s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מישראל שייב ועד אדם ורטה
מאת: איתן קלינסקי  |  20/01/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בולשביזם במיטבו
  יוא"ב   20/01/14 12:43
הקומויסטים ידעו תמיד להוציא דברים מהקשרם. יש הבדל תהומי בין אוהב מושבע של ישראל וארץ ישראל לבין רדיקל שונא ישראל, צה"ל ומדינת ישראל. לדבר בנשימה אחת על ד"ר שייב ועל ורטה זו עזות מצח.
כתוב תגובה ל- יוא"ב
נכון !!!
  איריס כהן   20/01/14 19:52
כתוב תגובה ל- איריס כהן
רחמנה ליצלן, אכן חציר העם.
  ודאי בבון זה קוף   21/01/14 01:28
כתוב תגובה ל- ודאי בבון זה קוף
2
לצערי, לא למדנו דבר.
  קלינסקי ידידי   20/01/14 12:55
כאז, גם היום. אין לנו תבונה וסובלנות להכיל את השונה ואפילו ״הקיצוני״. מייאש אותי לראות, שאישה צעירה מתנהלת וחושבת בדיוק בתלם שחרשו לה קודמיה. לאן נגיע עם הקונפורמיזם הזה? אגב, אני זוכר טוב ראיון עם שייב בו רעם קולו על השלומניקים. ישראל הוקמה בעוצם יד ומכאן שמה ״ישראל״. אם היא היתה מוקמת למטרות שלום היה שמה- שלומיאל. כמה צחקתי כשמעתי את זה. כאיש שמאל אני אומר, שאין לנו כבר אנשים כאלה, עם הומור, אירוניה, השכלה ושכל טוב כמו פרופ׳ שייב המנוח, וזה מאד חבל. אין עתיד למדינה שכנופיית ריקים וביריונים שולטים בה, כפי המצב היום.  
כתוב תגובה ל- קלינסקי ידידי
האין אתה וקלינסקי
  יולו   20/01/14 21:25
מדדים בתלם שחרשו לכם כל מיני קומוניסטים לפנייכם. וכמה דם וצער יש בתלמים אלה? -
כתוב תגובה ל- יולו
3
אדון קלינסקי מושחת
  jdt   20/01/14 13:52
ההשוואה שקרית. דעותיו של אלדד ז"ל אכן היו ידועות ומוכרות היטב. עם זאת, לא ביטא אותן במהלך השעורים שנתן. קריירת ההוראה המוצלחת שלו, לא הוכתמה בניצול שעות לימוד לתעמולה. ורטה הפשיסט וקלינסקי המשת"פ חושבים שכולם מטומטמים וניתן לסתום את פיו של רוב הציבור ללא כל בעיה.
כתוב תגובה ל- jdt
שהרי הטימטום אין לו סוף.
  למטומטם התורן,   20/01/14 15:10
דר׳ שייב לימד תנ״ך בטכניון, ושני ההורים שלי למדו אצלו. הלימוד אלצו היה מתובל בהרבה מאד מהדיעות שלו. והאמת, איך אפשר שלא? למנוע ממנו את האפשרות ללמד על פי דרכו זה לסרס אותו. אימי, שתמיד היתה שמאל אמיתי, עד היום מספרת לי על ההנאה הגדולה שהיתה לה בשיעורים שלו. הידע הרב, הכושר הרטורי המרשים, חוש ההומור המצויין, ובעיקר- היכולת לעשות כל נושא למרתק ומעורר מחשבה. מירכתי השמאל אמא שלי תמיד העריכה אותו מאד. היא תמיד אומרת לי שהוא היה ענק, שמעטים כמוהו. נדמה לי שהוא היה מתבייש, ובעיקר מתייאש, כשהוא היה רואה איזה גמדים כותבים היום בשמו. ואולי הוא בכלל היה צוחק. אמא שלי סיפרה לי, שאצלו אפילו התנ״ך היה מצחיק.
כתוב תגובה ל- למטומטם התורן,
דברי שמאלן על פטריוט
  דאגנית   20/01/14 17:17
מלבד ה-2-3 שורות האחרונות הנה לנו כאן שמאלן בן של שמאלנית המשבח ומפאר בשם אמו את ד"ר ישראל אלדד שייב זצ"ל, במלים חמות. ואילו רבו, א.ק. מעז להשוות את המורה הנערץ והאהוב (אפילו על שמאלנים), לריקא המסית ושונא את מדינתו עד כדי משאלה לראותה מועברת לידי הערבים. הוא גם מחרף ומגדף את צה"ל. או שקלינסקי אינו מסוגל להבדיל בין השניים או שהוא עושה שקר בנפשו, כדרכו.
כתוב תגובה ל- דאגנית
לא הבנת דבר ממה שקראת.
  לדאגנית.   20/01/14 17:45
קלינסקי לא אמר דבר כנגד דר' שייב, אלא רק ציין, שכמו שלא היה מקום לפגוע בו ובפרנסתו רק משום, ששילב בהוראתו את דיעותיו (החריגות והמקוממות), כך לא ראוי לעשות זאת גם היום למורה ורטא. מותר (ואף רצוי), גם אז וגם היום, למורה לבטא את דיעותיו גם בעבודתו.
כתוב תגובה ל- לדאגנית.
למעוות
  סימי   23/01/14 08:38
אתה טוען: "כך לא ראוי לעשות זאת גם היום למורה ורטא. מותר (ואף רצוי), גם אז וגם היום, למורה לבטא את דיעותיו גם בעבודתו". ובכן משרד החינוך קבע מפורשות מאז הקמתו שאסור, חזור א סו ר למורה לעסוק בפוליטיקה ולהביע דעות פוליטיות במשגרת עבודתו. מורים רבים בעיקר מהמחנה הלאומי אף נמנעים מפעילות פוליטית והבעת דעות פוליטיות מחוץ למסגרת עבודתם כל עוד הם משמשים כמורים! זאת כיון שתלמידים אינם אנשים בוגרים ולא רק שדעותיהם אלא גם יכולות הגיגיהם אינם מגובשות!!! וודאי שלא לעשות אינדוקטרינציה ועוד ללגלג על תלמידים שדעתם שונה, וזה אומר גם לתת להם ציון נמוך!! אז למרות ההוראה המפורשת שאסור אתה טוען כך לא ראוי. מאוד חינוכי מצדך! ובאשר ל"ראוי" הרי אותו חמור בית הספר רוצה בהשמדת מקור פרנסתו (ושחיטת כל הנמצאים בו ובסביבה כי זה מה שהערבים רוצים וזה פירוש השמדה), אם כך על מה אתה מתאונן??
כתוב תגובה ל- סימי
שתי הערות קצרות.
  סימי חביבה.   23/01/14 13:05
1. כתבת: "מורים רבים בעיקר מהמחנה הלאומי אף נמנעים מפעילות פוליטית והבעת דעות פוליטיות מחוץ למסגרת עבודתם כל עוד הם משמשים כמורים" - לא נכון. במחנה הלאומי ו/או החרדי מורים ומחנכים הביעו ומביעים דעתם הפוליטית גם בעבודה וגם מחוץ לה (וזה לגיטימי), ואף ארגנו (למשל, בתקופת ערב ההתנתקות) ומארגנים תלמידים לפעילות פוליטית בזמן השיעורים, ולעיתים אפילו באוטובוסים במימון הרשות המקומית (היינו, בכסף ציבורי), שזה כבר פסול.

