News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 340,189  סלולר - 277,037
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההיסטוריון האוקראיני אומלג'אן פריצ'ק פרסם מחקר על היהודים שקדמו ליהודים האשכנזים באוקראינה. חלק מהשטחים שנכללו מאוחר יותר בממלכת רוס היו חלק מהאימפריה הכוזרית שהפכה למקלט ליהודים ש...
איתמר לוין
איתמר לוין
הפגיעה בזכויותיהם של חשודים בתיקי נתניהו - כפי שהיא נחשפת בימים האחרונים - היא חלק מהתנהגות כמעט רגילה של המשטרה והפרקליטות. המצב הזה חייב להשתנות, וניתן לכל הפחות להתחיל לעשות זאת...
שקד. צילו של בנט? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
עידן יוסף
איילת שקד עלולה למצוא את עצמה מחוץ לשולחן הממשלה, ולא רק בגלל משתה הקולות של נתניהו. הסכם חלוקת השלל עם בנט עלול להתברר כעקב האכילס של ימינה אם תהיה מפלגה קטנה
נתניהו, גנץ. בימים אחרים [צילום: מתן פאר/במחנה]
גרשון הכהן
תוצאת בחירות שתחרוץ את גורל ההתיישבות בארץ ישראל לחורבן נוסף, תהיה קשה ומכרעת פי כמה מתוצאת בחירות שתחשוף את מדינת ישראל לפגמים נוספים בצביונה היהודי-הלכתי
שלומי וינברג
שלומי וינברג
תקנות סדר הדין החדשות אולי יועילו לקיצור ההליכים, אך לבטח לא לעשיית הצדק. את המחיר ישלם הציבור - וזו הסיבה שלשכת עורכי הדין מתנגדת להן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
גרסטל. בוררת [צילום: פלאש 90]
בוררת ומגשרת
הילה גרסטל. ילידת 13.6.1955, ישראל. נשואה לראובן ולהם שני ילדים.

ב-1973 סיימה את לימודיה התיכוניים בתיכון עירוני בהרצליה. בשנים 1975-1973 שירתה בצה
איתן ששינסקי [צילום: פלאש 90]
כלכלן
איתן ששינסקי (נולד: 29 ביוני 1937), כלכלן ואיש אקדמיה ישראלי.
תום שגב [צילום: AP]
סופר, עיתונאי
תום שגב (נולד: 1 במרץ 1945), עיתונאי, פובליציסט והיסטוריון ישראלי.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האמת על מלחמת העצמאות: פרוץ המלחמה
מאת: פורומים  |  17/09/2019
כתוב הודעה חזרה לפורום
 נושא ההודעה   שם הכותב   שעה    תאריך
+
רבין ירה בניצולי שואה באלטלנה!
  מפוכח   26/09/15 15:59
ואח"כ רבין הביא את אסון אוסלו עם כאלפיים נרצחים "קורבנות שלום"...בקיצור רבין איש אומלל שהביא נזק פי אלף מתועלת.
כתוב תגובה ל- מפוכח
-  Rabin
  Shheber   3/08/19 19:25
Those who wore the uniform during 06-1967 will never forget that their COS was out for lunch, as he was during the battle for Jerusalem. Mapai marketed him as a hero, I remember a prick, drinking tea with Whiskey, a Sheeker, pretty disgusting habit only a low rent-Palmachnik could come up with, he was AWOL, he was also 1/2 MIA on the disgraceful Oslo Accord, something Shimon peres and his band of academic saboteurs dreamed up in some shady faculties, causing the death of nearly 2000 israeli...shame on them all, he can be credited with taking Labor to the real bottom which it is in today...with the help of his cute cupid Ehud Barkuck...
כתוב תגובה ל- Shheber
-  השתיין
  ירמיהו נביא הזעם   29/03/19 09:43
אני מביש שחזרת לשתות הא ?
כתוב תגובה ל- ירמיהו נביא הזעם
-  {{{רבין גדול המצביאים מתמיד.
  זכרו=6.6.67=   6/06/19 09:41
{{{ רב אלוף יצחק רבין הכין את צהל למלחמת ששת הימים באופן מושלם.
=== היום השתלטו על ישראל דתיים חרדים ונטולי מוח אחרים===
הם יחריבו ישראל לאט ובהתמדה.
כתוב תגובה ל- זכרו=6.6.67=
-  הצחקת אותי!
  כנרת   9/08/19 15:24
כתוב תגובה ל- כנרת
-  רבין ירה במורדים! וטוב שעשה
  גדעון8   27/07/18 17:41
זאת!
כתוב תגובה ל- גדעון8
-  אלטלינה פתחה באש ראשונה!
  עזרא מנצור   31/03/18 15:07
בתוך בליל העובדות והבדותות על חילופי האש בין צה"ל(!) לאנשי אלטלינה, חומקת העובדה החשובה. אנשי אלטלינה פתחו ראשונים באש על חיילי צה"ל שעל החוף. התגובה הייתה בהתאם!
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
-  רבין היה שיכור גם בארוע אלטלנה
  פתחיה עזאני   9/02/19 15:30
אסור לשפוט אותו לחומרה, כי היה לו לב חלש, לא כמו לכורדים.
כתוב תגובה ל- פתחיה עזאני
-  שקר כמו כל הצ'יזבטים של מפא"י
  alice   26/04/18 22:59
כתוב תגובה ל- alice
-  בגין החמאסניק הסתתר מאחורי
  פינק שאמפיין   11/04/17 10:20
ניצולי שואה כמו אחרון הסמרטוטים בזמן שהבריח למדינה עם צבא וממשלה חוקית נשק בדיוק כמו אירגון הטרור חמאס והאומלל הזה גרר בכוח את ישראל למלחמת לבנון הראשונה במחיר של אלפי הרוגים ופצועים
כתוב תגובה ל- פינק שאמפיין
-  רבין ירה במורדים
  איזה   29/03/17 20:32
רבין ירה במורדים נגד מדינת ישראל
כתוב תגובה ל- איזה
-  רבין ואלטלנה
  האריה השותק   25/02/17 17:49
אכן אני שותף לדעתך שרבין עשה טעות בירי על האלטלנה. הטעות הייתה לירות על הספינה כשהיא ממש על שרטון, ממש על חולות החוף בעומקים האלה אין כרישים, וחבל. רצוי היה לטבע את הספינה בעומק בו נוהגים הכרישים להשביע את רעבונם. קראת לעצמך המפוכח, בוא נלך על "המתוסכל". בברכת חזק ואמץ.
כתוב תגובה ל- האריה השותק
-  לולא עייזר לא היינו יודעים עד
  שבץ חלובה   19/03/16 19:20
היום שרבין התמוטט ערב המלחמה ומי שפיקד על הצבא היה סגן הרמטכ"ל עייזר. לתומנו היינו חושבים שרבין הוא המנצח הגדול. איזה מזל יש לנו שהיה לנו את עייזר...ורבין שהיה מודע מצבו וחוסר תפקודו רצה ךהתפטר אבל עייזר מתוך לויאליות מנע זאת ממנו בהבטחה שהוא יכסה עליו ושום דבר לא יצא החוצה. וכך קרה. היום כל המפא"יניקים הזקנים אומרים רבין ניצח אשכול ניצח טיזי אל נאבי ניצח וכו" וכו" וכו". כולם ניצחו פרט לעייזר הגדול שבנה את חיל האויר ואת המבצע עצמו. עד היום כל הארץ מלאה ברחובות על שמו של רבין ואין אפילו רחוב אחד על שמו של עייזר. היה כלא היה. עייזר יוק!!!
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  רבין ל א ירה בניצולי שואה!
  גדעון8   18/03/16 14:04
הוא ירה במורדים בשלטון היהודי החוקי ב-א"י!
כתוב תגובה ל- גדעון8
-  רבין אינו שווה מילה
  יעקב רעננה   13/11/15 14:35
כתוב תגובה ל- יעקב רעננה
-  בואו נסכים שגם רבין וגם בגין
  שבץ חלובה   29/01/16 22:17
כל אחד בתורו גרמו לנזקים אדירים למדינה. איך אני יודע? לפי אורך הרחובות. כמה שהרחובות על שמו של פוליטיקאי יוצר ארוכים ככה גדולים המחדלים שלו ובנושא זה הן רבין הן בגין והן דיין והן גולדה הם אלופים. יגאל אלון לעומתם המנצח הגדול של מלחמת העצמאות קיבל מספר מועט של רחובות והכל כדי להצניע את חלקו במלחמה הגורלית ההיא. את מחדלי בגין דיין ודיין לא צריך לפרט והם מדברים בעד עצמם ואנו משלמים עבורם ביוקר עד היום. דיין עם מחדל מלחמת יום הכיפורים בגין עם מחדל יצירת המדינה הפלסטינית בקמף דייויד ורבין עם שלום אוסלו הכושל ועם ההתמוטטות במלחמת ששת הימים.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  רבין במלחמת ששת הימים שיכור
  לני   24/10/15 08:48
שלושה ימים משותק משכרות לא תפקד
כתוב תגובה ל- לני
-  תבל שלא פגע במנדל בגין שהתחבא
  עמוק בבטן הספינה   9/10/15 19:01
בגין שהיה על האלטלנה . לפני הפעלת התותח הקדוש ..שלח את לוחמיו אל מותם הבטוח בקרב עם לוחמי ההגנה ..כאשר מנדל בגין הפולני הגלותי מתחבא עמוק עמוק בחדר המכונות בבטן האניה מפחד התותח הקדוש שחבל שפיספס אותו !!!!!!
