News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 452,353  סלולר - 933,387
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
בנימין נתניהו ממשיך בתפקידו כראש הממשלה. כחול לבן יגיעו לבאר, אבל לא יזכו לשתות ממנה מים. ובכלכלה: סין נפגעת מהקורונה ואיך זה ישפיע על העולם כולו
איתמר לוין
איתמר לוין
אין זה קל לפעול ביעילות כאשר לוח הדיונים כולל שורה ארוכה של תיקים, וגם לאזן בין האינטרס הציבורי לבין חזקת החפות. שלומית בן-יצחק עושה זאת בצורה הראויה להערכה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
מכונית תופת שפוצץ האצ"ל בחיפה הסלימה את המלחמה בעיר; תגבורת מ"צבא ההצלה" הגיעה לחיפה; השחתת אוטובוסים של ערבים ופיצוץ מכונית-תופת על-ידי מחלקה של ארגון ה"הגנה"; ניסיון חיסול של המנ...
יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין
בתחילה דובר על סימון מוצרים גורף, אולם לאחר מסע התשה ובליץ ייחצני אדיר, שונו מספר פרמטרים, אשר גרמו בעיקור ולסירוס רוח המפקד
אינטרס משותף [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]
ד"ר ערן לרמן
בכל דיון על מתווה מדיני אפשרי, חשוב שישראל תעמוד על כך שלא יחול שינוי במצב הנוכחי בירושלים בכלל ובהר-הבית בפרט. יש לדחות רעיונות בדבר העברת סמכויות השליטה בווקף מידי ירדן, ולהתעקש ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
גרסטל. בוררת [צילום: פלאש 90]
בוררת ומגשרת
הילה גרסטל. ילידת 13.6.1955, ישראל. נשואה לראובן ולהם שני ילדים.

ב-1973 סיימה את לימודיה התיכוניים בתיכון עירוני בהרצליה. בשנים 1975-1973 שירתה בצה
איתן ששינסקי [צילום: פלאש 90]
כלכלן
איתן ששינסקי (נולד: 29 ביוני 1937), כלכלן ואיש אקדמיה ישראלי.
תום שגב [צילום: AP]
סופר, עיתונאי
תום שגב (נולד: 1 במרץ 1945), עיתונאי, פובליציסט והיסטוריון ישראלי.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבצע צוק איתן – הפסד ידוע מראש
מאת: עמנואל גרטל  |  30/07/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חשיבה מבריקה, מסקנה מדאיגה
  אברהם שלום   29/07/14 15:26
מאמר מבריק, ראיה ברורה מבעד לערפל התקשרת ומסך החשיבה השגרתית הטועה של מנהיגינו.

מלחמה חיבת להסתים בכניעה של האויב. עלינו להזהיר את ארופה ואמריקה, כי התמונות של העזתים המסכנים הסובלים מסוכנות מאד. הן הסם המזין ברחמים עצמיים את האסלמיים של אל קעידה ודאעש ודומיהם. אובמה ומזכיר האו''ם אינם אומרים לידידי חמאס קטר ותרכיה ולנציגים אש''ף, אם מצבכם כל כך נואש מדוע התחלתם להפגיז את ישראל ומדוע לא נצרתם את האש כאשר הציעה זאת ישראל. לא, הם נהנים לבכות,כמזוכיסטים ואז נמלאים בזעם קדוש להצדיק את מעשיהם השפלים ואת הרציחות של חפים מפשע כמו שעשו בספטמבר 11 ועוד פשעי טרור בארופה. אם קרי ואובמה יצילו את חמאס מתבוסה, יבואו הטרוריסטים האסלמיים לאמריקה ולארופה. זה מה שעלינו להסביר, לא להתנצל, לא לחזור על הנוסחה איננו רוצים לפגע בחפים מפשע. חמאס לא נחתו מן הירח, הם חלק מתושבי עזה, והעזתים נושאים בתוצאות מעשי אחיהם ואבותיהם, אישיהן ובניהן אם אנו פוגעים באין בררה בתושבים.