2. כתבת: "ודאי שלא לעשות אינדוקטרינציה ועוד ללגלג על תלמידים שדעתם שונה, וזה אומר גם לתת להם ציון נמוך" את צודקת. לא ראוי לעשות כך, אדם ורטה טוען שלא נהג כך, וראוי שטענתו תיבדק בהגינות. עד כה, לא הוכח שטענתו אינה נכונה.
כתוב תגובה ל- סימי חביבה.
לאהבת הארץ פנים רבות.
  ועוד לדאגנית.   20/01/14 17:55
אם היו לנערה המתלוננת מורים טובים לאזרחות, היא אולי היתה לומדת, שלאהבה בכלל, ולאהבת הארץ בפרט, יש פנים רבות, חלקן שונות בתכלית משלה. מה גם, מקריאת כמה מהגיגיה נראה, שהגירסה שלה לאהבת הארץ אינה דוקה מהמשובחות (בלשון המעטה).
כתוב תגובה ל- ועוד לדאגנית.
חתיכת דביל, אהבת הארץ ?
  מגיב ותיק   20/01/14 20:00
יש לך בכלל מושג על מי מדובר ? המורה ההוא שונא את המדינה, את מוסדותיה, מכנה אותה מדינת גזל, מכפיש את צבאה, מטיף לסרבנות בפני בני הנוער העומדים לפני גיוס, מטיף לחיסול הציונות והכפפת המדינה לשלטון פלשתינאי.

(ואת אורט גרינברג אני מכיר, הנבל הזה אינו האנטישמי היחיד שם)

שדבילים כמותכם ידברו על אהבת המדינה ?
או שאתה מתכוון לאהבה הפלשתינאית מה שהציונות הקימה כאן.

בושה וחרפה !
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
בקללות אתה 10אבל אתה 0 גדול
  למגיבון הותיקון   23/01/14 07:15
כתוב תגובה ל- למגיבון הותיקון
ואתה ממש גדול
  סימי   23/01/14 11:59
אתה ממש גדול כי לא הבנת מה שהמגיב הותיק הסביר. המורה הנשגב קרא להשמידנו וזה "אחד מפניה של האהבה". אכן תגובה דבילית שכזו ראוי שיעמידו את אומרה במקומו, אך עבורך זה מסובך להבין למה למרות ההסבר. אמירתך "אתה 0 " היא כמובן תיקנית לא הכפשה!
כתוב תגובה ל- סימי
4
יחי ההבדל הלא-קטן
  משה, עורך-דין   20/01/14 14:10
איתן קלינסקי, כדרכו, מרחף בערפילי השמאלנות התיאורטית שלו. הוא אינו רואה את ההבדל שכל ישראלי נורמלי רואה, בין איש כמו ד"ר ישראל שייב זצ"ל - אדם שלחם בכובש הבריטי הזר למען הקמת מדינה והסתכן בעונש מוות בשל כך - ובין איש שאפילו השמאל רואה כ"שמאל קיצוני" (כידוע, בעיני השמאל אין שמאל קיצוני אלא רק ימין, שהוא תמיד קיצוני).

איש הימין הקיצוני ביותר לעולם אינו אויב העם, אלא הוא רוצה בכל מאודו בטובת העם ומדינת ישראל על פי דרכו, שלפעמים היא חריפה מדי ושגויה. לרוב הוא מוכן להקריב עצמו למען טובת העם והמדינה, ותמיד-תמיד הוא לצד עם ישראל ומדינת ישראל במאבקם באויבינו.

איש השמאל הקיצוני, לעומתו, נאבק בינינו ובנו את מאבקו של האויב, ומביע אהדה והשתתפות-בצער גם כאשר מדובר במחבלי האויב ובקרוביהם וידידיהם, הסובלים בגללם ובגלל שאיפותיהם להשמידנו. איש השמאל הקיצוני (וברוב המקרים גם איש השמאל ה"מתון") לעולם אינו קורא את אמנת אש"ף ואת האמנה הנאצית-לחלוטין של חמאס. תמיד הרשעים האמיתיים בעיניו הם אנו, היהודים.

יחי ההבדל הלא-קטן.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
5
הצטדקות והתחסדות של א. ק.
  דאגנית   20/01/14 14:12
כמה ראויים לבוז ונלעגים השימוש והאנלוגיה שעושה א.ק. בשני מקרים אלה. כדי לתמוך בהשארות מורה קיצוני זה בביה"ס - מביא לנו כאן האיש מקרה של ד"ר שייב, השונה לגמרי מדברי הבלע של מורה אורט זה. ואין זו הפעם הראשונה שקלינסקי נתלה בשייב כדי להצדיק את מרעיו שונאי המדינה. יש לציין לגנאי את דרכו זו של המשורר-סופר-מורה לתנ"ך הלא מוערך.
כתוב תגובה ל- דאגנית
6
כרגיל השוואה מטומטמת
  מגיב ותיק   20/01/14 14:33
להשוות את הפטריוט היהודי הגדול ישראל אלדד שב"ג לא כל כך אהב (ואף אמר עליו דברים לא מבוססים), לפלשתינאי הקיצוני שמכנה את עצמו אדם, שמסית נגד מדינת ישראל וצבאה ותומך בגלוי בחיסולה ונוהג כמנהג אחרון הבוגדים - הוא עוד התנהלות שקרית של השמאלן הקיצוני איתן.

בושה וחרפה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
7
פאשיזם במיטבו משתולל בתגובות
  די לפאשיזם   20/01/14 14:39
פרופסור אלדד שייב הטיף לשימוש בנשק נגד צבא הגנה לישראל. ואצל מגיבים כאן זה מתקבל בהבנה כי זה היה מתוך אהבת ישראל.
כתוב תגובה ל- די לפאשיזם
הימין פה בור, מטומטם ועילג.
  הגזמת קשות   20/01/14 14:53
הוא רחוק מ״להתעלות״ לדרגת פאשיזם, דבר רע כשלעצמו, אך דורש מידה של השכלה ואינטיליגנציה, שחסרה לימין פה.
כתוב תגובה ל- הגזמת קשות
8
הימין משתולל ושר החינוך נכנע
  נירה עמיעד   20/01/14 14:54
תלמידה , שהחליטה שדבריו של המורה בכיתה מצדיקים הוצאתו להורג באשמת בגידה, מקבלת שיעור יפה בדמוקטיה, כשבמעאכת החינוך גוררים את המורה לשימוע לפני פיטורים. לא אתפלא , שהצעד הבא יהיה מילו ההוראה של התלמידה שמונחית על ידי חבר כנסת לשעבר , מיכאל בן ארי, איש המצהיר את הזדהותו המוחלטת עם התיאוריה של הרב כהנא
כתוב תגובה ל- נירה עמיעד
המצב אכן מאד מייאש.
  נירה חביבה   20/01/14 15:44
גם אם הדבר לא ייגמר בפיטורי המורה (וכך אני מקווה), זה לא יהיה טוב.

אבל אם זה ינחם אותך, מכל דבר לומדים ומתקדמים. אני מציע לך לראות את הסרט היפה משפט הקופים, שם מגלם ספנסר טרייסי הנפלא את הסנגור של המורה. התובע שם הוא ידידו הטוב, עורך דין שנסחף קשות בלהט אמונתו הפנאטית.

במהלך כל הסרט טוען הסנגור בלהט לטובת מרשו, לטובת המחשבה החופשית, ובגנות אלה שמבקשים להגביל ולסרס אותה.

בסענת הסיום של הסרט, בה מקבל המורה עונש מגוחך, לא עומד התובע בעומס ההתרגשות ונופח את נשמתו באולם בית המשפט. כולם עוזבים המומים את האולם ונשארים בו רק טרייסי והעיתונאי הציניקן שמסקר את המשפט (ג'יין קלי). למה אתה עצוב? שואל העיתונאי. קשה לי עם מותו של אדם טוב וחבר קרוב, עונה לו הפרקליט. איך אתה מדבר ככה על פנאט מטורף, שכל רצונו היה לפגוע בלקוח שלך ולהשליט את הטירוף שלו על כולם? שואל אותו העיתונאי בתמיהה.

