s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין לאום ישראלי
מאת: אביתר בן-צדף  |  07/10/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אוי, אקיבוש
  יוא"ב   7/10/13 09:44
15 חברי כנסת מהשמאל, לא פחות, בראשות אחד חיליק בר נוסעים היום לרמאללה להתלקק עם אבו מאזן. בין השאר ידברו בודאי גם על אקיבוש.
כתוב תגובה ל- יוא"ב
הכרחי ניקוי מונחים לטובת המשך
  רותי איזיקוביץ   7/10/13 15:04
השיח והקיום. כמו שאין "פלסטינים" ואין "ימין" כך גם אין "שמאל". אלא אם שנאת יהודים היא הגדרת השמאל. גם אם זה נכון, הם לא יודו בזה. אם נבין את חשיבות ההגדרות, זה יחסוך למשל"קריאה" של ה"ימין" (המגזר היהודי-לאומי)לנתניהו להיות לאומי, כי הוא לא. אם נבין שאין "פלסטינים" יהיה ברור שאין עם מי לדבר. פשוט הם לא קיימים. אם כך לא חברי "שמאל" נוסעים להתלקק עם הרוצח הניאו-נאצי ברמאללה, אלא חולים בטמטום ובשנאה עצמית. וחוץ מזה, אני נהנית ממאמריו של אביתר.
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
2
על ישראלי ויהודי
  ערן גפני   7/10/13 10:42
בתנ"ך עמנו נקרא "עם ישראל", בגלל שכך נקרא יעקב אבינו בידי מלאך ה' שעימו נאבק במעבר יבוק, טרם שובו לארץ כנען. על רקע זה, בין השאר, נטען בידי הקבוצה הניאו-כנענית שהגישה את העתירה לבג"ץ, יש לקבוע את הלאום במדינת ישראל לבני עמנו כ"ישראלים". הם אינם טועים, אבל גם אינם צודקים. מדוע? מסתבר כי קורות עמנו מפותלים וגם שמנו השתנה עם הדורות. בשם "עם ישראל" נקראנו כל עוד היינו ישות לאומית אחת, עד פילוג ממלכת ישראל בימי רחבעם וירבעם בן-נבט בשנת 928 לפנה"ס. אז נוצרה ממלכת ישראל בצפון, שהורכבה מ-9 שבטים, וממלכת יהודה בדרום ובה חברו שבטי יהודה, בנימין ושמעון. עם הזמן, נטמעו בנימין ושמעון ביהודה (אך לא כולם, חלקם נדדו לממלכת ישראל)בעוד שבט לוי ברובו גם הוא נטמע בממלכת יהודה (בגלל מיקום בית המקדש בתחומי ממלכת יהודה). עם השנים הלך הפער בין הממלכות והתרחב כשממלכת ישראל הופכת להיות ממלכה עובדת עבודה זרה ואילו ממלכת יהודה, לכאורה, דבקה באמונה באל אחד (אם כי לא תמיד, והתנ"ך מאריך בנושא זה). בשנת 722 לפנה"ס הקיץ הקץ על ממלכת ישראל (אגב, גם בפי זרים, לפי התנ"ך, בזמן קיום ממלכות ישראליות נקראה הארץ "ארץ ישראל") ונותרה רק מלכות יהודה. "עשרת השבטים" הוגלו למחוזות רחוקים באשור ונטמעו שם בין הגויים, ועל החלק הישראלי של העם הקיץ הקץ (אם כי באמונה העממית עדיין הם שרירים וקיימים ומחכים לגאולה). נותרו שבטי יהודה ולוי (עם חלקים משבטי שמעון ובנימין) ושם העם נקרא מעתה בתנ"ך העם היהודי (למשל, בעת מצור ירושלים בידי צבאות סנחרייב בימי חזקיהו מצויין כי שר צבאו של סנחרייב "דיבר אליהם יהודית"). וזה שמו של עמנו מאז ועד היום. אין זה מבטל את היותנו חלק מעם ישראל, אבל החלק הפעיל ששרד מהעם הוא החלק היהודי ועל כן הלאום שלנו, כנצרים לממלכת יהודה הקדומה, הוא "יהודי". ניתן לקוות כי אם באמת יימצאו כל עשרת השבטים האבודים ויחזרו לחיק עמנו, נשוב להיות "ישראלים", אבל עד אז, בג"ץ צדק באומרו כי הלאום שלנו, למרות שאנו חיים במדינת ישראל, הוא "יהודי" והוא חלק בלתי נפרד גם מזהותנו הדתית שהיא יהודית. על כן, מוסלמי או נוצרי אינו בעל לאום ישראלי אלא לאום ערבי או אחר.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
הקובע:JUDEA או ISRAEL
  שומר הסף   7/10/13 11:59
הקובע בעניין הלאום הוא שם המדינה. ברגע שבחרו בשם "ישראל" ולא "יהודה", שם לאום המדינה הוא "ישראלי", בלי הבדל דת, גזע ומין. זאת הייתה הסיבה שלא בחרו בשם "יהודה" כי במקרה זה שם הלאום היה צריך להיות "יהודי" ולכלול מטבע הדברים גם לא-יהודים. נראה שהרצל העדיף את השם "יהודה" והשערה זאת נתמכת בשימוש בכתיבתו של המילה הרומית JUDEA אבל מה לעשות, בן-גוריון ושרת העדיפו ISRAEL
כתוב תגובה ל- שומר הסף
אם הישמעאלים יתנערו מהפלסטינים
  האם ייקראו: עם?   7/10/13 15:05

