כל עסק זקוק לשיווק איכותי ומקצועי על-מנת להתפתח. בימינו רוב השיווק מתבצע באמצעות אתר האינטרנט, ויש לכך כמה סיבות טובות. ראשית, שיווק אינטרנטי מתאים לכל אחד, גם לעסקים שהולכים ומפתחים, שכן הוא אינו מצריך משאבים כלכליים רבים. שנית, בעזרת האינטרנט ניתן להגיע לחשיפה מירבית, כי מרבית הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים נמצאים שם. שלישית, גם עסק קטן יכול להיראות גדול בעולם האינטרנטי, ולכן שכדאי להשקיע. קידום אתרים הוא תחום שהולך ומתפתח, ואחד המושגים החשובים יותר שיש להכיר בהקשר זה הוא אופטימיזציה.
אופטימיזציה - מה זה אומר?
אופטימיזציה היא למעשה שיפור האתר כך שהוא יתאים למנוע החיפוש של גוגל וידורג במקומות הראשונים. אחרי הכול, שלושת מקומות הזהב של גוגל הם המטרה של כל עסק, שכן הגולשים נכנסים בעיקר לקישורים אלה. על תהליך האופטימיזציה מדברים במסגרת
קידום אתרים (SEO) והוא כולל שלושה מאפיינים עיקריים: אופטימיזציה מבחינה טכנית, בניית קישורים וכן ביצוע אופטימיזציה מבחינת תוכן. כדי לעשות זאת, משתמשים בדרך כלל בתוספים המיועדים ולכך ומבצעים בקרה כללית על הכול.
מדוע חשוב לבצע אופטימיזציה ואיך עושים זאת?
ביצוע אופטימיזציה לאתר הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר שיש. גוגל עוברת שינויים רבים ומעדכנת את מנוע החיפוש, ואנו צריכים להתאים את עצמנו למצב. כך שאם היום אנו יכולים ליהנות מתוצאות ראשונות באתר וממנוע מתקדם, אין זה אומר שמחר נוכל לעשות זאת גם כן. לפיכך, חשוב לעקוב אחר השינויים של גוגל כדי לראות אם יש צורך לבצע אופטימיזציה לעמוד זה או אחר. כי איש מאתנו אינו מעוניין להישאר מאחור מבחינת מנוע החיפוש ולהשאיר את המקומות הראשונים למתחרים. כך שכאשר מבצעים אופטימיזציה, אלה כמה דברים חשובים שיש להביא בחשבון:
1. משתמשים בכלים הנכונים.
היום קיימים כלים רבים שמאפשרים לנו לבצע אופטימיזציה לעמודים, לשפר את מהירות האתר וההיררכיה שלו ולעבוד על האתר באופן כללי כדי שיתאים כמה שיותר למנוע החיפוש של גוגל. הכלים השונים מאפשרים לנו לבצע פעולות כמו חקר מילות מפתח, התאמת מילות המפתח לתוכן ופיזור נכון, יצירת סדר באתר ועוד. לאחר שאנו מקבלים את כל הנתונים הדרושים, אנו יכולים לעבוד איתם בצורה טובה יותר.
2. ביצוע בדיקות בכל עת.
גם כאשר משתמשים בתוספים לביצוע האופטימיזציה, חשוב לערוך בדיקות שונות כמו מיקומים בעמוד התוצאות, אחוזי ההקלקלה וכדומה. עבור כל אתר יש צורך לבצע בדיקות מקיפות כדי לראות מה עובד יותר ומה פחות ולהתכוונן לפי זה. גם אם הגעתם למקומות הראשונים, זה לא הזמן לנוח על זרי דפנה. יש צורך לבדוק ולבחון את האמצעים בכל עת, על-מנת לוודא שאתם בדרך הנכונה, שכן גוגל עורכת שינויים כל הזמן.
3. מבצעים אופטימיזציה ברמת האתר.