הוא היה אדם טוב, עונה לו הפרקליט, ופעל מתוך אהבה ואמונה. למרות שלדעתי הוא טעה לחלוטין והאמונה העבירה אותו על דעתו, איני יכול שלא לכבד גם את זכותו לחיות בדרכו וגם את טוב ליבו ווהנשמה היתרה שלו. ואז הוא פונה לעיתונאי ואומר לו- אתה, להבדיל, אין לך נשמה. אתה חי לבד, מתנהל כציניקן גמור, וגם כאשר תלך לעולמך, איש לא יעמוד מעל קברך לדבר עליך.

אתה טועה, ענה לו העיתונאי. אתה תהייה שם. אתה תעמוד מעל הקבר שלי לדבר גם בזכותי לחיות את חיי כרצוני.

הפרקליט הקשיב, ובפעם היחידה בסרט שתק ולא ענה. ולאחר כמה שניות ארז את חפציו ויצא בעצב רב מהאולם.

אנחנו צריכים במערכת החינוך שלנו אנשים כמו ספנסר טרייסי. כאלה שפועלים מתוך אהבה וכבוד לאדם. כאלה שיודעים, שזכותו של כל אחד לחיות את חייו כרצונו ולחשוב כרצונו, גם אם זה ממש מקומם אותם (ואולי במיוחד אם זה כך).
כתוב תגובה ל- נירה חביבה
9
לבטל את איום הפיטורים של אדם ו
  אדם.   20/01/14 15:16
מעניין, שבשנת 1950 בכנסת ישראל לחמו נבחירוף נפש גד פיטורי אלדד שייב הקומוניסטים תופיק טובי ושמואל מיקוניס. אפילו עיתון הבוקר של הציונים הכלליים , מפלגת ימין, הצדיק את הפיטורים. כיום , מפלגות מרכז כמו יש עתיד , קדימה, התנועה שותקות. מה שנקרא שמאל - מפלגת העבודה, שקט ודממה. נקווה, שבית המשפט שחילץ את ישרל שייב יחלץ גם הפעם את המורה אדם ורטה. יש לבטל את איום הפיטורים של אדם ורטה.
כתוב תגובה ל- אדם.
10
חזק ואמץ, אדם ורטה, יקר
  לאדם ורטה   20/01/14 15:23
כתוב תגובה ל- לאדם ורטה
11
נושאי כליו של הגביר
  דאגנית   20/01/14 16:27
כל מלחכי הפנכה של קלינסקי יצאו ממאורותיהם והחלו לזמר את זמירותיכם הלעוסות שהיו כבר לזרה. כסילים ושוטים החוזרים על דברי אדונם כתוכיים.
כתוב תגובה ל- דאגנית
את צודקת.
  דאגנית חביבה.   20/01/14 16:58
עוד מעט יבוא הותיק שלנו עם עוד ציטוט מחכים מהויקיפדיה ואז, כמאמר המשורר מאיר אריאל:
"הנה כי כן
עצמי אומר לי היתה לנו תרופה"
כתוב תגובה ל- דאגנית חביבה.
לדביל
  מגיב ותיק   20/01/14 20:03
יש לך למעלה הודעה, טפס וקרא אותה...
אגב, צחנת תגובותיך נוטפות רגשי נחיתות עולה עד לב השמים, עשה משהו בנידון.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לאדוני חסר השם - 77.125.78.24
  דאגנית   20/01/14 20:40
האם משעמם לאדוני בחיים? שמתי לב שהנך רודף אותי. גם במאמר של עופר וולפסון (על הנשיא) וגם כאן ובמקומות אחרים. ועלי לציין שקולמוסך אינו נוטף חוכמה רבה אלא רעות-רוח ותפלות. *** הריני מציעה לך עצה טובה יותר מאשר לעקוב אחרי דאגנים ודאגניות : שב וקרא ספר טוב שיחכים אותך מעט. *** ודבר יותר חשוב: קרא נא את דברי "מגיב ותיק" ברשימה חוטאת לד"ר שייב זו, הם בודאי יטפטפו בקודקודך מעט בינה. *** עצה נוספת: מספיק לשנן לנו בכל מאמר את ענין הויקיפדיה - זה מעמיד אותך באור של נבער חסר מלים.
כתוב תגובה ל- דאגנית
12
אתה פשוט לא מכיר את בג"ץ אלדד.
  אהוד פרלסמן   20/01/14 19:22
אף אחד לא טען שאלדד מדבר על פוליטיקה בשעורים, ובן גוריון פיטר אותו אך ורק בגלל דעותיו ולא בגלל מה שהוא אמר בכיתת הלימוד. ואילו האדון ורטה עבר על הוראות מפורשות של משרד החינוך שלא לעסוק בתעמולה פוליטית בזמן השעור. אין כל מקום להשוואה בין שני המקרים, וחבל שאת מטעה את קוראיך.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
זה דבר רגיל אצלו...
  מגיב ותיק   20/01/14 20:08
...להטעות את הקוראים, אחרת אין לו זכות קיום כאן.
אחרת חבורת הדבילים הנחותה התומכת בו, תצטרך להסתפק באתרים האנטי ציוניים כמו "הגדה השמאלית" ו"מחסום".
חייבים קצת לצאת למרחב ולזהם את האווירה בתעמולה אנטי ציונית...
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מחסום ירד כבר לפני כמה שנים
  למטומטם הותיק   20/01/14 21:50
האבן שפגעה לך בראש כנראה גם עשתה לך נזק מוחי ( אלא אם הטימטום אצלך הוא מלידה).
כתוב תגובה ל- למטומטם הותיק
לדביל התורן
  מגיב ותיק   20/01/14 22:29
החברים המרכסיסטים/חיזבלאים שלך מחפשים אותך נואשות

במחסום

ובעיקר הם נעלבו ממך, הזהר מהם.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
הותיק ניסה בלי הויקיפדיה
  חחחחחחחחחחחחחחחחח   20/01/14 22:40
והתבלבל לו אתר מחסום המנוח עם אתר מחסום ווטש יבדל״א. לא נורא, תמיד יש את הויקיפדיה שתסביר לו מה הנכון וגם את עדר המעריצות שימחאו כפיים לכל הבל.
כתוב תגובה ל- חחחחחחחחחחחחחחחחח
הרבה מלל, שכולו קש וגבבה.
  כרגיל אצל הימין   20/01/14 21:27
טוב שדר׳ שייב כבר לא איתנו כדי לראות איזה בורים ואידיוטים מסנגרים עליו.
כתוב תגובה ל- כרגיל אצל הימין
אינך מדייק
  איתן פרלסמן   20/01/14 22:00
פרופסור ישראל שייב הואשם שהקריא בפני תלמידים את הקטע מכתב עת בשם "סולם" ובו נכתבו הדברים נגד צבא הגנה לישראל. ועליך לזכור דובר גם בשימוש בנשק.
בית המשפט לא קיבל את הדרישה לפטרו.


פרופסור ישראל שייב המשיך בעבודת הוראה בבית ספר פרטי בתל אביב , לאחר מכן בגימנסיה הרצליה ושנים רבות לימד תנ"ך גם בטכניון בחיפה. הוא הביע את דעותיו בפני תלמידים.

גם בתקופה של טרם מערכת הבחירות, בה לא עבר את אחוז החסימה, הוא הביע את דעותיו הפוליטיות בשיעורים במיוחד בטכניון.