עם ישמעאל, צאצאי הערבים בני הגר, שפתם ערבית ודתם מוסלמית ולכן מדינות ערב הם הבית הטבעי שלהם.
בנדידתם במשך הדורות הגיעו לכאן.
רק בגלל שנאתם ליהודים וחששם להיענות לדרישת האו"מ לחלוקת הארץ, כי בכך יודו שהארץ אינה כולה שלהם, סירבו ונתקעו בסירובם עד היום.

לעומת זאת נענו ברצון לדרישת שליטי מדינות ערב שהורו להם לעזוב את בתיהם וכפריהם עד "שהיהודים יובסו במלחמת 1948". תבוסתם במלחמת השחרור הותירה אותם פליטים נצחיים, ובשם ה'נכבה' הם עדיין חולמים להביס את היהודים בתחבולות שונות.

הערבים בני ישמעאל אימצו לעצמם את השם: פלסטין. כך הצליחו לתעתע בתחכום ובעורמה כאשר שיבשו את השם: 'פלשתינה(פלשת)א"י'. האות פ דגושה אינה קיימת בשפה הערבית, לכן הוגים אותה הישמעאלים (הפלסטינים) באות פ רפויה.

בדיון שנערך באותם ימים, ביקש בן גוריון להחליט באיזה שם תיקרא מדינת היהודים. הועלתה גם ההצעה 'מדינת יהודה', אך הפור נפל על 'מדינת ישראל'.
(אילו העלו באב את מרדכי היהודי, אולי היה מתעקש על 'מדינת יהודה')...

שערו בנפשכם אם היה מתקבל השם 'יהודה' ? האם הישמעאלים היו מכנים עצמם: 'פלסטינים 'יהודיים'?...

ככל שנתקשקש בנושא הזה, תמיד נישאר עם ויכוחים אינסופיים ופלפולים חבוטים.

