|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
jackob |
|
10/01/11 13:57
|
|
|
|
מדוע דורשים את זה רק
מאלי ישי?
|
|
כתוב תגובה ל-
jackob
|
|
|
|
|
|
|
מרתה בארטה |
|
10/01/11 15:57
|
|
|
|
כשם שאהובה תומר ז"ל אשמה בשריפת האטובוס בשריפת הכרמל, כך אשם מנכ"ל הרכבת (שאינני יודע את שמו) בשריפה ברכבת. לא על כל תקלה במדינת ישראל צריך לדרוש מיד את התפטרות מזכיר האו"ם, מר באן קי מון.
|
|
כתוב תגובה ל-
מרתה בארטה
|
|
|
|
2 |
|
|
יהוה |
|
10/01/11 14:39
|
|
|
|
הורסת את גיחון הרכבות. לכן, רק קרונועי IC3 מופעלים על הקו הפתלתל לירושלים, והתוצאה היא שבירת צירים ונזק לגיחון. מכאן לשריפה הדרך קצרה.
|
|
כתוב תגובה ל-
יהוה
|
|
|
|
|
|
|
טכנאי זקן |
|
10/01/11 16:43
|
|
|
|
בחיים שלי פירקתי לא מנוע אחד ולא שניים. אתה מוכן להסביר לי איך שבירת ציר של קרון ברכבת גורמת לשריפה במנוע? אשמח על תשובתך בהקדם...
|
|
כתוב תגובה ל-
טכנאי זקן
|
|
|
|
|
|
|
יהוה |
|
10/01/11 22:49
|
|
|
|
גורמת סדקים בגיחון. ייתכן כי גם צינור המוביל שמן או דלק נסדק, ואז יש לך נזילה. ניצוץ קטן אחד והכל בוער. משום מה קרונועים ה-IC# הם היחידים שמורשים לנוע בקטע בין בית שמש לירושלים. לא דגמי הרכבות האחרים, כגון הדו-קמתיים, החדשה וכו'. כשנוסעים ברכבת לירושלים, כל כמה שניות מרגישים חבטה חזקה, וזו כנראה סיבת הנזק ותוצאותיו.
|
|
כתוב תגובה ל-
יהוה
|
|
|
|
|
|
|
יוסף ק |
|
12/01/11 10:12
|
|
|
|
מנועי הקרונועים יושבים מתחת לקרונות. ההינע מועבר לגלגלים ע"י קרדן שעובר בסמוך למיכל הדלק. אם הקרדן נשבר, הוא מכה במיכל ויכול לגרום לסדק/שבר שיגרום לדלק לדלוף. גיצים מחיכוך הקרדן במיכל או חום ממקור אחר (אגזוז, חיכוך גלגלים במסילה וכד') יכולים להצית את הדלק. יש גובלים האמורים למנוע מהקרדן להכות במיכל, אבל תלוי מה צורת השבר שנוצר.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסף ק
|
|
|
|
3 |
|
|
יקי1234 |
|
10/01/11 14:40
|
|
|
|
ההחלטה לגרוט את הקרונות הישנים ללא גיבויי חייבת להחקר הנזק הנגרם למשק כתוצאה מהחלטה זו הינו עצום ומתבטא בעשרות אלפי נוסעים מדי יום מי ישלם על הביזיון
|
|
כתוב תגובה ל-
יקי1234
|
|
|
|
|
|
|
שכן |
|
10/01/11 21:00
|
|
|
|
משום שמי שצריך לפטרו לא יותר טוב ממנו,כל הוועדה הזו שווה בדיוק כמו השר שמינה אותה, אז מה מתפלאים על שהיא בקושי עושה משהוא,
|
|
כתוב תגובה ל-
שכן
|
|
|
|
|
|
|
מרדכי מחיפה |
|
11/01/11 09:48
|
|
|
|
כל מה שקןרה ברכבת איננו מקרי, זו תוצאה של הנהלה חסרת יכולות,ובעלי תפקידים חסרי כשורים ושממונים מטעם ומקורבים,האם מי שהוא חושב שכך ניתן לנהל שרות חיוני כמו רכבת,וכךזה נראה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מרדכי מחיפה
|
|
|
|
4 |
|
|
יעקובה |
|
10/01/11 15:26
|
|
|
|
|
5 |
|
|
פרצלה |
|
10/01/11 15:37
|
|
|
|
כבר יכול היה להיות כאן סדר מופתי
אלמלא היו אצלנו שופטים טיפשים שאיפשרו לגופים
לחקור את עצמם, לשפוט את עצמם, בטריבונלים פנימיים כך נהגו ונוהגים השופטים להעניש בהוצאות עתק את הפונים אליהם המראים הפקרות ודורשים סדר...שהראו כיצד מנוצלות ההחלטות שלא להתערב בהפקרות שהוצגה על שולחנם.
"גוף יודע טוב מאחרים כיצד להתנהל ולכן לא יחליף בית המשפט שיקול דעת האחראיםבגוף..."