מה שחשוב לציין. הוא היה מורה מאד אהוב ונערץ על כל תלמידיו, במיוחד בטכניון, הגם שמסתבר שמפלגת הימין שעמד בראשה קיבלה במערכת הבחירות פחות מחצי אחוז.
כתוב תגובה ל- איתן פרלסמן
אתה בטוח?!
  אהוד פרלסמן   20/01/14 23:50
אם תציג ציטוט מפסק הדין שבו נכתב מה שאתה טוען, אתנצל ואודה בטעותי. למיטב זכרוני להד"ם.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
מצאתי הוכחה לדברי.
  אהוד פרלסמן   21/01/14 00:28
כתבתי את מה שכתבתי מהזיכרון. אבל כיוון שקראתי את פסק הדין הזה לפני בערך 20 שנה, הצלחת לערער את בטחוני. לאחר חיפוש בויקיפדיה מצאתי הוכחה לדברי, ואם אתה רוצה לראותה, לחץ על המילה הבאה: כאן .
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
קראת בכלל את מה שהבאת?
  מה ההוכחה?   21/01/14 09:41
כתוב תגובה ל- מה ההוכחה?
מצטער שלא הבנת, ולהלן הסבר.
  אהוד פרלסמן   21/01/14 11:09
אני כתבתי שבן גוריון רצה לפטר את אלדד בגלל דעותיו, והאדון כתב לי שאינני מדייק, וכתב: "פרופסור ישראל שייב הואשם שהקריא בפני תלמידים את הקטע מכתב עת בשם "סולם"...." אז בקטע שהראיתי כתוב במפורש שבן גוריון מפטר אותו בגלל מה שהוא כתב(!) בספרו ובעיתונו, ואין שם מילה על כך שהוא הקריא(!) את העתון הזה בפני תלמידיו. אם זה עדיין לא ברור לך, שאל שאלה ממוקדת ואשמח לענות.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
בעת שנשלחו המכתבים לשייב,
  עיינתי בפסה"ד.   21/01/14 12:51
הוא טרם התחיל ללמד בבית הספר מונטיפיורי, ולכן לא יכול היה להקריא דבר לתלמידיו. אינני יודע מה המידע שקלינסקי הסתמך עליו בעניין זה.

מכל מקום, לאחר שהבג"צ התקבל, הוא לימד במוסדות שונים, כולל בטכניון, ותיבל את הוראתו בדיעותיו באין מפריע (לגבי הטכניון, אני יודע זאת מידיעה אישית), וטוב שכך. נוכח האמור בפסה"ד, נמנעה המדינה מלפעול לפיטוריו, על אף העובדה, שהוא משלב בחומר הלימוד את דיעותיו, וגם זה טוב ונכון.
כתוב תגובה ל- עיינתי בפסה"ד.
מסכימים על העובדה, חלוקים בדעה
  אהוד פרלסמן   21/01/14 14:28
אז עכשיו אנחנו מסכימים, ואכן גם בקטע העיתון הזה כתוב שהוא הוזמן ללמד ולא שהוא לימד. מכיוון שכך, כל מה שנותר זה חילוקי הדעות בינינו בקשר למותר ולאסור למורים. כפי שכתבתי לאיתן קלינסקי, אני מצדד בעמדת משרד החינוך, האוסרת על המורים להשמיע דעות פוליטיות - מימין או משמאל. אני ממש מתפלא על שאדם כמוך, שהיה מספיק הגון כדי לצטט במדויק את פסק הדין, חושב שמותר למורים לנהל תעמולה פוליטית בבית הספר. לי זה נראה ממש מטורף.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
ולא תעמולה.
  לא מטורף   21/01/14 14:59
בהודעות שלמטה הסברתי יותר. אגב, כמי שהוא שמאל לא ציוני, תמיד נהניתי לשמוע את שייב (ולא להסכים איתו). לו הייתי תלמיד, הייתי מאד מעוניין ללמוד תנ״ך אצל מורה כמוהו, עם ההומור המצויין, ההשכלה הרחבה, ההקשרים המעניינים, וגם הדיעות החריגות. אנשים כמוהו, או כמו ישעיהו ליבוביץ׳, הופכים את החברה למעניינת וטובה יותר והם נכס גדול. אולי גם עם מורה כמוהו הייתי מצליח לחבב את מקצוע התנ״ך בבית הספר, ולא לסבול ממנו, כפי שהיה בפועל.
כתוב תגובה ל- לא מטורף
אני לא פוחד מדיעות.
  ועוד לפרלסמן   21/01/14 15:06
גם מכאלה שממש מרגיזות אותי. אני חושב, שמי שפוחד מדיעות צריך לבדוק את עצמו ולהבין עם עצמו למה הוא כל כך פוחד ולמה כל כך קשה לו להתמודד. הדרך היחידה, לדעתי, לקיים חברה עם מחשבה חופשית זה לאפשר ביטוי לכל קשת הדיעות, ובמיוחד לדיעות שבשוליים, שמטבע הדברים יותר קשה להן לבוא לידי ביטוי.
כתוב תגובה ל- ועוד לפרלסמן
גם אני לא פוחד מדעות.
  אהוד פרלסמן   21/01/14 18:26
ואני באתר הזה מתנצח גם עם ימנים, וגם עם שמאלנים (אם כי הם מעטים). אבל לי ברור כשמש שאסור למורים להכניס פוליטיקה לבתי הספר, ואנחנו יכולים להישאר חלוקים בדעותינו. חוץ מזה, דעות אף פעם לא מרגיזות אותי, רק שקרים. היוצאת מן הכלל היא השוואה לנאצים - בין אם שמאלנים משווים אותנו לנאצים, ובין אם ימנים משווים את הערבים לנאצים - שהיא בעיני פשוט הכחשת שואה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אינו דומה מי שמטיף לאכילת
  איריס כהן   21/01/14 09:43
החזיר והשרץ למי שמטיף לאכילת אוכל כשר !! לא לכולם זכות להביע דעה - יש אמת בעולם !-הדמוקרטיה המהובלת ,השכיחה את זה !- מורה צריך בהחלט לחנך גם לאהבת התורה והארץ ואם זה נחשב "לדעה פוליטית"-בעולם הדמוחרטה- את מי זה מעניין ?? מורה בישראל צריך גם לחנך לא להישמע לעבודה זרה ולדעות זרות !!! הצרה היא שמדינתנו כלל לא יהודית - אומנם חיים כאן יהודים ,אך התנהלות המדינה לא על פי חוקי החכמה היהודים- לכן היא נראית איך שהיא נראית - ולכן הלא עם הפלשתינאי - לא יכיר בה כיהודית !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
הדיקטטורה הפנאטית במירעה.
  הודעה מצויינת   21/01/14 09:53
מאז משפט הקופים עברו כמעט 90 שנה, ויש כאלה שנשארו שם ולא למדו דבר.
כתוב תגובה ל- הודעה מצויינת
לא דיקטטורה אלא אמת בניגוד
  איריס כהן   22/01/14 15:05
לצבועי השמאל שכאילו מתפארים בחופש דעות ודמוקרטיה- אך בפועל לא נותנים באמת למי שלא חושב כמותם לדבר ולהביע דעתו - נחשי עקלתון !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אולי תנסה פעם לדבוק באמת?
  הצעה לפרלסמן   20/01/14 22:33
אם תצליח בזה תיווכח, שזה מאד ישפר את הרמה של התגובות שלך.
כתוב תגובה ל- הצעה לפרלסמן
13
תבין חלאה שמאלנית, אנחנו ימין
  לפטר מייד   20/01/14 20:21
כתוב תגובה ל- לפטר מייד
14
"הרוצה לשקר מרחיק עדותו"....
  י.ש   20/01/14 21:53
הנוכל סומך על זכרונו הקצר של הקורא ועל השוטים הממהרים להריע לנפיחותיו.... האמור לעיל "מקנה" לשרלטן את החוצפה לספר חצאי אמיתות.. איך לא הקדשת שיר לורטה?...
כתוב תגובה ל- י.ש
15
בפרנסתו של עוכר ישראל מותר
  איריס כהן   20/01/14 21:57
לפגוע- בעצם רצוי לפגוע בזכותו לחנך את ילדי ישראל - הוא יוכל לעבוד בעבודה שבה הוא לא יבוא במגע עם בני אדם אלא עם חיות או עם זבל - בהצלחה לו !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
16
ומי אמר שהבג"צ צדק?
  פיליפוס   20/01/14 23:26
כתוב תגובה ל- פיליפוס
17
תשובה מתלמיד של אלדד
  GT   21/01/14 01:04
הייתי סטודנט בטכניון. סטודנט בטכניון היה חייב לקחת קורס הומני כלשהו כל שנה. בחרתי בקורס תנ"ך של אלדד. הוא לימד את ספר שופטים. קל מאד לגלוש מספר שופטים לפוליטיקה. אבל אלדד לא עשה זאת. הוא לימד תנ"ך נטו. להשוות את אדם ורטה לישראל אלדד הוא מעשה נבלה. ורטה מלמד תלמידי תיכון שדעתם עדיין לא מגובשת. הוא מכניס פוליטיקה (מצידה הקיצוני שמאלני) לשיעורי האזרחות. זה דבר שלא יעשה. יוצא לי לפעמים לקרוא את הדברים שאתה כותב. למרות שאיני מסכים עם אף מילה שלך מכיון שאתה נוהג לעוות את המציאות ואת האמת , אני מכבד את זכותך לכתוב את הגיגיך. אבל היום הגזמת. עשית מעשה נבזי. של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על ישראל אלדד - ענק רוחני אמיתי שגמדי רוח כמוך וכמו ורטה לעולם לא יצליחו להתקרב לקרסוליו.
כתוב תגובה ל- GT
ל-GT
  אדוני היקר, מלוא   21/01/14 07:37
ההערכה לתגובתך הבהירה. קיבלת ציון 10! הרבצת לאיש תורה באופן מכובד ונקי. היטבת להוכיח לו מה הוא ומי הוא. תבורך.
כתוב תגובה ל- אדוני היקר, מלוא
אתה משקר. חד וחלק.
  תלמיד נוסף שלו   21/01/14 09:16
כתוב תגובה ל- תלמיד נוסף שלו
ל"תלמיד הנוסף"
  ראה כמה הנך פתי   21/01/14 10:32
אדונך קלינסקי כותב בתגובה מס' 20, קטע אחרון, באופן ממצה אותם דברים שכתב GT. בכנותך אותו "שקרן" הנך מצרף את אדונך לדברי השקר על ד"ר אלדד שייב ז"ל. במלים אחרות בעיניך גם קלינסקי שקרן.......
כתוב תגובה ל- ראה כמה הנך פתי
תתארגני על עצמך
  לדאגנית   21/01/14 12:12
כל מה שקלינסקי כתב אמת, ולהבדיל, מה שהמגיב ההוא כתב לו אינו נכון.
כתוב תגובה ל- לדאגנית
חבל שאלדד לא לימד את ספר יהושע
  איריס כהן   21/01/14 10:09
עם הסבר לגבי היתיד- מה שאתה קורה לו פוליטיקה
כתוב תגובה ל- איריס כהן
תיקון טעות- עם הקשר לעתיד!!
  איריס כהן   21/01/14 12:52
סיפורי התורה הם סיפורים הבאים להעביר מסר לדורות הבאים - התורה היא נצחית וכל ישות מדינית הנושאת את השם ישראל צריכה לנהוג על פי נצחיות זאת - לכן אסור להגיד שיהודה ושומרון הם שטחים כבושים- השאלה היחידה היא האם המדינה שקמה כאן ראויה לשאת את השם ישראל - והאם הלא עם הפלשתינאי לא נוצר בגללה??צריך נבואה !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
18
אדם ורטה, איתן קלינסקי
  ומאמר חרטה   21/01/14 01:42
כתוב תגובה ל- ומאמר חרטה
19
הזכרון הסלקטיבי של שמאלן אטום
  פאשיסט אדום   21/01/14 02:16
רק המקרה האחרון העיר את הכותב כי פתאום נפגע שמאלן כמוהו. אבל כשהודח מורה שנטען נגדו, שאמר שאין מורשת לרבין. כשנמנע פרס ישראל מעתונאי בגלל שנמצא מאמר דעות עתיק שלא מצא חן בעיני כמה שמאלנים. כשלמערכת שטיפת המוח - מנעה מנוי קצין בכיר כי היה נדמה שהתבטא שלא לפי הקולקטיביות הרעיונית השמאלנית. במקרים האלה, ועוד רבים - לא נטרדה דעתו של הכותב השמאלן. אבל אין סכוי שעובדות יצליחו לבלבל שמאלן, כי אם זה יקרה - הוא יהפוך לאיש ימין.
כתוב תגובה ל- פאשיסט אדום
20
לאהוד פרלסמן
  איתן.   21/01/14 06:11
למר אהוד פרלסמן שלום