כתוב תגובה ל- עמוק בבטן הספינה
-  //רבין המצביא הגדול בעם היהודי
  בגין מדינאי גרוע   3/10/15 08:38
רבין יצר את גבולו ישראל. בגין החזיר כל סיני והשאיר 2000000ערביי עזה מחוברים לישראל.
כתוב תגובה ל- בגין מדינאי גרוע
-  איזו בדיחה- רבין שנשבר טרם כל
  alice   20/07/19 14:28
מלחמה, היה מאושפז בסנטוריום וקיבל טיפולי הלם, הן במלחמת השחרור , הן טרם מלחמת ששת הימים, ולמעשה לא נלחם באףמלחמה - אתה טוען שהיה מצביא גדול? ממש בדיחה אתה עובד על חוסר הידע והבורות של ההמון. אך את האמת ניתן לקרוא בספריו של ד״ר מילשטיין,או לשמוע הרצאות בפורומים המיוחדים לצורך ענין זה.
כתוב תגובה ל- alice
-  חוק שימור הטיפשות
  ארכימדס_   31/05/19 12:11
קיבלנו הוכחה יפה ,שגם אחרי עשרות שנים כשערפל הסודיות נמוג, ענני אי הוודאות מתבהרים,הפוקוס ממוקד, ויש הבנה במבט לאחור אנשים מתקבעים בחוסר הבנה , בלי קשר לעובדות. אגב דמוסתנס היווני גמגם,אבל למד לדבר ולנאום יפה,והיה עם השנים סניגור מרשים . בדרך כלל מי שמדבר לאט...חושב לאט במבט לאחור אינני בטוח שהוא חושב... במבט נוסף, יש גם צופים כאלו
כתוב תגובה ל- ארכימדס_
-  רבין ברח מהקרב על הקסטל
  מקס פאואר   10/08/18 16:50
הוא הפקיר את פקודיו להירצח על ידי הערבים, מצאו אותו לאחר שבוע מתחת למיטה במלון בבית הכרם, רבין פחדן עלוב שמאבד את עשתונותיו.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
-  יאמר לי מר - על איזו מערכה, או
  כנרת   8/06/18 15:04
לפחות קרב, פיקד רבין? פרוט בבקשה !
כתוב תגובה ל- כנרת
-  רבין? ראש הממשלה הגרוע לדורות.
  אוריד   1/06/18 13:17
1. הכניס את צה"ל ללבנון ב-1976. הקים את אד"ל וצד"ל, צייד אותם בנשק ו...יצר אויב להם בלבנון. 2. במרג' א-זוהור הקים רבין את החמאס. פעולה שמשפיעה לדורות, כמו סעיף 1. 3. הסכמי אוסלו: הכנסת 40,000 מאנשי עראפת לשטח המדינה, מעשה שהוכח כבר כמעשה התאבדות - תרתי משמע. אהבתי מאוד את דמותו כאדם, איש מרשים. פוליטיקאי גרוע. מדינאי - ממש לא!!!
כתוב תגובה ל- אוריד
-  מעניין לא בגין ולא האצל ולא
  המחתרת הצרפתית   19/12/15 12:04
הלחי ולא הימין הקימו אז ישוב אחד ולא נלחמו אז לשמור אל הישובים ולא נלחמו לקבוע את גבולות הארץ אז מה בדיוק הם עשו חוץ מלשבת בבתי קפה בתל אביב ????
כתוב תגובה ל- המחתרת הצרפתית
-  מנדל מנחם בגין . דמגוג פולני
  וטרוריסט פחדן   7/10/15 17:12
מנדל מנחם בגין......(כמו שר התעמולה של "המנהיג" הגרמני) צרח מעל מרפסות "צ'חצ'חים" צריך לסלק את רבין ! והנבלה ששמע זאת רצח את רבין !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . ובסוף דרכו של מנדל הפחדן הדמגוג הזה ,הוא ברח מאחריותו מראשות הממשלה והתחבא כמו עכבר בביתו עד צאת נשמתו ,מבלי לספר לבוחריו המטומטמים עד היום מדוע ברח !!!!!!!
כתוב תגובה ל- וטרוריסט פחדן
-  רבין נורה במכוניתו לא בעצרת
  נחום שחף.   22/02/19 11:34
התקשורת הבזויה ממשיכה להתעלם מחורי הקליע בחולצה ובגופיה של רבין מלפנים, קליע שהמשיך ופגע עפ"י עדות פרופ ברבש לערוץ 2 בכלי הדם הגדולים ליד הלב ונתקע בעמוד השידרה. לאה רבין כותבת בספרה "הולכת בדרכו" (עמ' 23-25): "ראיתי שיצחק לא נפגע", וכן שהשבכ אמרו לה במכונית "זה לא היה על אמת" וכן "רבין במכונית השניה", "במכונית שאחרינו". היא התקשרה 20 דקות לאחר שהגיעו למטה הש"כ לבתה דליה ואמרה לה "ירו באבא אבל זה לא היה אמיתי". ואכן בדיקה פיזיקאלית של רשף הירי בסירטו של קמפלר מוכיחה שהרשף נוצר בפוטושופ. עדויות שסותרות את תמונת הירי של קמפלר הוסתרו מהציבור באמצעות הגדרתם כ"סודי ביותר", מהלך לו היו שותפים היועמ"ש בן יאיר והנציגה שלו בועדת שמגר רות דוד.
כתוב תגובה ל- נחום שחף.
-  }}}רבין נורה בידי יהודי דתי
  בוגר מיטב המסגרות   14/06/19 15:25
}}} רבין נורה בידי יגאל עמיר יהודי דתי שהתחיל במיטב המסגרות של הציונות הדתית לאומית למד אצל רבנים מקובלים בעולם הדתי לאומי=-עובדות. ===רבין היה גדול המצביאים של ישראל מאז ומתמיד===
כתוב תגובה ל- בוגר מיטב המסגרות
-  אתה כמובן לא מטומטם,זה ברור
  דוד נ   17/10/15 14:28
לכל אחד, חוץ מזה מנחם מנדל היה מנהיג מחתרת עם פרס על ראשו וסכנת מוות תמידית , מה אתה עשית בחיים שלך ?
כתוב תגובה ל- דוד נ
-  לא מטומטם קטן
  יעקב רעננה   14/11/15 09:06
מטומטם ממש ענק מארץ הענקים האם בגין ברח למלון בירושלים או למעלה החמישה והפקיר את חייליו האם מישהו הדיח את בגין. רבין היה צריך להישפט על מעשיו מול אנית הנשק אלטלנה וכן על הבאת רוצחי ה- p.l.o.
כתוב תגובה ל- יעקב רעננה
-  רבין עם הסכמי אוסלו שהרגו
  דוד נ   4/10/15 22:45
כ 2000 יהודים - כשאת הסכם אוסלו ופירותיו הבאושים אנחנו אוכלים עד היום , העביר בעזרת שיחוד חברי כנסת. בגין הביא שלום עם מצריים.
כתוב תגובה ל- דוד נ
+
מילשטיין אתה היסטוריון בגרוש
  חיגז   4/06/18 14:27
למילשטיין --עובדה ששמחקריך מתפרסמים רק בעיתון שולי ניוז 1--עובדה ששאר החוקרים לא מסכימים עמך .האלוף צבי זמיר שלחם בקרבות הראל כינה אותך שרלטן ומכופף את דבר ההיסטוריה לשינאתך לממסד המאפיאניק.
כתוב תגובה ל- חיגז
-  ואתה מטומטם שלא מבין דבר.
