s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צ'כוסלובקיה שנת 1938 ואנחנו
מאת: אליקים העצני  |  19/12/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כל ישראלי ויהודי צריך לקרוא ול
  אפרתקקק   19/12/12 09:49
כל ישראלי ויהודי צריך לקרוא את המאמר החשוב הזה, לשנן ולהכיר היטב את ההיסטוריה, שכן יש לה נטיה לחזור על עצמה.

העולם לא יציל אותנו, חיכינו שיציל אותנו בשואה וזה לא קרה, אין שום סיבה שמשהו השתנה ב- 70 השנה שחלפו מאז.
כתוב תגובה ל- אפרתקקק
המציאות בורורה גם בלי צכוסלובק
  סימי   22/12/12 13:42
המציאות ברורה גם בלי צ'כוסלוביקיה לכל מי שאינו רמאי בנפשו! האנגלים והצרפתים הם שקרנים אנוכייים בנפשם. לגבנו זו שאלה של חיים או מות אכזרי בזועות. מה לעשות שהטינופת היהודונית היא בהויית חלק לא קטן בעם. בביטוי "שפיות" השתמשו גם יהודונים כשהשואה היתה בפתח וכך גם כיום הסופר "איש הרוח" עמוס עוז הוא הראשון שהשתמש וחזר על הביטוי 'הציונות השפויה'.
כתוב תגובה ל- סימי
2
אליקים סליחה, השואה קצת עקומה
  פועה   19/12/12 15:51
עם כל הכבוד לצ'כוסלובקיה (ויש כבוד) הרי היא קודם לכל קירבנה את עצמה! ראשית בכך שמראש חתמה בריתות הגנה והאמינה בכוחן של הבריתות אלה להגן עליה.
שנית שבחולשת מנהיגיה לא האמינה בכוחה שלה, ויתרה על נכסיה האסטרטגיים הממשיים לטובת החששות והתקוות של בנות בריתה, שהתגלו כאשליות.
שלישית צ'כוסלובקיה סבכה עצמה בבריתות הגנה עם סותרות, מחד עם בריה"מ הקומוניסטית ומאידך עם צרפת ואנגליה הקפיטליסטיות.
מבחן ההיסטוריה שבדיעבד מלמד אותנו שמול היטלר המלחמה הייתה בלתי נמנעת. כי אם צ'כוסלובקיה הייתה בוחרת להגן על עצמה בכוחה היא הייתה נדחקת בשלב הראשון לסיוע קומוניסטי הייתה נאלצת לדכא בכוח מרידה של חבל הסודטים שהיה נהנה מתמיכה גרמנית פעילה, והייתה הופכת לזירת התמודדות עקיפה בין היטלר לסטאלין, כשאנגליה וצרפת נגררות לתמוך בהיטלר נגד סטאלין. בסיטואציה כזאת צ'כוסלובקיה הייתה משלמת מחיר דמים רב ומחיר כלכלי אדיר וכמובן מחיר פוליטי, ולא מן הנמנע שבעקבותיו היה חבל הסודטים מסתפח לגרמניה, ויתרת המדינה מסתפחת לגוש הקומוניסטי.
תוצאת הויתורים שלה, חסכה ממנה את מחיר המלחמה לבד. בסופו של דבר היא זכתה בחבל הסודטים ללא תושביו הגרמנים במחיר מציאה.
מדינת ישראל השתלטה בכוח על שטחי יו"ש, ומראש קבעה כאסטרטגיה שהאחזקה בשטח הזה זמנית ונועדה לצרכי מיקוח במסגרת מו"מ עתידי לשלום.
ידידינו באירופה לוחצים עלינו לא לפגוע ביכולת עתידית לממש את האסטרגיה הזאת להתנעת שלום.
כתוב תגובה ל- פועה
בכל זאת הבדל אחד כן יש ......
  איריס כהו   19/12/12 21:08
מה שבטוח שבמאמר המאלף והמלמד הזה לא הוזכר , ולו במילה אחת ,כי היו מבני העם הצ'כי שעודדו ותמכו במאבק האוייב הגרמני ,הפנימי והחיצוני - כמו השמאל שלנו וכמו פועה - המעודדים ומבינים את המאבק הפלשתינאי ומחלישים את רוח העם וצדקת דרכו !!
כתוב תגובה ל- איריס כהו
לאיריס
  דאגנית   20/12/12 12:31
בפולין, הונגריה, אוקראינה, צרםת ועוד - היו הרבה משתפי פעולה עם הנאצים, שעשו זאת בשמחה גדולה. אך בצ'כיה היה מיעוט קטן ביותר. לפני שנים אחדות בטיול בצ'כיה היתה לנו מדריכה צ'כית נוצריה שדיברה עברית והסבירה את מהלך הסיור בפראג ב ע ב ר י ת! מדי כמה משפטים חזרה ואמרה המדריכה: "צ'כיה לא היתה אנטישמית כהונגריה או כפולין ועל-כן...." לתשומת לבך (ולראיה ההצבעות המתמידות של צ'כיה למען ישראל).
