|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

שישה בשישי

תשתית רעועה

האם יש הצדקה לצעדיו של טראמפ נגד מוסלמים? אפשר לשנות את כל היחס להתנחלויות על עדת המדינה במשפט פישר ליוסי בנקל יש טענה בעייתית כלפי אליעזר פישמן הממשל התאגידי הבעייתי של מכבי תל אביב מדוע נסיעה בין ת"א לירושלים אורכת שעה
03/02/2017  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נימוק גזעני [צילום: מנואל סאנטה, AP]


טראמפ והמוסלמים
האיום הגדול באמת [צילום: האדי מיזבאן, AP]

"אנחנו לא רוצים אותם פה" – הסביר דונלד טראמפ את האיסור על-כניסתם לארה"ב של מוסלמים מאירן, עירק, סוריה, לוב, סודן, סומליה ותימן. "אנחנו רוצים לוודא שאיננו מכניסים לכאן את אותם איומים נגדם נלחמים חיילינו מעבר לים" – האיומים של "טרוריסטים מוסלמים קיצונים".

אין ספק שהמטרה ראויה בהחלט. טראמפ גם ראוי לשבח על כך שהוא מיישם בדיוק את מה שהודיע שיעשה; הוא מקיים את הבטחותיו ומוכיח שאינו מהסס למשול – בדיוק מה שנבחר לעשות. אלא שבנושא איום הטרור, הוא ניצב על תשתית רעועה, משתי סיבות. האחת: עד כה לא נתפסו מחבלים שבאו לארה"ב מאותן שבע מדינות, לעומת מחבלי 9/11 באו ממצרים וסעודיה – עליהן לא הוטלו מגבלות. השנייה: האיום הגדול באמת על מדינות המערב אינו מאזרחי מדינות ערב, אלא מאזרחיהן-שלהן שיצאו למזרח התיכון והצטרפו לדאעש, או ממי שכבר נמצאים בתחומיהן ומושפעים מדאעש.

ועוד הערה. אותו נימוק בדיוק שימש את בריטניה ומדינות אחרות, כדי למנוע מיהודי גרמניה להיכנס אליהן ולארץ ישראל בשנות ה-30, כאשר רדיפות הנאצים הלכו וגברו. הטענה הייתה שבין הפליטים האמיתיים עלולים להימצא סוכנים גרמניים. למרבה הצער, זה היה נימוק גזעני אז – והוא נותר גזעני גם כיום.

ההתנחלויות
דוח לוי קובע ההיפך [צילום: פלאש 90]

כל הוויכוח המשפטי והמדיני סביב ההתנחלויות נובע מטענה משפטית: הן בלתי חוקיות, משום שאסור לכובש להתיישב על שטח כבוש. אם יוכח שמדובר בתשתית רעועה, הדיון יכול לקבל תפנית משמעותית ביותר. פתאום יתברר שמותר להתיישב, שמותר לסלול כבישים, שמותר להפקיע קרקעות, שמותר להניח צינורות מים. בקיצור: שמותר לעשות בבית אל את מה שעושים בנתניה, ובעפרה את מה שעושים בחדרה.

אני באמת לא יודע מה אומר החוק הבינלאומי בסוגיה סבוכה זו. אני כן יודע, שוועדת אדמונד לוי קבעה שההתנחלויות חוקיות. זאת אומרת, שכמו ברוב הסוגיות המשפטיות – יש פנים לכאן ולכאן, יש דעות שונות, יש יותר מאשר אפשרות אחת. במקרה של ההתנחלויות, ההכרעה ביניהן היא בראש ובראשונה מדינית: האם לאמץ את דוח לוי, להשתמש בו כבסיס בדיונים משפטיים ולהציג אותו מול העולם. בנימין נתניהו אף פעם לא הסביר מדוע אינו עושה זאת. מעניין מדוע.