  כנרת   1/02/19 17:52
כתוב תגובה ל- כנרת
-  האמת על פי מילשטיין ודוח האלוף
  ישראל הירשברג   28/01/19 04:09
מי שקרא את "תולדות מלחמת הקוממיות", הספר הרשמי על מלחמת השחרור שהוצא ע"י משרד הביטחון, ימצא בו הסתרה וטיוח שהתגלו שנים מאוחר יותר. דוגמאות: 1. הסיפור המלא על כיבוש גזר. 2. הפשלה בקרב שילטא. 3. קרב דיר יאסין אורי מילשטיין מציג את הפרטים המלאים של סיפורי הקרב, לרבות הטיוחים והפאשלות של אנשי הפלמח. חשוב להדגיש, אין הפאשלות מקטינות הישגי הפלמ"ח וצה"ל אבל כדאי לדעת את האמת. כיום, הדו"ח של אלוף (מיל) יצחק בריק, חושף את הטיוחים בעת הזו. לדעתי,אלוף בריק הוא לא רק גיבור אמיתי שנלחם במלחמות אמיתיות (ששת הימים ויום הכיפורים) אלא המומחה היחידי בצבא שיודע מה פירוש צבא מוכן למילחמה (צה"ל בששת הימים) וצבא שאינו מוכן למלחמה (צה"ל במלחמת יום הכיפורים). זאת, בניגוד לאלופי המטכ"ל הנוכחים שחוו פעולות מלחמתיות בהיקף זעיר, מתוכננות מראש בקפדנות אבל אלה לא מלחמות בקנה מידה מלא, עליהן אלוף בריק מתייחס.
כתוב תגובה ל- ישראל הירשברג
-  לא הוכחת דבר מלבד רכילות.
  האמת העירומה   23/12/18 00:19
אתה רציני? בגלל שמתחרים לא מסכימים איתו ובגלל שהוא מפרסם במקום כל-כך נידח (שאפילו אתה הצלחת למצוא) - אתה יכול לקבוע גבר לגבי עבודתו? * ככה זה כשמפחדים להתמודד עם החומר המקצועי, הא?
כתוב תגובה ל- האמת העירומה
+
כישלונות ההגנה
  מושיקו   26/11/18 19:02
שלום רב,
אתה כותב הרבה על כישלונות ההגנה לפני מלחמת העצמאות ובמהלכה. זה טוב.
אבל, הייתי שמח לקרוא גם קצת על האצל. היו להם הצלחות, למשל כיבוש יפו או דיר יאסין. מדוע אתה נמנע מלהעיד ולתאר הצלחות כבירות אלו של האצל. או אולי הצלחתם בהבאת אוניה, אלטלינה, מליאה בנשק כדי לאפשר הפיכה נגד בן גוריון וההגנה, וכל זאת מאחורי גבו של בן גוריון.

אשמח לקרוא מחקר שלך, מר מילשטיין, על הצלחות האצל במלחמת השחרור, הצלחות שלא היו קיימות לצערי
כתוב תגובה ל- מושיקו
-  הוא כתב גם על זה
  ירחמיאל האשתורי   28/12/18 14:56
כתוב תגובה ל- ירחמיאל האשתורי
-  }}} בן גוריון האחד והיחיד הגה
  ויצר מדינה יהודית   8/12/18 13:20
{{{ לא ז'בוטינסקי ולא המזכיר שלו לא זה שישב לצידו של באדר ולא שמיר לא הרב קוקו ולא הבובה עבדאללה עובדיה= עובדות. את ישראל הגו ויצרו שמאלנים בראשותו של האחד והיחיד בן גוריון.המרצה מאוניברסיטת לטביה מפציץ בפרטי פרטים שאמורים כנראה לרסק האמת היחידה.אבל גם הוא כולה קשקשן במיל (עם חור)
כתוב תגובה ל- ויצר מדינה יהודית
+
כישלונות ההגנה
  מושיקו   26/11/18 13:02
שלום רב,
אתה כותב הרבה על כישלונות ההגנה לפני מלחמת העצמאות ובמהלכה. זה טוב.
אבל, הייתי שמח לקרוא גם קצת על האצל. היו להם הצלחות, למשל כיבוש יפו או דיר יאסין. מדוע אתה נמנע מלהעיד ולתאר הצלחות כבירות אלו של האצל. או אולי הצלחתם בהבאת אוניה, אלטלינה, מליאה בנשק כדי לאפשר הפיכה נגד בן גוריון וההגנה, וכל זאת מאחורי גבו של בן גוריון.

אשמח לקרוא מחקר שלך, מר מילשטיין, על הצלחות האצל במלחמת השחרור, הצלחות שלא היו קיימות לצערי
כתוב תגובה ל- מושיקו
-  {{{הגנההביאה לנצחון וגרוש יפו
  עובדות ידועות.   7/12/18 17:00
{{{ ההגנה והפלמח היו הכח היחיד שהביא להקמת ישראל=עובדות.
{{{ ההתישבות(השמאלנית) יצרה את גבולות המדינה.
המתישבים השמלאנים האלה היו הגורם העיקרי לעצירת הפולשים.
{{{ האצל והלחי אולי 1500 לוחמים נטולי הכשרה מתאימה ולא הוסיפו כלום.
}}}} כל העניין של דתיים וחרדים תרומתם שולית עד אפסית.
}}}} היום הליכוד דתיים חרדים ערבים ושסניקים שולטים כאן {{{{

ישראל מתקיימת רק בזכות 320000עובדי הייטק חילוניים אותם מכנים שמלאנים.

בישראל שולטים הטפילים הדתיים חרדים ושסניקים=עצוב.
כתוב תגובה ל- עובדות ידועות.
+
מילשטיין יחידי בפרוש האירועים
  חיגז   7/04/18 05:48
לאתר --ניוז 1. למען הגילוי הנאות הייתם צריכים להביא את תגובת עמותת הפלמח לכתבות אלו.רובישטיין הוא היסטורין יחיד שמבסס תאוריות אלו.
כתוב תגובה ל- חיגז
-  {{{המרצה מאוניברסיטת לטביה
  היסטוריון?אסטרטג?   13/04/18 20:39
בעיני המרצה מאוניבסיטת לטביה סתם מומחה לבבל״ת(בלבול ביצים ללא תכלית).
גם הוא לא יצליח לטשטש העובדות ישראל קמה רק בזכות השמלאנים שבנו יצרו ולחמו כדי
ליצור כאן מדינה עליה השתלטו נטולי מוח דתיים מושחתי הליכוד חרדים ושסניקים.
כתוב תגובה ל- היסטוריון?אסטרטג?
-  תגובה לגזענים
  שונא גזענים   22/10/18 17:30
לכותב היסטוריון אסטרטג. אתה גזען במסווה ובכיין רק לא יוצלחים מתרפקים על העבר. ועוד משהו מכונת התעמולה השמאלנית הדירה את שמותיהם של כל הלוחמים המזרחיים בני המקום ואלה שרק עלו ארצה שנהרגו בקרבות שפיקדו עליהם הזחוחים.
כתוב תגובה ל- שונא גזענים
+
אורי מילשטיין
  יגאל גרנות   9/01/16 19:04
עם כל הכבוד לעבודותיו הדקדקניות של אדון מילשטיין לא הבנתי מה הוא רוצה: עם כל המהלכים, תעלולים, השפעות וכדומה - עדיין הצלח צה"ל לכבוש בסוף את כל הנגב. אז למי אכפת אם ביום שישי אמר בן גוריון ככה וביום ראשון אמר גלילי אחרת? במקום להודות שבן גוריון היה מנהיג משכמו ומעלה ובמקום להודות שהיה מנהיג צבאי עם הבנה אסטרטגית משכמו ומעלה - ממשיך מר מילשטיין עם הקיטורים שבאים תמיד אחרי כל אלפי הפרטים שהוא מוכר לנו. אם נתעלם מכל הספורים האחרים (גוש עציון, לטרון וכדומה) הרי בפרק הזה לפחות יצא מר מילשטיין מברך (את בן גוריון) בו בזמן שמטרתו הייתה לקלל בעצם..... איזה בידור!
כתוב תגובה ל- יגאל גרנות
-  לגרנות
  ד. מיכאל   12/07/19 14:37
אם מה שכותב מילשטיין לא מעניין אותך ולא חשוב בעינך, למה אתה קורא את מחקריו?
כתוב תגובה ל- ד. מיכאל
-  אני מבינה שנחנת בכוחות-על
  קרולין   22/04/18 17:32
המאפשרים לך לחדור לעמקי מחשבותיו ומניעיו של מילשטיין. כלומר, הוא משבח את בן גוריון, אבל בעצם התכוון להפך. העיקר ללכלך.
כתוב תגובה ל- קרולין
-  עפ"י מילשטיין הפסדנו בתש"ח...
  עזרא מנצור   3/03/18 13:25
"ההיסטוריון" מילשטיין מצטיין בפרטים הקטנים, כמעט רכילותיים. הקורא מהשורה איננו מבין שהצבא היהודי הורכב גם מעולים חדשים שלא ראו רובה מימיהם ונשלחו לקרבות מחוסר ברירה. לאור "הכשלונות" המתוארים על ידי מילשטיין לא ברור כיצד ניצחנו במלחמת העצמאות.
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
-  גרנות אתה צודק
  שלמה תמיר   3/03/18 10:28
מר מילשטיין הוא גייס חמישי. מה שלא הצליחו האויבים לעשות למדינה מילשטיין מעודד אותם לחזור לסבב נוסף בצורה מוכנה יותר. מילשטיין אתה גייס ח מ י ש י!!.
