s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הופקרו למוות
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  08/04/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פרס ישראל על מפעל חיים
  אהובה   8/04/13 11:12
מגיע לד"ר אורי מילשטיין לקבל פרס ישראל על מפעל חיים. אין עוד אדם בתולדות המדינה שעשה לעם היושב בציון שירות תרבותי כה גדול כד"ר אורי מילשטיין!
כתוב תגובה ל- אהובה
היסטוריה ארוכה לשקרים דה-גנרלי
  ראיס-פוטין-בוטוקס   8/04/13 13:56
אבידן-היסטוריה תשפוט,כמו ברק(איך הפשפש עלה למעלה),שרון ש"שינה"דוחות מ-1973 בארכיון...דיין-זיין וארכיאולוג-נבון... מאיר פעיל-דו"ח מזוייף על מבצע "כרמה"-"קלקיליה"-סילבי קשת צדקה,אלה לא כל הדה-גנרלים ל-"שבירת עצמות"-מילשטיין נא לגשת
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-בוטוקס
"אהובה" - או שמא אורי?
  אהובי   8/04/13 17:33
"אהובה" מתמוגגת ממפעלותיו של "הפילוסוף הביטחוני" ו"ההיסטוריון הצבאי" וקוראת להעניק לו את פרס ישראל.
זכותה. אך ראו זה פלא - כתובת ה-IP של "אהובה" זהה לכתובת ה-IP של הפילוסוף-היסטוריון מילשטיין. האין זו מיקריות מופלאה?
כתוב תגובה ל- אהובי
ראה הסברי להלן
  אורי מילשטיין   8/04/13 20:34
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כתובת IP נבחר על ידי השרת
  יואל קרונבלום   8/04/13 23:11
קבוצת המספרים עבורינו אינה קבועה ומשתנה עבור מחשבים כמו שלנו. לחברות יש IP קבוע שקושר אותם עם ה name server כך ששם כמו "news2.co.il יש לו כתובת IP קבועה. לכן יתכנו שתי כתובות IP זהות עבור מתשמתמים כמונו. כשאני בודק את הכתובות שלי אני מוצא שרק שתי קבוצות המספרים הראשונות הן זהות בעוד ששתי קבוצות המספרים האחרונות משתנות. כל אחד יכול לבדוק את עצמו רצוי לאורך כמה ימים.
כתוב תגובה ל- יואל קרונבלום
אצלי כתוב ה IP נשארת קבועה
  חייםק'ה   9/04/13 11:47
ובלתי משתנה כבר לפחות שלש שנים. אני מציע לחוקר מילשטיין להתעמק בעניין קצת יותר בטרם יביא על ראשנו עוד הסבר עלוב ומפוקפק
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מה אומר מילשטין על:
  אהובי IP   8/04/13 23:23
מה אומר מילשטין על ה IP שמצא אהובי ? בכל מקרה מגיע למילשטין פרס ישראל רק כדי לנקר את עיניהם של ההיסטוריונים הפוסט-ציונים
כתוב תגובה ל- אהובי IP
אתה בכלל לא במשחק
  rinat2   9/04/13 08:03
בחירה שולית, צרת-מוחין ועויינת מראש, להתיחס אל ההסטוריון כאל עבריין שמרחרחים אחרי עקבותיו ככלב גשוש אחרי עבריין-במקום התיחסות אל הספר
כתוב תגובה ל- rinat2
עובדות שלא ניתן להפריך
  אורי מילשטיין   9/04/13 10:56
הפרק המתפרסם בזה מביא עובדות מבוססות שלעניות דעתי לא ניתן להפריך. אלה שהתאמצו להסתיר אותן מאז מלחמת העצמאות והצליחו בכך, ויורשיהם מתאמצים להסתיר גם להבא. מכיוון שאין הם מסוגלים להפריך אות העובדות שחשפתי הם מתאמצים להוריד את האמינותי ולשים ללעג את מעשי. זאת דרך פעולה מקובלת מאז ומעולם של אנשים שאין להם למעשה מה לומר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
2
מה הקשר בין הכותרת לבין התוכן?
  חייםק'ה   8/04/13 11:47
על אף ההבטחה, לא אמרת מילה על הסיבות לכך שאבידן לא סייע לניצנים. בסך הכל מיחזרת אוסף של טענות ישנות נושנות ולא הוספת לנו שום מידע ולא תרמת מאומה להבנת העניין.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מדוע הופקרו למוות?
  אורי מילשטיין   8/04/13 12:45
זה המבוא עם, אכן, העובדות הידועות, אבל רק למעטים.בסך הכל שלושה עמודים מספר מספר בן 264 עמודים. בהמשך הספר יש תשובות שחלקן יתפרסם כאן ביום העצמאו בשבוע הבא.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לטיפש לא מראים חצי עבודה!
  אהובה   8/04/13 12:46
כתוב תגובה ל- אהובה
באמת למה להראות חצי עבודה?
  חייםק'ה   9/04/13 15:35
מאמר צריך לתת סקירה על הנושא מתחילתו ועד סופו ומי שרוצה יקנה את הספר ויקרא את כולו. סתם לתת כותרות רעשניות ואחר כך למסמס את זה בשרשרת של רכילויות נדושות בעשרים המשכים - חבל על זמננו היקר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
זמנך היקר
  אורי מילשטיין   9/04/13 16:46
אם היה חבל לך על זמנך היקר ולא היית חזור לפרק ומנסה לעוקוץ אותי ואגב בכך אתה משיג תוצאה הפוכה כי אתה מוכיח שמה שהתפרסם מאוד חשוב לך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
עיתוי נבזי לפרסום ספר מניפולטי
  עין אחת   8/04/13 13:08
מילשטיין בחר את יום השואה , לפרסם את הספר .
ואת ההמשך ביום העצמאות
יש במעשהו "לרקוד על הדם" . לנצל מעשים ודברים שנעשו לפני הרבהשנים , כדי לעשות כסף .
את הספר אני לא אקנה
נראה לי שאחרי הפרסןם כאן , הספר לא ימכר .
האנשים שעליהם נכתב הספר לא נמצאים , כדי לענות
אבא קובנר-ממנהיגי מרד ורשה שבא להלחם את מלחמת העצמאות,
שמעון אבידן , - נלחם כארי , ובנו דן אבידן נפל בשבי המצרים , במלחמת ההתשה
ואתה מילשטיין-שותה בתאווה את הדם שלהם , אחרי שלא המצלחת לשתות את הדם של ברק .
כתוב תגובה ל- עין אחת
לפחות אתה קורא כל מה שאני
  אורי מילשטיין   8/04/13 13:24
כותב. תודה!!!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
איך אתה יודע שהספר מניפולטיבי
  סקרן   8/04/13 13:31
אם לא קראת אותו? שמעון אבידן ואבא קובנר רקדו על הדם של גיבורי ניצנים במלחמת העצמאות! אסור לחשוף את זה?
כתוב תגובה ל- סקרן
אתה אלכוהוליסט מסוכן
  אינסטלטור   8/04/13 15:41
כתוב תגובה ל- אינסטלטור
4
סא"ל אבידן ותרבות השקר
  ההסתרה המיסוס   8/04/13 13:31
תרבות; השקר, הרמיה, הסתרה, המיסוס, הטיוח והשחיתות...של סא"ל שמעון אבידן, מח"ט גבעתי שאילולא ידע כל אלה לא היה מגיע להיות ממפקדי צה"א הבכירים, במ"לים... תרבות אותה לומדים בני הקיבוצים והמושבים, במ"לים, בשומר הצעיר ובשלום עכשיו...ומיישמים אותה בסיירת מטכ"ל...,ע"ע פרופ' צחור; "תאים מפלגתים חתרניים ביח' המיוחדות של הצבא" ובפיקוד הבכיר, ע"ע פרשת הרפז והשוחד של הרמטכ"ל והאלופים. הבעיה, העדר רגולטור על הצבא, ממשלה שנופלת בכל 1.5 שנים בממצוע...ע"ע "מאפיה, פשע מאורגן במטכ"ל", אלוף במיל' עמירם לוין חנן וייס
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- ההסתרה המיסוס
צה"ל: "חובשי כיפה
  לא בבית ספרנו   8/04/13 18:27
לא הרמתי קולי צה"ל: "חובשי כיפה - לא בבית ספרנו" [צילום: דו"צ] הרמטכ"ל מדיח את אל"מ ארז וינר מוקדש לאל"מ וינר, סא"ל אייזנר ואלוף נוה
 צה"ל: "חובשי כיפה
כתוב תגובה ל- לא בבית ספרנו
5
יופקרו למוות...גם החרדים
  ישלחו לעזה   8/04/13 13:54
יופקרו למוות...גם החרדים ישלחו לעזה ויופקרו שם..... רבים מהמפקדים שהגיעו מהקיבוצים והמושבים הוכיחו שהם לא ראויים להיות מפקדים בכירים בצה"ל... על שום "טיפשותם" ולעיתים גם/או פחדנותם... גם רבין לא נכח תמיד במלחמות עליהם היה ממונה...כולל ששת הימים, כשהיה רמטכ"ל.... חנן וייס
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- ישלחו לעזה
6
יחי המעמד!
  ראומה   8/04/13 14:05
מלחמת הציונים הסוציאליסטים באויב הציוני/הלאומי, קדמה למלחמה באויב המצרי. אל בציבור לא ידעו את גודל החרפה, ואם ידעו לא הבינו. שהרי המנצח הוא שכותב את ההיסטוריה. וללוחמי העובד הציוני לא ניתן פתחון פה.
כתוב תגובה ל- ראומה
7
ההתרסה של מילשטיין-עבר זמנה
  עין אחת   8/04/13 14:29
בן גוריון החליט עם הקמת המדינה לאחד את השמאל והימין ואת הארגונים שלהם .
הקצבות של המדדים הפולטיים היו מילטנטיים , (בני הקבוצים , הפלמח-ט\מצד שני אצל ולחי -אנשי המושבות)
הם פעלו מתוך אדיאולגיה
בן גוריון , ניצל אותם למטרות של המדינה
את בכירי האצל והלחי הוא שילב במוסד
את יוצאי הפלמח הוא שילב בצבא
כולם הצטיינו
ורק , מילשטיין , ממשיך להתריס , מנסה לפגוע בפרות קדושות , (שכבר אי אפשר לפגוע-כי הלכו לעולמם)
מזמן כולם במדינה אחת עם צבא אחד .
גיבורי התרבות שלנו היום , הם לא לוחמים , אלא כתב במחנה , שעשה את שירותו הצבאי בגהורה עילאית .......
כתוב תגובה ל- עין אחת
גם היום הכל פוליטי
  אורי מילשטיין   8/04/13 15:28
זכור את אוגדה הליכוד של שרון ואוגדת המערך של ברן במלחמת יום הכיפורים; זכור את החטיבה שלא גוייסה מפחד שתסרב להתגייס במלחמת לבנון הראשונה. אחרי מלחמת העצמאות קבלו אנשי אצ"ל ולח"י מספר מיוחד בצבא שרמז לאנשי כוח אדם בצה"ל לא לקדמם לקצונה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בן גוריון לא איחד
  יואל קורנבלום   8/04/13 22:42
אחת הטעויות הגדולות של דב"ג היא שלא יצא ביום סיום המנדט בהכרזה שמלחמה בבריטים נגמרה וצריך להתאחד וזה כולל את חירות עם לח"י ואצ"ל. במקום זה הוא הכריז שלא יקים ממשלה עם חירות ומק"י והלך להקים ממשלה עם החרדים תוך הבטחה ש 400 אברכים לא יגוייסו שהפכו בנתיים לעשרות אלפים. לכן נראה ששרש הבעיה של צה"ל הוא שלא נכנסו אנשים חדשים אם מאצ"ל ולח"י או הבריגדה ולמעשה המשיכו את הפלמ"ח בצה"ל למרות שפורק. לכן אני מאמין באמונה שלמה שלאבידן ממש לא היה אכפת מאנשי ניצנים כי הם לא היו החברה שלו ולא רצה שאנשיו יהרגו בהגנת אנשים זרים.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
8
עולם ישן נחריבה
  ראומה   8/04/13 14:36
באידאולוגיה הבולשביקית של אבידן וקובנר, המלחמה המעמדית בציונים הלאומיים קדמה למלחמה במצרים. ובכל זאת איך זה שהציבור לא ידע, ואם ידע לא האמין באמת ההיסטרית? שנאמר: המנצח הוא שכותב את ההיסטוריה. ולא רק המנצח, גם זה שבידיו הכוח.
כתוב תגובה ל- ראומה
9
ישנם טובים בלחימה, ולעומתם
  הניה   8/04/13 14:46
אחרים, הטובים רק בלתת עצות.ישנם המוכנים לתת נפשם למען המולדת או להציל חברים לנשק, ולעומתם אחרים שאינם מוכנים לנקוף אצבע אך מלאים ברעיונות, חינם. מי זוכה להערכה? מי זוכה לביקורת? מי נדון לשכחה ומי לתהילת נצח?
כתוב תגובה ל- הניה
10
שאלה לד"ר מילשטיין?
  יעקב ל   8/04/13 19:08
שלום אדוני!