כתוב תגובה ל- דאגנית
לדאגנית אולי לא הובנתי ??
  איריס כהן   20/12/12 13:59
מה שלומך, לא כל כך הבנתי את כוונתך האם את מנסה להאיר עיני או מאשרת את דברי ?! בכל אופן מה שאמרתי שלמרות הדמיון בין אז להיום כיום כן יש הבדל ,בניגוד לעם הצ'כי לנו יש היום אנשים הנחשבים לחלק מהעם היהודי אבל נלחמים נגדנו ובעד הלא עם הפלשתינאי , כמו הגב' שכתבה פה לפנינו הקוראת לעצמה פועה ! מה שלא היה אז לעם הצ'כי!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אכן לא הובנתי
  דאגנית   20/12/12 17:46
שלומי טוב. תודה. אקוה שגם שלומך. אכן קראתי שוב את דברייך והנך צודקת. איני יודעת מה קרה בקריאה ראשונה - אולי חלמתי קצת. מתנצלת. אנשים מסוגה של ההיא באמת מחלישים את העם ולדאבוננו יש לא מעט כאלה היום. אני קוראת להם בוגדים.
כתוב תגובה ל- דאגנית
לשום עם בעולם אין כזה זן הזוי
  קורןנאוה טבריה   20/12/12 16:54
ובוגדני כמו לנו!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
זוהי תגובה אופינית של פועה
  סימי   22/12/12 13:56
למה ניתן לצפות מאותה פועה? לכל היתר שמבינים מה שמדברים אליהם: ערב מלחמת העולם השניה המאבק הבין גושי עוד לא היה קיים! זת משום שעוד לא היו גושים רק רוסיה היתה קומוניסטית. יתרה מכך לא היתה שום סתירה בברית עם צרפת ואנגליה ובברית עם פולין. עובדה גם שרוסיה לחמה לצד אנגליה וארה"ב צרפת כמתאים לה שתתה יין... את חבל הסודטים צ'כיה לא "קיבלה במתנה במחיר מציאה" היא גרשה את הגרמנים משם אחרי שכל העולם סבל מהם הרשו לצ'כיה לעשות זאת.
לגבנו: ה"פלסתינאים" החליטו שהם ישות לאחר ששחררנו שטחים אלו. והאוכלוסיה רבתה שם כמו בשאר חלקי ארץ ישראל עם התפתחות הציונות באו לחפש פרנסה. אז אותה פועה תמשיך לפעות או לקרקר.
כתוב תגובה ל- סימי
פועה מי סיפר לך?
  avievan   21/12/12 08:29


שישראל השתלטה בכוח על שטחי יו"ש, איך את יכולה להשתלט על אדמה שהיא שייכת למדינה והוחזרה מהכיבוש הירדני שקיבלה בחינם מהמנדט הבריטי,
ידידינו באירופה הם לא ידידים, הם יותר גרועים מכל אויב שישראל היהודית ידעה הי פעם. נכון האירופאים הם לוחצים עלינו כשם שהם לחצו על הצ'כים, ומאז אירופה שילמה מחיר כבד מאד.
את בצורת השמאל המתועב שרוצה ושהביא את הרת האסון של הזיות הסכמי אוסלו, אילו היה חוק שאפשר להעמיד אותכם למשפט בגידה ולגזור עליכם את עונש המוות, אני הייתי הראשון שהייתי לוחץ על הכפתור או על ההדק. אתם עם שמוכן להרוס הכל ובמשותף להרוס אומה. אסור לעם ישראל להיכנע לך ולמה ששיך לך ולחברייך מאירופה ומהגייס החמישי שנמצא בתוך ישראל. אנשים כמוך ישראל חייבת למגר עד האחרון שבהם, כי אתם סכנה למדינה ולאומה.
כתוב תגובה ל- avievan
כמה שאתה צודק בנוגע לשטח
  סימי   22/12/12 14:14
מלכתחילה "ירדן" - גם כן שם, הרי זהו שמו של נהר ולא שם של שום עם, היא חבל בארץ ישראל שהובטחה ליהודים בהסכם סן רמו. הבריטים קרעו חבל ארץ זה מ א י ת נ ו!!!! ההמלכת ההאשמית הירדנית סיפחה גם שטחים מארץ ישראל המערבית. אז אנכנו כובשים, כך בעיני מלקקי כפות הרגלים של הערבים ובעיני האנטישמים אבל בקרבנו מה לעשות ישנם הרבה יהודונים מטונפים כמו פועה.
כתוב תגובה ל- סימי
לסימי
  דאגנית   22/12/12 16:11
סימי, דברים נכונים כתבת. אגב, הידוע לך מי המציא לירדנים את שם ארצם "ירדן"? האם הבריטים?
כתוב תגובה ל- דאגנית
לא, לא ידוע לי
  סימי   22/12/12 17:05
אני משערת שהבריטים אך אינני יודעת.
כתוב תגובה ל- סימי
תודה סימי
  דאגנית   22/12/12 18:21
יתכן שאכן הם. לא די שמסרו לבדווים פולשים, חבל ארץ שהוסכם עליו בהסכם סן-רמו שיוקדש ליהודים - קראו לו בשם ע ב ר י המוזכר בתנ"ך! הרבה רשע ואסונות הביאו עלינו הבריטים.
כתוב תגובה ל- דאגנית
3
נקמת אלוקים באירופה הארורה
  איריס כהן   19/12/12 21:21
שנזכה סוף סוף לראות את נקמת האלוקים בברטניה צרפת ועוד ממדינות אירופה הארורות - החזירים, נחשי עקלתון - הגורמים לכל הרע והשקר ולכך שאין שלום בעולם !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
4
שר חוץ שחבל שהתפטר
  דאגנית   20/12/12 11:13
ישנם מפעם לפעם מאמרים באתר זה שהם פנינים וחובה, פשוט חובה לתרגמם ולשולחם למערכות העתונים החשובים בארצות מרכז ומערב אירופה, שיודפס ביום ראשון (בו אחוז הקוראים גבוה), וגם לשלוח תרגום למתעמר הגדול מכולם, היהודי, "הניו יורק טיימס", שבכל סוף שבוע מכה את ישראל הזעירה בגרזינים ובקרדומים ללא רחמים וללא הצדקה, באופן הכי מעוות שעולה בדמיונו החולני (תומס פרידמן). כן, ידענו את גורל הצ'כים בלומדנו על כך בעברנו הרחוק, אך כה נכון לשוב ולרענן את זכרוננו מדי פעם. ועוד איך ליברמן צדק, אך האם מישהו מקשיב לו? התקשורת ואזרחים סתומים מבקרים אותו בטפשות מרובה בטענה שהינו שר חוץ לא דיפלומטי (אילו הבלים!), ואין בו היכולת להתבטא בעדינות כלפי העמים ה"נאורים". תקשורת עלובה. תודה רבה לד"ר אליקים העצני על מאמר כה חשוב.
כתוב תגובה ל- דאגנית
בעינהם יריקת אש השנאה
  סימי   22/12/12 14:24
בעינהם של אותם חכמים אותן יריקות אש השנאה של אבו מאזן כמו שהיו של יאסר ערפת הן "דיפלומטיות מאוד" ואם אינם שמים לב לשקרים שלהם. לנו לעומת זאת אסור לומר את האמת אסור להזכיר אף לא חלק ממנה כי לדידים זה איננו דיפלומטי. זכורני אותה טיפשה מתוכנית הבוקר של ערוץ 10 אחת ילדה בעלת מראה די פרחי (בלונד ארוך צבוע, אף ככל הנראה מנותח), אשר גלגלה עניים נוכח דבריו של שר החוץ ליברמן והסבירה כי היא כמובן בעמדה של ללמד אחרים שעליו להיות יותר דיפלומטי...
כתוב תגובה ל- סימי
5
צ'כוסלובקיה 1938
  מרדכי ליפמן   7/02/13 10:46
מרדכי ליפמן אלייקים העצני, מאמר מצויין, יש להוסיף רק כי כאשר גייסה צ'כוסלובקיה את כוחות המילואים שלה (31 דיוויזיות),ופרסה אותן לאורך הגבול עם גרמניה, פרץ ויכוח גדול במטה הצבא הגרמני. חלק מהגנרלים ניסו להניא את היטלר מביצוע הפלישה לצ'כיה והוכיחו לו באותות ובמופתים כי הצבא הגרמני ייכשל. רק לאחר הסכם מינכן ולאחר שהצ'כים פינו את עמדותיהם התלולות בחבל הסודטים (כולל התעשייה הצבאית המצוינת שלהם), כתוצאה מההסכם וכתוצאה מתמימותם, ולאחר שהיטלר טען שוב שיותר לא יהיו לו דרישות טריטוריאליות, (הוא טען אותה טענה בדיוק גם לאחר סיפוח חבל הסאאר),מילאו הצ'כים אחר כל תנאי ההסכם וההמשך ידוע.