כתוב תגובה ל- שלמה תמיר
-  ביקורת מגמתית ולא הוגנת
  paulk   27/01/18 19:11
בסופו של דבר - אלה הקימו מדינה
כתוב תגובה ל- paulk
-  על מה אתה מתלונן?
  משה, עורך-דין   21/01/16 18:37
יגאל גרנות חש כנראה צורך לבוא בטרוניה, אך לא ברור על מה. ד"ר מילשטיין מפרסם את המחקר שערך, על פרטיו, גם אם אלה פרטים "קטנוניים". דווקא בזה יש ברכה: אל לו להיסטוריון לנפות את המידע שהוא אינו חש בו צורך, ולמסור לקוראיו רק את מה שמוצא חן בעיניו. אם בן-גוריון אמר בבוקר לבן ובערב אמר שחור, אין זה מידע מיותר אלא חיוני, שכן גם בלבטים אלה אפשר למצוא הסבר ופתרון לשאלות המנקרות במוחותינו כיום. לא ראיתי שד"ר מילשטיין מנסה לגמד את דמותו של בן-גוריון. לבקרו? מותר בהחלט ואף רצוי במקומות המתאימים. כמי שמעולם לא השתייך למחנה חסידיו של בן-גוריון, אוכל להעיד כי קריאת פרקי המחקר מציגה ללא שום ספק את ב"ג כאישיות נדירה, כמנהיג משכמו ומעלה וכאיש העשוי ללא חת. החלטתו (הרוויה תקיפות, כמו כמעט כל החלטותיו וגם כמו נימת דיבורו) שאין מפנים ישוב עברי, היא החלטה בעלת משמעות היסטורית עצומה, הראויה להירשם בדברי ימי העם היהודי עד סוף הדורות. כמובן, הוא עסק גם בפוליטיקה פנימית, שכן בעם היהודי גם בשעות חירום לא חדלים מכך, אפילו אל מול הצורר הנאצי. דוגמאות לנטיה אובדנית זו אפשר למצוא גם בימים אלה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
-  קביעתו של ב"ג שאין לפנות
  ישובים יהודים   23/01/16 13:50
שקולה להחלטתו של סטאלין להשאר במוסקבה ולא להתפנות לתוככי רוסיה,מה שהשפיע עמוקות על מוראל הצבא האדום. סליחה שאני כורך את ב"ג וסטאלין בנשימה אחת.
כתוב תגובה ל- ישובים יהודים
-  ב"ג אשם ב4000 מתוך 6000 נופלי
  יאיר פטיש   1/09/17 11:28
תש"ח. דוד גרין מפלונסק -איך בתור נער הוא העז לאמץ לעצמו שם משפחה הירואי "בן גוריון" -פרויד כבר כתב על כך - היה המרוויח הגדול ממותו של אוסיה טרומפלדור ב 1.3.1920 בתל חי . לא נשכח כי דוד גרין המכונה -אויה ! - בן גוריון ישב לבטח בתל אביב ולא התגייס חס וחלילה עם עו צעירים להגנת תל חי (הוא יחזור על כך שושב ושוב.יברח משדות הקרב על פת הלחם בשנות ה20 ,יברח מן הארץ -סיוע אמריקאי-ערב השת השחורה,ולא ייתן לעמוס בנו לסכן את עצמו בקרבות מלחמת השחרור .בניהם של מנהיגים-בן צבי,שפרינצק ,מאירוב (אביגור) ופרופ' סוקניק נפלו מלחמה ,גם בתו של דב יוסף). אלמלא נפל טרומפלדור ,הוא -לא דוד גרין המכונה-היה נבחר למזכיר ההסתרות כשזו נוסדה דצמבר 1920 .וטרומפלדור -ולא דוד גרין המכונה בן גוריון-היה נעשה סופו של דר יו"ר ההנהלה הציונית .וזק'בוטינסקי לא היה מקים את צח"ר וגו'.ודוד גרין המכונה בן גוריון שלא סולק ממהנהלת הסוכנות אחרי השואה -נושא למחקר גדול :איך זה שלא סולק? איך זה שלא הועמד לדין על כך שעמד על דם יהודי אירופה ? - התחיל להשתולל בראשית 1947 במחלקת הבטחון של הסוכנות "הסמינר" (עאלק!) . דוד ן גוריון שישב -הוא וכל משפחתו- לבטח בתל אביב הכתיב למחרפים נפשם ביישובי הספר,רובע היהודי בירושלים,בצפת -שם הורה מאיר מייבר :"אם צריך להתאבד עם רימון בעמדה!" שלא להתפנות בכל מחיר . אילו שנהרגו בגוש עציון ב 12-13 למאי -דוד גרין המכונה בן גוריון אשם במותם .רק הוא . הוא הדין בכל האסונות של מלחמת השחרור .רק דוד גרין המכונה ן גוריון הוא האשם בהם .לטרון -רק דוד גרין המכונה בן גוריון אשם באסונות האלה .הקרבות הנוראים בירושלים ,בהגנה על יד מרדכי ונגבה,ניצנים (!) 7.16.1948 ,וב 10.6.1948 משמר הירדן ,גבעה 69 ,גזר.דוד גרין המכונה בן גוריון הוא האשם .
כתוב תגובה ל- יאיר פטיש
-  היסטוריה מסולפת
  מיכה זילברמן   28/06/19 17:13
בן גוריון אחראי להצלחה במלחמת העצמאות. אין מלחמה ללא כשלונות . היישוב גייס 38000 חיילים למלחמה בנאצים בפברואר 44 לפני שהבריטים מסכימים לבריגדה תחת דגל יהודי מורד האצ"ל בבריטים. אז את מי צריך להעמיד לדין ? את המגייס למלחמה בנאצים או את הנלחם בבריטים המקיזים דם רב כדי להכריתם? ההיסטוריונים הצבאיים מאוחדים היום בדעה שבן גוריון צדק בעניין לטרון. הלחימה על לטרון פרצה את דרך בורמה. נהרגו בחמשת קרבות לטרון 140 איש וחלק רטן מאד מהם דומני 12 עולים חדשים. .
כתוב תגובה ל- מיכה זילברמן
-  פטיש ההיסטוריה הדהד אחרת
  שמעון מהצפון   31/05/19 12:26
יאיר גם אם יש בדבריך ידע ,ובהנחה שחלק רב אמיתי, הרי חלקו פרשנות. ויתכן ובדלת סיבובית היו התוצאות די דומות, גם אם הפרפר היה מנפנף את הדפים קצת אחרת. הרגשות שלך אליו אמיתיים, הפרשנויות שלך לעובדות אולי פחותות, והנתונים הם חלקם סובייקטיביים. השאלה האמיתית היא כלפייך כמה מהמעשים של היו טובים ? ומה חלקם היחסי (כלפי מי שעה הרבה...)???? אני יודע שהידע שלך עצום ( אנחנו מכירים) אבל ולי יש מה ללמוד מבן גוריון ? (איך לעצב את ההיסטוריה שהרוב יזכור אותך בהערצה ,גם אם היו טעויות/מניפולציות ואולי לא מעט רישעות במעשים) ?????
כתוב תגובה ל- שמעון מהצפון
-  מדהים !
  GD   27/10/18 21:41
נראה שפרסקי / פרס בן טיפוחיו, למד ממנו. ב 1948 כאשר העין של המשפחות השכולות עדיין לא יבשה, סידר לעצמו ג'וב בארה"ב, ראש משלחת רכש מזהב"ט. באותה תקופה עד 1951 הוא למד אנגלית כלכלה ופילוסופיה ב NEW SCHOOL וב NYU וכן למד ניהול באוניברסיטת HARVARD. .... מתי היה לו זמן "לעבוד" ? .... אל דאגה, באותו זמן הטילה אמברגו מוחלט על משלוחי נשק לישראל (שהוסר חלקית רק בשנת 1963) כך שלא היה צריך כלל לעבוד והתפנה ללימודים....
כתוב תגובה ל- GD
-  תגובה לפטיש בראש
  em   9/02/18 22:36
אתה בהחלט נשמע כמו צ'ח-צ'ח מכיכר מוגרבי אמצע שנות החמישים. 1- איפה היה מפקד המחתרת הזה בזמן השואה? 2- בארוע אלטלנה התנהג כמו טיפש,התרוצץ על החוף כמו תרנגול שחוט צעק שאינו רוצה לראות דם יהודי אבל רצה להראות מנהיגות כשעלה על סיפון האנייה ל"חטוף " הפלגה מויתקין לתל אביב. מדוע לא דרש להעמיד את ב.ג לדין? הרי האידיוטים ממ"קי תבעו את ב.ג לדין על "הפקרת" אל עריש ב-48.