ר.ב.ז
כתוב תגובה ל- האם ייקראו: עם?
3
אין אלוהים אבל יש ויש לאום
  עידןסובול   7/10/13 11:59
אין אלוהים, זאת אמור לדעת כול בר-דעת, להבדיל מבר-דת -- אבל למזלנו יש ויש לאום ישראלי. אילולא היה קיים בפועל לאום ישראלי, הייתה מדינת-ישראל מדינה אתנו-דתית מובהקת, גם דה-יורה וגם דה-פאקטו, ממש כמו איראן.
 לא תם ולא נשלם המאבק למדינה חופשית
כתוב תגובה ל- עידןסובול
קשקוש ובורות
  מגיב ותיק   7/10/13 12:36
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
"מגיב ותיק" לטובתך חדל להגיב
  עידןסובול   7/10/13 13:07
"מגיב ותיק" התגובות שלך הן תמיד עד כדי כך אידיוטיות, שכדאי לכול מי שאיכפת לו ממך, אם יש בכלל כאלה, לנסות לשכנע אותך להפסיק להגיב.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
הסוטים נובחים והשיירה עוברת...
  מגיב ותיק   7/10/13 14:47
1. מדינת ישראל הוכרזה במגילת העצמאות כמדינה יהודית (על אפך וחמתך), היהדות היא גם דת וגם לאום, אין ולא יהיה לאום ישראלי.

3. אני יודע כי אתה ככנעני, מעדיף את מדינת כל אזרחיה (זו תהייה התוצאה של הלאום שאתה רוצה - ישראלי) אבל בכך אתה תביא את הקץ על מדינת היהודים.

4. אני יודע ששונאי יהדות כמוך לא יזכו לראות את זממם יוצא לפועל, למרות שסוטה/גנב בדימוס כמוך מת לכך – ואני מאחל לך אריכות ימים כזו שתאריך את תסכוליך לא לראות את האסון לו אתה מייחל.

5.לכן אתה, כאחד שכל האינטליגנציה שלו מרוכזת בין רגליו מצידי (וכנראה מצד רבים) אתה יכול המשיך ולכתוב שירי זימה תוך כדי פוזות מוסרניות (אבל לכולם ידוע שאתה סוטה וגנב שהורשע בשלוש ערכאות וישב בבית סוהר ובנוסף לכך מסתבר כי הית מעורב בניצול מיני ועשיקת עובדים)

אז למה נראה לך שיש פה "צחוק מעצמי" ? אתה רואה ? גם תגובה זו אולי (בספק גדול) תשכיל אותך ותסביר לאחרים מי אתה ומה אתה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
במה שונה היהדות מהאיסלאם?
  עידןסובול   7/10/13 17:08
אם היהדות היא גם דת וגם לאום, במה היא שונה מהאיסלאם? וליזה לאום ניתן לשייך במדינת-ישראל את כול האזרחים החופשיים, המכונים בד"כ "חילוניים" או "אתאיסטים" במדינה שבה אין הפרדה בין דת ולאום? ------- ולשופטי בית המשפט העליון שטחו עיניהם מראות שכינונה של מדינת-ישראל כוננן בה באופן אוטומטי לאום-ישראלי, כשם שכינונה של U.S.A הפך באופן אוטומטי את כול אזרחי ארצות הברית של אמריקה, לרבות כול אזרחיה היהודים , לבני הלאום האמריקאי, בלי הבדל דת, גזע ומין. אלה שלא הכירו בכך ודגלו באזרחים מסוג א', ב', ג'... וזין, הביאו על אמריקה מלחמת אזרחים עקובה מדם. במשך השנים בגרה אמריקה, החכימה והגיע לגיל התבונה שאיפשר בחירת נשיא שחור-עור. ------- עוד בתחילת המאה הראשונה של האלף השני לספירה הכללית היה ברור לרבי נסים, מה שעדיין לא ברור, משום מה, לכמה משופטי בית המשפט העליון בישראל, ולא רק להדיוטות גמורים מסוגו של "מגיב ותיק": "וזה הדבר מסתבר הוא ונודע וגלוי הוא מלהצטרך להביא עליו ראיה" [רבי נסים בן יעקב בן נסים (בערך: 990-1060) / מתוך הקדמה למסכת ברכות].