האם כבודו יכול להסביר את הרשום מטה כפי שמופיע בתגובות למאמר:
פרס ישראל על מפעל חיים
שם הכותב: אהובה
זמן: 11:12 08/04/2013
כתובת IP: 77.125.164.94
מגיע לד"ר אורי מילשטיין לקבל פרס ישראל על מפעל חיים. אין עוד אדם בתולדות המדינה שעשה לעם היושב בציון שירות תרבותי כה גדול כד"ר אורי מילשטיין!

כתובות IP של כבודו ושל הגברת אהובה זהים ומכאן השאלה הפשוטה?

בברכה
יעקב


כתוב תגובה ל- יעקב ל
גם בכתבות קודמות
  קבלות   8/04/13 19:50
גם בכתבות קודמות על ברק של ה"היסטוריון" יש כתובות ip זהות לכתובת של אורי . זה מעיד על אמינותו
כתוב תגובה ל- קבלות
האם לבני משפחתי אסור להגיב?
  אורימילשטיין   9/04/13 06:00
ובנושא מקביל: האם לבני זוגם של ראש ממשלה של שרים ושל חברי כנסת אסור להצביע עבור בני זוגם? כדאי לחשוב מדוע נושא זה ולא פרשת ניצנים כל כך מטריד חלק מן המגיבים. אני מבין שלדעתם לא נעשה עוול לחברי ניצנים במלחמת העצמאות?!
כתוב תגובה ל- אורימילשטיין
יעקב משכיח נופלים ביום זיכרון!
  אני מיניתי לפרס   8/04/13 20:06
תתבייש לך מר יעקבי האכזרי - אכזרי לזכרם של נופלי ניצנים !!! בושה וכלימה עליך - עוד ביום הזיכרון של חללי צה"ל תוך ימים מיספר !! משתדל אתה לסתום את הפה לד"ר מילשטיין שהעלה את זיכרונות הנופלים במחקרו הענף והאמיץ - מחפש פגמים באלה שעושים עבודת קודש ! העיקר שלא יחשוף את האמת הטרגית והנוראה על העילית ששולטת בצבאינו ובמדינתינו מזה 70 שנה! ובכן אענה לך לשאלתך - זה אני והוא ועוד מיליון קוראים , ציונים וישראלים שמוקירים ומתפעמים מעבודת קודש של ד"ר מילשטיין - הם אלה שמינו אותו לפרס ישראל! והדבר כבר יקרה בוודאות - השתנה השלטון, הציונים והימין עלו לשלטון הפעם !
כתוב תגובה ל- אני מיניתי לפרס
תשובה בנושא IP זהה
  אורי מילשטיין   8/04/13 20:28
את ההצעה כתבה רעייתי ללא ידיעתי. אף שיש לה מחשב משלה וכתובת מייל משלה, הרי שני המחשבים מחוברים בקשר אלחוטי ומסתבר מכאן שכתובת ה-IP שלהם זהה. אני סבור שלרעייתי מותר לכתוב מה שהיא רוצה מבלי לקבל את הסכמתי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
וזכותה של אשתך להתחזות, נכון?
  משה רבנו   9/04/13 00:04
ואגב, למה הצניעות הזאת של אשתך? מדוע היא - כלומר "אהובה" - לא הציעה שיינתן לך פרס נובל?