כתוב תגובה ל- em
-  ב"ג היה בסך הכל סטלין קטן
  שבץ חלובה   30/01/16 02:05
רק שלא ידע לנצח כמו סטלין שניצח לבד את גרמניה הנאצית. ב"ג בזמן מלחמת השחרור קיבל פיק בירכיים ועשה חצי עבודה עליה אנחנו משלמים עד היום ביוקר כולל מתן פטור משרות צבאי לחרדים. ב"ג שנא בזמן המלחמה את בגין וחרות ואת הקומוניסטים של סנה יותר מאשר שנא ערבים. ולכן הטביע את אלטלנה למרות שהפסיד את הנשק שהיה עליה ויותר מאוחר פרק את הפלמ"ח כי חשד שהם יבצעו הפיכה קומוניסטית במדינה לכוון של רוסיה. הכל היה פרנויה שלו ללא בסיס.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  סטאלין לא ניצח ןלא נעליים
  ליאןר   17/12/18 02:43
סטאלין מנע מהצבא האדום להתכונן למתקפה, סירס אותו, ועל פי ז'וקוב וכרושצ'ב, לולא המשאיות האמריקאיות הם לא היו מנצחים את המלחמה, מה עוד שיותר ממחצית הלופטוואפה הייתה בחזית המערבית, וזה ניטרל ייתרון עצום. סטאלין היה אחראי לזה שהגיעו כמעט עד מוסקווה. בן גוריון, כמו סטאלין, ריסק את הכלכלה המקומית, וגרם נזק לדורות.
כתוב תגובה ל- ליאןר
-  הוצאת לי מהפה
  ארי כספי   17/11/17 08:05
שכחת להוסיף שגם אלמלא רצח ארלוזורוב , האחרון או ז'בוטינסקי שאנשיו הואשמו ברצח - היה מגיע לשלטון במקומו. יכולת להוסיף גם את השילומים מגרמניה שבדיעבד הפכו לדרך להתעשרות קלה , שחיתות וכאשר הסתיימו - למיתון. מעניין שמדינה במצב דומה - פינלנד, העדיפה להסתדר בלי עזרה מבחוץ וזכתה לכלכלה יותר רצינית בזכות זאת.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
-  בדיוק הפוך חביבי, למד הסטוריה
  א-ת   4/11/17 07:32
בריה"מ ניצחה למרות הרוצח סטאלין. סטאלין, ערב המלחמה, עשה הכול כדי להחליש את הצבא האדום באמצעות רצח של הפיקוד הבכיר והמנוסה. הוא גם התעלם מהידיעות המודיעיניות על ההתקפה הצפויה מגרמניה ולכן לא נערך בזמן. אנשים כמו הגנרל ז'וקוב וחירוף הנפש של העם הרוסי הם שהצילו את רוסיה. בן גוריון למרות שלא היה איש צבא ניצל היטב את המשאבים המעטים שבידו. במהלך הקרבות המפקדים למדו איך להתקיף, זאת במחיר של תשלום דמים כבד. מפקדים שלא למדו הוחלפו, הועברו לתפקידי עורף או מטה ובסוף המלחמה צה"ל כבש שטחים רבים גם מעבר לתוכנית החלוקה.
כתוב תגובה ל- א-ת
-  מר חלובה אומנם זה אופנתי לאחרו
  הצייד   10/02/17 22:30
להגיב בסגנון ביבי פייק ניוז אך אנו עדיין דוגלים באמת מהסיבה הפשוטה כיהודים שאינם שומרים מצוות כשרות או שבת איננו יכולים לשקר ולנשק מזוזה ולדעת שהכל נמחל ולכן נזכירך סטלין לא ניצח לבד את גרמניה הנאצית למרות עוצמתה של ברית המועצות עם 150 מיליון אזרחים ותעשייה צבאית מפותחת סטאלין קיבל עזרה של ציוד צבאי מארצות הברית שגם השתתפה עם אנגליה במלחמה נגד גרמניה ומה היה לבן גוריון?600000אלף יהודים בלי תעשיה צבאית בלי גב כלכלי להלחם בכל העולם הערבי אתה חושב שהוא קיבל פיק בירכיים ?קרח זרם בעורקיו הוא נלחם בכולם והקים מדינה מי שסבל אז מפיק בירכיים היה מנחם בגין אתה יכול לקרוא באתר זה את אורי מילשטיין מספר כיצד אנשי האצל זעמו על כך שבזמן שהפלמח עושה היסטוריה ומקים את בית שלישי הם יושבים בטלים ממעש ,,בן גוריון נתן פטור ל400 חרדים עילויים שלא יתגייסו לצהל רק 400 שגם אז זה לא היה מספר מקומם מי שפתח את הפרץ היה מנחם בגין ב1977 כשנכנע לכל דרישות החרדים רק כדי שיהיה ראש הממשלה כל המידע נמצא ברשת אמרת אלטלנה מה כבר יש להוסיף על העובדה שבגין חש גיבור גדול לאחר שבן גוריון והפלמח הקימו מדינה אז בגין החליט שהוא ימשיך להחזיק במיליציה חמושה בניגוד לחוקי המדינה שכבר קמה ופתח במלחמה נגד צהל הוא ואירגון הטרור שלו הפסידו במחיר חייהם של 3 חיילי צהל והתיאוריות שלך נובעות מבורות ומאוילות ללא קשר למציאות
כתוב תגובה ל- הצייד
-  סטלין חיסל את הקצונה הבכירה
  אלון פלג   21/04/16 01:47
לפני "מבצע ברברוסה". סטלין אחראי לאסון הנורא ולמליוני רוסים הרוגים. סטלין היה מקריב את כול רוסיה ע"מ שינצח ואין לראות בו אחראי לניצחון אלא להיפך. רוסיה ניצחה במלחמה למרות סטלין. אין לראות בסטלין מודל לחיקוי לשום דבר, הוא היה רוצח גדול בעל זיכרון פנומנלי של רשימות חיסול של אלפי אנשים.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
-  ידע שלך מר חלובה על סטאלין אפס
  ידען   11/03/16 21:50
כתוב תגובה ל- ידען
-  סוף סוף אמת פרסם את זה
  מנדל   13/02/16 13:17
בעיתונות כי אף אחד לא אומר את האמת
כתוב תגובה ל- מנדל
-  יגאל,ד"ר מילשטיין רוצה (כנראה)
  להתריע על המחיר   9/01/16 21:51
ששולם בגין אותה אי התכוננות למלחמה כולל האינטריגות החברתיות פוליטיות שאירעו במהלכה,שגם הן (מינויים פוליטיים ולא מקצועיים) גרמו לאבדות ללא צורך -ע"ע רבין
כתוב תגובה ל- להתריע על המחיר
+
עצוב כי מנהיגינו דומים לערבים
  איבדנו את התבונה   1/04/17 19:47
כתוב תגובה ל- איבדנו את התבונה
+
לא בעיית הפליטים מונעת שלום
  צבי מסיני   6/02/17 20:39
הסיבות האמיתיות: 1. איסור הוויתור ללא מוסלמים על אדמה שהיתה בשלטון האיסלם. הפליטים הם רק דרך להפוך אותנו למדינה מוסלמית. 2. המעילות של עשרות בכירי הרשות בכשני מיליארד דולר בשנה. שלום יגרום לכספים לךהפסיק להיזרם. לכן אין כל רצון בשלום. גונבים את הכסף ומונעים מספיק מזון ותרופות מהתושבים כדי שיהיה ניתן להסית את המסכנים בקלות נגדנו.
כתוב תגובה ל- צבי מסיני
+
קרב מלכיה .
  בני טרן   13/02/16 16:24
אורי שלום , מבקש לדעתך לגבי קרב מלכיה ותפקודו של חופי , חקה . שיש שאומרים שהיה ה גיבור באותו קרב .?
כתוב תגובה ל- בני טרן
-  הגבורה שגילית כסמג"ד 184 היתה
  יאיר פטיש   1/09/17 11:49
גדולה הרבה מזו שגילה יצחק חופי במלכיה .אין מדובר בקרב מלכיה הראשון אז החליף הסמ"פ חופי את המ"פ הפצוע שייקה שקלאר (גביש),כי אם קרב מלכיה האחרון אז פיקד חופי על כוח מצוייד בשריוניות עם תותחים .אין בכלל מקום להשוואה בין נפח האש של ליל 15-16.10.1973 -ומספר האבידות מצדנו כפועל יוצא מכך- למבצעי "חירם" ו"יעל" בסוף 1948 .גם כשפקדת ,בני טרן,על כוח "טומי" בלבנון 1982 התמודדת -בהצלחה- עם בעיות צבאיות קשות בהרבה מאילו שחופי התמודד מולן בתש"ח .ולא נשכח מה שרפול כת על חופי . ולא נשכח את אופן ניהול מערכת הבלימה רמת הגולן בשתי היממות הראשונות של מלחמת יום הכיפורים שחופי אחראי לה .ולא נשכח גם את ההסתערויות המטומטמות על כודנה ועל מוצבי אל-חנות ,הסתערויות שחופי הוא האשם בהן . וכמובן לא נשכח שחופי היה סמח"ט חטית הצנחנים 202 קרב המתלה. הוא לא דיוק תפקד כמצופה ממנו ודי לחכימא . ולסיום : מזור שאברהם אלמוג המג"ד ששמעתי על תפקודו דברים לכאן ולכאן הוא שקיל עיטור העוז ,ולא אתה,בני טרן ,שעל תפקודו שמעתי רק טובות .
