s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
דרור גרין
דרור גרין
יש קסם במה שלכאורה נראה כצירוף של מקרה וכוונה מודעת    אינני יודע אם פנחס שדה היה מודע למעגליות שיצר בציור שנוצר מתוך כתם מקרי ובשיר שנבע מתוך הציור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחקיר News1: כך חוקרים את שריפת הרכבת
מאת: עידן יוסף  |  10/01/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מדוע שר התחבורה לא מתפטר?
  jackob   10/01/11 13:57
מדוע דורשים את זה רק
מאלי ישי?
כתוב תגובה ל- jackob
שרפת האוטובוס: אהובה תומר אשמה
  מרתה בארטה   10/01/11 15:57
כשם שאהובה תומר ז"ל אשמה בשריפת האטובוס בשריפת הכרמל, כך אשם מנכ"ל הרכבת (שאינני יודע את שמו) בשריפה ברכבת. לא על כל תקלה במדינת ישראל צריך לדרוש מיד את התפטרות מזכיר האו"ם, מר באן קי מון.
כתוב תגובה ל- מרתה בארטה
2
הנסיעה אל.מירושלים בקו העות'מנ
  יהוה   10/01/11 14:39
הורסת את גיחון הרכבות. לכן, רק קרונועי IC3 מופעלים על הקו הפתלתל לירושלים, והתוצאה היא שבירת צירים ונזק לגיחון. מכאן לשריפה הדרך קצרה.
כתוב תגובה ל- יהוה
תסביר איך שבירת ציר גורמת שרפה
  טכנאי זקן   10/01/11 16:43
בחיים שלי פירקתי לא מנוע אחד ולא שניים. אתה מוכן להסביר לי איך שבירת ציר של קרון ברכבת גורמת לשריפה במנוע? אשמח על תשובתך בהקדם...
כתוב תגובה ל- טכנאי זקן
ידוע לי שהנסיעה אל ומירושלים
  יהוה   10/01/11 22:49
גורמת סדקים בגיחון. ייתכן כי גם צינור המוביל שמן או דלק נסדק, ואז יש לך נזילה. ניצוץ קטן אחד והכל בוער. משום מה קרונועים ה-IC# הם היחידים שמורשים לנוע בקטע בין בית שמש לירושלים. לא דגמי הרכבות האחרים, כגון הדו-קמתיים, החדשה וכו'. כשנוסעים ברכבת לירושלים, כל כמה שניות מרגישים חבטה חזקה, וזו כנראה סיבת הנזק ותוצאותיו.
כתוב תגובה ל- יהוה
שבירת קרדן-שריפה
  יוסף ק   12/01/11 10:12
מנועי הקרונועים יושבים מתחת לקרונות. ההינע מועבר לגלגלים ע"י קרדן שעובר בסמוך למיכל הדלק. אם הקרדן נשבר, הוא מכה במיכל ויכול לגרום לסדק/שבר שיגרום לדלק לדלוף. גיצים מחיכוך הקרדן במיכל או חום ממקור אחר (אגזוז, חיכוך גלגלים במסילה וכד') יכולים להצית את הדלק. יש גובלים האמורים למנוע מהקרדן להכות במיכל, אבל תלוי מה צורת השבר שנוצר.
כתוב תגובה ל- יוסף ק
3
מדוע חקי הראל לא מפוטר
  יקי1234   10/01/11 14:40
ההחלטה לגרוט את הקרונות הישנים ללא גיבויי חייבת להחקר הנזק הנגרם למשק כתוצאה מהחלטה זו הינו עצום ומתבטא בעשרות אלפי נוסעים מדי יום מי ישלם על הביזיון
כתוב תגובה ל- יקי1234
כל מה שקשור בכץ שווה לת...
  שכן   10/01/11 21:00
משום שמי שצריך לפטרו לא יותר טוב ממנו,כל הוועדה הזו שווה בדיוק כמו השר שמינה אותה, אז מה מתפלאים על שהיא בקושי עושה משהוא,
כתוב תגובה ל- שכן
מנכ"ל והנהלה לא יעילים
  מרדכי מחיפה   11/01/11 09:48
כל מה שקןרה ברכבת איננו מקרי, זו תוצאה של הנהלה חסרת יכולות,ובעלי תפקידים חסרי כשורים ושממונים מטעם ומקורבים,האם מי שהוא חושב שכך ניתן לנהל שרות חיוני כמו רכבת,וכךזה נראה.
כתוב תגובה ל- מרדכי מחיפה
4
מדינה של טייחים
  יעקובה   10/01/11 15:26
כתוב תגובה ל- יעקובה
5
השופטים קבעו נורמות טיפשיות
  פרצלה   10/01/11 15:37
כבר יכול היה להיות כאן סדר מופתי
אלמלא היו אצלנו שופטים טיפשים שאיפשרו לגופים
לחקור את עצמם, לשפוט את עצמם, בטריבונלים פנימיים כך נהגו ונוהגים השופטים להעניש בהוצאות עתק את הפונים אליהם המראים הפקרות ודורשים סדר...שהראו כיצד מנוצלות ההחלטות שלא להתערב בהפקרות שהוצגה על שולחנם.