ע"י ומשפט פישר
מעידה נגדו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אני אומר את הדברים בזהירות המתבקשת, כי עדותה של עדת המדינה במשפט רונאל פישר עודנה בעיצומה, ובוודאי שיעבור עוד זמן רב עד שהשופט משה סובל יכריע בתיק. הרושם שלי הוא, ש-ע"י נותנת לתביעה לכל היותר תשתית רעועה לטענותיה, ולכן העדות המכרעת תהיה ככל הנראה זו של ערן מלכה.

ע"י – אישה צנומה ונמוכת קומה – נמצאת במצב מאוד לא נעים. היא הייתה העוזרת האישית של פישר, וכעת מעידה נגדו. היא הודתה שקיבלה עשרות אלפי שקלים מכספי השוחד הנטען, וצריכה לעמוד עשרות שעות בחקירה (הוגנת מאוד) על פרטי-פרטים, כולל כאלו הקשים לה מבחינה נפשית. תשובותיה קצרות מאוד, ולרוב היא מאשרת את דבריהם של מציגי השאלות, גם כאשר מדובר בתשובות סותרות לתביעה ולהגנה.

קיימת תופעה מוכרת של נחקרים הרוצים לרצות את החוקרים, ובשל כך עלולים להודות בדברים שלא עשו. הסיטואציה של חקירה רחוקה מלהיות משובבת נפש, ויש נטייה טבעית לנסות ולסיים אותה בהקדם האפשרי. דומה שגם גורם זה משפיע על ע"י. ייתכן שבסוף העדות – בשבוע הבא – יתברר שתשובותיה ביטלו זו את זו, ועדותה כמעט חסרת משקל.

בנקל ופישמן
התכונן 16 שנים מראש? [צילום: פלאש 90]

הבנקים מאוד לא רוצים שהתנהלותם מול פישמן תיבחן לעומקה – זה היה ברור בדקות הראשונות של הדיון הראשון בתיק. הם לא רוצים שיידרשו להסביר מדוע שפכו מאות מיליונים לקבוצה שניצבה על כרעי תרנגולת. אלא שחובה לבדוק התנהלות זאת, גם במישור הציבורי-הכללי וגם במישור העסקי-הפרטני

באחד המערכונים הקלאסיים של "זהו זה" מתקופת מלחמת המפרץ, מסבירים נוסעים לחו"ל מדוע הם עוזבים את הארץ בדיוק כאשר הטילים של סדאם חוסיין נוחתים על תל אביב ורמת גן. הקו המאחד הוא, שכל אחד הולך עוד יותר אחורה בהסבר מתי נקנו הכרטיסים: לפני שנה, כאשר נולד, בידי אדם הראשון.

זה מה שמזכיר לי עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסיו של אליעזר פישמן. לטענתו, פישמן ובני משפחתו החלו כבר לפני 16 שנים בהיערכות ליום סגריר אפשרי, ולכן הבריחו נכסים של אבי המשפחה אל אשתו, בנו ובנותיו. בנקל זקוק לטענה הזאת, כדי שיוכל לבקש מהשופט איתן אורנשטיין לבטל את אותן העברות ולהכניס את הנכסים לקופת הניהול המיוחד כדי לפרוע עוד חלקיק מחובותיו של פישמן (מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים על חובות של 4 מיליארד שקל).

אלא שזו טענה בעייתית וקשה להוכחה. אנשי עסקים תמיד מצויים בסכנה שיפלו, ואם תתקבל גישתו של בנקל – כל פעולה עסקית, כולל תמימה לגמרי, עלולה להתפרש בדיעבד כפסולה. גישה כזאת מכניסה אי-ודאות ניכרת לעולם העסקים, שאין דבר שהוא שונא יותר מאשר אי-ודאות. חזקה על אורנשטיין שהוא יבחן טענה זו בצורה מעמיקה ולא ימהר לקבל אותה.

יש עוד נקודה. הבנקים מאוד לא רוצים שהתנהלותם מול פישמן תיבחן לעומקה – זה היה ברור בדקות הראשונות של הדיון הראשון בתיק. הם לא רוצים שיידרשו להסביר מדוע שפכו מאות מיליונים לקבוצה שניצבה על כרעי תרנגולת. אלא שחובה לבדוק התנהלות זאת, גם במישור הציבורי-הכללי וגם במישור העסקי-הפרטני. אם ההלוואות ניתנו בצורה חסרת אחריות, ייתכן שיש לקזז אותן מהחובות ולהותיר יותר לנושים תמי הלב.

מכבי תל אביב
לדרוש מידע על השימוש בכסף [צילום: AP]

מחירו הממוצע של מנוי למכבי בעונה הנוכחית הוא 5,600 שקל. לפי עוד נתון לא-רשמי, היא מכרה 9,000 מנויים. זה אומר: 50.7 מיליון שקל, שהם 12.7 מיליון דולר, שהם 47% מהתקציב. תוסיפו לזה את מכירת המרצ'נדייז, החסויות, זכויות השידור, מכירת כרטיסים בודדים – ואני בטוח שנגיע לכך שלפחות 70% מהתקציב באים מכיסיהם של אחרים

למי שלא עקב השבוע אחרי מדורי הספורט, הנה עיקרי הדברים. מכבי תל אביב רצתה להיפטר מהכדורסלן טוני ווימס, ששכרו עמד על 1.5 מיליון דולר לעונה ואכזב מבחינה מקצועית. השחקן סירב. הקבוצה הזמינה, בצורה חסרת תקדים, בדיקת סמים לפני אימון. כאן הגרסאות סותרות. גרסת הקבוצה היא, ש-ווימס סירב לבצע את הבדיקה ולכן דינו כמי שנתפס משתמש בסמים. ווימס טען, כי מילא שבע מבחנות והן נזרקו לפח, וסירב להמשיך משום שמיהר לפגוש את בנו. סוף הסיפור: ווימס שוחרר (כלומר: פוטר) מהקבוצה. הסיבה הרשמית: התנהגות שלא נפרט עליה בשל צנעת הפרט.

אני לא יודע אם התשתית לזריקתו של ווימס הייתה רעועה או יציבה. מה שאני כן יודע הוא, שההתנהלות של מכבי בסיפור הזה מוכיחה שוב, שתשתית הממשל התאגידי שלה רעועה מאוד. זה לא רק המצב בו הבעלים מתערבים בניהול היום-יומי. זה לא רק ההחלטות המתקבלות בחשאי ולעיתים באישון לילה. זה גם ובעיקר המצב בו הקבוצה לא מספרת את האמת, או את כולה או בזמנה, ללקוחותיה ולמי שמחזיקים אותה מבחינה כספית.

שלא יבלבלו לכם את המוח עם "תקציב של 27 מיליון דולר" (שגם הוא כמובן נתון לא רשמי). אולי זה נכון, אבל תראו עוד מספר. מחירו הממוצע של מנוי למכבי בעונה הנוכחית הוא 5,600 שקל. לפי עוד נתון לא-רשמי, היא מכרה 9,000 מנויים. זה אומר: 50.7 מיליון שקל, שהם 12.7 מיליון דולר, שהם 47% מהתקציב. תוסיפו לזה את מכירת המרצ'נדייז, החסויות, זכויות השידור, מכירת כרטיסים בודדים – ואני בטוח שנגיע לכך שלפחות 70% מהתקציב באים מכיסיהם של אחרים, כולל הציבור במישרין וגם חברות ציבוריות (כגון פוקס, נותנת החסות הראשית). אז שלא יספרו לכם ששמעון מזרחי, דייוויד פדרמן ואודי רקנאטי הזרימו לחברה 27 או אפילו 20 מיליון דולר. אבל אם וכאשר יש רווחים - רק הבעלים מתחלקים בהם. נשמע לכם הגיוני?

הממשל התאגידי המודרני קובע, כי גם חברה פרטית אינה יכולה להסתתר לחלוטין מפני הציבור, שכן צריך להביא בחשבון גם את "מחזיקי העניין" (באנגלית: stake holders). במקרה של מכבי, הדברים בולטים במיוחד לאור הנתונים שציינתי. למרות זאת, היא מסרבת למסור מידע אמין ומדויק, אם בכלל. הגיע הזמן שמי שמפרנס את הקבוצה, ידרוש לקבל תשובות על השימוש בכספו, ולסרב לשים כספים נוספים אם לא יקבל אותן.