כתוב תגובה ל- יאיר פטיש
-  גבורתו של חקה באה לידי
  אורי מילשטיין   4/03/16 17:14
ביטוי לא בקרב מלכי המפורסם אלא בקרב מלכיה השלישי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
+
רבין בלוף
  הנשיא וייצמן   29/01/16 23:00
1.1.2.1.4. "רמטכ"ל במחלקה פסיכיאטרית ב'שלוותה' "...אלוף ויצמן לרא"ל רבין "אתה מתחזה ליהודה המכבי. אתה הבלוף הגדול ביותר של מדינת ישראל" דר' אורי מילשטיין ויצמן לרבין, בשלהי 1967, כששניהם שירתו עדיין באותו המטכ"ל: מבהיר את נזקי התרבות המיתולוגית הישראלית בתחום הביטחון, ומסביר איך רמטכ"ל, שלא תפקד בגלל אירוע פוסט-טראומטי, שהתבטא בחרדה קיצונית, נהיה בעיני רוב הישראלים למצביא מהולל ול"מר ביטחון". global-report.com
כתוב תגובה ל- הנשיא וייצמן
+
מילשטיין - מצויין כהרגלו
  קורא ותיק   29/01/16 13:28
וימותו הקנאים...
כתוב תגובה ל- קורא ותיק
+
ההתחלויות של פעם הסתכלו במפה
  שדגד   4/12/15 15:06
אזור תל השומר - כפר אזר אפעל כפר יונה והסביבה סמוך לבועת תל אביב והשרון מעניין מה היה קורה אז....אם היו אז גוים נתמכי אירופה הקרן להשמדת ישראל וג'ורג' סורוס קלנסואה במקום ושאר הכפרים הערבים במשולש
כתוב תגובה ל- שדגד
+
רק בהבדל זעיר1. מאחורי השומר
  הגוי..   20/11/15 12:31
הצעיר לא עמדו צהל ולא מדינת ישראל ולא מר פרס בעוד כל אלה בתוספת ארהב או ההפך, עומדים כגב למוצלחים ולמעשי ה"גבורה" החדשים.
כתוב תגובה ל- הגוי..
+
מר מילשטיין וטיעוניו
  לייבוש   30/10/15 15:17
נראה לי שמר מילשטיין הוא המודל של ההיסטוריון שמוגדר כ"חכם לאחר מעשה שלא חייב להתייחס למצב בשטח בפועל אלא רק לאידיאה פיקס של מה היה צריך לעשות"... אלה בדרך כלל בני אדם שלא עברו שום מבחן פרקטי בימי חלדם ולא נקלעו לאילוצים שאנחנו בני תמותה עוברים מידי יום.
כתוב תגובה ל- לייבוש
-  מיהו היסטוריון
  אברהם קלדור   31/03/16 08:07
לייבוש אם אתה צודק אז רק היסטריונים בעלי עבר קרבי מוכח יכולים לכתוב על סיטואציות כאלו. אתה באמת חושב כך ? להבנתי ההיסטוריון צריך להביא בצורה מלאה עדויות רשומות של מי שהשתתף בלי להטות או לצנזר ובזה המבחן שלו.
כתוב תגובה ל- אברהם קלדור
-  חוכמת ההיסטוריה
  הלוי   20/03/16 06:03
כך עובדת ההיסטוריה- היא נכתבת לאחר מעשה, ומבעד למשקפיים של מי שכתב אותה. אממה, יש עובדות שקשה להתווכח איתן, יש ממצאים, יש ארכיאולוגיה, יש עדויות צולבות.
לא ידעתי שיש מודלים של היסטוריונים. ואם יש, כנראה שד"ר מילשטיין לא שייך למודלים המוכרים, בהיתו עוף מוזר וחריג בנוף עושי ההן.
לא חייב להתייחס למצב בשטח בפועל? מה זו השטות הזו? רוב המחקר מתייחס למצב בשטח בפועל, דבר שחייב להיות ידוע לכל מנהיג בשעתו- וחיים רבים תלויים בכך. אחרת, זהו מחדל וכישלון שלו, ועל כך צריכה ההיסטוריה לשפוט אותו.
ידועה הרי ההטייה הפוליטית החריפה של מרבית ההיסטוריונים באקדמיה בארץ שגדלו בצל שטיפת המוח השמאלית והיעדרם של אלו של המחנה "המוקצה" שלא קודמו והיו מנועים בקבלה לעבודה בשל איפיונם הפוליטי שהממסד התנער ממנו.
כתוב תגובה ל- הלוי
-  נכון שבכמה ניתוחי אירועים,יש
  חוכמה בדיעבד,   30/10/15 16:54
אבל יש לזכור,שבהגדרה ניתוח אירועים היסטריים,צריך להתמקד במה לא לעשות וזאת כאזהרה לדורות הבאים.דבר נוסף,אלה גילויים שהוסתרו בכוונת מכוון ע"י משכתבי היסטוריה מטעם,כדי להשפיע על דעת קהל.
כתוב תגובה ל- חוכמה בדיעבד,
+
נבואה הקוברת עצמה
  צבי מסיני   17/10/15 18:02
ראשית תודה לאורי על המידע הרב והמעשיר את הדעת. אבל, ידוע המושג נבוארה המגשימה את עצמה, המתרחשת כאשר הקורבן כבר משכנע עצמו בכשלונו ולא מנסה להתגונן בכל כוחו, או כאשר המנצח נהנה מפחדי המנוצח. המקרה שלנו הוא הפוך. רוב האנשים הרציניים חשבו על אפשרות רעה כאפשרות רצינית, כוודאות או כשטות. בכל מקרה יוזמתם המדינית להתריע נגד האפשרות, עשתה רבות על מנת לקעקע ולהרוג את האפשרות הרעה, במידה שהיתה קיימת על הפרק. המציאות ברוב המקרים הרציניים בהיסטוריה אינה לרוב של שחור מוחלט או לבן מוחלט, אלא אחד מגוונים רבים של אפור. כוחות שונים מושכים בכיוונים שונים ואף מנוגדים. לכן עדיף להתריע עם אפשרות לטעות מאשר לחכות בלעדית ליוזמות של אחרים עם אפשרות לטעות. אמר על זה גאון אחד - המעיז מנצח. האם לא טובה המדיניות של אז מאשר חוסר היוזמה של ביבי בנושא הפלשתינאי. ולעומתו האם לא עדיפה היוזמה של ביבי נגד ההסכם עם איראן, אפילו אם יש המתנגדים לו, על חוסר מעש?
כתוב תגובה ל- צבי מסיני
-  איזו יוזמה?מתן ומתן?עם רוצחיך?
  ביבי מנהל היטב.   16/11/15 19:26
כתוב תגובה ל- ביבי מנהל היטב.
+
רבין פחדן עלוב
  מקס פאואר   16/10/15 16:38
בקרב על הקסטל רבין שהיה מפקד הגדוד, ברח והפקיר את פקודיו בשדה הקרב, הם נטבחו על ידי הערבים בעוד רבין מתחבא במלון בירושלים, רק לאחר ארבעה ימים מצאו אותו במלון,
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
-  מה אתה רוצה? היה פציפיסט ששנא
  שבץ חלובה   30/01/16 15:27
מלחמות והפסיק לתפקד כשמע יריות....אסור היה לתת לו פיקוד קרבי פעיל תחת אש. בראשית שנות ה 50 רבין נשלח על ידי הצבא לבית הספר למלחמה בלונדון. בהערכת המפקדים עם סיום הלימודים נכתב עליו שהוא מתאים להיות קצין אפסנאות ותו לא. אז אם האנגלים קבעו מי אנחנו שנלך נגדם? אצל האנגלים הוא היה נעשה מקסימום קצין חימוש ראשי אבל להיות רמטכ"ל? בחיים לא!!
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  ביבי ברח בימי מלחמת לבנון 2
  למקלט בלונדון   5/11/15 17:24
תשאלו את שרה באיזה מלון מקלט מפואר ואיזה רמת חיים בילו השניים בלונדון בזמן שכאן בארץ נהרגים ונפצעים אלפי חיילים ואזרחים
כתוב תגובה ל- למקלט בלונדון
-  ביבי לא היה רמטכ"ל או מח"ט כמו
  שבץ חלובה   30/01/16 19:35
רבין זצוק"ל שברח או התמוטט תחת לחץ הקרבות. שלחו אותו לחו"ל בתפקיד אז הוא נסע. גם אם היו שולחים אותך אז גם אתה היית נוסע. מה הוא היה צריך לסרב לבקשת ראש הממשלה? נידמה לי שאתה קצת הרבה דפוק בשכל....