"גוף יודע טוב מאחרים כיצד להתנהל ולכן לא יחליף בית המשפט שיקול דעת האחראיםבגוף..."
בהתלהמות "מבריקה" זו הבטיחו שופטים רפי דעת
שגוף תאגיד וגו' לא יבוקר אפקטיבית,
ומבקריו כי ידרשו סדר, עוד ישלמו על כך ביוקר...,
כך איבדו אין ספור אנשים את עולמם,
ואין להתפלא שהגענו למתואר במאמר -
זו אמנם המציאות המדאיגה.

כתוב תגובה ל- פרצלה
6
זו הנורמה שרצוייה ונוחה למנהלי
  משפטן   10/01/11 15:48
הכותרת העלה תמיהה על רשלנות בדיקת אירוע תאונת הרכבת.
האם זה חדש? האם זה שונה מכלל הארועים הכושלים שנחקרו.
האמת טמונה בשיטה.
לא רק בשיטות הבקרה. אלא בשיטת ניהול מערכות המדינה.
הרי מנהלי הרכבת אינם ראויים. מדובר בקליקה של קרובים ומקורבים.
אז מי אמור לבקר את הרכבת?
מ' מבקר המדינה, היועץ המשפטי ולבסוף בתי המשפט.
איך ממנים למערכות אלה בעלי תפקידים?
כן כמו במ' ראש הממשלה וברשות המיסים.

כמו בקופות החולים.....
אז מדוע אם כן השיטה מנציחה עצמה?
כי, יש רבים מידי בהנהלת המדינה ורשיותיה שמונו כמו ברכבת ומתנהלים באותה שיטה.
שמור ושתוק בענייני ואני לא אפצא פי לגביך....כן, זו השיטה שנבחנה בוועדות חקירה את משק המים, אחר את ח"כ הנגבי וקודם את ראש הממשלה שרון ובניו.
מתי זה נעצר? רק כש... מישהו מהממונים ובעלי הכוח "משתין מהמקפצה" וצלם מיקרי מצלם ומפיץ את התמונות.
כתוב תגובה ל- משפטן
7
הרכבת ושברה
  shemeshavi   10/01/11 21:23
מי תמה עוד להתנהלות הגוף האנכרוניסטי,הנפוטיסטי וחסר היכולות והכישורים שלרוע מזלנו ניתנו בידיו כספים וסמכויות בשם הפופוליסטי-הרכבת-הגורם לראש ממשלתנו,לשרינו ,לחברי הכנסת וארגוני הסביבה השונים להזיל ריר ולאבד השפיות למקרא שמו.
כולם שוכחים שהרכבת יעודה להסעת המונים בין מטרופולינים.
הסבתה לרכבת קלה בתחום תל אביב והמרכז-שם כל 2-3 קמ נכנסת ויוצאת מתחנה ופועלת כרכבת קלה לכל דבר ועינין-מורידה ערכיותה ותפעולה.
הערכות מסילתית לערים קקיונית שלא מצדיקות יותר מקטר ושני קרונות פעמיים או שלש ביום תוך הוצאות עתק ישירות,השתעבדות לאחזקה ותפעול שוטפים,הפקעות ופיצויים ומפגעים סביבתיים-עדין לא נקלטה כשרלטנות וספינאות לשמה.
אי הבקרה על המוסד הרעוע הזה-מובילה לתופעות כמו שזכינו להן בשדרוג הקו הקיים לירושלים,הרכבת המהירה לירושלים,ההתנהלות באיזור עכו שם הסיטו הקו הקיים בנו גשר ומיד עם השלמתו פרקו והגביהו אותו ועדין הקו במקומו הזמני המקורי ועוד ועוד.
מה הפלא שעובדי הרכבת נמצאים בשמוש בסמים,בשתיה חריפה,באי ביצוע פעילות אחזקה ובקיצור-בכאוס מוחלט.
למה שלא יהיו תאונות,שריפות,שבר ושאר מרעין בישין?
כתוב תגובה ל- shemeshavi
8
יש עם מי לחקור
  יוסף ק   10/01/11 23:02
ישנם יוצאי רכבת ישראל בעלי נסיון וחלקם נשאו בתפקידים בכירים ביותר היכולים להוות בסיס לצוות חקירה בלתי תלוי. מטבע הדברים הם מכירים מקרוב את כל ה"שטיקים". שר התחבורה ומנכ"ל המשרד, אל תהססו!!!