אני מודה, שלא קראתי את הערך המדובר בויקיפדיה.

עיינתי רק במספר עמודים מועטים מבג"ץ , ד"ר שייב נגד משרד הביטחון, פ"ד.399. במיוחד קראתי את העמודים 406-7, לפיהם "גם אם שיתף ד"ר שייב את תלמידיו במאמרים שכתב בכתב העת בשם "סולם" אין זו עילה מוצדקת ליטול ממנו את פרנסתו".

בן גוריון רתח מזעם. הגיב בחומרה מעל דפי עיתון "דבר" עיתונאי בשם זכאי (נדמה לי עורך העיתון) ביקר את פסק הדין המתעלם מהעובדה שתלמידים נחשפו להגיגיו.

לשמחתי, ואני מדגיש לשמחתי, הפיטורים השרירותיים של ד"ר אלדד שייב בוטלו. אני שמח שבג"ץ תיקן עיוות בהחלטה שרירותית של דוד בן גוריון כשר ביטחון והחלטת משרד החינוך שפעל על פי הוראת ראבן גוריון, שהיה ראש ממשלה ושר הביטחון.

בכנסת ישראל סיעת מק"י העלתה את הנושא לסדר היום. ובדיון נמצא שיתוף פעולה מעניין בין יוחנן בדר דמות מרגזית בסיעת "חרות" ובין תופיק טובי.