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
-  דברים חסרי אחריות
  משה, עורך-דין   27/11/15 16:03
נתניהו היה ראש האופוזיציה בימי מלחמת לבנון השניה, ולא היה חייב לומר אף מילה אחת בזכות הממשלה. חרף זאת, הוא יצא לבריטניה כדי להסביר שם את עמדת הממשלה ולסנגר עליה. לא שמעתי שבמדינת ישראל אנשים התנזרו בימי אותה מלחמה מבילויים, מהליכה לתיאטרון, מנסיעה לחו"ל ומכל מיליון ההנאות שהישראלים יודעים ליהנות מהן. איש גם לא ויתר על חלק כלשהו משכרו ומרווחיו. אך את אלה השונאים את נתניהו שנאה פתולוגית כל זה אינו מעניין, כי מעניין אותם רק להשמיצו ולסלקו מהשלטון, שבו הוא יושב למרות שנאתם.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
-  ביבי עשה את תפקיד שר החוץ
  זוכר   14/04/18 20:23
נתניהו הגיע ללונדון בימי מלחמת לבנון השניה והופיע בטלביזיה. תוך כמה דקות הסביר את עמדת ישראל במלחמה נגד כל התעמולה הערבית. השאיר רושם כביר ושיפר את מעמדנו. אבל אולמרט ראש הממשלה הכושל נתן לנצראללה מפקד חזבאללה לברוח כי לא רצה לפגוע במשפחה של המחבל בלא אזהרה. סים את המלחמה בצורה כושלת ומנע נצחון ועוד הקריב חילינו בפקודות מנוגדות לתקוף ולסגת ולתקוף שנית. ציפי לבני היתה אז שרת החוץ אבל היא נאלמה ונעלמה מן המסכים.בסיום המלחמה היתה אחראית להסכם שהעניק שטח של הכפר ע'גר לאויב, והקמת כח או''ם שהגן על חזבאללה.
כתוב תגובה ל- זוכר
-  מוישה .. אנחנו לא טיפשים ימנים
  רס'ן בדימוס   28/11/15 18:03
מוישה .....עלינו לא תצליח לעבוד ! את אותה "הסברה" מיותרת כראש האופוזיציה היו צריכים ביבי, שרה והבן שלהם .לעשות בכל ערוצי הטלביזיה בארץ . לא היה כל צורך לנסיעה המלכותית למלון פאר והצגות יוקרה בלונדון !!!!! על חשבון משלמי המיסים הלוחמים שנשארו בארץ שחלקם נהרגו ונפצעו במלחמה הארורה הזאת ! להפך , מקומו של סרן ביבי נתניהו הלוחם המהולל מסיירת מטכ'ל הייתה יותר נחוצה כאן בארץ במסגרת קצין מילואים בלוחמת סיירת מטכ'ל כפי שעשו רבים וטובים ממנו מכל יחידות צה'ל והמילואים ,שחלקם התנדבו ולא זכו לחזור לביתם בשלום...
כתוב תגובה ל- רס'ן בדימוס
-  רסן בדימוס? לא פלא שצהל כושל
  איש פשוט בהחלט   20/03/16 00:16
אם אתה אכן רס"ן בדימוס, תגובתך מבהירה לנו מדוע פרצופו של צהל נראה לא פעם כפי שהוא נראה. ראה מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון השניה, קרא כמה מכתובתיו של אורי מילשטיין. נתניהו נסע ללונדון תוך כדי מלחמה כדי להסביר את ישראל. בניגוד לקביעתך השיקרית נסיעתו של נתניהו מומנה ע"י אירגונים יהודים בחו"ל.
כתוב תגובה ל- איש פשוט בהחלט
-  בסיירת מטכ"ל יש פלצנים
  במ"לים עם ויטמין   29/01/16 23:07
כתוב תגובה ל- במ"לים עם ויטמין
-  שבוע הסברה בלונדון מלחמה חודש
  שדגד   20/11/15 20:35
תחקיר "שישי": בשיאה של מלחמת לבנון השנייה, בין 9-2 באוגוסט 2006, יצא יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, למסע הסברה באנגליה כשהוא מלווה באשתו. המלחמה נמשכה חודש וחצי עם הסברה על הפנים נתניהו נסע לשבוע הסברה בלונדון
כתוב תגובה ל- שדגד
-  שבוע הסברה בלונדון חחח
  טוקו   11/04/17 10:29
עד היום אישתו כועסת שלא בצליח לארגן גם שבועיים בפריז וניו יורק היא פיספסה את הסיילים הגדולים ובאשר לשבוע ההסברה הוא היה מוצלח כמו הציורים באומ ,,,האנגלים לא הפכו לאוהבי ישראל
כתוב תגובה ל- טוקו
-  אז לבריחה קוראים שבוע הסברה
  ביבי לאכלום   11/02/17 14:15
לקבלת טובות הנאה קוראים חברים למימון כפול לנסיעות קוראים אני לא עונה כי זה התיישן מכבסת המילים לא תעבור בבית המשפט כשם שהציבור לא קנה את זה בזמן אמיתי
כתוב תגובה ל- ביבי לאכלום
-  גולם....מה עשה ביבי בשלשת
  השבועות האחרים ?   28/11/15 18:11
היתכן שהוא התחבא בארץ כמו שעשה מנדל בגין בבטן ספינת האלטלנה . ומשם שלח את לוחמיו הטיפשים אל מותם הוודאי בקרב ?
כתוב תגובה ל- השבועות האחרים ?
+
הייתי מאמין לך אם לא היית
  אפרים גלזר   16/10/15 15:40
מחליף את הכינוי שלך עם כל הודעה. בסך הכל אתה נשמע לא אמין, תלוש, מנותק ומנוכר.
כתוב תגובה ל- אפרים גלזר
-  אתה חושב שמישהו מאמין לך
  כנרת   13/11/15 10:16
שאתה בכלל מבין מה שאתה קורא, אם בכלל אתה קורא?
כתוב תגובה ל- כנרת
-  איש אינו מאמין לאף אחד
  מגיבים   8/01/16 13:23
כדי לספק את האגו!!!
