הובלות דירה יכולות להיות הרבה יותר נוחות ויעילות כאשר מארגנים אותם מראש במידת האפשר. במאמר זה נציע מספר טיפים לארגון יעיל, במטרה לאפשר יותר נוחות וסדר בשכל לטובת המעבר.
הובלות דירה עם רשימה מאורגנת
הטיפ הראשון במאמר זה יהא הכנת הרשימה. הכנת רשימה יכולה לסייע רבות במסגרת הובלות דירה, שכן יצירת הרשימה יכולה להוות תרגיל מנטלי בסדר פנימי. כשבועיים לפחות לפני המעבר, אפשר לייצר רשימה שיש בה כל מה שצריך לארגן, לשנות, לארוז לנקות וכיוצא בזה. לא משנה כמה שולי או אזוטרי - אפשר לרשום. כך אפשר לזהות את העלויות השונות.
עלות שיכולה להתבטא בכסף והן בזמן. בין אם זה אומר להזמין חומרי צביעה וניקיון, ובין אם זה אומר לקחת חופש במיוחד כדי להשקיע בניקיונות. המטרה היא לקבל מערכת ריאליסטית של ציפיות לגבי כל המתבקש והנדרש עם המעבר.
הובלות דירה עם משימות מאורגנות
הטיפ השני במסגרת הובלות דירה, יהא זה של השלמת הרשימה. מה זה אומר? ובכן, יצירת הרשימה יצרה שאלות בעוד שהשלמת הרשימה תיתן עליהן תשובות. אם רשמנו לדוגמה שיש לנקות את השירותים ולנקות כתמי חלודה מהכיור - מדובר בשאלות והמענה להן יהיה שימוש בחומר ניקיון וברזלית כדי לנקות את המתבקש. אם רשמנו שיש לארוז את חדר השינה - המענה יהיה כמובן הפעולה של אריזת התכולה של חדר השינה. במקרה זה, הכוונה לאפשר השלמה למשך כל תקופת הזמן. אם התחלנו את הרשימה כשבועיים לפני המעבר עצמו - אפשר לקחת את כל מה שרשמנו ולחלק לקטגוריות. כל קטגוריה היא בעצם סט של פעולות שנשלים בתקופת זמן נתונה. אולי בכל יום יש להתעסק בקטגוריה מסוימת, ובכך כל יום חלק אחר ברשימה מושלם.
הובלות דירה: זיקוק וזיכוך התכולה
במסגרת השלמת הרשימה, והטיפ השלישי - נוכל לבצע רה-אורגניזציה. או במילים פשוטות - להיפטר מכל הבלגן. אם לדוגמה אנחנו מתחילים לארוז את תכולת חדר השינה או מזיזים דברים כדי שניתן יהיה לנקות את השירותים - לפתע ניתן לגלות המון דברים שאפשר להשליך שאינם משרתים או מתאימים להלך החיים. במקרה זה ניתן בהחלט למכור, למסור, לתת, למחזר, לזרוק - וכל צורה של רה-אורגניזציה. ובכך, תהליך של הובלות דירה יכול להפוך להזדמנות לשדרג את התכולה האישית ולהשאיר כמו גם לזקק רק מה שבאמת רוצים. למעשה, במקרים מסוימים ניתן לקבל שירותי פינוי תכולת דירה אם נדמה שזה יהיה מתאים. ניתן לשאול את חברת הובלות מיכאל ובוריס אם הם מציעים עזרה בפינוי תכולה.
הובלות דירה: תיוגים וצבעים
הטיפ הרביעי והאחרון שנכלול בכתבה זו, במסגרת הובלות דירה - יהא זה של תיוג כל הנארז. לא משנה אם שמנו את זה בקופסת קרטון או שקית זבל - פשוט לשים תגית. מה זה, לאן זה שייך, לאן זה הולך - וכן הלאה. יתרה מכך, לוודא שכל תגית מתאימה לצבע מסוים. כך שיהיה ברור איך לקבץ יחדיו. אפשר לתייג את כל מה ששייך למטבח באותו צבע, וכל מה ששייך לשירותים באותו צבע - זה יכול לייצר סדר בראש כמו גם בתהליך הפריקה בבית החדש. בהצלחה!