בהתלהמות "מבריקה" זו הבטיחו שופטים רפי דעת
שגוף תאגיד וגו' לא יבוקר אפקטיבית,
ומבקריו כי ידרשו סדר, עוד ישלמו על כך ביוקר...,
כך איבדו אין ספור אנשים את עולמם,
ואין להתפלא שהגענו למתואר במאמר -
זו אמנם המציאות המדאיגה.
|
|
כתוב תגובה ל-
פרצלה
|
|
|
|
6 |
|
|
משפטן |
|
10/01/11 15:48
|
|
|
|
הכותרת העלה תמיהה על רשלנות בדיקת אירוע תאונת הרכבת.
האם זה חדש? האם זה שונה מכלל הארועים הכושלים שנחקרו.
האמת טמונה בשיטה.
לא רק בשיטות הבקרה. אלא בשיטת ניהול מערכות המדינה.
הרי מנהלי הרכבת אינם ראויים. מדובר בקליקה של קרובים ומקורבים.
אז מי אמור לבקר את הרכבת?
מ' מבקר המדינה, היועץ המשפטי ולבסוף בתי המשפט.
איך ממנים למערכות אלה בעלי תפקידים?
כן כמו במ' ראש הממשלה וברשות המיסים.
כמו בקופות החולים.....
אז מדוע אם כן השיטה מנציחה עצמה?
כי, יש רבים מידי בהנהלת המדינה ורשיותיה שמונו כמו ברכבת ומתנהלים באותה שיטה.
שמור ושתוק בענייני ואני לא אפצא פי לגביך....כן, זו השיטה שנבחנה בוועדות חקירה את משק המים, אחר את ח"כ הנגבי וקודם את ראש הממשלה שרון ובניו.
מתי זה נעצר? רק כש... מישהו מהממונים ובעלי הכוח "משתין מהמקפצה" וצלם מיקרי מצלם ומפיץ את התמונות.
|
|
כתוב תגובה ל-
משפטן
|
|
|
|
7 |
|
|
shemeshavi |
|
10/01/11 21:23
|
|
|
|
מי תמה עוד להתנהלות הגוף האנכרוניסטי,הנפוטיסטי וחסר היכולות והכישורים שלרוע מזלנו ניתנו בידיו כספים וסמכויות בשם הפופוליסטי-הרכבת-הגורם לראש ממשלתנו,לשרינו ,לחברי הכנסת וארגוני הסביבה השונים להזיל ריר ולאבד השפיות למקרא שמו.
כולם שוכחים שהרכבת יעודה להסעת המונים בין מטרופולינים.
הסבתה לרכבת קלה בתחום תל אביב והמרכז-שם כל 2-3 קמ נכנסת ויוצאת מתחנה ופועלת כרכבת קלה לכל דבר ועינין-מורידה ערכיותה ותפעולה.
הערכות מסילתית לערים קקיונית שלא מצדיקות יותר מקטר ושני קרונות פעמיים או שלש ביום תוך הוצאות עתק ישירות,השתעבדות לאחזקה ותפעול שוטפים,הפקעות ופיצויים ומפגעים סביבתיים-עדין לא נקלטה כשרלטנות וספינאות לשמה.
אי הבקרה על המוסד הרעוע הזה-מובילה לתופעות כמו שזכינו להן בשדרוג הקו הקיים לירושלים,הרכבת המהירה לירושלים,ההתנהלות באיזור עכו שם הסיטו הקו הקיים בנו גשר ומיד עם השלמתו פרקו והגביהו אותו ועדין הקו במקומו הזמני המקורי ועוד ועוד.
מה הפלא שעובדי הרכבת נמצאים בשמוש בסמים,בשתיה חריפה,באי ביצוע פעילות אחזקה ובקיצור-בכאוס מוחלט.
למה שלא יהיו תאונות,שריפות,שבר ושאר מרעין בישין?
|
|
כתוב תגובה ל-
shemeshavi
|
|
|
|
8 |
|
|
יוסף ק |
|
10/01/11 23:02
|
|
|
|
ישנם יוצאי רכבת ישראל בעלי נסיון וחלקם נשאו בתפקידים בכירים ביותר היכולים להוות בסיס לצוות חקירה בלתי תלוי. מטבע הדברים הם מכירים מקרוב את כל ה"שטיקים". שר התחבורה ומנכ"ל המשרד, אל תהססו!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסף ק
|
|
|
|
9 |
|
|
מאיר קנדלר |
|
10/01/11 23:03
|
|
|
|
לקרוא את הכתבה של מר יוסף ולבכות - כולם עושים עליהום על הרכבת ועוד אחד מצטרף.
זה נוח לחבוט ברכבת זה נוח לחבוט באגד זה בכלל נוח לחבוט בדינוזאורים ...