כתוב תגובה ל- מגיבים
-  אינני מעוניין שאיש יאמין לי
  אורי מילשטיין   8/11/15 16:52
אני מעוניין שינסו להפריך את ממצאיי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
+
יש מגיבים עם בעיות נפש
  מאמר מצוין. כרגיל   18/09/15 20:08
במקום להעריך היסטוריון יחיד מסוגו, יש פה כמה מגיבים הלומי נפש ברמות שמצדיקות אישפוז או לפחות טיפול חריג
כתוב תגובה ל- מאמר מצוין. כרגיל
+
מילשטיין ברח מהאמת
  איציק אגם   14/09/15 13:23
ראשית, מגיב מס' 13 צודק בתגובתו. מה הקשר בין סיפור השיירה לכותרת? מקרי ביותר. כרגיל. חיפוש כותרות ולא תוכן. דני מס נסע בטנדר האחרון והוא היה היחידי שיכול היה לנוע לאחור ולהזעיק עזרה. לפני כן, בזמן ההתקפה הערבית פיקד דני מס על השבת האש ע"י הנוטרים שהיו חיילים יהודים בצבא הבריטי ולכן רשאים לשאת נשק ולהשתמש בו. לדני מס אסור היה לשאת נשק. עניין הנעלם מה"מחקר" לכל ארכו. האם היה צריך להישאר דני מס עם כח הנוטרים או דווקא להתרכז באזעקת עזרה, שהיתה פעולה מסוכנת ביותר תוך נסיעה ברוורס של נהג הטנדר תחת אש הערבים? על כך אפשר להתווכח. אבל לומר שדני מס ברח זהו עיוות גמור של המציאות. לא כל מי שנוסע להזעיק עזרה "בורח". במיוחד בתנאים של שיירת העשרה. להיפך. שנית מה זו היומרה הזו של של מילשטיין על "מחקרי על מלחמת השחרור"? איזה "מחקר"? מה חדש בו? הכל ידוע כבר שנים. חוץ מהכותרת, שהיא יותר שקר מאשר "מחקר". ועוד מספר הערות: 1 - בניגוד לנאמר ב"מחקר" מטרת צבא קאוקג'י לא היתה לפגוע בשיירות אלא לכבוש יישובים יהודים. תחילה ניסה ונכשל בקיבוץ טירת צבי ואח"כ ניסה לכבוש את קיבוץ משמר העמק והובס ע"י יצחק שדה בדיוק בשיטה שדגל בה יצחק שדה: יציאה להתקפה וכיבוש כפרים ומשלטים ערבים באיזור במקום הגנה בלבד. עניין זה "נעלם" מהמחקר למרות שצבא קאוקג'י מוזכר בו. ואמנם היה זה יצחק שדה שהפעיל לראשונה את שיטת ההתקפה במקום הגנה בלבד. הוא כבש את כל הכפרים הערבים מסביב לקיבוץ משמר העמק וכך הגיע למיקומו של צבא קאוקג'י בהפתעה והרג רבים בו. מאז עסק צבא קואקג'י בעיקר במנוסה ללבנון ואילו כל הגליל התחתון, העליון, עמק בית-שאן ועמק יזרעאל נכבשו ע"י כוחות הפלמ"ח וההגנה במהירות. האמת חשובה. יותר מהפרסומת. 2 – ב"מחקר" נאמר שהתוצאה של "שיירת העשרה" היתה ה"גורם" לכשלון קרב הל"ה" אבל לא מוסבר כל קשר. האמת היא שדווקא כשלון השיירות הוא שהביא לנסיון להביא תחמושת ותגבורת לישובים רגלית בלילה. אמנם הל"ה התגלו וכולם נהרגו, אבל זה לא סותר את העובדה שיציאת הל"ה היתה דווקא מסקנה מהקשיים של נסיעה בשיירות ולנופלים ב"שיירת העשרה" אין כל קשר עם קרב הל"ה. למעט שעל מחלקת הל"ה פיקד אותו דני מס. אבל דווקא בקרב הל"ה נהג, ככל הנראה, בגבורה עילאית. 3 – אם הפלמ"ח היה כל כך גרוע וכל מפקדיו "ברחו" או "קיבלו הלם קרב" או "כשלו", איך הוא ניצח את צבאות ערב החזקים ממנו בהרבה? אולי האמת היא הפוכה מזו של "מחקרי" מישלטיין? איציק אגם
כתוב תגובה ל- איציק אגם
-  לאיציק אגם 3 הערות
  דוד נ   19/09/15 17:47
הראשונה-מחקר זה כל מה שמפורסם- הנה היום קראנו לראשונה על ההתמכרות האובססיבית של היטלר לסמים. ברור שמידע זה היה ידוע קודם בטח ובטח לרופאו האישי ולעוד כמה מהצוות.אבל פרסום ברבים זה המחקר.יתכן שהמידע על הסתלקותו של דני מס מהשיירה היה ידוע לחבריו, אני נתקלתי בו כאן בפעם הראשונה . הערה שנייה, מטרת ספריו ומחקריו של ד"ר מילשטיין, היא לומר שיתכן ולוא היו מתכוננים אחרת (בעיקר מבחינת התפיסה הפוליטית של הסכסוך), מספר ההרוגים היה פחות בהרבה. שלישית מטרת העל של ד"ר מילשטיין (ואני לא דוברו),היא שהסתרת האמת וייפוי המציאות היא אבי אבות הכישלונות הצבאיים שהיו לאחר הקמת המדינה.
כתוב תגובה ל- דוד נ
-  Dr Milstein research
  Gilead   26/09/15 04:43
is superb always, and the facts that 99% never new this angle of the events. Those who try to criticize Dr ,Milstein are usually politically motivated, and feel shame to stick to facts. It is only from failure that success is born.
כתוב תגובה ל- Gilead
-  חשוב לדעת חשוב ללמוד
  מילר   25/09/15 22:15
ד"ר מילשטיין הוא נביא זעם .הוא בוטה ולא פוליטי קורקט וזה טוב .הבעייה איתו זה שנטייתו הפוליטית מאפילה אצלו על האובייקטיביות שלו וזה פוגם בעבודתו.במה טעה ד"ר מילשטיין עד היום ? כל מה שאמר וטען השכם וערב הופיעה בלבנון השנייה ( למרות שהיו סימנים מוקדמים): אי הפקת לקחים , זלזול באוייב ,תו"ל פגום ,על ד"ר מילשטיין אפשר להגיד בהחלט "אין נביא בעירו" וחבל.
כתוב תגובה ל- מילר
+
יואב יצחק נהנה מהטימטום
  קורא ותיק   18/08/15 14:59
של תושבי יגור האדיוטים,אוצר כזה לא נופל כל יום.המשך אידיוט מיגור המשך. ! כולם נהנים ממך
כתוב תגובה ל- קורא ותיק
-  קורא דגר ולא ילד
  עוקר עשבים שוטים   19/08/15 10:56
כמה משלם מילשיטיון ליואב יצחק עבור פרסום ההבלותות העבשות כאן??. ויש בשורה טובה- אורי המבולבל מאפעל הומלץ לקבל את פרס ישראל לטרחנות והתעלקות,בטוח שיזכה... אגב,לאן נעלמו דוד נ[קניק] ,ההומו מיגור וראומהל'ה?? החום נגמר, תוציא אותם מצינור השפכים.
כתוב תגובה ל- עוקר עשבים שוטים
+
איפה היו האצל והלחי בעת
  הגוי..   1/08/15 22:15
רצח נוסעי האוטובוס? איפה הם היו בכלל בעת כל כישלונות ההגנה? לא שאני ממזער חלילה את האצל או הלחי, ההפך, אני מעריץ גדול של הלחי.. מדוע ד"ר מילשטיין עוסק באובססיה בכישלונות ההגנה ואינו משמיע ציוץ על לחי ועל אצל, אולי כי לא היה על מה ולמה לצייץ, מה שמסביר את העצמת הכישלונות והצנעת ההצלחות של ההגנה כך שיראה בהתאם לשטופי המח של היום כי למעשה, מה כבר עשתה ההגנה בימים ההם, אולי אפילו לא עשתה ההגנה מאום וצבאות עיראק, סוריה, מצרים וירדן נעצרו ונוצחו ובמקרה ירדן חלקית, ע"י כוח עליון שמימי משיחי כל שהוא ולא ע"י בני אדם אשר לחמו כאריות ואת זה אגב מכנה ד"ר מילשטיין היסטוריה.. ד"ר מילשטיין רץ היום עם מטרות פוליטיות אותן הוא מציב על פי נוחיותו מול הפגזים אשר נורו ב 1948 כך שהפגזים ההיסטוריים ההם יפגעו במטרותיו הפוליטיות האישיות היום. ד"ר מילשטיין. הפגזים ההיסטוריים ההם התפוצצו מקסימום אחרי 11-12 שניות אחרי שיצאו מקני התותחים ולכן תמיד יפספסו כל מטרה פוליטית אישית שיציב להם ד"ר מילשטיין היום. זה כולל את הפגזים מהשנים 1941-45, 1948-56-67-73-82 ועד היום.. תודה.. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
-  "חוג הקצינים" של מפ"ם
  התנהלות של חסמב"ה   19/09/15 07:53
התנהלות של חסמב"ה "חוג הקצינים" של מפ"ם ... המשיכו להיפגש כפורום מפלגתי עם מנהיגי המפלגה ' פרופ' זאב צחור (פקודה מטכ"לית: "במ"לים - בני משקים לפיקוד") איך ממנים גנרלים ?! התכנסו הקיבוצניקים עם רדת החשיכה, במסתור, ברפת/גורן/בשטיפת כלים, הורידו דרגות ונעלו סנדלים תנ"כיות והטילו פור מי לפיקוד ומי ללהקה צבאית ולדו"צ.
כתוב תגובה ל- התנהלות של חסמב"ה
-  אין ספק : הנך חובב פולקלור
  אנאליסט   29/09/15 19:28
תגובתך מעידה עליך הרבה יותר מאשר על מושאי ביקורתך. דומה שאתה ספגת לא מעט רוח פולקלוריסטית אשר מנשבת מקולמוסו הרדוד של מילשטיין.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
-  אצל ולחי נלחמו בצבא עם קום
  מנדל   22/08/15 12:31
המדינה כולם גויסו חבל שאתה לא יודע את זה והיו חיילים טובים ולוחמים הכי טובים שאל את חברי ההגנה שלך או הפלמחנקים הפחדנים
כתוב תגובה ל- מנדל
-  פלמחניקים פחדנים?
  עוז   16/04/17 18:21
לך אל בתי הקברות הצבאיים ופקוד את קברותיהם של "הפלמחניקים הפחדנים" אידיוט שכמוך! מי שנלחם והקיז את דמו יותר מכולם היו אנשי הפלמ"ח!
כתוב תגובה ל- עוז
-  הגוי...המחיר,המחיר ! זאת
  חבר קיבוץ יגור   2/08/15 11:24
מטרת המחקרים של ד"ר מילשטיין.המחיר בדם....כל שאר זה לא רלוונטי ובפרט התגובות,שזה הוצאת תיסכולים אישיים של כותבים.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
מדריך עסקים – T.co.il
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |