|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
״ברוכים הבאים״. 120 המשתתפים ב״סייברטק״ בבוורלי הילס 2016 [צילום: ארי בוסל]

מים וסייבר מישראל - בבוורלי הילס

ישראל היא אומנם ארץ הכנסים. מדי שבוע נערך בה כנס אחר, ולעיתים אף יותר מאחד. בגני התערוכה, בבנייני האומה, באוניברסיטאות, במכוני מחקר ועוד. עסק מכניס ביותר אולם לאחרונה שני כנסים ישראלים הגיעו אלי הביתה, לבוורלי הילס - כנס בנושא מים וכנס בנושא ביטחון מידע
10/07/2016  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

לאחרונה נערכו שני ארועים מרכזיים בנושא ישראל בעיר בוורלי הילס - כנס על מים וכנס על ביטחון מידע (סייבר). שניהם חלק משיתוף הפעולה בין ישראל לעיר בוורלי הילס, חופשיים ופתוחים לקהל הרחב. כיוון שזו הייתה הפעם הראשונה שארועים אלו נערכו, היה רצון שהם יצליחו, שיהוו דוגמה לעתיד.

הכנס בנושא המים נערך בחסות JNF (זרוע איסוף הכספים של קק״ל בארה״ב), בעוד שהכנס בנושא סייבר הוא אחד בסבב שיזם עמיר רפפורט, עיתונאי ופרשן צבאי, לפני ארבע שנים, ושעתה יתרחש בנוסף לישראל ולבוורלי הילס גם בסינגפור, באיטליה, בפנמה ובקנדה.

מים, מים בששון, ממעייני הישועה
בתמונה: בניין הדואר הישן, היום מרכז התרבות של בוורלי הילס ע״ש ווליס אננברג (יהודייה, שכן הוריה היו יהודים, אך היהדות וישראל אף פעם לא עניינו את הוריה) [צילום: ארי בוסל]
▪ ▪ ▪

עבורי הכנס על המים היה חשוב לא בגלל כל שישראל מציעה לעולם בתחום. נהפוך הוא: היה זה ״דווקא״, שכן המרכז התרבותי נקרא ע״ש ווליס אננברג, פילנתרופית (הרבה מרכזי תרבות ברחבי ארה״ב נקראים ע״ש הוריה - יהודים שלא היו קשורים לישראל), ששילמה 25 מיליון דולר בתמורה ששמה יתנוסס על המרכז.

ולמה ״דווקא״? שכן ווליס אננברג הייתה זו שפתחה את ״המקום לצילום״ (מעין מוזאון) בסנצ׳ורי סיטי (אזור בלוס אנג׳לס השוכן על גבול בוורלי הילס) עם תערוכה על המים, שחמישית ממנה הוקדשה לכל העוולות בהן ישראל אשמה בתחום המים. כן, אין זו שגיאה בהדפסה. ישראל שעשתה ועושה כל כך הרבה בנושא המים לטובת העולם כולו הוצגה כגוזלת, מבזבזת, גונבת ומשפיעה בכל צורה שלילית שרק ניתן - ולא ניתן - להעלות על הדעת. ״דווקא״, שכן טוב ואור תמיד גוברים על רוע, רשע, טיפשות, איוולות, שנאת חינם וחושך תהומי.

לפני כמאה שנה, קק״ל נועדה לגאולת אדמות בארץ ישראל. לפני עשורים JNF היו תיבות המתכת הצבועות כחול-לבן להן היו משלשלים מטבעות למען ייעור הארץ. למרות שכולנו מכירים את המוח הישראלי הממציא לנו פטנטים (ונאמר ששלטים ״חורשה זאת ניטעה על-ידי כך וכך״ היו מוחלפים בהתאם לתורמים המבקרים מפעם לפעם), ההערכה למאמצי הייעור של קק״ל לא קטנה וממשיכה עד היום.

לפני שנים לא רבות הייעוד של קק״ל השתנה והתמקד בשלושה פרויקטים עיקריים לאיסוף כספים: כבאיות למערך הכיבוי וההצלה, טיפול באוטיסטים ובעלי מוגבלויות בהגיעם לגיל בו הם אמורים - אך לא יכולים - להיות עצמאיים וברשות עצמם (״עלה נגב״ בו מעורב אלוף במיל. דורון אלמוג שבנו חי שם עד מותו), ומים.

כאן מלוס אנג׳לס, ארגונו של שמעון ארם ז״ל גייס כספים מנוצרים אוונגליסטים לבניית שני מאגרי מים בארץ.

את הדי כנס המים שמעתי במקום לא צפוי בכלל, עדות לכך שטוב שהתקיים.

אגב, מדינת ישראל איחרה מאוד בפעילותה בנושא המים. אוסטרליה מזה שנים עורכת כאן כנס שנתי בנושא והפעילות ענפה מעבר לכנס עצמו.

נכון שיש לנו הרבה מה להציע, וודאי שאנחנו דוגמה ל״פלא״ במובנים רבים, אך השוק היום תחרותי וכולם מנסים לקפוץ לתוכו, בעיקר בשל הבצורת המתמשכת מזה חמש שנים ומעלה.

פלא ״8-200״
בתמונה: מוטי לוי-צדק מספר על אירן לגנרל מקרלי ולפרופ׳ דני בלומברג [צילום: ארי בוסל]
▪ ▪ ▪

סייבר מעניין לא פחות ממים, שכן הוא משפיע על כולנו. וירוסים התוקפים את המחשבים שלנו (ובקרוב גם את הטלפונים והשעונים החכמים), דרישות כופר, תקיפת הכור האטומי באירן באמצעות סטקסנט, וירוס שפותח במעבדות ארה״ב וישראל, מטוס ה״נופל מהשמיים״ (ולא בשל טיל שפגע בו), רכבת הסוטה ממסלולה (באופן מכוון על-ידי יד-נעלמה), ההאקרים שחדרו למחשבי אולפני סוני, האקרים של אומות (כמו סין, רוסיה וכו׳), השרת הלא-מאובטח במרתף בית הקלינטונים, גניבה של זהויות, מספרי ביטוח לאומי וכרטיסי אשראי, הפלה מכוונת של מערכת החשמל, הגז או כורים אטומיים, גניבה של מידע מבתי חולים וחברות ביטוח רפואי, ועוד, ללא סוף.

בארץ, התקפות נגד שרתים ואתרים היא תופעה נפוצה, שהולכת וגוברת, כמו גלי זעם המתנפצים כל אימת שאנו במצב לחימה עם אחד השכנים העוינים שלנו. במרוקו ובארצות ערב אחרות יושבים חבר'ה צעירים, ללא כסף וללא סקס, וכל רצונם לתקוף ולהשמיד את האויב הציוני. מקצתם מתפוצצים (דוגמת ״תמות נפשי עם...״) וחלקם תוקפים מרחוק, בלי לקחת כל סיכון לחייהם.

ככל שחיינו נהיים תלויי-קידמה, כך גם הסכנה שמוח זדוני (של אדם החומד לו לצון, נער המאתגר את עצמו לחדור למקומות השמורים ביותר בארה״ב, בחורה שכתבה שורות ספורות של וירוס קטלני, עובד שחושב שמעבידו לא צודק בצורת הפעילות שלו או מדינה המעסיקה את מיטב המוחות לרגל ולהשתלט על מדינות אחרות) ישבשו את חיינו בדרגות שונות, מקלה עד שיתוק מוחלט.

כשרואים זאת בסרטים, מתלהבים בקלות. הנה ילד בן עשר שכוחות מיוחדים של ה-FBI פורצים לביתו, שכן הוא הצליח לחדור למערכות השמורות ביותר שלהם, ובמקום לאסור אותו מציעים לו עבודה חלומית עד סוף חייו (ראה לדוגמה את הסדרה ״סקורפיון״, ״עקרב״, על קבוצה של סופר-גאונים).

אך במציאות, כשמישהו ממזרח אירופה (חלק מהעולם התחתון) משתלט לסבתא על המחשב בו כל תמונות המשפחה, ודורש כופר במטבעות ביטקוין, ומעמיד לרשותה אנשים בזמן-אמת שמדריכים אותה איך לשלם, אין זה עניין של צחוק כלל ועיקר אלא עסק המגלגל מיליארדים רבים.

כך גם כשווירוס אלים משתלט על המחשב האישי שלך או על מערכת מחשבים ומוחק את כל שהוא מוצא, או משתמש במחשב כדי לפרוץ במתקפה על מחשבים אחרים.

נהיינו כל כך תלויים בטכנולוגיה, שהפסקנו להשתמש בהגיון בריא ובתאים האפורים בהם ניחנו. כל שנאמר באינטרנט הוא אמת לאמיתה, ואין אנו מוודאים או בודקים. ואם קורה, בצורה מאוד תמימה ומקרית, שהשרת או הקשר לאינטרנט מושבת לכמה דקות, אנחנו יושבים בחוסר מעש ומורטים את השערות.

בבוורלי הילס נמצאת האקדמיה של סרטים, שחבריה מצביעים מדי שנה לפרסי האוסקר. מדי שבוע הם מתקבצים ובאים להקרנת סרטים, וזה לא מכבר הוסרט הסרט הדוקומנטרי על סטקסנט, Zero Days, עם שני ״גיבורי״ הסרט והמפיק (שזכה באוסקר ב-2007 על סרטו הדוקומנטרי ״טקסי לצד האפל״ יחד עם אוה אורנר, בתו של ניצול השואה הנרי אורנר ז״ל).

הסרט מעניין ביותר, שכן בלי שאף אחד ידבר או אפילו יהיה מוכן לדבר על המתקפה המשוכללת ביותר נגד אירן, הצופה יושב מרותק משך שעתיים תמימות, רואה את שורות הקוד, מאזין למדליפה מה-NSA, רואה את ראש ה-CIA לשעבר, זוכה לביקור באירן ונחשף לכל ה״אמת״ הנוגעת לווירוס. לפי הסרט הווירוס פותח בארה״ב וישראל היא זו שרצה לשחרר אותו לאור העולם, כדי לתקוף את אירן, ועשתה זאת בחוסר זהירות משווע.

הסרט הוא חומר תעמולה מעולה נגד השטן הגדול והשטן הקטן, ארה״ב וישראל, וכן הוא יכול לשמש כסרט מתקפה נגד פזיזות ישראל, וחוסר האחריות המשווע שהיא הראתה, בו בזמן שארה״ב היא האחות הבכורה והאחראית, והנשיא אובמה ראוי לעוד פרס במדפי הפרסים להם זכה (כמו פרס נובל, טרם עשה משהו...). אך עבורנו, הסרט מרתק, שכן הוא פותח צוהר לעולם הסייבר וליכולות פנטסטיות.

מהלך כל הסרט משתמשים ביחידת שמונה מאתיים של אגף המודיעין של צה״ל באופן בלתי פוסק. ככל שיחידה סודית יותר, כך היא מסקרנת יותר. ובארץ ההילה סביב 8-200 היא כזו שכל המתקבל אליה מובטח פרנסה מהטובות ביותר הקיימות.

״8-200״ - מילת קסמים. רק במקצת הושחרה ההילה עת במבצע האחרון בעזה (זה שנועד להשיב את החיים למסלולם בדרום ולמנוע חדירה ממנהרות תופת לארץ), התקצבו מספר מילואימניקים של היחידה ויצאו במכתב נגד ישראל, תמורתו הם הודחו מהיחידה.

ב-8-200 יש בית כנסת שתרם ליאו דייוויד. ואלרי, בת אחיו שמעון ז״ל, חנכה את בית הכנסת (שני האחים מלוס אנג׳לס).

אך נחזור לסרט. כיוון שכל המרואיינים סירבו לדבר ולמסור פרטים, וכיוון שאיש מיחידת 8-200 לא ייצא קבל עולם ויספר על פיתוחי וירוסים חכמים שיודעים לחדור למקומות שאמורים להיות מבודדים לחלוטין ולפעול באופן חכם ועצמאי (לדוגמה, לדעת לזהות ולפגוע אך ורק במערכות מסוימות), הרי שלמפיק יש חופש פעולה מוחלט להגיד את כל שהוא רוצה להגיד, ומי יקום ויגיד ״להד״ם״?! הסרט ללא ספק מעניין, אם כי מגמתי לחלוטין.

מרחק רחובות ספורים מהאקדמיה, במרכז התרבות של בוורלי הילס, נערך כנס הסייבר הראשון כאן. מדע ובדיון קמו לתחייה ונפגשו, התאחדו ונהיו לאחד.

למי שעובד למחייתו ו/או אינו בשטח הסייבר, להשקיע יום שלם בכנס (גם אם הוא בחינם וגם אם הוא ממוקם במקום נגיש בו נעים לבלות), זהו בזבוז אדיר של יום מהחיים. בכלל, במקום להתאמץ, אפשר ללכת לקולנוע או להזמין את הסרט בטלוויזיה. אותם התיאורים, ״בדיוניים לכאורה״ קמים לתחייה, קורמים עור וגידים ונהיים למציאות, עם תאורה, מוזיקה וקטעי קישור המתאימים.

כיוון שאני מקומי, ומרכז התרבות של בוורלי הילס הוא מרחק כמה דקות הליכה עבורי, החלטתי להגיע. לא יעניין, אעזוב, אמרתי לעצמי, ונשארתי בסופו של הדבר ליום כולו.

הכנס בא אליך הביתה
ארץ ישראל היפה מגיעה לבוורלי הילס. בתמונה עם ארי בוסל: פרופסור רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון וידידת המשפחה, פרופסור דני בלומברג, דקאן מו״פ [צילום: ארי בוסל]
▪ ▪ ▪

ישראל היא ארץ הכנסים. מדי שבוע נערך כנס אחר, ולעיתים גם יותר. בגני התערוכה בתל אביב. בבנייני האומה בירושלים. באוניברסיטאות. במכוני מחקר. עסק מכניס ביותר. ככתב זר בארץ הבנתי לפני שנים שאני יכול לבלות מכנס לכנס, ולא יישאר לי זמן לכל דבר אחר. והנה, בהפרש של מספר מועט של חודשים, שני כנסים מגיעים אלי הביתה, כאן לבוורלי הילס. אודה ואתוודה, הדבר נוח ביותר, אין צורך לטוס, להיות בבית מלון, להתלבש מדי יום ולהילחם בחום ובלחות בארץ (להם אני נחשף משך מספר הדקות בין המונית לכניסה לאולם הממוזג). כאן הכל נוח יותר.

דווקא בכנס הסייבר מצאתי את ארץ ישראל היפה, ואת הכל-מכל-כל. מגוון טעמים, שלל צבעים, לטעום מזה, ליהנות מההוא.

פרופסור רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון עם פרופסור דני בלומברג, סגן נשיא האוניברסיטה ודקאן מחקר ופיתוח, ופרופסור יובל אלוביצ׳י, מנהל מעבדות ״דויטשה טלקום״ באוניברסיטה, כנציגי האוניברסיטה שנתנה חסות אקדמית לארוע. היה זה פרופסור אלוביצ׳י שהציג איך הדמיון הפורה ביותר הופך במעבדותיו למציאות המשפיעה על חיינו. מפליא ומרתק כאחד.

מארחים מהעיר בוורלי הילס - ראש העיר ג׳והן מיריש ובנו בן העשר, וסגנית ראש העיר ננסי קרזנה ובעלה ג׳ים קרזנה (החולש על קרנו של גילפורד גלייזר ז״ל מבוורלי הילס, על שמו ועל שם אשתו דיאנה ביה״ס למנהל עסקים באוניברסיטת בן-גוריון), כמו גם איי ג׳יי וילמר, שתחום התעניינותו מחשבים, מידע וחינוך.

פוליטיקאים דוגמת חבר הקונגרס אד רויס, יו״ר ועדת יחסי חוץ בקונגרס. אנשי תיאום וקישור מקומיים המקדמים את מדינת ישראל ואינטרסיה, דוגמת יעקב סגל העומד בראש לשכת הסחר קליפורניה-ישראל והבנקאי מוטי לוי-צדק. חבר'ה צעירים ובעלי חברות מתחום הסייבר בארץ שהציגו את הפיתוחים שלהם. משקיעים מקומיים. קצת מכל דבר, ואפשרות להושיט את היד או לפנות ליושבים מימינך ומשמאלך, להגיד ״שלום״ ולפתוח בדו שיח.

אין ספק שיש ערך מוסף ונוחות מרובה בכנס שמגיע אליך הביתה, במקום שתצטרך לכתת רגליך ולחפש אותו. העלויות מכוסות על-ידי החברות המציגות והמשתתפות, פילנתרופים ושאר נותני חסות (ייתכן אפילו שאחד או יותר ממשרדי הממשלה).

אך כנס, כדרך כל כנס, הוא גם חלק מתעשיה המניבה כספים רבים. ישנם כאמור כנסים בכל תחום אפשרי ודמיוני. אין ספק שכנס המים ייערך גם בשנה הבאה, שכן JNF התרגלו לקבלת הפנים החמה והמאוד מרשימה לה הם זוכים בבוורלי הילס (דוגמת ארוחת הבוקר במלון מקומי, בה משתתפים בין אלף לאלפיים אנשים, פרי רעיונו וההוצאה לפועל של ראש העיר לשעבר מרק אגרמן). הדבר מקנה להם חשיפה חשובה שערכה לא יסולא בפז כמו גם תזרים מזומנים משמעותי.

לגבי כנס הסייבר, מסתבר שהארוע השנתי מהארץ תפס תאוצה (וקיבל תמיכה כספית נדיבה), ויש לשער שהוא יתקיים גם בשנה הבאה.

לעיר בוורלי הילס מכסה של ימים שהיא יכולה לקבל ממרכז התרבות. שניים מהם נתרמו לטובת ישראל. אני מניח שבשנים הבאות המספר ילך ויעלה, ואני ממתין בציפייה לראות איזה כנסים נוספים יגיעו, ממש אלינו לפתח הבית.

מימין: יקי לופז, קונסול ליחסים פוליטיים, יעקב סגל, ראש לשכת הסחר קליפורניה-ישראל, והכותב, ארי בוסל, המקומי [צילום: ארי בוסל]
מימין: דייוויד סיגל, קונסול ישראל לדרום מערב ארה״ב, ג׳והן מיריש, ראש העיר בוורלי הילס, ופרופ' דני בלומברג, סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון [צילום: ארי בוסל]
מימין: פרופסור דני בלומברג, סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, הגנרל (בדימוס) מרק מקרלי, יעקב סגל, ראש לשכת הסחר קליפורניה-ישראל [צילום: ארי בוסל]
מימין: הגנרל מרק מקרלי, ד״ר סווברס, מומחה לבטחון פנים וראש מכון באוניברסיטת USC, יעקב סגל ומוטי לוי-צדק [צילום: ארי בוסל]
ננסי קרזנה, חברת מועצת העיר בוורלי הילס, יהודייה ותומכת נלהבת של מדינת ישראל [צילום: ארי בוסל]
תאריך:  10/07/2016   |   עודכן:  10/07/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מים וסייבר מישראל - בבוורלי הילס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במרוצת חודש ספטמבר 2014 יצאה רשות המיסים בהודעת מבצע לציבור בדבר קיום הליך של "גילוי מרצון", בכל הקשור לחשיפת חשבונות בנק בלתי מדווחים של ישראלים, המנהלים חשבונות בנק בלתי מדווחים שלהם, בחו"ל. בהתאם להודעת-מבצע זו, הרי ההליך של "גילוי מרצון", נותן אפשרות בידי ישראלים בעלי חשבונות בלתי מדווחים בחו"ל, לדווח לרשות המיסים על הכנסותיו, שלא דווחו, על ידם, עד כה, תוך שהם יהיו חסינים - בעקבות זאת - מנקיטת הליכים פליליים נגדם, בשל כך.
10/07/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
זה אך, לאחרונה, טרם חלף ונסתיים עניין חשיבות קיום נציבות הביקורת על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות, נשוא רשימתנו: "חשיבותה של נציבות הביקורת" ("מחלקה ראשונה" - 4.7.2016) והנה, נתקיים (יום ד', 6.7.16) - הדיון המשפטי בפני בג"ץ, בעניינם של 11 פרקליטים ופרקליטות בשירות המדינה, שעתרו אליו בעתירה, שמטרתה מניעת פרסום דוח נציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, שנומקה, בין היתר, בפגיעה בשמם.
07/07/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הפרסום שפרסם אתמול העיתונאי, איתמר לוין ("מחלקה ראשונה" - 3.7.2016) עם פרסום לוח הזמנים של היועץ המשפטי לממשלה, ברבים לפיו בשלושת חודשי תקופת כהונתו הראשונה הקדיש היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט 16 שעות לטיפול בענייני נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות (הנבת"ם).
04/07/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
עם כל הצער הכרוך באובדן חיי אדם, הרי לא ניתן להתעלם מכך, כי סמיכותו של הפיגוע האחרון שנתרחש, אתמול (יום ג', 28.6.16), בשדה התעופה הבינלאומי של איסטנבול בטורקיה, משרתת היטב מטרותיה הפוליטיות והעכשוויות של מדינת ישראל. פתע פתאום מגלים מיליוני טורקים, כי "אחיהם" הערבים וגם/או הפלשתינים (מחק/י המיותר) אינם - בהכרח - אוהבים אותם וזאת, בלשון המעטה בלבד.
29/06/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
חתימת ההסכם הצפויה היום (יום ג) בין ישראל לבין טורקיה (ככל שאמנם ייחתם, סופם של דברים, הסכם שכזה), מצניעה בשולי הסכם זה נושא התנגדותה התקיפה של מדינת ישראל להפעלתו ופעילותו השוטפת של נמל ימי, בתחומי עזה. הטורקים אומנם ניסו להכליל ולכלול, במסגרתו של ההסכם המתגבש, גם נושא פעילותו השוטפת של נמל עזה, אולם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר לטורקים, כי עניין זה אינו חלק מנושאי ההסכם וכי הוא מתנגד בתוקף להכללתו של נושא זה, בין הנושאים שיכללו בהסכם.
28/06/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il