מילשטיין, כ"פילוסוף ביטחוני" וכ"היסטוריון צבאי" (או להפך), אתה באמת חושב שכולם טיפשים ויקנו את ההסבר הצולע והבלתי-אמין שלך?

כתוב תגובה ל- משה רבנו
ו"משה רבנו", זאת לא התחזות?
  אורי מילשטיין   9/04/13 05:55
זה הסבר סביר ומי שרוצה יקנה! הרי הנושא הוא פרשת ניצנים בתש"ח ולא מה כתבה אשתו של אורי מילשטיין או הוא בעצמו על עצמו. הרצון של אדם או של רעייתו לקבל פרס אינו פשע והוא די מקובל. העיסוק האינטנסיבי בכך מלמד על עוסקים ועל מה שמעניין אותם. אין לי עם זה בעייה. מי שהנושא בוער בעצמותיו מוזמן לבוא לביתי יראה שמצויים בו שני מחשבים באחד אני משתמש בשני היא, ישלח תגובה משניהם ויבדוק מה ה-IP
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא, "משה רבנו" אינו התחזות
  המתחזה למשה רבנו   10/04/13 21:37
לא, "משה רבנו" זו לא התחזות משום שאיש לא יעלה בדעתו שהמנוח הוא זה שחיבר את הטוקבק. "משה רבנו" הוא כינוי. ואילו אשתך, ששמה שפרה, המתחזה ל"אהובה" ונמנעת מגילוי נאות - זו התחזות. יתר על כן, אני לא קונה את התירוץ שאשתך שיגרה את ההמלצה להעניק לך את פרס ישראל (היית מת!) ללא ידיעתך ממחשב אחר. אני משוכנע שאתה עשית זאת. כך או כך, נתפסת בקלקלתך.
כתוב תגובה ל- המתחזה למשה רבנו
קלקלתי!!!
  אורי מילשטיין   11/04/13 08:49
א. הרבה דברים שאתה ואני לא קונים התרחשו דווקא בניגוד להגיון שלנו. גם גולדה מאיר, משה דיין ואלי זעירא "לא קנו" את את האפשרות שתפרוץ מלחמה באוקטובר 73' וכן פרצה מלחמה.

ב. ונניח שאני אישית כתבתי כי אני סבור שמגיע לי פרס ישראל ולא רציתי לחתום בשמי או בשמה של רעייתי, האם אין זאת התנהגות נפוצה שרבים נוהגים כמוה בפוליטיקה, באקדמיה ובספרות??? מסופר לדוגמא שידידי עמוס עוז מצפה ו/או מעוניין לקבל פרס נובל. אמנם לא הוא מציע את עצמו אבל מי שמציע עושה זאת על דעתו ואולי אף בלחצו. אותם דברים אמורים לגבי ראובן רבלין בפרשת משרת יו"ר הכנסת.

ג. ואם זאת אכן קלקלתי בלי שום פקפוק (ואני מצהיר שאין זה כך למי שמאמין) , הלוואי שהיא היתה היחידה והאחרונה כי הייתי צדיק גמור.
ד. שפרה רעייתי אכן הגיבה כמה פעמים לפרקים שאני מפרסם. אף פעם היא חתמה "שפרה" אלא "מ. עריצה" בפרפרזה על הפסבדונים שלי לספר שירים שפרסמתי ב-1965: "אחרי הכל" וחתמתי: מ. עריץ.
ה. סוף שבוע פורה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מותר לנחש ?
  חשדנית   8/04/13 21:42
אותו IP - מסקנה: באותו בית אותו קו אינטרנט לשני כותבים - אורי מילשטיין ואשתו. ז"א אשתו שתחייה ממליצה עליו לפרס. מה הבעייה ? מותר לה כמובן. היא מכירה מקרוב את עבודתו ואת השקעתו ואת הזמן ואת האומץ ואת המאמצים שהוא משקיע כדי להגיע לחקר האמת, לטובת הסקת המסקנות בצה"ל. היא הראשונה שיודעת עד כמה מגיע לו הפרס. כל הכבוד לה. ובכל שם שתבחר, מותר גם לה להמליץ על בעלה...וגם לי. ולכן גם אני ממליצה !!! פרס ישראל למילשטיין.
כתוב תגובה ל- חשדנית
למה רק פרס ישראל? למה לא נובל?
  שפרה   9/04/13 11:06
למה רק פרס ישראל למילשטיין? למה שאשתו האובייקטיבית המקלידה המלצות ללא ידיעתו (אשרי המאמין) לא ממליצה על מילשטיין לפרס נובל?
כתוב תגובה ל- שפרה
ואת בטח מאלה שממליצים על עוז
  חשדנית   9/04/13 13:15
לפרס נובל ? כמה מתאים לכם להמליץ על סופר בינוני משעמם ונטול גאוניות, ובלבד שהוא מחזיק ב'דיעות הנכונות'...בדיוק כמו שהמלצתם על פרס נובל לשלום לעראפת באותו זמן שהוא שלח טירוריסטים להתפוצץ עלינו באוטובוסים ובקניונים !! רבין ומורשתו לחצו לו ידיים בטקס 'רב רושם' בשטוקהולם. צבועים !! ועל זה כבר נאמר:
אל תתיראו מן הפרושים ולא מן הצדוקים אלא מן הצבועים שמעשיהם כמעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס
כתוב תגובה ל- חשדנית
נובל זה לרוצח-ערפת, לחבר-פרס,
  ולמוסלמי אובמה   9/04/13 22:53
אין להציע פרס נובל לשלום שהיכתם בדם יהודים ברגע שנתנו את הפרס לערפת שרצח אלפים. כמו כן עוד "חתנים" של "שלום": מנדלה (שכתב בספרו האוטוביוגרפי שאישית אישר למחתרת לרצוח לבנים כולל משפחות - על צבע אורם. וכמובן מי יכול לשכוח את הדוגמה האחת והיחידה (בינתיים...) של נובל שניתן ב"קרדיט" - הנובל לברק חוסיין אובמה על שום עצם היותו הראשון מבין נשיאים של USA בכל מובן: הנשיא הקדוש הראשון,והאפריקן-אמריקן הראשון וה שגדל-באינדונזיה וה למד-6-שנים-כמוסלמי במדרסה הראשון - (וכאו יהיה נשיא כנראה האחרון כזה...)
כתוב תגובה ל- ולמוסלמי אובמה
11
הסמול ומשפט שלמה: "גם לי גם לך
  חשדנית   8/04/13 19:48
לא יהיה, גזורו" ! הסמול שהקים את המדינה ושלט בה עשרים ותשע שנה לא מוכן לקבל את משפט העם בבחירות הדמוקרטיות ומעדיף להרוס ! את המדינה מאשר להשאיר אותה בידי החירותניקים. עובדה, בן גוריון גירש את הערבים מהארץ, קיבוצי השומר הצעיר התיישבו על הכפרים ובבתים של הערבים ואף אחד לא קם וצעק 'זכויות אדם'..אלא שברגע שהמדינה עבר לשלטון הליכוד מייד התחילו לצעוק - צריך להחליף את העם ! (יצחק בן אהרון) וכשזה לא עזר להם - הם מתחילים להרוס אותנו מבפנים. פתאום כולם רוצים להחזיר שטחים - את יו"ש ואת הגולן ואת ישובי חבל קטיף. פתאום כולם (הסמולנים כמובן) התעוררו לצעוק על העוול שנעשה לפסטינים...פתאום כולם רוצים מדינת כל אזרחיה...הם יודעים שהשלטון כבר לא בידי הסמול, הקיבוצים כבר לא מה שהיו פעם, הגווארדיה הישנה הולכת בדרך כל הארץ, והימין והדתיים עולים. בלי חירות ובלי מק"י צעק בן גוריון וקיבל גם את חירות וגם את הדתיים. אין פלא שהם עורכים עכשיו מצוד על הדתיים - פתאום כל הדתיים אנסים, מתעללים בפלסטינים 'המסכנים', מתעללים בנשים, אין 'שיוויון בנטל', מתיישבים ביו"ש (לא משנה שהסמול בעצמו התיישב בכפרי הערבים וכך נבנה על חשבונם של אותם 'מסכנים')....
בקיצור, הסמול רואה שהשלטון נלקח מידיו לעולמים ולכן הוא פועל כמו אותה אישה זונה ממשפט שלמה "גם לי גם לך לא תהיה הארץ, גזורו !"

כתוב תגובה ל- חשדנית
12
עצומה למתן פרס ישראל למילשטיין
  רחובותי   8/04/13 20:13
אני מתחיל לארגן עצומה למתן פרס ישראל לדוקטור מילשטיין. הגיע הזמן! - עוד מעט אעלה בפייסבוק טויוטה של נימוקים מפורטים ומרכזיים. ראו הודעות בהמשך. P.S. מעולם לא פגשתיו , צעולם לא שוחחתי עימו וכך גם מיליון מוקיריו שיחתמו על העצומה ויתמכו במתן הפרס !
כתוב תגובה ל- רחובותי
פרס ישראל קטן על מילשטיין
  ירושלמית   8/04/13 22:22
כתוב תגובה ל- ירושלמית
אצילות
  ירושלמי   8/04/13 22:51
אצילות מילשטיין כלבנה המשקפת את אור השמש אצילות גבורת ניצנים עצמה -שתיהן חורגות מממדי פרס ישראל
כתוב תגובה ל- ירושלמי
13
ייזכרו אבידן וקובנר לדראון.
  אזרח ציני   8/04/13 20:14
כתוב תגובה ל- אזרח ציני
14
שוב מעקב תגובות ימין להשתיק !
  מכירים את הטריק.   8/04/13 20:25
או קיי אז מעקבים תגובה ימנית עד שהכתבה יורדת מעמוד ראשי - יו איזה טריק נדוש ובזוי.
כתוב תגובה ל- מכירים את הטריק.
15
ניזכור גיבורים ביום הזיכרון !
  תודה ד"ר מילשטיין   8/04/13 20:30
הודות להקרבה האישית של ד"ר מילשטיין ולפועלו המונומנטלי הועלה וטוהר זיכרונם של גיבורי ניצנים. תודה על זה ששם את עצמו בקו האש של כל המלעיזים המעוניינים למחוק את זיכרוןנם של הנופלים שבוזו על עמידתם על ידי מפקדים לא ראויים - אבידן ודומיו.
כתוב תגובה ל- תודה ד"ר מילשטיין
16
הצבא המצרי במלחמת השחרור
  משה מ   8/04/13 21:46
מתוך מסמכים מאוחרים,ידוע היום שהצבא המצרי כלל לא תכנן להגיע לתל אביב (או יפו),למרות הדעה המקובלת בציבור. למעשה,גם יציאת כוח מצרי ממג'דל (אשקלון) ליבנה ואסדוד (אשדוד) היו רק לפי דרישת הלגיון הערבי שנלחם קשה בלטרון.הצבא המצרי נענה לדרישה הזאת,וכך נאלץ צה"ל להקטין את כוחו באזור לטרון,ואכן היא לא נכבשה.
הצבא המצרי תכנן לשלוט בדרום הארץ ולכן פעל בשתי זרועות:המערבית בציר החוף עד מג'דל,והמזרחית דרך עוג'ה (ניצנה) ובאר שבע לחברון,שהליגיון לא היה בה.
לכן היה חשוב לו ביותר להתבצר לכל אורך הכביש המחבר את מג'דל דרך עירק סואידן,פלוג'ה ובית ג'וברין לחברון.ואכן לאורך כביש זה היו הקרבות הקשים ביותר,כולל הכיתור של הצבא המצרי ב"כיס פלוג'ה".
כתוב תגובה ל- משה מ
הצבא המצרי
  אורי מילשטיין   9/04/13 06:11
המאמץ העיקרי של הצבא המצרי היה דווקרא לאורך כביש החוף שלא בוצר. לעומת זאת בוצר הכביש המקביל לתל אביב, דרך כפר ורבורג שלשם המצרים לא הגיעו. המצרים לא התקדמו לתל אביב משום שאחרי קרבות יד מרדכי, אסדוד וניצנים העריכו שאין להם די כוח לכך. יש אנלוגיה בין החלטה זאת של המצרים להחלטתם במלחמת יום הכיפורים לא להחרוג מעבר לרצועה שכבשו לאורך תעלת סואץ.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
במלחמת יום הכיפורים
  ב_שמואל   9/04/13 23:21
במלחמת יום הכיפורים, אחת העובדות המאששות את הקונספירציה היא העובדה שהמתקפה הייתה התקפה רחבה המלמדת שלא הייתה כוונה לבצע התקפה מחץ שתאפשר תפיסת עמדות איסטרטגיות חודרניות בעורף האויב (הישראלי)
מכאן ניתן להבין שלמצרים לא הייתה כוונה להתקדם מעבר לקו המוצבים.
במלחמת העצמאות, הלגיון הירדני (בראשות הרמטכ"ל האנגלי) פעל לכיבוש השטח שהיה אמור להיות "פלסטין". מטרתם הייתה לנשל את זכות הפלסטינים ולחיות לצד מדינת היהודים.
אשמח לקבל אישור/ביטול על דברי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
17
אורי למי (???) ...
  עוד סתם אזרח   8/04/13 23:13

((((אורי למי שי9ני שלום בר)))):
וטעות לא קטנה כבהיתנהלותך:
אם הסיפור שהנך מציג אכן אמת ונכון?:
הרי יש כנגדו אלפים רבים של סיפורים שבדיוק שההפך.

קטן דוגמא , כייחשב ושהפסיק:
לחבר יש אב שעבר תלאות על תלאות כבהמעטה שבהמעטה בילדותו:
קור אימים, מחלות, שהיה בסכנת חיים ממשית, לפעמים עוני וחוסר באוכל.
הכל עבר כהתיישב בסביבות גיל בגרות:
חשו בטוח ובטח כמנוחה מכל שלל שעבר התלאות.
ועם זאת שמעו שצרה לעמם והצורך בהגנת מולדתם:
לא היססו גם לרגע לא חשבו ואצו להגן עמם ומולדתם.
{אם ומיותר: ידעו שהולכים לסכנת חיים, לא פוזר להם גן שושנים}.

#####אורי מילשטיין שלום רב#####:
אם זאת אכן האמת?: אין לסתר,
יחד עם זאת הבקשה: ##### כועם זכות הביקורת ושאינה לשון הרע, לשקף תמונה כנה כואמיתית#####.

(789238).

כתוב תגובה ל- עוד סתם אזרח
18
מילשטיין תחקור גם את ניל"י
  עין אחת   9/04/13 00:00
מילשטיין מומלץ לכך לחקור גם את מחתרת ניי"י
ואת התפקוד של שרה אהרונוסון .
האם היו פגמים בהתנהלותה
האם היא היתה נוכלת?
האם זה השפיע על הצהרת בלפור?
מי טעה יותר היא , או ברק ושמעון אבידן?
מי גרם יותר נזק למדינת ישראל , היא או שמעון אבידן , וברק

בשבוע הבא , מילשטיין יפרסם מחקר על שמשון ודלילה , ויהושע בן נון ......
כתוב תגובה ל- עין אחת
אל תען כסיל כאיוולתו
  ראומה   9/04/13 04:39
"אל תען כסיל כאיוולתו". לד"ר מילשטיין: בעל העין האחת הוא כסיל ושוטה, ולא ראוי לתשובה.
כתוב תגובה ל- ראומה
אני לא טוען שזו אינה חוכמה
  ב_שמואל   9/04/13 09:30
אני לא טוען שזו אינה חוכמה לגרום לדבר רציני להראות כדבר מגוחך. לכן, חשוב לתת גם לביקורת כשלך - את המקום והזמן להתבטאות.
ההבדל בין התנהלותה של שרה (שהיא אדם פרטי) לבין קצין רשמי בצה"ל, הופך את הצורך לנהל חקירה כלפי שמשון הגיבור - למיותרת.

אך כדי להכיר בבעיתיות שמילשטיין מבקש להבליט, אני אציג מקרה אחר, ונישאל, האם דברים השתנו? אם כן, אילו דברים, אם לא, אז למה לא השתנו והאם רצוי לשנות, ואיך?

mnews.co.il

כמובן, אם אתה חייב לנהל מערכה מסוג זה שאתה מנהל כלפי מילשטיין (כי אתה מתפרנס מזה) אז אני בהחלט מקבל את זה. כי לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לעבוד בעבודה נקיה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הם מפחדים
  אורי מילשטיין   9/04/13 11:22
מסתבר שיש מוסדות ואנשים המוכנים המוכנים להעסיק "שכירי חרב" שיעקבו ברשת אחרי כל מה שאני מפרסם וישמיצו אותי באופן אישי. מכאן מסקנה שאותם מסודות ואנשים מפחדים מחשיפה וזה עוד מגדיל את החשיבות את הדברים שאני מפרסם ואת אמינותם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אין דבר יותר מחמיא מתשומת לב
  ב_שמואל   9/04/13 15:23
אין דבר יותר מחמיא מתשומת לב, יותר טוב לקבל קללות מלקבל רחמים.
אין ספק שאם למישהו שווה לשלם כדי לערער את דבריך, אזי דבריך בעלי ערך גם בעיניו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
עין אחת מקנא במילשטיין
  חשדנית   9/04/13 10:08
לאור התגובות של 'עין אחת' אין מנוס ממסקנה כלהלן:
עין אחת מגיב תמיד לגופו של הכותב ולא לגופם של המאמרים ולגילויים שנחשפו בהם. 'עין אחת' תמיד משמיץ את מילשטיין באופן אישי ומחפש בנרות איפה עוד אפשר לקטרג (כתובת IP דוגמא קטנה)...מסקנה: 'עין אחת' מקנא במילשטיין על מה שיש למילשטיין וחסר לו עצמו - אומץ ואינטליגנציה.
'עין אחת' - התגובות שלך מעידות רק על עצמך. לך למראה ותקיא ממה שמשתקף שם: גועל נפש !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
19
כך 'יום הזכרון לשואה ולגבורה'
  לכותב   9/04/13 00:42
זה 'שם' היום הייחודי
כך קבע לאחר דיונים מעמיקים - רציניים ומהותיים המחוקק הישראלי ולא - 'יום השואה' .
כתוב תגובה ל- לכותב
עם כל הכבוד למי שקבע את שם
  ב_שמואל   9/04/13 18:45
עם כל הכבוד למי שקבע את יום ומועד זכרון לאירוע הנורא המוגדר "שואה" של העם היהודי.
באמת, יום הקדשה כזה לזכר מה שנעשה ליהודים בגלל שהם שונים מהעמים האחרים, הינו יום ואירוע מכונן בחינוכו של העם היהודי.
אך כיהודים, האומנם נכון מצידנו למאמץ את ערכי הגויים? האומנם השואה שלנו נשענת על הערך "גבורה"?
ליצחק שדה היה חשוב להיות "גיבור", בפלמ"ח חינכו על "גבורת גיבורי מצדה". האומנם אני זקוק להזדהות עם היהודים שהוצאו להורג רק בזכות "גבורתם"?
אני לא מתנגד לאמיצים, לגיבורים, לאנשים שהיצליחו להתעלות על הקשיים וגילו כוחות שמעבר לכוחות האדם הסביר. אבל אין לי שום עניין בנושא כאשר עומד בפני עניין בעל ערך חשוב יותר. הזדהתי עם מצבו של גלעד שליט, לא בגלל גבורתו ולא שנאתיו בגלל חולשתו.
לגבי, אין ל"גבורה" מקום בנושא של השואה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
20
השמאל הוא אותו שמאל...
  משה המכבי   9/04/13 00:51
בוא ונזכיר עוד כמה מראשי המערכת והגיגיהם. לדוגמא : " הדתיים מכניסים פוליטיזציה לצבא. הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציי" ם. (האלוף במיל. שלמה גזית, ידיעות אחרונות 8.3.98 ). " אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות יהודית במדינת ישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ומנהיגות מדינית בעתיד תצטרך לקבל החלטות כשברור מה האלטרנטיבה (עמי איילון ידיעות אחרונות, 14.11.03) הקצין אמר לו: " מבחינתי, המילואים שהכי אשמח לבוא אליהם, זה כשיגידו לי לפנות את המתנחלים. אבל, יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר, שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם… צריך לתפוס את האנשים האלה ולעשות להם כמו בשואה…. מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני-אדם, אלא רק חיסול עשבים שוטים" . (ידיעות אחרונות ל" באב תשנט 12.8.99)
כתוב תגובה ל- משה המכבי
מה זה אם לא הסתה לרצח?
  ראומה   9/04/13 11:21
אבל לשמאל מותר, ואין בית משפט בישראל שירשיע אותם.
כתוב תגובה ל- ראומה
כשרב יאמר "חייבים להיפרד
  ב_שמואל   9/04/13 17:11
כשרב יאמר "חייבים להיפרד מהערבים" אז ברור שזו הסתה גזענית. כשביילין יאמר זאת, כשהוא מסביר מדוע "חייבים" להקים מדינה פלסטינית, זה נחשב "נאורות".
למה על אותם דברים המשטרה מתייחסת אחרת ורק את הרב מזמינים לחקירה? כי כולם יודעים שביילין שקרן (סייע לארגון הטרור אש"ף) ואינו מתכוון ברצינות לגזענות הזו, הוא בסה"כ מתכוון לגזול מהיהודים את ארץ ישראל, כמו כל מי שניתמך ע"י נאו נאצים (קרן פורד).
אבל רב שיאמר "להיפרד מהערבים", כולם יודעים שהוא מתכוון לזה בכל לבו, הרי היהדות מחייבת הפרדה מהגויים ככל הניתן.
לכן, כל מי שחלומו "אחוות עמים" אינו יכול לסבול רעיונות המגינות על שלמות העם היהודי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
21
מה בין שואת ניצנים ליום השואה
  רינת2   9/04/13 01:47
ביום הנצחת השואה והגבורה - לא רק גבורת- היהודים אלא גם של הל"ו צדיקים חסידי אומות העולם -אותם מורדים גדולים במוות, שראו את השואה לא רק כשואת היהודים אלא כשואת המין האנושי מן האיום הפנימי -חובה לזכור את גבורת ניצנים, את גבורתה של מירה הקשרית,שעזבה את בנה התינוק כדי להלחם עד מוות, וחובה לזכר גם את השואה האיומה עוד יותר מן השואה שהזולת גרם ליהודים: שואת האיום הפנימי, התפקוד התת מערכתי,שישראל סובלת ממנו,שכשם שעולל את הפקרת ניצנים, [וגם את הפקרת ניצולי השואה כיום עי המדינה] כך ככתבת על הקיר הוא מלאך המוות הקם עלינו לכלותינו גם היום,אם לא נשכים למרוד בו. גדולתו של ההסטוריון בכך שהוא חושף את האמת לאמיתה ולעומקה, כדי שנפיק את הלקחים, כדי שלא נמות.
כתוב תגובה ל- רינת2
השואה היא מחוץ לתחום ההשוואות
  ראומה   9/04/13 04:45
כתוב תגובה ל- ראומה
השוואות
  אורי מילשטיין   9/04/13 10:23
מאבני היסוד של המציאות מורכב הכל, גם השואה, וגם פרשת ניצנים!

את אבני היסוד ניסחתי כפעילות בלתי פוסקת לניטרול איומים בסביבה מאיימת שבה נמצא הכל ואת זה לא ניתן לשנות שהרי אלה אבני היסוד.

את אירועי העבר כמו השואה ופרשת ניצנים חושפים ההיסטוריונים. ההתפתחות בין אבני היסוד לאירועים הסופיים שונה וכמובן ונתונה לפירושים מנוגדים ולהשוואות. לעולם ההשוואות אינן מדויקות, גם בין תאומים סיאמיים, אך לא ניתן בלעדיהן להבין את התופעות. בלי להבין קשה מאוד לנטרל. לכן אנחנו מתאמצים להבין וערכים השוואות שלעולם אינן מדוייקות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא בגלל אי דיוק
  ראומה   9/04/13 11:05
אני מסכימה עם כל מלה שלך, מלבד... ברגע שאתה משווה משהו, אבל משהו לשואה, אתה הופך את השואה למשהו בנאלי, כמו בביטוי של ברברה טוכמן, הבנאליות של הרוע, ניסוח שקומם עליו חוקרים ופילוסופים, אף שלא התכוונה לגמד את השואה. יש בשפתנו די מלים וביטויים ויש אירועים היסטוריים, שאפשר לעשות ביניהם השוואות, או דוגמאות, מבלי להיות מדויקים, כדי להגיע להבנת הנושא. בעיני ובעיני רבים רבים, השואה היא "פלנטה אחרת".
כתוב תגובה ל- ראומה
השוואה לשואה
  אורי מילשטיין   9/04/13 12:14
א. לא ברברה טוכמן אלא חנה ארדנט, שעכשיו אגב מוקרן בבתי הקולנוע בישראל סרט גרמני עליה והנושא הזה נידון בו.
ב. אנחנו נוהגים לעשות השוואות עם נושאים מפורסמים ואין בעם היהודי נושא מפורסם מהשואה לכן מתיחסים אליו זה טבע האדם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
השוואה
  rinat2   9/04/13 17:14
השוואה בנויה על הכללה והפשטה בהצבעה על דמיון בתכונות מסוימות תוך התעלמות מהבדלים בין תכונות אחרות של מושאי ההשוואה, המורכבים, רבי התכונות. ברמת ההפשטה של ההשוואה שלי, הראית היות שתי השואות מסובבי סיבת האיום הפנימי,התעלמתי מההבדל המידתי בין השמדת עם לבין מלחמת העצמאות, למרות שיתכן בהחלט לראות גם במלחמת העצמאות את יסוד ההשמדה הטוטלית כמניע הערבי-מוסלמי. התעלמתי גם מההבדל בין אפסיות יכולת התנגדות הקרבן נגד ההשמדה הנאצית לבין מצב הקוממיות במלחמת העצמאות. אך דוקא נקודה זו מבליטה ומעצימה ומחריפה את שואתיות סיטואצית ניצנים, כי אנשיה הועמדו במצב זהה למצב יהודי "השואה" בהא הידיעה = במצב אפסיות יכולת ההתנגדות, ועל ידי מי???! לא על ידי בני עם אחר, אלא על ידי בני עמם.

ניסיתי בהשוואתי להצביע על כך שהאיום הפנימי הוא השואה הגדולה יותר מהבחינה שהיא סיבת-השואות.
כתוב תגובה ל- rinat2
"מחוץ לתחום"
  rinat2   9/04/13 17:28
מחוץ לתחום -בהקשר נקודת הראות היהודית-הסוביקטיבית האמוציונלית. אבל לא בהקשר נקודת ראות הסוביקטיבית אמוציונלית של עמים אחרים שעברו טהור אתני.

להגדיר תופעה כקימת מחוץ לתחום ההתבוננות השכלית -הוא איום גדול מאד הגורם לאי יכולת למידה דוקא מהאיומים הגדולים ביותר.

למשל יש טענה ששואת מלחהע 2 היא הן סיבה והן פרפיגורציה לשואות גדולות יותר בעתיד. ואנחנו עומדים היום על סף איום גרעיני. ראה ההסלמה הצפון-קוריאנית והאירנית.
כתוב תגובה ל- rinat2
אין נושא שהוא מחוץ לתחום
  אורי מילשטיין   9/04/13 18:06
הדיאלוג. שהרי בלא דיאלוג אין אנושיות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
את מתכוונת שאסור לי לחשוב?
  ב_שמואל   9/04/13 17:45
את מתכוונת שאסור לי לחשוב? תגידי לי בבקשה, מי שמך לקבוע לאחרים מה מותר להם לעשות ומה אסור? מדוע את חושבת שיש למישהו זכויות על השואה ורק על פיו מותר לעשות שימוש בשואה?
טוב אחרי ההתקפה הזו, אנסה להסביר לך שמי ש"החליט" בשבילי ובשבילך שאסור לנו להשוות את השואה למקרים אחרים, התכוון להסתיר את הפשע נגד האנושות הגדול יותר מהפשעים של הגרמנים.
אין ספק שהעם הגרמני היה האויב הגדול ביותר של העם היהודי (בתקופה החדשה), אולם העם הבולשוויקי היה האויב הגדול ביותר של האנושות. העם הבולשוויקי הרעיב, גנב, שדד, אנס, ניצל, בגד ורצח את כולם. הוא שנא כל אחד, אפילו את אחיו, הוריו וילדיו, את כולם. לא היה עם כל-כך חסר מוסר כמו אותם בולשוויקים שלא היו נאמנים לשום ערך אנושי (גרועים מהגרמנים שהיו נאמנים - לפחות - לעמם)
נכון שתוצרי הבולשוויקים הקימו את המדינה (לא פעם הוכיחו שלא נפלו בערכיהם מאבותיהם הקומוניסטים), ונכון שאנו נותנים להם כבוד על תרומתם לעצמאותינו, אך התודה שאנו חבים להם על מה שהעניקו לנו, אינו אומר שאנו צריכים להיות עיוורים כלפי המעשים השליליים שליוו את מעשי הבולשוויקים (הם סגדו ל"אחוות העמים" לכן הם רצחו את כולם באופן שויוני)
האם שכנעתי אותך שחייבים להשתמש בשואה כדי להבין טוב יותר מה רע יותר ממה? אם תהי מספיק אמיצה להודות בצידקתי, תביני טוב יותר את הביקורת שאנו קוראים בדברי מילשטיין.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
את כותבת מתוך רגשי עליונות
  ראומה   9/04/13 18:34
המניעים אותך להרבות מלל, על הבולשביקים למשל, שכלל אינם נוגעים לעניינינו. אם אני קובעת שהשואה היא לא עניין להשוואה, אתה מאשים אותי שאינני מרשה לך לחשוב. ועוד טענות ללא בסיס. אתה קובע שהבעיה שלי היא חוסר אומץ. אז הנה אני קובעת שאין לך הבנה כלל במשמעות ההיסטורית הדמונית החד פעמית של השואה. וגם אם תגיד לי שזה נוגע גם למשפחתך, זה לא משנה את האטימות של מחשבתך.
כתוב תגובה ל- ראומה
אני מצטער, אבל לא הבנתי אותך
  ב_שמואל   9/04/13 20:48
אני מצטער, אבל לא הבנתי אותך כראוי. לא הבנתי שאת סבורה שאם את אומרת שאסור להשוות, אז ברור שמותר לי לחשוב ככל שארצה, רק בלי "להשוות". ברור שנידמה לך שבקשתך אינה מונעת ממני (או מכל אדם ממושמע והגיוני) את הצורך לחשוב.
לדעתי - החופשית לחשוב כרצוני - את מונעת בהתנדבות מעצמך מלחשוב. בכך את פוגעת בי בניסוח תגובתך. את לא מבינה את הקשר בין התרבויות האחיות (בולשוויקים ונאציזם, שנאה גדולה ביניהן אך שתיהן מבוססות על בסיס תרבות אחד). בדרכך, את לא מסוגלת להבין את מהותה של השנאה כלפי היהודים. בוודאי לא את השנאה של היהודים שזכו להיות מושפעים מהתרבות האירופית.
חבל, אבל זכותך למנוע מעצמך את הפעולה לחשוב. את גם זכאית להסית אחרים לחוסר מחשבה אך תסלחי לי, אני לא אוותר על מחשבתי למרות הכעס שלך הנובע מחוסר מחשבה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
לאיזה נמען את פונה?
  rinat2   9/04/13 22:30
את פונה בלשון נקבה אך תכן תגובתך תואם לתוכן תגובת ב. שמואל
כתוב תגובה ל- rinat2
ראשוניות האיום הפנימי,
  קסנדרה   12/04/13 01:18