כתוב תגובה ל- עידןסובול
לטמבל , קבל שיעור בחינם
  מגיב ותיק   7/10/13 18:43
הניסיון של השמאל הקיצוני מסוגך להשוות אותנו למדינות לאום אחרות היא שורש הטיפשות שלכם , אם כבר אתם מדברים על מדינת לאום (ישראלית) אזי מדינת הלאום בגירסתה היהודית שונה לחלוטין לדוגמה ממדינת הלאום הצרפתית.
נקח את הצרפתים, החוקה הצרפתית מאז המהפכה וגם אחרי התיקון של 1958 (עבור דה גול) קובעת, כי שוויונו של האזרח הצרפתי נובע מעצם השתייכותו הלאומית ללאום הצרפתי, ללא כל הבדלים נוספים, כגון הבדלי דת ומוצא. רעיון זה מכתיב למעשה את השוויון החוקי והאזרחי בפני חוקת מדינת האזרחים.(כך גם במדינות אחרות)

דבר זה מעודו לא היה קיים בישראל מהסיבה הפשוטה מאוד שאצלנו דת ולאום חד הם - היהדות=דת

אתה יכול להיות בן הלאום הצרפתי אם אתה קתולי, או אם אתה מוסלמי או בודהיסטי, למעשה גם אם נולדת בצרפת והחלטת לוותר על אזרחותך הצרפתית תישאר בן הלאום הצרפתי (משום, שכאמור, אין חפיפה הכרחית בין לאום לבין שיוך אזרחי). אך אם אתה צרפתי ופתאום תחליט להתגייר, ואפילו תמשיך לשמור על אזרחותך הצרפתית, ע"פ דת ישראל אתה הופך באופן אוטומאטי להיות מהעם היהודי, עם ישראל וזכותך המלאה לבוא לארץ ע"פ חוק השבות.

לכן מדינת ישראל היא מקרה מיוחד ויוצא מן הכלל, בו הלאום היהודי מזוהה עם הדת ( ואין לאום ישראלי כמו שיש לאום צרפתי! ) ועניין זה מגובה בחוק השבות וחוק האזרחות .
לכן גם הבג"ץ זרק אתכם מכל המדרגות.

אבל לכולנו ברור כי - אתה וחוקים - שמיים וארץ...


כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
"מגיב ותיק" בור גמור
  עידןסובול   7/10/13 20:21
"מגיב ותיק" עִם רצף של דברי-הבל כמו שפלטת בתגובותיך הפָּבְּלוֹבִיוֹת -- לא פלא שאתה מעדיף להישאר אנונימי. אם תיכנס לקישור ותאזין -- אולי תצליח לקלוט קורט חוכמה, כי ברור לגמרי שליותר מזה אינך מסוגל.
 סדרת הרצאות בנושא למדינה, לאום, דמוקרטיה, ליברליזם
כתוב תגובה ל- עידןסובול
משאלות הלב שלך אינן עובדו
  מגיב ותיק   7/10/13 21:05
אינן עובדות.
שאתה תדבר על בורים ? אתה אפילו לא מסוגל לענות לי ושולח אותי דף של איזה כנעני...

אל תהפכו את משאלות לבכם לביטול זהותה של המדינה כמדינת היהודים לאורים ותומים גם אם אלף כנענים (כדוגמת ארנן) ילהגו הבלים.
זה החוק שנגזר מעצם אפייה הימיוחד של המדינה והגדרתה מלכתחילה ובצדק גלגלו אתכם מכל המדרגות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
עוד כמה דברים
  מגיב ותיק   7/10/13 20:25
1. תפסיק לבלבל במוח, מלחמת האזרחים בארה"ב לא הייתה תוצאה של מאבקי הגדרת לאום.
2. אתה יכול להישאר חילוני גמור אבל דתך נשארת יהודית.
3. בשום מקום לא הוגדר כי כינונה של מדינת ישראל כונן בה אוטומטית לאום ישראלי (ההיפך הוא הנכון במגילת העצמאות מדינת ישראל מוגדרת פעמיים כמדינה יהודית.
4. ובקשר לשוויון זכויות, גם אני רוצה כי זכויותיהם של היהודים בארץ יושוו לזכויותיהם של הערבים (המופלים כיום לטובה באי אכיפת החוק עליהם באי שירות לאומי ובחופש לחתור תחת אושיות המדינה)...
5. שמאלן קיצוני שלי, אל תסתיר, כל מטרתך היא לכונן מדינת כל אזרחיה בה היהודים יהיו מיעוט , בשביל זה לא צריך את מדינת ישראל, אפשר להגר להרבה מדינות אחרות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
"מגיב ותיק" הוכחת שוב
  עידןסובול   7/10/13 21:42
"מגיב ותיק" הוכחת שוב שאינך שווה יריקה.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
לא ציפיתי יותר...
  מגיב ותיק   7/10/13 21:57
ממי שהואשם בגניבת כספי ארגון ומי שכותב שירים מטומטמים ומי שמציג את עצמו ככנעני - ליותר.
עידנוש, כעת אתה משוחרר וחזור לכתוב שירי זימה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
איריס כהן י.ש
  עידןסובול   8/10/13 09:51
" איריס כהן י.ש " בצדק לא ציפית ליותר, כי את באמת לא שווה יותר מיריקה.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
טמבל
  מגיב ותיק   8/10/13 10:51
מה אתה רוצה מאיריס ומ-י.ש ?