לסיום, אני מצאתי עצמי לא פעם כמאזין לשיעורי תנ"ך של פרופסור אלדד שייב. וזו היתה חוויה אינטלקטואלית. התנגדתי למשנתו הפוליטית בדבר חזון ממלכת ישראל. נהניתי מחוויה צרופה בשיעורי תנ"ך מעטים בהם נכחתי.
כתוב תגובה ל- איתן.
על איתן קלינסקי
  דאגנית   21/01/14 08:11
לפני מספר ימים הפריז פרלסמן במחמאות לקלינסקי ודיבר בשבחו באופן החורג מן המציאות והאמת. נראה לי שזה נעשה מתוך תמימות רבה. *** משום כך אדון קלינסקי טרח והגיב כאן ר ק לאדם זה, מכל שפע התגובות כאן, וגם לא לגופו של ענין. *** קלינסקי מתעלם לחלוטין מתגובות 4, 17, 19 למשל, ולהשוואה המחפירה שהוא עשה בין דמותו של אותו ענק אהוד לבין הגמד הריקני העונה לשם ורטה. *** ואומר לכם מדוע: משום שלאיש הבדאי הזה אין מלים להצדיק את ההשוואה האומללה הזו. בלבו פנימה הוא מכיר בכך אך הוא לא יודה לעולם. זו דרכו של אדם לא הגון.
כתוב תגובה ל- דאגנית
היא דוגמא לאפסות הימין העלוב.
  על הדאגנית   21/01/14 09:21
גם כאשר הוא עומד מול האמת, הוא ממשיך לשקר, להסית ולהכפיש כאילו כלום. אספסוף נקלה ובזוי.
כתוב תגובה ל- על הדאגנית
ואתה עלוב, דוגמא נהדרת לפוסל
  איריס כהן   21/01/14 10:03
במומו פוסל !!!- כל מה שאמרת על דאגנית היקרה - צריך להאמר עליך ושכמותך !!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
כן איריס יקרה, את צודקת ותוספת
  דאגנית   21/01/14 10:39
לדברייך שהתומכים בקלינסקי אינם רציניים. תשובותיהם מעוטרות בדרך כלל במלל ריק וחסר כיוון, עם גידופים סתמיים ולא לענין. וטוב שכך, כי זו הוכחה עבורנו כמה הם כסילים.
כתוב תגובה ל- דאגנית
ודאגנית יקרה-שכחת את שגיאות
  איריס כהן   21/01/14 12:43
הכתיב הרבות שיש להם - מה שמוכיח את חוסר השכלתם-למרות שחצנותם הגאה!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס הדאגנית הותיקה
  מאיריס .....   21/01/14 17:19
אצל הטמבלית אירילס כהן מעולם לא נפלה שגיאת הקלדה. איריס מעולם לא תיכשל בשגיאת הקלדה. היא גם לא תיכשל בקריאות ליקוק על גאוניות הידע שבהעתקת ערכיים שלמים מיקיפדיה. איריס הדאגנית , הי.ש הותיק היא שיא הגיחוך
כתוב תגובה ל- מאיריס .....
קצת הומור לא הולך אצלכם שמלאני
  איריס כהן   21/01/14 19:56
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אני בכלל כתבתי מהזיכרון.
  אהוד פרלסמן   21/01/14 12:39
רק אחרי שכתבתי את תגובתי, ואחרי שמישהו כתב לי שאני לא מדייק, מצאתי את מה שמצוטט בויקיפדיה. על כל פנים, מה שברור זה שמים רבים זרמו בירקון מאז, וכיום יש הוראה מפורשת(!) וחד-משמעית(!) של משרד החינוך האוסרת על תעמולה פוליטית בזמן השעור, וזה בדיוק(!) מה שאדם ורטה עשה, ובנוסף העליב תלמידה שחלקה על דעותיו. אני לא הייתי יוצא להגנתו של ימני קיצוני העוסק בתעמולה פוליטית בזמן השעורים, ואף מעליב תלמידים החולקים על דעתו. אני בהחלט מסכים עם מדיניותו של משרד החינוך האוסרת על המורים להביע דעות פוליטיות - בין אם הם ימניים ובין אם הם שמאלנים, ואני חושב שגם אתה בסופו של דבר תסכים איתי שכך צריך להיות.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
יש הבדל בין להביע דיעה,
  תשובה לפרלסמן   21/01/14 13:45
ובין להעליב תלמיד. ההוראה האוסרת על הבעת דיעה בשיעורים היא בעיני איכרוניסטית ומטופשת, ואינה מתאימה למציאות החיים כיום, שבה כל תלמיד מוצף במידע ובדעות מכל עבר. עם זאת, להעליב תלמיד זה אסור ופסול, ומורה שעושה זאת ראוי לעונש (לא בהכרח פיטורין. תלוי בנסיבות).