לאחר שבוצעה אופטימיזציה על חלקים שונים של האתר ונעשתה ביקורת על חלקים אלה, מגיע הרגע לערוך אופטימיזציה על כל האתר ברמה הכללית, בין אם יש עמודים שקודמו היטב ובין אם קיימים עמודים שבקושי קודמו. כי המטרה בסופו של דבר היא לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
מה עוד ניתן לעשות כדי לקדם את האתר
קידום אורגני SEO הוא לא רק ביצוע אופטימיזציה לאתר, אלא עבודה ממושכת שמתבצעת בכל עת. אומנם הקידום האורגני מצריך משאבים ולוקח זמן עד שהוא מתחיל להשפיע, אך מדובר בקידום משתלם. בסיומו של הקידום האורגני אתם מקבלים אתר מעוצב ואיכותי, אתר שהוא הפנים של העסק, ללא פשרות. תוכלו לבחור אם להשאיר את האתר בתור אתר תדמית, או לחבר לו חנות
אלקטרונית כדי להרוויח ממנו עוד יותר. כמו-כן, אתר שמגיע בזכות עצמו למקומות הראשונים של גוגל זוכה בהערכתם של הגולשים, וכך ניתן לצבור יותר פניות. בסופו של דבר, אם איננו זקוקים לאתר האורגני, קיימת אפשרות למכור אותו, ויש אנשים שישמחו לקנות אתר שמקודם היטב.
לאחר שראינו את היתרונות שיכול להביא לנו אתר אורגני, נראה מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקדם את האתר כמו שצריך:
1. תכנים איכותיים.
אם דיברנו מקודם על אופטימיזציה לעמודים מבחינת מיקום מילות מפתח, חשוב למקם באתר תכנים איכותיים וראויים. הגולשים אוהבים לקרוא מדריכים, אוהבים להציץ אל עולם התוכן שלכם. גוגל מצדה, מבחינה באתרים שיש בהם מאמרים איכותיים ומתעדפת אתרים אלה.
2. רספונסיביות לנייד.
במהלך קידום אורגני חשוב לדאוג לכך שהאתר יותאם לנייד. אין לדעת כמה גולשים אתם מפסידים כאשר האתר שלכם אינו מותאם למסך של המכשיר הקטן.
3. מהירות טעינה.
במסגרת ביצוע אופטימיזציה לאתר, יש צורך לדאוג למהירות טעינה תקינה. לגולשים אין זמן להמתין עד שהאתר שלכם ייטען, גם אם מדובר באתר המעוצב ביותר בעולם. אם הם אינם רואים לנגד עיניהם אתר תוך שניות בודדות, הם יעדיפו לעבור הלאה.
4. הגדרת מטרות.
בכל פעם שאתם מבצעים אופטימיזציה באתר או מעוניינים לבחון כיוון חדש בנושא הקידום, יש צורך להגדיר מטרות ברורות. ברגע שאתם יודעים מה אתם רוצים להשיג, הדרך הרבה יותר פשוטה ונוחה.
5. בחינת קהל יעד.
בעת קידום האתר, יש צורך להתאים אליו את קהל היעד, כלומר הגולשים שאותם אתם רוצים למשוך בעת פרסום המוצרים והשירותים באתר. ברגע שיודעים מיהו קהל היעד שלכם, תוכלו להתאים אליהם טוב יותר את האתר.
6. בחינת המתחרים.
לצד בחינת קהל היעד, יש צורך להכיר טוב יותר את המתחרים שלכם. גלו מה הם עושים, מה עובד באתר שלהם, והעיקר - מה אתם יכולים להציע שהם אינם יכולים.
7. בחירת חברה נכונה לקידום אתרים.
בסופו של דבר, אם רוצים שהכול יתנהל כשורה, חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית לקידום אתרים אשר מעניקה שירותים איכותיים.
אם אתם מחפשים חברה לקידום אתרים שמבינה עניין, הכירו את וובלינקס. וובלינקס היא חברה מקצועית ומנוסה אשר מציעה לכם מגוון רחב של שירותים בתחום הקידום האורגני.