הלו ! אני "מגיב ותיק" הוא זה שהגבתי לך.
ואם שתית הבוקר משהו , מומלץ להגמל מזה בשעות הבוקר, אחרת כל היום נהרס לך...
וזה מה שקרה לך הפעם.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לטמבל ותיק
  עידןסובול   8/10/13 17:05
לטמבל ותיק: כמו שאינך שווה יריקה בתור איריס כהן י.ש -- כך אינך שווה יריקה בתור טמבל ותיק ו/או בכול צורת תגובה אנונימית מטומטמת אחרת שלך.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
גנבצ'יק
  מגיב ותיק   8/10/13 20:40
אתה יכול להיהפך לירקן השכונתי שלי (למרות שהנוכחי כנראה יותר חכם ממך)
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב ותיק, אהפוך לירקן
  עידןסובול   9/10/13 00:46
מגיב ותיק, אהפוך לירקן ביום שבו אתה תהפוך לצמח.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
4
למה לא שילמו מכיסם המחנכים?
  אחריות אישית   7/10/13 12:10
אכן מאחורי כל רוע מסתתר שם פרטי ושם משפחה. ראוי היה שאותם בעלי סמכות שניצלו אותה לרעה, יקבלו בדיוק מידה כמידה, ישוחררו מהעול של החלטות החוסמות מורים ללמד, ויקבלו תג פומבי שיציג את התנהגותם הלא ראויה במלוא הדרה. בנוסף לצורך הנחוץ שיכניסו ידיהם לכיסם , לתשלום הקנס, כדי שיזכרו יותר שנים את "טעותם" הלא תמימה. הם בוודאי לא ראויים להחליט מה ילמדו ילדי מדינת ישראל , או מי יהיה מורה בישראל. ויש לי חשש שהם נשארו בעלי תפקיד במשרד הלא נכון.
כתוב תגובה ל- אחריות אישית
קרנפים
  אביתר בן-צדף   7/10/13 14:51
הגד לי מי הראש, ואגיד לך מה סירחונו של הדג. הפוליטיקאית הקטנטנה יולי תמיר הובילה את כוחות השחור ברדיפה, וכמעט כל זבי-החוטם במשרדה יישרו קו עם הקלגסית האדומה.

כידוע, קרנפים הנם חיות המחמד הלאומיות ברפובליקה הדיקטטורית העממית של השמאל הישראלי.

לו הייתה אצלנו אחריות אישית, תמיר ואלה שרדפו את שירן היו משלמים. קל למושחתים להשית את העונש על האוצר - כלומר, על כולנו. בין כה וכה אנחנו מממנים את הפסטיוול התפל של קדושם ואת חגיגות העשורא לזכרו, אז מה הם כמה מאות אלפי ש"ח בינם לבינינו.

אבל הם אינם יחידים בדורם. לפני כמה שנים הורשע ראש אכ"א על שהדליף לכתבלב פרטים מתיקו האישי של חייל, שכביכול העליב את הרמטכ"ל. ראש אכ"א נקנס בארבעים אלף ש"ח, ואתה ואני שילמנו זאת, אלא מה? מה פתאום שישלם מכיסו?!
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
5
אמת , נוסח בן צדף
  שלמה המגיב   7/10/13 12:11
"השב"כ בדו אשמה נגד מרגלית הר שפי.." , מכריז בביטחון המשפטן החובב , אדון בן צדף ,למרות שאין לו מושג בתחום המשפטי ואינו בקי בראיות העובדתיות. ובכן , אדון בן צדף ,אין בכלל מחלוקת על העובדות ( בין התביעה והסנגוריה) , שבגינן הוגש כתב האישום ,ולכן אף אחד לא "בדה" כאן כלום , ואל תבלבל את המוח ותסית את הקוראים. אכן , היתה (וקיימת עד היום) מחלוקת משפטית ,לעניין המחשבה הפלילית , אם היתה או לא , ולמודעות של הנאשמת שאכן איומיו\דיבוריו של עמיר , שירצח את רבין , הינם ממשיים ,ואכן היתה אמורה להבין שזה רציני "ולמנוע" את העבירה ולסכלה ( הואשמה באי מניעת פשע). אך אפילו הר שפי וסנגוריה לא טענו כי "בדו" כאן ראיות , או שלא היה מקום שבית המשפט יבחן את הראיות , באם מצביעות מעל לכל ספק סביר , בגין "המחשבה הפלילית" ( מודעות למעשה ואפשרות מימושו) הדרושה , להרשיע בעבירה הפלילית המיוחסת.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלוימה
  אביתר בן-צדף   7/10/13 13:26
דברי חכמתך חסרו לי זמן רב, שלוימה. ואס הערצך? מה גרם להיעדרותך?

לפני שאתה מגיב כדאי שתחשוב קצת - אלא אם זה אינו בשטח שיפוטך.

עמי איילון, ראש השב"כ דאז, אמר כמה פעמים בפומבי, שלא היה כל ממש באישום נגד הר-שפי. אז כדאי שתתחיל לעשות שיעורי בית לפני שאתה מתיש את מקלדתך
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
ומי "לא עשה שעורי בית" ,?
  שלמה המגיב   7/10/13 17:11
עמי איילון אינו משפטן , ותחושותיו הסובייקטיביות ( דרך אגב - הזהות לשלי במקרה הספציפי הזה), שלא "היה ממש" באישום של הר שפי , אכן מתייחסות למודעות של הנערה למה שעתיד היה להתרחש , בעקבות מה ששמעה מעמיר , ( כפי שהסברתי בתגובתי הקודמת), אך אינן מצביעות , ואפילו אינן רומזות ובודאי אינן נכונות , "שהשב"כ בדו אשמה נגד הר שפי". אם השימוש במילה "בדו אשמה" , נבע מההתייחסות הנ"ל של איילון , אזי זו פרשנות מטעה ומסיתה , ומאחר ואני כבר מכיר את "אהבתך" למוסדות הביטחוניים שלנו, נראה לי שאתה עשית זאת "במודעות ובמזיד" , גם כאשר אתה מבין ויודע שאףאחד לא "בדה" כאן כלום , ולא ראוי שמי מהקוראים יחבר אותך (בטעות ,אני מקווה) ,לחבורת הדגנרטים , שמאמינים שיגאל עמיר אינו הרוצח של רבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
עד כראש השב"כ לא צריך להיות מש
  מגיב ותיק   7/10/13 21:54
משפטן.

איזה "תחושות סוביקטיביות" ? מה אתה מקשקש ?

מרגלית הר-שפי הורשעה כזכור, ונדונה לתשעה חודשי מאסר בפועל, עקב כך שידעה – כך קבע בית המשפט – שיגאל עמיר זומם לרצוח את ראש הממשלה, ולא עשתה דבר למנוע את הפשע.