מאמר קודם של עמנואל גרטל באתר הזה אומר 'הצבעת ימין קבלת שמאל' ומסביר איך מרומים המצביעים. פוקח עינים.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
כל הזכויות שמורות לח"כ פייגלין
  עמנואל גרטל   31/07/14 19:52
כל הזכויות לביטוי "בוחרים ימין ומקבלים שמאל" שמורות לח"כ פייגלין.
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
2
הסייפא מגלה את צפונותיך:להפיל
  את רוה"מ. שכח מזה   30/07/14 14:08
כתוב תגובה ל- את רוה"מ. שכח מזה
קשקוש.
  עמנואל גרטל   30/07/14 21:52
ביבי לא אשם. ביבי פשוט לא מסוגל לחשוב אחרת.
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
לא קשקוש=אתה סמול מחופש לימין!
  ע_הראל   31/07/14 03:20
שמאל גלוי כמו איתן קלינסקי לפחות הוא אדם ישר, ואומר דעתו (הפסולה בעיניי) ביושר ובגלוי; אבל אתה (וחבריך בעלי העט להשכרה כמו אהרון שחר) אתם מחופשים לימין קיצוני - אך ורק כדי לתקוף את נתניהו מאגף ימין, כי כך ציוותה עליכם שלי יחימוביץ' שנכשלה בגדול (ביבי טוב לעשירים) - וזו זכותה, הלא היא שמשלמת לכם, אם לא בכסף אז בדברים אחרים (תשאלו את בן אליעזר מלבין הכספים מחו"ל "הרשמי" של מפלגת העבודה הזרה והטמאה).
כתוב תגובה ל- ע_הראל
3
ניתוח מדוייק ואמיתי אבל לא שלם
  רותי איזיקוביץ   30/07/14 19:12
חסרה אספקת חומרי הבנייה והתשלום לאויב- מלט, ברזל, חשמל, שנמשכים כנראה עד לרגע זה, בידיעה למה הם משמשים! על חוסר הרצון לנצח, כלומר לכבוש שטחי אויב, כבר כתבה בזהירות מיותרת ועדת וינוגרד על לבנון 2: "בהרבה מצבים, וזה של ישראל בתוכם, שלום ניתן להשיג ולקיים רק בצל כוח מרתיע. מכאן ההכרח, שבעימות צבאי צה"ל ינצח וייראה כמנצח, תוך התאמת המושג והתדמית של "ניצחון" לנסיבות המערכה". (עמ' 323 פיסקה 193) "הייתה הצטברות של תהליכים ותובנות שהשפיעו על גיבוש תפיסת ההפעלה הצה"לית ואשר בתורם השפיעו...גם על תהליכי החשיבה של צמרת הדרג המדיני והצבאי... במיוחד היסודות הבאים: אמונה כי עת המלחמות הקונוונציונאליות/המסורתיות עברה, וכי שיקולים כגון... הישגים צבאיים ... וניצחון...אינם הולמים עוד את זירות העימות של ישראל.(עמ' 535 פיסקאות 98-99 ) "הייתה רתיעה כמעט מאגית מכיבוש שטח".
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
4
האם זה לא המילכוד המושחת
  דר יוסף מנחם   30/07/14 19:16
שהעמיד את ביבי פרסיהו הססניהו פחדניהו כישלוניהו בראשותו ובראשות הממשלה???? האם לא היה זה המילכוד המושחת שהעמיד בראש מערכת הביטחון את שני חדלי האישים שאתה "מהלל" את תכונותיהם במאמרך???? שני פטפטנים ריקים ובלתי אמינים???? מה אתה מצפה מהעם כשהליכוד הוא הוא המכשלה???? האם לא הגיע הזמן להשליך את האפסים האלה לפח האשפה של ההיסטוריה ולמנות במקומם יהודים עם ערכים ועמוד שדרה שמסוגלים לנהל את המערכה עש לניצחון???? הביבים האלה פשוט לא מסוגלים!!!!
כתוב תגובה ל- דר יוסף מנחם
לא ידעתי=יש ד"ר לתחפושות פורים
  ע_הראל   31/07/14 03:42
גם הד"ר סמול small מחופש לימין קיצוני - אך ורק כדי לתקוף את נתניהו מאגף ימין; לא תצליחו לעבוד על אף אחד.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
הליכוד הוא רק מסגרת
  עמנואל גרטל   31/07/14 23:23
הליכוד הוא רק מסגרת. מי שחשוב הוא המסמר שהמסגרת תלויה עליו. לליכוד אין אשמה, לליכוד אין נשמה. אתה מחליף את יו"ר המפלגה וקיבלת כיוון אחר לגמרי.
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
5