כתוב תגובה ל- יוסף ק
9
עוד "מומחה"מטעם עצמו
  מאיר קנדלר   10/01/11 23:03
לקרוא את הכתבה של מר יוסף ולבכות - כולם עושים עליהום על הרכבת ועוד אחד מצטרף. זה נוח לחבוט ברכבת זה נוח לחבוט באגד זה בכלל נוח לחבוט בדינוזאורים ... אבל אם דינוזאור כמו רכבת מבין שיש בעיה והוא מבקש לחקור אותה לעומק ומסתייע בגוף שמאחוריו יותר מ- 10000 חקירות נזק בתחומים שונים; גוף שמשמש כמעבדה הרשמית של משרד התחבורה בחקירת כל תאונות הטיס במדינת ישראל במהלך 20 השנים האחרונות ( ראה גם ifaisrael.com - אז אולי מצביע הדבר על התייחסות רצינית ומקצועית?! היכן בטכניון הנכבד קיימת מעבדה או אישיות שיש מאחוריה 10 חקירות נזק , לא 10000? אנו גאים לסייע לרכבת בחקירותיה והממצאים עד כה מאלפים ומלמדים כי לעיתים גם ספקי ציוד כמו רכבת טועים ושוגים ולא תמיד אלו המשתמשים (קרי, רכבת ישראל).... ממצאינו יפורטו בהמשך.
כתוב תגובה ל- מאיר קנדלר
כן מומחים ולא רק מטעם עצמם
  יוסף ק   11/01/11 00:03
אתה רואה ממש בקטן ולא מבין מה זאת בדיקה מערכתית. כשל בא בד"כ משרשרת של נסיבות. המעבדה כבודה במקומו מונח, ותוצאותיה נחוצות, אבל היא רק חלק קטן בסיפור. הסבר לכשל הטכני הוא רק נתון אחד מתוך מכלול דברים שועדת בדיקה צריכה כדי להבין לא רק מה קרה טכנית אלא גם מדוע קרה ובכלל זה:עדכניות נוהלים, עמידה בנוהלים, מילוי הוראות יצרן, הדרכות ורענונים לעובדים, הגדרות אחריות ברורות, מערך הבטחת איכות, לימוד מלקחי אחרים וכד'. צריך להבין מה זאת רכבת בראייה מערכתית ולא רק למה הקרדן נשבר מבחינה טכנית.
כתוב תגובה ל- יוסף ק
הרכבת שילמה לך גם שתטקבק?
  מנחם ב.   11/01/11 00:42
מאיר,
צודק המגיב יוסף ק. שכתב לך - אתה רואה ממש בקטן ולא מבין מה זאת בדיקה מערכתית.

כאשר אתה תמצא כשל התעייפות למשל, אין לך מושג איך עובדת דינמקה של רכבת ומה ההבדל בין קרונוע, לקרונות גרורי קטר, וקרונות PP, שלא לדבר על רכבות משא. מה לעשות, אתה מהנדס אוירונאוטיקה (כך לפי האתר שלך ולא מהנדס רכבות). אינך מכיר/יודע אחזקה רכבתית מהי ואו/טכנולוגיות ייצור של רכבת.
כשתמצא כשל כלשהו אתה לא יודע מה הסיבה שגרמה לכשל - ייצור החלק או אחזקה לקויה או תפעול לא נכון של הנהג או בעיה שהגיעה מהמסילה, או העמסת הקרונוע בכמות נוסעים מעבר למותר כמעט בכל יום.
האם יש לך מושג בטכנולוגיה של בניית רכבות?
תמוה איך נבחרת לחקור את האירוע ללא מכרז?
האם אתה חושב שיצרן הציוד הוא רשלן?!
כתבת שאתה מסייע לרכבת, "מסייע" עאללק. נשמע כאילו אתה עושה את זה בהתנדבות? אתה מקבל כסף והרבה כסף עבור ה"סיוע" כדבריך.

מה יקרה אם תגלה שהכשל נובע מאחזקה לקויה?! -לא לא, אין סיכוי, זה שמשלם לך הוא גם זה שמתחזק את הרכבת.
כתוב תגובה ל- מנחם ב.
10
מתאים.מזכיר סיפור תקן איזו.
  בר דרור דוד   10/01/11 23:09
במדינתנו מזמינים אדם מכין מסמך למכון התקנים ואנשי המכון מאשרים אז מקבלים תו תקן, אתו בודק מגיעה אחת לזמן ובודק למכון שהמימון מניעה מהמזמין, כך מקבלים פרסים וממשיכים לזהם תחת תו תקן יזו.
כתב המנוי ותשלום ע"ח הרכבת מתאים,
אגב כך גם מבצעים ניטור מזהמים ע"י היועצים.
ראו מחדל ועדת אלמוג בזמנו.כולם יועצי התעשייה.
כתוב תגובה ל- בר דרור דוד
11
כסת"ח מנכ"ל
  יוסף ק   10/01/11 23:10
איפה נשמע שמשביתים צי שלם כל כך הרבה זמן? אפילו לאחר תאונה אוירית בחה"א לא משביתים אלא למספר ימים וכאן אפילו לא מדובר בכלי שיכול ליפול מהאויר. אפשר לחשוב שהרכבות האלה נשרפו כל שני וחמישי?! יש פה כשל מערכתי וניהולי ומנכ"ל הרכבת שם בעדיפות את שמירת ראשו על פני המחויבות לשירות עליו הוא אמון.
כתוב תגובה ל- יוסף ק
12
רקבת - רק רקבת
  יקירמרכז   11/01/11 10:54
כתוב תגובה ל- יקירמרכז
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il