כביש 1
הרחבת הכביש לא תועיל

זה כבר נוגע לתשתית רעועה, כפשוטם של דברים. האם שמתם לב כמה זמן אורכת בשנת 2017 נסיעה בין תל אביב לירושלים ובחזרה? שתי הערים הגדולות ביותר במדינה מובילה בתחום ההיי-טק, שהמרחק ביניהן הוא 60 ק"מ? אם מסיימים אותה בשעה, צריכים להיות מרוצים. שעה ורבע ואפילו שעה וחצי אינם פרקי זמן יוצאי דופן. זה אומר, שבמקרה הטוב נוסעים בכביש 1, בו המהירות המותרת היא 110-100 קמ"ש, במהירות ממוצעת של 60 קמ"ש, ובמקרה הדי-סביר – 40 קמ"ש.

אני מדבר על מצב רגיל, בלי תאונות דרכים או גשם. כל כך התרגלנו לכך, עד שאנחנו לא מרגישים כמה המצב הזה מטורף. וממה הוא נובע? – מזה שהכביש לא מספיק כדי להכיל אפילו בצורה חלקית את התנועה העוברת בו. אולי הרחבתו תקל את המצב, אבל לא לאורך זמן; לכבישים בכל העולם יש נטייה להתמלא מהר מאוד. הפתרון האידיאלי הנקודתי הוא רכבת, לה אנחנו מחכים כבר שני עשורים ולא בטוח עוד כמה זמן נחכה.

ברמה הרוחבית, אין פתרון של ממש לעומסי התחבורה בין הערים הגדולות, במיוחד בשעות העומס. זו בעיה כלל-עולמית, ואצלנו היא הולכת ומחמירה משום שמדי שנה נקבע שיא חדש ברכישת מכוניות. הדרך היחידה הבאה בחשבון היא לתת עדיפות מוחשית לתחבורה הציבורית, כך שהיא תהיה זולה, אמינה ומהירה. אצלנו זה לא קורה, ואת התוצאות אפשר להרגיש מדי יום בכביש 1.

תאריך:  03/02/2017   |   עודכן:  03/02/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אגד   אגד תעבורה   אדמונד לוי   אהוד גינדס / Ehud Gindes   אהוד יערי / Ehud Yaari   אודי רקנאטי   אורי כרמל / Uri Carmel   איוונקה טראמפ / Ivanka  Trump   אייל  פישמן / Eyal Fishman   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איסמעיל הנייה   איתן אורנשטיין / Eitan Orenshtein   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אלונה בר און / Alona Bar on   אליעזר פישמן / Eliezer Fishman   אמיר אסרף / Amir Asraf   אנתוני  סקרמוצ'י / Anthony Scaramucci   אסף גולן / Assaf Golan   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ברונו שטיין / Bruno Shtein   גדעון לוי / Gideon Levi   ג'וזף  דנפורד   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    ג'יימס  מאטיס / James Mattis   גילה אדרעי   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד לשם / David Leshem   דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump   דייוויד  שולקין   דן / Dan   הרברט מקמאסטר   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   טל מניפז / Tal Menipaz   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסי בנקל / Yossi Benkel   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעל בן-משה בוך / Yael Ben-Moshe Boch   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון אלכאוי / Yaron Elhawi   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מזי רנצלר / Mazzi Rentzler   מטרופולין /  Metropoline   מייק  פומפאו   מייק פנס   מכבי תל אביב   מלאניה טראמפ   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   משרד התחבורה   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סדאם חוסיין   סוני פרדו   סופרבוס /  Superbus   סטיב בנון   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עודד גרנות   עופר ברטל / Ofer Bartal   ענת  מניפז / Anat Menipaz   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   פיני רובין / Pinchas Rubin    צבי יחזקאלי   קובי כחלון / kobe kahlon   קווים   קלייאן קונוויי   קרן אלטמן / Keren Altman   ראיין זינקי   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונית פישמן-אופיר / Ronit Fishman-Ofir   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רונן מטרי /  Metri Ronen   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רותם אופיר / Rotem Ofir   ריינס פריבוס   רמי דואני / Rami Douani   רקס טילרסון / Rex W. Tillerson   שון ספייסר   שי ברס / Shay Baras   שלום גולדבלט / Shalom Goldblat   שרה סנדרס-האקבי   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תשתית רעועה
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
3/02/17 11:23
 