כתוב תגובה ל- מרדכי ליפמן
6
צ'כיה-גרמניה ישראל-ה"פלסטינים
  עובד גשן Goshen   20/09/13 16:04
עובד גֹשֶן דרך צרפת א/57 – רמת-שאול חיפה 35435 טל' 347 335 8 221 5730 050 ovedg632@013.net.il ovedgo@walla.com חיפה, ט"ז תשרי תשע"דשֶ 20 ספטמבר 2013 לכבוד מערכות "דעות, ידיעות אחרונות והארץ" הנדון: עת למחילה? תלוי! ממי למי?! מערכת נכבדה, הייתי אמור לא להיות מרוצה מכך שמר דרור אידר, שאני אוהד [מאד] את כתיבתו הקדימני בתגובתו לרשימתה העוקצנית של טליה ששון, זו ה"כבשה" שבששון ובשמחה הגישה, בהיותה בתפקיד ממשלתי תוך הסתרת דעותיה הפוליטיות, עובדה שהצטרפה מיד לאחר פרישתה מהשרות הממשלתי למר"צ..., דו"ח חריף הגובל בשנאה תהומית בלתי מוסתרת נגד חלוצי ההתישבות היהודית כיום בארץ ישראל. והיא מזכירה בין השאר את סבתה שהתנחלה בהרי ירושלים... האם היא טרחה לקרוא בזמנו את הספר של רבקה הלפר "המתנחלים בהר"??? להזכיר לגב' נכבדה זו עובדה נוספת: שר בישראל – יוסף אלמוגי - קבע בזמנו שבקלפי יש קול שווה לבעל/ת השכלה משפטית אקדמאית גבוהה ביותר שאולי ציוניה בהיסטוריה היו ככה ככה... ולאחרון אספני האשפה בְּעיריה כלשהי!!! עכ"פ - יש לי מה להוסיף ואצרף את רשימתו של ה' אליקים העצני שפורסמה אף היא באותו עתון באותו מדור יומיים לפני פרסום רשימתה. רק לאחרונה פורסמה ברבים עובדה ארכיאולוגית מדהימה על המצאות תכשיטי זהב בעלי אופי יהודי בצמוד להר הבית שמקורם לפני כ-1400 שנים ועובדה זו וממצאים נוספים מסוג זה שבים ומוכיחים לעולם כולו שהקרויים פלסטינים הם הם אלה שכבשו והשתלטו על שטחים עצומים לא להם אז מה להם כי ילינו??? צודק מר העצני ודומיו ומוטב שלא ישכחו כל משנאינו וגם תומכיהם, אוי לאותה בושה, מבינינו, שלנו, ליהודים!!! זכות גדולה אלפי מונים מאשר לכל עם/"עם" אחר על "ארץ ישראל". לא לשכוח כי הצ'כים גרשו, בשנת 1946 מהיום למחר את כל גרמני הסודטים ללא שם פצוי בעוד שאנו, הישראלים, לא גרשנו ערבים אלא אלה ברחו ברובם אחרי הבטחת מנהיגיהם שלאחר נצחון צבאות ערב הם, ה"מגורשים" כביכול, ישובו לכאן, יבזזו את כל רכוש היהודים, יאנסו את כל הנשים [הם התבטאו במלים הרבה יותר גסות ובוטות] ויהרגו את כל השאר. בכל העולם היו ויהיו פליטים ותמיד ימָצֵא להם בסופו של דבר פתרון. רק כאן מדינות ערב בכונת זדון מראש לא נסו לפתור בעית פליטי ארץ ישראל המנדטורית אלא השאירום במחנות פליטים פה ושם כמורסה שתתפוצץ בבוא העת ותשמיד את היהודים. זו האמת הכואבת- לתשומת לב כל האופנהיימרים, האבנרים וה"ששון"ים למיניהם. בכבוד רב, עובד גֹשֶן[כתיב חסר, בלי האות "ו"] נ"ב: אבקש: להעביר עתק אישי למר דרור אידר, תודה! עובד גֹשֶן
כתוב תגובה ל- עובד גשן Goshen
7
תגובה לשנאה של התגובות
  ישראלי 111   1/02/15 13:33
כמה שנאה יש לתגובה של פועה, השאלה אם מה שאמרה לגבי הצ'כים לא נכון? אני בספק זא תאוריה, אז מה רוצים ממנה.
השאלה השנייה אם מה שאמרה על כיבוש שטחי יו"ש בכוח לא נכון? זה נכון, הם נכבשו בכוח (ובזכות החוק הבין לאומי אגב).
לפי התגובות - מי השונאים הגדולים? תומכי א"י השלמה שישנאו חלק נכבד מהעם בעיניים עוורות וישכחו ששנאת חינם היא זאת שמנצחת אותנו. המשוואה של ארץ ישראל השלמה = שנאה לחלק נכבד מהעם לא טובה למי שרוצה פה מדינה יהודית.
תודה על הכתבה המעולה
 מינכן, פועה, שינאה, שמולאנים
כתוב תגובה ל- ישראלי 111
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il