וכך כתב בית המשפט :

"מיצבור הראיות שנערמו בתיק בית-המשפט, כמותן ואיכותן של הראיות, כל אלה מעלים מסקנה - מעבר לספק סביר - כי המערערת ידעה שיגאל עמיר הוגה -זומם, מתכנן ומתכוון לבצע מחשבת-רשע לרצוח את ראש הממשלה; ידעה - ולא עשתה דבר; לא דיווחה לרשויות על שידעה ולא נקטה בכל אמצעי סביר אחר למנוע את ביצוע המעשה. המערערת ידעה כי יגאל עמיר רציני בכוונותיו; ידיעתה היתה ידיעה ממשית, ידיעה ברורה; היא האמינה כי יגאל עמיר מתכוון אמנם לבצע את מחשבת-הרשע שהגה".

עד שבא הרבה מאוחר יותר עמי איילון ראש השב"כ באסיפת בחירות באשקלון וקובע לא פחות מאשר את הדברים הבאים

"הר-שפי לא ידעה שיגאל עמיר רוצה לרצוח את ראש הממשלה. אני יודע את זה מודיעינית, אני הייתי ראש השב"כ. היא שילמה מחיר על הבריחה של המנהיגות החברתית ושל הרבנים שלא שמו קווים אדומים, אותם רבנים שהוציאו דין רודף לא עמדו לדין. אני יודע שהיא לא העלתה על דעתה שהוא יהרוג את ראש הממשלה. הר-שפי היתה חלק מהמציאות המטורפת".

לו אני מרגלית הר שפי, הייתי תובע משפט חוזר ומעמיד את עמי איילון לדוכן העדים כדי שיחזור על דבריו.

היתה כאן קונספירציה של המדינה כשהשב"כ שידע על חפותה שתק.
מרגלית הרשפי היתה קורבן לנקמתם של אנשי השמאל על רצח רבין. היא כבר עברה כמה מדורי גהינום. אני יודע שתביעה למשפט חוזר תהיה בבחינת עונש נוסף לעונש שהיא כבר עברה, אך היא חייבת לאגור כוח ולתבוע מהמדינה משפט חוזר כדי לתבוע את חפותה ולאחר מכן לתבוע פיצויים מהמדינה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
התייחסות למגיב הותיק
  שלמה המגיב   8/10/13 05:59
עמי איילון אינו עד לשום דבר , באשר לא היה בכלל בשב"כ בעת רצח רבין וגם לפני כן (בעת שהר שפי שמעה את עמיר ולא התייחסה לדבריו),וכל השטויות שאמר באסיפת בחירות (!), מקורן בתחושות ורכילות , אך אינן עשויות לשמש כראיה בבית המשפט ואין להן שום משקל , מול ראיות עובדתיות שהוצגו בבית משפט , שעליהן אין חולק (אפילו ע"י הסנגוריה), וכל המחלוקת בגין "אשמתה" של הר שפי , נובע מהתרשמות השופטים והפרשנות שהם נותנים , ולאת זאת לא יוכל לסתור שום איש מודיעין עפ"י תחושותיו הסובייקטיביות. אני אישית , כאדם מהשורה שעוקב על הפרשה מהתיקשורת , סבור שקשה מאד להוכיח שהר שפי היתה מודעת והאמינה שדברי עמיר בפניה ,יגיעו לידי "מימוש" , אך השופטים הם אלה שאמורים להתרשם מהראיות ומהנאשמת עצמה , ולהם יש יותר כלים לקבוע לכאן או לכאן.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
נו, אל תהייה מצחיק
  מגיב ותיק   8/10/13 09:47
על איזה "תחושות סוביקטיביות" אתה מדבר ?
עמי אילון כראש הש"כ הצהיר כי הוא יודע את זה "מודיעינית".
מי אם לא ראש השב"כ הוא האוטוריטה לקבוע דברים כאלה.
זו הייתה נקמנות ניבזית של המערכת הבולשביקית של אז כנגד מרגלית הר שפי.
חד וחלק.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
6
אין מה להשוות עם קוריאה הצפוני
  תרצה   7/10/13 14:44
כל מהלך שנעשה כנגד מישהו יכול להיות נגוע באינטרס פוליטי. נגד מרגלית הר-שפי ונגד אחרים - בימין אך גם בשמאל!!! איך עלה בדעתך להשוות את זה לקוריאה הצפונית ????? קרא את ספרו של אדם ג'ונסון (שזיכה אותו בפרס פוליצר) "בנו של אדון היתומים"..... תקבל מושג עד כמה אנחנו רחוקים מהם ותמיד נהיה.
כתוב תגובה ל- תרצה
7
מלחמת יום הכיפורים
  הייתה הפתעה   7/10/13 20:10
"מלחמת יום הכיפורים הייתה הפתעה", אביתר בן-צדף "מלחמת יום הכיפורים לא הייתה הפתעה", ידענו בדיוק מתחילת 1973 מתי תהיה המלחמה בכל רגע...ואפילו בימים שלפני המלחמה עד דיוק של שעות" אורי נאמן, אז ראש אגף מחקר במוסד חנן וייס קצין מודיעין בכיר
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- הייתה הפתעה
המילואימניקים הופתעו
  אביתר בן-צדף   7/10/13 20:58
ברמה של קברניטים עד מפקדי פיקודים לא הייתה הפתעה. מלחמת יום הכיפורים הפתיעה את המילואימניקים, שמטבע הדברים היו עיקר הצבא, ולא היו מעורבים בנעשה. כלומר, אכלו את הלוקשים, שמערכת הביטחון מאכילה אותם, כאז כן עתה.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
מילואים. ראשיהם ברמת
  מג"ד ומעלה או   7/10/13 21:30
פחות... האם דרגי המילואים הזוטרים או הבכירים הופתעו... לטענתך... אם הזוטרים ייתכן שהיה חשש של זליגת מידע...במבצעים חשאיים לעיתים לא כלם יודעים הכל בגלל העניין של בטחון שדה...ומדובר אף על בכירים...המידור בצבא הוא לעיתים הכרח...דוקא בגלל השילוב עם אנשים שמגיעים ממקומות שונים...ואף פוליטיים... רמות מסוימות של סיווג חשובות...את הגבול קובעים הראשים... השאלה הנשאלת האם הראשים החליטו נכון...ועל כך הויכוח... חנן וייס
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- מג"ד ומעלה או
8
בקשר לנוואף עתאמנה וקלות
  עונשו - והיכן הן   7/10/13 21:56
הפמיניסטיות וזעקותיהן הרמות?........
כתוב תגובה ל- עונשו - והיכן הן
נאלמות
  אביתר בן-צדף   7/10/13 23:36
כשהנפגעת נערה חרדית והפוגע מיקירי השמאל הבוגדני - נעלמות הפמיניסטיות ונאלמות.