ניתוח שקרי, שמסקנתו ידועה מראש
  חיים אבגד   30/07/14 20:31
ניכר כאן חוסר יושר אינטלקטואלי. אתה עושה מניפולציה כדי להתאים את הסקנות לדעותיך הפוליטיות. לא הייתי נותן לך להתקרב למערכת עיתון ברמה גבוהה. גם "הארץ" מלא מנתחים כמוך, שמסקנתם ידועה מראש. ולהם אג'נדה הפוכה. גם הם חושבים שהפסדנו, ושהמסקנה היא..... הפוכה משלך. בקרוב יחזור צה"ל לגבולנו. את בעיית הפצמ"רים וגם הרקטות נפתור סופית באמצעות מערכות שהן בפיתוח. זה לא חזון אחרית הימים. שנה. למנהרות יש פתרון - יש להערך וליישם. כל פעם שיפתחו באש נחריב את ביתם. בסוף מישהו שם יתחיל לעשות מאזן רווח והפסד באופן רציונאלי. לכבוש את עזה? ולהמשיך לדמם 2 חיילים ליום? עד מתי? לא, תודה. זו האופציה היקרה ביותר. ולבסוף: יש לחתור לכך שיהיה להם אופק מדיני וחרות. כך עוד יותר יהיה להם מה להפסיד במקרה של איתגור ישראל.
כתוב תגובה ל- חיים אבגד
אתה לא מסוגל להבין את המציאות
  דר יוסף טילס   30/07/14 22:56
האופק היחידי שהם מחפשים הוא השמדת מדינת ישראל. זו מלחמה דתית לחסל את הכופרים ?(ואני מתאר לעצמי שגם אתה כופר) אם לא הצלחת להבין את זה עד עכשיו או שאתה קשה תפיסה בגלל חוסר בין האזניים או שהאידאולוגיה טמטמה אותך לגמרי. האידאולודיה היא תחליף לאלה שאין להם אידאות!!! להמשיך לדבר כמו שאתה מדבר על האיסלמים זו תעודת עניות מוח!!! נאמר: גם טיפש מחריש חכם יחשב. אתה מוכיח שגם ההפך נכון.
כתוב תגובה ל- דר יוסף טילס
כל מילה אמת ואתה לא הפרכת כלום
  עמנואל גרטל   31/07/14 03:05
1. כל מילה אמת ולדעתי כל מה שכתוב במאמר יתקיים בעתיד. 2. זרקת מילים פורחות באויר ולא הפרכת אף משפט שכתבתי. זה מעורר רחמנות.
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
6
חיילינו נלחמים עכשיו.
  אמא לחייל גבעתי   31/07/14 09:52
ך אז לעולם לא הייתי מעלה פוסט חסר אחריות שכזה שמדגיש כתחושת ביאוס ותחושת אפסות כמו שעשית. מקווה שאף אחד מהחיילים הקדושים שמקריבים חייהם עכשיו על מזבח מילותיך לא קוראים דבריך. לדעת שהם נלחמים לשווא ומתים עוד יותר לשווא. ב. מישהו נותן נפשו עכשיו כדי שאתה תשב במשרד הממוזג ותהגג בנחת ג. בבחירת כל אחד ממי שאתה בוחר רק בזמן אמת אתה מכיר תפקודו.אין דבר כזה לא לטעות למרבה כאבנו זה עולה בדמים. גם במקבץ נבחרינו החדשים כשיהיו לא תדע עד כמה הם עושים טעויות עד שיעשו אותם. ד. אמרתי שחיילנו נלחמים עכשיו ? אז נא לשבת בשקט ולא לתת ציונים לנבלות מולם אנחנו נלחמים. הלב נקרע על כל חייל שנמצא במקום הארור הזה עזה חובתך לתת לחיילים להלחם בתחושת גיבוי את מסקנותיך - ב 6 אחרי המלחמה .לא לפני. ואגב.עצם תגובתך על כל אחד מהמגיבים כפי שאני לא רואה שכותבי פוסטים אחרים מגיבים מעידה על משהו .ולא לטובתך.
כתוב תגובה ל- אמא לחייל גבעתי
7
תגובה לאמא של חייל בגבעתי
  עמנואל גרטל   31/07/14 19:45
דעתך לא נכונה.

אני רוצה להציל את בנך, בני ואת כל החיילים בעתיד.

אם נמשיך ללכת בדרך הנוכחית, הסיבוב הבלתי נפסק הזה ימשיך על חשבוננו ועל חשבון ילדינו.

צריך חשיבה חדשה, מהפכנית, אחרת המצב המטורף הזה זנמשך מאז הגירוש מגוש קטיף, ימשיך גם להבא.

את זה אני רוצה למנוע.
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
8
תקראו את דו"ח מבקר המדינה
  עמנואל גרטל   5/05/16 21:24
תקראו את דו"ח מבקר המדינה שיתפרסם בזמן הקרוב. קצת טעימה ממה שצפוי בדו"ח: news1.co.il
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
9
גלנט טוען שגנץ נכשל