"כדי שלא נצטרך לראות את האמת המבהילה שמתחת לברק החיצוני, שינינו חיש מהר את קביעותינו המוטעות. הנה, למשל, דבר שקומם אותי כשעוד הייתי מסוגלת להתקומם: איך בני טרויה, אף על פי שכולם, כמוני, הריעו להפלגתה של הספינה השניה, טענו אחר כך בתוקף: הספינה הזאת היתה תחילת החורבן. אבל איך יכלו לשכוח מהר כל-כך את מה שקלטו גם הם בחיק אמותיהם ומיניקותיהם: ששרשרת המאורעות שהביאו את האסון על עירנו התחילה לפני עידן ועידנים, הרס ובניה, ושוב הרס תחת שלטונם של מלכים מתחלפים, רובם בישי-מזל. מה השיאם איפוא, מה השיא את כולנו לקוות שהמלך הזה דוקא, פריאמוס אבי דווקא, ינתק את שרשרת הפורענויות: הוא, דוקא הוא ישיב להם, לנו, את תור הזהב? מדוע זה השאיפות המיוסדות על טעויות הן שמשתלטות עלינו? לא היה דבר שעורר בהם טינה רבה כל כך כסירובי להתמכר ללהט השאיפות ההרסני שלהם. בגלל סירוב זה, לא בגלל היוונים, איבדתי את אבי ואת אמי ואת אחי ואחיותי, את ידידי ואת עמי...." [כריסטה וולף, "קסנדרה", עם עובד, פרוזה אחרת, עמ 56-56
כתוב תגובה ל- קסנדרה
האבולוציה והאינטלקטואליזם
  אורי מילשטיין   14/04/13 10:25
האבולוציה פיתחה בנו זהירות כלפי איומים חיצוניים (חיות טרף, צבאות זרים וכו') אך לא פתחה בנו זהירות כלפי איומים פנימיים שהם תדירים ומסוכנים הרבה יותר. זה הפרדוכס של האינטלקטואליזם האנושי המניע אותנו להתעלם מן הסכנות הפנימיות החמורות כדי למנוע סכנה פנימית קריטית: יאוש וקריסת האישיות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
22
האם הופקר גוש עציון במצור
  שילה גל   9/04/13 10:32
שלום ד"ר מלשטיין. כתבתי את הספר בשנת 60 למדינה, לאור מסמכים שנתגלו לראשונה במחסני הסוכנות היהודית בצריפין והועברו לארכיון הציוני. שכבו שם 60 שנה בלי שאף אחד נגע בהם. הייתי הראשון שהתוודע להם. מדובר בדרג האזרחי - הנהלת הסוכנות היהודית. האם יש לך עניין בספר? אם כן שלח לי בבקשה את המייל שלך ואנסה להעביר לך הספר באינטרנט. כל טוב. שילה גל
כתוב תגובה ל- שילה גל
גוש עציון
  גוש עציון   9/04/13 10:51
שילה שלום!

אני סבור שגוש עציון הופקר ועל כך גם כתבתי. אשמח לקבל את ספרך/מחקרך. כתובת המייל שלי היאף
urimilsh@smile.net.il
כתוב תגובה ל- גוש עציון
הכותב הנ"ל איננו "גוש עציון"
  אורי מילשטיין   9/04/13 12:26
אלא אורי מילשטיין ושם רשמתי את כתובת המייל שלי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
23
ראיון טלוויזיה ב"ערב חדש"
  אורי מילשטיין   9/04/13 16:55
מחר יום ד' 10 באפריל מוכנן ראיון איתי על הספר "הופקרו למוות" בתוכנית הטלוויזיה "ערב חדש בטלוויזיה החינוכית משעה 16.59 עד 17.59 בערוץ 23 ובאתר 23tv.co.il
ועד שעה 17.30 בערוץ 1
אתם מוזמנים לצפות ולהגיב כאן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
האם ידובר בראיון על פרס ישראל?
  "אהובה" (שפרה)   9/04/13 19:25
זו ההזדמנות לחלוק עם קומץ הצופים של תוכנית הנידחת את הרעיון להעניק לך פרס ישראל (בספרות - וליתר דיוק, ספרות בידיון).
כתוב תגובה ל- "אהובה" (שפרה)
רק על זה!!!
  אורי מילשטיין   9/04/13 20:09
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הראיון היה (קצר) מכובד ביותר.
  ב_שמואל   11/04/13 10:17
בראיון נאמרה עובדה בעלת משמעות חשובה מאד, שלא הוזכרה בכתבה (בספר). העובדה שקיבוץ ניצנים היה שייך לזרם אחר (העובד הצעיר?) ולא של השמאל (מפם). עובדה זו יכולה להסביר טוב יותר מכל הסבר אחר (שלא הוסבר) מדוע הקיבוץ קיבל יחס מפלה (כמובן, מתקשר לקונספירציה בדיר יסין).

דבר נוסף, כשאתה כותב את הקביעה ש "וידוע לכול שהם - היו אנשים הגונים" (ציטוט מהספר: "רביעית, ואם אבידן וקובנר טעו בתום-לב - ניתן היה לצפות שהם יתחקרו את הקרב כבר אז, או יחקרו אותו ביסודיות מיד אחרי מלחמת העצמאות, יעמדו על טעותם, יפרסמו את הממצאים, ויבקשו סליחה מבני משפחות החללים, מן השבויים ומבני משפחתם. או אז הם היו מתקנים חלק מן העוול") אז ברור שהם פעלו בתום לב ולא - כמתבקש משיטה של הקונספירציה - שהם פעלו בכוונה תחילה מסיבות פוליטיות.

כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אירוניה
  אורי מילשטיין   14/04/13 10:32
א. בספר אני מרחיב את הדיבור על הקשר בין אפליית ניצנים לבין העמדות הפוליטיות-אידיאולוגיות של המפקדי החטיבה.
ב. אשר ליושר מפקדי החטיבה, כתבתי זאת באירוניה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
24
אגב, נכדתו של פוליטרוק הפלמ"ח
  חשדנית   9/04/13 19:41
בני מרשק מונתה לאחרונה לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר ע"י יאיר לפיד - יעל אנדורן. דודה, יואל מרשק, נחקר בפרשת כספי התרומות של גלעד שליט
עוד פרטים עליה כאן:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
25
שמעון אבידן היה מרגל קומוניסטי
  חשדנית   9/04/13 19:47
במפלגה הנאצית. מתוך ויקיפדיה:
שמעון אבידן נולד בגרמניה בשנת 1911 כזיגברט קוך, בן למשפחת סוחרים. בצעירותו הצטרף למפלגה הקומוניסטית שהחדירה אותו כסוכן סמוי לתוך המפלגה הנאצית. לאחר עליית הנאצים לשלטון נפלו מסמכי המפלגה הקומוניסטית לידי הנאצים והמפלגה הקומוניסטית המליצה שיעזוב את גרמניה. שמעון ברח לצרפת, הצטרף עם אחיו לתנועת השומר הצעיר, ועלה לארץ ישראל בחודש יוני 1934 בהיותו בן 23.
כתוב תגובה ל- חשדנית
בספר אני עוסק בפרשה זאת
  אורי מילשטיין   9/04/13 22:21
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חשדנית, בלי קשר של ממש אלא
  ב_שמואל   9/04/13 23:31
חשדנית, בלי קשר של ממש אלא כתוצאה של אסוציאציה, אולי את יודעת מה עמד מאחורי הסיפור של נתן זהבי שנתפס בנערותו בשותפות בשוד עם קבוצה נאו נאצית?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אין לי מושג, גם לא שומעת אותו
  חשדנית   10/04/13 03:19
בראדיו. לא מעניין אותי.
כתוב תגובה ל- חשדנית
אבידן פיקד על. בסיס נאצי
  אורי מילשטיין   10/04/13 10:34
שמעון אבידן לא סתם הצטרף כסוכן קומןניסטי למפלגה הנאצית, אלא פיקד על בסיס לשטיפת מוח לנערים. איתם הוא ביצע פעולות שונות
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
26
מה לגבי חיל האויר הישראלי?
  אלון פלג   10/04/13 20:18
אם כבר חושפים לאור השמש את מחדלי צה"ל, מה לגבי חיל האויר הישראלי? שנים מפמפמים לנו על איכויות החיל ולא חושפים מחדלים ושחיתויות של חיל זה. האם ידוע על ספר שמספר על מחדלים ופרשות עלומות הקשורות לחיל האויר?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
שחיתויות ומחדלים בחיל האוויר
  אורי מילשטיין   11/04/13 08:38
בוודאי שהיו שחיתויות ומחדלים בחיל האוויר והעיקרי שבהם בא לידי ביטוי בכך שחיל האוויר לא סיפק את הסחורה במלחמת יום הכיפורים ועל כך אפשר לקרוא בספרו של שמואל גורדון "30 שעות". אבל גורדון בעצמו אלוף משנה וטייס ואינו יורק לבאר שממנו שתה.

מחר יתפרסם כאן הפרק הבא על אהוד ברק ושם מאוד בקצרה אזכיר את אחד המחדלים הגדולים ושל בני פלד לקראת מלחמת יוםהכיפורים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
27
ממרחק הזמן דברים נראים אחרת.
  רם זור   11/04/13 14:34
יש פצעים שלא מגלידים, כי הפצועים פותחים אותם שוב ושוב. אין ספק ששני הצדדים המתחפרים בעמדותיהם רואים את עומק החפירה בה הם נתונים, אך קשה להם עוד יותר, במיוחד לאחר זמן, להבין את הצד האחר. ברור שכל אחד יגן קודם כל על ביתו הבוער לפני שהוא יצא להציל את השכן. זה קורה גם היום כל הזמן. מי ייצא לפתור את הבעיות של שכונת התקווה מפני הפולשים הזרים? קל להאשים ולהצביע על האחראים מאשר להבין את הכאב הנורא ולהפיק לקחים. היו דברים רבים שלא הצליחו במלחמת תש"ח, אבל בשורה האחרונה - קמה מדינה.
טוב שמילשטיין מעלה את התובנות הללו, כי כך הלקח אולי יילמד, אבל את הדמעות שיבשו עם הזמן אי אפשר להחזיר למעיינות הבכי, והכעס האמיתי של אותם ימים הפך לנרגנות פאטתית ברבות הימים.
כתוב תגובה ל- רם זור
מה שבאמת חשוב
  אורי מילשטיין   11/04/13 19:24
חשוב להבין שבלי חשיפת ליקויים ויהיו כואבים כאשר יהיו לא ניתן להפיק לקחים ולהתכונן טוב יותר למלחמה הבאה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה שבאמת חשוב
  אורי מילשטיין   11/04/13 19:24
חשוב להבין שבלי חשיפת ליקויים ויהיו כואבים כאשר יהיו לא ניתן להפיק לקחים ולהתכונן טוב יותר למלחמה הבאה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חשוב לדעת מה קרה בדיוק
  יואל קורנבום   11/04/13 21:09
וגם לבוא חשבון עם הכושלים ולא חשוב כמה זמן עבר. הפצעים לא מגלידים אלא נפתחים מחדש וגם המחיר גבוה מאד כל פעם מחדש. הצרה היא שדבר לא קורה ולמעשה אותם אילו שכשלו מסתירים את האמת וכן מאשימים את כולם חוץ מאשר את עצמם. לכן חשוב לדעת, להבין ולא לשכוח את כל העוולות שנעשו כדי שלא יחזרו. באמת צריך להודות לאורי מילשטיין שמעלה את העניין ומביא מחקר מדוייק. מה שקורה בארץ הוא שלא תחקרו כראוי ולכן אנחנו חוזרים על אותם טעויות כל הזמן. כמו שזה נראה לי הרבה מהפעילות של הקבוצה השולטת אינם בדיוק למען מדינת ישראל ואו לתפארת מדינת ישראל. שני משפטים שאמרו חכמים כבר מזמן עולים במוחי, לא זוכר בדיוק את הניסוח אבל הרעיון ברור. הראשון מי שלא מבין את העבר ולא לומד משגיאות העבר יחזור עוד פעם על שגיאות העבר. השני נדמה לי מיוחס לאלברט איינשטיין שאמר טימטום הוא לעשות את אותו דבר כל פעם מחדש ולצפות לתוצאות שונות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבום
העיקר אינו הטוב או הרע
  אורי מילשטיין   13/04/13 15:54
העיקר היא האמת. הפרדוכס של המציאות הוא שלאמת לא ניתן להגיע. זאת תורתו של אלטון מלפני 2400 שנה שעד היום אינה מובנת לרוב בני האדם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לטווח הארוך
  סטודנטית   1/05/13 19:32
אני מסכימה: לטווח הארוך האמת מועילה לכולנו אף כי לטווח הקצר לא מעט ניזוקים ממנה. זה אחד הפרדוקסים היסודיים של המציאות המוסבר היטב בתיאוריית השרידות של ד"ר מילשטיין
כתוב תגובה ל- סטודנטית
העמקת הפרדוכס: הטווח הארוך
  אורי מילשטיין   16/05/14 11:50
מורכב מהרבה טווחים קצרים ולכן לגבי רוב האנשים אין הוא קיים למעשה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הם עושים את מה שהם יודעים,
  ומה שהם   23/05/14 12:02
יודעים שגוי!!!
כתוב תגובה ל- ומה שהם
28
לא חשוב מי עושה את ההיסטוריה
  ראומה   16/05/14 12:33
ובפרפראזה: לא חשוב מה נעשה בהיסטוריה, חשוב מי כותב אותה. כך למדנו כל השנים את המיתוסים ואת השקרים הניזונים מהאידיאולוגיה של כותביהם. יישר כוח לאורי מילשטיין על האומץ לחקור ולהגיע לאמת, ועל האומץ להוציא לאור את מחקריו, ללא מורא.
כתוב תגובה ל- ראומה
המוסר מחייב אומץ
  לב   21/05/14 09:46
כתוב תגובה ל- לב
29
היסטוריון שמעז לחשוף את האמת!!
  אור אור   16/05/14 12:51
ולשלם מחיר על כך נקרא, נביא אמת!
כתוב תגובה ל- אור אור
החברה, כל חברה, שונאת נביאי
  אמת   20/05/14 06:34
בזמן אמיתי.
כתוב תגובה ל- אמת
30
אחרי כניסתו של אולמרט לכלא
  אלון פלג   17/05/14 03:24
לאחר שברור שכול איש ציבור יכול להיות מושחת ויש לנו ראש ממשלה בכלא, נשיא מדינה בכלא, שר אוצר בכלא ושר פנים בכלא. מדוע לא יוכלו להתראין בגלוי האנשים שהיו עדים לאישפוז הפסיכיאטרי של רבין ב 1967? כמה זמן רבין התאושש בבית חולים? האם רבין בכלל תיפקד במלחמה כרמטכ"ל? האם יש עדים לאיזפוזים פסיכיאטרים נוספים?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
רוב האנשים מפחדים לחשוף את
  אורי מילשטיין   20/05/14 05:25
האמת על בעלי שררה, שמא יינזקו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il