ויש עוד כמה מקרים כאלה עם עברייני מין ידועים כאלה, יהודים מהאקדמיה לשם שינוי.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
9
פסק דין ההזוי של ביהמ"ש העליון
  עידןסובול   8/10/13 03:14
הידיעה שבית המשפט העליון קבע בפסק-דין הזוי, שלא קיים לאום ישראלי במדינת-ישראל, קביעה שהיא בניגוד לפרסום הרשמי המופיע בדרכונים של כול אזרחי ישראל --- הגיעה עד ארץ השמש העולה:
 מדינה נטולת לאום מדיני
כתוב תגובה ל- עידןסובול
בלבול ביצים, גם אם תחזור עליו
  מגיב ותיק   8/10/13 09:49
אלף פעמים יישאר בלבול ביצים.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
י.ש אוויל ותיק
  עידןסובול   8/10/13 17:33
י.ש כ- "מגיב ותיק": אם היית מודע לאידיוטיזם המובהק שבו אתה לוקה, לא היית משפיך את תגובותיך בפרהסיה, אבל אידיוט לא יכול להיות מודע לכך שהוא אידיוט.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
עיין בתגובתי האחרונה ב-3
  מגיב ותיק   8/10/13 20:41
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
10
יישר כח. אני קורא אותך ללא הרף
  xpuhkr   8/10/13 10:01
כתוב תגובה ל- xpuhkr
11
בן צדף, ישר כוח!!
  הניה   8/10/13 16:58
כתוב תגובה ל- הניה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il