בני בנקר
3/02/17 12:12
 
בנקי בנינו
3/02/17 15:28
 
בני בנקר
3/02/17 19:59
 
אניהי
4/02/17 10:39
 
בני בנקר
4/02/17 14:23
 
שפרירית
4/02/17 16:22
 
שפרירית
4/02/17 16:30
 
שפרירית
4/02/17 16:49
2
פנחס
3/02/17 13:31
3
נתן המתקן
3/02/17 13:43
4
רון ה.
3/02/17 13:45
 
אחת הלכה והאחר בא
3/02/17 18:48
 
שוחר-שלום
4/02/17 10:05
5
מיכאל בן יוסף
3/02/17 17:45
6
דן ה
4/02/17 08:57
7
עו"ד ט
4/02/17 10:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הבית הלבן הביע מורת רוח מן ההודעה הישראלית על אישור אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ובשומרון. דובר הבית הלבן פרסם הלילה (יום ו', 3.2.17) הודעה ולפיה הרחבת ההתנחלויות עלולה להיות לא מועילה להשגת שלום בין ישראל לפלשתינים. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי מזכיר המדינה האמריקני החדש, רקס טילרסון, שוחח בטלפון עם ראש ממשלת ישראל. לא נמסר תוכן השיחה.
03/02/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
איש מוזר הוא הנשיא טראמפ. רק נכנס לכהונתו הרמה, וכבר חתם בסיטונות, ללא היסוס וללא גימגום, על לא מעט צווים נשיאותיים, שתכליתם לממש 'כאן ועכשיו' את התחייבויותיו במערכת הבחירות.
02/02/2017  |  מנחם רהט  |   מאמרים
בשבוע שעבר התקיים הכנס השנתי העשירי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, בהשתתפות מדינאים, אנשי צבא, אנשי תקשורת ומומחים מהקהילה הביטחונית-מדינית מישראל ומהעולם. כמו בכל כנס מהסוג הזה, נשמעו קולות מגוונים בנושאים שונים, שציירו תמונה מורכבת באשר למצב בו נתונה ישראל כיום והאתגרים הצפויים לה בשנת 2017. לא בהכרח ניתן לגבש אמירות ברורות ואחידות לגבי כל סוגיה על בסיס פסיפס הדעות שהוצגו בכנס, אך לבטח עולות כמה מגמות ברורות שמאפיינות את נקודת הזמן הנוכחית.
02/02/2017  |  אודי דקל, עומר עינב  |   כתבות
"חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי עם הפלשתינים הוא אינטרס ישראלי" (משה כחלון, שר האוצר).
02/02/2017  |  דביר מור   |   מאמרים
עוד שבוע של חילופי האשמות סביב דוח המבקר על "צוק איתן" ההזדמנות של נתניהו מול סוריה שני פלשתינים משני הקצוות לקראת גזר דינו של אלאור אזריה
02/02/2017  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פישמן - הקריסה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הממשלה אישרה: ועדת שרים נגד פוליגמיה  /  איציק וולף
ליברמן לארה"ב: לא להתעסק בסכסוך הפלשתיני  /  אריאל י' לוין
התקפה מינית - פעולת איבה  /  מירב ארד
משוואה בלי נעלמים  /  אורי שרגיל
מחמוד עבאס נמנע מלמנות את סגנו  /  יוני בן-מנחם
המגבית הפלשתינית של "הדוד סם"  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il