימודי יהדות אינם מבטיחים השכלה. הטענה שהחרדים הם 10% מהאוכלוסיה ולכן גם משלמים 10% מכלל המיסים היא מופרכת. תחולת העוני במגזר החרדי היא גבוהה יותר ולכן המיסוי העקיף והישיר שהם משלמים למדינה נמוך בהרבה מהאחוז שלהם באוכלוסיה. משפחה עם מפרנסת יחידה במשרה חלקית לא משלמת מיסוי ישיר כמו משפחה עם שני מפרנסים. יתר על כן, גם מיסוי עקיף משפחה שכזו לא משלמת יותר כי כוח הקנייה הוא נמוך יותר. את האגדות והסיפורים על איך שהחרדים מממנים את המדינה תשמור לאלו שיאמינו לכל מילה שיוצאת לך מהפה.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
13
ה"מלגות" מחולקות בתמורה לעבודה
  סטודנטית   11/11/10 18:04
כשהתחלתי לקרוא את בכתבה חשבתי שאולי אני טועה ואכן הסטודנטים מקבלים יותר, אבל אז המשכתי לקרוא ואיתי כל מיני "מלגות" שאני השתתפתי בהם וזה לא ממש מלגה אלא עבודה בלי תנאים סוציאלים. חונכות של פר"ח זו עבודה לכל דבר, אתה משקיע שעות, נוסע, עושה פעילויות לילד שאתה לא מכיר בשביל לעזור לו להשתלב, לימודית וחברתית, לעיתים זה קבוצה של ילדים או בני נוער עם מוגבלויות. אתה מחויב לזמן. אם אתה מפסיק באמצע, אתה לא מקבל אפילו שקל על כל העבודה הקשה. זה לא רק פרח אלא המון קרנות אחרות שמצוינות בכתבה, אז זה לא ממש מלגה, אני מרגישה שהכתבה הזו מרמה את הציבור
כתוב תגובה ל- סטודנטית
14
בכלל לא נכון
  אויש נו   24/11/10 00:49
אולי בתקופת הלימוד, המדינה משקיעה יותר על סטודנטים, אך זהו מצב זמני בלבד, שכן בתום לימודיו ילך הסטודנט לעבוד, ותוך 2-3 שנים יחזיר את ההשקעה במלואה למדינה, ולאחר מכן המדינה "תרוויח" מהסטודנט כסף... לעומת זאת, תלמיד ישיבה מקבל הרבה פחות, אך סכום זה יקבל לתקופה ארוכה מאוד, וסביר להניח שהמדינה לא תראה את הכסף בחזרה. בין אם יהיה מוהל, ובין אם יהיה סופר סתם, או רב מחתן, רוב המקצועות האלו ללא חשבונית DONE
כתוב תגובה ל- אויש נו
15
מדינה
  רענן100   8/05/19 23:19
התקציב לא מגיע לכיס הסטודנט,אלא למוסד הלימוד. בזכות אותו תקציב מקבלים הסטודנטים את הידע וההכשרה שמאפשרים להם לעבוד במקצועות שמחייבים השכלה גבוהה ולתרום המון למשק ( ואחר כך גם לשלם מיסים שיממנו את האברכים ).
כתוב תגובה ל- רענן100
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il