בכתבה של קלינסקי מובא ציטוט מפי התלמידה כאילו אמרה על המורה ורטה שהוא: "של שמאל קיצוני" שגם: "יוצא כנגד המדינה שלנו", וקינחה ב:"במדינת ישראל יש עונש מוות לבוגדים". אם אכן היא התבטאה כך, הרי שיש חשיבות מיוחדת, שגם היא וגם שאר התלמידים בכיתתה ישמעו בשיעור גם דיעות אחרות, שאם לא כן יש חשש שהם יגדלו כאשר הם חסרים את מה שהרמב"ם כינה "מושכלות ראשונים" של חברה חופשית ומחשבה חופשית.
כתוב תגובה ל- תשובה לפרלסמן
מר ורטה הוא מורה לאזרחות.
  שלום פרלסמן   21/01/14 14:37
שייב היה מורה לתנ״ך. לדעתי, מי שחושב, שצריך לאסור על מורים במקצועות כגון: אזרחות, הסטוריה, תנ״ך, ספרות וכאלה להביע גם דיעות פוליטיות מנותק מהמציאות והופך את הוראת המקצועות האלה לבדיחה. ברור, שלא מדובר על הטפה פוליטית או מפלגתית, וברור גם, שצריך לשמור על מינון נכון ולאפשר לתלמידים להתבטא בחופשיות ולא לפגוע בהם או להעליב אותם. אבל לכפות על מורים (ועל תלמידים) להמנע מעיסוק גם בעניין הפוליטי זה אבסורד, המראה על אי הבנה מוחלטת של המטריה שנקראת חינוך.  
כתוב תגובה ל- שלום פרלסמן
קראתי ש-150 תלמידים הפגינו
  ועוד לפרלסמן   21/01/14 14:43
כנגד פיטורי המורה לאזרחות. זה מראה, שלא הכל אבוד, והדור הצעיר לא כולו שטוף שנאה ואטום מחשבה כמו מגיבי הימין פה. יש תקווה מהדור הצעיר.
כתוב תגובה ל- ועוד לפרלסמן
21
המורה ששכח היכן הוא
  uksnhr   21/01/14 08:50
מיקומו של מורה עוין מסוג זה מחוץ למערכת החינוך ואתמול . נמאז לנו כי בכל מקום הבכי השמאלני המסריח המאמץ לחיקו שילוב קטלני של יהודי צדקן וצידוד בעמדות הפלסטיניות . מורה מעין זה מקומו בעזה ולשם הייתי שולח אותו ואת חבריו לשמאל ובעיקר חבריו הפוליטיקאים המושחתים .
כתוב תגובה ל- uksnhr
22
צריכים דעות שונות
  צפורה בנאי   21/01/14 13:33
מותר להעביר ביקורת על מדיניות הממשלה וצה"ל וזה לא אומר שאדם נגד המדינה. לו הוא היה שונא ישראל היה עוזב. להפך, הוא אוהב את המדיבה ורוצה שהחיים כאן יהיו מוסריים ודמוקרטים.
כתוב תגובה ל- צפורה בנאי
צפורה בנאי מוסריות ודמוחרטה
  איריס כהן   21/01/14 23:01
תרתי דסטרי - לא הולך ביחד - הנה ,לך שתפו את המוח נגד המתנחלים ביהודה ושומרון -היהודים - ובעד הערבים-לכן את אשה לא מוסרית בעליל - את שונאת עמך - והכל בשם הדמוקרטיה !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
23
בעניין פוליטיקה בבתי הספר.
  דרושה מחשבה חדשה   21/01/14 20:06
התגובה המפחידה של הנערה המתלוננת כנראה לא נובעת מתוך רוע, אלא מתוך בורות במושגי הבסיס של חברה חופשית. משרד החינוך לא יכול יותר להתחמק מדיון מחודש בהנחיה להוציא את הפוליטיקה מבתי הספר, שהפכה למנותקת מהמציאות ובעיקר הפכה את בתי הספר למקום שבו גדלים ילדים עם מחשבה שמרנית ומאובנת, שאינם מבינים מהי חברה חופשית. זה מדאיג ומפחיד לחשוב, שנערה מתבגרת מקשרת בין דיעות שמאלניות לבין בגידה ועונש מוות ועוד יותר מפחיד לחשוב, שמשרד החינוך יתעסק בשאלה אם לפטר את המורה ולהסתתר מאחורי הנחיות, שאבד עליהן הכלח והן מגדלות דור חדש אבוד וקונפורמיסטי.  
כתוב תגובה ל- דרושה מחשבה חדשה
לחוכמולוג המבין מהו חופש
  סימי   23/01/14 10:32
התגובה המפחידה של הנערה המתלוננת כנראה לא נובעת מתוך אתה כמובן כן מבין מהי חברה חופשית - אינדוקטרינציה להשמידנו חופשי מאוד! למדת לחזור על משפטים אך בהקשר שאתה רוצה כי אינך מבין כוונתם! חברה חופשית אינה דוחפת דוגמות לילדים ועוד היטלראיות להשמדה! ""להסתתר מאחורי הנחיות"" לקיים הנחיות שהן גם מוצדקות אצלך זה להסתתר! ואתה החלתת שאבד עליהן הקלח כי אתה רוצה אחרת! כמובן אצלך גם אבד הקלח על המושגים כמו נאמנות המורה הנאלח שהוא גיבור בעינך למקום עבודתו לארץ שמעניקה לו בית והוא רוצה בהשמדת אלו אז מדוע הוא רוצה להתפרנס מהם?? לא חשבת שקצת יותר הוגן היה מצד המורה להצטרף לרשות מדינה ערבית ומשם להטיף כך, זה יותר מדי לדרוש ממך!
כתוב תגובה ל- סימי
גם את, מסתבר, חסרת מושגי בסיס
  סימי נכבדה   23/01/14 13:34
בדמוקרטיה מותר לאנשים לחשוב אחרת ממך ואף להגדיר אחרת ממך מי הוא זה ״הרוצה להשמידנו״ ואילו דברים הם ״היטלראיים״. אם את רוצה להתגורר בדמוקרטיה, את חייבת לקבל את קיומן של דיעות מנוגדות לשלך בתכלית, שחלקן אפילו מאד מרגיזות אותך. אלה החיים.
כתוב תגובה ל- סימי נכבדה
24
המורה אדם ורטר
  לבטל פיטורי   21/01/14 23:22
כתוב תגובה ל- לבטל פיטורי
25
שוב מנסה קלקלינסקי למכור לנו
  פלא יועץ   22/01/14 07:08
בשר פיגולים של "דבר אחר" מאיטליז הטריפה שלו עם חותמת כשרות מזוייפת.די למי שעיניו בראשו ומחזיק מעצמו "משכיל" לקרוא את מלאכת המחשבת שעשה ד"ר אלדד בתרגמו את ספריו של ניטצ'ה.הנסיון המתמיד של "הנהג הלא זהיר" קלקלינסקי לקחת את ההגה חזק שמאלה לדרכי עקלקלות מלאות חתחתים ומהמורות,לא תעלה בידו."המורה המהולל לתנ"ך",המנסה בכל דרך להופכו לקפיטל של מארקס,נכשל שוב בעיוורון צבעים משווע,בעיוות האמת באופן כה נואל וחסר טעם וריח.עליבות הרפש השמאלנית של הערב רב החי בקרבנו לרעתנו חצתה כבר מזמן את גבול הטעם הרע,ושוב הם מנסים להאכילנו פרי באושים מעלה עובש בעטיפת צלופן חגיגית.ולא תעלה מזימתו הנפשעת בידו של הקשישא הדיסלקט הנוטה לשקוע בערפילי הסניליות של זחוחי הדעת עכורי המוחין.והקב"ה יצילנו ממנו ומחבורת הבזוקה ג'ו שלו המסתרחת אחריו כשובל עשן מחניק.אמן כי"ר ב"ב.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
26
מפטרת מורה הומניסט
  לאומנות חשוכה   22/01/14 10:27
כתוב תגובה ל- לאומנות חשוכה
לאדיוט/ית החשוך/ה
  סימי   23/01/14 10:18
בטח קריאה להשמדת עם היושב בארצו איננה חשוכה בעיניך וזאת גם נגד הוראת כל הטפה פוליטית. לך/י אל הערבים אל ה""פלסתינאים"" או הסורים הנאורים נשתחרר ממך!
כתוב תגובה ל- סימי
27
אורט עורכת סיקול ממוקד לחינוך
  כרמית ויסגל   22/01/14 11:16
מר פלג העומד בראש הפרמידה של אורט עורך סיקול ממוקד לחינוך בישראל. כאיש הבית היהודי הוא לא היה דורש את פיטורי אלדד שייב מגמנסיה הרצליה, מבית הספר מונטיפיורי ומהטכניון , הגם שהוא עמד מאחר הפירסום , שמותר להשתמש בנשק נגד הצבא שלנו. אבל את אדם הוא מוכן לזרוק מבית הספר.
כתוב תגובה ל- כרמית ויסגל
לא נכון היה לפטר את שייב,
  לכרמית הנכבדה.   22/01/14 11:55
כי מדינה חופשית יכולה לשאת גם מורה שאומר לתלמידיו שצריך להפנות את הנשק כלפי "הצבא שלנו".

אדם ורטה לא מוותר ומעביר את מנהל אורט, ואת כל המורים והתלמידים בבית הספר המדובר שיעור חשוב מאין כמוהו באזרחות. שום מורה, כולל הוא עצמו, לא יכול היה ללמד את זה בתאוריה, כפי שזה נעשה כעת במעשה.

גם התלמידה הכהניסטית היא צעירה מאד, והיא לומדת, ובודאי תצא טובה ומחוזקת יותר מהפרשה הזו ומהקשר שלה אל בן ארי המתועב.

haaretz.co.il
כתוב תגובה ל- לכרמית הנכבדה.
לא מפליאה התגובה המטופשת מהארץ
  סימי   23/01/14 09:55
לא מפליא שתגובה כה מטופשת יוצאת מ'הארץ' או בערבייה אל ארד! "תצא מחוזקת" מקריאה להשמידה! כמובן לשיטת אל ארד, זו קריאה דמוקרטית כי היא באה מאויבנו. ובכן הקריאה להשמידך צריכה לחזק אותך לכן ולפי ערכיך - הלואי שתמות!
כתוב תגובה ל- סימי
הארץ לא הגיב אלא דיווח.
  סימי יקרה וחביבה   23/01/14 11:33
העם מעריך את קריאתך למות השמאלנים ורואה בכך תגובה הולמת וראויה לשמאל הבוגדני. חזקי ואימצי.
כתוב תגובה ל- סימי יקרה וחביבה
28
חינוך לסתימת פיות באורט
  שיעור עלוב   22/01/14 11:38
כתוב תגובה ל- שיעור עלוב
חינוך לסתימת פיות מצד מי בדיוק
  סימי   23/01/14 09:41
החינוך לסתימת פיות הינו מצד ה"מורה" מה הוא מורה?? שדעתו שכלל לא היתה צריכה להיות מובעת במסגרת זו היא הקובעת ומי שדעתו/ה שונה ראוי ללגלוג? אבל עיקר העיקרים אותו "מורה" גם ""מחנך"" למען השמדתנו שחיטתנו בידי ה""פלסתינאים"" שם לא יסתמו את פיו או קודם לכל את נשמת אפו... אני מבינה שגם על תעמולה היטלראית - וזו הפלסתינאית אינה שונה ממנה דעתך היא להשמיעה בכל מקום שמתאים להשמעת "דעות" פוליטיות או לא! ואת הקריאה להשמדת הרשות הפלסתינית כולל תושביה כפי שהם רוצים לגבינו גם כן תגבה???
כתוב תגובה ל- סימי
29
לאהוד על הבלי השמאל הקיצונ
  מגיב ותיק   22/01/14 12:25
שפורסמו כאן.