אבל אם דינוזאור כמו רכבת מבין שיש בעיה והוא מבקש לחקור אותה לעומק ומסתייע בגוף שמאחוריו יותר מ- 10000 חקירות נזק בתחומים שונים; גוף שמשמש כמעבדה הרשמית של משרד התחבורה בחקירת כל תאונות הטיס במדינת ישראל במהלך 20 השנים האחרונות ( ראה גם ifaisrael.com - אז אולי מצביע הדבר על התייחסות רצינית ומקצועית?!
היכן בטכניון הנכבד קיימת מעבדה או אישיות שיש מאחוריה 10 חקירות נזק , לא 10000?
אנו גאים לסייע לרכבת בחקירותיה והממצאים עד כה מאלפים ומלמדים כי לעיתים גם ספקי ציוד כמו רכבת טועים ושוגים ולא תמיד אלו המשתמשים (קרי, רכבת ישראל).... ממצאינו יפורטו בהמשך.
|
|
כתוב תגובה ל-
מאיר קנדלר
|
|
|
|
|
|
|
יוסף ק |
|
11/01/11 00:03
|
|
|
|
אתה רואה ממש בקטן ולא מבין מה זאת בדיקה מערכתית. כשל בא בד"כ משרשרת של נסיבות. המעבדה כבודה במקומו מונח, ותוצאותיה נחוצות, אבל היא רק חלק קטן בסיפור. הסבר לכשל הטכני הוא רק נתון אחד מתוך מכלול דברים שועדת בדיקה צריכה כדי להבין לא רק מה קרה טכנית אלא גם מדוע קרה ובכלל זה:עדכניות נוהלים, עמידה בנוהלים, מילוי הוראות יצרן, הדרכות ורענונים לעובדים, הגדרות אחריות ברורות, מערך הבטחת איכות, לימוד מלקחי אחרים וכד'. צריך להבין מה זאת רכבת בראייה מערכתית ולא רק למה הקרדן נשבר מבחינה טכנית.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסף ק
|
|
|
|
|
|
|
מנחם ב. |
|
11/01/11 00:42
|
|
|
|
מאיר,
צודק המגיב יוסף ק. שכתב לך - אתה רואה ממש בקטן ולא מבין מה זאת בדיקה מערכתית.
כאשר אתה תמצא כשל התעייפות למשל, אין לך מושג איך עובדת דינמקה של רכבת ומה ההבדל בין קרונוע, לקרונות גרורי קטר, וקרונות PP, שלא לדבר על רכבות משא. מה לעשות, אתה מהנדס אוירונאוטיקה (כך לפי האתר שלך ולא מהנדס רכבות). אינך מכיר/יודע אחזקה רכבתית מהי ואו/טכנולוגיות ייצור של רכבת.
כשתמצא כשל כלשהו אתה לא יודע מה הסיבה שגרמה לכשל - ייצור החלק או אחזקה לקויה או תפעול לא נכון של הנהג או בעיה שהגיעה מהמסילה, או העמסת הקרונוע בכמות נוסעים מעבר למותר כמעט בכל יום.
האם יש לך מושג בטכנולוגיה של בניית רכבות?
תמוה איך נבחרת לחקור את האירוע ללא מכרז?
האם אתה חושב שיצרן הציוד הוא רשלן?!
כתבת שאתה מסייע לרכבת, "מסייע" עאללק. נשמע כאילו אתה עושה את זה בהתנדבות? אתה מקבל כסף והרבה כסף עבור ה"סיוע" כדבריך.
מה יקרה אם תגלה שהכשל נובע מאחזקה לקויה?! -לא לא, אין סיכוי, זה שמשלם לך הוא גם זה שמתחזק את הרכבת.
|
|
כתוב תגובה ל-
מנחם ב.
|
|
|
|
10 |
|
|
בר דרור דוד |
|
10/01/11 23:09
|
|
|
|
במדינתנו מזמינים אדם מכין מסמך למכון התקנים ואנשי המכון מאשרים אז מקבלים תו תקן, אתו בודק מגיעה אחת לזמן ובודק למכון שהמימון מניעה מהמזמין, כך מקבלים פרסים וממשיכים לזהם תחת תו תקן יזו.
כתב המנוי ותשלום ע"ח הרכבת מתאים,
אגב כך גם מבצעים ניטור מזהמים ע"י היועצים.
ראו מחדל ועדת אלמוג בזמנו.כולם יועצי התעשייה.
|
|
כתוב תגובה ל-
בר דרור דוד
|
|
|
|
11 |
|
|
יוסף ק |
|
10/01/11 23:10
|
|
|
|
איפה נשמע שמשביתים צי שלם כל כך הרבה זמן? אפילו לאחר תאונה אוירית בחה"א לא משביתים אלא למספר ימים וכאן אפילו לא מדובר בכלי שיכול ליפול מהאויר. אפשר לחשוב שהרכבות האלה נשרפו כל שני וחמישי?! יש פה כשל מערכתי וניהולי ומנכ"ל הרכבת שם בעדיפות את שמירת ראשו על פני המחויבות לשירות עליו הוא אמון.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסף ק
|
|
|
|
12 |
|
|
יקירמרכז |
|
11/01/11 10:54
|
|
|
|
|