1. קולם של רוב תלמידי והורי אורט גרינברג הוסתר בתקשורת והם היו נגד המורה השמאלני קיצוני שונא ישראל.

2. מישהו/הי קרא למורה הומניסט - אדם שיוצא נגד מדינה עצמאית לעם היהודי ומכנה את מדינת ישראל פלשתין הגזולה, משמיץ את צבאה בשקרים ובעד הקמת מדינה פלשתינאית על שטחי אדמת ישראל, אינו הומניסט אלא פשיסט פלשתינאי בתחפושת של מחנך.

3. בצוות מורי אורט גרינברג בטבעון כבר מזמן נאספו מספר נבלות שמאלניות קיצוניות אותן צריך להעיף, אני מדבר מניסיון של ליווי טיול של בני בבית ספר זה למצדה לפני מספר שנים, חחויתי שם הצגה מבישה של אחד המורים אשר ביזה את מורשת מצדה ומגיניו היהודיים בסגנון השמור רק לשמאלנים קיצוניים אנטישמיים ואנטי יהודיים, התפתח ויכוח חריף בו התגלתה אפסותו של אותו מורה.

4. לטמבלים כאן שהתאספו סביב איתן אין מושג מהי דמוקרטיה, מהי אזרחות טובה ומהו חינוך , אבל בכל עת שהיהודים כאן יתגוננו בפני הפשיזם הפלשתינאי שצומח לנו ע"י כל מיני אנשי שמאל קיצונים שמקדמים אותו - פתאום אלה ילהגו בטיפשות אין קץ על דמוקרטיה וכדומה, כשאין להם מושג מהי דמוקרטיה.

5. ולאהוד, טעמת כאן בקומונה של איתן על קצה המזלג - קולקטביזם שמאלני קיצוני של חבורת אפסים ובורים (ובעיקר שחצנים), המגבה בשקרים כל נפיחה של איתן, אם אוהב אמת אתה ואם הנך אוהב ישראל (ואני מניח שאתה כזה) אני מציע לך להיכנס כאן לבלוג השקרים הזה ביתר תדירות ולהוקיע את השקרים שמתפרסמים בו.

לא שאני משלה את עצמי כי תחנך את הגיס החמישי הזה, אלא כדי שהקוראים התמימים לא יפלו בפח השקרים של איתן הקומוניסט והשמאלני קיצוני (עד סכנה) וחבורתו.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
הדיון בעניין כאן נראה שמוצה.
  נאום הגבר   22/01/14 13:32
אם כי, השיעור החשוב שמתנהל בטבעון עדיין בעיצומו. נראה שגם על הרצח וההתאבדות במצדה אתה לא יודע הרבה, אבל על זה נלמד בהזדמנות אחרת.
כתוב תגובה ל- נאום הגבר
כפיים! אני לא גנבה!! דגל ישראל
  איפה המעודדות?   22/01/14 13:46
כתוב תגובה ל- איפה המעודדות?
גם אתה מתגלה באפסותך
  מגיב ותיק   22/01/14 14:24
ובאפסות תגובותיך.
תודה על ההצגה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
נגמר. תן גז.
  לטיפש הותיק   22/01/14 16:06
אתה כבר שופך שטויות במאמר החדש. אחרי שהמעריצות הסכלות שלך יצטרפו, אני אתקן את כולכם ביחד.
כתוב תגובה ל- לטיפש הותיק
30
להחזיר את אדם מייד לעבודה
  איצי   23/01/14 08:37
בקצב הזה נגיע מהר לכך , שיגידו לתלמיד ללכת הביתה ולא לחזור לבית הספר, כי הוא סבור שטיול להתנחלות בשטחים לא נראה לו, כי הוא מתנגד לכיבוש ולנוכחות שלנו בתחום מה שנראה לתלמיד שטחים של מדינה פלשתינאית. לא פוטרו מורים, שלקחו תלמידים בהסעות של בית הספר מישובים בשומרון להפגנות נגד ראש הממשלה אריאל שרון, כי הם התנגדו להחלטה של ממשלה לפנות יישובים. לא פוטרו מנהלי בתי ספר בישובי יהודה ושומרון , ששחררו תלמידים ומורים להפגין נגד אריאל שרון. 
כתוב תגובה ל- איצי
איצוש מה קורה- סוף סוף התעוררת
  איריס כהן   23/01/14 09:28
ומגן על חביריך המורים מהשמאל העמלקי - אלא מה!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
איצי נסה לאיץ את המחשבה!
  סימי   23/01/14 09:48
תושבי ותלמידי עיו"ש שהפגינו עשו כך נגד פינויים הם ואיבוד מוקם מגוריהם. כלומר אתה פוסל זכות הגנה, תחנונים לחיים מאלא שדעתך שצריך לזרוק אותם לכללבים כי כך ""הפלסיתנים"" רוצים! גם לגביך הם רוצים זאת, יה חוסר האצת שכל!
כתוב תגובה ל- סימי
31
לימין מותר להשתולל בבתי ספר
  Qwertyuio   23/01/14 09:48
למנהלים ולמורים , עובדי משרד החינוך, העובדים במערכת החינוך בחבלי הארץ ביהודה ובשומרון מותר היה להוציא תלמידים להפגנות בצמתים נגד ראש ממשלה בישראל, במקרה שמו היה אריאל שרון. אף לא מורה פוטר, אף לא מנהל אחד פוטר, הגם שהשתמשו בהסעות של מועצות מקומיות. המפקח של אורט מר פלג, איש מפלגת הבית היהודי, לא הביע זעזוע מהתנהגות אותם מורים ואותם מנהלים, אבל אדם ורטר מותר לעלות על המוקד.
כתוב תגובה ל- Qwertyuio
32
רק לימין מותר.
  Qwertyui   23/01/14 10:26
אם מוסד קיבוצי היה מסיע את תלמידיו להפגנה נגד החלטת ממשלה, המנהל היה מפוטר מייד והמורים שנסעו עם התלמידים היו מוזמנים לשימוע. מוסד ביהודה ובשומרון מותר לו להוציא בימי הלימודים מורים ותלמידים להפגנות נגד פינוי הישובים בצפון רצועת עזה. ולאדם וורטר אסור לפתוח את הפה.
כתוב תגובה ל- Qwertyui
רק לימין מותר, מותר להשתולל
  רק לימין מותר   24/01/14 09:47
כן, רק לימין מותר להשתולל בארץ הזו , ולשמאל אסור אפילו להביע ציוץ של מחשבה. \ ךחמין מותר להוציא תלמידים ומורים מבתי ספר להפגין ברחובות הערים נגד החלטה שהתקבלה בכנסת. הימין רואה במה שאמר ד"ר ישראל שייב שמותר להשתמש בנשק נגד צה"ל כאמירה של פטריוט ואוהב ישראל. ואילו התייחסות ענינית של מורה בשם אדם ורטר מקבלת התייחסות של קריאה "מוות לבוגדים" , אך לפני מימוש הקריאה "מוות לבוגדים" הנהלת אורט מתכוננת לפטר את המורה.
כתוב תגובה ל- רק לימין מותר
33
להחזיר לעבודה את אדם ורטר.
  להחזיר מייד   24/01/14 10:50
כתוב תגובה ל- להחזיר מייד
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il